Σύνδεση με το σχέδιο δράσης-Θεματική: Η Γη και το Ηλιακό Σύστημα. Συνεργασία με την Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος Βόλου.

20250310 103726

Στις 10/3/2025, ημέρα Δευτέρα  στις 10.30 υλοποιήσαμε στο χώρο των πολλαπλών χρήσεων  την προγραμματισμένη ενημερωτική εκδήλωση για τους μαθητές μας με τίτλο: Η Γη και το Ηλιακό Σύστημα σε συνεργασία με την Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος Βόλου.

20250310 104604

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία με αυτή την ενημερωτική εκδήλωση , με ελκυστικό αλλά και βιωματικό τρόπο να προσεγγίσουν ένα περιβαλλοντικό θέμα όπως είναι ο πλανήτης Γη και το Ηλιακό σύστημα.

Τα παιδιά πριν την εκδήλωση μαζί με την νηπιαγωγό δημιουργούν στην τάξη τους ένα εννοιολογικό χάρτη, όπου καλούνται να απαντήσουν τι θα συναντούσαν αν πετούσαν στο Διάστημα. Οι μαθητές έδωσαν τις απαντήσεις τους οι οποίες θα ξανασυζητηθούν μετά την συμμετοχή τους στην ενημερωτική εκδήλωση.

20250310 093535

Η εισηγήτρια του θέματος πριν την παρουσίασή της ήρθε στην τάξη μας, την καλημέρισαν τα παιδιά, της έδειξαν τον εννοιολογικό χάρτη που δημιούργησαν και φωτογραφήθηκαν μαζί της με χαρά!!

20250310 102127 20250310 102843

Τα παιδιά ξεκινούν με την εισηγήτρια για το χώρο της παρουσίασης, παίρνοντας μαζί τους τις δημιουργίες τους.

20250310 104911 20250310 105237

Η Εισηγήτρια κ. Αποστολία Γιαννοπούλου ως ερασιτέχνης αστρονόμος έκανε μία όμορφη παρουσίαση με τίτλο: Αστρονομώ.. Έλα και εσύ στο ταξίδι μας, στα παιδιά, βιωματικού χαρακτήρα, όπου τα παιδιά γνωρίζουν με τι ασχολείται ο Αστρονόμος,το τηλεσκόπιο, την στολή του αστροναύτη και τον Αστρονόμο Περσέα όπου γίνονται αστρονόμοι και τον ακολουθούν  στο διαστημικό του ταξίδι.. Τα παιδιά αρχίζουν να μετρούν ανάποδα από το 10 έως το 0, ώστε να ξεκινήσει η εκτόξευση του πυραύλου!!

20250310 10543620250310 10553020250310 10564820250310 105719

Στο ταξίδι αυτό με τον διαστημικό πύραυλο οι μαθητές συναντούν τον Ήλιο , τον μεγάλο αστέρα αλλά και τους οχτώ  πλανήτες του ηλιακού συστήματος.

20250310 110305 20250310 110356 20250310 110957 20250310 111128 20250310 111604

20250310 112027

Τους γνωρίζουν με συνοδευτικά λόγια της εισηγήτριας, τους παρατηρούν καλά κάθε φορά και απαντούν σε ερωτήσεις όπως ποιος πλανήτης είναι πιο κοντά στη γη, ποιος είναι ο πιο μικρός ή μεγάλος σε μέγεθος.

20250310 112550

Ενημερώθηκαν ότι οι πλανήτες περιστρέφονται γύρω από τον ήλιο και ότι για την περιστροφή της γης, που είναι σχετικά κοντά  στον ήλιο,   χρειάζονται 365 ημέρες, ένας χρόνος. Οι άλλοι πλανήτες εκτός από τον Ερμή που είναι ο πιο κοντινός πλανήτης στον ήλιο, κάνουν αρκετά χρόνια για την περιστροφή τους,

Ερώτηση της εισηγήτριας προς τα παιδιά: Πόσα χρόνια χρειάζονται για να κάνει την περιστροφή της  Η Αφροδίτη. Τα παιδιά άρχισαν να λένε: 10,20, 30, 40. Η εισηγήτρια έλεγε ανεβείτε και άλλα χρόνια ..Ώσπου ένα παιδί είπε 100 και ή εισηγήτρια είπε κατεβείτε και τα παιδιά έλεγαν 50, 60, 70,80, 90. Μέχρι που τους είπε πλησιάσατε πολύ μπράβο σας!!92 χρόνια χρειάζονται.

Η Αφροδίτη χρειάζεται 92 χρόνια.

20250310 112133

Έμαθαν για τον πλανήτη  Πλούτωνα, τον πλανήτη των διαμαντιών, που υπήρχε αλλά επειδή ενοχλούσε τους άλλους πλανήτες, ήταν λίγο ζιζάνιο, δεν τον υπολογίζουν πλέον στο Ηλιακό σύστημα.

20250310 114742 20250310 115006

Μετά την παρουσίαση τα παιδιά και των δύο νηπιαγωγείων βγαίνουν έξω στην μεγάλη αυλή των συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων και σχηματοποιούν ανά ομάδες το Ηλιακό Σύστημα με τους πλανήτες.

Βίντεο μαθητών

Επίσης τα παιδιά με βιωματικό τρόπο κατάλαβαν ότι η ΓΗ κάνει λιγότερο χρόνο για την περιστροφή της γύρω από τον Ήλιο σε σχέση με τον πιο απομακρυσμένο πλανήτη από τον Ήλιο, τον πλανήτη Ποσειδώνα.

20250310 115514

Έπειτα όλα τα παιδιά αγκάλιασαν την εισηγήτρια για την όμορφη συνεργασία της!!

20250310 121222

Και επιστρέφουν στην τάξη τους με χαρά!!

20250310 121503

Τα παιδιά επιστρέφοντας στην τάξη συζήτησαν για την όλη παρουσίαση με ενθουσιασμό και χρησιμοποιώντας τον εννοιολογικό χάρτη που είχαν κάνει έλεγαν ποια από αυτά που προείπαν τα άκουσαν στην παρουσίαση αλλά και συμπλήρωσαν ότι καινούργιο έμαθαν.

20250311 090904

Τα παιδιά στο τέλος της προετοιμασίας τους για την άλλη ημέρα πρότειναν διάφορες δράσεις για το ηλιακό σύστημα όπως να ζωγραφίσουν το Ηλιακό σύστημα, να δημιουργήσουν μία μακέτα, να δουν κάποιο βίντεο στον υπολογιστή σχετικό με το θέμα.

20250311 12081120250228 121425

Δημιουργικές δράσεις των παιδιών που προέκυψαν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.

20250311 091231 20250311 091048

Η ΓΗ,  από πλαστελίνη όπου τα παιδιά εργάστηκαν σε τρεις ομάδες.

Εδώ εργάστηκαν δύο ομάδες όπου η κάθε μία είχε στόχο να δημιουργήσει το μισό κομμάτι της γης και το εσωτερικό της , όπου τα δύο μισά θα συνθέσουν το ολόκληρο .

Μία άλλη ομάδα μαθητών εργάστηκε σε χαρτί του μέτρου

20250311 101607 20250311 102937

Επίσης εργάστηκαν κάποια παιδιά και στον υπολογιστή

20250311 112414 20250311 112603 Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ

20250312 120932 20250312 122001 20250312 122217 20250312 122642 TO EΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΗΣ ΓΗΣ

όπου η μία ομάδα παιδιών δημιούργησαν στο ψηφιακό εργαλείο ζωγραφικής tuxpaint τη Γη και μία δεύτερη ομάδα το εσωτερικό της γης.

20250311 122540 20250311 12272720250311 122747

Κάποια άλλα παιδιά έπαιξαν στον υπολογιστή παιχνίδια γνώσεων κουίζ στον υπολογιστή για τους πλανήτες.

20250313 085704

Αρχικά τα παιδιά εργάστηκαν σε φύλλο εργασίας Α4 σχετικό με την εκτόξευση Π/Μαθηματικά, συμπληρώνοντας τους αριθμούς που λείπουν.

Έπειτα τα παιδιά έκαναν προσομοίωση της εκτόξευσης πυραύλου στην τάξη, χρησιμοποιώντας ως υλικό πυραύλου, αξιοποιώντας  μία παλαιότερη  δημιουργία πυραύλου από τα παιδιά της  τάξης παλαιότερης χρονιάς.

20250311 091335

Επίσης τα παιδιά με την υδρόγειο σφαίρα κατανόησαν την περιστροφή της γης γύρω από τον άξονά της.

Δημιουργία μακέτας

Μία ομάδα μαθητών δημιούργησε μία μακέτα του Ηλιακού συστήματος

 

20250310 103825

και μία δεύτερη ομάδα δημιούργησε σε χαρτί του μέτρου το Ηλιακό σύστημα

20250314 105057 20250314 112159 20250314 112746 20250314 113641

Επιπλέον κάποια παιδιά εργάστηκαν και με το ΣΤΕΜ όπου δημιούργησαν διάφορες διαδρομές της μελισσούλας από τον Ήλιο προς τον Ερμή, προς τον Κρόνο, τον  Ποσειδώνα.

20250312 094543 20250313 115349 20250313 120027 20250313 12111120250313 12211320250313 123221

Αναστοχασμός: Τα παιδιά παρακολούθησαν βιωματικά και με ενδιαφέρον την όλη παρουσίαση, ήταν συμμετοχικά,  άντλησαν πληροφορίες για τη Γη και το Ηλιακό Σύστημα. Το σεμινάριο παρουσίασης λειτούργησε ως αφόρμηση για την ενεργοποίηση των μαθητών να ασχοληθούν ακόμα περισσότερο με τη Γη και τους  Πλανήτες με ενδιαφέρον και δημιουργικό τρόπο.

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

 

Κατηγορίες: Θεματική, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.