Δήμητρα και Περσεφόνη

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Καλοκαίρι | , στις 06-06-2025

20250520 140158Η Περσεφόνη ήταν κόρη της θεάς Δήμητρας, η οποία ήταν η θεά της καρποφορίας και της γονιμότητας. Η ομορφιά της ήταν τόση, που ο Πλούτωνας, θεός του Άδη, την ερωτεύτηκε και αποφάσισε να την κλέψει. Μια μέρα λοιπόν, καθώς η Περσεφόνη μάζευε λουλούδια απομακρύνθηκε για να κόψει έναν νάρκισσο, όταν ξαφνικά η γη άνοιξε στα δύο. Τότε ξεπρόβαλε ο Πλούτωνας με το άρμα του και άρπαξε την κοπέλα στον Κάτω Κόσμο, χωρίς κανείς να αντιληφθεί τι είχε συμβεί. Η Δήμητρα έψαχνε μάταια την κόρη της και από την στεναχώρια και τα δάκρυά της, μαράζωσαν η γη και οι καλλιέργειες. Οι άνθρωποι πεινούσαν και οι μέρες περνούσαν χωρίς να φανεί η Περσεφόνη. Τότε ο Δίας, παρακινημένος από τις ικεσίες των ανθρώπων που πεινούσαν, διέταξε τον θεό του Άδη να ελευθερώσει την κόρη του. Αδυνατώντας να παρακούσει τις διαταγές του Δία, ο Πλούτωνας παγίδεψε την Περσεφόνη δίνοντάς της να φάει ένα ρόδι πριν την αφήσει, γνωρίζοντας πως αν κατανάλωνε τροφή στον Κάτω Κόσμο, θα δενόταν μαζί του και δεν θα μπορούσε να φύγει. Η κόρη έφαγε έξι σπόρια μονάχα κι όταν το έμαθε η Δήμητρα έγινε έξαλλη. Για να την ηρεμήσει, ο Δίας πρότεινε έναν συμβιβασμό: Για κάθε σπόρο που είχε φάει, η Περσεφόνη θα έμενε κι έναν μήνα στον Άδη. Έτσι, θα περνούσε το μισό χρόνο δίπλα στη μητέρα της και τον υπόλοιπο μαζί με τον Πλούτωνα. Έκτοτε, τους έξι μήνες που η Περσεφόνη ήταν στον Άδη, η Δήμητρα πενθούσε και μαζί της πενθούσε κι όλη η φύση και τους έξι μήνες που ανέβαινε στη Γη, όλα άνθιζαν από τη χαρά της.

Η καλοκαιρινή μας γιορτή ήταν βασισμένη σ΄ αυτόν τον μύθο με τον οποίο οι αρχαίοι Έλληνες εξηγούσαν την εναλλαγή των εποχών.

Messenger creation CC3D6B8D E5E8 41D3 8519 1105BFF78DD3 Messenger creation 7AF7E23F D7CC 48AA AA4D 16ECEAF2CB0C Messenger creation 1ADD799D 7D54 4A93 8737 B303AB30C50C Messenger creation 0B6CC75E 8750 44F3 9698 FAF5CD69EBDF

Messenger creation 8362AF19 7260 49BF 8407 09D1316E6D5B Messenger creation 87082388 6C8F 4FE1 B0D8 0AD3358DAD85 Messenger creation 1BA0F89D 85D8 4C40 AA4B A733A2D46773 IMG 00024 IMG 00025

ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ – ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία εργαστήρια δεξιοτήτων | , στις 25-05-2025

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
1. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον
Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Επιδιώκεται τα παιδιά να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν
δεξιότητες και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον καθημερινό
τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους

1ο εργαστήριο- Ομοιότητες και Διαφορές στο περιβάλλον (φύση και ζώα):
Στόχος του εργαστηρίου είναι να εντοπίσουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές στο
περιβάλλον μέσα από εικόνες λουλουδιών, φυτών, δέντρων και ζώων.

Τα παιδιά συζητούν για τις διαφορές που έχουν τα ζώα, τα λουλούδια, τα δέντρα παρατηρώντας εικόνες που τους δείχνει η νηπιαγωγός. Διαβάσαμε το παραμύθι “Η μπουμπού και η Μπαμπαλού” στο οποίο δυο αρκoύδες μια καφέ και μια πολική, οι οποίες παρόλο που ανήκαν στο ίδιο είδος δεν τα πήγαιναν καλά  στο ζωολογικό κήπο που έμεναν. Ώσπου μια μέρα … συμφιλιώθηκαν. Ακολούθησε το παραμύθι “Ασημάκης το πολύχρωμο ψαράκι ” όπου ο ήρωας της ιστορίας, ένα ψάρι διαφορετικό από τα υπόλοιπα, δεν ήθελε να δώσει σε ένα μικρό ψαράκι ένα από τα γυαλιστερά του λέπια και γι’ αυτό δεν ήταν αγαπητός στα άλλα ψάρια του βυθού ώσπου το σοφό χταπόδι με τη συμβουλή του τον έκανε να αλλάξει γνώμη και με τον τρόπο αυτό να αποκτήσει πολλούς φίλους.

32470829  90689

Από το παραμύθι αυτό εμπνευστήκαμε να ζωγραφίσουμε ίδια και διαφορετικά ψάρια καθώς και τον ήρωα της ιστορίας μας.

20250530 133403 20250526 114502 

20250526 114521

2ο εργαστήριο- Ομοιότητες και Διαφορές στο ανθρώπους:
Στόχος είναι εντοπίσουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους μέσα από
εικόνες αλλά και από την παρατήρηση του εαυτού τους και των συμμαθητών τους

istockphoto 1367681666 612x612 1Μέσα από την θεματική μας για τη διαφορετικότητα, θελήσαμε να αναδείξουμε από τη μια πλευρά ότι ακόμα και αν φαινομενικά είμαστε ίδιοι, είμαστε όμως και διαφορετικοί και από την άλλη ακόμα κι αν κάποιος μας φαίνεται διαφορετικός τελικά μπορεί να έχει πολλά κοινά με εμάς. Και εν τέλει, ακόμα κι αν είμαστε διαφορετικοί, οφείλουμε να σεβόμαστε το διαφορετικό και φυσικά να μην ξεχνάμε ότι όλοι είμαστε ίσοι.

Τα παιδιά σκέφτηκαν ότι κάποιοι περπατούν με μπαστούνι, με πι ή σε αναπηρικό καροτσάκι. Είναι εύκολο για αυτούς που κυκλοφορούν με αναπηρικό καροτσάκι να κυκλοφορήσουν στο δρόμο; Είδαμε σχετικά βίντεο και συζητήσαμε. Είδαμε εποπτικό υλικό με παιδιά με αναπηρίες και συζητήσαμε ότι όλα τα παιδιά πρέπει να τα αποδεχόμαστε και να προσπαθούμε ώστε να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με όλους μας. Μπορεί να είμαστε διαφορετικοί αλλά πρέπει να αγωνιζόμαστε για να είμαστε όλοι ίσοι.

20250601 192837 20250601 193100 20250601 193313 20250601 193230 20250601 193915 20250601 193404αναπηρίες 1

 

 

 

 

 

 

Επίσης είδαμε στο διαδραστικό πίνακα φωτογραφίες παιδιών από άλλες χώρες, τα σπίτια τους, τα ρούχα τους και τον τρόπο που ζούνε. Ακολούθησε παιχνίδι με καρδούλες κομμένες στη μέση που τα παιδιά σε δυάδες έπρεπε να ενώσουν τον άνθρωπο με κάποιο χαρακτηριστικό αντικείμενο της χώρας του. Στη συνέχεια τα παιδιά διάλεξαν έναν άνθρωπο από άλλη χώρα και τον ζωγράφισαν με μαρκαδόρους.

20250603 120005 20250608 103351

 

3ο εργαστήριο – Μ΄ ένα χρώμα ξεκινώ σε έναν κύκλο για να μπω

Κινητικό παιχνίδι. Τα παιδιά κρατούν χωρίς να βλέπουν οι άλλοι ένα χαρτάκι. Όταν σταματήσει η μουσική με το παράγγελμα της εκπαιδευτικού σχηματίζουν κύκλους ανάλογα με το χρώμα χαρτιού που κρατούν. ένα παιδί όμως είναι μόνο του. Συζητάμε για το πως νοιώθει. Επεκτείνουμε τη συζήτηση για το πως νοιώθουν τα παιδιά που είναι διαφορετικά από μας.

4ο εργαστήριο- Η Αξία της Διαφορετικότητας

archeio lhpshsΕπεξεργαστήκαμε το παραμύθι ΄΄Ο πράσινος λύκος΄΄Συζητήσαμε πώς ένιωσε ο πράσινος λύκος στην αρχή και πώς στο τέλος του παραμυθιού αλλά και τα ίδια παιδιά όταν άκουγαν την ιστορία. Τα περισσότερα παιδιά ένιωσαν λύπη με την απόρριψη του πράσινου λύκου από τους γκρίζους λύκους αλλά τελικά το τέλος τους άφησε θετικά συναισθήματα, αφού ο πράσινος λύκος έγινε συμπαθής σε όλους όταν τελικά τον γνώρισαν. Συζητήσαμε κι εμείς για παιδιά από άλλες χώρες και είδαμε σχετικό εποπτικό υλικό. Πώς θα υποδεχόμασταν ένα παιδί από άλλη χώρα στην τάξη μας; Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε κι εμείς με έναν καινούριο φίλο  από άλλη χώρα. Θα μπορούσαμε να πάμε βόλτα στη θάλασσα, να κάνουμε ποδήλατο ή πατίνι, να φτιάξουμε παζλ, να ζωγραφίσουμε, να κολυμπήσουμε. Τα παιδιά ζωγράφισαν.

20250601 193854 20250601 193734

εποπτικό υλικό 1

Επίσης elmer2 1024x576 1διαβάσαμε τα παραμύθια “Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας ” και ¨Από μπελάδες βασιλιάδες “,τα επεξεργαστήκαμε και συζητήσαμε τι έκαναν τα ζώα σε κάθε περίπτωση. Ακολούθησε ζωγραφική του παραμυθιού.

95D5B5A6F8130D1DF13F056D122BD61F 

20250530 133442

5ο εργαστήριο –Ίδιοι ή διαφορετικοί; Πώς νιώθω πιο καλά;

«Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου όλα θα ήταν ίδια;»

20250601 192906 20250601 193021 20250601 193215 20250601 193437 20250601 193800

«Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου όλα θα ήταν διαφορετικά;»

Είδαμε πίνακες του Γαϊτη και συζητήσαμε πάνω σ΄αυτούς.

5ο εργαστήριο – Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι. 

ΑνOLOI DIAFORETIKOI OLOI ISOI PANELLHNIA HMERA SCHOLIKOY ATHLHTISMOY Selida 2αρτήσαμε την αφίσα και συζητήσαμε πάνω σ΄αυτή.

20250601 193307 20250601 193552 20250601 193510 20250601 193152 20250601 193113

6ο εργαστήριο-Η αξία της διαφορετικότητας

Διαβά08746σαμε το παραμύθι “Το κάτι άλλο” που διαπραγματεύεται τη διαφορετικότητα, το συζητήσαμε στην ολομέλεια, προσπαθήσαμε να βάλουμε τις εικόνες του παραμυθιού στη σειρά ανασυνθέτοντας την ιστορία και τέλος το ζωγραφίσαμε.

20250603 115725

20250606 113841   20250603 162501

 

7ο εργαστήριο – Τελικές ιδέες των παιδιών για τη διαφορετικότητα – αξιολόγηση

Τα παιδιά μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες κατάλαβαν ότι είναι ωραίο να είμαστε διαφορετικοί γιατί ο καθένας μας είναι μοναδικός και αγαπητός γι’ αυτό που είναι. Συνειδητοποίησαν ότι παρόλο που μπορεί να διαφέρουμε στο χρώμα του δέρματος, στη γλώσσα και στην κουλτούρα μπορούμε να βρούμε τρόπους να γίνουμε φίλο και να γεφυρώσουμε τις διαφορές μας.

20250608 103628

20250530 134053    20250602 120525

Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα!

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Δράσεις Ενεργού Πολίτη | , στις 19-05-2025

Το Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη διαρθρώνεται σε 17 θεματικές ενότητες, που αντιστοιχούν στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Στόχος είναι τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά στην σχολική, τοπική και ψηφιακή κοινότητα, καλλιεργώντας δεξιότητες συνεργασίας, κριτικής σκέψης και υπευθυνότητας. Η δράση ενεργού πολίτη περιλαμβάνει δραστηριότητες που ενθαρρύνουν τα παιδιά να συμμετέχουν στη διαμόρφωση της κοινότητας τους, με τρόπο βιωματικό και ουσιαστικό. Μέσα από δράσεις, τα παιδιά αναπτύσσουν την αίσθηση του <<ανήκειν>>, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να αναλαμβάνουν υπευθυνότητα.

Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα!

 

Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα που αφορούν στα αδέσποτα ζώα. Πιο συγκεκριμένα,  θα ενημερωθούν για θέματα που αφορούν στην πρόληψη, την προστασία και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων.

Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης Προγράμματος Δράσης

SDG 4
SDG 11
SDG 15
SDG 17
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
  • αναγνωρίζουν τα αδέσποτα ζώα, άτομα και φορείς που τα υποστηρίζουν,
  • προβληματίζονται για τους λόγους για τους οποίους ζώα βρίσκονται στους δρόμους,
  • αναζητούν τρόπους προστασίας και υποστήριξης των αδέσποτων ζώων.

Διερεύνηση: Αφόρμηση για τη δράση δόθηκε από την επίσκεψη ενός σκύλου ένα πρωϊνό στο νηπιαγωγείο μας. Τα παιδιά αναρωτήθηκαν πως βρέθηκε ο σκύλος μόνος του στην αυλή του νηπιαγωγείου και ζήτησαν να τον υιοθετήσουμε. Ακολούθησε συζήτηση για τις ενέργειες που πρέπει να κάνουμε όταν εντοπίσουμε ένα αδέσποτο, πήραμε τηλέφωνο την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου και η δράση ξεκίνησε…

imagesΔιαβάσαμε βιβλία με θεματολογία αδέσποτα και δεσποζόμενα ζώα. Ένα με τίτλο ”Ξουτ” στο οποίο το σκυλάκι της ιστορίας άλλαξε πολλά σπίτια ώσπου να καταλήξει σε μια οικογένεια  η οποία το αγαπούσε πραγματικά. Τα παιδιά μας μίλησαν για τα κατοικίδιά τους,  αν δηλαδή  έχουν στο σπίτι κάποιο ζώο συντροφιάς (π.χ. σκύλο, γάτα, ψάρι, καναρίνι). Μας περιέγραψαν πώς απέκτησαν αυτό το ζώο και πώς το φροντίζουν.

 

Το δεύ20250209 123403τερο βιβλίο με τίτλο ΄’Ο Μάγκας” της Πηνελόπης Δέλτα μιλούσε για ένα σκύλο δεσποζόμενο ο οποίος έφυγε από το σπίτι του μετά από μια ζημιά που είχε κάνει και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στο δρόμο γιατί δεν είχε πια τροφή και αγάπη. Μετά από πολλές περιπέτειες και με τη βοήθεια ενός άλλου αδέσποτου σκύλου κατάφερε τελικά να ξαναγυρίσει στην αγαπημένη του οικογένεια που τον αναζητούσε.

 

 

images 1 1

 

Προετοιμασία / Σχεδιασμός

Cat Cartoon Images - Free Download on Freepik

Α) Πρόληψη του φαινομένου των αδέσποτων ζώων

Τα παιδιά είπαν τις δικές τους εμπειρίες από ζώα αδέσποτα. Επιχείρησαν να δώσουν έναν ορισμό για το τι σημαίνει αδέσποτο ζώο. Υπέθεσαν  τους λόγους που υπάρχουν αδέσποτα ζώα στη γειτονιά. Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών κατέγραψαν  τους λόγους και αναζήτησαν τρόπους πρόληψης προκειμένου να μην καταλήγουν ζώα συντροφιάς, αδέσποτα (π.χ. τσιπ, κολλάρο με ταυτότητα, στείρωση). Αποφάσισαν τι θα ήθελαν περισσότερο να μάθουν και σε τι δραστηριότητες θα μπορούσαν να εμπλακούν σχετικές με τα αδέσποτα ζώα.

Β) Προστασία αδέσποτων

Μιλήσαμε για τους κινδύνους και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα αδέσποτα και διαπιστώσαμε  ότι τα αδέσποτα δεν έχουν ποιότητα
 ζωής. Είδαμε ταινίες και φωτογραφίες με θέμα τα αδέσποτα ζώα. Τα παιδιά προβληματίστηκαν και πρότειναν τρόπους υποστήριξης

των αδέσποτων (π.χ. ποτίστρες με νερό και ταΐστρες με φαγητό).

20250402 162008  20250402 162544

20250518 125125 20250518 125331

Δημιουργήσαμε επίσης μια αφίσα. Από τη μια μεριά της αφίσας ζωγραφίσαμε πως περνάνε τα δεσποζόμενα ζώα που έχουν τροφή, νερό ,σπίτι και κτηνίατρο να φροντίζει για την υγεία τους και από την άλλη μεριά πως περνάνε τα αδέσποτα ζώα στο δρόμο που πεινάνε ,κρυώνουν και είναι άρρωστα πολλές φορές γιατί δεν υπάρχει κάποιος να τα φροντίσει.

20250401 163251

Γ) Υιοθεσία εγκαταλελειμμένου ζώου

20250402 162043Διερεύνησαν τρόπους για τη μείωση των αδέσποτων και τα παιδιά έμαθαν για την υιοθεσία  ζώων που βρίσκονται στα καταφύγια.

20250323 113139

Επειδή οι μασκότ του νηπιαγωγείου μας φέτος είναι ένας σκύλος και μία γάτα, γράψαμε 2 ιστορίες για το πως υιοθετήθηκαν από το νηπιαγωγείο και τις περιπέτειες που είχαν.

images 1 1

Υλοποίηση
Αποφασίσαμε να βοηθήσουμε τα αδέσποτα κυρίως τις γάτες που έρχονται στο νηπιαγωγείο μας. Με τη βοήθεια των γονέων

αρχείο λήψης

 βάψαμε έναν τοίχο έξω από το νηπιαγωγείο, σχεδιάσαμε μια γάτα και έναν σκύλο και τα παιδιά τα ζωγράφισαν γράφοντας και τον τίτλο της δράσης. Εκεί βάλαμε 2 δοχεία, ένα για το φαγητό και ένα για νερό. Κάθε μέρα η ομάδα εργασίας της τάξης  βάζει νερό και
 φαγητό στα ζώα. Η δράση θα συνεχιστεί και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (μήνες κατά τους οποίους τα ζώα έχουν ανάγκη κυρίως από νερό), αφού τα παιδιά μένουν κοντά στο νηπιαγωγείο και μπορούν να φροντίζουν τα ζώα.

20250518 140706

 

images 1 1Επικοινωνία – Διάχυση

Στόχος η ευαισθητοποίηση της ευρύτερης σχολικής κοινότητας σε θέματα που αφορούν στα αδέσποτα ζώα.

20250206 162050Δημιουργήσαμε μία έκθεση με έργα των παιδιών και θέμα ”Η γάτα και ο σκύλος”

20250519 210634Φτιάξαμε μία αφίσα στην οποία ενημερώναμε τους μεγάλους πως μπορούν να βοηθήσουν τα αδέσποτα ζώα. Η αφίσα αυτή πλαστικοποιήθηκε και αναρτήθηκε στις εξωτερικές πόρτες του νηπιαγωγείου.
Ενημερώσαμε τους γείτονες για τη γωνιά αδέσποτων που έχουμε δημιουργήσει και τους ζητήσαμε να βοηθούν τα αδέσποτά (π.χ. βάζοντας νερό) αφού η γωνιά είναι έξω από το νηπιαγωγείο και έχουν πρόσβαση.

 

Αναστοχασμόςimages 1 1

Με την ολοκλήρωση της δράσης, σε κύκλο τα παιδιά επέλεξαν να μιλήσουν με τη φωνή ενός αδέσποτου ζώου, εκφράζοντας τις σκέψεις του ξεκινώντας με τη φράση «Αν ήμουν ένα αδέσποτο…».

20250516 154919 20250516 154913 20250516 154901 20250516 154856 20250516 154847 20250516 154838

 

Αναστοχάστηκαν και συζήτησαν με αφορμή όσα συνέβησαν στο πλαίσιο της δράσης. Αναζήτησαν άλλα ζώα που χρειάζονται τη βοήθειά τους, προκειμένου να προσφέρουν αντίστοιχο έργο.

Επίσης δημιουργήσαμε  το επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο: “Τάισε το σκύλο” και “Τάισε τη γάτα” όπου τα παιδιά με παιγνιώδη τρόπο μαθαίνουν να φροντίζουν τα ζώα και ταυτόχρονα κάνουν εξάσκηση στις μαθηματικές τους γνώσεις ρίχνοντας το ζάρι και ταΐζοντας το σκύλο ή τη γάτα αντίστοιχα τόσες κροκέτες ,ψάρια ή κόκκαλα όσα λέει ο αριθμός.

20250518 124242 20250518 124408 20250518 124459

Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία εργαστήρια δεξιοτήτων | , στις 11-05-2025

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
1. STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Απόβλητα ανακύκλωσης ρομπότ Απεικόνιση αποθεμάτων - εικονογραφία από cyborg, bimini: 58444842Τίτλος: Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης

Σκοπός του προγράμματος είναι τα παιδιά να συμμετάσχουν σε διερευνητικές – ανακαλυπτικές, ομαδικές δραστηριότητες και δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος.

Ολοκληρώνοντας το σενάριο τα παιδιά  θα πρέπει να είναι σε θέση:
Ως προς τους γνωστικούς στόχους

-Να χαράσσουν διαδρομές
-Να εμπεδώσουν τις χωρικές σχέσεις
-Να κάνουν ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις

Ως προς τους στόχους δεξιοτήτων
-Να χρησιμοποιούν υλικά
-Να προγραμματίζουν το Bee-bot

Screenshot 20250511 075132 ChromeΩς προς τις στάσεις/συμπεριφορές

-Να μάθουν για την ανακύκλωση και να την εφαρμόζουν στην καθημερινότητά τους
-Να εργάζονται σε ομάδες
-Να αιτιολογούν τις παρατηρήσεις τους

 

 

 

Παρατηρώ – Προβληματίζομαι

skoupidia politismosΤα παιδιά είδαν φωτογραφίες σχετικές με τη διαχείριση σκουπιδιών και έγινε συζήτηση πάνω στο θέμα. Παρατήρησαν το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων γύρω από το νηπιαγωγείο διαπιστώνοντας ότι σε αρκετά σημεία συναντούν πεταμένα
σκουπίδια κάτω. Εντόπισαν τον μπλε κάδο και έμαθαν να  αναγνωρίσουν το σήμα της ανακύκλωσης.
Μετά από συζήτηση συμπεράνανε ότι επειδή κάποιοι άνθρωποι δεν προσέχουν το περιβάλλον και δεν ρίχνουν τα απορρίμματά τους στους κάδους, θα  μπορούμε να φτιάξουμε ένα ρομπότ που να εντοπίζει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα μεταφέρει στους κάδους ανακύκλωσης.

Συσκευασίες για ανακύκλωση

Screenshot 20250430 145010 GoogleΤα παιδιά φέρνουν στο νηπιαγωγείο από μία συσκευασία  και στη συνέχεια με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού οι συσκευασίες χωρίζονται σε ομάδες. Οι μαθητές στη φάση αυτή κάνουν ομαδοποιήσεις με βάση το υλικό και μαθαίνουν να γράφουν και να διαβάζουν τις λέξεις «χαρτί», «μέταλλο», «πλαστικό», «γυαλί».

 

 

20250511 10010120250511 10024920250511 100501

Ακολουθεί ένα φύλλο εργασίας στο οποίο τα παιδιά μαθαίνουν να γράφουν τη λέξη “ανακύκλωση”.

 

20250506 120824    20250506 120745

Παίζω και μαθαίνω για την ανακύκλωση

Μ4M Ρομπότ Κάδος Εκπαιδευτικό Παιχνίδι Ρομποτικής για 8+ Ετών 4M0406 | Skroutz.grέσα από το παιχνίδι τα παιδιά μαθαίνουν εύκολα και διασκεδαστικά. Για τον λόγω αυτό, παίξαμε πολλά επιτραπέζια και κινητικά παιχνίδια. Στο πρώτο επιτραπέζιο παιχνίδι, τα παιδιά έπρεπε να ξεχωρίσουν τα απορρίμματα σε γυάλινα, χάρτινα ,πλαστικά, μεταλλικά και οργανικά. Ότι δεν μπορούσε να ανακυκλωθεί το έριχναν στο κανονικό κάδο των σκουπιδιών.

 

20250509 161848   20250509 162452

20250511 095230 Κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων τα παιδιά έπαιζαν με το επιτραπέζιο ”Ανακύκλωσέ το”.

 

 

 

 

 

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος διαβάσαμε βιβλία και είδαμε βίντεο σχετικά με το θέμα και μάθαμε πολλά πράγματα από αυτά.

20250511 095608

Το ρομπότ και οι λειτουργίες του

20250511 093124Παρουσιάστηκε η πίστα στην οποία θα μπορούσε να κινηθεί το ρομπότ και τα παιδιά ξαναθυμήθηκαν τον τρόπο λειτουργίας του. Έγιναν για τον λόγω αυτό μικρές εύκολες διαδρομές στις οποίες κάθε παιδί διάλεγε ένα υλικό, έβρισκε τον κάδο στον οποίο έπρεπε να το ρίξει και προγραμμάτιζε το ρομπότ. Αποφασίσαμε να τροποποιήσουμε το ρομπότ προκειμένου να κουβαλά μόνο του τα απορρίμματα.

 

 

 

 

 

 

Δεν το πετώ – Δημιουργώ

20250509 081447Με τις συσκευασίες ανακύκλωσης τα παιδιά δημιουργήσαν σπίτια προκειμένου να φτιάξουμε μια μικρή γειτονιά στην πίστα όπου κινείται το ρομπότ.

20250511 094114

Επίσης δημιούργησαν με υλικά που ανακυκλώνονται μικρά και μεγάλα ρομπότ.

 

 

20250505 142340     20250509 163734

Το ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης

Τοποθετήσαμε στην πίστα του ρομπότ, τα σπίτια που έφτιαξαν τα παιδιά με τις συσκευασίες που θα πετούσαν στην ανακύκλωση, τους κάδους και δέντρα με ανακυκλωμένα υλικά που είχαμε κάνει σε προηγούμενη δράση. Έτσι φτιάχτηκε μια γειτονιά στην οποία το ρομπότ μέλισσα πήγαινε τις συσκευασίες ανακύκλωσης στον σωστό κάδο ύστερα από τον προγραμματισμό των παιδιών.

20250511 092637 20250511 092345

 

20250509 163331

Την πίστα αυτή μπορούσαν να επισκεφτούν τα παιδιά σε ομάδες κατά την διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων.

Τέλος ακολούθησε αναστοχασμός και αξιολόγηση του προγράμματος που παρακολούθησαν τα παιδιά μέσα από φύλλα εργασίας με θέμα την ανακύκλωση.

20250509 121700 20250509 121807

20250509 121959 20250509 121920

20250511 100939 20250511 100544

 

 

Για τη μανούλα που γιορτάζει

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Θεματικές ενότητες | , στις 09-05-2025

Την 2η Κυριακή του Μάη στη χώρα μας και σε πολλές ακόμα χώρες  του κόσμου, είναι μια πολύ σημαντική γιορτή!

Οι μανούλες  γιορτάζουν! Τα παιδιά ετοίμασαν όμορφες κάρτες για τη μαμά τους, γιατί οι μαμάδες αξίζουν το καλύτερο δώρο, την αγάπη μας, κάθε μέρα!

 

20250509 08575820250509 085936 20250509 090123

Πρωτομαγιά

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Θεματικές ενότητες | , στις 01-05-2025

Πρωτομαγιά ονομάζεται η πρώτη μέρα του  Μαΐου  και αποτελεί ημέρα εορτασμού της άνοιξης για πολλές χώρες του βόρειου ημισφαιρίου.  Στην Ελλάδα εορτάζεται εθιμοτυπικά με τη δημιουργία στεφανιών από λουλούδια.

Οι αρχαίοι Έλληνες γιόρταζαν τα “Ανθεσφόρια”, που ήταν μία γιορτή παρόμοια με τη σύγχρονη Πρωτομαγιά. Τότε, νέες κοπέλες και κορίτσια στόλιζαν τα μαλλιά τους με λουλουδένια στεφάνια, προς τιμήν της Θεάς Δήμητρας και της κόρης της, Περσεφόνης.

Φέτος με τα παιδιά φτιάξαμε λουλούδια και μιλήσαμε για το πιο σημαντικό έντομο της γης, τη μέλισσα.

20250511 101408 20250511 101349

20250505 075711 20250507 164545

Πάσχα στο νηπιαγωγείο

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Πάσχα | , στις 11-04-2025

20250405 175515

Το Πάσχα είναι η σημαντικότερη θρησκευτική γιορτή της Χριστιανοσύνης. Οι πιστοί, περιμένουν το Πάσχα σαν κάτι το ξεχωριστό και ιδιαίτερο. Οι χριστιανοί ζουν το Πάσχα βιώνοντας δια μέσου της εκκλησίας την πορεία του Σωτήρα από τα Πάθη στην Ανάσταση και εξαγνίζονται με την προσευχή και τη Θεία Μετάληψη από τις αμαρτίες τους.

 

 

20250409 140903

 

Εμείς στο νηπιαγωγείο μας ζωγραφίσαμε, φτιάξαμε κάρτες , καλαθάκια με λιχουδιές, βάψαμε κόκκινα αυγά, φτιάξαμε κουλουράκια, παίξαμε παιχνίδια , μιλήσαμε για τα έθιμα, είδαμε στον διαδραστικό πίνακα τα θαύματα, τα πάθη και την ανάσταση του Ιησού, διαβάσαμε πασχαλινές ιστορίες βασισμένες στο πιο σημαντικό μήνυμα της γιορτής, αυτό της της Αγάπης.

 

 

 

 

 

20250405 175447 20250405 175433 20250405 175423

20250405 175407 20250405 111652

20250410 135137 20250410 122006

20250405 154414 20250409 153014 20250407 171753

20250409 153149 20250410 171640

20250405 175508

25η Μαρτίου

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία 25η Μαρτίου | , στις 24-03-2025

Η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή …

Γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, όπου ο Αρχάγγελος Γαβριήλ κρατώντας ένα λευκό κρίνο παρουσιάστηκε στην Παναγία για να της μεταφέρει μήνυμα Θεού πως σε 9 μήνες θα γεννήσει τον Υιό του Θεού, τον Χριστό..

20250324 103134

Σαν σήμερα ο Άγγελος επήγε στη Μαρία, με κρίνο της φανέρωσε τα λόγια του τα Θεία.

Της είπε ότι γρήγορα στον κόσμο μας θα φέρει, τον όμορφο Χριστούλη μας σαν λάμψει το αστέρι.

Αμέσως εταράχτηκε, πέφτει και γονατίζει, τον όμορφο τον κρίνο του δειλά αυτή μυρίζει.

Γιορτάζει η πατρίδα μας την έναρξη της Επανάστασης του 1821, το μεγαλύτερο ιστορικό γεγονός της νεότερης ιστορίας μας, αφού με αυτήν το έθνος μας κατόρθωσε να αποκτήσει κρατική υπόσταση.

20250321 170839 20250321 170901  20250321 170909 20250314 162334

Οι γενναίοι μας τσολιάδες με την φούντα ,το σπαθί, πολεμήσαν σαν λιοντάρια, για πατρίδα για τιμή.

20250321 170731 20250321 170649

Είμαι ένα ευζωνάκι δείτε τι καλά φορώ! άσπρη ωραία φουστανέλα και σπαθί αστραφτερό.

Κόκκινο μικρό φεσάκι και γενναία έχω καρδιά και τσαρούχια και μουστάκι καμαρώστε με παιδιά.

20250314 162347       20250321 171204

Αθάνατοι, λαμπροί εσείς ήρωες της πατρίδας στον κόσμο στείλατε παντού μηνύματα ελπίδας.

Πως ναι! αξίζει οι λαοί μόνοι να πολεμάνε και σαν τα βάζουν με πολλούς μπορούν να τους νικάνε.

Φθάνει να έχουν την καρδιά, το θάρρος ,την ανδρεία ,την τόλμη, την αγάπη σας για την ελευθερία.

20250318 120728

20250321 170607

Η Επανάσταση του 1821, απέδειξε ότι η πίστη στην ελευθερία, η αγωνιστικότητα και η ισχυρή θέληση ενός λαού μπορούν να αλλάξουν την ιστορική του μοίρα. Αυτόν τον αγώνα του λαού μας  θυμηθήκαμε και τιμήσαμε στη σχολική γιορτή μας, εκφράζοντας το σεβασμό μας στους αγωνιστές  που κράτησαν στην καρδιά τους άσβεστη τη φλόγα της ελευθερίας.  

20250321 171025 

Σήμερα χαρά μεγάλη έχω στην καρδιά, που γιορτάζει η Ελλάδα κι η καλή μας Παναγιά.

Όλα τα μικρά παιδάκια σήμερα έχουμε γιορτή, ποιήματα και τραγουδάκια το καθένα μας θα  πει.

Κάθε χρόνο αυτή τη μέρα η πατρίδα μας γιορτάζει, τη γιορτή του ’21, τη γιορτή της λευτεριάς.

Κι όλοι μας μικροί μεγάλοι, ζήτω η Ελλάδα τραγουδάμε και στο χέρι μας κρατάμε τη σημαία μας ψηλά.

Και του χρόνου!!!

Εγγραφές στο νηπιαγωγείο

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 04-03-2025

527 5275741 kindergarten clipart hd png download

Οι εγγραφές των προνηπίων (ημ. γέννησης 2021) που θα φοιτήσουν στο Νηπιαγωγείο κατά τη σχολική χρονιά 2025-2026 αρχίζουν  5/3/2024  έως 24/3/2024 και θα γίνουν ηλεκτρονικά από τους γονείς στο σύνδεσμο (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Διαδικασία:

  • Κατά την είσοδο  στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) χρειάζονται οι κωδικοί της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίαςηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται ο γονιός  για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου – Τα στοιχεία των τέκνων είναι προ-συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το τέκνο  για το οποίο  επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας.

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή σχετικό έγγραφο- αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο στο όνομα του κηδεμόνα, από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ)το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, ( εφόσον επιθυμεί να φοιτήσει σε μονάδα εκτός χωροταξικής κατανομής) και  να προσκομιστεί  σχετική Βεβαίωση  στο Νηπιαγωγείο

δ)εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στο νηπιαγωγείο τα οποία πρέπει να προσκομιστούν  από το γονέα στο Νηπιαγωγείο , ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία – ραντεβού, κι εντός των προθεσμιών είναι τα εξής:

α) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β)Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) το οποίο θα συμπληρωθεί από παιδίατρο και θα προσκομισθεί στο Νηπιαγωγείο. (Το έντυπο υπάρχει στο Νηπιαγωγείο, στο blog του Νηπιαγωγείου  και στην εφαρμογή proti-eggrafi)

γ) Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια

δ) Βεβαίωση από ΚΕΔΑΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής

Σε περίπτωση αδυναμίας  συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης από το γονέα, η αίτηση μπορεί να συμπληρωθεί από την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, παρουσία του γονέα και βάση των δικαιολογητικών που έχει προσκομίσει αυτός.

ΩΡΕΣ: 12:30 έως 13:30 (ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία – ραντεβού)

Σε αυτή την περίπτωση είναι αναγκαία, εκτός των ανωτέρω και τα εξής δικαιολογητικά:

  • Πιστοποιητικό γέννησης (ή Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης για τους αλλοδαπούς μαθητές που δεν διαθέτουν Πιστοποιητικό). Το πιστοποιητικό γέννησης των μαθητών αναζητείται από την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου και δεν απαιτείται η προσκόμισή του από τους γονείς.
  • Λογαριασμός ΔΕΗ ή ΟΤΕ, ή άλλο αποδεικτικό στοιχείο, στο όνομα του κηδεμόνα, από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.

Πιο κάτω θα βρείτε το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) το οποίο θα πρέπει να  συμπληρωθεί από παιδίατρο

https://blogs.sch.gr/niageir/files/2024/02/Atomiko_deltio_ygeias-1.pdf

Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

IMG 20250304 205305 768x507 1

ΙΙ. ΟΡΙΑ ΣΧ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Τα όρια της σχολικής περιφέρειας του 12ου Νηπιαγωγείου Χαϊδαρίου θα τα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.google.commapsdviewermid=1TuUrzntDrdmwFLrQgTAb-2XpXa4&ll=38.00942109907005%2C23.646799871569133&z=14

img4

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στην προϊσταμένη του νηπιαγωγείου στο τηλέφωνο 210-5911946 και ώρες 12.30 – 13.30 ή στο mail@12nip-chaid.att.sch.gr

 

 

Απόκριες 2025

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία απόκριες | , στις 28-02-2025

Η λέξη «Απόκριες» είναι σύνθετη, από τις λέξεις «από» και «κρέας». Σημαίνει δηλαδή, την αποχή από το κρέας την τελευταία εβδομάδα του τριωδίου, που μας προετοιμάζει για τη νηστεία της Σαρακοστής.

20250226 073100 20250226 073027

 

αρχείο λήψης 2Είδαμε φωτογραφίες και βίντεο από το καρναβάλι σε πολλές περιοχές της Ελλάδας και του εξωτερικού.αρχείο λήψης 3 1

 

 

 

 

169.5583Ο Μάνος μας παρουσίασε ένα παραμύθι με τίτλο ”Αλεπού η καπελού” και έγινε η αφορμή να φτιάξουμε τα δικά μας καπέλα. Παίξαμε ένα αστείο  θεατρικό παιχνίδι ”Ο καπελάς” και γυμναστήκαμε κρατώντας ένα καπέλο.20250224 144038 20250224 144123

eulJyF76oxifgIΜιλήσαμε για τις μάσκες. Μάθαμε ότι το καρναβάλι έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα. Οι μάσκες που φοράμε τις Απόκριες, δεν είναι άλλο από μια εξέλιξη των αρχαίων προσωπείων που φορούσαν οι ηθοποιοί, όταν έπαιζαν στις θεατρικές παραστάσεις που δίνονταν προς τιμήν του θεού Διονύσου. Τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους μάσκες ζώων. 

20250226 072953 20250226 072945 20250226 072933

 

yo 6WKXEb3pS4aΜιλήσαμε για τα έθιμα, μεταξύ των οποίων και το γαϊτανάκι. Χορέψαμε στους ρυθμούς της μουσικής κρατώντας τις κορδέλες.

 

 

 

20250221 120826Είδαμε μία παράσταση ”Ο Καραγκιόζης μασκαράς” και γελάσαμε πολύ.

1 1Μάθαμε για το έθιμο του χαρταετού και τις ρίζες του, ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε χαρταετό. Είδαμε 2 πολύ ωραίες ιστορίες με θέμα τον χαρταετό. Μιλήσαμε για την Καθαρά Δευτέρα και τα φαγητά που τρώμε εκείνη την ημέρα. Βάλαμε στο ταμπλό της τάξης την κυρά Σαρακοστή με τη βοήθεια της οποίας θα μετράμε τις μέρες μέχρι το Πάσχα.

K4ZKyDiG0905TnΜάθαμε να ζωγραφίζουμε κλόουν, φτιάξαμε κλόουν με χαρτοκοπτική και παίξαμε πολλά διαδικτυακά παιχνίδια με θέμα τις απόκριες.

20250226 073259

Τέλος στο αποκριάτικο πάρτι κάναμε παρουσίαση στολής, χορέψαμε, παίξαμε πολλά αστεία παιχνίδια και φάγαμε τις νόστιμες λιχουδιές που είχαν ετοιμάσει οι γονείς.αρχείο λήψης 1

 

 

 

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς