↑ Επιστροφή σε Καινοτομία και ΠΕ11

Μια αυλή γεμάτη παιχνίδια

Κατά το σχολικό έτος 2010-2011 πραγματοποιήθηκε πολιτιστικό πρόγραμμα στο δημοτικό σχολείο Ελίκης, με τίτλο «Μια αυλή γεμάτη παιχνίδια». Συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής κα Σταθούλια Παναγιώτα και Γεωργάκη Αλεξάνδρα και οι δασκάλες των Ά και ΣΤ΄τάξεων, των οποίων οι μαθητές πραγματοποίησαν το πρόγραμμα.

Η ιδέα προέκυψε από την επιθυμία των μαθητών να μάθουν και παιχνίδια παλαιότερων εποχών και έγινε αμέσως αποδεκτή από τον διευθυντή του σχολείου με τον οποίο υπήρξε άψογη συνεργασία κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας και υλοποίησης του προγράμματος, το οποίο διήρκησε από το Νοέμβριο έως τον Ιούνιο. Αρωγοί σ’αυτή την προσπάθεια εκτός από το διευθυντή ήταν και ο σύλλογος διδασκόντων, ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων καθώς και ένα εργαστήριο κεραμικής τέχνης στο Αίγιο, το οποίο επισκέφθηκαν τα παιδιά. O υπεύθυνος εκεί τα μύησε σε πολλά παιχνίδια και παλιάς εποχής, καθώς τα ίδια κατασκεύασαν παιχνίδια από πηλό, ζωγράφισαν και είδαν πολλά παλιά παιχνίδια από κοντά.

Σε αυτό το πρόγραμμα καταφέραμε να ικανοποιήσουμε τους τους έξι σκοπούς του πιλοτικού προγράμματος σπουδών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Κατάφεραμε, δηλαδή, τα παιδιά να αναπτύξουν κινητικές δεξιότητες και να εκτελέσουν ικανοποιητικά ορισμένες από αυτές. Απέκτησαν γνώσεις για την αθλητική επιστήμη και κατάφεραν να τις εντάξουν σε συνθήκες φυσικής δραστηριότητας. Ανέπτυξαν ως ένα επίπεδο τη φυσική τους κατάσταση, την αυτοέκφραση και κοινωνικότητά τους και ταυτόχρονα έμαθαν να σέβονται τη διαφορετικότητα των ατόμων και να συνεργάζονται με όλους αρμονικά. Περισσότερο όμως από όλους τους σκοπούς του πιλοτικού προγράμματος, ο σκοπός Νο 6 ταυτίζεται πιο πολύ με τις καινοτόμες δραστηριότητες, όπου τα παιδιά επιδεικνύουν υπεύθυνη αθλητική και κοινωνική συμπεριφορά, ως αποτέλεσμα της συμμετοχής στη φυσική δραστηριότητα.

Φυσικά προέκυψαν και κάποια ζητήματα κατά την υλοποίηση του προγράμματος. Υπήρχαν παιδιά που δεν ήθελαν να εκτελέσουν κάποιο παιχνίδι, είτε γιατί δεν τους άρεσε, είτε γιατί το θεωρούσαν δύσκολο, είτε ακόμη γιατί ήθελαν να εκτελούν τα παιχνίδια με τους φίλους τους και όχι με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους. Όλα αυτά βέβαια λύνονταν κάθε φορά με τη συνεργασία όλων, με πολλή συζήτηση με τους μαθητές και με καλή διάθεση από όλους για την υλοποίηση αυτού που όλοι μαζί είχαμε αποφασίσει να πραγματοποιήσουμε.

Καταφέραμε λοιπόν,τα παιδιά του προγράμματος να δείξουν τα παιχνίδια που έμαθαν σε μαθητές άλλων τάξεων, να κατασκευάσουν παιχνίδια, να ζωγραφίσουν, να φτιάξουν κολάζ. Και όλα αυτά αποτέλεσαν το περιεχόμενο της τελικής μας εκδήλωσης, που σκοπό είχε να παίζουν και να χαίρονται όλοι. Όλο αυτό το παιχνίδι, το γέλιο και η ανεμελιά βρήκαν ανταπόκριση σε όλους και έδωσαν σε όλους χαρά και ικανοποίηση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλο αυτό το πρόγραμμα μας πρόσφερε κινητικές γνώσεις και γνώσεις για την παράδοση και τα παιχνίδια καθώς και προσωπική ικανοποίηση για την προετοιμασία και το τελικό αποτέλεσμα. Στους μαθητές μας έδωσε κινητικές δεξιότητες, πολιτισμικές γνώσεις, κατανόηση κανονισμών και επαφή με παλαιότερες εποχές. Και όλο αυτό το παιχνίδι, το γέλιο και η χαρά μας ακολούθησαν στη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς, η οποία ήταν μια ευχάριστη και δημιουργική χρονιά για όλους. Και σε μας τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής έδωσε ακόμη μια ικανοποίηση, γιατί καταφέραμε να ανοίξουμε τις πόρτες του σχολείου στην κοινωνία και να γνωρίσουν όλοι τις πτυχές του μαθήματός μας και τη δυναμικότητά του στο χώρο της εκπαίδευσης, των προγραμμάτων και των καινοτόμων δράσεων.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/meniek64/?page_id=238

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων