Αποταμίευση

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 02-11-2025

Με τα παιδιά ασχοληθήκαμε με την έννοια της αποταμίευσης λόγω της ημέρας!!

Αναλύσαμε τον όρο αποταμίευση, γιατί μας είναι απαραίτητη, με ποιο υλικό αγαθό σχετίζεται (χρήματα), που κάνουμε την αποταμίευση (κουμπαράς- τράπεζα) και τι μπορεί να μας συμβεί στην περίπτωση της έκτακτης ανάγκης και δεν έχουμε χρήματα αποταμιευμένα!!!!!

Διαβάσαμε το παραμύθι ”Αν κάθε μέρα…” Το βιβλίο μιλάει για την αποταμίευση από μια διαφορετική, ευρύτερη οπτική γιατί η αποταμίευση δεν είναι μόνο ο κουμπαράς των παιδιών που γεμίζει νομίσματα. Είναι μια ευκαιρία να ανακαλύψουν πως για να πετύχουν κάτι μεγάλο, αρκεί να κάνουν κάθε μέρα κάτι μικρό, να δοκιμάσουν να είναι συνεπή και να μάθουν να σκέφτονται αισιόδοξα το μέλλον.

20251031 132520

20251031 132402Με τα παιδιά του νηπιαγωγείου φτιάξαμε έναν κουμπαρά με υλικά από την ανακύκλωση ( κουτιά από μπομπονιέρες, εικονογραφήσεις παλιών παραμυθιών, ξύλινο κουτί από τόμπολα ). Αποφασίσαμε κάθε εβδομάδα να ρίχνουμε ένα κέρμα (10 ή 20 ή 50 λεπτά) στο αντίστοιχο κουτάκι για να κάνουμε και αντιστοίχιση. Στόχος μας είναι να μαζέψουμε τα χρήματα που χρειαζόμαστε για να αγοράσουμε ένα παιδικό σκάκι.

Halloween

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 31-10-2025

Screenshot 20251023 051352 Google Το Halloween, γιορτάζεται τη νύχτα της 31 Οκτωβρίου στις χώρες του αγγλοσαξωνικού κόσμου κυρίως. Δημοφιλείς δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του Halloween περιλαμβάνουν το «κέρασμα ή φάρσα», τα πάρτυ μασκέ, το σκάλισμα κολοκυθών, το άναμμα υπαιθρίων πυρών, φάρσες, επίσκεψη σε στοιχειωμένα αξιοθέατα, αφήγηση τρομακτικών ιστοριών και παρακολούθηση ταινιών τρόμου.Screenshot 20251023 051439 Google

 

Με την βοήθεια της εκπαιδευτικού των αγγλικών η οποία μίλησε στα παιδιά για το έθιμο αυτό, διακοσμήσαμε τον χώρο,

20251030 07354320251030 101004 20251030 073747 20251030 073725 20251030 073510

…παίξαμε,

20251030 114914είπαμε ιστορίες με φαντάσματα, μάγισσες και στοιχειωμένα κάστρα, και χορέψαμε τον χορό των φαντασμάτων, χρησιμοποιώντας  ως μορφές δραματικής τέχνης το κουκλοθέατρο ( μαριονέτες ), το θεατρικό παιχνίδι και τον αυτοσχεδιασμό. Μιλήσαμε για τους φόβους μας και τις τεχνικές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να τους ξεπεράσουμε.Screenshot 20251023 051327 Google

Screenshot 20251024 144017 Facebook

28η Οκτωβρίου 1940

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 27-10-2025

Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου αποτελεί μέρα τιμής και υπερηφάνειας για το λαό μας, με το ιστορικό “ΟΧΙ” να φανερώνει το μεγαλείο και τη δύναμη της ψυχής του.  Αξιοποιώντας ποικίλο υλικό θαυμάσαμε τον πατριωτισμό και την ανδρεία όσων τότε πολέμησαν, ενώ παράλληλα εκτιμήσαμε το “δώρο” της ειρήνης που σήμερα απολαμβάνουμε.

20251024 131028

Την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, μια ένδοξη σελίδα της ελληνικής ιστορίας, τη γιορτάσαμε και φέτος, αποδίδοντας την τιμή που ταιριάζει στους ήρωες που πολέμησαν για την ελευθερία της πατρίδας μας. Μέσα από βιβλία, ποικίλο αρχειακό και ψηφιακό υλικό, το χρονικό “ξεδιπλώθηκε”, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία να σχολιάσουμε τον άνισο αγώνα των Ελλήνων απέναντι στους κατακτητές, το υπέρμετρο θάρρος τους, τον πατριωτισμό τους, την αυτοθυσία τους!

20251027 171025        20251027 080803

Το ιστορικό «Όχι» του ελληνικού λαού, μια λέξη μικρή και αποφασιστική, που έκρυβε μέσα της όλο το πάθος για ελευθερία, για εθνική ενότητα και αντίσταση απέναντι στον φασισμό, όπως και η πολεμική κραυγή “αέρα”, αποτυπώθηκαν στα έργα μας!

20251024 140629     20251024 140612  

20251024 130756  20251027 080119 20251027 080130

Μάθαμε πως περνούσαν οι στρατιώτες μας κατά τη διάρκεια του πολέμου, αλλά και την πολύτιμη βοήθεια που τους προσέφερναν οι ηπειρώτισσες γυναίκες κουβαλώντας τρόφιμα και πολεμοφόδια επάνω στους ώμους τους βαδίζοντας στα χιονισμένα βουνά. Για το λόγο αυτό κάθε χρόνο τους τιμούμε με γιορτές ,παρελάσεις και κατάθεση στεφάνων.

20251024 130841      20251024 130825

Το έπος του ’40 αλλά και υλικό που είδαμε από σύγχρονους πολέμους με τον πόνο, τη δυστυχία, τον ξεριζωμό, την προσφυγιά που φέρνουν, προκάλεσαν συζητήσεις που οδήγησαν τα παιδιά να εκτιμήσουν το αγαθό, το «δώρο» της ειρήνης που έχουμε την τύχη να απολαμβάνουμε σήμερα. Εικόνες που ανασύραμε από το διαδίκτυο βοήθησαν να γίνει σύγκριση των δύο καταστάσεων.

20251024 130717

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο σπόρος της ειρήνης” ,το είδαμε και σε βίντεο και συζητήσαμε για το πολύτιμο αγαθό της ειρήνης και πως οι λαοί περνάνε καλύτερα όταν μπορούν να λύνουν τις διαφορές τους ειρηνικά αντί να κάνουν πόλεμο. Μάθαμε το σήμα της ειρήνης και φτιάξαμε περιστέρια από χαρτόνι.

20251027 080831    20251027 080107

20251024 130654

Επίσης την παραμονή της 28ης πραγματοποιήθηκε γιορτούλα στο αμφιθέατρο του σχολείου μας με τα ποιήματα και τα τραγούδια που είχαν μάθει τα παιδιά και στο τέλος της γιορτής τα παιδιά πήραν ως αναμνηστικό τις σημαιούλες και τα στρατιωτάκια που είχαν κατασκευάσει.
20251027 075929
20251024 130942     20251027 080035
20251024 130630

 

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού | , στις 26-10-2025

download

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό προγραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού οι μαθητές θα μάθουν ότι οι αλγόριθμοι δεν αποτελούν μόνο μέρος των προγραμμάτων υπολογιστών, αλλά και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Στόχος μας είναι να εμπλακούν οι μαθητές μας σε δραστηριότητες που συνδυάζουν το παιχνίδι με τη μάθηση προγραμματισμού, ενθαρρύνοντας την επαφή με την υπολογιστική σκέψη με παιχνιδιάρικο και προσβάσιμο τρόπο για τα παιδιά.

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, 11-26 Οκτωβρίου, με δύο δράσεις.

Screenshot 20251022 185213 FacebookΗ πρώτη δράση με τίτλο ” Η BeeBot και τα Χρωματοζωάκια” είχε σχέση με τα ζώα. Η μάγισσα Παρδάλω έκλεψε τα χρώματα από τα ζώα και τα παιδιά με τη βοήθεια της ρομποτομελισσούλας, τα βοήθησαν να ξαναβρούν το χρώμα τους. Αρχικά τα προνήπια  έριξαν το ζάρι με τη σειρά και προγραμμάτισαν τις μελισσούλες ώστε φτάσουν στα ζώα. ( εξοικείωση με τα κουμπιά προγραμματισμού)

20251023 1335461

 

 

 

 

 

 

20251014 131053Έπειτα τα νήπια προγραμμάτισαν τη μελισσούλα και η BeeBot βρήκε το πράσινο και το πήγε στον βάτραχο, το κόκκινο στην πασχαλίτσα, το κίτρινο στο παπάκι κ.τ.λ.

 

 

 

Screenshot 20251022 133711 Facebook AntigrafoΗ δεύτερη δράση ήταν επέκταση του εργαστηρίου δεξιοτήτων και είχε  τίτλο ”Η τάξη μας μια οικογένεια” Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, συνεργασία και πολλή φαντασία, τα παιδιά ανακάλυψαν τα συστατικά (αξίες)  που χρειάζεται η τάξη μας, για να γίνει σαν μια οικογένεια.

 

20251023 1325111Ποια μέλισσα θα φτάσει πρώτη στον θησαυρό; Αρχικά τα προνήπια  έριξαν το ζάρι με τη σειρά και προγραμμάτισαν τις μελισσούλες ώστε να πάνε στα σεντούκια με τον θησαυρό. ( εξοικείωση με τα κουμπιά προγραμματισμού)

 

 

 

 

Ανακαλύπτω την αξία θησαυρό.20251020 133600  Η BeeBot παίρνει θέση στην εκκίνηση, τα νήπια χωρίζονται σε ομάδες και τη βοηθούν να φτάσει στον στόχο της, το σεντούκι. Τα παιδιά χρησιμοποιούν  αρχικά βελάκια για να ορίσουν τη διαδρομή και μετά την προγραμματίζουν. Έπειτα ανοίγουν το σεντούκι και προσπαθούν από το σύμβολο ή τη λέξη να καταλάβουν την αξία που θα κάνει την τάξη μας να γίνει σαν οικογένεια.

Στη συνέχεια τα παιδιά έπρεπε να αποκωδικοποιήσουν έναν χάρτη (αποκωδικοποίση pixel art) και να αποκαλύψουν το πιο δημοφιλές σύμβολο. Πήραν μερικούς μυστικούς χάρτες με τετράγωνα. Γέμισαν τα τετράγωνα με χρώματα σύμφωνα με τους αριθμούς. Ανακάλυψαν την καρδιά και την ξαναδημιούργησαν σε ένα πλέγμα από ποτήρια με βάση την κωδικοποίηση.

20251023 1322411 20251020 132549

 

 

 

4 Οκτωβρίου-Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων.

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 12-10-2025

 

fgfd 1

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων είναι η 4η Οκτωβρίου. Η ημέρα αυτή καθιερώθηκε για να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο για τα δικαιώματα και την καλή διαβίωση των ζώων. Σκοπός της είναι να βελτιώσει την κατάσταση των ζώων σε όλο τον κόσμο, καθώς και να προωθήσει την ανάγκη προστασίας τους από την κακοποίηση και την εγκατάλειψη.
Όπως κάθε χρονιά έτσι και φέτος γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας την παγκόσμια ημέρα των ζώων. Μιλήσαμε για τα αγαπημένα μας ζωάκια, διαβάσαμε πολλά παραμύθια ,τραγουδήσαμε τραγούδια , παίξαμε παιχνίδια και τέλος δημιουργήσαμε τα δικά μας ζωάκια με παλιά cd.
20251003 080542

Εγώ και η οικογένειά μου

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Θεματικές ενότητες | , στις 29-09-2025

  • Τι είναι η οικογένεια;
  • Από ποια άτομα αποτελείται;
  • Πόσα άτομα έχει η δική μου οικογένεια;

20251004 182229

  Τα παιδιά παρουσιάζουν την οικογένειά τους στην ολομέλεια μέσα από φωτογραφίες που έχουν στείλει οι γονείς και προβάλλονται στον διαδραστικό πίνακα. Ονοματίζουν τα μέλη της και μοιράζονται τι τους αρέσει να κάνουν μαζί με την οικογένειά τους περισσότερο. Κάθε παιδί έχει την δική του οικογένεια  και διαπιστώνουμε πως όλες οι οικογένειες δεν είναι ίδιες. Ζωγραφίζουν τον εαυτό τους και την οικογένειά τους.

20251004 182244

20251004 182301

Παρατηρούμε σε φωτογραφίες τις διαφορές με άλλες οικογένειες που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο. Σε τι μοιάζουν οι οικογένειες που φαίνονται στις φωτογραφίες;
Σε τι διαφέρουν;

archeio lhpshs 6 images 1 archeio lhpshs 3

Οικογένειες έχουν μόνο οι άνθρωποι;

Βλέπουμε οικογένειες ζώων και τις συγκρίνουμε με αυτές των ανθρώπων. archeio lhpshs 8 images 3 archeio lhpshs 7 images 2 images 4

 

Tα χρώματα μέσα από την ιστορία … Τελεία

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία μικροί καλλιτέχνες | , στις 25-09-2025

Φέτος γνωρίσαμε τα χρώματα και πειραματιστήκαμε με αυτά με αφορμή το βιβλίο του Peter H. Reynolds, ”Τελεία”. Ζωγραφίσαμε σαν την Λία, την ηρωίδα του βιβλίου και δημιουργήσαμε μια πινακοθήκη.

20250926 140727 20250926 140716

Φτιάξαμε μοναδικούς ασπρόμαυρους πίνακες ζωγραφικής.

20250926 140747

 

 

1η μέρα στο νηπιαγωγείο!!!

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 11-09-2025

Πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο μας!!!

Τα μικρά μας αστεράκια γέμισαν τις τάξεις μας με γέλια, χαρές, περιέργεια και λίγο άγχος.

Ξεκινάμε ένα όμορφο ταξίδι γεμάτο παιχνίδια, φίλους και μαγικές στιγμές!

1000000731

Στο τέλος της ημέρας πήραν κι ένα μικρό δωράκι για να ξεκινήσουμε μια σχ. χρονιά όλο γλύκα!!!

1000000736

Δήμητρα και Περσεφόνη

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Καλοκαίρι | , στις 06-06-2025

20250520 140158Η Περσεφόνη ήταν κόρη της θεάς Δήμητρας, η οποία ήταν η θεά της καρποφορίας και της γονιμότητας. Η ομορφιά της ήταν τόση, που ο Πλούτωνας, θεός του Άδη, την ερωτεύτηκε και αποφάσισε να την κλέψει. Μια μέρα λοιπόν, καθώς η Περσεφόνη μάζευε λουλούδια απομακρύνθηκε για να κόψει έναν νάρκισσο, όταν ξαφνικά η γη άνοιξε στα δύο. Τότε ξεπρόβαλε ο Πλούτωνας με το άρμα του και άρπαξε την κοπέλα στον Κάτω Κόσμο, χωρίς κανείς να αντιληφθεί τι είχε συμβεί. Η Δήμητρα έψαχνε μάταια την κόρη της και από την στεναχώρια και τα δάκρυά της, μαράζωσαν η γη και οι καλλιέργειες. Οι άνθρωποι πεινούσαν και οι μέρες περνούσαν χωρίς να φανεί η Περσεφόνη. Τότε ο Δίας, παρακινημένος από τις ικεσίες των ανθρώπων που πεινούσαν, διέταξε τον θεό του Άδη να ελευθερώσει την κόρη του. Αδυνατώντας να παρακούσει τις διαταγές του Δία, ο Πλούτωνας παγίδεψε την Περσεφόνη δίνοντάς της να φάει ένα ρόδι πριν την αφήσει, γνωρίζοντας πως αν κατανάλωνε τροφή στον Κάτω Κόσμο, θα δενόταν μαζί του και δεν θα μπορούσε να φύγει. Η κόρη έφαγε έξι σπόρια μονάχα κι όταν το έμαθε η Δήμητρα έγινε έξαλλη. Για να την ηρεμήσει, ο Δίας πρότεινε έναν συμβιβασμό: Για κάθε σπόρο που είχε φάει, η Περσεφόνη θα έμενε κι έναν μήνα στον Άδη. Έτσι, θα περνούσε το μισό χρόνο δίπλα στη μητέρα της και τον υπόλοιπο μαζί με τον Πλούτωνα. Έκτοτε, τους έξι μήνες που η Περσεφόνη ήταν στον Άδη, η Δήμητρα πενθούσε και μαζί της πενθούσε κι όλη η φύση και τους έξι μήνες που ανέβαινε στη Γη, όλα άνθιζαν από τη χαρά της.

Η καλοκαιρινή μας γιορτή ήταν βασισμένη σ΄ αυτόν τον μύθο με τον οποίο οι αρχαίοι Έλληνες εξηγούσαν την εναλλαγή των εποχών.

Messenger creation CC3D6B8D E5E8 41D3 8519 1105BFF78DD3 Messenger creation 7AF7E23F D7CC 48AA AA4D 16ECEAF2CB0C Messenger creation 1ADD799D 7D54 4A93 8737 B303AB30C50C Messenger creation 0B6CC75E 8750 44F3 9698 FAF5CD69EBDF

Messenger creation 8362AF19 7260 49BF 8407 09D1316E6D5B Messenger creation 87082388 6C8F 4FE1 B0D8 0AD3358DAD85 Messenger creation 1BA0F89D 85D8 4C40 AA4B A733A2D46773 IMG 00024 IMG 00025

Δανειστική βιβλιοθήκη

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Δανειστική βιβλιοθήκη | , στις 02-06-2025

vector kids reading and playing with books 1ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Για το παιδί της σύγχρονης κοινωνίας, όπου κυριαρχεί ο γραπτός λόγος, θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση της αναγνωστικής ικανότητας.
Για το λόγο αυτό, βασική θέση στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου έχει η δανειστική βιβλιοθήκη. Σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να πετύχουμε όμως το σκοπό αυτό, απαιτείται η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Είναι δηλαδή απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου.

ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ

1000000610Τα παιδιά γίνονται υπεύθυνοι αναγνώστες και δανειστές.
Δίνεται η ευκαιρία να μπουν τα βιβλία στα σπίτια και να απαλλάσσονται οι γονείς από τα έξοδα συνεχούς αγοράς βιβλίων, αφού όλοι έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται όσα βιβλία θέλουν.
Μοιράζονται αναγνωστικές εμπειρίες με τους γονείς, με τα αδερφάκια, τους παππούδες, με όσα οφέλη συνεπάγεται αυτό.
Ασχολούνται όσο χρόνο θέλουν με το βιβλίο, να το πιάσουν, να ξεχαστούν μαζί του, να ονειρευτούν, να το αγαπήσουν.
Μαθαίνουν να θεωρούν την ενασχόλησή τους με το βιβλίο ως ένα φυσικό τρόπο διάθεσης του προσωπικού τους χρόνου.
Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά, από ενηλίκους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη δραστηριότητα, προωθεί τα παιδιά στο βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές.

library clipart free 4Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Η παιδαγωγική αξία και συμβολή του παραμυθιού στην προσωπική ανάπτυξη και αγωγή του παιδιού είναι ανεκτίμητη καθώς:
• Καλλιεργεί τη γλώσσα με τις πρακτικές αναδιήγησης και δραματοποίησης.
• Διεγείρει τη φαντασία και αναπτύσσει τη δημιουργικότητα, επεκτείνει τη σκέψη, αξιοποιεί τις δυνατότητες των παιδιών.
• Καλλιεργεί το διάλογο και τη γλωσσική έκφραση, ευνοεί την πολυφωνία των απόψεων, διευρύνει το λεξιλόγιο.
• Τρέφει και εξασκεί τη μνήμη.
• Αναπτύσσει την κριτική και δημιουργική σκέψη των μαθητών.
• Καλλιεργεί το συναίσθημα.
Κατά συνέπεια, ένα παιδί μαθαίνει πιο ευχάριστα και εποικοδομητικά μέσα από τα παραμύθια.

IMG 20241031 171333 423Φέτος η δανειστική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας συνδέεται με τα εργαστήρια δεξιοτήτων και αποτελείται από βιβλία ποικίλων θεματικών κατηγοριών: Ελληνική μυθολογία, Παραμύθια, Ιστορίες για τα Συναισθήματα, Βιβλία που μας μαθαίνουν. Τα θέματα με τα οποία συνδέσαμε την δανειστική βιβλιοθήκη είναι η Φιλία (εργαστήρι δεξιοτήτων ΄΄Σε μια ρώγα από σταφύλι΄΄), τα Χριστούγεννα, τα ζώα ( εργαστήρι δεξιοτήτων  ”Υπεύθυνα παιδιά, υπερασπιστές των ζώων”), την συμπερίληψη ( εργαστήρι δεξιοτήτων  ” Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι”).

IMG 20241031 171244 640

20241223 124453 20241223 124504 20250407 172030

20250505 135808Με τη συμβολή των γονέων αγοράσαμε μία κουρτίνα και πολλά βιβλία και έτσι εμπλουτίσαμε και ανανεώσαμε την δανειστική βιβλιοθήκη.

1000000607

 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ Ή ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Πριν την ανάγνωση
Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο(για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει αλεπού;)
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης
Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα (τι λέτε ότι θα γίνει;)
Μετά την ανάγνωση
Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό :που διαδραματίστηκε η ιστορία;, στόχο;, τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα τις δικής τους ζωής.
Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψουν μερικές απ’ αυτές.
Να συνθέσουν μια παρόμοια δικιά τους ιστορία.

istockphoto 466692789 170667a

ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣΕικόνα1
Ο δανεισμός των βιβλίων θα γίνεται κάθε Παρασκευή και η επιστροφή κάθε Δευτέρα.
Όποιο παιδί δεν επιστρέψει το βιβλίο που δανείστηκε, δεν μπορεί να δανειστεί κάποιο άλλο.
Κάθε παιδί είναι υπεύθυνο για το βιβλίο που δανείστηκε και θα πρέπει να προσέχει, ώστε το βιβλίο να μη λερωθεί, να μη σχιστεί, να μη μουντζουρωθεί.
Αφού διαβάσει με κάποιον μεγαλύτερο το βιβλίο,  ζωγραφίσει στο  έντυπο, ότι του άρεσε περισσότερο. Έτσι μπορούμε να καταλάβουμε κατά πόσο το παιδί  κατανόησε το περιεχόμενο του βιβλίου.

Greek e books 400x257 1ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Παρ/λα εμπλουτίστηκε η ψηφιακή βιβλιοθήκη στην ηλεκτρονική σχολική τάξη του Νηπιαγωγείου μας με ανάλογου θέματος ηλεκτρονικά βιβλία, στα οποία μπορούν να έχουν πρόσβαση τα παιδιά που για κάποιο λόγο δεν ήταν στο νηπιαγωγείο την Παρασκευή, ημέρα δανεισμού βιβλίων .

Καλές αναγνώσεις…

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς