Χειμώνας

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία χειμώνας | , στις 29-01-2025

20250121 134644

Συζητήσαμε με τα παιδιά για τις αλλαγές στη φύση, τις οποίες παρατηρήσαμε διεξοδικά και βιωματικά στην αυλή τους σχολείου μας, προσεγγίσαμε τις αλλαγές του καιρού, παρατηρήσαμε και περιγράψαμε χειμωνιάτικες εικόνες και σχετικά videos, μιλήσαμε για τα φρούτα και τα λαχανικά του χειμώνα, τον τρόπο ένδυσης και τα μέσα θέρμανσης. 20250129 080855Ζωγραφίσαμε χειμωνιάτικες εικόνες, διαβάσαμε παραμύθια  και παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια.

20250129 080906

20250121 134946Δημιουργήσαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη χιόνι.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20250124 081102Διαβάσαμε το παραμύθι ”Ξενοδοχείο η Χειμέρια νάρκη” και δημιουργήσαμε το δικό μας ξενοδοχείο στο μπακάλικο του νηπιαγωγείου. 20250129 075815

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20250121 134855Οι αλλαγές στον καιρό μας προβλημάτισαν και αναρωτηθήκαμε πως το νερό της βροχής ανεβαίνει στον ουρανό. Οι απορίες λύθηκαν όταν διαβάσαμε την ”Ιστορία μιας σταγόνας”, και μάθαμε για τον κύκλο του νερού.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20250129 080407

20250129 080452

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η ιστορία της καρακάξας που βρήκε ένα διαμάντι σε μια μισοπαγωμένη λακκούβα και η ιστορία του περιστεριού με το μυρμήγκι αποτέλεσαν την αφορμή να μιλήσουμε για την τήξη του νερού, την επίπλευση και την βύθιση αντικειμένων και να κάνουμε πειράματα.

20250129 080056 20250129 080316 20250129 080714 20250129 080227 20250129 080732 20250129 080927 20250129 081010

 

Η Βασιλόπιτα του 2025

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 12-01-2025

Η  ορθόδοξη παράδοση λέει ότι η βασιλόπιτα έχει τις ρίζες της στην Καισαρεία της Μικράς Ασίας την εποχή του Μεγάλου Βασιλείου, στον οποίο οφείλει και το όνομα της. Λέγεται ότι ο Άγιος Βασίλειος που ήταν δεσπότης στην περιοχή, ζήτησε από τους πιστούς να προσφέρουν κάποια χρυσαφικά ώστε να τα δώσει στον άπληστο έπαρχο-τύραννο της περιοχής, που απειλούσε να λεηλατήσει την πόλη.

Ο τύραννος «εξουδετερώθηκε», πριν προλάβει να πάρει το χρυσάφι ή να προξενήσει καταστροφές. Ο  Άγιος Βασίλειος έπρεπε να επιστρέψει στους πιστούς τα πολύτιμα αντικείμενα που είχαν προσφέρει χωρίς να αδικήσει κανέναν.

Αποφάσισε να φτιάξει ζεστά ψωμάκια, να κρύψει μέσα τα χρυσαφικά και να τα μοιράσει στους πιστούς. Κάθε πιστός όταν άνοιξε το ψωμάκι βρήκε μέσα τα δικά του χρυσαφικά.

Έτσι, έμεινε σαν έθιμο να βάζουμε ένα φλουρί μέσα στη βασιλόπιτα και να την κόβουμε με την αλλαγή του χρόνου, δηλαδή την γιορτή του Μεγάλου Βασιλείου, προς τιμήν του.

20250109 0958311

20250109 1017211 Φέτος το φλουρί της βασιλόπιτας του νηπιαγωγείου μας, κέρδισε η Αριάδνη. Της ευχόμαστε να είναι πάντα τυχερή.

Ευχαριστούμε και τις μαμάδες που μας βοήθησαν, στο να τηρήσουμε το έθιμο για ακόμα μία χρονιά. Το 2025 να φέρει υγεία και χαρά σε όλους μας.

Χριστούγεννα 2024

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία χριστούγεννα | , στις 25-12-2024

afc75101b39efb068b137f0b1bb06da6Τα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ είναι μια από τις πιο όμορφες περιόδους, την οποία αναμένουν με ανυπομονησία μικροί και μεγάλοι. Μέσα από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε νιώσαμε όλοι τη χαρά και τη μαγεία των Χριστουγέννων και βοηθήσαμε τα παιδιά…

  • να γνωρίσουν την ιστορία της γέννησης του Χριστού
  • να γνωρίσουν παραδόσεις και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς στην Ελλάδα
  • να μυηθούν στην τέχνη και να επεξεργαστούν έργα
  • να ψυχαγωγηθούν με ιστορίες, τραγούδια και παιχνίδια
  • να δημιουργήσουν χριστουγεννιάτικες κατασκευές
  • να συμμετέχουν στην προετοιμασία χριστουγεννιάτικης γιορτής
  • να αναπτύξουν συναισθήματα αδελφοσύνης για όλα τα πλάσματα της γης.                                                                                                               20241202 074431

20241202 074438Ξεκινήσαμε με τη διακόσμηση των τάξεων για να μπούμε στο πνεύμα των Χριστουγέννων… IMG 20241205 102534 912 20241223 075839 20241223 075348  20241223 075505 20241223 075404

20241130 104042 20241130 104028Ετοιμάσαμε την αντίστροφη μέτρηση την οποία περιμένουν πως και πως τα παιδιά. Tο δωράκι της αντίστροφης ήταν μια τρίλιζα με την οποία μπορούν να παίξουν με τους γονείς και τα αδέρφια τους…20241129 063411

 

 

 

 

 

 

 

 

20241217 200226Στολίσαμε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο και βάλαμε παραμύθια με χριστουγεννιάτικο θέμα στην βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου.

20241223 124504 20241223 124453

Μάθαμε τα έθιμα και τις παραδόσεις, μέσα από έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό.

Φτιάξαμε μπισκοτάκια και τα βάλαμε σε βάζα από την γωνιά ανακύκλωσης…

20241218 102439 20241218 104452 20241218 104442 20241218 131556 Είδαμε έργα τέχνης με Χριστουγεννιάτικο θέμα και τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους δημιουργίες…IMG 20241205 102414 467

 

 

 

 

 

 

IMG 20241213 072842 252

20241223 075316Ζωγραφίσαμε και γράψαμε γράμματα στον Άγιο Βασίλη…20241223 114912

IMG 20241205 102519 6 IMG 20241205 102457 348

20241223 080225Παίξαμε κουκλοθέατρο…

 

 

 

 

 

20241223 114818Απολαύσαμε χριστουγεννιάτικες ιστορίες, όπως «Φρικαντέλα- Η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα» του Ε. Τριβιζά, «Η μπουγάδα του Αι-Βασίλη» της Ι. Κυρίτση, «Ο μικρός Κοκκινολαίμης» της Τ. Φέρνλι και ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση από αυτές.

 

 

 

 

IMG 20241209 170647 980

Η πρόσκληση

Ετοιμάσαμε την Χριστουγεννιάτικη γιορτή με θέμα  ΄΄Ο Καρυοθραύστης΄΄

Την παραμονή των Χριστουγέννων, η Κλάρα δέχεται ένα πολύ ξεχωριστό δώρο -έναν ξύλινο καρυοθραύστη- και από τότε η μαγεία ξεκινά!

 

 

 

 

 

 

20241217 200927 20241217 200820 20241217 200757 Μεταφερθήκαμε  μαζί με την Κλάρα σε ένα μαγευτικό κόσμο, όπου ξύλινα στρατιωτάκια ζωντανεύουν, νεράιδες εμφανίζονται και χορευτές από διάφορα μέρη του κόσμου, χορεύουν σε παλάτια από ζαχαρωτά. 20241217 200624 20241217 200147 Χώροι Κατασκευές 19

 

Φτιάξαμε χριστουγεννιάτικες κατασκευές …20241219 123441

 

 

 

 

20241223 134028Ένα πρωινό μάς περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη: ένα γράμμα από τον Άγιο Βασίλη, ο οποίος μας ζητούσε να γίνουμε βοηθοί του, πραγματοποιώντας πολλές ευχάριστες αποστολές και εκπλήξεις μέχρι τα Χριστούγεννα. Φτιάξαμε κάρτες με ευχές…20241219 123643 20241219 123636

 

 

 

 

 

20241223 075955

IMG 20241224 072551 517… λύσαμε γρίφους και αινίγματα …

…Γράψαμε μια μικρή ιστορία με αφόρμηση μια εικόνα …

20241223 135033Ο Άγιος Βασίλης πετούσε με το έλκηθρο του στον ουρανό. Ο Ρούντολφ οδήγησε το έλκηθρο στη σκεπή του σπιτιού του Λεωνίδα. Ο Άγιος Βασίλης παίρνει το δώρο του και μπαίνει στην καμινάδα του σπιτιού…

20241223 135054– ¨Ωχ σφήνωσα ¨ είπε ο Άγιος Βασίλης. Έβαλε αντίσταση με τα χέρια για να ξεκολλήσει αλλά τίποτα. – ¨Βοήθεια Ρούντολφ ¨ φώναξε. Ο Ρούντολφ με το στόμα πιάνει από το μανίκι τον Άγιο Βασίλη και τον τραβά. Τραβούσε, τραβούσε ώσπου επιτέλους  ξεσφήνωσε . – ¨Καλύτερα να πάω από την πόρτα¨ σκέφτηκε ο Άγιος Βασίλης.

 

 

20241223 135042

 

 

 

 

Όταν μπήκε στο σπίτι του Λεωνίδα είδε ένα υπέροχο δέντρο. Έβαλε τα δώρα που του είχε φέρει από κάτω. ¨Α!! μου άφησε μπισκότα και γάλα. Ας φάω να πάρω δυνάμεις. Αυτό το καρότο είναι σίγουρα για τον Ρούντολφ¨. Ο Άγιος Βασίλης αφού έφαγε και ξεκουράστηκε, πήρε το καρότο και καθώς πήγε να φύγει από την πόρτα… ξανασφήνωσε.  ¨Όχι πάλι!!! Ρούντολφ βοήθεια!!! ¨ φώναξε.

 

… παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια…

20241223 135322 20241223 121344 20241223 121337 20241223 120836 20241223 120431 20241223 115537

20241223 121257… ανακαλύψαμε διαδρομές.

Και του χρόνου …IMG 20241213 072815 81

 

 

 

 

 

 

 

Σε μια ρώγα από σταφύλι

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία εργαστήρια δεξιοτήτων | , στις 17-12-2024

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

hq720H συναισθηματική νοημοσύνη είναι μια μορφή κοινωνικής νοημοσύνης που περιλαμβάνει την ικανότητα αναγνώρισης των δικών μας συναισθημάτων και των συναισθημάτων των άλλων, την ικανότητα να τα διαφοροποιούμε και να χρησιμοποιούμε αυτές τις πληροφορίες για να οδηγούμε τη σκέψη και τις πράξεις μας.
Το παρόν πρόγραμμα επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της Φιλίας και την καλλιέργεια  εκείνων των δεξιοτήτων που χρειάζονται τα παιδιά για τη δημιουργία θετικών διαπροσωπικών σχέσεων.

Οι γενικοί σκοποί του προγράμματος περιλαμβάνουν την

α) ενδυνάμωση των παιδιών στην ανάπτυξη υγιών φιλικών σχέσεων,

β) την ευαισθητοποίηση τους πάνω στα συναισθήματα που εκφράζουν και βιώνουν,

γ) τη συνειδητοποίηση από τα παιδιά της αξίας της συνεργασίας, της αλληλεγγύης, της συμμετοχής σε μία ομάδα και σε μία ευρύτερη κοινότητα,

δ) την ενεργοποίηση των μαθητών/τριών για την ανάπτυξη ενεργειών και μηχανισμών αντιμετώπισης, με απώτερο στόχο την πρόληψη της βίωσης αρνητικών συναισθημάτων που μπορούν να επιβαρύνουν την ψυχική τους υγεία, όπως η μοναξιά, ο φόβος ως αποτέλεσμα εκφοβιστικών ενεργειών στα πλαίσια του σχολείου κ.α.

Ειδικότερα, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα ενδυναμώσουν τις δεξιότητές τους συμμετοχής σε διάλογο, θα μάθουν να ακούν ενεργά τους άλλους, να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να εκτιμούν την παρέα με τους άλλους, να καταλαβαίνουν πότε υπόκεινται σε εκφοβιστικές ενέργειες και πώς πρέπει να συμπεριφερθούν, να ακολουθούν τους κανόνες, να λύνουν τις διαφορές τους και να ενδιαφέρονται για τους άλλους δείχνοντας αλληλεγγύη.

1ο βιωματικό εργαστήριο <<Οι φίλοι μου κι εγώ>>

IMG 20241121 165957 291Τα παιδιά μιλούν για την αξία της φιλίας, τους φίλους τους και τον λόγo για τον οποίο τους έχουν επιλέξει. Με τη βοήθεια ενός ζαριού παίξαμε σε δυάδες και μάθαμε τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα των φίλων μας σε παιχνίδια ,φαγητά και χρώματα. Στη συνέχεια ζωγράφισαν τον φίλο τους, IMG 20241114 154211 633 IMG 20241114 154200 454 και επέλεξαν ζωγραφικά μοτίβα που συμπληρώνουν τη φράση ΄΄Φιλία είναι…΄΄

 

 

 

 

 

 

 

 

<<Μπερδέματα και ξεμπερδέματα>>
Όλα τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και το πρώτο στη σειρά παιδί παίρνει ένα κουβάρι νήμα. Το πρώτο παιδί κρατάει την άκρη του νήματος και πετάει το κουβάρι σε ένα άλλο παιδί, λέγοντας κάτι που του αρέσει γι αυτό το παιδί, ένα κομπλιμέντο, γιατί είναι καλός φίλος ή γιατί τον/την συμπαθεί. Το επόμενο παιδί συνεχίζει μέχρι να παίξουν όλοι. Έτσι δημιουργείται ένας ιστός που συνδέει όλα τα παιδιά και τα παιδιά συνεργάζονται, ώστε να μαζέψουν πάλι το νήμα στο κουβάρι.

2ο βιωματικό εργαστήριο <<Το παγκάκι της φιλίας>>

Τα παιδιά αρχικά παρακολούθησαν μία ταινία μικρού μήκους  για ένα αγόρι που πήγε σε ένα καινούργιο σχολείο.  Στη συνέχεια συζήτησαν στην ολομέλεια πάνω στην ταινία που μόλις είδαν. Πώς αισθάνεται το αγόρι; Πώς συμπεριφέρονται οι μαθητές και οι μαθήτριες απέναντι στο αγόρι; Τι συμβαίνει στο τέλος; Μπορεί και στο δικό μας σχολείο κάποιο παιδάκι να αισθάνεται μοναξιά ή να μην βρίσκει φίλους για να παίξει, μήπως να εφαρμόζαμε και εμείς αυτή τη μέθοδο με το παγκάκι; Τα παιδιά το δέχτηκαν με ενθουσιασμό.

IMG 20241126 133655 966Διακόσμησαν ένα παλιό παγκάκι με την τεχνική του κολλάζ και δημιούργησαν το παγκάκι της φιλίας. Όταν ένα παιδί νιώθει μόνο, μπορεί να καθίσει σε αυτό το παγκάκι και αυτό αποτελεί σήμα για τα υπόλοιπα παιδιά, ότι ένα παιδί νιώθει μόνο του. Τα υπόλοιπα παιδιά πλησιάζουν  το παιδί, συζητούν μαζί του, του κάνουν παρέα ή ακόμα το εντάσσουν στο παιχνίδι τους.

 

<< Η συνταγή  της φιλίας>>

IMG 20241203 155936 405IMG 20241203 155326 60Τι χρειάζεται για να είναι μια φιλία δυνατή; Βοηθήσαμε τη  μαγισσούλα να βρει τα υλικά της αληθινής  φιλίας. Έπειτα προγραμματίσαμε την μελισσούλα μας προκειμένου να μαζέψει αυτά τα υλικά.  Με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα εισάγονται βασικές έννοιες του προγραμματισμού και εξοικειώνονται τα παιδιά με τη χρήση του εξοπλισμούIMG 20241126 134122 478 ρομποτικής Bee-bot. Στο πλαίσιο της καλλιέργειας της φιλίας μεταξύ συνομηλίκων προηγείται συζήτηση στην ολομέλεια, όπου τα παιδιά εκθέτουν τις απόψεις τους για το ποια είναι τα απαραίτητα συστατικά για να πετύχει η φιλία (π.χ. αγάπη, αλήθεια, αγκαλιά, σεβασμός, συζήτηση, χαμόγελο, χαρά, παιχνίδι, ευγένεια, κ.α). Οι λέξεις αυτές καθώς και τα αρχικά τους φωνήματα καταγράφονται σε καρτέλες. Οι λέξεις  τοποθετούνται τυχαία στην πίστα Bee-bot, ενώ οι κάρτες με τα αρχικά τοποθετούνται  εκτός αυτού.  Τα παιδιά σε ζευγάρια παίρνουν μια καρτέλα με φώνημα και προγραμματίζουν το Bee-bot να πάει σε μια λέξη που ξεκινά με αυτό (π.χ. για το “Α” το οδηγούν στη λέξη “ΑΓΑΠΗ”). Σκοπός του παιχνιδιού είναι το ρομποτάκι να συλλέξει όλα τα συστατικά-λέξεις και να τα μεταφέρει στο κατσαρολάκι της μάγισσας, ώστε να φτιάξει τη συνταγή της φιλίας.

 

3ο βιωματικό εργαστήριο <<Σε μια ρώγα από σταφύλι>>

Τα παιδιά μαθαίνουν να τραγουδούν το τραγούδι ΄΄ Τσιριτρό ΄΄σε ποίηση του Ζαχαρία Παπαντωνίου. Πώς αισθάνονται οι σπουργίτες; Γιατί είναι χαρούμενοι; Γιατί τα πουλάκια τρώνε όλα μαζί; Γιατί στο τέλος τραγουδούν; Τι συναισθήματα μας προκαλεί η μουσική και  το τραγούδι; Στους ανθρώπους αρέσει να τραγουδάνε στις παρέες; Τι τραγούδια λένε; Γιατί οι άνθρωποι χορεύουν; Πώς διασκεδάζουν με τους φίλους τους; Τους αρέσει που έχουν φίλους;

IMG 20241111 094543 987Παίζουμε και εμείς δραματοποιώντας το τραγούδι, γινόμαστε σπουργίτες χορεύουμε με τους φίλους μας και τσιμπολογάμε ρόγες σταφυλιού, φτιάχνουμε φρουτοσαλάτες με φρέσκα φρούτα και διασκεδάζουμε με τους φίλους μας.

Στη συνέχεια διαβάσαμε το καταπληκτικό παραμύθι ”Η Πετρόσουπα¨ που μιλάει για την καλοσύνηa6acadfc 433a 43ae a468 14f573e6f40e τριών ανθρώπων οι οποίοι με την υπομονή και την αγάπη τους κατάφεραν να φέρουν ξανά κοντά τους κατοίκους μιας μικρής πόλης οι οποίοι είχαν πάψει να εμπιστεύονται και να νοιάζονται ο ένας για τον άλλο. Με τη βοήθεια ενός θαρραλέου κοριτσιού  που τους έφερε ένα μεγάλο τσουκάλι έβαλαν μέσα 3 μεγάλες πέτρες για να φτιάξουν σούπα. Η περιέργεια των κατοίκων για το τι υπήρχε στο τσουκάλι κατάφερε να τους φέρει κοντά τον ένα στον άλλο για να βοηθήσουν όλοι μαζί φέρνοντας διάφορα λαχανικά για τη σούπα. Στο τέλος όλοι μαζί γεύτηκαν το νόστιμο φαγητό, χόρεψαν ,έπαιξαν θέατρο και διασκέδασαν.

 

<<Το σταφύλι των συναισθημάτων>>

IMG 20241203 155412 13Ποια είναι τα συναισθήματα; Έχουν σημασία στη φιλία και στις σχέσεις με τους άλλους ανθρώπους; Πώς αναγνωρίζουμε τι νιώθουμε εμείς και οι άλλοι; Tα παιδιά απαντούν στα ερωτήματα και παίζουν  ένα ψηφιακό παιχνίδι  που τα εισάγει στην αντίληψη και αναγνώριση των βασικών συναισθημάτων (χαράς, λύπης, φόβου, θυμού, ηρεμίας), τα οποία μεταδίδονται μέσω των εκφράσεων του προσώπου (Αναγνωρίζω τα συναισθήματα). Επιπλέον, τα παιδιά εισάγονται στην έννοια των πιο πολύπλοκων συναισθημάτων, όπως είναι η ζήλεια, η αγάπη, η περηφάνεια, κ.α. Στη συνέχεια, χρησιμοποιούν κύκλους από χαρτόνι  σαν ρώγες σταφυλιού και ζωγραφίζουν μάτια και στόμα ώστε να απεικονίζουν ένα συναίσθημα.  Κολλούν τις ρώγες που έφτιαξαν, σχηματίζοντας ένα σταφύλι, το σταφύλι των συναισθημάτων.

393

4ο βιωματικό εργαστήριο <<Γνωρίζω και μοιράζομαι τα συναισθήματά μου>>

IMG 20241121 170125 478

Στο εργαστήριο αυτό ξεκινήσαμε μαθαίνοντας τα βασικά συναισθήματα των ανθρώπων όπως χαρά, λύπη ,θύμος φόβος ,έκπληξη κλπ.

Μέσα από ένα παιχνίδι στο φωτόδεντρο αναγνώρισαν τα συναισθήματα των προσώπων μέσα από εικόνες και στη συνέχεια κλήθηκαν να γίνουν σκηνοθέτες και να διαλέξουν την κατάλληλη μουσική ανάλογα με το τι ένιωθε ο πρωταγωνιστής της κάθε ταινίας μικρού μήκους που έβλεπαν.

 

 

 

 

<<Μάντεψε πώς νιώθω>>  Παίξαμε ένα επιτραπέζιο με κάρτες στις οποίες οι μαθητές έπρεπε

20241204 115901να βρουν τι ένιωθε το παιδάκι ανάλογα με την κατάσταση που έπρεπε να αντιμετωπίσει. Εκτός από αυτό παίξαμε και άλλα παιχνίδια με διάφορες κάρτες στις οποίες τα παιδιά έπρεπε να ταξινομήσουν και να ομαδοποιήσουν κάρτες ανάλογα με τα συναισθήματα που ένιωθαν τα πρόσωπα.

20241204 12022020241204 120635

 

5ο βιωματικό εργαστήριο <<Μαθαίνω να συζητώ>>

Με αφορμή την ιστορία ΄΄Δωσ΄ μου το χέρι σου΄΄ συζητήσαμε για τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αντιμετωπίσουμε μια δυσάρεστη κατάσταση. Έτσι αφού αναγνωρίσαμε τα συναισθήματα των ηρώων της ιστορίας αναρωτηθήκαμε αν μπορούσαν οι ήρωες δράσουν διαφορετικά, πριν μαλώσουν. Τι θα μπορούσαν να είχαν πει;

IMG 20241121 164619 918 IMG 20241121 164409 266

<<Σπουργιτοκουβεντούλες>>

20241207 142151Υπάρχουν κανόνες όταν συζητάμε και κάνουμε διάλογο. Τα παιδιά μίλησαν για τους κανόνες που ακολουθούμε όταν μιλάμε μεταξύ μας.  “Δείχνουμε ενδιαφέρον και ακούμε προσεκτικά”, “Περιμένουμε τη σειρά μας για να μιλήσουμε, όταν ο συνομιλητής μας έχει ολοκληρώσει τη σκέψη του”, “Μιλάμε πάντα ευγενικά” κλπ. Στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε ζευγάρια. Κάθε ζευγάρι έκανε διάλογο με αφορμή μια κατάσταση που δινόταν από την εκπαιδευτικό (με έσπρωξες, θέλουμε το ίδιο παιχνίδι, μου μίλησες άσχημα κ.α.). Για να γίνει ο διάλογος πιο διασκεδαστικός τα παιδιά χρησιμοποίησαν φιγούρες πουλιών.

<<Το σκέφτομαι ή το λέω;>>

Screenshot 20241127 185123 GoogleΥπάρχουν περιπτώσεις που κάποια πράγματα τα λέμε στους φίλους μας και τους ανθρώπους δίπλα μας,Screenshot 20241127 185107 Google ενώ κάποια άλλα τα σκεφτόμαστε, αλλά δεν τα λέμε, γιατί μπορεί να πληγώσουμε, να προσβάλλουμε και να στενοχωρήσουμε τους άλλους. Για παράδειγμα, δεν κάνουμε αρνητικά σχόλια για την εμφάνιση κάποιου/ας ή για τη συμπεριφορά του/της, κουτσομπολιά και ο,τιδήποτε δεν θα θέλαμε να μας το πουν και σε εμάς τους ίδιους. Η εκπαιδευτικός διάβαζε  προτάσεις και τα παιδιά έπρεπε να σηκώσουν το χαρακτήρα που ταιριάζει κάθε φορά. Σε κάθε πρόταση, έγινε  συζήτηση για το τι θα μπορούσαν εναλλακτικά να πουν οι μαθητές/τριες, εφ’ όσον πρόκειται για αρνητικό σχόλιο. Τέλος ζωγράφισαν τα θετικά σχόλια που λένε στους φίλους τους.

IMG 20241203 155554 862 IMG 20241203 155812 494 IMG 20241203 155733 914 IMG 20241203 155248 29

IMG 20241205 102332 231

<< Γλυκιές κουβεντούλες>>

Πως μιλάμε στους φίλους μας; Ποιες είναι οι λέξεις που μας βοηθούν στην επικοινωνία με τους άλλους;

Γεμίζουμε το βάζο με γλυκά και ευγενικά λογάκια.

6ο βιωματικό εργαστήριο <<Ο Νταής του σχολικού >>

Μαζί με τα παιδιά είδαμε το παραμύθι ¨Ο Νταής του σχολικού ” το οποίο μιλούσε για ένα αγόρι τον Αριστοτέλη το οποίο αγαπούσε το σχολείο του όσο τίποτα άλλο στον κόσμο. Την πρώτη λοιπόν μέρα της νέας σχολικής χρονιάς ετοιμάστηκε από νωρίς και ξεκίνησε με χαρά και ενθουσιασμό για να επιβιβαστεί στο σχολικό λεωφορείο για να  πάει στο σχολείο του, έκατσε δίπλα σε ένα μεγάλο αγόρι το οποίο  άρχισε να τον κοροϊδεύει και συνέχιζε να το κάνει κάθε μέρα. Μέσα από αυτό το παραμύθι τα παιδιά είδαν πως η χαρά και ο ενθουσιασμός του Αριστοτέλη μετατράπηκαν σε λύπη και θυμό εξαιτίας αυτού του αγοριού σε σημείο να μην θέλει πια να πάει στο σχολείο του, ώσπου μια μέρα ο Αριστοτέλης αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του και να δείξει στο μεγάλο αγόρι ότι δεν το φοβάται. Από εκείνη τη μέρα όλα άλλαξαν γιατί έμαθε ότι το μεγάλο αγόρι τον κορόιδευε γιατί είχε το ίδιο όνομα με αυτόν και ντρεπόταν να το φανερώσει. Ο Αριστοτέλης λοιπόν τον πλήρωσε με το ίδιο νόμισμα και από εκείνη τη μέρα τα δυο παιδιά έγιναν  φίλοι κολλητοί παρά τις διαφορές που είχαν.

Μέσα από αυτό το παραμύθι τα παιδιά είδαν ότι ο Αριστοτέλης παρόλο που ήταν θυμωμένος κατάφερε να ελέγξει το θυμό του και να νικήσει το μεγάλο αγόρι. Μάθαμε ότι ο θυμός είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα το οποίο όμως θα πρέπει να ελέγχουμε έτσι ώστε να μην έχει καταστροφικές συνέπειες σε ανθρώπους ή αντικείμενα. Συζητήσαμε τρόπους με τους οποίους πρέπει να αντιδράμε όταν είμαστε θυμωμένοι και για το τι πρέπει να κάνουμε όταν κάποιος μας ενοχλεί.

20241204 115705    20241204 115722

7ο βιωματικό εργαστήριο <<Εγώ κι εσύ μαζί!>>

IMG 20241211 074107 238Για να εξασφαλίσουν τα παιδιά υγιή κοινωνική ζωή θεμελιωμένη σε αποτελεσματικές σχέσεις, πρέπει να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, την ικανότητα δηλαδή να μπαίνουν στη θέση των άλλων, να κατανοούν και να αισθάνονται πράγματα με τον ίδιο τρόπο που τα βιώνει ένα άλλο άτομο. Διαβάσαμε πολλές ιστορίες με ήρωες φίλους και μέσα από συζήτηση τα παιδιά κατάλαβαν πως μαζί με τους φίλους τους μπορούν να καταφέρουν πολλά.

Γιατί η φιλία μπορεί να σου δώσει φτερά και να σε κάνει ήρωα εκεί που δεν το περιμένεις! Πότε εγώ και πότε εσύ πρέπει να υποχωρούμε για να ‘ναι η φιλία μας πάντοτε δυνατή. Μαλώματα και τσακωμοί κάνουν καρδιές να χωριστούν, υπάρχει όμως τρόπος ξανά να ενωθούν! Οι φίλοι ξέρουν να λένε… Συγνώμη!  Όταν οι φίλοι συνεργάζονται … γίνονται θαύματα!

20241108 153308 20241108 153347 IMG 20241203 155631 341 IMG 20241203 155507 449 IMG 20241203 155215 425

 

Μπατλό ο δράκος

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 21-11-2024

428605069 6877005422422456 9196986110050847212 n 480x480

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου παρακολούθησαν από το θέατρο Βαλίτσα, την εγκεκριμένη από το Υπουργείο Παιδείας παράσταση << Μπατλό ο δράκος >>, μια θεατρική διασκευή από το ομότιτλο παραμύθι της Γιολάντας Τσορώνη – Γεωργιάδη.

Ο μικρός δράκος Μπατλό φτάνει σε μια φτωχική πόλη. Οι άνθρωποι παίρνουν μια τρομάρα! Όλοι τρέχουν να κρυφτούν στα σπίτια τους σαν κυνηγημένοι. Μα, γιατί τον φοβούνται τόσο; Τον φοβούνται γιατί θεωρούν ότι είναι ένας ξένος, πολύ διαφορετικός από όλους τους κατοίκους, που ήρθε να ταράξει την ησυχία τους. Ο Μπατλό νιώθει πολύ μόνος και ανεπιθύμητος. Τι θα κάνει, όμως, ο Μπατλό για να τον συμπαθήσουν;

Οι νηπιαγωγοί είχαν διαβάσει στα παιδιάIMG 20241121 094348 280 την ιστορία και αυτά  αποφάσισαν να κάνουν στον δράκο μία έκπληξη. Να ζωγραφίσουν  και να διακοσμήσουν το όνομα του.

IMG 20241121 101141 922

Μετά την παράσταση μαζί με την κοινωνική λειτουργό τα παιδιά ξαναείδαν τις εικόνες του βιβλίου και συζήτησαν τα συναισθήματα που είχαν οι ήρωες κατά τη διάρκεια της ιστορίας βάζοντας τα αντίστοιχα emojis .

IMG 20241121 164812 683 IMG 20241121 164933 112 IMG 20241121 165009 810 Τι θα μπορούσαν να είχαν κάνει οι άνθρωποι όταν ο δράκος ήταν λυπημένος και μόνος; Μετά από συζήτηση τα παιδιά είπαν πως οι άνθρωποι θα μπορούσαν να γράψουν ένα γράμμα στον Μπατλό. Τι θα έγραφαν στο γράμμα; IMG 20241121 165110 259

Πολυτεχνείο

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Πολυτεχνείο | , στις 15-11-2024

σάρωση0020Η επέτειος του Πολυτεχνείου, μας έδωσε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε με τα παιδιά έννοιες όπως: δημοκρατία, ελευθερία και σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

χωρίς τίτλο 1Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήσαμε  το πλούσιο υλικό που υπάρχει στο διαδίκτυο ,τραγούδια, πολύ ωραία βιβλία, κατάλληλα για την ηλικία των παιδιών, που προσφέρονται για κουκλοθέατρο, δραματοποίηση και συζήτηση.

Εικόνα5 400x285 1Μιλήσαμε για τα πράγματα που μπορούμε να χαιρόμαστε στη δημοκρατία και για όσα απαγορεύονται από τη δικτατορία με αφορμή την ιστορία ΄΄Ο κ. Δήμος και τον κ. Τυράννης΄΄ με την οποία παίξαμε πολλά διαδικτυακά παιχνίδια.

Παρόμοιο  περιεχόμενο έχει και το βιβλίο ΄΄Κυρία Δημοκρατία΄΄και μιλήσαμε για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να βγει κάποιος αρχηγός. 0177854Κάναμε εκλογές με 2 υποψηφίους τη Νικόλ και τον Λεωνίδα οι οποίοι προτείναν να παίξουμε το αγαπημένο τους παιχνίδι και με επιχειρήματα προσπάθησαν να πείσουν τους συμμαθητές τους.

IMG 20241114 120847 966 Τα παιδιά διάλεξαν το παιχνίδι ΄΄Αγάλματα στο μουσείο΄΄ που είχε προτείνει η Νικόλ.

 

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο που εξηγεί με απλό και συμβολικό τρόπο τη δύναμη της ομαδικής προσπάθειας ενάντια σε οποιαδήποτε μορφή δικτατορίας και κατανοήσαμε πως “όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”.

 

Ακούσαμε τραγούδια και μάθαμε αυτό που τους άρεσε περισσότερο΄΄Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο΄΄

Τέλος πραγματοποιήθηκε παράσταση κουκλοθεάτρου με τίτλο ΄΄Ντενεκεδούπολη΄΄ από τις νηπιαγωγούς του τμήματος. IMG 20241114 163501 126 IMG 20241114 163402 504

Φθινόπωρο!!!

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Φθινόπωρο | , στις 05-11-2024

IMG 20241101 162923 3914Φθινόπωρο
(Ρένα Καρθαίου)
Ο Σεπτέμβρης πρώτα κρύα
τρέχει ανοίγει τα σχολεία.
Ο Οκτώβρης συγυρίζει
ναφθαλίνη σου μυρίζει.

Κι ο Νοέμβρης με βροχή
σκάβει σπέρνει όλη τη γη
Του Φθινοπώρου τα παιδιά
και τα τρία πολλή δουλειά.

 

Μιλήσαμε για τις αλλαγές που παρατηρούμε στη φύση το Φθινόπωρο, τη φωτοσύνθεση και τις εργασίες των  ανθρώπων αυτή την εποχή.

IMG 20241101 162839 7322 IMG 20241101 163010 7432

IMG 20241101 163022 6142 20241108 131825 20241105 150035

Μιλήσαμε για την ελιά, το πολύτιμο δώρο της θεάς Αθηνάς. Μαζέψαμε τις ελιές από την αυλή μας. Η παραγωγή φέτος ήταν λίγη, αλλά τις βάλαμε σε ένα τσουβαλάκι με αλάτι. 20241105 101948IMG 20241101 162208 583 IMG 20241104 113034 722

 

 

 

 

20241105 150126Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα το μάζεμα της ελιάς και δημιουργήσαμε στο ταμπλό μας έναν πίνακα εμπνευσμένο από τα έργα της Σοφίας Βλάχου.

 

Δοκιμάσαμε τα φθινοπωρινά φρούτα κάνοντας φρουτοσουβλάκια. IMG 20241111 095930 11 IMG 20241111 094543 987

 

 

 

 

 

 

 

20241120 132728Φτιάξαμε τη μηλόπιτα του λύκου Ζαχαρία με τις οδηγίες του. Πήραμε τη συνταγή από τα 3 γουρουνάκια, το αλεύρι από την κατσίκα και τα 7 κατσικάκια, τα αβγά από μια κότα που την κυνηγούσε μία αλεπού, τη ζάχαρη από το σπίτι της μάγισσας που κρατούσε τον Χανς και την Γκρέτελ και το βούτυρο από την Κοκκινοσκουφίτσα.

 

images 1

IMG 20241112 093423 583

 

 

 

 

 

 

 

Δανειστική βιβλιοθήκη

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Δανειστική βιβλιοθήκη | , στις 02-11-2024

vector kids reading and playing with books 1ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Για το παιδί της σύγχρονης κοινωνίας, όπου κυριαρχεί ο γραπτός λόγος, θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση της αναγνωστικής ικανότητας.
Για το λόγο αυτό, βασική θέση στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου έχει η δανειστική βιβλιοθήκη. Σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να πετύχουμε όμως το σκοπό αυτό, απαιτείται η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Είναι δηλαδή απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου.

ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ

Τα παιδιά γίνονται υπεύθυνοι αναγνώστες και δανειστές.
Δίνεται η ευκαιρία να μπουν τα βιβλία στα σπίτια και να απαλλάσσονται οι γονείς από τα έξοδα συνεχούς αγοράς βιβλίων, αφού όλοι έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται όσα βιβλία θέλουν.
Μοιράζονται αναγνωστικές εμπειρίες με τους γονείς, με τα αδερφάκια, τους παππούδες, με όσα οφέλη συνεπάγεται αυτό.
Ασχολούνται όσο χρόνο θέλουν με το βιβλίο, να το πιάσουν, να ξεχαστούν μαζί του, να ονειρευτούν, να το αγαπήσουν.
Μαθαίνουν να θεωρούν την ενασχόλησή τους με το βιβλίο ως ένα φυσικό τρόπο διάθεσης του προσωπικού τους χρόνου.
Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά, από ενηλίκους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη δραστηριότητα, προωθεί τα παιδιά στο βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές.

library clipart free 4Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Η παιδαγωγική αξία και συμβολή του παραμυθιού στην προσωπική ανάπτυξη και αγωγή του παιδιού είναι ανεκτίμητη καθώς:
• Καλλιεργεί τη γλώσσα με τις πρακτικές αναδιήγησης και δραματοποίησης.
• Διεγείρει τη φαντασία και αναπτύσσει τη δημιουργικότητα, επεκτείνει τη σκέψη, αξιοποιεί τις δυνατότητες των παιδιών.
• Καλλιεργεί το διάλογο και τη γλωσσική έκφραση, ευνοεί την πολυφωνία των απόψεων, διευρύνει το λεξιλόγιο.
• Τρέφει και εξασκεί τη μνήμη.
• Αναπτύσσει την κριτική και δημιουργική σκέψη των μαθητών.
• Καλλιεργεί το συναίσθημα.
Κατά συνέπεια, ένα παιδί μαθαίνει πιο ευχάριστα και εποικοδομητικά μέσα από τα παραμύθια.

IMG 20241031 171333 423Φέτος η δανειστική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας συνδέεται με τα εργαστήρια δεξιοτήτων και αποτελείται από βιβλία ποικίλων θεματικών κατηγοριών: Ελληνική μυθολογία, Παραμύθια, Ιστορίες για τα Συναισθήματα, Βιβλία που μας μαθαίνουν και βιβλία που έχουν θέμα την Φιλία.

IMG 20241031 171244 640

istockphoto 466692789 170667a

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ Ή ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Πριν την ανάγνωση
Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο(για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει αλεπού;)
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης
Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα (τι λέτε ότι θα γίνει;)
Μετά την ανάγνωση
Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό :που διαδραματίστηκε η ιστορία;, στόχο;, τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα τις δικής τους ζωής.
Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψουν μερικές απ’ αυτές.
Να συνθέσουν μια παρόμοια δικιά τους ιστορία.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣΕικόνα1
Ο δανεισμός των βιβλίων θα γίνεται κάθε Παρασκευή και η επιστροφή κάθε Δευτέρα.
Όποιο παιδί δεν επιστρέψει το βιβλίο που δανείστηκε, δεν μπορεί να δανειστεί κάποιο άλλο.
Κάθε παιδί είναι υπεύθυνο για το βιβλίο που δανείστηκε και θα πρέπει να προσέχει, ώστε το βιβλίο να μη λερωθεί, να μη σχιστεί, να μη μουντζουρωθεί.
Αφού διαβάσει με κάποιον μεγαλύτερο το βιβλίο,  ζωγραφίσει στο  έντυπο, ότι του άρεσε περισσότερο. Έτσι μπορούμε να καταλάβουμε κατά πόσο το παιδί  κατανόησε το περιεχόμενο του βιβλίου.

Greek e books 400x257 1ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Παρ/λα εμπλουτίστηκε η ψηφιακή βιβλιοθήκη στην ηλεκτρονική σχολική τάξη του Νηπιαγωγείου μας με ανάλογου θέματος ηλεκτρονικά βιβλία, στα οποία μπορούν να έχουν πρόσβαση τα παιδιά που για κάποιο λόγο δεν ήταν στο νηπιαγωγείο την Παρασκευή, ημέρα δανεισμού βιβλίων .

Καλές αναγνώσεις…

 

28η Οκτωβρίου

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία 28η Οκτωβρίου | , στις 25-10-2024

IMG 20241025 090945 6522Την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, μια ένδοξη σελίδα της ελληνικής ιστορίας, τη γιορτάσαμε και φέτος, αποδίδοντας την τιμή στους ήρωες που πολέμησαν για την ελευθερία της πατρίδας μας. Μέσα από βιβλία και ψηφιακό υλικό, μιλήσαμε για τον αγώνα των Ελλήνων απέναντι στους κατακτητές, το υπέρμετρο θάρρος τους, τον πατριωτισμό τους, την αυτοθυσία τους!

20241023 151129

Το ιστορικό «Όχι» του ελληνικού λαού, μια λέξη μικρή και αποφασιστική, που έκρυβε μέσα της όλο το πάθος για ελευθερία, για εθνική ενότητα και αντίσταση απέναντι στον φασισμό, όπως και η πολεμική κραυγή “αέρα”, αποτυπώθηκαν στα έργα μας!

20241023 151151 20241023 151200

Ο Ανδρέας και η Κατερίνα παρουσίασαν στην ολομέλεια δύο παραμύθια τα οποία έγιναν αφορμή για συζήτηση. 20241025 073648 20241025 073743 20241025 073701 20241025 085146

20241023 152717Με αφορμή το μια παράσταση κουκλοθεάτρου με τίτλο ”το κανόνι της Ειρήνης”, έγινε λόγος για20241024 152732 το πολύτιμο και πολυπόθητο αγαθό της “ειρήνης”, που εμείς σήμερα έχουμε τη χαρά να απολαμβάνουμε. Και αυτό ήταν το μήνυμα, που θέλαν τα παιδιά να δώσουν στους μεγάλους, το οποίο αποτυπώθηκε στις αφίσες που έφτιαξαν.

20241025 100759 20241025 100811 Tέλος αντέγραψαν λέξεις που έχουν σχέση με την 28η Οκτωβρίου σε συννεφάκια που πλαισίωναν το περιστέρι τους.20241023 151104

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού | , στις 21-10-2024

Untitled design 1 2 1080x630 1

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού της ΕΕ στοχεύει στην ενσωμάτωση της κωδικοποίησης, της υπολογιστικής σκέψης και του ψηφιακού γραμματισμού  κυρίως σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα από μικρές ηλικίες.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού έχει:

• Στόχο να προωθήσει τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων και τη συνεργασία μέσω του προγραμματισμού και άλλων δραστηριοτήτων του τομέα της τεχνολογίας.
• Όραμα να βοηθήσει όλο και περισσότερους νέους να εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού και της υπολογιστικής σκέψης, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Όπως αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην επίσημη ιστοσελίδα της σχετικά με την σημασία του προγραμματισμού:

“Η εκμάθηση προγραμματισμού ενισχύει τη δημιουργικότητα, διδάσκει στους ανθρώπους να συνεργάζονται πέρα από τα φυσικά και γεωγραφικά όρια αλλά και να επικοινωνούν σε μια παγκόσμια γλώσσα. Αποδεικνύει ότι τεχνολογία είναι μέρος της καθημερινότητάς μας.”

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού με τον κωδικό: cw24-Svrcg και τη δράση

🐝🌺“ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΛΙΣΣΑ ΣΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ”🐝🌷

1ο μέρος της δραστηριότητας: Εξοικείωση με τις μελισσούλες BeeΒot

”Αγώνας δρόμου” 4 μελισσούλες παίρνουν θέση στο σημείο της εκίνησης. Ποιά θα φτάσει πρώτη στα δέντρα όπου έχουν την κυψέλη τους. Τα προνήπια ρίχνουν το ζάρι με τη σειρά και προγραμματίζουν τη μέλισσα προκειμένου να προχωρήσει. 20241016 165608

”Βοήθησέ με να πάω…” Οι μελισσούλες παίρνουν θέση στην εκκίνηση και τα νήπια χωρίζονται σε ομάδες και τις βοηθούν να φτάσουν στον στόχο τους. Χρησιμοποιούν  αρχικά βελάκια για να ορίσουν τη διαδρομή και μετά τις προγραμματίζουν.

20241016 165955

2ο μέρος της δραστηριότητας: Αποκωδικοποίηση του χάρτη.
”Βρες το μυστικό λουλούδι”
Τ20241017 122423 1α παιδιά πρέπει να αποκωδικοποιήσουν το χάρτη (αποκωδικοποίση pixel art) και να αποκαλύψουν το λουλούδι που πρέπει να επισκεφθεί η μελισσούλα BeeBot για να βρει το καλύτερο μελάκι! Παίρνουν μερικούς μυστικούς χάρτες με τετράγωνα. Πρέπει να γεμίσουν τα τετράγωνα με χρώματα σύμφωνα με τους αριθμούς και να βρουν τα κρυμμένα λουλούδια. Έπειτα βάζουν τους χάρτες σε ένα καλάθι.
20241016 1721093ο μέρος της δραστηριότητας: Παιχνίδι
”Στείλε τη μέλισσα στο σωστό λουλούδι”
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες, διαλέγουν ένα από τα λουλούδια που έχουν αποκωδικοποιήσει και προγραμματίζουν τη μελισσούλα ώστε  να τη στείλουν στο λουλουδάκι του κήπου με το πιο γλυκό μέλι!
20241016 172224
🌹🐝🌺💐🌹🐝🥀🌺🌷🐝🪷🌸
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς