Καλά, εδώ δεν πήραμε χαμπάρι από την πρώτη γενιά του e-learning θα αρχίσουμε τώρα να μιλάμε για e-learning 2.0; Κατανοητό, αλλά  παρά τον σκεπτικισμό, που όπως είναι φυσικό ορθώνεται και εδώ, θεωρούμε πως το πέρασμα στο e-learning 2.0 (ή με όποιο άλλο buzzword θα παρουσιάζεται) είναι εκ των πραγμάτων επιβεβλημένο καθώς:

  • Μια γενιά ανθρώπων που βίωσε τις αλλαγές που έφερε η εξάπλωση του παγκόσμιου Ιστού χρησιμοποιεί τις εφαρμογές του web 2.0 για να επικοινωνεί, να ενημερώνεται, να ψυχαγωγείται, να μαθαίνει. Η γενιά αυτή έχει μάθει να αντλεί και να χρησιμοποιεί πληροφορία με μεγαλύτερους ρυθμούς απ? ότι τα παραδοσιακά εκπαιδευτικά συστήματα αλλά και η ηλεκτρονική μάθηση «πρώτης γενιάς» μπορούσε να προσφέρει. Η γενιά αυτή αναζητά και για τις μαθησιακές διεργασίες στις οποίες εμπλέκεται την «αυτονομία» που απολαμβάνει στις άλλες της δραστηριότητες.
  • Μια από τις απροσδόκητες εξελίξεις που έφερε το web 2.0 ήταν η απίστευτη επιτυχία του οχλογενούς (crowdsourced) περιεχομένου, δηλαδή του περιεχομένου που δεν παράγεται από επαγγελματίες αλλά από χιλιάδες χρήστες που προσφέρουν δωρεάν το αποτέλεσμα της πνευματικής τους εργασίας. Η εξέλιξη αυτή αλλάζει από μόνη της τους όρους παραγωγής περιεχομένου. Η Wikipedia, δείγμα λαμπρό των νέων τάσεων, έχει φτάσει το 1.800.000 λήμματα έναντι 65.000 της τελευταίας έκδοσης της Britannica. Παράλληλα, η ανανέωση είναι σχεδόν δημοσιογραφική: από τις 7 Αυγούστου, η Wikipedia φιλοξενεί λήμμα για τον πόλεμο Ρωσίας – Γεωργίας που ενημερώνεται καθημερινά και παραπέμπει σε εκατοντάδες εξωτερικούς συνδέσμους. Κι αν είναι εύλογες οι αντιρρήσεις για την εγκυρότητα των δεδομένων, θα μπορούσε κανείς να αντιτείνει ότι οι μεταγνωστικές δεξιότητες που πλέον πρέπει να καλλιεργεί η εκπαίδευση θα πρέπει να ενισχύουν την κριτική ικανότητα καθώς και την ικανότητα διασταύρωσης και επαλήθευσης των δεδομένων.
  • Ακόμη, όμως, και αν καμιά από τις παραπάνω συνθήκες δεν ίσχυε ένα και μόνο ?ποσοτικό- δεδομένο θα αρκούσε κατά τη γνώμη μας για να άρει τον σκεπτικισμό: Για κάθε μέρα που εμείς θα ερίζουμε για το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τον αριθμό των εξεταζομένων μαθημάτων (αυτά μας βεβαιώνουν πως υπάρχει ακόμα εκπαιδευτικό σύστημα στον τόπο) 65.000 νέα βίντεο θα ανεβαίνουν στο youtube και 300 μαθήματα θα προστίθενται στις χιλιάδες εγκαταστάσεις του moodle παγκοσμίως?

Σχετικά:

2 Σχόλια “e-learning 2.0: υπάρχει λόγος;”
  1.  

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων