Τα παιδιά σε κυκλοφοριακή μακέτα παίζουν με τα αυτοκινητάκια. Στο παιχνίδι τους αυτό αρχικά εξοικειώνονται με το μεταφορικό μέσο: Αυτοκίνητο , έπειτα παρατηρούν τη μακέτα και εντοπίζουν διάφορα σήματα. Η Νηπιαγωγός στα ερωτήματα που θέτουν οι παίκτες δίνει διευκρινήσεις όπως φανάρι, διάβαση πεζών, το σήμα του στοπ κ.λ.π. Τα παιδιά αυθόρμητα παίζουν και αρχίζουν να θέτουν από μόνα τους κανόνες όπως : Εσύ σταματάς, έχει στοπ, εγώ θα περάσω πρώτος.
Τα παιδιά καλούνται σε φύλλο εργασίας να επιλέξουν-ζωγραφίσουν μεταφορικά μέσα που έχουν χρησιμοποιήσει στη ζωή τους, να τα παρουσιάσουν και να ανακαλέσουν στη μνήμη τους πως ταξίδεψαν με αυτά.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Νεαπόλεως του Δήμου Βόλου.
Στην επίσκεψή μας αυτή είχαμε και την συμμετοχή τριών συνεργατών γονέων όπου λειτούργησαν ως βοηθοί αλλά και συμμετείχαν σε κάποια δράση π.χ. διάβαση πεζών.
Τα παιδιά υλοποιούν την προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Νεαπόλεως όπου τους δίνεται η ευκαιρία από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα να πληροφορηθούν για τις έννοιες: Πεζοί-οδηγοί-επιβάτες στο δρόμο, συμπεριφορά μέσα στο αυτοκίνητο(κάθισμα, φόρεμα ζώνης), μίλησαν για τον εξοπλισμό του ποδηλάτη στο δρόμο, να μάθουν για τους φωτεινούς σηματοδότες(Σταμάτης-Γρηγόρης-Μελέτης) και την αντίστοιχη συμπεριφορά των πεζών και των οδηγών, να γνωρίσουν τα σήματα ,να τα κατηγοριοποιήσουν κατά χρώμα-σχήμα και τον συμβολισμό τους( Απαγόρευση-Υποχρέωση-Κίνδυνος).
Παιδί που ελέγχει, περνά τη διάβαση κρατώντας το ποδήλατό του, σταματά στη νησίδα, ξανα ελέγχει καιπερνά τη διάβαση.
Επίσης οι δύο εμψυχώτριες του προγράμματος χώρισαν τα παιδιά σε δύο ομάδες όπου εντόπισαν με τα παιδιά τα σήματα και υλοποίησαν με βιωματικό τρόπο τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής όπως διάβαση πεζών(τι πρέπει να κάνω),
έπαιξαν το παιχνίδι με το τρέξιμο-σταμάτημα του τρένου και τι συμβαίνει κ.λ.π.
Τα παιδιά μετά την επίσκεψή τους στο πάρκο Κκλοφοριακής Αγωγής συνέχισαν να υλοποιούν τη θεματική τους.
Δημιούργησαν το κολάζ των σημάτων
Δημιουργία βίντεο
Μέσα από ομάδες και φωτογραφίες που τους δόθηκαν εντ;oπισαν και συζήτησαν για τις επιθυμητές ή μη επιθυμητές συμπεριφορές των οδηγών και των επιβατών με στόχο να δημιουργήσουν σχετιό κολάζ.
Βίντεο μαθητών
Επίσης εργάστηκαν σε διάφορα φύλλα εργασίας όπως δημιουργία του εξώφυλλου της θεματικής τους, σταυρόλεξο, διαδρομές μέσων μεταφοράς, ζωγράφισαν τους φωτεινούς σηματοδότες κ.λ.π.
Τα παιδιά δημιούργησαν και κάποια βίντεο
Φωτεινός σηματοδότης
Διάβαση πεζών.
Ακόμη έφεραν στο σχολείο ως εποπτικό υλικό ποδήλατο , πατίνι σχετικό εξοπλισμό και χρησιμότητα για την ασφάλεια.(κράνος,επιγονατίδες, καλάθι, φρένο, κουδούνι, φως, βοηθητικές ρόδες, ποδαράκι) και το παρουσίασαν στην ολομέλεια.
Οργανωμένο παιχνίδι σωματικής έκφρασης στην αυλή
Υλοποίησαν κατά την ώρα του διαλείμματος με το ποδήλατο -διαδρομές στον αύλειο χώρο.
Αυθόρμητο παιχνίδι στην αυλή
Ακόμη τα παιδιά σε άλλη φάση επέλεξαν κατά την ώρα του διαλείμματος να κινηθούν ελεύθερα στο χώρο της αυλής με το ποδήλατό τους ή το πατίτνι τους.
Αυθόρμητη αναδυόμενη δράση κατά την ώρα του διαλείμματος.
Ενώ τα παιδιά κινούνται με τα ποδήλατα και τα πατίνια τους, παρουσιάζεται μία ομάδα αγοριών από τα Δημοτικά στο χώρο της αυλής μας και όταν είδαν τα παιδιά τα πλησίασαν και εκείνα σταμάτησαν να κινούνται και άρχισαν με καμάρι να παρουσιάζουν τα ποδήλατά τους και τα πατίνια τους. Υπήρξε μία όμορφη διάδραση των παιδιών η οποία βέβαια ενισχύει τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες και το θετικό κλίμα στις σχέσεις των μαθητών του Ενιαίου σχολικού συγκροτήματος.
Τα παιδιά μέσα από συζήτηση καταλήγουν σε συμπεράσματα , κάνουν επιλογές που τις αιτιολογούν και δημιούργησαν την αφίσα τους δίνοντας και το οικολογικό τους μήνυμα.
Δημιουργία Βίντεο
Συμπερίληψη και δράση που ενισχύει τη συνεργασία -επικοινωνία των εκπαιδευτικών-μαθητών και την Αξιολόγηση(μαθητέςκαι εκπαιδευτικοί των Δημοτικών-Νηπιαγωγείου προς μαθητές νήπια-προνήπια).
Τα παιδιά αποφασίζουν να επισκεφτούν τις Α τάξεις των συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων, τη Β Τάξη του 29ου, το 2ο Τμήμα του συστεγαζόμενου 32ου Ν/Γ Βόλου. Σκοπός της επίσκεψης είναι να μοιραστούν με άλλους μαθητές του Ενιαίου σχολικού συγκροτήματος τις επιλογές που έκαναν ως προς τα Μέσα Μεταφοράς και γιατί, να παρουσιάσουν την αφίσα τους και το οικολογικό τους μήνυμα και να ζητήσουν την αξιολόγησή τους. Ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70 και ΠΕ11 του 29ου,τις κ. Γεωργία Κυρτσούδη και Μαρία Λιανού, την εκπαιδευτικό ΠΕ60 του 32ου Ν/Γ Βόλου, τις εκπαιδευτικούς ΠΕ06 των Α Τάξεων, τις κ. Φραγκογεώργη Φιλίτσα του 29ου και Ελένη Τουλιά για την όλη συνεργασία.
Τα παιδιά προς τη Β Τάξη του 29ου
Τα παιδιά προς την Α Τάξη του 29ου
Τα παιδιά προς το 2ο τμήμα του συστεγαζόμενου 32ου Ν/Γ Βόλου
Τα παιδιά στην Α Τάξη του 18ου
Δράση προέκτασης στον αύλειο χώρο των συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων(18οκαι 29ο)
Η Νηπιαγωγός ξεκινά καθοδηγώντας και εμψυχώνοντας την ομάδα της(μαθητές και γονείς
Στο σχολείο της χαράς και της Αγάπης η ευεξία των παιδιών προέχει.
Σωματική έκφραση των μαθητών και Βιωματική μάθηση
Ομάδα ποδηλάτου-ομάδα πατίνι
Στο τέλος οργανώσαμε στο χώρο της αυλής των συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων (18ουκαι 29ου) ποδηλατοδρομία(διαδρομές) -ποδηλατικό αγώνα από την ομάδα ποδηλάτου και διαδρομή με πατίνι-αγώνα πατίνι με την ομάδα πατίνι. Τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν πάρα πολύ !! Στη δράση αυτή συμμετείχαν και κάποιοι γονείς συνεργάτες.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη