ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΕΛΛΑΔΑ!!!
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.
Οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/.
Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας τηλεφωνικά: 2674061588
Παρακάτω σας παραθέτουμε την σχετική εγκύκλιο:
Προάγοντας την φιλαναγνωσία, καλέσαμε σε διαδικτυακή συνάντηση την συγγραφέα παιδικών βιβλίων Σταυρούλα Βενιέρη, ώστε να μας διαβάσει το παραμύθι : “Ο Χρυσαετός και οι πλανήτες”.
Η Σταυρούλα Βενιέρη γεννήθηκε στον Πειραιά και μεγάλωσε στη Νίκαια. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων, Marketing, Δημόσιες Σχέσεις και έχει πιστοποίηση γνώσης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Είναι Συγγραφέας Παραμυθιών και Παιδικής Λογοτεχνίας , Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων σε Εκδοτική Εταιρεία και αρθρογραφεί στον ηλεκτρονικό τύπο.
Οι Ιστορίες από ζάχαρη – Παραμύθια από μέλι είναι μία σειρά από βιβλία γεμάτη κοινωνικά μηνύματα για μικρούς και μεγάλους.
Ο Χρυσαετός και οι Πλανήτες είναι η νέα ιστορία της σειράς που μιλά για ανθρώπινες αξίες, όπως η φιλία, η γενναιοδωρία, η στήριξη και το σημαντικότερο, ότι πρέπει να εκτιμάμε όλα όσα απλόχερα μας δίνονται. Ο Χρυσαετός μέσα από το περιπετειώδες ταξίδι του στο σύμπαν και τις πλούσιες γνώσεις που μας προσφέρει ανακαλύπτει τον εαυτό του, κάνει την αυτοκριτική του και συνειδητοποιεί το πραγματικό νόημα της ζωής!
Στο τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν αυτό που τους εντυπωσίασε από το παραμύθι και η κα Βενιέρη τους έστειλε επαίνους.
Ευχαριστούμε πολύ, κα Σταυρούλα Βενιέρη, για την τιμή που μας κάνατε!
Το νηπιαγωγείο μας αγαπάει το θέατρο και σήμερα, παρακολουθήσαμε την θεατρική παράσταση με τίτλο «Τα αδέσποτα», ένα θεατρικό έργο γραμμένο από την ομάδα «Hippo Theatre», η οποία αποτελείται από τους Φώτη Δούσο, Αλέξανδρο Ράπτη, Καλλιόπη Φύκαρη και απευθύνεται σε παιδιά 3-12 ετών με θέμα τα αδέσποτα ζώα και την ευαισθησία απέναντί τους.
Με λίγα λόγια: “Περάσαμε ΥΠΕΡΟΧΑ”
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση των παχύσαρκων και υπέρβαρων ατόμων σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Παχυσαρκίας (2019), ο αριθμός των παχύσαρκων παιδιών παγκοσμίως προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει τα 250 εκατομμύρια μέχρι το 2030, από τα 150 εκατομμύρια που είναι σήμερα. Τα νούμερα αυτά είναι άκρως ανησυχητικά για το επίπεδο υγείας των μελλοντικών ενεργών πολιτών. Ειδικότερα στον ελλαδικό χώρο, με βάση πρόσφατα δεδομένα, 1 στα 4 παιδιά σχολικής ηλικίας κατηγοριοποιείται ως παχύσαρκο ή υπέρβαρο. Ο τρόπος με τον οποίο μεγαλώνουν τα παιδιά διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο τόσο στην υγεία τους ως ενήλικες, όσο και στην ποιότητα ζωής τους. Ενώ η έλλειψη θρεπτικών συστατικών μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη ανάπτυξη, η υπερβολική πρόσληψη θερμίδων και λιπαρών οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην υπέρμετρη αύξηση βάρους και στην εμφάνιση χρόνιων προβλημάτων υγείας (υψηλή χοληστερόλη, υψηλή αρτηριακή πίεση, σάκχαρο) από πολύ μικρές ηλικίες.
Δεδομένου λοιπόν ότι το πρόβλημα της παχυσαρκίας εντοπίζεται από την παιδική ηλικία, γίνεται εύκολα αντιληπτή η ανάγκη υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, προκειμένου να τροποποιηθούν προς το καλύτερο οι στάσεις και οι αντιλήψεις των παιδιών αυτής της ηλικίας και να υιοθετηθούν αλλαγές στον τρόπο ζωής (διατροφή, φυσική δραστηριότητα κτλ) επωφελείς για την υγεία τους.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό» αποτελεί μία εισαγωγή των μαθητών/τριών στις σωστές διατροφικές συνήθειες και στη σημασία της άσκησης για την υγεία τους, υπό το πρίσμα των δεξιοτήτων μάθησης “4C” (επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη δημιουργικότητα).
ΠΗΓΗ: Τσιγγίδου, Σ. Οι ντεντέκτιβς ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό. Ανακτήθηκε από https://iep.edu
Το παρόν πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της συνεργασίας και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες νηπιαγωγείου.
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.
Στα εργαστήρια μέσα από ποικίλες δραστηριότητες αξιοποιούνται τεχνικές θεάτρου, δραματοποίηση, φύλλα εργασίας, κατασκευές, εικόνες και θεατρικό παιχνίδι. Το εργαστήρι ξεκινά με εισαγωγικά παιχνίδια για την προθέρμανση και τη συγκρότηση ομάδας, παρουσίαση και συμφωνία για το στόχο του εργαστηρίου, τη μεθοδολογία και τη δεοντολογία του. Ακολουθούν δραστηριότητες ανίχνευσης, διδασκαλίας, εμπέδωσης αξιολόγησης και μεταγνώσης.
Φεγγαρόλουστες βραδιές μας χαρίζει ο Ιανουάριος. Το φεγγάρι αυτές τις νύχτες προσπαθεί να γλυκάνει τις ψυχές μας και να ζεστάνει τη διάθεσή μας. Το φεγγάρι ολόγιομο και φωτερό ξενυχτά πάνω από τις στέγες και τα προσκεφάλια μας.
Και η λαϊκή παράδοση που από το κόσκινο της δεν γλυτώνει τίποτα, ήρθε να το τραγουδήσει με όμορφες παροιμίες όπως:
Του Γενάρη το φεγγάρι, παρά ώρα μέρα μοιάζει
ή την ημέρα σιγοντάρει (πλησιάζει).
-Του Γενάρη το φεγγάρι, μοιάζει σαν μαργαριτάρι.
Πηγή: https://odosaeginis.blogspot.com/2017/01/blog-post_14.html
Εμείς καλοδεχτήκαμε τον Γενάρη και φτιάξαμε το φεγγάρι σαν μαργαριτάρι…
Όμως, ένα άλλο πρωί του Γενάρη, που έβρεχε ασταμάτητα, αναρωτηθήκαμε αν μετά τη βροχή θα βγουν τα σαλιγκάρια. Η απάντηση θα δινόταν μόνο αν ερευνούσαμε τη φύση. Έτσι πήραμε τους φακούς μας και όταν σταμάτησε η βροχή βγήκαμε να παρατηρήσουμε τη φύση.
Έπειτα από αρκετή ώρα που τριγυρίζαμε και μελετούσαμε τη φύση, διαπιστώσαμε ότι δεν υπάρχουν σαλιγκάρια. Όταν μαζευτήκαμε στην τάξη μας αναρωτηθήκαμε γιατί συνέβη αυτό. Αρχίσαμε να ψάχνουμε πληροφορίες σε διάφορες πηγές όπως βιβλία, εφημερίδες, εγκυκλοπαίδειες, διαδίκτυο και καθώς συλλέγαμε πληροφορίες διαπιστώσαμε ότι τα σαλιγκάρια βρίσκονται σε χειμερία νάρκη.
Στη συνέχεια τα παιδιά ήθελαν να μάθουν τι είναι η χειμερία νάρκη και ποια άλλα ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Έτσι ανακαλύψαμε και τα υπόλοιπα ζώα και θελήσαμε να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες τις οποίες καταγράψαμε σε λίστα.
Επίσης, φτιάξαμε τις φωλιές τους και κολλήσαμε τα ζωάκια του δάσους μέσα σε αυτές. Πριν κολλήσουμε τα ζωάκια στις φωλιές τους και σε μια προσπάθεια εμπέδωσης για το ποια ζωάκια πέφτουν σε χειμερία νάρκη, προσθέσαμε στις εικόνες ζωάκια που δεν πέφτουν σε χειμερία νάρκη π.χ. γουρούνια, κότες κ.α. και τα παιδιά έπρεπε να βρουν μόνο αυτά που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και να τα κολλήσουν.
Και ήρθε η ώρα των κατασκευών μας… φτιάξαμε σαλιγκαράκια και αρκούδες καφέ…
Το χειμώνα μερικά ζωάκια πέφτουν σε χειμερία νάρκη και άλλα ζωάκια όπως τα σπουργιτάκια δυσκολεύονται να βρουν φαγητό… έτσι και εμείς φτιάξαμε μια ταΐστρα για τα πουλάκια , την οποία κρεμάσαμε στο δέντρο της αυλής μας και βάλαμε ότι απομένει από το δεκατιανό μας…
Και κάπως έτσι ήρθαν και οι Αλκυονίδες μέρες και εμείς μάθαμε τον μύθο της αλκυόνας και φτιάξαμε τις δικές μας αλκυόνες με τις φωλιές τους…
Οι αμυγδαλιές άνθισαν μέσα στο χειμώνα… άλλο ένα μήνυμα αισιοδοξίας… και εμείς φτιάξαμε τις αμυγδαλιές μας από ποπ κορν… και μια μεγάλη αμυγδαλιά σε κάδρο για την τάξη μας….
και αφού δεν χιόνισε στο χωριό μας, φτιάξαμε χιόνι από σόδα και κρέμα μαλλιών… μιλήσαμε και για τα ιγκλού που μένουν οι εσκιμώοι και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε με τεχνητό χιόνι και παγάκια… τοποθετήσαμε και τα ζώα που ζουν στο πάγο…
… από την διερεύνησή μας δεν έλειψε η μελέτη του φαινομένου της πήξης και της τήξης…
και παίξαμε με την λέξη Ιανουάριος καθώς επίσης και με σύνθετες λέξεις που έχουν ως πρώτο συνθετικό τη λέξη χιόνι…. από το παιχνίδι μας δεν έλειψε η επεξεργασία ποιημάτων…
φυσικά και δεν θα μπορούσαμε να μην γνωρίσουμε τα χειμερινά αθλήματα…
αφήσαμε τα ζωάκια του πάγου για το τέλος…
Τιμώνται ως προστάτες της εκπαίδευσης και των γραμμάτων.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/731
© SanSimera.gr
Εμείς για να Τους τιμήσουμε φτιάξαμε εκκλησίτσες.