Την Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2023 το Νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Αραχναίου, συμμετείχε στη διδακτική επίσκεψη στο Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα “Βασίλειος Παπαντωνίου” που εδρεύει στο Ναύπλιο. Οι μαθητές και των δύο σχολείων παρακολούθησαν το ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απευθυνόταν σε μαθητές 4 έως 12 ετών, με τίτλο “Συλλέγω, ερευνώ, εκθέτω…”.
Προτού βρεθούμε στο χώρο αυτό προηγήθηκε μια πρώτη γνωριμία με τη λέξη μουσείο και ειδικότερα λαογραφικό μουσείο. Μιλήσαμε για τον τρόπο που πρέπει να συμπεριφερόμαστε όταν επισκεπτόμαστε ένα μουσείο καθώς και για τα εκθέματα που συνήθως περιλαμβάνουν τα λαογραφικά μουσεία. Με τη βοήθεια των γονέων και κηδεμόνων, συγκεντρώσαμε φωτογραφικό υλικό από παλιά αντικείμενα που θα μπορούσαν να είναι εκθέματα σε ένα λαογραφικό μουσείο, σαν και αυτό που επισκεφθήκαμε. Τους ευχαριστούμε για την προθυμία τους να συμμετέχουν σε ότι τους χρειαζόμαστε, αποδεικνύοντας ότι η συνεργασία νηπιαγωγείου και οικογένειας μόνο οφέλη μπορεί να προσφέρει στους μικρούς μας μαθητές.
Σαν βρεθήκαμε στο Λαογραφικό Μουσείο, οι μαθητές απόλαυσαν το ταξίδι στο παρελθόν όπου γνώρισαν ενδυμασίες και αντικείμενα μέσα και από τις συλλογές που φιλοξενεί. Μάλιστα γνώρισαν από κόντα τον τρόπο που συλλέγει, ερευνά και εκθέτει ένας μουσειολόγος τα αντικείμενα που θα συμπεριλάβει σε ένα μουσείο.
Στην ομάδα μας συλλέξαμε ένα γυναικείο πουκάμισο από τη Μακεδονία και με τη βοήθεια των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου βοηθήσαμε να ενταχθεί στη συλλογή του Λαογραφικού Μουσείου.
Την επόμενη μέρα ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από όσα γνωρίσαμε στο μουσείο.


























