Οι άνθρωποι την περίοδο της Αποκριάς προετοιμάζονται ψυχικά και σωματικά για την περίοδο του Πάσχα και την Ανάσταση του Χριστού.
Η περίοδος της Αποκριάς θεωρείται περίοδος εκτόνωσης κατά την οποία οι άνθρωποι ξεφεύγουν από την καθημερινότητά τους με τη βοήθεια της μεταμφίεσης.
Αποτελεί ευκαιρία για ξεφάντωμα και χίλια δυο πειράγματα.
Μεγαλύτερα κέντρα αποκριάτικου ξεφαντώματος στην Ελλάδα είναι: η Πάτρα με με τη Μεγάλη Παρέλαση των Αρμάτων και των Καρναβαλιστών, η Ξάνθη με το “κάψιμο του Τζάρου”, η Θεσσαλονίκη με τους “Κουδουνοφόρους”, η Θήβα με τον “βλάχικο γάμο”, η Κοζάνη με τους ωραίους φανούς της, η Νάουσα με τους “Γενίτσαρους και τις Μπούλες” κ.α.
…Κλόουν!!
..ας τους αφιερώσουμε 2 όμορφα τραγούδια!
….η σειρά μας!!
…Μπου!!!!!!!!!!!!!!
…κι αν δε φοβηθήκατε αρκετά! Ορίστε και τα αραχνο-καπέλα μας!
…α! να και οι μάσκες που φτιάξαμε για τη φετινή Αποκριά!
-Οι Ινουίτ είναι κοντοί, μελαχρινοί με χαρακτηριστικά σχιστά μάτια. Φορούν χοντρά ρούχα φτιαγμένα από δέρμα πολικής αρκούδας, φώκιας ή αρκτικής αλεπούς, για να μπορούν να αντιμετωπίσουν το μεγάλο ψύχος της Αρκτικής, κοντά στην οποία ζουν. Ινουίτ σημαίνει Άνθρωπος.
-Τρέφονται με ψάρια, τα οποία ψαρεύουν ή με κρέας φώκιας, την οποία κυνηγούν.
-Τα σπίτια τους είναι τα γνωστά παγόσπιτα ιγκλού. Επίσης, ζουν συχνά σε σκηνές φτιαγμένες από δέρμα φώκιας ή τάρανδου.
Ας δούμε και μια ιστορία με έναν μικρό Ινουίτ και μια χιονόλευκη κουκουβάγια των πάγων!
Προχωρήστε τόσα στεφάνια όσα λέει ο αριθμός στο ζάρι!
Για να προχωρήσεις πρέπει να πεις μια λέξη από Ε!
Για να προχωρήσεις πρέπει να πεις μια λέξη από Υ!
Κανόνες Παιχνιδιού
Μια διαδρομή με στεφάνια σχηματίζεται στο δάπεδο της τάξης μας.
Κάθε στεφάνι φιλοξενεί κι ένα γράμμα από τα 11 της λέξης Φεβρουάριος.
Κάθε μαθητής στη σειρά του, ρίχνει το ζάρι και προχωρά τόσα στεφάνια όσα δείχνει ο αριθμός.
Για να μπορέσουν οι μαθητές να προχωρήσουν τη διαδρομή ώστε να τερματίσουν, θα πρέπει να βρίσκουν κάθε φορά μια λέξη που να αρχίζει από το γράμμα που υπάρχει στο στεφάνι τους!
…κι ένα τραγουδάκι για να καλωσορίσουμε το μήνα Φεβρουάριο!
-Ορισμένα ζωάκια τώρα το χειμώνα δε θα τα δούμε στο δάσος!
-Η αιτία είναι η δυσκολία στην αναζήτηση τροφής και η έλλειψη της.
-Θα πέσουν λοιπόν σ’ έναν ύπνο βαθύ που λέγεται “Χειμερία νάρκη” και θα ξυπνήσουν πάλι την άνοιξη!
-Τα ζώα που είναι να πέσουν σε χειμερία νάρκη, πρέπει να προετοιμαστούν καλά.
-Η προετοιμασία που κάνει κάθε ζώο πριν πέσει σε χειμερία νάρκη, είναι να αρχίσει να τρώει λαίμαργα κατά τη διάρκεια όλης της μέρας, κατά τις θερινές περιόδους!
-Όταν ένα ζώο πέφτει σε χειμερία νάρκη, η θερμοκρασία του σώματός του πέφτει, οπότε πρέπει να είναι προστατευμένο καλά με λίπος και με μια ζεστή φωλιά!
-Ζώα που πέφτουν σε «χειμερία νάρκη» είναι η αρκούδα, τα φίδια, τα σαλιγκάρια, σαύρες, κάστορες, οι βάτραχοι, και πολλά άλλα!
Ας τα θυμηθούμε με ένα τραγουδάκι:
Και με το παραμυθάκι “Λιγουλάκι χειμώνας” του Paul Stewart στην ακόλουθη διασκευή:
Με αφορμή τον χειμερινό ύπνο των αρκούδων εμείς αποφασίσαμε να αναζητήσουμε τη σπηλιά μιας αρκούδας στο δάσος!
-Πήγαμε λοιπόν ένα φανταστικό ταξίδι στο δάσος τραγουδώντας:
Η Αφίσα μας, που προειδοποιεί ότι οι αρκούδες κοιμούνται!
Οι μολυβοθήκες μας με θέμα την καφέ αρκούδα!
Μαθηματικά με τον “Λεμονο-σκατζόχοιρο”:
(Βάλε – Βγάλε στον “Λεμονο-σκατζόχοιρο” όσα αγκαθάκια σου λέει ο αριθμός)
βγάλε 1 αγκάθι
βγάλε 4 αγκάθια
βάλε 2 αγκάθια
βάλε 4 αγκάθια
βάλε 5 αγκάθια
βάλε 1 αγκάθι
Παιχνίδι: Ψάχνω τον “Λεμονο-σκατζόχοιρο”
(Οι μαθητές κρύβουν στην τάξη τον “Λεμονο-σκατζόχοιρο” και ένα παιδάκι τον ψάχνει! Κάθε που πλησιάζει στο σημείο που είναι κρυμμένος οι υπόλοιποι μαθητές φωνάζουν : “λεμόνι-λεμόνι”, όταν απομακρύνεται φωνάζουν κάποιο άλλο φρούτο που έχουν συμφωνήσει.)
Μίμηση ζώων:
-Κάθε μαθητής μιμείται ένα ζωάκι και ακολουθεί μια διαδρομή, π.χ. ένα τούνελ που οδηγεί στη φωλιά για να κοιμηθεί…αλλά και έξω από τη φωλιά όταν έρθει η Άνοιξη.
-Πραγματοποιούμε αυτό το παιχνίδι χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά:
Τουβλάκια γυμναστικής ή μαξιλάρια πάνω στα οποία θα περπατούν όταν μιμούνται τα ζώα (βάτραχος).
Καρέκλες που ενώνουμε και κάτω από αυτές κινούνται σε δεύτερη φάση πηγαίνοντας στη φωλιά τους (φίδι).
Χαρτόκουτα ή ένα μεγάλο σεντόνι στα οποία θα σέρνονται και θα κουλουριάζονται στο τέλος της διαδρομής όπου θα είναι η σκοτεινή φωλιά τους (αρκούδα, σκίουρος, σκαντζόχοιρος κ.τ.λ.).
Παιχνίδι: “Ο Λύκος στο δάσος”
(-Τα παιδιά είναι σκαντζοχοιράκια ζωηρά που τρέχουν, χοροπηδούν, κινούνται ελεύθερα στο χώρο.
-Όταν ακούσουν το ουρλιαχτό του λύκου μένουν ακίνητα, αμίλητα.
-Ο λύκος τριγυρνά ανάμεσά τους και όποιον αντιλαμβάνεται να κινείται τον παίρνει στη φωλιά του.)
Παιχνίδι: “Κοιμάται – Δεν κοιμάται”
(Λέμε ένα ζώο και τα παιδιά το κατατάσσουν στην κατηγορία Κοιμάται – Δεν κοιμάται. Το παίζουμε όπως το “Πετάει-πετάει”.)
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα