Το παρόν πρόγραμμα αποτελεί μέρος του κύκλου «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και επικεντρώνεται στην προώθηση του αλληλοσεβασμού και της συνεργασίας, απευθυνόμενο κυρίως σε μαθητές νηπιαγωγείου.
Ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι να προάγει τη συνεργασία μεταξύ των παιδιών στο νηπιαγωγείο, με την ενθάρρυνση δραστηριοτήτων που θα γίνονται ανά ζεύγη ή σε μικρές ομάδες, ώστε τα παιδιά να αναπτύξουν συνεργατικές δεξιότητες. Τα εργαστήρια περιλαμβάνουν ποικιλία δραστηριοτήτων που αξιοποιούν τεχνικές θεάτρου, δραματοποίησης, φύλλα εργασίας, κατασκευές, εικόνες και θεατρικό παιχνίδι. Κάθε εργαστήριο ξεκινά με παιχνίδια προθέρμανσης και ομαδοποίησης, ακολουθούμενα από δραστηριότητες που περιλαμβάνουν ανίχνευση, διδασκαλία και αξιολόγηση.
Κάθε εργαστήριο είναι σχεδιασμένο για μία διδακτική ώρα. Οι στόχοι του προγράμματος εστιάζουν στις Δεξιότητες του 21ου αιώνα και κατατάσσονται σε κατηγορίες όπως Δεξιότητες Μάθησης, Δεξιότητες Ζωής και Δεξιότητες του Νου, εστιάζοντας κυρίως στην ανάπτυξη Δεξιοτήτων Επικοινωνίας, Κριτικής Σκέψης και Συνεργασίας καθώς και Κοινωνικών Δεξιοτήτων.
Τα εργαστήρια παραμένουν ευέλικτα, καθώς δραστηριότητες μπορούν να προσαρμοστούν ή να αντικατασταθούν ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Τα επτά εργαστήρια περιλαμβάνουν δραστηριότητες γνωριμίας, οργανωμένες δραστηριότητες, καθώς και φύλλα εργασίας που συνδυάζουν τέχνη με την εκπαιδευτική διαδικασία, με σκοπό την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και παρατηρητικότητας.
Πριν την εφαρμογή του προγράμματος, είναι απαραίτητη η προετοιμασία των παιδιών μέσω γνώσεων και κανόνων συνεργασίας, με μόνιμα ζευγάρια δραστηριοτήτων και διδασκαλία στους κανόνες της τάξης. Για την επιτυχία της υλοποίησης των δραστηριοτήτων, δεν απαιτείται εκτενής προετοιμασία υλικού, εκτός από αναλώσιμα που είναι ήδη διαθέσιμα στο νηπιαγωγείο. Κάθε εργαστήριο περιλαμβάνει οδηγίες για την προετοιμασία, οι οποίες διευκολύνουν τον/την εκπαιδευτικό. Οι μαθητές θα ενθαρρύνουν την επικοινωνία, τη συνεργασία και θα μάθουν να επιλύουν συγκρούσεις, με την ολοκλήρωση των εργαστηρίων να περιλαμβάνει την καταγραφή και αξιολόγηση των τελικών ιδεών που αναπτύχθηκαν. |