25η Μαρτίου

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία 25η Μαρτίου | , στις 24-03-2025

Η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή …

Γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, όπου ο Αρχάγγελος Γαβριήλ κρατώντας ένα λευκό κρίνο παρουσιάστηκε στην Παναγία για να της μεταφέρει μήνυμα Θεού πως σε 9 μήνες θα γεννήσει τον Υιό του Θεού, τον Χριστό..

20250324 103134

Σαν σήμερα ο Άγγελος επήγε στη Μαρία, με κρίνο της φανέρωσε τα λόγια του τα Θεία.

Της είπε ότι γρήγορα στον κόσμο μας θα φέρει, τον όμορφο Χριστούλη μας σαν λάμψει το αστέρι.

Αμέσως εταράχτηκε, πέφτει και γονατίζει, τον όμορφο τον κρίνο του δειλά αυτή μυρίζει.

Γιορτάζει η πατρίδα μας την έναρξη της Επανάστασης του 1821, το μεγαλύτερο ιστορικό γεγονός της νεότερης ιστορίας μας, αφού με αυτήν το έθνος μας κατόρθωσε να αποκτήσει κρατική υπόσταση.

20250321 170839 20250321 170901  20250321 170909 20250314 162334

Οι γενναίοι μας τσολιάδες με την φούντα ,το σπαθί, πολεμήσαν σαν λιοντάρια, για πατρίδα για τιμή.

20250321 170731 20250321 170649

Είμαι ένα ευζωνάκι δείτε τι καλά φορώ! άσπρη ωραία φουστανέλα και σπαθί αστραφτερό.

Κόκκινο μικρό φεσάκι και γενναία έχω καρδιά και τσαρούχια και μουστάκι καμαρώστε με παιδιά.

20250314 162347       20250321 171204

Αθάνατοι, λαμπροί εσείς ήρωες της πατρίδας στον κόσμο στείλατε παντού μηνύματα ελπίδας.

Πως ναι! αξίζει οι λαοί μόνοι να πολεμάνε και σαν τα βάζουν με πολλούς μπορούν να τους νικάνε.

Φθάνει να έχουν την καρδιά, το θάρρος ,την ανδρεία ,την τόλμη, την αγάπη σας για την ελευθερία.

20250318 120728

20250321 170607

Η Επανάσταση του 1821, απέδειξε ότι η πίστη στην ελευθερία, η αγωνιστικότητα και η ισχυρή θέληση ενός λαού μπορούν να αλλάξουν την ιστορική του μοίρα. Αυτόν τον αγώνα του λαού μας  θυμηθήκαμε και τιμήσαμε στη σχολική γιορτή μας, εκφράζοντας το σεβασμό μας στους αγωνιστές  που κράτησαν στην καρδιά τους άσβεστη τη φλόγα της ελευθερίας.  

20250321 171025 

Σήμερα χαρά μεγάλη έχω στην καρδιά, που γιορτάζει η Ελλάδα κι η καλή μας Παναγιά.

Όλα τα μικρά παιδάκια σήμερα έχουμε γιορτή, ποιήματα και τραγουδάκια το καθένα μας θα  πει.

Κάθε χρόνο αυτή τη μέρα η πατρίδα μας γιορτάζει, τη γιορτή του ’21, τη γιορτή της λευτεριάς.

Κι όλοι μας μικροί μεγάλοι, ζήτω η Ελλάδα τραγουδάμε και στο χέρι μας κρατάμε τη σημαία μας ψηλά.

Και του χρόνου!!!

Εγγραφές στο νηπιαγωγείο

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 04-03-2025

527 5275741 kindergarten clipart hd png download

Οι εγγραφές των προνηπίων (ημ. γέννησης 2021) που θα φοιτήσουν στο Νηπιαγωγείο κατά τη σχολική χρονιά 2025-2026 αρχίζουν  5/3/2024  έως 24/3/2024 και θα γίνουν ηλεκτρονικά από τους γονείς στο σύνδεσμο (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Διαδικασία:

  • Κατά την είσοδο  στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) χρειάζονται οι κωδικοί της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίαςηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται ο γονιός  για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου – Τα στοιχεία των τέκνων είναι προ-συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το τέκνο  για το οποίο  επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας.

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή σχετικό έγγραφο- αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο στο όνομα του κηδεμόνα, από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ)το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, ( εφόσον επιθυμεί να φοιτήσει σε μονάδα εκτός χωροταξικής κατανομής) και  να προσκομιστεί  σχετική Βεβαίωση  στο Νηπιαγωγείο

δ)εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στο νηπιαγωγείο τα οποία πρέπει να προσκομιστούν  από το γονέα στο Νηπιαγωγείο , ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία – ραντεβού, κι εντός των προθεσμιών είναι τα εξής:

α) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β)Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) το οποίο θα συμπληρωθεί από παιδίατρο και θα προσκομισθεί στο Νηπιαγωγείο. (Το έντυπο υπάρχει στο Νηπιαγωγείο, στο blog του Νηπιαγωγείου  και στην εφαρμογή proti-eggrafi)

γ) Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια

δ) Βεβαίωση από ΚΕΔΑΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής

Σε περίπτωση αδυναμίας  συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης από το γονέα, η αίτηση μπορεί να συμπληρωθεί από την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, παρουσία του γονέα και βάση των δικαιολογητικών που έχει προσκομίσει αυτός.

ΩΡΕΣ: 12:30 έως 13:30 (ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία – ραντεβού)

Σε αυτή την περίπτωση είναι αναγκαία, εκτός των ανωτέρω και τα εξής δικαιολογητικά:

  • Πιστοποιητικό γέννησης (ή Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης για τους αλλοδαπούς μαθητές που δεν διαθέτουν Πιστοποιητικό). Το πιστοποιητικό γέννησης των μαθητών αναζητείται από την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου και δεν απαιτείται η προσκόμισή του από τους γονείς.
  • Λογαριασμός ΔΕΗ ή ΟΤΕ, ή άλλο αποδεικτικό στοιχείο, στο όνομα του κηδεμόνα, από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.

Πιο κάτω θα βρείτε το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) το οποίο θα πρέπει να  συμπληρωθεί από παιδίατρο

https://blogs.sch.gr/niageir/files/2024/02/Atomiko_deltio_ygeias-1.pdf

Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

IMG 20250304 205305 768x507 1

ΙΙ. ΟΡΙΑ ΣΧ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Τα όρια της σχολικής περιφέρειας του 12ου Νηπιαγωγείου Χαϊδαρίου θα τα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.google.commapsdviewermid=1TuUrzntDrdmwFLrQgTAb-2XpXa4&ll=38.00942109907005%2C23.646799871569133&z=14

img4

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στην προϊσταμένη του νηπιαγωγείου στο τηλέφωνο 210-5911946 και ώρες 12.30 – 13.30 ή στο mail@12nip-chaid.att.sch.gr

 

 

Απόκριες 2025

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία απόκριες | , στις 28-02-2025

Η λέξη «Απόκριες» είναι σύνθετη, από τις λέξεις «από» και «κρέας». Σημαίνει δηλαδή, την αποχή από το κρέας την τελευταία εβδομάδα του τριωδίου, που μας προετοιμάζει για τη νηστεία της Σαρακοστής.

20250226 073100 20250226 073027

 

αρχείο λήψης 2Είδαμε φωτογραφίες και βίντεο από το καρναβάλι σε πολλές περιοχές της Ελλάδας και του εξωτερικού.αρχείο λήψης 3 1

 

 

 

 

169.5583Ο Μάνος μας παρουσίασε ένα παραμύθι με τίτλο ”Αλεπού η καπελού” και έγινε η αφορμή να φτιάξουμε τα δικά μας καπέλα. Παίξαμε ένα αστείο  θεατρικό παιχνίδι ”Ο καπελάς” και γυμναστήκαμε κρατώντας ένα καπέλο.20250224 144038 20250224 144123

eulJyF76oxifgIΜιλήσαμε για τις μάσκες. Μάθαμε ότι το καρναβάλι έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα. Οι μάσκες που φοράμε τις Απόκριες, δεν είναι άλλο από μια εξέλιξη των αρχαίων προσωπείων που φορούσαν οι ηθοποιοί, όταν έπαιζαν στις θεατρικές παραστάσεις που δίνονταν προς τιμήν του θεού Διονύσου. Τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους μάσκες ζώων. 

20250226 072953 20250226 072945 20250226 072933

 

yo 6WKXEb3pS4aΜιλήσαμε για τα έθιμα, μεταξύ των οποίων και το γαϊτανάκι. Χορέψαμε στους ρυθμούς της μουσικής κρατώντας τις κορδέλες.

 

 

 

20250221 120826Είδαμε μία παράσταση ”Ο Καραγκιόζης μασκαράς” και γελάσαμε πολύ.

1 1Μάθαμε για το έθιμο του χαρταετού και τις ρίζες του, ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε χαρταετό. Είδαμε 2 πολύ ωραίες ιστορίες με θέμα τον χαρταετό. Μιλήσαμε για την Καθαρά Δευτέρα και τα φαγητά που τρώμε εκείνη την ημέρα. Βάλαμε στο ταμπλό της τάξης την κυρά Σαρακοστή με τη βοήθεια της οποίας θα μετράμε τις μέρες μέχρι το Πάσχα.

K4ZKyDiG0905TnΜάθαμε να ζωγραφίζουμε κλόουν, φτιάξαμε κλόουν με χαρτοκοπτική και παίξαμε πολλά διαδικτυακά παιχνίδια με θέμα τις απόκριες.

20250226 073259

Τέλος στο αποκριάτικο πάρτι κάναμε παρουσίαση στολής, χορέψαμε, παίξαμε πολλά αστεία παιχνίδια και φάγαμε τις νόστιμες λιχουδιές που είχαν ετοιμάσει οι γονείς.αρχείο λήψης 1

 

 

 

 

 

 

Υπεύθυνα παιδιά, υπερασπιστές των ζώων.

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία εργαστήρια δεξιοτήτων | , στις 15-02-2025

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΤΙΤΛΟΣ: << Υπεύθυνα παιδιά, υπερασπιστές των ζώων >>

Βασικός στόχος του εργαστηρίου ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων.

Επιμέρους στόχοι ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν τη σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και τον άνθρωπο και να αντιληφθούν ότι ο άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα για όσα μας προσφέρουν, αφού η υπερκατανάλωση των ζωικών προϊόντων στην εποχή μας, οδηγεί στην υπερεκμετάλλευσή τους . Άρα, η αλλαγή στάσης του ανθρώπου για τα ζώα ενισχύει το αίσθημα ευθύνης απέναντι σε αυτά .

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1

20250201 183656Οι μαθητές εισάγονται στο θέμα μέσα από ένα παραμύθι με τίτλο “Η γιαγιά μας η καλή έχει ζώαααργκ”. Μαθαίνουμε ποια ζώα έχει η γιαγιά στο σπίτι της και προβληματιζόμαστε με το γεγονός ότι έχει και κάποια ζώα τα οποία δεν είναι συνηθισμένα παρόλα αυτά όμως τα αγαπάει και τα σέβεται εξίσου με τα υπόλοιπα.

20250124 114741Στη συνέχεια ακολουθεί κινητικό παιχνίδι με κάρτες ζώων στο οποίο τα παιδιά γίνονται ζευγαράκια ανάλογα με το ζωάκι που έχουν και μετά με τις ίδιες κάρτες παίζουμε memory όπου τα παιδιά καλούνται να βρουν τα δυο ίδια ζωάκια.

Είδαμε σε βιντεάκι το τραγούδι “Η γιαγιά μας η καλή ” κάθε παιδάκι διάλεξε από ένα ζωάκι ήμερο ή άγριο και το χρωμάτισε.

20250122 114909 20250131 074205 20250131 074153 20250131 074143 20250131 074137

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2

20250201 183727Στο επόμενο εργαστήριο ακούσαμε το τραγούδι “Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι”,  διαβάσαμε το παραμύθι “Η γάτα η μαρμελάδα” και συζητήσαμε για τα ζώα που ζουν σε ένα αγρόκτημα και τι προσφέρουν στον άνθρωπο. Παίξαμε αινίγματα με ζώα, επιτραπέζια παιχνίδια όπου έπρεπε να ενώσουμε τη μαμά με το μικρό της ή το ζωάκι με το περιβάλλον που ζει και στο τέλος με τα τουβλάκια και τα πλαστικά μας ζωάκια φτιάξαμε τη φάρμα των ζώων.

20250124 115050 20250124 160712

20250124 160750 20250124 160652

20250129 161555

Στη συνέχεια διαμοιράσαμε στα παιδιά εικόνες ζώων που μας προσφέρουν τροφή και ποια είναι αυτή. Τα παιδιά τα ταξινόμησαν σε ομάδες ,συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας και στη συνέχεια προβληματίστηκαν με το τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα που ζουν κοντά του.

Τι παίρνει ο άνθρωπος από τα ζώα;

-Τα παιδιά ξεχώρισαν τα προϊόντα που παίρνουμε από κάθε ζώο.

20250129 134807 20250129 134729 20250129 134657 20250129 134612 20250129 134817

20250129 081200

Τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα;

-Συζητήσαμε για τις ανάγκες των ζώων εκτροφής και τη φροντίδα που χρειάζονται από τον άνθρωπο.

20250129 133931 20250129 122552 20250131 073531 20250131 073541

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3

Η σχέση του ανθρώπου με τα ζώα είναι μια σχέση αλληλεξάρτησης

Αυτή η σχέση αλληλεξάρτησης απεικονίζεται και στον πίνακα του Μαρκ Σαγκάλ “Εγώ και το χωριό”. Αρχικά δείξαμε τον πίνακα στα παιδιά και τους ζητήσαμε να τον παρατηρήσουν προσεκτικά για λίγα λεπτά. Κατόπιν τα ρωτήσαμε να μας πουν τι νομίζουν ότι απεικονίζει αυτός ο πίνακας. Μερικές ενδεικτικές απαντήσεις ήταν οι εξής:

  • Μια γυναίκα που αρμέγει μια κατσίκα.
  • Μια εκκλησία και σπίτια γυρισμένα ανάποδα.
  • Ένας άνδρας με δρεπάνι.
  • Μια γυναίκα που είναι ανάποδα και παίζει βιολί.
  • Ένα δεντράκι με φρούτα.
  • Τα δάχτυλα ενός ανθρώπου που φοράει δαχτυλίδι.
  • Ένας άνθρωπος με πράσινο χρώμα που φοράει ένα κολιέ με σταυρό και κοιτάζει ένα ζώο μάλλον κατσίκα ή πρόβατο.

.jpg Στη συνέχεια συζητήσαμε για την αλληλεξάρτηση του ανθρώπου από τα ζώα δηλαδή ότι ο άνθρωπος καλλιεργεί φυτά από τα οποία τρέφονται τα ζώα και αυτά με τη σειρά τους προσφέρουν στον άνθρωπο τροφή(γάλα, αυγά κλπ). Στη συνέχεια ακολούθησε φύλλο εργασίας στο οποίο τα μεγάλα παιδιά προσπάθησαν να απεικονίσουν τον πίνακα όπως μπορούσαν και τα μικρά μέσω φωτοτυπίας.

20250210 115811

20250213 161410    20250212 162121

Επιτραπέζια παιχνίδια με ζώα

Με διάφορα υλικά και παιχνίδια που είχαμε στο νηπιαγωγείο, δημιουργήσαμε επιτραπέζια παιχνίδια.

  • 20250210 143023

    ”Οι κότες και τα αβγά”.                                                                                                                       Οι παίχτες ρίχνουν το ζάρι και προχωρούν. Όταν φτάσουν σε φωλιά μαζεύουν τα αβγά. Κερδίζει αυτός που έχει μαζέψει τα περισσότερα αβγά.

20250210 141828

”Αγελάδες στο ποτάμι”
Οι παίχτες ρίχνουν το ζάρι και προχωρούν την αγελάδα τους με σκοπό να φτάσει πρώτη στο ποτάμι για να πιεί νερό.

20250210 163804

”Γουρουνάκια στη λάσπη”
Τα γουρουνάκια θέλουν να πάνε να κυλιστούν στην λάσπη. Ποιο θα φτάσει πρώτο;

20250210 163714

”Γαϊδουράκια στα σοκάκια”
Τα γαϊδουράκια θέλουν να πάνε στο χωριό. Ποιο θα φτάσει πρώτο;

20250210 143956

”Ο βοσκός και τα πρόβατα”
Ο βοσκός με τον σκύλο του και τα πρόβατά του επιστρέφει στον στάβλο. Ποιος θα φτάσει πρώτος;

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4

 Τα ζώα εκτροφής εντός και εκτός κτηνοτροφικών μονάδων

Τα παιδιά παρατήρησαν τις εικόνες είδαν σχετικά βίντεο και έκαναν συγκρίσεις. Αντιλήφθηκαν ότι τα ζώα στις κτηνοτροφικές μονάδες είναι μέσα σε κάγκελα , σε κλουβιά ,στρυμωγμένα , χωρίς χώρο, χωρίς ελευθερία, σε συνθήκες εγκλωβισμού και άσχημης μεταχείρισης. Αντίθετα ,τα ζώα εκτός κτηνοτροφικών μονάδων ζουν ελεύθερα, στη φύση , σε μικρότερες ομάδες , σε βιώσιμες συνθήκες

-Προβλήθηκε βίντεο που προτείνεται από το ΙΕΠ για τις συνθήκες εκτροφής σε κότες σε κτηνοτροφική μονάδα 

-Τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν σε φύλλο εργασίας πώς νομίζουν ότι θα ήθελαν τα ζώα εκτροφής να είναι  και τι θα έλεγαν αν μπορούσαν να μιλήσουν.

20250203 124251 20250203 124238 20250203 124225 20250203 124210

20250210 160906    20250210 160856

– Τα παιδιά επέλεξαν φωτογραφίες με τις οποίες δημιούργησαν μία ιστορία με τίτλο ”Η Παρδάλω και οι φίλες της.

20250212 133650

Τα γαϊδουράκια μας

Στην Ελλάδα το γαϊδουράκι χρησιμοποιείται από την αρχαιότητα ως ζώο εργασίας, για να μεταφέρει ανθρώπους ή προϊόντα ενώ τις τελευταίες δεκαετίες χρησιμοποιείται και σε τουριστικές περιοχές όπως η Σαντορίνη και η Ύδρα.

Είδαμε βίντεο με τα γαϊδουράκια στην Σαντορίνη και μιλήσαμε για τις ανάγκες τους, την φροντίδα και τα δικαιώματά τους, τα οποία λόγω τουρισμού μπορεί να καταπατώνται. Διαβάσαμε το παραμύθι ”Ο γάιδαρος που γκάριζε” και είδαμε 2 υπέροχες ιστορίες ΄΄Ο πεισματάρης γάιδαρος” και ”Ο τεμπέλης γάιδαρος”

20250220 135340 20250220 135327 20250220 135316

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5

Τα ζώα έχουν δικαιώματα.

Σ ‘αυτό το εργαστήριο τα παιδιά μέσα από καρτέλες ενημερώθηκαν ότι και τα ζώα έχουν δικαιώματα όπως και οι άνθρωποι ,έμαθαν ποια είναι αυτά και στη συνέχεια κλήθηκαν να απεικονίσουν ένα από τα 14 δικαιώματα των ζώων μέσω ζωγραφικής.

20250211 162221 20250211 162256 20250211 162349 20250211 162433 20250211 162517 20250211 162558 20250211 162628 20250211 162720 20250211 162757 20250211 162829 20250211 162903 20250211 162945 20250211 163041 20250211 163112

 

   ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6

20250206 163410Η Αρετή και ο Χρήστος μας παρουσίασαν δύο πολύ όμορφα παραμύθια.

 

 

 

 

 

ugcmh 04Την ημέρα κινηματογράφου παρακολουθήσαμε την ταινία ”Κοκορόκι, ο ήρωας της φάρμας”, ξαπλωμένοι στα κρεβατάκια μας και βέβαια τρώγοντας ζεστό ποπ κορν.20250206 103107

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε αφίσες με τα δικαιώματα των ζώων.

20250212 113434                                                   20250228 105600

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7 

Στο τελευταίο εργαστήριο αυτού του προγράμματος κάναμε με τα παιδιά μια ανακεφαλαίωση των όσων μάθαμε και αποφασίσαμε να διοργανώσουμε μια έκθεση ζωγραφικής με θέμα τα ζώα εκτροφής. Πήραμε λοιπόν τα πινέλα μας και κάθε παιδί διάλεξε ένα ζώο της φάρμας και το ζωγράφισε.

20250207 114543

Αμυγδαλιά

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία χειμώνας | , στις 05-02-2025

images 1Η αμυγδαλιά που είναι κοντά στο Νηπιαγωγείο μας άνθισε και έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για το δέντρο που ανθίζει πρώτο μέσα στον χειμώνα.

20250210 161340

Αφηγηθήκαμε στα παιδιά τον αρχαίο μύθο της Φυλλίς και του Δημοφώντας με τον οποίο οι άνθρωποι προσπαθούσαν να εξηγήσουν τον λόγο που ανθίζει πρώτη απ΄όλα τα δέντρα. Ζωγραφίσαμε τον μύθο, είδαμε τα άνθη της, τα μυρίσαμε, είδαμε τους καρπούς της…αρχείο λήψης 4

αρχείο λήψης 3

…και δημιουργήσαμε στο ταμπλό της τάξης ένα συλλογικό έργο με τίτλο ”Ανθισμένη αμυγδαλιά”.

20250210 151524 20250210 151513

Χειμώνας

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία χειμώνας | , στις 29-01-2025

20250121 134644

Συζητήσαμε με τα παιδιά για τις αλλαγές στη φύση, τις οποίες παρατηρήσαμε διεξοδικά και βιωματικά στην αυλή τους σχολείου μας, προσεγγίσαμε τις αλλαγές του καιρού, παρατηρήσαμε και περιγράψαμε χειμωνιάτικες εικόνες και σχετικά videos, μιλήσαμε για τα φρούτα και τα λαχανικά του χειμώνα, τον τρόπο ένδυσης και τα μέσα θέρμανσης. 20250129 080855Ζωγραφίσαμε χειμωνιάτικες εικόνες, διαβάσαμε παραμύθια  και παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια.

20250129 080906 20250131 080757 20250131 080825

20250121 134946Δημιουργήσαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη χιόνι.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20250124 081102Διαβάσαμε το παραμύθι ”Ξενοδοχείο η Χειμέρια νάρκη” και δημιουργήσαμε το δικό μας ξενοδοχείο στο μπακάλικο του νηπιαγωγείου. 20250129 075815

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20250121 134855Οι αλλαγές στον καιρό μας προβλημάτισαν και αναρωτηθήκαμε πως το νερό της βροχής ανεβαίνει στον ουρανό. Οι απορίες λύθηκαν όταν διαβάσαμε την ”Ιστορία μιας σταγόνας”, και μάθαμε για τον κύκλο του νερού.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20250129 080407

20250129 080452

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η ιστορία της καρακάξας που βρήκε ένα διαμάντι σε μια μισοπαγωμένη λακκούβα και η ιστορία του περιστεριού με το μυρμήγκι αποτέλεσαν την αφορμή να μιλήσουμε για την τήξη του νερού, την επίπλευση και την βύθιση αντικειμένων και να κάνουμε πειράματα.

20250129 080056 20250129 080316 20250129 080714 20250129 080227 20250129 080732

Είδαμε εικόνες από ποτάμια, χωριστήκαμε σε ομάδες και κατασκευάσαμε γέφυρες με διάφορα υλικά… 20250116 112835 20250116 112253 20250116 112025 20250116 111919 …παίξαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι ”Πάνω στη γέφυρα”. Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και όταν αυτό φέρει ήλιο κατεβάζουν από τη γέφυρα ένα ζώο να βοσκήσει. Όταν όμως φέρει αέρα τότε πρέπει να αφαιρέσουν ένα στήριγμα από τη γέφυρα. Ποιό στήριγμα πρέπει να αφαιρέσουν ώστε να μην γκρεμιστεί και κινδυνεύσουν τα ζώα που βρίσκονται επάνω; 20250131 074037

20250129 081010 20250129 080927

 

Η Βασιλόπιτα του 2025

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 12-01-2025

Η  ορθόδοξη παράδοση λέει ότι η βασιλόπιτα έχει τις ρίζες της στην Καισαρεία της Μικράς Ασίας την εποχή του Μεγάλου Βασιλείου, στον οποίο οφείλει και το όνομα της. Λέγεται ότι ο Άγιος Βασίλειος που ήταν δεσπότης στην περιοχή, ζήτησε από τους πιστούς να προσφέρουν κάποια χρυσαφικά ώστε να τα δώσει στον άπληστο έπαρχο-τύραννο της περιοχής, που απειλούσε να λεηλατήσει την πόλη.

Ο τύραννος «εξουδετερώθηκε», πριν προλάβει να πάρει το χρυσάφι ή να προξενήσει καταστροφές. Ο  Άγιος Βασίλειος έπρεπε να επιστρέψει στους πιστούς τα πολύτιμα αντικείμενα που είχαν προσφέρει χωρίς να αδικήσει κανέναν.

Αποφάσισε να φτιάξει ζεστά ψωμάκια, να κρύψει μέσα τα χρυσαφικά και να τα μοιράσει στους πιστούς. Κάθε πιστός όταν άνοιξε το ψωμάκι βρήκε μέσα τα δικά του χρυσαφικά.

Έτσι, έμεινε σαν έθιμο να βάζουμε ένα φλουρί μέσα στη βασιλόπιτα και να την κόβουμε με την αλλαγή του χρόνου, δηλαδή την γιορτή του Μεγάλου Βασιλείου, προς τιμήν του.

20250109 0958311

20250109 1017211 Φέτος το φλουρί της βασιλόπιτας του νηπιαγωγείου μας, κέρδισε η Αριάδνη. Της ευχόμαστε να είναι πάντα τυχερή.

Ευχαριστούμε και τις μαμάδες που μας βοήθησαν, στο να τηρήσουμε το έθιμο για ακόμα μία χρονιά. Το 2025 να φέρει υγεία και χαρά σε όλους μας.

Χριστούγεννα 2024

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία χριστούγεννα | , στις 25-12-2024

afc75101b39efb068b137f0b1bb06da6Τα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ είναι μια από τις πιο όμορφες περιόδους, την οποία αναμένουν με ανυπομονησία μικροί και μεγάλοι. Μέσα από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε νιώσαμε όλοι τη χαρά και τη μαγεία των Χριστουγέννων και βοηθήσαμε τα παιδιά…

  • να γνωρίσουν την ιστορία της γέννησης του Χριστού
  • να γνωρίσουν παραδόσεις και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς στην Ελλάδα
  • να μυηθούν στην τέχνη και να επεξεργαστούν έργα
  • να ψυχαγωγηθούν με ιστορίες, τραγούδια και παιχνίδια
  • να δημιουργήσουν χριστουγεννιάτικες κατασκευές
  • να συμμετέχουν στην προετοιμασία χριστουγεννιάτικης γιορτής
  • να αναπτύξουν συναισθήματα αδελφοσύνης για όλα τα πλάσματα της γης.                                                                                                               20241202 074431

20241202 074438Ξεκινήσαμε με τη διακόσμηση των τάξεων για να μπούμε στο πνεύμα των Χριστουγέννων… IMG 20241205 102534 912 20241223 075839 20241223 075348  20241223 075505 20241223 075404

20241130 104042 20241130 104028Ετοιμάσαμε την αντίστροφη μέτρηση την οποία περιμένουν πως και πως τα παιδιά. Tο δωράκι της αντίστροφης ήταν μια τρίλιζα με την οποία μπορούν να παίξουν με τους γονείς και τα αδέρφια τους…20241129 063411

 

 

 

 

 

 

 

 

20241217 200226Στολίσαμε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο και βάλαμε παραμύθια με χριστουγεννιάτικο θέμα στην βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου.

20241223 124504 20241223 124453

Μάθαμε τα έθιμα και τις παραδόσεις, μέσα από έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό.

Φτιάξαμε μπισκοτάκια και τα βάλαμε σε βάζα από την γωνιά ανακύκλωσης…

20241218 102439 20241218 104452 20241218 104442 20241218 131556 Είδαμε έργα τέχνης με Χριστουγεννιάτικο θέμα και τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους δημιουργίες…IMG 20241205 102414 467

 

 

 

 

 

 

IMG 20241213 072842 252

20241223 075316Ζωγραφίσαμε και γράψαμε γράμματα στον Άγιο Βασίλη…20241223 114912

IMG 20241205 102519 6 IMG 20241205 102457 348

20241223 080225Παίξαμε κουκλοθέατρο…

 

 

 

 

 

20241223 114818Απολαύσαμε χριστουγεννιάτικες ιστορίες, όπως «Φρικαντέλα- Η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα» του Ε. Τριβιζά, «Η μπουγάδα του Αι-Βασίλη» της Ι. Κυρίτση, «Ο μικρός Κοκκινολαίμης» της Τ. Φέρνλι και ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση από αυτές.

 

 

 

 

IMG 20241209 170647 980

Η πρόσκληση

Ετοιμάσαμε την Χριστουγεννιάτικη γιορτή με θέμα  ΄΄Ο Καρυοθραύστης΄΄

Την παραμονή των Χριστουγέννων, η Κλάρα δέχεται ένα πολύ ξεχωριστό δώρο -έναν ξύλινο καρυοθραύστη- και από τότε η μαγεία ξεκινά!

 

 

 

 

 

 

20241217 200927 20241217 200820 20241217 200757 Μεταφερθήκαμε  μαζί με την Κλάρα σε ένα μαγευτικό κόσμο, όπου ξύλινα στρατιωτάκια ζωντανεύουν, νεράιδες εμφανίζονται και χορευτές από διάφορα μέρη του κόσμου, χορεύουν σε παλάτια από ζαχαρωτά. 20241217 200624 20241217 200147 Χώροι Κατασκευές 19

 

Φτιάξαμε χριστουγεννιάτικες κατασκευές …20241219 123441

 

 

 

 

20241223 134028Ένα πρωινό μάς περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη: ένα γράμμα από τον Άγιο Βασίλη, ο οποίος μας ζητούσε να γίνουμε βοηθοί του, πραγματοποιώντας πολλές ευχάριστες αποστολές και εκπλήξεις μέχρι τα Χριστούγεννα. Φτιάξαμε κάρτες με ευχές…20241219 123643 20241219 123636

 

 

 

 

 

20241223 075955

IMG 20241224 072551 517… λύσαμε γρίφους και αινίγματα …

…Γράψαμε μια μικρή ιστορία με αφόρμηση μια εικόνα …

20241223 135033Ο Άγιος Βασίλης πετούσε με το έλκηθρο του στον ουρανό. Ο Ρούντολφ οδήγησε το έλκηθρο στη σκεπή του σπιτιού του Λεωνίδα. Ο Άγιος Βασίλης παίρνει το δώρο του και μπαίνει στην καμινάδα του σπιτιού…

20241223 135054– ¨Ωχ σφήνωσα ¨ είπε ο Άγιος Βασίλης. Έβαλε αντίσταση με τα χέρια για να ξεκολλήσει αλλά τίποτα. – ¨Βοήθεια Ρούντολφ ¨ φώναξε. Ο Ρούντολφ με το στόμα πιάνει από το μανίκι τον Άγιο Βασίλη και τον τραβά. Τραβούσε, τραβούσε ώσπου επιτέλους  ξεσφήνωσε . – ¨Καλύτερα να πάω από την πόρτα¨ σκέφτηκε ο Άγιος Βασίλης.

 

 

20241223 135042

 

 

 

 

Όταν μπήκε στο σπίτι του Λεωνίδα είδε ένα υπέροχο δέντρο. Έβαλε τα δώρα που του είχε φέρει από κάτω. ¨Α!! μου άφησε μπισκότα και γάλα. Ας φάω να πάρω δυνάμεις. Αυτό το καρότο είναι σίγουρα για τον Ρούντολφ¨. Ο Άγιος Βασίλης αφού έφαγε και ξεκουράστηκε, πήρε το καρότο και καθώς πήγε να φύγει από την πόρτα… ξανασφήνωσε.  ¨Όχι πάλι!!! Ρούντολφ βοήθεια!!! ¨ φώναξε.

 

… παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια…

20241223 135322 20241223 121344 20241223 121337 20241223 120836 20241223 120431 20241223 115537

20241223 121257… ανακαλύψαμε διαδρομές.

Και του χρόνου …IMG 20241213 072815 81

 

 

 

 

 

 

 

Σε μια ρώγα από σταφύλι

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία εργαστήρια δεξιοτήτων | , στις 17-12-2024

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

hq720H συναισθηματική νοημοσύνη είναι μια μορφή κοινωνικής νοημοσύνης που περιλαμβάνει την ικανότητα αναγνώρισης των δικών μας συναισθημάτων και των συναισθημάτων των άλλων, την ικανότητα να τα διαφοροποιούμε και να χρησιμοποιούμε αυτές τις πληροφορίες για να οδηγούμε τη σκέψη και τις πράξεις μας.
Το παρόν πρόγραμμα επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της Φιλίας και την καλλιέργεια  εκείνων των δεξιοτήτων που χρειάζονται τα παιδιά για τη δημιουργία θετικών διαπροσωπικών σχέσεων.

Οι γενικοί σκοποί του προγράμματος περιλαμβάνουν την

α) ενδυνάμωση των παιδιών στην ανάπτυξη υγιών φιλικών σχέσεων,

β) την ευαισθητοποίηση τους πάνω στα συναισθήματα που εκφράζουν και βιώνουν,

γ) τη συνειδητοποίηση από τα παιδιά της αξίας της συνεργασίας, της αλληλεγγύης, της συμμετοχής σε μία ομάδα και σε μία ευρύτερη κοινότητα,

δ) την ενεργοποίηση των μαθητών/τριών για την ανάπτυξη ενεργειών και μηχανισμών αντιμετώπισης, με απώτερο στόχο την πρόληψη της βίωσης αρνητικών συναισθημάτων που μπορούν να επιβαρύνουν την ψυχική τους υγεία, όπως η μοναξιά, ο φόβος ως αποτέλεσμα εκφοβιστικών ενεργειών στα πλαίσια του σχολείου κ.α.

Ειδικότερα, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα ενδυναμώσουν τις δεξιότητές τους συμμετοχής σε διάλογο, θα μάθουν να ακούν ενεργά τους άλλους, να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να εκτιμούν την παρέα με τους άλλους, να καταλαβαίνουν πότε υπόκεινται σε εκφοβιστικές ενέργειες και πώς πρέπει να συμπεριφερθούν, να ακολουθούν τους κανόνες, να λύνουν τις διαφορές τους και να ενδιαφέρονται για τους άλλους δείχνοντας αλληλεγγύη.

1ο βιωματικό εργαστήριο <<Οι φίλοι μου κι εγώ>>

IMG 20241121 165957 291Τα παιδιά μιλούν για την αξία της φιλίας, τους φίλους τους και τον λόγo για τον οποίο τους έχουν επιλέξει. Με τη βοήθεια ενός ζαριού παίξαμε σε δυάδες και μάθαμε τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα των φίλων μας σε παιχνίδια ,φαγητά και χρώματα. Στη συνέχεια ζωγράφισαν τον φίλο τους, IMG 20241114 154211 633 IMG 20241114 154200 454 και επέλεξαν ζωγραφικά μοτίβα που συμπληρώνουν τη φράση ΄΄Φιλία είναι…΄΄

 

 

 

 

 

 

 

 

<<Μπερδέματα και ξεμπερδέματα>>
Όλα τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και το πρώτο στη σειρά παιδί παίρνει ένα κουβάρι νήμα. Το πρώτο παιδί κρατάει την άκρη του νήματος και πετάει το κουβάρι σε ένα άλλο παιδί, λέγοντας κάτι που του αρέσει γι αυτό το παιδί, ένα κομπλιμέντο, γιατί είναι καλός φίλος ή γιατί τον/την συμπαθεί. Το επόμενο παιδί συνεχίζει μέχρι να παίξουν όλοι. Έτσι δημιουργείται ένας ιστός που συνδέει όλα τα παιδιά και τα παιδιά συνεργάζονται, ώστε να μαζέψουν πάλι το νήμα στο κουβάρι.

2ο βιωματικό εργαστήριο <<Το παγκάκι της φιλίας>>

Τα παιδιά αρχικά παρακολούθησαν μία ταινία μικρού μήκους  για ένα αγόρι που πήγε σε ένα καινούργιο σχολείο.  Στη συνέχεια συζήτησαν στην ολομέλεια πάνω στην ταινία που μόλις είδαν. Πώς αισθάνεται το αγόρι; Πώς συμπεριφέρονται οι μαθητές και οι μαθήτριες απέναντι στο αγόρι; Τι συμβαίνει στο τέλος; Μπορεί και στο δικό μας σχολείο κάποιο παιδάκι να αισθάνεται μοναξιά ή να μην βρίσκει φίλους για να παίξει, μήπως να εφαρμόζαμε και εμείς αυτή τη μέθοδο με το παγκάκι; Τα παιδιά το δέχτηκαν με ενθουσιασμό.

IMG 20241126 133655 966Διακόσμησαν ένα παλιό παγκάκι με την τεχνική του κολλάζ και δημιούργησαν το παγκάκι της φιλίας. Όταν ένα παιδί νιώθει μόνο, μπορεί να καθίσει σε αυτό το παγκάκι και αυτό αποτελεί σήμα για τα υπόλοιπα παιδιά, ότι ένα παιδί νιώθει μόνο του. Τα υπόλοιπα παιδιά πλησιάζουν  το παιδί, συζητούν μαζί του, του κάνουν παρέα ή ακόμα το εντάσσουν στο παιχνίδι τους.

 

<< Η συνταγή  της φιλίας>>

IMG 20241203 155936 405IMG 20241203 155326 60Τι χρειάζεται για να είναι μια φιλία δυνατή; Βοηθήσαμε τη  μαγισσούλα να βρει τα υλικά της αληθινής  φιλίας. Έπειτα προγραμματίσαμε την μελισσούλα μας προκειμένου να μαζέψει αυτά τα υλικά.  Με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα εισάγονται βασικές έννοιες του προγραμματισμού και εξοικειώνονται τα παιδιά με τη χρήση του εξοπλισμούIMG 20241126 134122 478 ρομποτικής Bee-bot. Στο πλαίσιο της καλλιέργειας της φιλίας μεταξύ συνομηλίκων προηγείται συζήτηση στην ολομέλεια, όπου τα παιδιά εκθέτουν τις απόψεις τους για το ποια είναι τα απαραίτητα συστατικά για να πετύχει η φιλία (π.χ. αγάπη, αλήθεια, αγκαλιά, σεβασμός, συζήτηση, χαμόγελο, χαρά, παιχνίδι, ευγένεια, κ.α). Οι λέξεις αυτές καθώς και τα αρχικά τους φωνήματα καταγράφονται σε καρτέλες. Οι λέξεις  τοποθετούνται τυχαία στην πίστα Bee-bot, ενώ οι κάρτες με τα αρχικά τοποθετούνται  εκτός αυτού.  Τα παιδιά σε ζευγάρια παίρνουν μια καρτέλα με φώνημα και προγραμματίζουν το Bee-bot να πάει σε μια λέξη που ξεκινά με αυτό (π.χ. για το “Α” το οδηγούν στη λέξη “ΑΓΑΠΗ”). Σκοπός του παιχνιδιού είναι το ρομποτάκι να συλλέξει όλα τα συστατικά-λέξεις και να τα μεταφέρει στο κατσαρολάκι της μάγισσας, ώστε να φτιάξει τη συνταγή της φιλίας.

 

3ο βιωματικό εργαστήριο <<Σε μια ρώγα από σταφύλι>>

Τα παιδιά μαθαίνουν να τραγουδούν το τραγούδι ΄΄ Τσιριτρό ΄΄σε ποίηση του Ζαχαρία Παπαντωνίου. Πώς αισθάνονται οι σπουργίτες; Γιατί είναι χαρούμενοι; Γιατί τα πουλάκια τρώνε όλα μαζί; Γιατί στο τέλος τραγουδούν; Τι συναισθήματα μας προκαλεί η μουσική και  το τραγούδι; Στους ανθρώπους αρέσει να τραγουδάνε στις παρέες; Τι τραγούδια λένε; Γιατί οι άνθρωποι χορεύουν; Πώς διασκεδάζουν με τους φίλους τους; Τους αρέσει που έχουν φίλους;

IMG 20241111 094543 987Παίζουμε και εμείς δραματοποιώντας το τραγούδι, γινόμαστε σπουργίτες χορεύουμε με τους φίλους μας και τσιμπολογάμε ρόγες σταφυλιού, φτιάχνουμε φρουτοσαλάτες με φρέσκα φρούτα και διασκεδάζουμε με τους φίλους μας.

Στη συνέχεια διαβάσαμε το καταπληκτικό παραμύθι ”Η Πετρόσουπα¨ που μιλάει για την καλοσύνηa6acadfc 433a 43ae a468 14f573e6f40e τριών ανθρώπων οι οποίοι με την υπομονή και την αγάπη τους κατάφεραν να φέρουν ξανά κοντά τους κατοίκους μιας μικρής πόλης οι οποίοι είχαν πάψει να εμπιστεύονται και να νοιάζονται ο ένας για τον άλλο. Με τη βοήθεια ενός θαρραλέου κοριτσιού  που τους έφερε ένα μεγάλο τσουκάλι έβαλαν μέσα 3 μεγάλες πέτρες για να φτιάξουν σούπα. Η περιέργεια των κατοίκων για το τι υπήρχε στο τσουκάλι κατάφερε να τους φέρει κοντά τον ένα στον άλλο για να βοηθήσουν όλοι μαζί φέρνοντας διάφορα λαχανικά για τη σούπα. Στο τέλος όλοι μαζί γεύτηκαν το νόστιμο φαγητό, χόρεψαν ,έπαιξαν θέατρο και διασκέδασαν.

 

<<Το σταφύλι των συναισθημάτων>>

IMG 20241203 155412 13Ποια είναι τα συναισθήματα; Έχουν σημασία στη φιλία και στις σχέσεις με τους άλλους ανθρώπους; Πώς αναγνωρίζουμε τι νιώθουμε εμείς και οι άλλοι; Tα παιδιά απαντούν στα ερωτήματα και παίζουν  ένα ψηφιακό παιχνίδι  που τα εισάγει στην αντίληψη και αναγνώριση των βασικών συναισθημάτων (χαράς, λύπης, φόβου, θυμού, ηρεμίας), τα οποία μεταδίδονται μέσω των εκφράσεων του προσώπου (Αναγνωρίζω τα συναισθήματα). Επιπλέον, τα παιδιά εισάγονται στην έννοια των πιο πολύπλοκων συναισθημάτων, όπως είναι η ζήλεια, η αγάπη, η περηφάνεια, κ.α. Στη συνέχεια, χρησιμοποιούν κύκλους από χαρτόνι  σαν ρώγες σταφυλιού και ζωγραφίζουν μάτια και στόμα ώστε να απεικονίζουν ένα συναίσθημα.  Κολλούν τις ρώγες που έφτιαξαν, σχηματίζοντας ένα σταφύλι, το σταφύλι των συναισθημάτων.

393

4ο βιωματικό εργαστήριο <<Γνωρίζω και μοιράζομαι τα συναισθήματά μου>>

IMG 20241121 170125 478

Στο εργαστήριο αυτό ξεκινήσαμε μαθαίνοντας τα βασικά συναισθήματα των ανθρώπων όπως χαρά, λύπη ,θύμος φόβος ,έκπληξη κλπ.

Μέσα από ένα παιχνίδι στο φωτόδεντρο αναγνώρισαν τα συναισθήματα των προσώπων μέσα από εικόνες και στη συνέχεια κλήθηκαν να γίνουν σκηνοθέτες και να διαλέξουν την κατάλληλη μουσική ανάλογα με το τι ένιωθε ο πρωταγωνιστής της κάθε ταινίας μικρού μήκους που έβλεπαν.

 

 

 

 

<<Μάντεψε πώς νιώθω>>  Παίξαμε ένα επιτραπέζιο με κάρτες στις οποίες οι μαθητές έπρεπε

20241204 115901να βρουν τι ένιωθε το παιδάκι ανάλογα με την κατάσταση που έπρεπε να αντιμετωπίσει. Εκτός από αυτό παίξαμε και άλλα παιχνίδια με διάφορες κάρτες στις οποίες τα παιδιά έπρεπε να ταξινομήσουν και να ομαδοποιήσουν κάρτες ανάλογα με τα συναισθήματα που ένιωθαν τα πρόσωπα.

20241204 12022020241204 120635

 

5ο βιωματικό εργαστήριο <<Μαθαίνω να συζητώ>>

Με αφορμή την ιστορία ΄΄Δωσ΄ μου το χέρι σου΄΄ συζητήσαμε για τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αντιμετωπίσουμε μια δυσάρεστη κατάσταση. Έτσι αφού αναγνωρίσαμε τα συναισθήματα των ηρώων της ιστορίας αναρωτηθήκαμε αν μπορούσαν οι ήρωες δράσουν διαφορετικά, πριν μαλώσουν. Τι θα μπορούσαν να είχαν πει;

IMG 20241121 164619 918 IMG 20241121 164409 266

<<Σπουργιτοκουβεντούλες>>

20241207 142151Υπάρχουν κανόνες όταν συζητάμε και κάνουμε διάλογο. Τα παιδιά μίλησαν για τους κανόνες που ακολουθούμε όταν μιλάμε μεταξύ μας.  “Δείχνουμε ενδιαφέρον και ακούμε προσεκτικά”, “Περιμένουμε τη σειρά μας για να μιλήσουμε, όταν ο συνομιλητής μας έχει ολοκληρώσει τη σκέψη του”, “Μιλάμε πάντα ευγενικά” κλπ. Στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε ζευγάρια. Κάθε ζευγάρι έκανε διάλογο με αφορμή μια κατάσταση που δινόταν από την εκπαιδευτικό (με έσπρωξες, θέλουμε το ίδιο παιχνίδι, μου μίλησες άσχημα κ.α.). Για να γίνει ο διάλογος πιο διασκεδαστικός τα παιδιά χρησιμοποίησαν φιγούρες πουλιών.

<<Το σκέφτομαι ή το λέω;>>

Screenshot 20241127 185123 GoogleΥπάρχουν περιπτώσεις που κάποια πράγματα τα λέμε στους φίλους μας και τους ανθρώπους δίπλα μας,Screenshot 20241127 185107 Google ενώ κάποια άλλα τα σκεφτόμαστε, αλλά δεν τα λέμε, γιατί μπορεί να πληγώσουμε, να προσβάλλουμε και να στενοχωρήσουμε τους άλλους. Για παράδειγμα, δεν κάνουμε αρνητικά σχόλια για την εμφάνιση κάποιου/ας ή για τη συμπεριφορά του/της, κουτσομπολιά και ο,τιδήποτε δεν θα θέλαμε να μας το πουν και σε εμάς τους ίδιους. Η εκπαιδευτικός διάβαζε  προτάσεις και τα παιδιά έπρεπε να σηκώσουν το χαρακτήρα που ταιριάζει κάθε φορά. Σε κάθε πρόταση, έγινε  συζήτηση για το τι θα μπορούσαν εναλλακτικά να πουν οι μαθητές/τριες, εφ’ όσον πρόκειται για αρνητικό σχόλιο. Τέλος ζωγράφισαν τα θετικά σχόλια που λένε στους φίλους τους.

IMG 20241203 155554 862 IMG 20241203 155812 494 IMG 20241203 155733 914 IMG 20241203 155248 29

IMG 20241205 102332 231

<< Γλυκιές κουβεντούλες>>

Πως μιλάμε στους φίλους μας; Ποιες είναι οι λέξεις που μας βοηθούν στην επικοινωνία με τους άλλους;

Γεμίζουμε το βάζο με γλυκά και ευγενικά λογάκια.

6ο βιωματικό εργαστήριο <<Ο Νταής του σχολικού >>

Μαζί με τα παιδιά είδαμε το παραμύθι ¨Ο Νταής του σχολικού ” το οποίο μιλούσε για ένα αγόρι τον Αριστοτέλη το οποίο αγαπούσε το σχολείο του όσο τίποτα άλλο στον κόσμο. Την πρώτη λοιπόν μέρα της νέας σχολικής χρονιάς ετοιμάστηκε από νωρίς και ξεκίνησε με χαρά και ενθουσιασμό για να επιβιβαστεί στο σχολικό λεωφορείο για να  πάει στο σχολείο του, έκατσε δίπλα σε ένα μεγάλο αγόρι το οποίο  άρχισε να τον κοροϊδεύει και συνέχιζε να το κάνει κάθε μέρα. Μέσα από αυτό το παραμύθι τα παιδιά είδαν πως η χαρά και ο ενθουσιασμός του Αριστοτέλη μετατράπηκαν σε λύπη και θυμό εξαιτίας αυτού του αγοριού σε σημείο να μην θέλει πια να πάει στο σχολείο του, ώσπου μια μέρα ο Αριστοτέλης αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του και να δείξει στο μεγάλο αγόρι ότι δεν το φοβάται. Από εκείνη τη μέρα όλα άλλαξαν γιατί έμαθε ότι το μεγάλο αγόρι τον κορόιδευε γιατί είχε το ίδιο όνομα με αυτόν και ντρεπόταν να το φανερώσει. Ο Αριστοτέλης λοιπόν τον πλήρωσε με το ίδιο νόμισμα και από εκείνη τη μέρα τα δυο παιδιά έγιναν  φίλοι κολλητοί παρά τις διαφορές που είχαν.

Μέσα από αυτό το παραμύθι τα παιδιά είδαν ότι ο Αριστοτέλης παρόλο που ήταν θυμωμένος κατάφερε να ελέγξει το θυμό του και να νικήσει το μεγάλο αγόρι. Μάθαμε ότι ο θυμός είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα το οποίο όμως θα πρέπει να ελέγχουμε έτσι ώστε να μην έχει καταστροφικές συνέπειες σε ανθρώπους ή αντικείμενα. Συζητήσαμε τρόπους με τους οποίους πρέπει να αντιδράμε όταν είμαστε θυμωμένοι και για το τι πρέπει να κάνουμε όταν κάποιος μας ενοχλεί.

20241204 115705    20241204 115722

7ο βιωματικό εργαστήριο <<Εγώ κι εσύ μαζί!>>

IMG 20241211 074107 238Για να εξασφαλίσουν τα παιδιά υγιή κοινωνική ζωή θεμελιωμένη σε αποτελεσματικές σχέσεις, πρέπει να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, την ικανότητα δηλαδή να μπαίνουν στη θέση των άλλων, να κατανοούν και να αισθάνονται πράγματα με τον ίδιο τρόπο που τα βιώνει ένα άλλο άτομο. Διαβάσαμε πολλές ιστορίες με ήρωες φίλους και μέσα από συζήτηση τα παιδιά κατάλαβαν πως μαζί με τους φίλους τους μπορούν να καταφέρουν πολλά.

Γιατί η φιλία μπορεί να σου δώσει φτερά και να σε κάνει ήρωα εκεί που δεν το περιμένεις! Πότε εγώ και πότε εσύ πρέπει να υποχωρούμε για να ‘ναι η φιλία μας πάντοτε δυνατή. Μαλώματα και τσακωμοί κάνουν καρδιές να χωριστούν, υπάρχει όμως τρόπος ξανά να ενωθούν! Οι φίλοι ξέρουν να λένε… Συγνώμη!  Όταν οι φίλοι συνεργάζονται … γίνονται θαύματα!

20241108 153308 20241108 153347 IMG 20241203 155631 341 IMG 20241203 155507 449 IMG 20241203 155215 425

 

Μπατλό ο δράκος

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 21-11-2024

428605069 6877005422422456 9196986110050847212 n 480x480

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου παρακολούθησαν από το θέατρο Βαλίτσα, την εγκεκριμένη από το Υπουργείο Παιδείας παράσταση << Μπατλό ο δράκος >>, μια θεατρική διασκευή από το ομότιτλο παραμύθι της Γιολάντας Τσορώνη – Γεωργιάδη.

Ο μικρός δράκος Μπατλό φτάνει σε μια φτωχική πόλη. Οι άνθρωποι παίρνουν μια τρομάρα! Όλοι τρέχουν να κρυφτούν στα σπίτια τους σαν κυνηγημένοι. Μα, γιατί τον φοβούνται τόσο; Τον φοβούνται γιατί θεωρούν ότι είναι ένας ξένος, πολύ διαφορετικός από όλους τους κατοίκους, που ήρθε να ταράξει την ησυχία τους. Ο Μπατλό νιώθει πολύ μόνος και ανεπιθύμητος. Τι θα κάνει, όμως, ο Μπατλό για να τον συμπαθήσουν;

Οι νηπιαγωγοί είχαν διαβάσει στα παιδιάIMG 20241121 094348 280 την ιστορία και αυτά  αποφάσισαν να κάνουν στον δράκο μία έκπληξη. Να ζωγραφίσουν  και να διακοσμήσουν το όνομα του.

IMG 20241121 101141 922

Μετά την παράσταση μαζί με την κοινωνική λειτουργό τα παιδιά ξαναείδαν τις εικόνες του βιβλίου και συζήτησαν τα συναισθήματα που είχαν οι ήρωες κατά τη διάρκεια της ιστορίας βάζοντας τα αντίστοιχα emojis .

IMG 20241121 164812 683 IMG 20241121 164933 112 IMG 20241121 165009 810 Τι θα μπορούσαν να είχαν κάνει οι άνθρωποι όταν ο δράκος ήταν λυπημένος και μόνος; Μετά από συζήτηση τα παιδιά είπαν πως οι άνθρωποι θα μπορούσαν να γράψουν ένα γράμμα στον Μπατλό. Τι θα έγραφαν στο γράμμα; IMG 20241121 165110 259

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς