Η παιδαγωγική αξία της σχολικής εκδρομής

Κεντρικός σκοπός του σχολείου είναι η μάθηση. Η μάθηση είναι μία απλή διαδικασία προβλέψιμων αλλαγών αιτιατού-αποτελέσματος, της οποίας τα προϊόντα αποκτούνται από τη συσσώρευση εμπειριών που προκύπτουν από πολλές και διαφορετικές πηγές στη διάρκεια του χρόνου (Falk & Adelman, 2003). Είναι ταυτόχρονα μία διαδικασία που μπορεί να λάβει χώρα σε ποικίλα μαθησιακά περιβάλλοντα εντός και εκτός τάξης (Καρνέζου, 2010). Με απλά λόγια, ένας μαθητής στο ταξίδι του στη γνώση δεν έχει ανάγκη μόνο την προγραμματισμένη «σχολική» μάθηση που συντελείται μέσα στην τάξη αλλά και ποικίλες εμπειρίες μάθησης στο περιβάλλον και την κοινωνία όπως οι εκπαιδευτικές επισκέψεις.

Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις είναι εκδρομές εκπαιδευτικού περιεχομένου σε συγκεκριμένο χώρο που διοργανώνονται από το σχολείο και στοχεύουν στη μάθηση μέσω της απόκτησης εμπειριών (Καρνέζου, 2010). Στο πλαίσιο μίας εκπαιδευτικής επίσκεψης των μαθητών σε χώρους, όπως για παράδειγμα ένα μουσείο (π.χ. αρχαιολογικό, λαογραφικό, φυσικής ιστορίας), μία βιβλιοθήκη, ένα πάρκο κλπ. τους δίνεται η δυνατότητα να έλθουν σε επαφή, να παρατηρήσουν και να μελετήσουν άμεσα τα αντικείμενα στο φυσικό τους χώρο (Harkins, 2013). Επιπλέον, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις συμβάλλουν μέσα από τη βιωματική μάθηση στην ανάπτυξη της φαντασίας και την ενσυναίσθηση (Ανδρεάδου & Δρακάκη, 2008) και προσφέρουν στα παιδιά πολύτιμες ευκαιρίες για να συμμετάσχουν στις διαδικασίες εκτίμησης της τέχνης (Xanthoudaki, 1998).

Θα μπορούσε, λοιπόν, κανείς να ισχυρισθεί ότι οι εκπαιδευτικές επισκέψεις είναι ευχάριστες εμπειρίες μάθησης, οι οποίες προκαλούν την περιέργεια, την απόλαυση και την ενεργό συμμετοχή, δίνουν κίνητρα και κεντρίζουν το ενδιαφέρον των μαθητών (Falk & Adelman 2003).

Το Νηπιαγωγείο μας πιστεύοντας πολύ στην παιδαγωγική αξία των εκπαιδευτικών επισκέψεων, οι οποίες και οργανώνονται κατά τη διάρκεια όλου του διδακτικού έτους, υλοποίησε μία εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα για μαθητές και γονείς , ημέρα Κυριακή 21 Απριλίου ώστε να διευκολυνθούν οι εργαζόμενοι γονείς να συμμετέχουν.

Η εκδρομή μας, στο πρώτο της μέρος, περιελάμβανε επίσκεψη στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, όπου οι μαθητές επισκέφτηκαν την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας.

3998f33f 2bd3 4d34 ba53 afed4c658e99f213767a afd3 46af 81fa 6533cb68e4f8 1 d2915771 4824 41bd 98c9 7db78d19e406

Στη συνέχεια συμμετείχαν στην ανάγνωση ενός παιδικού βιβλίου με θέμα το Πάσχα και έλαβαν μέρος σε ένα βιωματικό παιχνίδι πασχαλινών αυγών που ετοίμασαν οι Νηπιαγωγοί. Επιπλέον, πέρασαν δημιουργικό ελεύθερο χρόνο στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος και στο πάρκο με τις οικογένειες και τους συμμαθητές τους.

03133a17 2ebb 4eb4 ae24 1cacc17e30d1 e27651b9 0d11 421e bec7 f37230459817

Το δεύτερο μέρος της εκδρομής περιλάμβανε την παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης “Συμφωνία S.O.S” στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, μετά από μια σύντομη επίσκεψη στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο.

9ed3d08b 64ac 49e2 a456 d5efd643a98e

00f28f37 ca97 451b 8dc1 2f3d5f821414 a34c278d b34b 4c58 8a3e 1cc6aac2e833 b1b33a38 b0ba 440a a4f8 856f2fd3d846 ecbd9448 7ec4 4b9e a62b babc16f738fb

Ελπίζουμε να χάρηκαν όλοι αυτή τη διαφορετική και πλούσια σε εμπειρίες Κυριακή τους. Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς που συμμετείχαν γιατί χάρη σε αυτούς υλοποιήθηκε ο αρχικός σχεδιασμός της εκδρομής που οργάνωσαν οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου μας.

  • Ανδρεάδου, Χ., & Δρακάκη, Μ. (2008). Το μουσείο ως χώρος ιστορικού γραμματισμού των εκπαιδευτικών: Η περίπτωση του «Μουσείου Σχολικής Ζωής Χανίων». Στο Ν. Γεωργιάδης, Κ. Σαραφίδου, & Π. Δεμίρογλου (Επιμ.), 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο, τ. Β΄. Ο Εκπαιδευτικός και το Έργο του. Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον, 17 – 19 Οκτωβρίου 2008 (σσ. 819-825). Δράμα: ΕΤ.Ε.Α.Δ.
  • Falk, J., & Adelman, L. (2003). Investigating the impact of prior knowledge and interest on aquarium visitor learning. Journal of Research in Science Teaching, 40(2), 163-176.
  • Harkins, H. K. (2013). Influences on practice: a study of teachers who implemented curriculum-based field trips with classroom connections. PHD dissertation. University of Connecticut.
  • Καρνέζου, Μ. (2010). Μελέτη της οργάνωσης και της πραγματοποίησης Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 65/2018 Η συμβολή των εκπαιδευτικών εκδρομών στη μάθηση. Απόψεις εκπαιδευτικών 51 μαθητικών επισκέψεων σε επιστημονικά και τεχνολογικά μουσεία (Διδακτορική Διατριβή). Φλώρινα: Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών.
  • Xanthoudaki, M. (1998). Is it always worth the trip? The contribution of museum and gallery educational programmes to classroom art education. Cambridge Journal of Education, 28(2), 181-195.

Το χρώμα είναι μία δύναμη που επηρεάζει άμεσα την ψυχή – W. Kadinsky

Σήμερα υποδεχθήκαμε τους φίλους μας από το 16ο Νηπιαγωγείο, στα πλαίσια διαμόρφωσης του σχολικού προαυλίου του νηπιαγωγείου ΔΥΕΠ.

1713890629353 1713890629397 1 1713890629423

Τα παιδιά χωρίστηκαν στις ομάδες τους και αφού συζήτησαν και αποφάσισαν το χρώμα που θέλουν να βάψουν τον φράχτη πήραν στα χέρια τους τα πινέλα και έπιασαν δουλειά. Η συμβολή των φίλων μας από το 16ο ήταν πολύ σημαντική καθώς πάντα η συνεργασία είναι το θεμέλιο της επιτυχίας. Τα παιδιά απόλαυσαν την διαδικασία, απελευθερώθηκαν, καλλιέργησαν την αδρή και λεπτή κινητικότητα καθώς και το αίσθημα της κοινοτικής συμμετοχής τους.

1713883811909 1713883843829 1713883811959

1713883844054 1713883843982 1713883869351 1713883869477 1713883843934 17138838118861713883869456

Είναι πολύ σημαντικό να εμπλέκονται τα παιδιά σε τέτοιες δραστηριότητες καθώς καλλιεργείται η υπευθυνότητα και ο σεβασμός προς το περιβάλλον και τον χώρο στον οποίο βρίσκονται. Επίσης μέσω τέτοιων δράσεων συνειδητοποιούν τον κόπο που απαιτείται για να δημιουργηθεί και διατηρηθεί  ένας χώρος με αποτέλεσμα να είναι πιο προσεκτικοί και ευαισθητοποιημένοι στον τρόπο που κινούνται μέσα σε αυτόν.

1713883811934 17138838117201713883811790 1713883811838

Τα παιδιά καμάρωσαν το έργο τους, παρατήρησαν ότι έγινε πολύ πιο όμορφος και χρωματιστός ο χώρος και απόλαυσαν το παιχνίδι με μεγάλη προσοχή να μην χαλάσουν αυτό που με τόσο κόπο δημιούργησαν!

IMG 20240424 091326

Eνα ταξίδι στην άνοιξη γεμάτο χρώματα και ανακαλύψεις.

Στο νηπιαγωγείο, η Άνοιξη φέρνει μαζί της μια πλούσια ποικιλία από εμπειρίες και μαθήματα που αναδεικνύουν το θαυμασμό και την περιέργεια των παιδιών για το φυσικό κόσμο. Έτσι, μέσα από τις δραστηριότητες μας ανακαλύψαμε τα μυστικά της Άνοιξης , ενώ ταυτόχρονα διασκεδάσαμε.

IMG 20240319 101647 IMG 20240319 101823 IMG 20240319 104513 IMG 20240319 105103 IMG 20240319 113048

Η κυρία Άνοιξη «έφτασε» στην τάξη μας και τα παιδιά ομαδικά, χρωμάτισαν, έκοψαν και κόλλησαν λουλούδια προκειμένου να την στολίσουν, εξερευνώντας παράλληλα τον κόσμο των λουλουδιών και την ανανέωση της φύσης. Η τάξη μας γέμισε  από χρώματα, λουλούδια και πεταλούδες και το σημαντικότερο από παιδικά χαμόγελα και ενθουσιασμό.

IMG 20240319 115355 IMG 20240319 125149

Το ταξίδι μας ξεκίνησε με την εξερεύνηση του κύκλου ζωής της πεταλούδας. Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο και εικόνες που παρατηρήσαμε , μάθαμε πως μια πεταλούδα μεταμορφώνεται από ένα αυγό σε κάτι πανέμορφο και ελεύθερο και εν συνεχεία φτιάξαμε και τις δικές μας όμορφες πεταλούδες .

1713769396654 1713769396722 1713769396778 1713769396879 IMG 20240404 110244 IMG 20240404 124724

Στην συνέχεια, εστιάσαμε στην Αμυγδαλιά, ένα από τα πρώτα δέντρα που ανθίζουν την Άνοιξη. Ακόμη, ανακαλύψαμε  την ομορφιά και τη σημασία αυτού του δέντρου στη φύση και τον πολιτισμό και έτσι δημιουργήσαμε και τη δική μας. Μάθαμε για τον καρπό που μας δίνει, το αμύγδαλο και η ιδέα να φτιάξουμε τα δικά μας σοκολατάκια από αμύγδαλο δεν άργησε να έρθει. Αναλάβαμε , λοιπόν δράση καβουρδίσαμε τα αμύγδαλά μας και στη συνέχεια τα περιχύσαμε με σοκολάτα.  Αφού πάγωσαν τα απολαύσαμε όλοι μαζί παρέα!

IMG 20240403 103550 IMG 20240403 111118

1713769441911IMG 20240403 112942

IMG 20240329 104821 IMG 20240329 105922 IMG 20240329 103533 IMG 20240329 110515

Η χαρά και ο ενθουσιασμός για την εποχή της Άνοιξης, αποτυπώθηκαν στα μοναδικά έργα τέχνης των παιδιών, όπου δημιούργησαν το δικό τους βάζο με λουλούδια με εμπνευσμό από μεγάλους καλλιτέχνες, ενώ ακόμα με πλαστελίνη  έκαναν το δικό τους μοναδικό ανοιξιάτικο λουλούδι.

IMG 20240411 104639 IMG 20240411 110009 IMG 20240411 110304 IMG 20240411 112608

1713770155067 1713770155032 IMG 20240326 115907 1713770154960

1713770155156 IMG 20240326 105728 1713770155186 IMG 20240326 115925

Για την προώθηση των προμαθηματικών εννοιών, κατασκευάσαμε τη δική μας πασχαλίτσα και με παιγνιώδη τρόπο εξασκήσαμε τους αριθμούς. Έτσι, κάναμε μετρήσεις και τοποθετούσαμε στην πασχαλίτσα  τόσες βούλες, όσες δηλαδή μας έλεγε ο αριθμός που βλέπαμε στον πίνακα.

IMG 20240321 110844 IMG 20240321 102424 IMG 20240321 103352

IMG 20240321 110025IMG 20240321 114714 IMG 20240321 104610  IMG 20240321 104619

Από την θεματική μας δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα χελιδόνια, ενώ αφοσιωθήκαμε ιδιαίτερα και στη φύτευση του δικού μας γλαστράκι. Μέσα από την παρατήρηση και τη φροντίδα των φυτών, μάθαμε για τη σπουδαιότητα της φύτευσης και της ανάπτυξης στο φυσικό κόσμο.

17137693264111713769326439IMG 20240409 124039IMG 20240409 124841 1713769326341

IMG 20240405 104119 IMG 20240405 104516 IMG 20240405 105031 IMG 20240405 105115 IMG 20240405 105748

Ομιλία-Συζήτηση

Σήμερα 22  Απριλίου στις 18:00 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του κτηρίου Ομιλία-Συζήτηση με θέμα: “Όρια στην προσχολική ηλικία: ασφάλεια ή περιορισμός” . Η εισήγηση του θέματος πραγματοποιήθηκε από την κ Δήμου Ελένη- Μαρία, Ψυχολόγο, Επιστημονικό Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης Δίολκος.

Η πρόσκληση αφορούσε όλους τους γονείς και κηδεμόνες όλων των παιδιών που φοιτούν στα 4 συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν γονείς και εκπαιδευτικοί όλων των σχολείων.

Η κ. Δήμου παρουσίασε με επιστημονικό και περιεκτικό τρόπο το θέμα και στην συνέχεια απάντησε σε ερωτήματα των γονέων και βοήθησε με τις παρεμβάσεις και τις συμβουλές της, ζητήματα που αναδυθήκαν από την συζήτηση.

Ένα απόγευμα με μία πολύ εποικοδομητική και ενδιαφέρουσα εκδήλωση για όλους τους ενήλικους που συμμετείχαν.

438246329 456077266874090 8604753340433434726 n 438270889 447725530980574 3342744495049702624 n

Πασχαλινές αγορές

Για την αγορά πασχαλινών ειδών για τα αγαπημένα μας πρόσωπα θα μπορούσαμε όλοι να ενισχύσουμε Συλλόγους και με τα χρήματα αυτά να βοηθήσουμε στο έργο τους.

Σας προτείνουμε:

  • Σωματείο ΦΑΣΜΑ γονέων, κηδεμόνων, φίλων παιδιών και ατόμων με αυτισμό Κορινθίας

Messenger creation 2bcbb3e8 8b93 4842 bdc9 1c67a276632e

  • Φιλανθρωπικό ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ BAZAAR
    που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24/04/2024 και από την 13:00 μέχρι αργά το απόγευμα,
    στο χώρο του 14ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ,
    με σκοπό ΟΛΑ τα έσοδα να διατεθούν, σύμφωνα με την επιθυμία των μαθητών
    στον μικρό Δημήτρη από την Κόρινθο, που παλεύει με τον καρκίνο.

Διαπολιτισμικές Συναντήσεις (5η)

Την Τετάρτη 17 Απριλίου πραγματοποιήθηκε η 5η κατά σειρά συνάντηση διαπολιτισμικής συνεκπαίδευσης μεταξύ των δύο τμημάτων ( πρωινό υποχρεωτικό τμήμα και τμήμα ΔΥΕΠ). Με μεγάλη χαρά βρεθήκαμε όλοι μαζί στον χώρο του 16ου Νηπιαγωγείου όπου αρχικά για να ζεσταθούμε κινηθήκαμε και χορέψαμε στους ρυθμούς της μουσικής ενισχύοντας την μουσικότητα και τον συντονισμό κινήσεων μέσα από έναν διασκεδαστικό τρόπο.

1713543758592 1713543758612

Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν στις γνώριμες πλέον ομάδες τους για να δουλέψουν και να ασχοληθούν με τα θέματα που έχουν επιλέξει.

Αναλυτικά:

  • Ομάδα «Πεταλούδα»

Ως συνέχεια των κτιρίων με τα οποία είχαν ασχοληθεί σε προηγούμενη συνάντηση  ήταν τα μνημεία τα οποία υπάρχουν σε αυτές τις χώρες. Τα παιδιά είδαν σε εικόνες κάποια ιστορικά κτίρια τα οποία υπάρχουν σε Ελλάδα, Παλαιστίνη και Αφγανιστάν και συνειδητοποίησαν ότι κάθε χώρα έχει μία ιστορία η οποία και αντικατοπτρίζεται στα μνημεία της.

IMG 20240417 100531 IMG 20240417 101836 IMG 20240417 104314

  • Ομάδα «Αεροπλάνο»

Η ομάδα αυτή έπιασε δουλειά στον χώρο της κουζίνας όπου και συζήτησαν για τις τηγανίτες οι οποίες είναι κοινό γλυκό στην Ελλάδα, την Συρία και το Αφγανιστάν. Τα παιδιά έμαθαν ότι στα αραβικά το ονομάζουν «Νανάτ» από τη λέξη Nana= γιαγιά καθώς και στις χώρες αυτές οι γιαγιάδες τηγάνιζαν τα γλυκίσματα στα εγγόνια τους. Αμέσως μετά έμαθαν τα υλικά και έπιασαν δουλειά να τα φτιάξουν!

1713543758721 1713543758770 1713531889740

  • Ομάδα «Αστέρια»

Σε αυτήν την ομάδα τα λαϊκά παραμύθια είχαν την τιμητική τους. Έγινε συσχέτιση με τους μύθους του Αισώπου που έχει αναφορές σε ζώα και βρήκαν ένα λαικό παραμύθι από το Κονγκό «Το ελάφι και το βατραχάκι». Τα παιδιά δραματοποίησαν το παραμύθι και στη συνέχεια όπως στο παραμύθι τρίψανε το μέτωπό τους για να βρουν λύση στο πρόβλημα του φίλου τους! Έφτιαξαν από ένα βραχιολάκι κάθε ένα παιδί και στην συνέχεια διάλεξαν σε ποιον φίλο της ομάδας τους θα το χαρίσουν.

1713531928279 1 1713531968090 1713531968153 1713531968110 1713531968257

  • Ομάδα «Όλοι Φίλοι»

Στην ομάδα αυτή όπως είχε αναφερθεί σε προηγούμενη συνάντηση έχουμε δύο ομιλούμενες γλώσσες, τα ελληνικά και τα αραβικά. Έτσι παρακολουθήσαμε στον διαδραστικό πίνακα ένα αγαπημένο παιδικό των παιδιών την Πέπα το γουρουνάκι στα αραβικά! Στην συνέχεια ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν αυτό που κατάλαβαν ότι αφορούσε το συγκεκριμένο επεισόδιο. Τα παιδιά αφού συζήτησαν κατέληξαν σε ένα θέμα το οποίο και αποτύπωσαν και στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το παιδικό στα ελληνικά για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι όπως κατανοήσαμε το παιδικό χωρίς να ξέρουμε τη γλώσσα έτσι μπορούμε να συνεννοηθούμε και με τους φίλους μας που δεν ξέρουν τη γλώσσα μας αρκεί να υπάρχει η καλή διάθεση!

1713532125421 1713532091558 1713532091584 1713532125261

Επιστρέφοντας στην ολομέλεια η κάθε ομάδα με μεγάλη περηφάνια παρουσίασε τη δουλειά που έκανε ενώ όλοι μας περιμέναμε πως και πως να δοκιμάσουμε τη δουλειά της ομάδας Αεροπλάνο την οποία και ευχαριστηθήκαμε όλοι!!

1713531889646 1713531889694 1713531928125

1713531928062 1713532060499 1713532091460

1713543796608 17135319282541713532091485 

1713532031280 171353209139517135437586551713543796475 

1713532031301  171353203126017135320313561713532031330   

Η συνάντηση έκλεισε στον προαύλιο χώρο του σχολείου με πολύ παιχνίδι, αγκαλιές και το ραντεβού μας για την επόμενη συνάντηση καθώς τα παιδιά αναζητάν τους φίλους τους και θέλουν να έρχονται πιο συχνά σε επαφή μαζί τους!

1713532031491

Δράσεις εκτός σχολείου

Η σημερινή ημέρα ήταν αφιερωμένη σε  δράσεις εκτός σχολείου και η αλήθεια είναι οτι τα είχε όλα!!!!

Εικαστικές δημιουργίες, αποχαιρετισμούς, παιχνίδι στην παραλία!!!

Οι μαθητές/τριες των 2 Τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας επισκέφτηκαν το καλλιτεχνικό εργαστήριο Lab2 Art στην Κόρινθο και συμμετείχαν σε εργαστήρι κεραμικής. Συγκεκριμένα μέσα από την ενασχόλησή τους με τον πηλό και υπό τις οδηγίες της εικαστικού  κ. Ζωής Πυρίνη επιχείρησαν να δημιουργήσουν την δική τους πήλινη κούπα!!! Η εμπειρία ήταν μοναδική όπως και τα αποτελέσματα των δημιουργιών των παιδιών ήταν μοναδικά!!! Τα παιδιά άφησαν την φαντασία τους κυριολεκτικά ελεύθερη, φαντάστηκαν την κούπα που θα ήθελαν να φτιάξουν και την δημιούργησαν!!! Ευχαριστούμε πολύ την κ. Ζωή για την πολύ θερμή φιλοξενία και την παιγνιώδη προσέγγισή της στους/στις μικρούς/ες μαθητές/τριες!!! Σε ένα πολύ εικαστικό χώρο με πολλά διαφορετικά αντικείμενα και ερεθίσματα, όλοι νιώσαμε πολύ οικεία και με μεγάλη όρεξη εκφραστήκαμε μέσω της τέχνης της κεραμικής!!!!

438125177 918310940074819 2050660197280162899 n 438137481 444270374685421 1452476250697403178 n

438171731 2160195397648612 8676221313573809701 n 438171763 7255934581199234 3592249360931342044 n 438204662 1099789474467286 8828443864471646405 n 438209183 915380820368688 4847533605141232625 n 438221200 471549088633751 1171557789641700905 n 438223297 964712824881775 1246464742044842066 n 438231560 784087396986172 6718867765578253597 n 438231772 1366925157331790 2069740694581848388 n 438232002 1068934990836781 1508812069933070904 n  438204025 1178293269882776 5587873642894061941 n  438267309 1711950512668403 2460926997469167142 n438271370 432099772744618 4341795411577497560 n  438245587 802965558382499 6355908920097168891 n

Οι δημιουργίες μας αναμένεται να ψηθούν στον φούρνο του εργαστηρίου και να τις παραλάβουμε όταν θα είναι έτοιμες προκειμένου να τις βάψουμε!!!

Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την παραλία για το δεκατιανό γεύμα μας

438246232 1138195474159427 8604421656104256501 n 438158999 447710941007027 7962681411972713432 n 1 438221069 1786027455222487 8288984234691166792 n

όπου και αποχαιρετίσαμε την αγαπημένη μας φίλη Basnat, η οποία ήρθε τον Σεπτέμβριο από την Παλαιστίνη και αύριο θα φύγει με την οικογένειά της από την Ελλάδα και θα μεταβούν στο Βέλγιο. Συγκινηθήκαμε πολύ καθώς υπήρξε μαζί μας την αδερφή της, 2 καταπληκτικές μαθήτριες και φίλες με τις οποίες ζήσαμε πολύ όμορφες στιγμές στο σχολείο!!! Σύσσωμοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες του σχολείου ευχόμαστε στις 2 φίλες μας να έχουν μια καλή εγκατάσταση στην νέα χώρα, να βρουν την ειρήνη και την αγάπη από τους/τις νέους/ες φίλους/ες που θα κάνουν εκεί, να έχουν καλή πρόοδο στο σχολείο και στην ζωή τους και να συνεχίσουν μια ζωή όμορφη σε μια χώρα που θα τις κάνει να νιώθουν και πάλι ασφαλείς!!!!

438154283 1104551364160074 8135376510019075097 n

… και φυσικά οι δράσεις μας ολοκληρώθηκαν με παιχνίδι στην παραλία!!! Ο καιρός ήταν ιδανικός για παιχνίδι με τα φτυαράκια και τα κουβαδάκια μας!!!

438159058 7567755829977199 6944559238761883546 n 438245676 1421918988459569 174681447331217760 n 438267458 1151328796286171 1077981936017706825 n

Δώρο μία ανθοδέσμη!!!

Η Τετάρτη 10 Απριλίου ήταν μέρα συνάντησης με τους/τις φίλους/ες μας από το νηπιαγωγείο ΔΥΕΠ.  Η κ. Ευτυχία και η κ. Μαρία ήρθαν στην τάξη μας με την φίλη μας την Σεσίλια, μόνο!!! “Γιατί δεν ήρθαν τα παιδάκια;” ρώτησε αυθόρμητα ο Κωνσταντίνος όταν καθίσαμε στην ολομέλεια!!! και με αφορμή την πολύ εύστοχη παρατήρηση μας δόθηκε η ευκαιρία να εξηγήσουμε με πολύ απλά λόγια οτι οι φιλοι/ες μας δεν ήρθαν καθώς για την θρησκεία τους χθες ήταν μια πολύ σημαντική ημέρα. Η χθεσινή ημέρα ήταν η τελευταία ημέρα για το Ραμαζάνι, δηλαδή την περίοδο νηστείας την οποία τηρούν οι Μουσουλμάνοι. Έτσι οι φίλοι και οι φίλες μας που το θρήσκευμά τους είναι μουσουλμανικό, παρέμειναν με την οικογένειά τους και γιόρτασαν την χθεσινή ημέρα που είναι πολύ σημαντική γι’ αυτούς.

Η συνθήκη αυτή μας έκανε να αναπροσαρμόσουμε το πρόγραμμά μας Έτσι παίξαμε κινητικά παιχνίδια με την κ Ευτυχία

50752a8b 6e7a 4b3f a898 b649de3f759f 1

παίξαμε το παιχνίδι της “Αγκαλιάς” με στόχο την σύσφιξη σχέσεων και την συνεργασία

435745097 1087827905645420 7080268043541297014 n 435856866 927599699010669 2428857957420274566 n 436784852 1399396444047087 9092436656791760331 n 434389918 787904786662532 7778013066922822698 n

στην συνέχεια τα παιδιά έγινα να ομάδες και δημιούργησαν απο ένα λουλούδι με ανακυκλώσιμα υλικά

605ea03b 660a 4df6 b165 36374f246aa0 709b07e0 f94a 472e b76a 68cce22d9087 60abd316 3106 4d37 bf5e dba814b82069

Τα λουλούδια δημιούργησαν μια πολύ όμορφη ανθοδέσμη προκειμένου να την στείλουμε με πολλή αγάπη στους/στις φίλους/ες μας από το νηπιαγωγείο ΔΥΕΠ

784a6fb4 8edf 4689 a106 9ad3d0c66a16

Η αυτοσχέδια αυτή ανθοδέσμη  συμβολίζει την αγάπη και την φιλία που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των δύο ομάδων! Τα παιδιά ανυπομονούν κάθε φορά να συναντήσουν τους/τις φίλους/ες τους, χαίρονται την κάθε συναναστροφή, την κάθε αλληλεπίδραση, την κάθε επαφή!!!

Η αυτοσχέδια αυτή ανθοδέσμη συμβολίζει τον σεβασμό για τα έθιμα και τις παραδόσεις μιας άλλης θρησκείας! Τα παιδιά με ενδιαφέρον άκουσαν πληροφορίες που είναι ξένα προς τα ίδια αλλά πολύ σημαντικές για την ζωή και την θρησκεία των φίλων τους!!!

Η ανθοδέσμη στάλθηκε ως δώρο και ως μήνυμα υπενθύμισης της επερχόμενης επομένης συνάντησής μας!!!

Πρόσκληση σε Ομιλία

Τα συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία (2ο, 5ο, 8ο & 16ο) σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Δίολκος οργανώνουν ομιλία-συζήτηση την Δευτέρα 22 Απριλίου 2024 και ώρα 18:00 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του κτηρίου.

Κεντρική ομιλήτρια η κ. Δήμου Ελένη, Ψυχολόγος- Επιστημονικό Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης Δίολκος.

Θέμα της ομιλίας: Όρια στην Προσχολική Ηλικία: ασφάλεια ή περιορισμός

Η Πρόσκληση αφορά τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών- μαθητών/τριων μας. Φυσικά η εκδήλωση είναι ανοιχτή στο ευρύ κοινό. Με την λήξη της εισήγησης θα ακολουθήσει συζήτηση.

Grand Opening Made with PosterMyWall 1