Στα εργαστήρια του θεματικού κύκλου “Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία” με τίτλο προγράμματος “Μικροί αρχαιολόγοι” αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τον Μινωικό πολιτισμό. Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με το παρελθόν και να αντιληφθούν ότι είμαστε η συνέχεια του. Να κατανοήσουν το ιστορικό περιβάλλον, να αναπτύξουν πολιτιστική ευαισθησία, φαντασία και δημιουργικότητα ,να γνωρίσουν τη ζωή των Μινωιτών και τα επιτεύγματά τους. Ενεργοποιείται το ενδιαφέρον των παιδιών για να δημιουργηθεί διάλογος με θέμα το Μινωικό πολιτισμό. Κατευθύνεται η συζήτηση με ερωτήσεις όπως “Παιδιά ξέρετε ποιος ήταν ο Μίνωας; Πως νομίζετε ότι ήταν η ζωή στην εποχή του Μίνωα; Που ζούσε; Είχε οικογένεια;”
Αρχικά διαβάσαμε μια περίληψη για το ποιος ήταν ο Μίνωας Εντοπίσαμε στο χάρτη της Κρήτης που βρίσκεται η Κνωσός ,και αναφέραμε ότι ο κεντρικός δρόμος που βρίσκεται το σχολείο μας είναι η λεωφόρος Κνωσού. Είδαμε video με το ανάκτορο της Κνωσού(εικονική αναπαράσταση) αλλά και εικόνες από την Κνωσό όπως είναι σήμερα και ζωγραφίσαμε το παλάτι όπως το φανταζόμαστε με τις αίθουσες, τα μπαλκόνια, τις σκάλες κ.λ.π
Στις ελεύθερες δραστηριότητες ,αξιοποιήσαμε το οικοδομικό υλικό της τάξης και αναπαραστήσαμε τρισδιάστατα το ανάκτορο
Όπως παρατηρείτε δεν ξεχάσαμε τίποτα ! Βάλαμε τις κόκκινες κολόνες ,τα κέρατα του ταύρου ,αλλά και τον ίδιο τον ταύρο! Είμαστε έτοιμοι για ταυροκαθάψια! .
Εδώ μια άλλη εκδοχή του ανακτόρου ,επίσης επιβλητική!!
.
Συζητήσαμε για το ποιος σχεδίασε το παλάτι το οποίο αποτελεί παράδειγμα μινωικής αρχιτεκτονικής και το οποίο καταστράφηκε με την έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης και διαβάσαμε την ιστορία του Δαίδαλου και του γιου του, Ίκαρου. Αναπαραστήσαμε το μύθο , παίξαμε
ομαδικό παιχνίδι αναζήτησης, ( ξύλινο τουβλάκι σε σχήμα όπως τα κέρατα του Μινώταυρου) , το οποίο παίζει το ρόλο του «Χαμένου Ίκαρου»
Ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από το μύθο
Μέσα από φωτογραφίες και εικόνες, είδαμε τις πιο σημαντικές τοιχογραφίες του ανακτόρου και μάθαμε για την μινωική ζωγραφική ,τα χρώματα και τα σχέδια που τους άρεσαν! Έτσι μάθαμε “ΤΑ ΔΕΛΦΙΝΙΑ” , τις “ΓΑΛΑΖΙΕΣ ΚΥΡΙΕΣ” και τα “ΤΑΥΡΟΚΑΘΑΨΙΑ”