1 Μάσκες ζώα: Τα παιδιά ζωγράφισαν και κατασκεύασαν αποκριάτικες μάσκες ζώων.
2 Κάθε σχολείο δημιούργησε ένα βίντεο όπου τα παιδιά τραγούδησαν ένα παραδοσιακό τραγούδι ή παιχνίδι της χώρας του. Η δική μας συμμετοχή ήταν “Το κοκοράκι”.
Δραστηριότητες: “Κατεύθυνση και Θέση στο Χώρο”
1 Μέσα από ΄το βιβλίο “Where is the Astronaut?” τα παιδιά διασκεδάζουν εξασκώντας τις έννοιες της κατεύθυνσης και της θέσης στο χώρο!
2 Το παιχνίδι «Βρες τα ζώα» είναι μια διασκεδαστική δραστηριότητα που ενθαρρύνει τους μαθητές να αναζητήσουν ζώα και να περιγράψουν τη θέση τους χρησιμοποιώντας κάρτες με ενδείξεις. Μέσα από το παιχνίδι, οι μαθητές:
– Καλλιεργούν το πνεύμα της παρατήρησης
– Ενισχύουν την οπτική μνήμη
– Βελτιώνουν τις δεξιότητες έκφρασης
Επιπλέον, χρησιμοποιώντας προθέσεις τόπου κατά την αναζήτηση των ζώων, εξοικειώνονται με το απαραίτητο λεξιλόγιο για τον προσανατολισμό στον χώρο. Ένα διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι που κάνει τη μάθηση πιο συναρπαστική!
3 Τα παιδιά τοποθετούν το σώμα τους (πάνω, κάτω, πίσω κ.λπ.) σύμφωνα με τις οδηγίες της Νηπιαγωγού. Στη συνέχεια τοποθετούν ένα αντικείμενο σε διάφορες θέσεις.
4 Online games: Τα παιδιά έπαιξαν διάφορα ΄διαδικτυακά παιχνίδια με θέμα την “Κατεύθυνση και Θέση στο Χώρο”
5 Συνεργατική δράση: Επιλέξαμε με τους εταίρους μας ένα τραγούδι με θέμα την θέση στο χώρο. Κάθε σχολείο δημιούργησε ένα βίντεο, όπου τα παιδιά εκτελούν τις εντολές και τοποθετούν ανάλογα το σώμα τους στον χώρo.
2 Το Sudocu του Χειμώνα: Τα παιδιά επιλέγουν εικόνες και δημιουργούν ένα Sudocu με θέμα τον Χειμώνα. Τα οφέλη από την ενασχόληση των παιδιών με το Sudocu είναι: α)η ανάπτυξη Λογικής Σκέψης: Το Sudoku βοηθά τα παιδιά να σκέφτονται λογικά και να βρίσκουν μοτίβα και σχέσεις μεταξύ συμβόλων. β) η ενίσχυση της Μνήμης: Η αναζήτηση μοτίβων και η απομνημόνευση βελτιώνει τη βραχυπρόθεσμη μνήμη.
3 Φόρεσε πρώτος την μάσκα:
Οργανώσαμε έναν αγώνα με την χρήση του Beebot. Δύο παιδιά, ξεκινώντας από την ίδια αφετηρία, προγραμματίζουν τα beebot με σκοπό να πάρουν την αποκριάτικη μάσκα και στη συνέχεια να φτάσουν στο τέλος της διαδρομής. Νικητής είναι όποιος τερματίσει πρώτος.
Με το παιχνίδι αυτό τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης Αλγοριθμική σκέψη: πρέπει να σκεφτούν και να σχεδιάσουν τη σωστή ακολουθία εντολών για να φτάσουν στο στόχο. Προγραμματισμός: Εισάγονται στις βασικές έννοιες του προγραμματισμού, όπως η εντολή, η ακολουθία και η διόρθωση του λάθους. Επίλυση προβλημάτων: Αν το Beebot δεν ακολουθήσει τη σωστή πορεία, τα παιδιά πρέπει να αναγνωρίσουν το λάθος και να διορθώσουν τον προγραμματισμό.
4 Το κυνήγι των πασχαλινών αβγών
Τα παιδιά ξεκίνησαν τη δραστηριότητα δημιουργώντας πασχαλινά αβγά, τα οποία ζωγράφισαν και έκοψαν. Στη συνέχεια, με τα αβγά αυτά σχεδίασαν ένα ταμπλό, το οποίο αποτέλεσε το «ταμπλό» για τον προγραμματισμό του Bee-Bot. Ο στόχος της δραστηριότητας ήταν να προγραμματίσουν τον λαγό (Bee-Bot) ώστε να επιλέξει ένα αβγό και να το μεταφέρει σωστά στο πασχαλινό καλαθάκι. Μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά εξασκήθηκαν στον βασικό προγραμματισμό και την χωρική σκέψη.
5 Πασχαλινό αβγό
Τα παιδιά συμμετέχουν σε μια δημιουργική και διασκεδαστική δραστηριότητα όπου ζωγραφίζουν ένα πασχαλινό αβγό. Πάνω στο αβγό υπάρχουν αριθμοί, και κάθε αριθμός αντιστοιχεί σε ένα συγκεκριμένο χρώμα. Οι μικροί μας προγραμματιστές καλούνται να “αποκωδικοποιήσουν” τους αριθμούς, να βρουν το αντίστοιχο χρώμα και να γεμίσουν το σχέδιο. Μέσα από αυτή τη διαδικασία εισάγονται με απλό και παιγνιώδη τρόπο στις βασικές έννοιες της αποκωδικοποίησης και της αντιστοίχισης, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και τη φετινή χρονιά οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας έκοψαν τη δική τους βασιλόπιτα. Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου για την ευγενική χορηγία της βασιλόπιτας και του δώρου για τον τυχερό μαθητή. .
Ευχόμαστε σε όλους υγεία, ευτυχία και μια δημιουργική και ευλογημένη χρονιά.
Με μεγάλη χαρά συμμετείχαμε σε μια ξεχωριστή διαδικτυακή συνάντηση, μέσω Webex, με τον κτηνίατρο κύριο Μιχόπουλος Π και το Νηπιαγωγείο Παπαγιάννη. Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τον κόσμο των κατοικίδιων ζώων και να μάθουμε πώς μπορούμε να τα φροντίζουμε σωστά, ώστε να είναι χαρούμενα και υγιή.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κτηνίατρος μας εξήγησε:
Πώς πρέπει να ταΐζουμε τα ζωάκια μας σωστά.
Τι χρειάζονται για να είναι χαρούμενα και υγιή.
Πώς να τα φροντίζουμε όταν δεν νιώθουν καλά.
Γιατί είναι σημαντικό να επισκέπτονται τον κτηνίατρο.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κάνουν ερωτήσεις και να μοιραστούν ιστορίες για τα αγαπημένα τους κατοικίδια. Ο κτηνίατρος απάντησε με υπομονή και μας έδωσε πολύτιμες συμβουλές. Ήταν μια διασκεδαστική και εκπαιδευτική εμπειρία που μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα τις ανάγκες των μικρών μας φίλων.
Επίσης σε συνεργασία με τους εταίρους μας δημιουργήσαμε μια παρουσίαση με τους τρόπους που πρέπει να φροντίζουμε τα κατοικίδια ζώα μας.
Δραστηριότητα Κωδικοποίησης: Δημιουργήσαμε ένα επιτραπέζιο ταμπλό με χριστουγεννιάτικα στολίδια (κόκκινα, χρυσά και πράσινα αστέρια, έλατα, καμπάνες.) Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι. Πρέπει να προγραμματίσει το beebot ώστε να μαζέψει όσα χρυσά αστέρια του δείχνουν τα ζάρια. Αρχικά ακολουθεί το μονοπάτι με το χέρι και μετράει τα αστέρια και μετά προγραμματίζει το beebot.
Τα παιδιά δημιούργησαν την παιδική χαρά των ονείρων τους χρησιμοποιώντας το chfiak;εργαλείο σχεδίασης Canva
Στα πλαίσια του προγράμματος ETwinning “STEAM-Wonders of the World” τον μήνα Νοέμβριο
2) Σε συνεργασία με τους εταίρους μας δημιουργήσαμε μια ψηφιακή αφίσα του ηλιακού μας συστήματος
3) Κατασκευάσαμε πυραύλους και τους εκτοξεύσαμε με τον δικό μας τρόπο. Διασκεδάσαμε πολύ και μάθαμε πολλά πράγματα.
Τον Ιανουάριο, στα πλαίσια του προγράμματος ETwinning “Fun Mathematics” οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν δράσεις που αφορούν την μαθηματική έννοια “Διαστάσεις”
Δράσεις που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με τους εταίρους μας:
Δραστηριότητα που σχεδιάσαμε και προτείναμε εμείς (από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίστροφα)
Δημιουργήσαμε και παίξαμε παιχνίδια με θέμα τα σχήματα (πίνακας διπλής εισόδου, ντόμινο), τα οποία παρουσιάσαμε στους εταίρους μας σε διαδικτυακή συνάντηση.
Παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια