Η Νηπιαγωγός ανακοινώνει στην τάξη , ότι σήμερα θα έρθει στην τάξη μας η γιαγιά ενός προνηπίου. Το προνήπιο με ενθουσιασμό λέει : Ναι θα έρθει η γιαγιά μου!!
Έπειτα η νηπιαγωγός δείχνει στα παιδιά μία εικόνα στον υπολογιστή , για την παγκόσμια ημέρα Τρίτης ηλικίας και ζητάει από τα παιδιά να παρατηρήσουν καλά την εικόνα και έπειτα να πουν τι βλέπουν.. και να μαντέψουν ποια πρόσωπα κρύβονται ! Τα παιδιά περιγράφουν την εικόνα(χέρια, γράμματα, αριθμός) με τη βοήθεια της νηπιαγωγού από τη γωνιά (ρουτίνες: ημερομηνία )τα παιδιά καταλαβαίνουν ότι πρόκειται για τη σημερινή ημερομηνία. Σε αυτό το σημείο η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά ότι η ημέρα είναι παγκοσμίως αφιερωμένη σε κάποιους. Σε ποιούς άραγε? Για να μου πείτε μπορούμε να το ανακαλύψουμε από την εικόνα? Τα παιδιά από τα χέρια της εικόνας είπαν ότι γιορτάζουν η γιαγιά και τα μωρά. θα μπορούσε είπε η νηπιαγωγός αλλά δεν γιορτάζουν αυτά τα πρόσωπα. Αν κρύβαμε τα χεράκια του μωρού, ποια χέρια μας μένουν? Εκεί κάποια παιδιά είπαν: του παππού και άλλα είπαν της γιαγιάς. Σωστά!! Άρα ποιοι γιορτάζουν σήμερα ? Τα παιδιά με ενθουσιασμό είπαν: Ο παππούς και η γιαγιά!! Ναι παιδιά μου σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας, δηλαδή η ημέρα του παππού και της γιαγιάς!
Τα παιδιά εργάζονται δημιουργικά (ζωγραφική) σε χαρτί Α4.
Η Νηπιαγωγός διαβάζει στα παιδιά ένα ποίημα για την Τρίτη ηλικία και θέτει προς την ολομέλεια τον εξής προβληματισμό: Σε ποιους θα αφιερώνατε αυτό το ποίημα? Ξεκινά λοιπόν η ανάλυση του ποιήματος και τα παιδιά καταλήγουν στο συμπέρασμα , ότι το ποίημα θα το αφιερώναμε στον παππού και στη γιαγιά.
Στη συνέχεια τα παιδιά μαθαίνουν το ποίημα και εκφράζονται δημιουργικά για τον παππού και τη γιαγιά, ακριβώς κάτω από το ποίημα, το δώρο τους προς αυτούς.
Η Νηπιαγωγός μοιράζει στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας, τους λέει να παρατηρήσουν τις εικόνες και από αυτές να οδηγηθούν στο τι κάνουν ο παππούς και η γιαγιά για τα εγγόνια τους.
Ανεστραμμένη μάθηση: Η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά ότι αυτό το φύλλο εργασίας μπορούν να το ζωγραφίσουν στο σπίτι τους και να το συζητήσουν ξανά με κάποιο μέλος της οικογένειας(μεγάλο αδελφάκι, γονείς, Τρίτη ηλικία).
Η γιαγιά του προνηπίου ήρθε στην τάξη μας!!
Δραστηριότητες εντός της τάξης
Το προνήπιο σε συνεργασία με τη γιαγιά του, την παρουσιάζει στην Ολομέλεια (όνομα, χρώμα μαλλιών, γιαγιά από τη μητέρα, όνομα παππού).Υπήρξε διάδραση στην τάξη, όπου αρκετά παιδιά μίλησαν για τον παππού και τη γιαγιά τους.
Η γιαγιά παρουσιάζει στα παιδιά, δύο βιβλία με ιστορίες και τα παιδιά επιλέγουν το βιβλίο και την ιστορία που θέλουν να ακούσουν.
Δραστηριότητες εκτός της τάξης.
Επίσης η γιαγιά κατόπιν συνεννόησης με τη νηπιαγωγό, έπαιξε με τα παιδιά στο χώρο της μικρής αυλής(παιχνίδι γνωριμίας, χορός, καλαθοσφαίριση, παιχνίδι με τα μπαλάκια: πετώ μπαλάκια στο κουτί, μικρό-μεγάλο μπαλάκι, βάζω μπαλάκια μέσα στο κουτί).
Στη συνέχεια το προνήπιο εγγόνι της γιαγιάς σε συνεργασία με ένα νήπιο της τάξης ως δώρο της λένε με δραματοποίηση το ποίημα που έμαθαν παραπάνω για τον παππού και τη γιαγιά. Η γιαγιά το ευχαριστήθηκε πολύ!!
Βίντεο
Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά και ευχαριστήθηκαν την όλη συνεργασία!!
Μπράβο στη γιαγιά και ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά μας!!
Η Νηπιαγωγός
Ζούζουλα Αικατερίνη