1ο Εργαστήριο: Αρχικά, μιλήσαμε για το ποιες είναι οι φυσικές καταστροφές, καταγράφοντας τις ιδέες σε ένα ψηφιακό ιδεολογικό χάρτη, και φτιάξαμε σχεδιάγραμμα με τη βοήθεια της εφαρμογής Mindomo.
13 Οκτωβρίου Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών
13 Οκτωβρίου Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Φροντίζω το περιβάλλον
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Κλιματική Αλλαγή- Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Τίτλος εργαστηρίου: Η Γη χορεύει
Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών έχει ορίσει την 13η Οκτωβρίου ως τη Διεθνή Ημέρα για τη Μείωση των Επιπτώσεων από Φυσικές Καταστροφές. Με αφορμή αυτήν την ημέρα, ασχοληθήκαμε κι εμείς στο νηπιαγωγείο.
Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν τις φυσικές καταστροφές, σύμφωνα με τις γνώσεις που είχαν ήδη κατακτήσει για το τι είναι φυσικές καταστροφές.
Στη συνέχεια, τα παιδιά παρακολούθησαν ένα βίντεο για τις φυσικές καταστροφές του πλανήτη μας, όπου ακολούθησε σχετική συζήτηση και επεξήγηση των αποριών.
Αμέσως μετά, τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες όπου κάθε ομάδα διάλεξε να ασχοληθεί με μια φυσική καταστροφή, την οποία ζωγράφισε και ανέφερε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που την διακρίνουν, φτιάχνοντας ένα σχεδιάγραμμα – αφίσα.
Εστιάσαμε στο σεισμό, μελετώντας το φυσικό φαινόμενο μέσα από την επιστήμη αλλά και μέσα από τη μυθολογία. Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο φυλακισμένος γίγαντας” από το βιβλίο “Η Γη χορεύει”.
2ο Εργαστήριο: Τα παιδιά παρατήρησαν το εσωτερικό της Γης μέσα από σχετικό βίντεο κι έπειτα αναπαράστησαν το εσωτερικό της Γης με διάφορους τρόπους, όπως πανιά και πλαστελίνη.
3ο Εργαστήριο: Συζητήσαμε και αναλύσαμε το μύθο, τα παιδιά ζωγράφισαν πώς φαντάζονται τον Εγκέλαδο καταλήγοντας σε μια αναπαράσταση – παιχνίδι “Μην ξυπνήσεις τον Εγκέλαδο”.
4ο, 5ο, 6ο Εργαστήριο: Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, και οπτικό υλικό τα παιδιά συζήτησαν, έπαιξαν και συμμετείχαν σε δραστηριότητες για το πώς πρέπει να αντιδράσω πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον σεισμό. Έπαιξαν ψηφιακό παιχνίδι με τα απαραίτητα που πρέπει να εφοδιαστώ για τον σεισμό, έφτιαξαν το βαλιτσάκι του σεισμού, έμαθαν τη στάση της χελώνας, μέτρα προστασίας καθώς και αυτοπροστασίας.
Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με μια άσκηση σεισμού, την οποία τα παιδιά έφεραν εις πέρας με επιτυχία!