Για τη συμμετοχή μας στη δράση “Διαβάζουμε Μαζί”, μάς έστειλαν μαζί με το δίπλωμα συμμετοχής και σελιδοδείκτες, για να συνεχίσουμε τα ταξίδια μας στον μαγικό κόσμο των βιβλίων!
Σε ευχαριστούμε πολύ ¨Κυψέλη”
Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή του Χριστιανισμού που συμβολίζει το πέρασμα από τον θάνατο στη ζωή, εορτάζοντας την Ανάσταση του Ιησού Χριστού. Συνδυάζει βαθιά πνευματικά νοήματα και πλούσια λαϊκή παράδοση.
Η αφήγηση και ο σχολιασμός βιβλίων, η παρακολούθηση σχετικών εκπαιδευτικών βίντεο, η τήρηση παραδόσεων και εθίμων, η συμμετοχή σε εικαστικά εργαστήρια, παιχνίδια και κατασκευές, ήταν ο δικός μας τρόπος να προετοιμαστούμε να υποδεχτούμε τη μεγάλη αυτή γιορτή.
Εύχομαι το φως της Ανάστασης να φωτίζει τις ζωές όλων μας και να φέρει υγεία, αγάπη και ειρήνη.
Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει και φέτος στην Δράση φιλαναγνωσίας
«Διαβάζουμε Μαζί»
Δημιουργήσαμε το ΠΟΙΗΜΑ με τίτλο «2 Απρίλη σήμερα»
Το εικονογραφήσαμε
και το αναρτήσαμε στο συνεργατικό padlet
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος γιορτάσαμε την 25η Μαρτίου που αποτελεί τη μεγαλύτερη διπλή γιορτή του Ελληνισμού. Συνδυάζει τον θρησκευτικό εορτασμό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και την εθνική επέτειο της Επανάστασης του 1821.
Αφηγηθήκαμε τα ιστορικά γεγονότα, γνωρίσαμε τους ήρωες της εποχής και αντιληφθήκαμε την αξία της ελευθερίας. Η προετοιμασία για τη συμμετοχή μας στις εορταστικές εκδηλώσεις της τοπικής κοινότητας πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τους μαθητές, τις μαθήτριες και το διδακτικό προσωπικό του Δημοτικού Σχολείου Αραχναίου.
Οι κατασκευές μας
Πρόβα παρέλασης και Παραδοσιακοί χοροί
Ποιήματα και Επετειακά τραγούδια
Κατά την εφαρμογή του προγράμματος υλοποιήθηκαν τα ακόλουθα εργαστήρια
1ο Εργαστήριο: Γνωριμία με τον Ρούλη τον Τροφούλη-Διερεύνηση του θέματος-Προγενέστερες γνώσεις.
Ο Ρούλης ο Τροφούλης μας συστήνεται και μας μαθαίνει το σύνθημα «τρώω υγιεινά και αθλούμαι καθημερινά»
2ο Εργαστήριο: Από πού προέρχεται το αγαπημένο μου φαγητό;
Οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους φαγητό και το παρουσιάζουν στην ολομέλεια. Συζητάμε για τις πρώτες ύλες και τα προϊόντα τους-τροφές.
Διαβάζουμε το βιβλίο «Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική» της Λητούς Τσακίρη Παπαθανασίου, το σχολιάζουμε, οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν τους ήρωες και αυτό που θα έκαναν αυτά για να τους σταματήσουν να μαλώνουν.
Συζητάμε για τα τρόφιμα γενικά και την αξία τους για τον άνθρωπο, για τις σωστές και μη διατροφικές συνήθειες και τα οφέλη της σωματικής άσκησης
Συμπληρώνουν ατομικά φύλλα εργασίας.
3ο Εργαστήριο: Διατροφική πυραμίδα -ομάδες τροφίμων
Με την τεχνική του κολάζ οι μαθητές/τριες κατασκευάζουν την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής και συμπληρώνουν τα σπιτάκια των ομάδων τροφίμων.
Παρακολουθούμε το βίντεο: πυραμίδα διατροφής https://youtu.be/G6UcWhtNslg
Παίζουμε το μουσικοκινητικό παιχνίδι «Ο Τάκης ο Ρομποτάκης»,
το επιτραπέζιο « the healthy eating pyramid», 
on line παιχνίδια για εμπέδωση των ομάδων τροφίμων
τη δραστηριότητα: φτιάχνω τη δική μου διατροφική πυραμίδα από τα αποθετήρια του Φωτόδεντρου.
4ο Εργαστήριο: τοπικότητα και η εποχικότητα των προϊόντων
Κάθε φορά που αλλάζουμε εποχή στο ημερολόγιό μας, συζητάμε για τα φρούτα και τα λαχανικά της αντίστοιχης εποχής, οι μαθητές/τριες γίνονται μικροί μάγειρες, φτιάχνουν τη φρουτοσαλάτα της εποχής και την μοιράζονται με τους μαθητές και τις μαθήτριες του συστεγαζόμενου Δημοτικού σχολείου. Φτιάξαμε και υγιεινό κολατσιό το Φθινόπωρο, μόνο με ελαιόλαδο και προϊόντα ελιάς.
Γνωρίζουμε και χορεύουμε τα παραδοσιακά τραγούδια «Μπαίνω μες τ΄ αμπέλι», «Μήλο μου κόκκινο», «Λεμονάκι μυρωδάτο».
Τις έννοιες της τοπικότητας και της εποχικότητας των προϊόντων τις προσεγγίσαμε και μέσα από τη συμμετοχή μας στο Σχολικό Δίκτυο Δράσης “Ταπερίστας 2026” και τα Επιμορφωτικά Εργαστήρια Μαθητών: «Αστεράτο τάπερ» και «Καρπούζι ή μήλο;»
Συμμετείχαμε επίσης στην «Ημέρα Δεκατιανού» και παρουσιάσαμε σε on line σύνδεση σε νηπιαγωγεία της Ελλάδας την ταυτότητα του δικού μας δεκατιανού, του «Αστεράτου δεκατιανού, 10 το καλό!»
5ο Εργαστήριο: Νερό, υγιεινή διατροφή και άσκηση. Το τρίπτυχο της επιτυχίας
Οι μαθητές και οι μαθήτριες σχολιάζουν την παρακάτω εικόνα και συνειδητοποιούν την αξία του νερού και το πόσο σημαντικό είναι να ενυδατώνουμε πάντα τον οργανισμό μας.
Μετά από συζήτηση, αποφασίζουμε να εντάξουμε τη σωματική άσκηση στην καθημερινότητα μας και να ασκούμαστε μουσικοκινητικά ανάμεσα στις διαφορετικές δραστηριότητες της ημέρας. Ξεκινήσαμε τραγουδώντας και χορεύοντας το «χοντρό μπιζέλι», το «Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια – To Σώμα Μου | Παιδικά Τραγούδια Ελληνικά – HeyKids» και το «A Ram Sam Sam song for kids»
http://www.youtube.com/watch?v=q-3ZGfjc5ZE
https://www.youtube.com/watch?v=WEwmqyjUE8E
6ο Εργαστήριο: Γίνομαι διαιτολόγος για μια ημέρα!
Διαβάζουμε το βιβλίο της Σοφίας Μαντούβαλου
«Μια φορά ήταν… η Κολοτούμπα» για τη σωστή διατροφή,
συζητάμε και ανακεφαλαιώνουμε τις γνώσεις μας από τα προηγούμενα εργαστήρια.
Οι μαθητές/τριες συμπληρώνουν πίνακα με στήλη για το πρωινό, το δεκατιανό, το μεσημεριανό, το απογευματινό και το βραδινό τους γεύμα.
7ο Εργαστήριο: Αξιολόγηση
Το τελευταίο εργαστήριο του προγράμματος αποτελεί μια ανασκόπηση του συνόλου των εννοιών και πρακτικών που εξετάστηκαν στις προηγούμενες ενότητες.
Οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν το ποίημα της «Υγιεινής Διατροφής» και το «Προσέχω το σώμα μου», τους κανόνες της «δίαιτας του μαθητή» και συμπληρώνουν τον « χάρτη της υγείας». Με τον τρόπο αυτό αξιολογούνται εάν κατανόησαν τη σημασία της υγιεινής διατροφής.
Τέλος ας σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο εργαστήριο το έχουμε εντάξει και στις Δράσεις Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας.
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, σύμφωνα με την εγκύκλιο Φ.6/23211/Δ1/ 25-02-2026 του ΥΠΑΙΘΑ, θα πραγματοποιηθούν από 2 έως και 23 Μαρτίου 2026 και μόνο ηλεκτρονικά μέσω του συνδέσμου https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Μπορούν να εγγραφούν τα παιδιά που γεννήθηκαν από 1η Ιανουαρίου 2022 μέχρι και 31 Δεκεμβρίου 2022
Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ79/2017 (Α’ 109).
Στο ακόλουθο αρχείο υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες αναφορικά με την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης.
Μπορείτε επίσης για οποιαδήποτε απορρία έχετε, να επικοινωνείτε με την προϊσταμένη του νηπιαγωγείου καθημερινά από 13:00-14:00 στο τηλέφωνο 2753051202
Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος διαβάσαμε τις μικρές ιστορίες και ακούσαμε, τραγουδήσαμε και χορέψαμε τα τραγούδια που συνόδευαν τα πιο αντιπροσωπευτικά δικαιώματα των παιδιών, εφαρμόσαμε παιδαγωγικές δραστηριότητες (ζωγραφική, παντομίμα, «συνέχισε την ιστορία», «πετάει πετάει», «κολοκυθιά», συγγραφή παραμυθιού) και διεξαγάγαμε συνελεύσεις με θεματική σχετική με το κάθε δικαίωμα που επεξεργαζόμασταν.
Ακολουθούν οι αποφάσεις των συνελεύσεων μας.
Να αλλάξουμε το όνομα του Κυριάκου και να προσθέσουμε τη Σοφία και τη Νεφέλη και να γράψουμε στην πόρτα/καλημέρα τα ονόματα μας με τις φωτογραφίες μας.
Συμφωνούμε ότι όλα τα παιδιά πρέπει να μπορούν να έχουν παιχνίδια, μπάλα, αυτοκινητάκια, παζλ, φαγητό, αγάπη, ρούχα, σπίτι, καθαρό νερό και κρεβάτι για να ξεκουράζονται και να προστατεύονται.
Προτείνουμε στους γονείς μας να παίζουμε μαζί με τα παιχνίδια που έχουμε, να πηγαίνουμε βόλτες, να γράφουμε, να κάνουμε αγκαλίτσες, να μας δίνουν φρούτα.
Σήμερα στο διάλλειμα θα παίξουμε όλοι μαζί κυνηγητό, γιατί όλοι μπορούμε και να τρέχουμε και να κυνηγάμε.
Να παίζουμε σύμφωνα με τους κανόνες που έχουν τα παιχνίδια
Όταν τα φανταστικά φιλαράκια μας έρθουν στο σχολείο, αποφασίσαμε να παίξουμε μαζί τους και να τους μάθουμε πράγματα.
Να πηγαίνουμε περισσότερες εκδρομές και βόλτες στη μεγάλη αυλή.
Αν κάποιο παιδάκι χτυπήσει στο διάλλειμα, θα το πούμε αμέσως στην κυρία.
Μπορούμε να λέμε: Σταμάτα να με πονάς. Σταματήστε και ζητήστε συγγνώμη.
Να μας ρωτάνε πρώτα για τα πράγματα μας και άμα πούμε ΝΑΙ, τότε μπορούν να τα πάρουν και να τα δούνε.
Για να νιώθουν όλα τα παιδιά άνετα μέσα στην τάξη μας, αποφασίσαμε να τα προσέχουμε και να τα ρωτάμε αν θέλουν βοήθεια, ανεξάρτητα αν έχουν κάποια αναπηρία που φαίνεται ή δεν φαίνεται.
Αν συναντήσουμε κάποιο παιδί που έχει έρθει πριν λίγο καιρό από άλλη χώρα, αποφασίσαμε να του βρούμε σπίτι για να κοιμάται χωρίς να φοβάται, να μαγειρεύει η μαμά μας και να του δώσουμε φαγητό, να έρθει στο σχολείο μας να παίξει με τα παιχνίδια.
Τέλος δημοσιεύουμε τους στίχους του ποιήματος-τραγουδιού που γράψαμε στην τελευταία μας συνέλευση και έτσι ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα.Του κόσμου όλα τα παιδιά,
στα αλήθεια το αξίζουν
οι άλλοι να τα σέβονται
και να τα υπολογίζουν!
Αφού και εγώ είμαι παιδί
μπορώ να τραγουδάω,
να ζωγραφίζω, να γελώ
και να χοροπηδάω!
Κάνω κατασκευές πολλές
και αγκαλίτσες τρυφερές,
τους φίλους μου τους αγαπώ
και το σχολειό μου επίσης.
Τα καταφέρνω μια χαρά
και ξέρω ακόμα πιο πολλά
μα αυτό που θέλω να σας πω
είναι να με αγαπάτε,
πάντα νε με φροντίζετε
και να με υπολογίζετε
γιατί σαν όλα τα παιδιά
έχω και εγώ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.
Σε αυτό τον σύνδεσμο https://suno.com/s/GPjPEXN0v16FOV48 θα ακούσετε μελοποιημένο το ποίημα μας.
Σε αυτό μας βοήθησε η τεχνητή νοημοσύνη, χρήση του εργαλείου Ai: Suno.com
Σήμερα 30 Ιανουαρίου, γιορτή των Τριών Ιεραρχών (Ιωάννη Χρυσόστομου, Βασίλειου του Μέγα και Γρηγόριου Ναζιανζηνού), τις δύο πρωινές διδακτικές ώρες, πραγματοποιήσαμε εκκλησιασμό και αρτοκλασία σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και τις μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Αραχναίου.
Το υπόλοιπο της ημέρας, μέσα από βίντεο, συζήτηση και κατασκευές, προσπαθήσαμε να γνωρίσουμε το έργο των τριών αυτών Μεγάλων Πατέρων και να κατανοήσουμε γιατί θεωρούνται οι κατεξοχήν προστάτες των σχολείων, των μαθητών και των δασκάλων.
Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén