Εργαστήρια Δεξιοτήτων 4… συνέχεια

Την επόμενη μέρα, ένας φίλος μας έφερε στο νηπιαγωγείο ένα παιχνίδι σχετικό με το θέμα μας. Ήταν ένας διαστημικός σταθμός με έναν πύραυλο. Μας έδειξε πώς λειτουργεί, το παρατηρήσαμε, παίξαμε και όλοι ενθουσιαστήκαμε.

IMG 20220524 092508

IMG 1a99613e8d7b137102e134b77cb31b66 V

 

 

 

 

 

 

 

Έπειτα προσπαθήσαμε με τα τουβλάκια της τάξης μας να φτιάξουμε ένα πύραυλο (Engineering).

IMG 92770ca3656767cc7add0897063fb6b9 V

Και τέλος, φτιάξαμε δικούς μας πυραύλους με χρωματιστά χαρτιά (Arts).

IMG d804741fe7f348256f9bd7d0028422a7 V

Στο επόμενο εργαστήριο, ασχοληθήκαμε με τη Σελήνη. Παρατηρήσαμε σχετικές εικόνες και φτιάξαμε με απλά υλικά (αλεύρι και μικρές πέτρες ως μετεωρίτες) ένα σεληνιακό τοπίο. Τα παιδιά πετούσαν τις πετρούλες στο αλεύρι κι έτσι φτιάχτηκε η Σελήνη μας (Science).

IMG 20220523 125453

IMG c250fce95adc1dd33660aeba9634481d V

 

 

 

 

 

 

 

Ακούσαμε τη  ιστορία του “Φεγγαροσκπεαστή” του Ερικ Πιμπαρέ, από τον υπολογιστή αλλά και διαβάζοντάς το βιβλίο που μας έφεραν δυο συμμαθήτριές μας. Mιλήσαμε έτσι για τις φάσεις της Σελήνης, εξηγώντας όσο πιο απλά γίνεται πώς συμβαίνει αυτό (Technology).

Σε επόμενο εργαστήριο, είδαμε σχετικά βίντεο με τους αστροναύτες, τα διαστημόπλοια και συζητήσαμε για την έλλειψη βαρύτητας στο διάστημα. Κάναμε μια αναφορά στο Νεύτωνα και πραγματοποιήσαμε μερικά πειράματα.

IMG 20220524 101737

IMG 20220524 102000 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Φτιάξαμε τους εαυτούς μας αστροναύτες, χρησιμοποιώντας με το γράμμα Α και δικές μας φωτογραφίες (Arts – Tecnology) και στολίσαμε τα παράθυρά της τάξης μας.

 

 

 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 4: STEAM και η Γη γυρίζει

Αρχικά, θα πρέπει να εξηγήσουμε τι σημαίνει η λέξη STE(A)M. Η συγκεκριμένη λέξη αποτελείται από 5 γράμματα, τα οποία είναι τα αρχικά των 5 παρακάτω λέξεων:

S = Sience (Επιστήμη)

T = Technology (Τεχνολογία)

E = Engineering (Μηχανική)

A = Arts (Τέχνες)

M = Maths (Μαθηματικά)

Μέσα από διάφορα πειράματα, την εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, τη δημιουργία μηχανικών κατασκευών, την καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και την εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M.

Στο τελευταίο εργαστήριο Δεξιοτήτων ασχολούμαστε με το διάστημα, τους πλανήτες και πιο συγκεκριμένα το ηλιακό μας σύστημα και το γαλαξία μας, μέσω της συγκεκριμένης μεθοδολογίας. Αρχικά, φτιάξαμε μια ιδεοθύελλα με όσα θέλουμε να μάθουμε…

IMG 20220520 1117112
ΠΡΩΪΝΟ ΤΜΗΜΑ
IMG 20220520 1446052
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

 

 

 

 

 

 

Γνωρίσαμε το ηλιακό μας σύστημα, παρακολουθώντας σχετικό βίντεο στο YouTube «National Geographic-To Ηλιακό Σύστημα» https://www.youtube.com/watch?v=xOUOZ_CY3VE&t=97s. (Sience – Technology)

Τα παιδιά εμπνεύστηκαν από αυτό και από άλλες σχετικές εικόνες που είδαν, χωρίστηκαν σε ομάδες και έφτιαξαν ζωγραφιές με θέμα το διάστημα, με σκοπό να γίνουν ψηφιακά πάζλ, τα οποία μπορείτε να παίξετε κι εσείς πατώντας πάνω στην εικόνα (Technology – Arts).

Τα παζλ που έφτιαξε το πρωϊνό τμήμα είναι:

preview12pieceΧΑΡΟΥΜΕΝΟΙ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΕΣ preview12pieceΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΑΣΤΕΡΙΑ preview12pieceΟ ΓΑΛΑΞΙΑΣ ΜΑΣ

Τα παζλ που έφτιαξε το ολοήμερο τμήμα είναι:

preview15pieceΟΜΑΔΑ 1 preview24pieceΟΜΑΔΑ 2preview24pieceΟΜΑΔΑ 3

Σε επόμενο εργαστήριο μιλήσαμε για την κίνηση των πλανητών γύρω από τον ήλιο αλλά και για τη θέση τους και την απόστασή τους από τον ήλιο. Τα παιδιά έγιναν τα ίδια πλανήτες, βίωσαν την κίνηση κινούμενα σε τροχιές και έπαιξαν παιχνίδι με τη σειρά των πλανητών. Έπειτα κάθε τάξη έφτιαξε το δικό της ηλιακό σύστημα (Maths – Art).

IMG 20220520 1117302
ΠΡΩΪΝΟ ΤΜΗΜΑ
IMG 20220520 1457242
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ