Στα πλαίσια του 3ου κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και τη Θεματική Ενότητα“Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη”και την Υποθεματική Ενότητα “Ανθρώπινα Δικαιώματα” ασχοληθήκαμε με το θέμα:
“Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!
Στόχοι:
- Να γνωρίσουν τα παιδιά διάφορες μορφές οικογένειας (πυρηνική, μονογονεϊκή, διευρυμένη, θετή, οικογένεια με δύο μαμάδες ή δύο μπαμπάδες, παππούδες κ.ά.)
- Να κατανοήσουν ότι η αγάπη και η φροντίδα είναι αυτά που κάνουν μια οικογένεια.
- Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και σεβασμό απέναντι στη διαφορετικότητα
- Να εκφράσουν συναισθήματα με δημιουργικό τρόπο.
Πριν ξεκινήσουμε το εργαστήριο ζητήθηκαν από τους μαθητές να συμπληρώσουν ένα σπιτάκι με τον αριθμό μελών της οικογένειάς τους (όσοι ζουν στο ίδιο σπίτι) με τη συνεργασία της μαμάς – του μπαμπά ή κάποιου ενήλικα στο σπίτι τους και να το επιστρέψουν στο σχολείο. Οι μαθητές κάνουν τη ζωγραφιά τους και τη φέρνουν στο σχολείο την πρώτη μέρα του προγράμματος, όπου την παρουσιάζουν στην παρεούλα μας!

- Σε διάφορα σημεία της τάξης υπήρχαν σπιτάκια με αριθμούς από το 2 έως το 10. Κάθε παιδί με τη ζωγραφιά της οικογένειας στα χέρια του , ανάλογα με το πλήθος των μελών που εικονίζονται σε αυτήν,κατευθύνεται στον χώρο με το αντίστοιχο σπιτάκι!

Στην επόμενη συνάντησή μας καλέσαμε τα παιδιά αυθόρμητα και με τον δικό τους τρόπο να αναρωτηθούν “Τι είναι οικογένεια” σε μια δραστηριότητα ιδεοθύελλας. Καταγράψαμε όλες τις απαντήσεις (χωρίς καμία παρέμβαση)με τη βοήθεια του διαδικτυακού εργαλείου εννοιολογικής χαρτογράφησης https://bubbl.us/04846929143507608

Στο πλαίσιο της θεματικής μας για την οικογένεια και τις αξίες της, τα παιδιά άκουσαν το ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ιωάννας Μανάφη. Μέσα από μια ζεστή και ευαίσθητη αφήγηση, γνωρίσαμε διαφορετικούς τύπους οικογενειών και συζητήσαμε για το τι πραγματικά σημαίνει αγάπη, φροντίδα και αποδοχή. https://play.byethost8.com/elfi/?i=2

«Πες μας, Πιγκουίνε!» – Η πυρηνική οικογένεια
Ο πιγκουίνος, ήρωας του παραμυθιού, έστειλε στα παιδιά μια κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Γονέων, παρουσιάζοντας τη δική του οικογένεια. Μέσα από βίντεο και πληροφορίες για τη ζωή των πιγκουίνων, τα παιδιά συζήτησαν για τον ρόλο των γονιών, τη συνεργασία και τη φροντίδα μεταξύ τους. Σε ομάδες, προσομοίωσαν μια πυρηνική οικογένεια και αποτύπωσαν με ζωγραφιές την οικογένεια του πιγκουίνου.

«Πες μας, Καγκουρό!» – Η μονογονεϊκή οικογένεια
Το καγκουρό έστειλε τη δική του κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας. Με τη βοήθεια βίντεο και συζήτησης, τα παιδιά γνώρισαν τις μονογονεϊκές οικογένειες, όπου ένας γονιός μεγαλώνει τα παιδιά του με αγάπη και δύναμη. Σε μικρές ομάδες, ανέλαβαν ρόλους και «έζησαν» τη μέρα μιας μονογονεϊκής οικογένειας, αναγνωρίζοντας τη σημασία της φροντίδας και της υποστήριξης, φτιάχνοντας τα μοναδικά τους καγκουρό!

«Πες μας, Κούκε!» – Η θετή οικογένεια
Μέσα από πληροφορίες και βίντεο για τη ζωή του κούκου, τα παιδιά συζήτησαν για τις θετές οικογένειες — οικογένειες που μπορεί να δημιουργούνται με διαφορετικό τρόπο, αλλά έχουν την ίδια αγάπη και στοργή. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις δυσκολίες αλλά και στις όμορφες στιγμές που βιώνουν οι θετοί γονείς και τα παιδιά τους.
Τέλος τα παιδιά με τουβλάκια έφτιαξαν την οικογένεια τους.

Αναπαρέστησαν διάφορους τύπους οικογενειών ..

Προγραμμάτισαν τη Bee-Bot για να βρει κάθε μέλος της οικογένειας το σπίτι του .

Και συμπλήρωσαν ρουμπρίκα αυτοαξιολόγησης, εκφράζοντας τι έμαθαν και πώς ένιωσαν.
Μέσα από όλα τα παραπάνω εργαστήρια, τα παιδιά ανακάλυψαν ότι όλες οι οικογένειες είναι μοναδικές, αλλά μοιράζονται την ίδια αγάπη που τις ενώνει. Γιατί τελικά, η καλύτερη οικογένεια είναι εκείνη που αγαπά!!