Ολοκλήρωση Α΄ Κύκλου Τηλε-Επιμορφωτικών Δράσεων της 9ης Ενότητας Δ.Σ. του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου

Δράσεις Ενημέρωση ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Επιμόρφωση ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Τελευταία Νέα

Σήμερα, Παρασκευή 10 Απριλίου 2020, ολοκληρώθηκε ο Α΄ Κύκλος των Επιμορφωτικών Τηλε-Διασκέψεων μεταξύ του Συντονιστή Εκπ/κού Έργου της 9ης Ενότητας του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου κ. Μιχαήλ Πολυχρονόπουλου με τους/τις Διευθυντές/ντριες, τα Μέλη των Ομάδων Υποστήριξης για την ΕξΑ Εκπ/ση και τους Εκπ/κούς ΠΕ 70 των Σχολικών Μονάδων της οικείας Ενότητας.

Στις επιμορφωτικές δράσεις υπήρξε αθρόα συμμετοχή των εκπ/κών γεγονός που φανερώνει το μεγάλο ενδιαφέρον, την αγωνία και την εγρήγορσή τους στη διατήρηση της αλληλεπίδρασης με τους μαθητές τους και της καλλιέργειας ενός υποστηρικτικού δικτύου τηλε-εκπ/σης. Οι τηλε-διασκέψεις (10) ήταν καθημερινές, διεξήχθησαν ανά Κατηγορίες Σχολείων με γεωγραφικά και λειτουργικά κριτήρια μέσα από την πλατφόρμα της Cisco Webex Meetings (πλην των δύο πρώτων που διεξήχθησαν μέσω του Προγράμματος Microsoft Teams) και είχαν 2ωρη διάρκεια (18.00-20.00), περίπου.

Σε γενικότερο επίπεδο και οι δέκα τηλε-διασκέψεις κινήθηκαν με εύρος θεματικών ως προς το κάτωθι πλαίσιο:

Τονίστηκε, εκατέρωθεν, η αναγκαιότητα της τηλε-εκπ/σης ως του πλέον κατάλληλου μέσου αντιμετώπισης των έκτακτων, δυσμενών περιστάσεων, χωρίς όμως να υποκρύπτονται τα όποια προβλήματα και οι δυσλειτουργίες που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή της.

  • Αναφέρθηκε ότι η αξιοποίηση της ΕξΑ εκπ/σης λειτουργεί υποστηρικτικά και δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης διδασκαλία η οποία παραμένει αναντικατάστατη.
  • Επισημάνθηκε ότι κατά την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, βασικός στόχος είναι η συνέχιση της επαφής των μαθητών/τριών με τη μαθησιακή διαδικασία και η ψυχο-παιδαγωγική & κοινωνική τους υποστήριξη.
  • Δόθηκε έμφαση στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού πλαισίου για την υλοποίηση των τηλεδιασκέψεων μεταξή μαθητών & εκπ/κού και δόθηκαν πρακτικές οδηγίες στους εκπ/κούς για την καλύτερη εφαρμογή της εξΑ επικοινωνίας.
  • Τονίστηκε η σκοποθεσία – στοχοθεσία του ευρύτερου τηλε-εγχειρήματος (εκπ/κή τηλεόραση, σύχρονη – ασύγχρονη εκπ/ση)
  • Τέθηκε στη διάθεση των εκπ/κών υποστηρικτικό υλικό
  • Αναφέρθηκαν διαδικαστικά – λειτουργικά θέματα και εξετάστηκαν οι δυνατότητες εφαρμογής – ανάπτυξης Προγραμμάτων σύγχρονης τηλε-εκπ/σης λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους (π.χ. ύπαρξη στην οικογένεια αδελφών ίδιας ή διαφορετικής εκπ/κής βαθμίδας, αριθμός συμμετεχόντων, συχνότητα διδ/λίας γνωστικών αντικειμένων, αυτονομία σχολικής μονάδας, κλπ.)
  • Τονίστηκε ότι η σύγχρονη τηλε-εκπαίδευση συμπληρώνει και υποστηρίζει την ασύγχρονη εκπ/ση και αντίστροφα σε πλαίσιο ενιαιοποίησης.
  • Έγινε διάκριση μεταξύ των χαρακτηριστικών της Αίθουσας Διδ/λίας και της Ψηφιακής Αίθουσας και εντοπίστηκαν οι καθοριστικές διαφοροποιήσεις.
  • Δόθηκαν οδηγίες χρήσης και παραδείγματα εφαρμογών των σύγχρονων και ασύγχρονων μέσων ΕξΑ Εκπ/σης (Webex, E-me, E-Class)
  • Επισημάνθηκε η σημαντικότητα τήρησης των κανόνων ασφαλούς χρήσης των μέσων τηλε-εκπ/σης και δόθηκαν κατευθύνσεις προληπτικού χαρακτήρα.
  • Τονίστηκε η αξία του «Παιδαγωγικού Συμβολαίου» μεταξύ των Εκπ/κών, των Μαθητών/τριών και των Γονέων τους.
  • Τέθηκαν από τους/τις συμμετέχοντες/ουσσες απόψεις, ερωτήματα και απορίες με συζητήσεις και ανταλλαγές εμπειρικών δεδομένων.
  • Καλλιεργήθηκε κλίμα αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ των συμμετεχόντων στις τηλε-διασκέψεις και επιβεβαιώθηκαν κοινές απόψεις, δράσεις και πρακτικές.
  • Υπερτονίστηκε, ως αισιόδοξο μήνυμα, ότι η δύσκολη συγκυρία –πέρα από τα προβλήματα που δημιούργησε σε μαθητές/τριες & εκπ/κούς- αποτελεί και μια πρόκληση/ευκαιρία αυτοβελτίωσης των ψηφιακών δεξιοτήτων, εμπλουτισμού της εκπ/κής διαδικασίας και επαγγελματικού – προσωπικού επαναπροσδιορισμού!

Οι τηλε-επιμορφώσεις θα συνεχιστούν στο αμέσως προσεχές διάστημα με τον Β΄ Κύκλο, μετά τις διακοπές του Πάσχα, όπου θα εμπεριέχονται νεώτερες εξελίξεις στο χώρο της ΕξΑ Εκπ/σης, επικαιροποιημένη πληροφόρηση και εμπλουτισμένο, εκπ/κό υλικό.

Περισσότερες πληροφορίες: https://micpol2019.blogspot.com/2020/04/9.html