Από την Κρήτη… στο Στρασβούργο με το Euroscola

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Ευρωπαϊκά Προγράμματα | , στις 24-02-2014

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος EUROSCOLA 24 μαθητές, ηλικίας 16-18 χρονών, από διαφορετικά σχολεία της Περιφέρειας Κρήτης είχαν την ευκαιρία να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο, συμμετέχοντας στην Ημερίδα EUROSCOLA στις 20/02/2014.

1966961_473957389373185_2106235838_n

Το  πρόγραμμα Euroscola έχει ξεκινήσει από το 1990 και κάθε χρόνο υποδέχεται χιλιάδες μαθητές από όλα τα 28 Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τους προσφέρει τη δυνατότητα να περάσουν μια ημέρα στο Στρασβούργο και να γίνουν μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Οι μαθητές βιώνουν μια μέρα ως ευρωβουλευτές, συμμετέχουν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων της ΕΕ μέσω συζητήσεων στο ημικύκλιο, διαπραγματεύονται με τους συναδέλφους τους, ψηφίζουν και παίρνουν αποφάσεις σχετικά με τα ευρωπαϊκά θέματα επικαιρότητας. Δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να ανταλλάξουν εμπειρίες και πληροφορίες σε μία ξένη γλώσσα και, επίσης, υπογραμμίζει τη σημασία της διαπολιτισμικής συνεργασίας. Επιπλέον , οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν το σχολείο τους και την περιοχή από πού προέρχονται, η οποία παρέχει μεγαλύτερη ποικιλομορφία και εμπλουτίζει τον πολιτιστική διάλογο. Ετησίως στο Στρασβούργο πραγματοποιούνται 20 Euroscola συνεδριάσεις που προσελκύουν 10.000 μαθητές και αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο επικοινωνίας για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και ένας τρόπος να προσεγγίσει τους νέους ανθρώπους και να δώσει στους νέους της Ευρωπαϊκής Ένωσης την ευκαιρία να γνωρίσουν το χώρο και τον τρόπο λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και να εκφράσουν τις προσδοκίες και τις απόψεις τους για την ευρωπαϊκή οικοδόμηση.

 

1901921_821866711172813_1820884224_nΣτην Ημερίδα στις 20/2/2014 συμμετείχαν μαθητές Λυκείου από 22 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Βέλγιο, Βουλγαρία, Τσεχία, Γερμανία, Εσθονία, Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Γαλλία, Κροατία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Ουγγαρία, Ολλανδία, Αυστρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σουηδία και Ελλάδα). Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης εκπροσωπήθηκε από 24 μαθητές και 2 καθηγήτριες, από τις Διευθύνσεις Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνου και Χανίων.

To Ηράκλειο εκπροσώπησαν οι μαθητές: Αμανάκης Σταύρος (2ο ΓΕΛ Ηρακλείου), Βαρδάκη Μαρία (11ο ΓΕΛ Ηρακλείου), Βαρδάκη Φωτούλα (1ο ΓΕΛ Ηρακλείου), Βισκαδούρου Μαρία (ΓΕΛ Χερσονήσου), Λυγεράκη Ανδριανή (Πρότυπο Πειραματικό ΓΕΛ Ηρακλείου), Μαγειροπούλου Ειρήνη (3ο ΓΕΛ Ηρακλείου), Πουλιάση Κατερίνα (ΓΕΛ Τυμπακίου), Τζανιδάκη Μαλβίνα (3ο ΓΕΛ Ηρακλείου) και Χαριτάκης Ανδρέας (11ο ΓΕΛ Ηρακλείου).

Το Λασίθι εκπροσώπησαν οι μαθητές: Βογιατζοπούλου Χριστίνα (2ο ΓΕΛ Ιεράπετρας), Κουρουπάκης Εμμανουήλ (1ο ΓΕΛ Ιεράπετρας), Παπαστεφανάκη Χαρούλα (ΓΕΛ Νεάπολης) Φρουδάς Κωνσταντίνος (ΓΕΛ Νεάπολης) και Χουλάκη Μαρία Νικολέτα (2ο ΓΕΛ Ιεράπετρας).

Το Ρέθυμνο εκπροσωπήθηκε από τους μαθητές Γαγάνη Λευτέρη (1ο ΓΕΛ Ρεθύμνου) και τον Δρανδάκη Ανδρέα (2ο ΓΕΛ Ρεθύμνου).

Τα Χανιά εκπροσωπήθηκαν από τους μαθητές: Αντωνακάκης Γιάννης (ΓΕΛ Ελ. Βενιζέλου), Γαλάνη Ελένη (3ο ΓΕΛ Χανίων),Μυλωνά Αριστέα (ΓΕΛ Σούδας), Νικητοπούλου Κατερίνα (4ο ΓΕΛ Χανίων), Ντεντάκη Αναστασία  (4ο ΓΕΛ Χανίων), Περιβολάκη Ευαγγελία  (3ο ΓΕΛ Χανίων), Πετράκη Στέλλα (ΓΕΛ Ακρωτηρίου) και Στράτου Δήμητρα (ΓΕΛ Ακρωτηρίου).

1898107_785865528107577_715506490_nΑρχικά, διεξήχθη διαγωνισμός με θέμα: «Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μετά τη Συνθήκητης Λισαβόνας έχει πιο ενισχυμένο ρόλο στη διαμόρφωση της Ευρώπης. Ποιος είναι ο ρόλος του Ευρωπαίου πολίτη και πως μπορεί να ακουστεί δυνατότερα η φωνή του στην Ευρώπη, ενόψει και των Ευρωπαϊκών Εκλογών του Μαΐου 2014;»  στον οποίο συμμετείχαν 250 μαθητές των Β’  και Γ’ Τάξεων των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων της Περιφέρειας Κρήτης.

Στη συνέχεια επιλέχτηκαν οι 24 καλύτεροι μαθητές από όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, που έλαβαν σημαντική επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να καλυφθούν τα έξοδα του ταξιδιού. Οι 24 μαθητές έπειτα χωρίστηκαν σε 6 ομάδες, προκειμένου να ενταχθούν στην αντίστοιχη ομάδα εργασίας στο Ευρωκοινοβούλιο του Στρασβούργου και προετοιμάστηκαν στα τα παρακάτω θέματα:

  • Η 1η Ομάδα (Τραπέζιο): «Περιβάλλον και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας». Πώς μπορεί να προωθηθεί μια αλλαγή συμπεριφορών; Πώς θα ενθαρρυνθεί η βιώσιμη ανάπτυξη;
  • Η 2η Ομάδα (Βέλος): «Ελευθερία ενημέρωσης και αγωγή του πολίτη». Συμβάλλουν τα μέσα ενημέρωσης στο δημοκρατικό διάλογο; Ευκαιρίες και παγίδες από την ανάπτυξη των Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).
  • Η 3η Ομάδα (Τρίγωνο): «2014- Ευρωπαϊκό Έτος για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων». Τρόποι για τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων που φθάνει τα 89 εκατομμύρια τόνων κατ’ έτος, ήτοι 179 χιλιόγραμμα ανά κάτοικο. Εάν δε ληφθεί κανένα μέτρο, εκτιμάται ότι, μέχρι το 2020, θα ανέλθει στα 125 εκατομμύρια τόνους.
  • Η 4η Ομάδα (Ρόμβος): «Το μέλλον της Ευρώπης». Ποιες προτάσεις έχετε να κάνετε ώστε η Ευρώπη να προσεγγίσει το ευρωπαϊκό σας ιδεώδες;
  • Η 5η Ομάδα (Κύκλος): «2014- Ευρωπαϊκές εκλογές». Η δραστήρια συμμετοχή στις ευρωπαϊκές εκλογές έχει αντίκτυπο στη νομιμότητα των θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
  • Η 6η Ομάδα (Τετράγωνο): «Εργασία για τους νέους». Ποια μέτρα θα πρέπει να ληφθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την προώθηση της ανεργίας των νέων;

1620767_604879792915014_1699713664_nΥπεύθυνες καθηγήτριες για την προετοιμασία και οργάνωση του ταξιδιού και της ημερίδας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο ήταν οι καθηγήτριες: κα Τσιαούση Δήμητρα ΠΕ02 (αρχηγός -συνοδός) και κα Κουτσάκη Ελευθερία ΠΕ06 (συνοδός). Υπεύθυνη για τη διοργάνωση του διαγωνισμού στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης: Πιταροκοίλη Στέλλα ΠΕ19.

Οι μαθητές κλήθηκαν να επικοινωνήσουν, να συναντηθούν, να συζητήσουν και να συνεργαστούν μεταξύ τους, να προβληματιστούν και να ανταλλάξουν απόψεις πάνω στο θέμα που τους δόθηκε για επεξεργασία, και τελικά να συντάξουν ένα κείμενο, το οποίο χρησιμοποίησαν στις εργασίες των ομάδων, που διεξήχθησαν στις αίθουσες των επιτροπών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Την ελληνική αποστολή υποδέχτηκε με ιδιαίτερη εγκαρδιότητα στο κτίριο Louise Weiss του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο κ. Ευάγγελος Γκιντέρσος, Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο.

Στην εναρκτήρια συνεδρίαση της ημερίδας, κατά την οποία έγινε η γνωριμία των νέων σε επίπεδο ολομέλειας, οι μαθητές:  Γαγάνης Λευτέρης (1ο ΓΕΛ Ρεθύμνου) και Στράτου Δήμητρα (ΓΕΛ Ακρωτηρίου) παρουσίασαν την

1924663_604880429581617_1259415664_nελληνική ομάδα των 24 μαθητών μιλώντας περίπου για ένα λεπτό στην αγγλική, χωρίς να χρησιμοποιήσουν τη μητρική τους γλώσσα. Οι Έλληνες συμμετέχοντες μαθητές κέρδισαν τις εντυπώσεις τόσο με την παρουσία τους όσο και με το λόγο τους.  Ακολούθησαν συζητήσεις στην ολομέλεια, στις ομάδες εργασίας και στις επιτροπές που έγιναν στην αγγλική ή τη γαλλική γλώσσα.

Οι Έλληνες μαθητές είχαν πολύ ενεργό συμμετοχή καθόλη τη διάρκεια της Ημερίδας και δεν ήταν λίγες οι φορές που οι συνοδοί καθηγητές τους δέχτηκαν συγχαρητήρια για την ωριμότητα, τον πολιτικό λόγο των μαθητών. Οι συμμετέχοντες μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, να συζητήσουν για τη δημοκρατία, τα θεμελιώδη δικαιώματα, τις ευρωπαϊκές αξίες και να εκφράσουν προσωπικές απόψεις σχετικά με τις αποφάσεις που λαμβάνονται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση