Η Κυρά Σαρακοστή, περίοδος νηστείας και προετοιμασίας για το Πάσχα.
Μετά το ξεφάντωμα της Αποκριάς, από την Καθαρά Δευτέρα αρχίζει η περίοδος της Σαρακοστής. Τα παιδιά μίλησαν για το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας στην τάξη σύμφωνα με τις βιωματικές τους εμπειρίες..
Εργάστηκαν σε κρυπτόλεξο της Καθαράς Δευτέρας.
Ζωγράφισαν την ευχή : Καλή Σαρακοστή(ασκήθηκαν στην αντιγραφή)
Ερώτηση στην τάξη: Τι είναι η Σαρακοστή?
Τα παιδιά άρχισαν να δίνουν τις απαντήσεις τους, όπως μια Κυρία, άλλα είπαν : αρχίζει η νηστεία!
Ας το ψάξουμε λοιπόν..
Τα παιδιά παρακολουθούν σχετικά βίντεο στον υπολογιστή, όπου πληροφορούνται για το τι είναι η Κυρά Σαρακοστή, οπότε η νηπιαγωγός επαναφέρει το ερώτημα στην τάξη, όπου τα παιδιά απαντούν σύμφωνα με τον μύθο και τις άλλες πληροφορίες: Ενα ημερολόγιο για το χρονικό διάστημα από την Καθαρά Δευτέρα έως το Πάσχα. Η νηπιαγωγός συνεχίζει να ρωτά: Πόσο διαρκεί αυτό το διάστημα? Τα παιδιά απάντησαν: Επτά εβδομάδες.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον μύθο της Κυρά Σαρακοστής και καλούνται να διακρίνουν τις πληροφορίες που μας δίνει και με την βοήθεια των εικόνων και της νηπιαγωγού διαβάζουν τον μύθο(προανάγνωση)
Τα παιδιά ζωγραφίζουν την Κυρά Σαρακοστή.
Προσέγγιση της αριθμητικής πράξης του πολλαπλασιασμού: Η Νηπιαγωγός θέτει ερωτήσεις στα παιδιά: Σε ποιο μέρος του σώματος της Κυρά Σαρακοστής κρύβεται το Ημερολόγιο? Το διάστημα των 7 εβδομάδων είναι μικρό ή μεγάλο διάστημα? Όταν λέμε μία εβδομάδα τι εννοούμε? πόσες ημέρες έχει μία εβδομάδα? πως μπορούμε να το βρούμε? Τα παιδιά απαντούν στα πόδια της και βήμα-βήμα οδηγούνται στις απαντήσεις. Τα παιδιά από τον πίνακα του Ημερολογίου της τάξης βρίσκουν ότι η μία εβδομάδα έχει επτά ημέρες. Κατανοούν με παραδείγματα ότι είτε πούμε μία εβδομάδα είτε επτά ημέρες είναι το ίδιο χρονικό διάστημα. Η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά πάμε να υπολογίσουμε με πρόσθεση το διάστημα της Σαρακοστής, το οποίο είναι 7+7+7+7+7+7+7ημέρες= 49 αυτό το ίδιο μπορούμε να το γράψουμε με την αριθμητική πράξη του πολλαπλασιασμού δηλαδή 7χ 7=49. Εξηγεί στα παιδιά ότι ο πολλαπλασιασμός είναι μία γρήγορη πρόσθεση.
Τα παιδιά παρακολουθούν σχετικό βίντεο για τα νηστήσιμα φαγητά της Σαρακοστής, έπειτα σε φύλλο που τους δίνεται καλούνται να επιλέξουν τα νηστήσιμα και να τα κολλήσουν στην ποδιά της Κυρά Σαρακοστής που ζωγράφισαν παραπάνω.
Τα παιδιά με δημιουργικό τρόπο έμαθαν για τον μύθο της Κυρά Σαρακοστής και κατανόησαν ότι συμβολίζει το διάστημα νηστείας και προετοιμασίας για το Πάσχα.
Ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα.
Τα παιδιά εργάστηκαν σε δύο ομάδες
1η ομάδα: Η Κυρά Σαρακοστή(χρονική διάρκεια)
Tα παιδιά δημιούργησαν το βίντεό τους στο chatter pix
2η Ομάδα: Ο καλύτερος Σεφ
Tα παιδιά δημιούργησαν το βίντεό τους στο chatter pix
Στο τέλος οι δύο ομάδες δημιούργησαν συνεργατικά το βίντεό τους.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη