Οι μουσικοί της Βρέμης

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 01-12-2025

Στο νηπιαγωγείο μας φιλοξενήσαμε από την Παραμυθοχώρα μια πρωτότυπη  κουκλοθεατρική παράσταση με ζωντανή μουσική, ιδιαίτερες κούκλες και εξαιρετική αισθητική, με τίτλο ” Οι μουσική της Βρέμης”. Μια αισιόδοξη ιστορία των τεσσάρων φίλων που, παρ’ όλες τις δυσκολίες, πέτυχαν το όνειρό τους.

Ο γάιδαρος, ο σκύλος, η γάτα κι ο κόκορας διωγμένοι από τ’ αφεντικά τους επειδή γέρασαν ξεκινούν να βρουν την τύχη τους. Θέλουν να γίνουν μουσικοί στη μπάντα της πόλης, της Βρέμης. Στην πορεία όμως αντιμετωπίζουν κινδύνους και καταλαβαίνουν την αξία του καθενός αλλά και της ομάδας.

1000000877       1000000881

Από την ελιά στο λάδι!!

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Ελιά | , στις 27-11-2025

Με αφορμή τον μήνα Νοέμβρη που είναι ο μήνας της ελιάς συζητήσαμε για τη διαδικασία συγκομιδής της ελιάς!

  • Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο και εικόνες για το λιομάζωμα!
  • Γίναμε μικροί αγρότες και μαζέψαμε τις ελιές από τον κήπο του σχολείο μας και φτιάξαμε τις δικές μας ελιές με νερό και αλάτι!
  • Μιλήσαμε το μύθο της θεάς Αθηνάς και του θεού Ποσειδώνα και το σύμβολο της ελιάς που ταυτίζεται με την ειρήνη, την ευημερία, την σοφία και την αφθονία!
  • Παίξαμε λεκτικά παιχνίδια φτιάχνοντας σύνθετες λέξεις σχετικές με το λάδι (ελιόδεντρο, λιομάζωμα, ελαιοπαραγωγός, ελαιοτριβείο, λαδόκολλα, λαδοτύρι, λαδολέμονο, λαδόψωμο, λαδομπογιά) και είπαμε αινίγματα!
  • IMG 0363 IMG 0367 IMG 0371  IMG 0283 IMG 0297 IMG 0295 IMG 0391
  • Μάθαμε το μέρη του δέντρου της ελιάς και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε το δικό μας δέντρο και κλαδί ελιάς!
  • Δημιουργήσαμε τη δική μας «πίστα» και προγραμματίσαμε τη μέλισσα να συλλέξει τους καρπούς της ελιάς!
  • 20251122 102332 IMG 0287

Στη συνέχεια,

Με αφορμή τη διατροφική αξία του ελαιόλαδου συζητήσαμε για τη διατροφή!

  • Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για την υγιεινή διατροφή, παίξαμε μουσικοκινητικά παιχνίδια και χορέψαμε τραγούδια!
  • Κόψαμε από διαφημιστικά περιοδικά φαγητά και φτιάξαμε όλοι μαζί την Πυραμίδα Διατροφής!
  • Ζωγραφίσαμε την ατομική μας πυραμίδα και συζητήσαμε τι τρώμε καθημερινά, εβδομαδιαία και μηνιαία!

IMG 0294 IMG 0281 IMG 0292

🌾Το Όργωμα και η Σπορά.. 🌾

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Θεματικές ενότητες | , στις 18-11-2025

Η αναβίωση της παράδοσης…
Με αφορμή τον μήνα Οκτώβρη (Σποράρη) συζητήσαμε τον κύκλο του σιταριού, για τον σπόρο που μας χαρίζει το ψωμί και μάθαμε πώς από έναν μικρό σπόρο μπορεί να φυτρώσει ένα ολόκληρο στάχυ!
Μάθαμε για διαδικασία της σποράς : όργωμα, σπορά, θερισμός, αλώνισμα, λίχνισμα, πλύσιμο, άλεση, ζύμωμα!
1. Διαβάσαμε το βιβλίο «Το σποράκι ταξιδεύει»!
2. Παρακολουθήσαμε το βίντεο « ο κύκλος του σιταριού όπως παλιά» !
3. Μάθαμε το τραγούδι «ο γεωργός»!
4. Συζητήσαμε για διαφορετικούς μύλους (ανεμόμυλοι, νερόμυλοι, ηλεκτρικοί μύλοι)!
5. Φτιάξαμε το δικό μας ζυμάρι και παίξαμε με αυτό!
6. Δημιουργήσαμε το δικό μας κεσεδάκι και σπείραμε τους δικούς μας σπόρους (φακές, φασόλια, σιτάρι, καλαμπόκι).20251114 08382120251114 133911 Κάθε μέρα παρατηρούμε το μoναδικό και διαφορετικό «μεγάλωμά» τους και το καταγράφουμε σε ένα μικρό βιβλίο!
Και του χρόνου!
IMG 0216 IMG 0225 20251113 123611

Πολυτεχνείο

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Πολυτεχνείο | , στις 17-11-2025

Φέτος με αφορμή την επέτειο από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, μιλήσαμε για τη Δημοκρατία και τον αγώνα από τους απλούς ανθρώπους, τους πολίτες, για ελευθερία, δικαιοσύνη και ειρήνη! Μιλήσαμε και είδαμε αποσπάσματα ταινιών  για τα ιστορικά γεγονότα του Νοέμβρη του 1973. Ακούσαμε τραγούδια και κάναμε τις κατασκευές μας.

  • Διαβάσαμε το παραμύθι, « Η κυρά Δημοκρατία», της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου και το αξιοποιήσαμε διδακτικά μιλώντας για τις έννοιες ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΔΙΚΤΑΤΟΡIΑ.

unnamed file

  • Παρακολουθήσαμε τα καταπληκτικά εκπαιδευτικά βίντεο για το Πολυτεχνείο… σε animation».
  • Μας ενέπνευσε το τραγούδι του Μάνου Λοΐζου, “το ακορντεόν”, και φτιάξαμε με τα παιδιά ένα ακορντεόν που20251114 142408 1 τραγουδούσε τη μελωδία από το τραγούδι που αγαπούν τα παιδιά ”τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”.
  • Μάθαμε να τραγουδάμε το τραγούδι του Μάνου Λοϊζου ”ο μέρμηγκας”, ”το ακορντεόν” και του Γιώργου Χατζηνάσιου ”τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”
  • Φτιάξαμε τα συνθήματα των φοιτητών του Πολυτεχνείου. 20251114 142513 1 20251114 142507 1 20251114 142459 1 20251114 142454 1
  • Διαβάσαμε την ιστορία της “Ντενεκεδούπολης” της Ευγενίας Φακίνου και συζητήσαμε αφήνοντας τα παιδιά να προβληματιστούν πάνω σε αυτή και να εκφράσουν τις δικές τους σκέψεις. Πραγματοποιήθηκε παράσταση κουκλοθεάτρου από τις νηπιαγωγούς. IMG 20241114 163501 126 IMG 20241114 163402 504
  • Τέλος την ημέρα της επετείου τα παιδιά παρακολούθησαν την κουκλοθεατρική παράσταση ΄΄ Ο κ. Δήμος και ο κ. Τυράννης ΄΄από τις νηπιαγωγούς.

    IMG 20231121 122333 2162 IMG 20231121 121230 2262 1763399845759

Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία εργαστήρια δεξιοτήτων | , στις 16-11-2025

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

Στο νηπιαγωγείο μας, μέσα από το σχέδιο δράσης με τίτλο «Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί», ταξιδέψαμε με τα παιδιά στον κόσμο της διαφορετικότητας, της συναισθηματικής νοημοσύνης και της αξίας της φιλίας. Με βιωματικές δραστηριότητες, παραμύθια, παιχνίδια και κατασκευές, δώσαμε χώρο στις έννοιες της αποδοχής, της ενσυναίσθησης και της συνεργασίας.

Δεξιότητες μάθησης: κριτική σκέψη, συνεργασία, επικοινωνία, δημιουργικότητα
Δεξιότητες ζωής: αυτομέριμνα, προσαρμοστικότητα, οργανωτική ικανότητα, υπευθυνότητα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία
Δεξιότητες του νου: στρατηγική σκέψη.
Δεξιότητες τεχνολογίας: Στρατηγική – υπολογιστική σκέψη, επίλυση προβλημάτων.

20251111 135217      20251111 141536

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1 (Γνωριζόμαστε καλύτερα)

Ας γνωριστούμε καλύτερα: Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και απαντούν στην ερώτηση που τους τυχαίνει. Έτσι τα μέλη της ομάδας μιλούν και γνωρίζουν καλύτερα το ένα το άλλο. 20251104 083029 20251104 083014

Βρες το ταίρι σου: Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια. Το κάθε ζευγάρι συμφωνεί σε ένα δικό του χαρακτηριστικό ήχο, (ήχος ζώου γάτα, σκύλος, πουλί, βάτραχος, αγελάδα κ.ο.κ.). Η νηπιαγωγός ζητάει από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους και να προσπαθήσουν να βρούνε το ταίρι τους μόνο από τον ήχο που κάνουν. Στόχος: Να ενεργοποιηθούν οι συμμετέχοντες και να γνωριστούν μεταξύ τους. Εξάσκηση της αντίληψης και του προσανατολισμού.

Όταν παίζει η μουσική: Η Νηπιαγωγός χτυπά το ταμπουρίνο ενώ τα παιδιά χορεύουν τριγύρω ”όταν παίζει η μουσική τριγυρνάω εδώ και εκεί, όταν πάψει η μουσική εκτελώ την εντολή”. Η νηπιαγωγός σταματάει το χτύπημα  και τα παιδιά σταματούν ακίνητα περιμένοντας την εντολή. «Να πιάσουμε τη μύτη μας, να αγκαλιάσουμε το παιδί που φοράει κόκκινη μπλούζα, να αγκαλιάσουμε το παιδί που το όνομά του αρχίζει από Α, κ.ο.κ.»

Κάνε ό,τι κάνω: Δύο παιδιά κάθονται το ένα απέναντι από το άλλον. Παίζουμε το παιχνίδι κάνε ότι κάνω σαν να είναι ο ένας ο καθρέφτης του άλλου.

20251027 081456

Το λουλούδι της αυτοπεποίθησης: Τα παιδιά με τη βοήθεια της νηπιαγωγού συμπληρώνουν φράσεις πάνω στα πέταλα ενός λουλουδιού, όπως κάτι για το οποίο είναι περήφανα, τις ικανότητές τους, τι τους αρέσει στον εαυτό τους ή πράγματα για τα οποία είναι ευγνώμονα. Μέσα από την συγκεκριμένη δραστηριότητα το παιδί μαθαίνει μόνο του να μπαίνει στη διαδικασία να σκέφτεται πράγματα για τα οποία θαυμάζει, υπενθυμίζει στον εαυτό του ότι έχει πάντοτε δίπλα του ανθρώπους που το υποστηρίζουν στις επιλογές του και αναγνωρίζει εκείνα τα πρόσωπα/καταστάσεις/γεγονότα που το βοηθούν να γίνει η καλύτερη εκδοχή του εαυτού του.

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2ο (Ασκήσεις για τη διαφορετικότητα)

Χαρακτηρισμοί που πληγώνουν: Συχνά ανταλλάσσονται μεταξύ των μαθητών υποτιμητικοί χαρακτηρισμοί όπως :  20221107111831 oi lexeis den einai gia na pligonoumeφύγε χαζέ δεν σ’ αγαπάω, δεν σε θέλω για φίλο μου, τι ρούχα είναι αυτά που φοράς, είσαι πολύ αστεία μ’ αυτά τα γυαλιά!!!
Διαβάζουμε το βιβλίο «Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε» της Verdick Elisabeth, εκδόσεις Μεταίχμιο.
Μετά την ανάγνωση του βιβλίου ακολουθεί συζήτηση με τα παιδιά. Συζητάμε ελεύθερα, μοιραζόμαστε σκέψεις, απαντάμε σε ερωτήματα: « Το έχω κάνει εγώ; Γιατί το έκανα; Το έχω πάθει; Πώς αισθάνθηκα; Έχω βρεθεί σε αυτή τη θέση;

20251104 083211Τα παράσημά μου!: Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζουν οι φίλοι μας τα θετικά χαρακτηριστικά μας και ακόμη πιο σημαντικό να μας το λένε. Καθόμαστε στην παρεούλα και ένας ένας μπαίνει στο κέντρο, μένει σιωπηλός και
ακούει προσεκτικά, όσα έχουν να του πουν οι άλλοι! Τα παιδιά αναγνωρίζουν κάθε φορά το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του και του δίνουν το Παράσημό του. Στόχος είναι να ενδυναμωθούν τα μέλη της ομάδας, να πάρουν μία θετική ανατροφοδότηση από τους άλλους, να εστιάσουν στα θετικά και δυνατά χαρακτηριστικά που έχουν όλοι, να αισθανθούν περήφανοι για το εαυτό τους.

20251111 083703

Εργαστήριο 3ο ( Τα όμορφα λόγια )

Παρακολουθούμε το βίντεο: https://www.youtube.com/watch? v=Yx6UgfQreYY . Πρόκειται για ένα πείραμα που έγινε με δύο φυτά. Στο ένα λέγονται όμορφα λόγια στο άλλο άσχημοι χαρακτηρισμοί. Το φυτό που δέχεται τους άσχημους χαρακτηρισμούς δεν μεγάλωσε σωστά ενώ το άλλο ψήλωσε και έβγαλε περισσότερα φύλλα. Κάνουμε δραματοποίηση με τη συμμετοχή παιδιών της τάξης. Στο ένα λέμε όμορφα λόγια και στο άλλο άσχημους χαρακτηρισμούς. Πώς αισθάνονται;

20251027 081446Το βάζο με τα όμορφα λόγια: Φτιάχνουμε ένα βάζο σε μεγάλο χαρτί κάνσον. Κόβουμε μικρά χαρτιά πολύχρωμα στο σχήμα καραμέλας και όλοι μαζί στην παρεούλα καταγράφουμε όμορφα λόγια που μας κάνουν χαρούμενους,. Λέξεις όπως : «Ευχαριστώ, παρακαλώ, σ ‘ αγαπώ»… Λέξεις που μας βοηθάνε να αισθανθούμε περήφανοι και όταν τις λέμε αλλά και όταν τις ακούμε. Έπειτα σε ένα γυάλινο βάζο για τις επόμενες μέρες γράφουμε σε χαρτάκια και βάζουμε μέσα τις όμορφες λέξεις που λένε τα παιδιά μεταξύ τους. Όταν τελειώσει το εργαστήριο ανοίγουμε το βάζο και ξαναθυμόμαστε τις όμορφες λέξεις που είπαμε και τις στιγμές που ζήσαμε.

20251111 134036

Γέμισες το κουβαδάκι μας σήμερα; Είδαμε ένα παιδικό παραμύθι με τίτλο ”Εσύ γέμισες το κουβαδάκι σου σήμερα;”  (https://www.youtube.com/watch?v=yYRvfcSbbw4)

20251104 132630 20251104 132614

Συζητήσαμε για τον τρόπο που μπορούμε να νιώθουμε όλοι πιο χαρούμενοι, με γεμάτα κουβαδάκια δηλαδή. Έτσι πριν φύγουν τα παιδιά από το νηπιαγωγείο γεμίζουν το κουβαδάκι της τάξης με αστέρια και καρδιές. Κάθε παιδί μπορεί να ρίξει  ένα αστέρι, όταν έκανε κατά τη διάρκεια της ημέρας, κάτι που θεωρεί σημαντικό για τον εαυτό τους (π.χ. κατάφερε να κάνει κουτσό, ζωγράφισε το πρώτο του σπίτι κ.α.) ή μια καρδιά,  όταν βοήθησε έναν φίλο του ή συνεργάστηκε μαζί του σε ένα παιχνίδι.

Εσύ τι θα ρίξεις σήμερα στο κουβαδάκι;

 

Εργαστήριο 4ο (Διαχείριση προβλημάτων – Αποδοχή στην ομάδα )

« Με θέλεις στην ομάδα σου;» : Τα παιδιά ακούνε την ιστορία του Kelly John.
20200219105355 me theleis stin omada souΜια πάπια ήθελε να κάνει καινούριους φίλους. Έτσι αποφάσισε να γίνει μέλος μιας ομάδας. Πηγαίνει σε διάφορα ζώα αλλά εκείνα απορρίπτουν την αίτησή της. Τι θα κάνει η πάπια; Πώς θα το αντιμετωπίσει; Γιατί συμβαίνει αυτό; Τι θα μπορούσε να κάνει η πάπια γι’ αυτό; Το βιβλίο αυτό μας δίνει την αφορμή να μιλήσουμε πως μπορούμε να λύσουμε
καταστάσεις που μας προβληματίζουν.
Στόχοι: Να βρίσκουν λύσεις στα προβλήματά τους, να καλλιεργηθεί η έννοια της ομαδικότητας.

20251111 141209 20251111 135917 20251111 135444  20251111 142010

Παρακολουθήσαμε το βίντεο The power of teamwork (Η δύναμη της ομαδικής δουλειάς)

Μέσα από αυτό μάθαμε πόσο σπουδαίο να δουλεύουμε όλοι μαζί και να συνεργαζόμαστε για ένα σκοπό. Επίσης διαβάσαμε αρκετά παραμύθια που μιλούσαν για φιλία, συνεργασία και διαχείριση προβλημάτων.

20251111 14241320251111 142438

20251111 14245620251111 142508

Όλη η τάξη μια οικογένεια: Όταν μιλάμε για οικογένεια μας έρχεται στο μυαλό ένα σπίτι. Μια μαμά, ένας μπαμπάς, Screenshot 20250925 204922 Facebookκανά δυο παιδιά, ίσως ένας σκύλος, ίσως μια γιαγιά, μια μητριά ή ένας πατριός. Ίσως μπόλικα ξαδέρφια. Αλλά οικογένεια δεν είναι μόνο οι συγγενείς σου. Ίσως να είναι και μια ομάδα ανθρώπων στην οποία ανήκεις, σε αγαπά και σε φροντίζει.
Ας πούμε το σχολείο. Εκεί όπου περνάμε τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Κι αφού η τάξη είναι ένα μέρος όπου ζούμε τόσες ώρες, γιατί να μην την κάνουμε σαν το σπίτι μας; Να δείχνουμε σεβασμό και καλοσύνη, να μαζεύουμε όμορφες εμπειρίες, να γνωριζόμαστε καλύτερα μεταξύ μας, να χαιρόμαστε, να καταλαβαίνουμε ότι ο καθένας είναι μοναδικός, ότι μπορούμε να κάνουμε λάθη και να μαθαίνουμε από αυτά, ότι υπάρχουν δυσκολίες κάποιες φορές, ότι θα βοηθάμε ο ένας τον άλλον. Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, συνεργασία και πολλή φαντασία, τα παιδιά ανακάλυψαν τα συστατικά (αξίες)  που χρειάζεται η τάξη μας, για να γίνει σαν μια οικογένεια.

20251111 142140  20251111 135523

20251111 134948 20251111 140559

 

20251101 084717

 

20251101 084018Συμβόλαιο τάξης: Κι αφού στην τάξη μας είμαστε όλοι μια ομάδα, συμφωνούμε στους κανόνες με τους οποίους θα λειτουργεί αυτή η ομάδα και φτιάχνουμε το συμβόλαιο της τάξης. Μαζί με τα παιδιά καταγράφουμε τις συμπεριφορές που προτείνουμε να έχουμε στην τάξη μας, και ποιες θα πρέπει να αποφεύγουμε για να συνυπάρχουμε όλοι μαζί.

Η αφίσα της τάξης: Τα παιδιά δημιουργούν μια αφίσα για την τάξη μας,20251108 103322

στην οποία γράφουν τις αξίες που μας κάνουν ομάδα.

 

 

20251111 134056

Εργαστήριο 5ο (Ασκήσεις για τα συναισθήματα )

Έχε μου εμπιστοσύνη : Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια. Το ένα έχει κλειστά τα μάτια του. Το ζευγάρι του
καλείται να το οδηγήσει σε μια διαδρομή και στη συνέχεια να του δώσει οδηγίες ώστε να φτάσει μόνο του χωρίς να βλέπει. Στην παρεούλα ακολουθούν ερωτήσεις: Πώς αισθανθήκατε όταν δεν βλέπατε; Τι σας δυσκόλεψε; Πώς καταφέρατε να φέρετε εις πέρας την αποστολή σας παρόλο που είχατε αυτή τη δυσκολία;Screenshot 20251107 045527 Google
Σε επόμενη δραστηριότητα, πάλι σε ζευγάρια το ένα παιδί προσπαθεί να περπατήσει πάνω σε μία στενή διαδρομή. Το ζευγάρι του είναι δίπλα του και έτοιμο να το βοηθήσει όποτε το χρειαστεί.
Στόχοι: Να εξοικειωθούν με την έννοια της ενσυναίσθησης, της εμπιστοσύνης και της ομαδικότητας, να αντιληφθούν την αξία της μη λεκτικής επικοινωνίας, να εξασκήσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες.

9789606532108 2400x2400wΕξίσου σημαντικό βέβαια είναι να έχουμε εμπιστοσύνη και στον ίδιο μας τον εαυτό και να ξέρουμε ότι όταν θέλουμε να καταφέρουμε κάτι θα το προσπαθήσουμε και θα τα καταφέρουμε. Σ’ αυτό μας βοήθησε πολύ το βιβλίο ”Γέτι”. 20251027 081355

20251106 173745Γνωριμία με τα συναισθήματά μας: Διαβάσαμε ”Το τερατάκι των χρωμάτων” και μιλήσαμε για τη λύπη, το θυμό, την ηρεμία, τη χαρά και φυσικά την αγάπη!

Φτιάξαμε και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι στο οποίο οι παίχτες πρέπει να βάλουν τα συναισθήματα στα μπουκαλάκια τους. Όταν ο παίχτης (τερατάκι – κοριτσάκι) βρίσκεται πάνω σε ένα χρώμα, αναγνωρίζει το συναίσθημα και λέει την εμπειρία του.
ΣΤΟΧΟΙ: Να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να μάθουν να τα εκφράζουν, να δουν πως συμμετέχει το σώμα τους και να ενδυναμωθούν, να τα διαχειρίζονται σωστά. Τι μας κάνει χαρούμενους, λυπημένους, τι μας φοβίζει και πώς το αντιμετωπίζουμε.

20251101 084115

Επίσης ζωγραφίσαμε τα τερατάκια των χρωμάτων και διακοσμήσαμε το ταμπλό της τάξης μας. Παίξαμε παιχνίδια με το Βee-bot και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας.

20251111 134015 20251111 142655

20251110 09155120251110 093027 20251110 09270820251110 092538

20251110 09191720251110 09345720251110 093240 

20251111 14074220251111 14010020251111 13563320251111 134738    20251111 144437

Μάθαμε τι αλλαγές συμβαίνουν στο σώμα μας ανάλογα με το συναίσθημα που αισθανόμαστε και ζωγραφίσαμε μέσα στα βάζα τι είναι αυτό που μας κάνει να νιώθουμε έτσι.

20251112 130644 20251111 134631

20251111 134343               20251111 134457

Παντομίμα συναισθημάτων : Παίζουμε παντομίμα συναισθημάτων. Τα παιδιά επιλέγουν ένα συναίσθημα που τους
εκφράζει : χαρούμενος, λυπημένος, θυμωμένος, φοβισμένος, τρομοκρατημένος, έκπληκτος, βαρετός, κουρασμένος, ευτυχισμένος, απογοητευμένος, ερωτευμένος, ενθουσιασμένος, ντροπαλός, σίγουρος, καχύποπτος, μπερδεμένος. Προσπαθούν με κινήσεις και στάσεις του σώματος να δείξουν τι αισθάνονται κάθε φορά.
Στόχος είναι να μάθουμε να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας. Έτσι θα γίνουμε ευτυχισμένοι άνθρωποι και θα μπορούμε να συμμετέχουμε στην ομάδα μας.

Εργαστήριο 6ο ( Διαχείριση θυμού )

Τι είναι ο θυμός; Τι συμβαίνει στο σώμα μας; Πώς αντιμετωπίζουμε τον θυμό μας; Παράδειγμα με ένα μπαλόνι. Φανταστείτε το θυμό μας σας ένα μπαλόνι. Κάθε τι που μας θυμώνει είναι σαν να φουσκώνουμε ένα μπαλόνι. Τι θα συμβεί αν συνεχώς θυμώνουμε, φουσκώνουμε το μπαλόνι; Θα εκραγούμε όπως η εικόνα του θυμού που πετάει φωτιές ( ο ήρωας της ταινίας τα μυαλά που κουβαλάς) Αν αφήσουμε το μπαλόνι απότομα τι θα συμβεί; Υπάρχει πιθανότητα να χτυπήσουμε κανέναν έτσι πως κουτουλάει το μπαλόνι εδώ κι εκεί; Αν αφήναμε τον αέρα λίγο λίγο; Μήπως το μπαλόνι θα μπορούσε να ξαναγίνει όπως και πριν; Τα παιδιά προτείνουν λύσεις αντιμετώπισης του θυμού. Προτείνεται να φτιάξουμε μία γωνιά χαλάρωσης. Μπορούμε να μετράμε μέχρι το 10. Μπορούμε να παίρνουμε βαθιές ανάσες.20251108 103201 Eτοιμάσαμε ένα κουτί και βάλαμε μέσα διάφορα αντικείμενα που θα βοηθούσαν κάποιον να χαλαρώσει όταν είναι θυμωμένος ή λυπημένος. Έτσι μπορούμε να διαβάσουμε ένα βιβλίο, να χαϊδέψουμε ένα λούτρινο, να ξαπλώσουμε σε ένα μαξιλάρι για να χαλαρώσουμε ή να παίξουμε με ένα μπαλάκι ή ένα pop it bubbles.

Επίσης φτιάξαμε και μια αφίσα με τους τρόπους που μπορούμε να ηρεμήσουμε όταν αισθανόμαστε θυμωμένοι.

20251112 130831

Εργαστήριο 7ο

Στο τέλος του εργαστηρίου τα παιδιά πήραν ως αναμνηστικό τα παράσημα και τα τερατάκια που φτιάξαμε και κατάλαβαν ότι πρέπει να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας ,έτσι θα γίνουμε ευτυχισμένοι άνθρωποι και θα μπορούμε να συμμετέχουμε στην ομάδα μας, γιατί το σύνθημά μας είναι: ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ,ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ.

20251111 083923

 

 

 

 

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού | , στις 15-11-2025

download

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό προγραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού οι μαθητές θα μάθουν ότι οι αλγόριθμοι δεν αποτελούν μόνο μέρος των προγραμμάτων υπολογιστών, αλλά και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Στόχος μας είναι να εμπλακούν οι μαθητές μας σε δραστηριότητες που συνδυάζουν το παιχνίδι με τη μάθηση προγραμματισμού, ενθαρρύνοντας την επαφή με την υπολογιστική σκέψη με παιχνιδιάρικο και προσβάσιμο τρόπο για τα παιδιά.

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, 11-26 Οκτωβρίου, με δύο δράσεις.

Screenshot 20251022 185213 FacebookΗ πρώτη δράση με τίτλο ” Η BeeBot και τα Χρωματοζωάκια” είχε σχέση με τα ζώα. Η μάγισσα Παρδάλω έκλεψε τα χρώματα από τα ζώα και τα παιδιά με τη βοήθεια της ρομποτομελισσούλας, τα βοήθησαν να ξαναβρούν το χρώμα τους. Αρχικά τα προνήπια  έριξαν το ζάρι με τη σειρά και προγραμμάτισαν τις μελισσούλες ώστε φτάσουν στα ζώα. ( εξοικείωση με τα κουμπιά προγραμματισμού)

20251023 1335461

 

 

 

 

 

 

20251014 131053Έπειτα τα νήπια προγραμμάτισαν τη μελισσούλα και η BeeBot βρήκε το πράσινο και το πήγε στον βάτραχο, το κόκκινο στην πασχαλίτσα, το κίτρινο στο παπάκι κ.τ.λ.

 

 

 

Screenshot 20251022 133711 Facebook AntigrafoΗ δεύτερη δράση ήταν επέκταση του εργαστηρίου δεξιοτήτων και είχε  τίτλο ”Η τάξη μας μια οικογένεια” Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, συνεργασία και πολλή φαντασία, τα παιδιά ανακάλυψαν τα συστατικά (αξίες)  που χρειάζεται η τάξη μας, για να γίνει σαν μια οικογένεια.

 

20251023 1325111Ποια μέλισσα θα φτάσει πρώτη στον θησαυρό; Αρχικά τα προνήπια  έριξαν το ζάρι με τη σειρά και προγραμμάτισαν τις μελισσούλες ώστε να πάνε στα σεντούκια με τον θησαυρό. ( εξοικείωση με τα κουμπιά προγραμματισμού)

 

 

 

 

Ανακαλύπτω την αξία θησαυρό.20251020 133600  Η BeeBot παίρνει θέση στην εκκίνηση, τα νήπια χωρίζονται σε ομάδες και τη βοηθούν να φτάσει στον στόχο της, το σεντούκι. Τα παιδιά χρησιμοποιούν  αρχικά βελάκια για να ορίσουν τη διαδρομή και μετά την προγραμματίζουν. Έπειτα ανοίγουν το σεντούκι και προσπαθούν από το σύμβολο ή τη λέξη να καταλάβουν την αξία που θα κάνει την τάξη μας να γίνει σαν οικογένεια.

Στη συνέχεια τα παιδιά έπρεπε να αποκωδικοποιήσουν έναν χάρτη (αποκωδικοποίση pixel art) και να αποκαλύψουν το πιο δημοφιλές σύμβολο. Πήραν μερικούς μυστικούς χάρτες με τετράγωνα. Γέμισαν τα τετράγωνα με χρώματα σύμφωνα με τους αριθμούς. Ανακάλυψαν την καρδιά και την ξαναδημιούργησαν σε ένα πλέγμα από ποτήρια με βάση την κωδικοποίηση.

20251023 1322411 20251020 132549

 

 

Στο τέλος τα παιδιά πήραν και την ευρωπαϊκή βεβαίωση.

20251116 083218

1301790-D06EDW7okQ

Φθινόπωρο

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Φθινόπωρο | , στις 10-11-2025

20251116 083722Φθινόπωρο… Εποχή των χρωμάτων….Το φθινόπωρο είναι μια ξεχωριστή και πολύ ωραία εποχή. Η φύση γεμίζει χρώματα και είναι πολύ διασκεδαστικό να παρατηρούμε τα κόκκινα, πορτοκαλί, κίτρινα φύλλα που πέφτουν από τα δέντρα! Με αφορμή φύλλα που μαζέψαμε από την αυλή, αλλά και το εποπτικό υλικό που αναρτήθηκε στον πίνακα συζήτησης μιλήσαμε για το φθινόπωρο, για τις αλλαγές που παρατηρούμε, για τον καιρό, τα δέντρα και τα φύλλα τους, τα φυλλοβόλα και τα αειθαλή δέντρα και μάθαμε τη διαφορά τους, τα φρούτα και τους καρπούς, τα ρούχα και τους ανθρώπους, τα ζώα και την προετοιμασία τους για το χειμώνα, για τα αποδημητικά πουλιά, τις γεωργικές ασχολίες και δραστηριότητες.

Φτιάξαμε το βιβλίο του φθινοπώρου.

20251112 074444 20251112 074429 20251112 074422

Ζωγραφίσαμε διάφορα θέματα  στα χρώματα του φθινοπώρου με διάφορα υλικά και τεχνικές  …

20251111 164941

20251106 131056

20251106 131120

20251106 131136

20251113 075359 20251113 075344

Προγραμματίσαμε την bee bot να γράψει το Φ του φθινοπώρου ( μετά από 2 αποτυχημένες προσπάθειες ) και στη συνέχεια την προγραμματίσαμε να γράψει τα γράμματα Θ, Ι, Ο.

20251111 112547 20251111 113224

Η bee bot βοήθησε επίσης τον σκίουρο να βρει τους καρπούς που χρειάζεται για τον χειμώνα.

20251116 085834

 

Το αστέρι της εβδομάδας

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία Το αστέρι της εβδομάδας | , στις 07-11-2025

Η δράση «Το αστέρι της εβδομάδας» είναι μια ξεχωριστή εμπειρία για κάθε παιδί, που προωθεί την αυτοεκτίμηση, τη συνεργασία και τη χαρά μέσα στην ομάδα!

Κάθε εβδομάδα, ένας μαθητής ή μια μαθήτρια γίνεται το “Το αστέρι της εβδομάδας” . Για μία ολόκληρη εβδομάδα, το παιδί έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί με τους συμμαθητές του αγαπημένα του στοιχεία, όπως:
✔ Αγαπημένα παιχνίδια
✔ Αγαπημένα παραμύθια ή βιβλία
✔ Φωτογραφικό υλικό από σημαντικές στιγμές της ζωής του
✔ Ζωγραφιές που έχει δημιουργήσει

Επιπλέον, φιλοξενεί για το Σαββατοκύριακο την μασκότ της τάξης και με τη βοήθεια ενός μεγάλου, γράφει τις περιπέτειες που έζησαν σε ένα ημερολόγιο.

Οφέλη της Δράσης

  • Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης : Το παιδί νιώθει μοναδικό και σημαντικό, εκφράζεται ελεύθερα και νιώθει ότι η προσωπικότητά του αναγνωρίζεται.
  • Καλλιέργεια της συνεργασίας : Οι συμμαθητές αλληλεπιδρούν, μαθαίνουν περισσότερα ο ένας για τον άλλον και αναπτύσσουν αλληλοσεβασμό.
  • Δημιουργία θετικού κλίματος : Η τάξη γίνεται ένας χώρος χαράς, όπου κάθε παιδί ανυπομονεί να ζήσει τη στιγμή του ως «αστέρι»!

Με τη δράση αυτή, κάθε παιδί γίνεται το επίκεντρο για λίγες μέρες, δίνει συνέντευξη στους συμμαθητές του, μαθαίνει να μοιράζεται, να επικοινωνεί και να απολαμβάνει τη στήριξη των φίλων του.

Screenshot 20251107 052156 GoogleΦέτος αποφασίσαμε οι μασκότ των τάξεων να έχουν σχέση με την οικογένεια. Έτσι στο 1ο τμήμα ”Το αστέρι της εβδομάδας ” θα φιλοξενήσει τον Τζίμι τον γορίλα, ο οποίος έχει υιοθετήσει ένα μαϊμουδάκι και στο 2ο τμήμα, τα παιδιά θα φιλοξενήσουν μια οικογένεια λιονταριών. . .

Screenshot 20251107 052235 Google

. . .  η δράση ξεκινά με χαρά!!

20251107 074910 20251107 074920 20251107 074658

20251107 074222 20251107 074056

Αποταμίευση

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 02-11-2025

Με τα παιδιά ασχοληθήκαμε με την έννοια της αποταμίευσης λόγω της ημέρας!!

Αναλύσαμε τον όρο αποταμίευση, γιατί μας είναι απαραίτητη, με ποιο υλικό αγαθό σχετίζεται (χρήματα), που κάνουμε την αποταμίευση (κουμπαράς- τράπεζα) και τι μπορεί να μας συμβεί στην περίπτωση της έκτακτης ανάγκης και δεν έχουμε χρήματα αποταμιευμένα!!!!!

Διαβάσαμε το παραμύθι ”Αν κάθε μέρα…” Το βιβλίο μιλάει για την αποταμίευση από μια διαφορετική, ευρύτερη οπτική γιατί η αποταμίευση δεν είναι μόνο ο κουμπαράς των παιδιών που γεμίζει νομίσματα. Είναι μια ευκαιρία να ανακαλύψουν πως για να πετύχουν κάτι μεγάλο, αρκεί να κάνουν κάθε μέρα κάτι μικρό, να δοκιμάσουν να είναι συνεπή και να μάθουν να σκέφτονται αισιόδοξα το μέλλον.

20251031 132520

20251031 132402Με τα παιδιά του νηπιαγωγείου φτιάξαμε έναν κουμπαρά με υλικά από την ανακύκλωση ( κουτιά από μπομπονιέρες, εικονογραφήσεις παλιών παραμυθιών, ξύλινο κουτί από τόμπολα ). Αποφασίσαμε κάθε εβδομάδα να ρίχνουμε ένα κέρμα (10 ή 20 ή 50 λεπτά) στο αντίστοιχο κουτάκι για να κάνουμε και αντιστοίχιση. Στόχος μας είναι να μαζέψουμε τα χρήματα που χρειαζόμαστε για να αγοράσουμε ένα παιδικό σκάκι.

Halloween

0

Συγγραφέας: 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Κατηγορία τα νέα του νηπιαγωγείου | , στις 31-10-2025

Screenshot 20251023 051352 Google Το Halloween, γιορτάζεται τη νύχτα της 31 Οκτωβρίου στις χώρες του αγγλοσαξωνικού κόσμου κυρίως. Δημοφιλείς δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του Halloween περιλαμβάνουν το «κέρασμα ή φάρσα», τα πάρτυ μασκέ, το σκάλισμα κολοκυθών, το άναμμα υπαιθρίων πυρών, φάρσες, επίσκεψη σε στοιχειωμένα αξιοθέατα, αφήγηση τρομακτικών ιστοριών και παρακολούθηση ταινιών τρόμου.Screenshot 20251023 051439 Google

 

Με την βοήθεια της εκπαιδευτικού των αγγλικών η οποία μίλησε στα παιδιά για το έθιμο αυτό, διακοσμήσαμε τον χώρο,

20251030 07354320251030 101004 20251030 073747 20251030 073725 20251030 073510

…παίξαμε,

20251030 114914είπαμε ιστορίες με φαντάσματα, μάγισσες και στοιχειωμένα κάστρα, και χορέψαμε τον χορό των φαντασμάτων, χρησιμοποιώντας  ως μορφές δραματικής τέχνης το κουκλοθέατρο ( μαριονέτες ), το θεατρικό παιχνίδι και τον αυτοσχεδιασμό. Μιλήσαμε για τους φόβους μας και τις τεχνικές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να τους ξεπεράσουμε.Screenshot 20251023 051327 Google

Screenshot 20251024 144017 Facebook

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς