Φτάνοντας στην τελευταία ομάδα τροφών ασχοληθήκαμε με τα γλυκά και τη ζάχαρη. Αρχικά , συζητήσαμε για τη σοκολάτα και τον τρόπο που παίρνουμε την πρώτη της ύλη, το κακάο από το κακαόδεντρο. Στον χάρτη της τάξης εντοπίσαμε τα μέρη φυτειών κακαόδεντρων και είδαμε τη διαδικασία που ακολουθείται από το κακαόδεντρο ως το κακάο. Και βέβαια δεν παραλείψαμε να κάνουμε τα δικά μας υγιεινά σοκολατάκια με δημητριακά.
Και ενώ η διαδικασία ήταν ευχάριστη και διασκεδαστική για τους μαθητές εντούτοις γνωστικά ήταν ένα πείραμα Φυσικής!!! Μελετήσαμε την τήξη και την πήξη της σοκολάτας! Οι μαθητές αρχικά έκαναν προβλέψεις για το τι θα συμβεί αν ζεστάνουμε τη σοκολάτα και στη συνέχεια το παρατήρησαν.
Κατέγραψαν σε χαρτί τη διαδικασία.
Και μετά δημιούργησε ο καθένας το δικό του σοκολατάκι που πήρε μαζί του φεύγοντας.
Επειδή όμως η ζάχαρη δεν υπάρχει μόνο στα γλυκά όπως όλοι ξέρουμε, αλλά και σε ροφήματα που καταναλώνουν οι μαθητές χωρίς να γνωρίζουν την περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη για το λόγο αυτό ασχοληθήκαμε λεπτομερώς με τα ροφήματα αυτά. Αρχικά, προέβλεψαν ποιο περιέχει τη λιγότερη και ποιο την περισσότερη ζάχαρη και καταγράψαμε τις απόψεις τους. Στη συνέχεια παρατηρήσαμε επάνω στο κάθε μπουκάλι τον πίνακα διατροφικής αξίας και εντοπίσαμε τον αριθμό δίπλα στην ένδειξη ΖΑΚΧΑΡΑ και τα καταγράψαμε (στρογγυλοποιώντας τους αριθμούς για να ναι εύκολο για τα παιδιά).
Και τους βάλαμε σε σειρά .
Τέλος, το κολλήσαμε σε χαρτόνι και αναρτήθηκε στην τάξη μας. Αντίγραφο φωτογραφίας αυτής της κατασκευής μοιράστηκε σε όλους τους μαθητές μας για να κολληθεί έξω από το ψυγείο τους ώστε να συμβάλλει στην εδραίωση νέων διατροφικών επιλογών από τους μαθητές και τις οικογένειές τους.