Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην
Υποθεματική:Ψυχική ΚΑΙ Συνασθηματική Υγεία-Πρόληψη
Τίτλος: Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή!
Μικρές ηλιαχτίδες ενδυνάμωσης και φροντίδας μέσα από το … παράθυρο! «Ψυχική και συναισθηματική Υγεία: Κοινωνικο-συναισθηματική υποστήριξη μαθητών/τριών για την ομαλή μετάβαση στο Νηπιαγωγείο και την Α΄ Δημοτικού
Βασικοί στόχοι :
Α1. Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs)
Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας
Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής
Β3.Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης
Δ1. Στρατηγική Σκέψη
Δ2. Πλάγια σκέψη
Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός
Δ4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές
Διάρκεια Εργαστηρίων περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: (Οκτώβριος-Νοέμβριος)
Το εργαστήριο που επιλέχθηκε από το ΙΕΠ υλοποιήθηκε από τη νηπιαγωγό του τμήματος και όπου χρειάστηκε έγιναν παρεμβάσεις προσαρμοσμένες με το μαθητικό δυναμικό της τάξης μας.
1ο Εργαστήριο
Τίτλος: Ένα γράμμα & μια επίσκεψη /Εισαγωγή-Σύνδεση-Συμβόλαιο
1.1. Ένα γράμμα & μια απρόσμενη επισκέπτης
Εμφάνιση της “Μικρής Ηλιαχτίδας” από το παράθυρο”
-Το γράμμα του Ήλιου
Ανάγνωση και Συζήτηση
– «Το κουβάρι της μικρής ηλιαχτίδας»: Παιχνίδι γνωριμίας και σύνδεσης, στον κύκλο.
– «Μια ακτινοκορδέλα από το σπίτι στο σχολείο» – Φύλλο εργασίας ( portfolio) με–αξιοποίηση της ρουτίνας σκέψης: Color, Symbol, Image
1.2. Παιχνίδια με τη μικρή ηλιαχτίδα στο χώρο της τάξης
– “Η Ηλιαχτίδα οδηγός”:
– Ο Χορός της Ηλιαχτίδας
1.3. Κατασκευή
-Ο Ήλιος της τάξης μας: Συνεργατική δράση
– Ενημέρωση για το επόμενο εργαστήριο: Παρουσίαση αγαπημένου αντικειμένου από το σπίτι.
– Χωρισμός σε τρεις ομάδες- Ένα χρώμα για κάθε μέρα παρουσίασης
-Αποχαιρετισμός της Μικρής Ηλιαχτίδας.
προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές/-ήτριες :
– να εξοικειωθούν και να αισθανθούν ασφάλεια στο καινούργιο περιβάλλον
-να διεγερθεί η περιέργεια, το ενδιαφέρον, η φαντασία τους
– να γνωρίσουν και να συνδεθούν με το χώρο και τα πρόσωπα
– να παρατηρούν, να συγκεντρώνονται
– να ακούν τον/την συνομιλητή/-ήτριά τους
– να εκφράζονται με λεκτικό και μη λεκτικό τρόπο
-να σκέφτονται δημιουργικά και μεταφορικά
-να εντοπίζουν και να αναπαριστούν με εναλλακτικούς τρόπους την ουσία των ιδεών μέσα από εικόνες και κείμενα
-να ερμηνεύουν
– να εκφράζουν και να μοιράζονται με δημιουργικό τρόπο συναισθήματα και ιδέες
Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα |
|
Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας |
|
Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα |
|
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών |
Αναφέρονται οι πιο ενδεικτικές αν δεν έχουν αναφερθεί νωρίτερα |
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης |
|
Τελικά προϊόντα (ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν |
|
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ. |
|
Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη