Αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας του σχολείου

Όλα τα σχολεία στον Δήμο Κορδελιό-Ευόσμου θα είναι κλειστά  από 22 /2 έως 1 Μαρτίου. Η εκπαιδευτική διαδικασία θα πραγματοποιείται μέσω τηλεκπαίδευσης, όπως προβλέπεται στο ΦΕΚ4264 της 30/9/20.

Η υποστήριξη και η συμβουλευτική από την ψυχολόγο του σχολείου μας θα πραγματοποιηθεί μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας Webex.

A party in the jungle

Τα πρωτάκια μας έμαθαν τα ονόματα των άγριων ζώων στα αγγλικά με έναν πολύ ευχάριστο τρόπο. Αφού άκουσαν την ιστορία του Leo που έχει γενέθλια, έφτιαξαν μάσκες και στη συνέχεια τη δραματοποίησαν.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Νικοπούλου Μαρία

Κλειστά σχολεία λόγω ψύχους

Λόγω ψύχους, το σχολείο μας θα είναι κλειστό την Τρίτη 16/2/21 ύστερα από απόφαση της Περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας. Αύριο το μεσημέρι θα ληφθεί απόφαση για την Τετάρτη 17/2/21.

Κλειστά τα σχολεία αύριο Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021

 

Με απόφαση του Δημάρχου Κορδελιού-Ευόσμου, Κλεάνθη Μανδαλιανού, έπειτα από επικοινωνία που είχε με τους αρμόδιους φορείς της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της Α΄βαθμιας και Β΄βαθμιας Εκπαίδευσης, τη Δευτέρα 15.02.21 τα σχολεία του Δήμου θα παραμείνουν κλειστά λόγω της κακοκαιρίας. 

Το μέτρο αφορά όλες τις σχολικές μονάδες που λειτουργούν με δια ζώσης μαθήματα, Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, όπως επίσης και τους Παιδικούς Σταθμούς, ενώ η εκπαιδευτική διαδικασία δεν διακόπτεται, αλλά θα πραγματοποιείται μέσω τηλεκπαίδευσης, όπως προβλέπεται στο ΦΕΚ 4264 της 30/09/20.
Για τη λήψη της απόφασης συνεκτιμήθηκαν οι καιρικές συνθήκες και ο επερχόμενος παγετός που αποτελεί κίνδυνο για τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, καθώς και οι συνθήκες λειτουργίας των σχολείων λόγω του κορωνοϊού, όπου απαιτείται αερισμός των αιθουσών με ανοιχτά παράθυρα, κάτι που δεν είναι εφικτό να συμβεί με ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες.

Το σχολείο μας θα λειτουργήσει το απόγευμα με το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που ήταν σε ισχύ την περίοδο Νοεμβρίου Δεκεμβρίου.

Τα δεδομένα και η κατάσταση θα επανεκτιμηθούν εκ νέου αύριο, Δευτέρα 15.02.21, προκειμένου να ληφθεί απόφαση σχετικά με το τι θα ισχύσει την Τρίτη 16.02.21.

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου της παιδικής ηλικίας

Με μεγάλη χαρά οι μαθητές και οι μαθήτριες του 18ου Δημοτικού σχολείου Ευόσμου συμμετέχουν στη γιορτή «Μια Αγκαλιά ευχές»  που διοργανώνεται από τον Σύλλογο Λάμψη. Αφού ενημερώθηκαν για τον  καρκίνο της παιδικής ηλικίας, έκαναν όμορφες ζωγραφιές και στέλνουν την αγάπη τους και τις ευχές τους στα νοσηλευόμενα παιδιά των παιδογκολογικών κλινικών.

 

Τους στέλνουμε την αγάπη μας και την ευχή μας να βγουν νικητές και νικήτριες!

Για την υλοποίηση της δράσης συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί: Ιωακειμίδου Δέσποινα ΠΕ70, Κόκκαλη Ελένη ΠΕ70, Χατζηδημητρίου Βασιλική ΠΕ70, Μπουτζίκα Ευλαμπία ΠΕ70,  Σαλπιγκίδης Γεώργιος ΠΕ08.

Συντονίστρια: Η Διευθύντρια του σχολείου, Σαρρούδη Ιωάννα

https://www.youtube.com/watch?v=Y-OtckmxUx8

 

Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου- 9 Φεβρουαρίου

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ1 τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν σε απευθείας μετάδοση μέσω της πλατφόρμας webex, εκδήλωση για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με τίτλο “Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2021 – Μια μεγάλη γιορτή” με κεντρικό μήνυμα: “Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο”.Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου προσφέρει την ευκαιρία να αναδείξουμε τις θετικές χρήσεις της τεχνολογίας και να διερευνήσουμε τον ρόλο που όλοι διαδραματίζουμε συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας καλύτερης και ασφαλέστερης διαδικτυακής κοινότητας. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου αποσκοπεί όχι μόνο στο να δημιουργήσει ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο, αλλά και ένα καλύτερο διαδίκτυο, όπου όλοι έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία δημιουργικά υπεύθυνα, με σεβασμό, με κριτική σκέψη.

Η ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο αποτέλεσε αντικείμενο προβληματισμού και συζήτησης για τους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των τάξεων.

Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας θεσμοθετήθηκε το 2017, με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Παιδείας της Ελλάδας και  γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 9 Φεβρουαρίου , ημέρα θανάτου του εθνικού μας ποιητή. Ο υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για τον Απόδημο Ελληνισμό, Κώστας Βλάσης, απέστειλε το ακόλουθο μήνυμα:

«Η ημέρα εορτασμού της Ελληνικής Γλώσσας δεν αποτελεί απλώς μία υπενθύμιση της αδιάλειπτης συνέχειας της γλώσσας μας στον χρόνο, αλλά και μία αναγνώριση της διαχρονικής συνεισφοράς της στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Σε αυτήν ακριβώς την αναγνώριση βρίσκεται η ουσία της καθιέρωσης του ετήσιου εορτασμού της.

Η Ελληνική Γλώσσα μετρά περισσότερα από πέντε χιλιάδες χρόνια ζωής, από την πρωτοελληνική μορφή της, περίπου το 3000 π.Χ. έως σήμερα. Παρά τις πολλές αναπροσαρμογές της στο διάβα των αιώνων, αποτελεί το νήμα που συνδέει τις σημειακές στιγμές χιλιάδων ετών σε μία ενιαία ιστορική χρονογραμμή. Η ιστορικότητά της ταξιδεύει τόσο βαθιά στον χρόνο, ώστε να της αποδίδονται αναντίρρητα τα σκήπτρα της γλώσσας που κωδικοποίησε, πρώτη, ανώτερες λεξιλογικές αναφορές τόσο σε αφηρημένες όσο και σε τεχνικές έννοιες, που καθιέρωσε οικουμενικές αξίες και που θεμελίωσε και διαμόρφωσε το εννοιολογικό του δυτικού πολιτισμού.

Σύμφωνα με την Γαλλίδα ακαδημαϊκό και Ελληνίστρια Jacqueline de Romilly «αν η Ελλάδα ζητούσε να αφαιρέσουμε από την γλώσσα μας τις ελληνικές λέξεις που μας δάνεισε, ο δυτικός πολιτισμός θα κατέρρεε». Αυτή η παρακαταθήκη αποτελεί έναν αδιάσειστο πολλαπλασιαστή ήπιας μεν, αλλά δομικής ισχύος για τη χώρα μας.

Η Ελληνική Γλώσσα είναι συναίσθημα. Άρρηκτα συνδεδεμένη με την ελληνική εθνική ταυτότητα, την καρδιά και τον νου των Ελλήνων, οι οποίοι στις λέξεις της ανακάλυψαν τη μαγεία της έκφρασης του πλούσιου ψυχικού κόσμου τους. Στις λέξεις της βρήκαν τον τρόπο να εδραιώνονται στον χρόνο και να δημιουργούν.

Η Ελληνική Γλώσσα είναι γλώσσα ποιητική. Εύλογα η Ελλάδα σεμνύνεται διαχρονικά για τα δύο βραβεία Νόμπελ που της χάρισαν ο Γεώργιος Σεφέρης και ο Οδυσσέας Ελύτης, σμιλεύοντας τις λέξεις κατά τρόπο μοναδικό. Είναι η γλώσσα του Διονυσίου Σολωμού, ο οποίος μας χάρισε τον ύμνο «εις την Ελευθερίαν», τον Εθνικό μας Ύμνο. Τιμώντας κάθε χρόνο στις 9 Φεβρουαρίου τη μνήμη του εθνικού μας ποιητή, θυμόμαστε τα λόγια του: «Μήγαρις ἔχω ἄλλο στὸ νοῦ μου, πάρεξ ἐλευθερία καὶ γλῶσσα». Η άριστη γνώση της ιταλικής και η μακρά παραμονή του στην Ιταλία, δεν στάθηκαν εμπόδιο στην εξιστόρηση της αισθητικής, γλωσσικής και βιωματικής πορείας του στα ελληνικά. Εξιστόρηση, η οποία άφησε χαραγμένο το αποτύπωμά της στη γέννηση της σύγχρονης Ελλάδας. Tα εκατομμύρια των Ελλήνων και πολλών φιλελλήνων σε κάθε γωνιά της γης σήμερα, αποτελούν ζωντανό παράδειγμα της απαράμιλλης γοητείας της.

Το χαρακτηριστικό, ωστόσο, που κάνει τη Γλώσσα μας μοναδική είναι ότι αποτελεί στάση ζωής. Οι Έλληνες, στην προσπάθειά τους να ερμηνεύσουν τον κόσμο, δημιούργησαν λέξεις, οι οποίες έχουν την ιδιότητα να δίνουν νόημα στην ύπαρξη, να οδηγούν στη διαπίστωση του πραγματικού, του υπαρκτού, αλλά και του υπερβατικού. Λέξεις που αποδίδουν με ακρίβεια αυθύπαρκτες έννοιες, ιδέες και αξίες. Δημο-κρατία, Φιλο-σοφία, Διά-λογος, Αγαθο-εργία. Το χαρακτηριστικό αυτό διατρέχει την Ελληνική Γλώσσα σε όλη την ιστορική της πορεία.

Μέσω της Ελληνικής Γλώσσας, της γλώσσας των Ευαγγελίων και των Πατερικών Κειμένων της Εκκλησίας, διαδόθηκε και συνεχίζει να διαδίδεται ως σήμερα, το πανανθρώπινο μήνυμα της Αλήθειας, της Πίστεως, της Αγάπης και της Ειρήνης.

«Από την εποχή που μίλησε ο Όμηρος ως σήμερα, μιλούμε, ανασαίνουμε και τραγουδούμε την ίδια γλώσσα» γράφει ο Γεώργιος Σεφέρης, αποδίδοντας λιτά και παραστατικά τη διαχρονικότητα, τον συναισθηματικό πλούτο και τη στάση απέναντι στη ζωή και στην ουσία, όπως αντανακλώνται στην Ελληνική Γλώσσα. Η διδασκαλία της αποτελεί καθήκον όλων μας για τη διατήρηση και τη διάδοση του ελληνικού Πολιτισμού».

Διαδικτυακό Ψηφιακό Σεμινάριο με θέμα: «Ασφαλής χρήση στο Διαδίκτυο για γονείς και εκπαιδευτικούς»


Λήψη αρχείου

Στο πλαίσιο εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2021 και λόγω του ότι την περίοδο της πανδημίας που διανύουμε παρουσιάζεται αυξημένη η χρήση της τεχνολογίας και ειδικότερα του Διαδικτύου τόσο για την τηλεκπαίδευση, όσο και για άλλες δραστηριότητες με συνέπεια να έχει αναδειχθεί σε σημαντικό ζήτημα η ασφαλής χρήση του, η Αντιδήμαρχος Παιδείας, δια τoυ Τμήματος Προγραμμάτων και Δια Βίου Μάθησης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του Δήμου
Θεσσαλονίκης, η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας ΕκπαίδευσηςΚεντρικής Μακεδονίας και το Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο Ασφάλεια στο Διαδίκτυο συνδιοργανώνουν διαδικτυακή εκδήλωση-ψηφιακό σεμινάριο (Webinar) για γονείς και εκπαιδευτικούς με θέμα:
«Ασφαλής χρήση στο Διαδίκτυο για γονείς και εκπαιδευτικούς τον καιρό της πανδημίας:
Διαχείριση της Ψηφιακής πραγματικότητας των παιδιών μας».

Κεντρικός εισηγητής θα είναι ο κ Παπαπροδρόμου Γιώργος, Υποστράτηγος ΕΛ.ΑΣ. ε.α. -Ειδικός σε θέματα αντιμετώπισης Κυβερνο-Εγκλήματος, Πτυχιούχος Νομικής Α.Π.Θ., ενώ θα προηγηθεί μια παρουσίαση με θέμα το παρόν και το μέλλον του Διαπεριφερειακού Θεματικού Δικτύου, από τον Δρ. ΑπόστολοΠαρασκευά, Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του 2ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας και έναν εκ των Συντονιστών του Δικτύου.
Στην κεντρική εισήγηση θα παρουσιαστούν και θα αναλυθούν θέματα όπως:
• Η ιδιωτικότητα στη νέα συνδεδεμένη πραγματικότητα (πως προφυλάσσουμε τα
προσωπικά μας δεδομένα),
• Οι μορφές Κυβερνο-εγκλήματος που συνδέονται με τον κόσμο της ψηφιακής
πραγματικότητας των παιδιών μας (σεξουαλική εκμετάλλευση ανηλίκων, απάτες από
διαδικτυακές αγορές)
• Πως διαμορφώνεται τελικά η κουλτούρα για την Κυβερνοασφάλεια σ’ ένα παιδί σήμερα
στην Ελλάδα (ευκαιρίες και δυνατότητες).
Το Σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στις 12 Φεβρουαρίου 2021, από τις 17:00-21:00 μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Webex και ταυτόχρονα μέσω ζωντανής μετάδοσης από το κανάλι Youtube του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Οι ενδιαφερόμενοι για συμμετοχή θα συμπληρώσουν την ηλεκτρονική αίτηση του σεμιναρίου από την Τετάρτη 27/01/2021 και ώρα 9:00 π.μ., που βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://opengov.thessaloniki.gr/opengov/eservices/safenet/
Θα ακολουθήσει απαντητικό μήνυμα επιβεβαίωσης της συμμετοχής, καθώς και ο σύνδεσμος εισόδου για την παρακολούθηση του Σεμιναρίου.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο τμήμα Προγραμμάτων και Διά Βίου Μάθησης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Αθλητισμού στα τηλέφωνα 2313318663 &
2313318662 (Α. Χασίδου, Μ. Γεωργιάδου)

Διοξείδιο του άνθρακα – ποιότητα αέρα σε εσωτερικούς χώρους (ΠΕΧ)-ενέργεια

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΑΕΡΑΣ

 

Η ποιότητα του εσωτερικού αέρα αναφέρεται στα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά εντός κτηρίων τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την ανθρώπινη υγεία, την άνεση ή την απόδοση στην εργασία. Ξοδεύουμε περίπου το 90% του χρόνου μας αναπνέοντας “αέρα εσωτερικού χώρου”. Σε αντίθεση με τον εξωτερικό αέρα, ο εσωτερικός αέρας ανακυκλώνεται συνεχώς και έτσι παγιδεύει και συγκεντρώνει ρύπους. Η θερμοκρασία, η υγρασία του αέρα και οι συγκεντρώσεις ρύπων αποτελούν τα χαρακτηριστικά της ποιότητας του αέρα.

H κακή ΠΕΧ μπορεί να επιφέρει βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις σε θέματα υγείας οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε μειωμένη παραγωγικότητα, απουσίες και άλλα προβλήματα. Ερεθισμός των ματιών, της μύτης και του λαιμού, πονοκέφαλος, ναυτία, ζάλη και κόπωση αποτελούν συμπτώματα που σχετίζονται με την κακή ποιότητα αέρα σε εσωτερικούς χώρους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η έκθεση σε ατμοσφαιρική ρύπανση του εσωτερικού χώρου μπορεί να οδηγήσει σε οξείες και χρόνιες αναπνευστικές παθήσεις όπως άσθμα, καρκίνος του πνεύμονα, πνευμονία, συστηματική υπέρταση, χρόνια αποφρακτική πνευμονία. Γενικότερα, ο μη αερισμός σε κλειστούς χώρους είναι συνδεδεμένος με αυξημένη πιθανότητα μετάδοσης αναπνευστικών λοιμώξεων.

Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζει την ποιότητα του αέρα είναι η ποσότητα του διοξείδιο του άνθρακα (Co2). Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος “Το σχολείο μου προστατεύει το κλίμα” μετρήσαμε το Co2 στον εσωτερικό αέρα των τάξεων. Το Co2 μετριέται σε μέρη ανά εκατομμύριο (ppm) και μπορεί να ενοχοποιηθεί για τις συγκεντρώσεις του ιού Sars_Cov2 σε εσωτερικούς χώρους, γιατί εκπνέεται μαζί με τα αερολύματα που περιέχουν τον ιό από άτομα μολυσμένα σε εσωτερικούς χώρους. Το Co2 εκπνέεται ως υποπροϊόν από όλους τους ζωντανούς οργανισμούς. Συνεπώς, οι συγκεντρώσεις του επηρεάζονται από τον αριθμό των ατόμων σε έναν εσωτερικό χώρο και από το σύστημα αερισμού που επικρατεί. 

Οι άνθρωποι εκπνέουν 0,3 λίτρα/λεπτό όταν εκτελούν ελαφριά εργασία. Στον εσωτερικό αέρα συγκεντρώσεις έως και 700 ppm μαρτυρούν καλή ποιότητα αέρα, έως 1.000 ppm κανονική ποιότητα και πάνω από 1000 ppm κακή ποιότητα αέρα. Η συγκέντρωση του Co2 στον εξωτερικό αέρα ήταν 581 ppm.

Μετρήσεις των συγκεντρώσεων του CO2 στον εσωτερικό αέρα των τάξεων

Τάξη και αριθμός ατόμων 1η μέτρηση 2η μέτρηση (Μετά από 20΄) 3η μέτρηση (Μετά από 5΄ανοιχτά παράθυρα)
X τάξη :17 619 (μετά από 5΄ανοιχτά παράθυρα) 1407 821
X τάξη: 23 740 (Στις 8 :20) 1345 640
X τάξη :20 658 (Στις 8 :20) 1387 1090
X  τάξη: 17 930 (μετά από 5΄ανοιχτά παράθυρα) 1250 870
X τάξη: 16 962 (μετά από 5΄ανοιχτά παράθυρα) 1372 900
X τάξη: 24 960 (μετά από 5΄ανοιχτά παράθυρα) 1500
X τάξη: 18 1400 841
Xτάξη: 25 1440 900

Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρατήρησαν την αύξηση της συγκέντρωσης του διοξειδίου του άνθρακα στον κλειστό χώρο και συνειδητοποίησαν πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη για τον εξαερισμό του χώρου τουλάχιστον κάθε είκοσι λεπτά. Παράλληλα, συζητήθηκε η απώλεια ενέργειας και τα παιδιά έκαναν κάποιες προτάσεις. Στο σημείο αυτό μιλήσαμε για τον μηχανικό αερισμό και τα πλεονεκτήματά του σε ό,τι αφορά την εξοικονόμηση ενέργειας και την ποιότητα του εισερχόμενου φιλτραρισμένου αέρα.

Στο πλαίσιο της προαγωγής υγείας, της πρόληψης των αναπνευστικών λοιμώξεων και της εξοικονόμησης ενέργειας καλό θα ήταν να γίνουν μελέτες από ειδικούς φορείς και να εισαχθεί και ο μηχανικός αερισμός στα σχολικά κτήρια.

Για τη δράση συνεργάστηκαν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Συντονίστρια δράσης: Η Διευθύντρια του σχολείου, Σαρρούδη Ιωάννα

Υδάτινοι πόροι-Εξοικονόμηση νερού

Ευαισθητοποιημένοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄τάξης για το πρόβλημα της διαχείρισης των υδάτινων πόρων, έδωσαν τις δικές τους συμβουλές για τον τρόπο εξοικονόμησης νερού στο σχολείο και στο σπίτι.

Υπεύθυνη για τη δράση: Ιωακειμίδου Δέσποινα ΠΕ70