Για μια κοινωνία συμπεριληπτική χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Ecomobility Οικολογική Μετακίνηση, Διάφορα, Εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς, Οπτικοακουστικός εγγραματισμός, Συνέδρια | , στις 26-01-2025

Συνέντευξη από την χάλκινη παραολυμπιονίκη Δώρα Πασχαλίδου είχε την τιμή να πάρει η κινηματογραφική ομάδα του 8ου Γυμνασίου Ηρακλείου.

IMG 4275

Η ομάδα, η οποία αποτελείται από μαθητές και μαθήτριες της Α’ και της Γ’ Γυμνασίου, την Τρίτη 21/1/2025 μίλησαν με την παραολυμπιονίκη Δώρα Πασχαλίδου και της έθεσαν τις ερωτήσεις που είχαν οι ίδιοι προετοιμάσει, αφού προηγουμένως σαν καλοί “δημοσιογράφοι” είχαν παρακολουθήσει βίντεο και συνεντεύξεις της συγκεκριμένης αθλήτριας. Οι μαθητές/τριες με πολλή χαρά και αναμενόμενο άγχος πραγματοποίησαν αυτήν την συνέντευξη μέσω της τεχνολογίας αφού η κα Πασχαλίδου ζει στην Θεσσαλονίκη.

Η κινηματογραφική ομάδα έχει θέσει ως στόχο την τρέχουσα χρονιά να δημιουργήσει μια ταινία για άτομα με αναπηρία όρασης, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει τα μέλη της σχολικής κοινότητας και την τοπική κοινωνία. Τα μη βλέποντα άτομα είναι ΙΣΑΞΙΑ μέλη της κοινωνίας μας, τα οποία έχουν μια παραπάνω δυσκολία να διαχειριστούν.

IMG 3285

Στο πλαίσιο λοιπόν της έρευνας και της αναζήτησης πληροφοριών για τους μη βλέποντες αναζητήσαμε Έλληνες και Ελληνίδες που έχουν διακριθεί στον τομέα τους. Επιστήμονες, καλλιτέχνες, συγγραφείς, ζωγράφους και αθλητές. Έτσι μάθαμε για την Δώρα Πασχαλίδου, η οποία ανταποκρίθηκε άμεσα στην πρόσκληση μας για συνέντευξη  και με μεγάλη προθυμία δέχτηκε να μας μιλήσει, παρά τις καθημερινές απαιτητικές διπλές της προπονήσεις.

Η συζήτηση με την Δώρα Πασχαλίδου,  η οποία ήταν σημαιοφόρος στην τελετή έναρξης στους Παραολυμπιακούς στο Παρίσι τον Αύγουστο του 2024, και κατέκτησε χάλκινο μετάλλιο στο τζούντο κράτησε λίγο παραπάνω από μισή ώρα. Μιλώντας μαζί της είδαμε έναν άνθρωπο χαμογελαστό, ευγενικό, μορφωμένο, ευαίσθητο, δυναμικό με τόλμη και τσαγανό, μια δυναμική παρουσία ικανή να σε εμπνεύσει να βάζεις νέους στόχους και να κατακτάς όσα ονειρεύεσαι.

Μάθαμε πως ένα ιατρικό λάθος την ώρα του τοκετού ήταν αυτό που της στέρησε την όραση της.

Θυμάται η κα Πασχαλίδου τα παιδικά της χρόνια με νοσταλγία, τα παιχνίδια στην αυλή, τις φιλίες που κάποιες κρατάνε ως σήμερα και τις μουσικές εκδηλώσεις του σχολείου.

Μας είπε πως η αναπηρία στην οικογένεια είναι μια δύσκολη συνθήκη καθώς όλοι διακατέχονται αρχικά από άγχος, φόβο και στεναχώρια για το άγνωστο, δεν ξέρουν πως να τη χειριστούν και κάνουν υποθετικά σενάρια για το μέλλον. Στην πορεία, η οικογένεια δένεται πολύ με τα παιδιά με αναπηρία καθώς αναγκάζονται να κάνουν πράγματα για να τα υποστηρίξουν που ούτε τα φαντάζονταν. Εκείνη με τον δικό της τρόπο και τη συμπεριφορά της, έδειξε στην οικογένεια της πως υπάρχει ένας άλλος δρόμος αυτός της ΙΣΑΞΙΑΣ, ότι θα είναι κοντά η οικογένεια όταν τους χρειάζεται αλλά είναι ένα κανονικό παιδί απλά με μια αναπηρία.

Από πολύ μικρή της άρεσε να παλεύει με τους φίλους και τις φίλες της, καθώς είχε πολύ μεγάλη σωματική δύναμη για κορίτσι μικρό και πολλή ενέργεια και ενώ είχε δοκιμάσει και άλλα αθλήματα όπως κολύμβηση και τρέξιμο, αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το τζούντο όταν γνώρισε τον δάσκαλο της 5 φορές παραολυμπιονίκη Παπαχρήστου Θεόκλητο.

Οι απαιτήσεις μιας παραολυμπιονίκη είναι αυξημένες, χρειάζεται πειθαρχία στα γεύματα, οι βόλτες είναι περιορισμένες, χρειάζεται μεγάλη αγάπη για αυτό που κάνεις γιατί είναι εξαντλητικό το πρόγραμμα και ξεκούραση.

Οι δυσκολίες πολλές… Από τη μια το άθλημα του τζούντο δεν είναι καθόλου διαδεδομένο στην Ελλάδα, δεν προβάλλεται από την τηλεόραση και αυτό έχει σα συνέπεια να μην υπάρχουν χορηγίες. Αυτό σε συνδυασμό με την απουσία κρατικής στήριξης και τους αρμόδιους φορείς δυσκολεύει πολύ τα πράγματα. Άλλη δυσκολία που έχει όμως πλέον ξεπεραστεί σε μεγάλο βαθμό είχε να κάνει με τη δυσκολία των ανθρώπων του τζούντο που δυσκολεύονταν να καταλάβουν πως ένας άνθρωπος που δε βλέπει μπορεί να αγωνιστεί στα ίσα με κάποιον που βλέπει και τους συμπεριφέρονταν σαν παιδάκια και όχι σαν αθλητές- πρωταθλητές. Επίσης, το επίπεδο πρωταθλητισμού δεν είναι υψηλό στην Ελλάδα. Οι μετακινήσεις δύσκολες από τη μια μεριά της πόλης στην άλλη με τα μέσα μεταφοράς.

Επόμενος στόχος οι παραολυμπιακοί αγώνες του Λος Άντζελες και όπως χαρακτηριστικά μας είπε στη συνέντευξη η κα Πασχαλίδου η προπόνηση έχει ήδη ξεκινήσει καθώς το να κατακτήσεις ένα μετάλλιο είναι δύσκολο το να το κρατήσεις και να πας παραπάνω είναι ακραία δύσκολο.

Το καθημερινό πρόγραμμα απαιτητικό αρχίζει με πολύ πρωινό ξύπνημα, παρασκευή γευμάτων, πρωινό, φροντίδα του σκύλου οδηγού τη Joy, μετακινήσεις, προπόνηση, ξεκούραση, και το απόγευμα πάλι προπόνηση.

Η αυτονομία και ανεξαρτησία σε πολλά κομμάτια της καθημερινής ζωής των ατόμων με αναπηρία έχει θετική επίδραση και στην ψυχολογία τους.

Η μετακίνηση με τα πόδια στην πόλη της Θεσσαλονίκης δεν είναι καθόλου ασφαλής και άνετη αν ένας τυφλός δεν έχει σκύλο οδηγό. Υπάρχουν μόνο δύο ηχητικά φανάρια σε ολόκληρη την πόλη, πολλά παρκαρισμένα αμάξια και μηχανές, στενά πεζοδρόμια, δέντρα, τραπεζοκαθίσματα, κολόνες στη μέση μέση.

Η στάση των συμπολιτών της στη Θεσσαλονίκη μετά τα μετάλλια και τις διακρίσεις δεν άλλαξε ιδιαίτερα ενώ υπήρξαν βέβαια κάποιοι άνθρωπο που την αναγνώρισαν και την συνεχάρησαν. Η Ελλάδα δεν είναι μια φίλαθλη χώρα μάλλον πιο πολύ “οπαδική” και οι παραολυμπιονίκες δε χαίρουν την εκτίμηση που έχουν οι ολυμπιονίκες μας και αυτό δείχνει την κουλτούρα μας ως Έλληνες και αυτό είναι κάτι που ως αθλήτρια την θλίβει.

Το πιο μεγάλο κομμάτι δυσκολίας στην επαφή με άλλους ανθρώπους  είναι η άγνοια στο πως να συμπεριφερθούν.

Τελειώνοντας η συνέντευξη ζητήσαμε από την κα Πασχαλίδου να μας δώσει ένα μήνυμα. Εκείνη μας παρακίνησε να βγούμε από τα σπίτια μας και να σηκωθούμε από τους καναπέδες μας και αφήσουμε τα κινητά μας..να κάνουμε πράγματα να βελτιωνόμαστε σωματικά, ψυχικά και διανοητικά και έπειτα αυτό θα έχει αντανάκλαση σε όλη την κοινωνία.

Πιο μορφωμένοι άνθρωποι – πιο μορφωμένη κοινωνία

Πιο ευγενικοί άνθρωποι- πιο ευγενική κοινωνία

Ότι βελτιώνει ο κάθε ένας στον εαυτό του, αν το κάνουμε όλοι, τότε θα υπάρξει αλλαγή στην ελληνική κοινωνία.

Τέλος, μας προτρέπει να ασχοληθούμε όλοι με ένα άθλημα καθώς προσφέρει πολλά ο αθλητισμός και φυσικά να μην τα παρατάμε στην πρώτη μας δυσκολία.

 

Όλες οι παραπάνω δράσεις υλοποιούνται από τους τους μαθητές: Μαλλιαράκη Αντιγόνη Α3, Μάντσε Μελίσα Α3, Συλιγνάκη Κατερίνα Α4, Τιτάκη Βάσω Α4, Αρβανιτάκης Νίκος Γ1, Μυτιληναίου Ελένη, Γ3, Σολογιάννη Μαρία Γ3, Χαιντεράνι Γαβριέλα Γ3, και τους εκπαιδευτικούς του 8ου Γυμνασίου Ηρακλείου: Πιταροκοίλη Στέλλα ΠΕ86, Σφακιανάκη Ουρανία ΠΕ04.04, Λαγουδιανάκη Γιώργο ΠΕ08.

Ευχαριστούμε θερμά την συνάδελφο Δρετάκη Βαρβάρα ΠΕ02 για την επιμέλεια και την οργάνωση των ερωτήσεων της συνέντευξης και όλους τους συναδέλφους που με τον τρόπο τους μας βοηθούν και μας ενθαρρύνουν.
Η πρωτοβουλία αυτή από την πρώτη στιγμή έλαβε το πράσινο φως από την διευθύντρια του σχολείου Κυριακάκη Χαρά Πε02, η οποία είναι αρωγός στις δράσεις της  κινηματογραφικής ομάδας.

Κλείνοντας, θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε πως σε όλη αυτήν την προσπάθεια μας να δημιουργήσουμε μια ταινία  η ομάδα εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων παίζει καταλυτικό και καθοριστικό ρόλο και είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτήν την συνεργασία και τη βοήθεια.

 

Η επικεφαλής εκπαιδευτικός της δράσης

Πιταροκοίλη Στέλλα

Ιστοσελίδα για το ECOMOBILITY

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 14-01-2025

https://pitarokilistella.wixsite.com/ecomobility2013

Scratch

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Scratch- Προγραμματισμός στην πράξη, Γ' γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 08-01-2025

https://blogs.sch.gr/vkaffetzis/files/2022/01/scratch3-book_kyrgeo.pdf

Educational videos to think and feel

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς | , στις 17-12-2024

https://www.youtube.com/watch?v=1mcCLm_LwpE

 

Καλή επιτυχία!!!

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 15-12-2024

Ομάδα Α

Ομάδα Β

Οπτικοακουστικό υλικό για το Συμβούλιο της Ευρώπης

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Διάφορα, Ευρωπαϊκά Προγράμματα, Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων | , στις 13-12-2024

ΚΟΥΙΖ για τα ψηφιακά δικαιώματα

Screenshot 2

https://www.coe.int/el/web/freedom-expression/digital-rights-quiz#0

 

Το Συμβούλιο της Ευρώπης ιδρύθηκε το 1949 και αποτελεί τον παλαιότερο ευρωπαϊκό πολιτικό οργανισμό. H λειτουργία του εδράζεται σε τρεις πυλώνες: τη Δημοκρατία, το Κράτος Δικαίου και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Πρόκειται για οργανισμό προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που στοχεύει στην επίτευξη στενότερης ενότητας μεταξύ των μελών του, ώστε να διαφυλαχθούν και να προωθηθούν τα κοινά ιδεώδη και οι αρχές και να ευνοηθεί η οικονομική τους πρόοδος.

Το Συμβούλιο της Ευρώπης προασπίζεται την ελευθερία έκφρασης και των μέσων μαζικής ενημέρωσης, την ελευθερία του συνέρχεσθαι, την ισότητα και την προστασία των μειονοτήτων.
Διεξάγει εκστρατείες για θέματα όπως είναι η προστασία των παιδιών, η ρητορική μίσους στο διαδίκτυο και τα δικαιώματα των Ρομά. Με την υιοθέτηση Ευρωπαϊκών και Διεθνών Συμβάσεων που
αφορούν την προάσπιση των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών, την άσκηση των δικαιωμάτων των παιδιών, την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των
γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας, το έγκλημα στον κυβερνοχώρο, τη χρήση συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης, κατοχυρώνεται σειρά ανθρωπίνων δικαιωμάτων που τα κράτη μέλη εγγυώνται σε όλα τα πρόσωπα υπό τη δικαιοδοσία τους. Επιβλέπει την πρόοδο των κρατών μελών σε αυτούς του τομείς και κάνει συστάσεις μέσω ανεξάρτητων εποπτικών φορέων που αποτελούνται από εμπειρογνώμονες.

Στον τομέα της Εκπαίδευσης το Συμβούλιο της Ευρώπης έχει αναπτύξει σημαντικές πρωτοβουλίες με στόχο την προώθηση της πολιτισμικής κατανόησης, του διαπολιτισμικού διαλόγου, της ισότητας και της κοινωνικής συνοχής. Θεωρεί την εκπαίδευση κεντρικό μέσο για την ενίσχυση των αξιών που πρεσβεύει και για την αντιμετώπιση των προκλήσεων, όπως η μισαλλοδοξία, ο ρατσισμός και οι ανισότητες. Για τον σκοπό αυτό είναι απαραίτητο να αποκτήσουν οι μαθητές/τριες γνώσεις και να αναπτύξουν δεξιότητες που μειώνουν τις συγκρούσεις, αυξάνουν την εκτίμηση και την κατανόηση των διαφορών μεταξύ θρησκευτικών και εθνικών ομάδων, χτίζουν τον αμοιβαίο σεβασμό για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και τις κοινές αξίες, ενθαρρύνουν τον διάλογο και προωθούν τη μη βία στην επίλυση προβλημάτων και διαφορών. Με τον τρόπο αυτό καλλιεργείται μια κουλτούρα
ανεκτικότητας, συμπερίληψης και σεβασμού στη διαφορετικότητα και διαπλάθονται υπεύθυνοι και ευσυνείδητοι πολίτες, οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνία και προασπίζονται τις
δημοκρατικές αξίες, τη δικαιοσύνη, τον διάλογο, τη συνεργασία και την αλληλεγγύη.
Περαιτέρω, θεμελιώδη πτυχή της ζωής των ανθρώπων και της δημοκρατικής λειτουργίας της κοινωνίας αποτελούν οι γλώσσες. Η πολυγλωσσική και διαπολιτισμική εκπαίδευση εκτιμά όλες τις
γλώσσες και τους πολιτισμούς που φέρνουν μαζί τους οι μαθητές/τριες. Ανταποκρινόμενο στις ανάγκες που εντοπίστηκαν από τα κράτη μέλη του, το Συμβούλιο της Ευρώπης έχει αναπτύξει προγράμματα γλωσσικής εκπαίδευσης, με στόχο τη στήριξη των προσπάθειών τους να αντεπεξέλθουν στις προκλήσεις που θέτουν οι πρωτοφανείς μεταναστευτικές ροές καθώς και όλων όσοι εργάζονται για τη διευκόλυνση της ένταξης των μεταναστών και των προσφύγων στην κοινωνία των πολιτών.
Όσον αφορά στις προκλήσεις που απορρέουν από τη νέα ψηφιακή εποχή, στόχος της εκπαίδευσης και του έργου του Συμβουλίου της Ευρώπης είναι να παρέχει στα παιδιά και στους νέους ευκαιρίες, ούτως ώστε να καλλιεργήσουν κριτική σκέψη και ψηφιακή εγγραμματοσύνη και να αναπτύξουν αξίες, στάσεις και δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να αξιοποιήσουν τα οφέλη και τις ευκαιρίες της ψηφιακής τεχνολογίας και να ξεπεράσουν τυχόν παγίδες που θα συναντήσουν.

Επιπλέον, το Συμβούλιο της Ευρώπης έχει δεσμευτεί να ενθαρρύνει μια λεπτή και χωρίς αποκλεισμούς κατανόηση της πολύπλευρης σχέσης μεταξύ Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και εκπαίδευσης, με γνώμονα τις αρχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της δημοκρατίας που καθορίζουν την αποστολή του.

Με αφορμή τον εορτασμό των 75 ετών από την ίδρυση του Συμβουλίου της Ευρώπης οργανώνεται από το Υπουργείο Εξωτερικών, το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και άλλους φορείς η δράση «Ημέρες
Συμβουλίου της Ευρώπης», με σκοπό την ενίσχυση της προβολής του έργου του και την προώθηση της γνώσης και της κατανόησης του ρόλου του στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι και στην καθημερινή ζωή
των πολιτών.

Τα βίντεο των φορέων είναι αναρτημένα στον σύνδεσμο:
https://edutv.minedu.gov.gr/index.php/deyterobathmia/videos/75-years-council-of-europe.
Περαιτέρω πληροφορίες αναφορικά με την ιστορία,τη δομή και τα επιτεύγματα του Οργανισμού μπορούν να αντληθούν από τον σύνδεσμο https://www.coe.int/el/web/about-us/videos.

Επιπλέον, στον σύνδεσμο https://www.coe.int/el/web/freedom-expression/digital-rights-quiz#0 είναι αναρτημένο στα ελληνικά κουίζ του Συμβουλίου της Ευρώπης για μαθητές με θέμα τα ψηφιακά δικαιώματα και την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης, το οποίο μεταφράστηκε με επιμέλεια της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους “Νέοι Cine- φιλόσοφοι”

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ, Οπτικοακουστικός εγγραματισμός | , στις 06-12-2024

Screenshot 3

Το Τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Κρήτης διοργανώνει τον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους

“Νέοι Cine-φιλόσοφοι”.

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίων και λυκείων, δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων.

Η προκήρυξη του διαγωνισμού

 

Το θέμα του φετινού διαγωνισμού είναι: “Αρεστά ψεύδη- άβολες αλήθειες”, καλώντας τους μαθητές/τριες να εκφράσουν δημιουργικά τις σκέψεις τους για τη στάση μας απέναντι στην αλήθεια και το ψεύδος στην καθημερινή ζωή, τις κοινωνικές σχέσεις, το δημόσιο βίο, τα ψηφιακά κοινωνικά δίκτυα και τη διάδραση με την τεχνητή νοημοσύνη.

Η χρονική διάρκεια των ταινιών που θα πάρουν μέρος στο διαγωνισμό δε μπορεί να υπερβαίνει τα 10 λεπτά.

Οι διακριθείσες μαθητικές ταινίες θα λάβουν έντυπο έπαινο και βραβεία, τα οποία σε κάθε περίπτωση δεν θα είναι χρηματικά.

 

Πρωτοβουλία για την Ψυχική Υγεία Παιδιών & Εφήβων

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 06-12-2024

Screenshot 1Screenshot 2https://camhi.gr/el/about/

Για παιδιά και εφήβους που θέλουν να μάθουν περισσότερα για κοινές δεξιότητες, συναισθήματα και συμπεριφορές

https://camhi.gr/el/efivoi/

 

Επιμορφώσεις για εκπαιδευτικούς

Η Πρωτοβουλία έχει σχεδιάσει ένα ειδικό πρόγραμμα κατάρτισης για να παρέχει στους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό των σχολείων βαθιά κατανόηση της ψυχικής υγείας, των κινδύνων βλάβης και του συστήματος ψυχικής υγείας. Έχει αναπτυχθεί συνεργατικά, συνδυάζοντας τις επιστημονικές αρχές με τις ανάγκες της τοπικής κοινότητας και προσφέρεται σε δύο μορφές: Μία σύγχρονη, είτε διαδικτυακά είτε δια ζώσης, και μία ασύγχρονη, στην πλατφόρμα επιμορφώσεων της Πρωτοβουλίας.

https://camhi.gr/el/training-center/training-for-educators/

Merry Christmas & a Happy New Year

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 03-12-2024

Screenshot 3

Διαγώνισμα Πληροφορικής Β γυμνασίου

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 02-12-2024

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

ΣΕΛ 11- 17 (3ο Γυμνάσιο)

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση