Επιστροφή σε Καινοτομία και ΠΕ11

Όλος ο κόσμος ένας κόσμος

Το σχολικό έτος 2010-11, στο Δημοτικό Σχολείο Ελίκης Αιγίου, η κα Αλεξάνδρα Γεωργάκη σε συνεργασία με την κα Παναγιώτα Σταθούλια προχώρησαν στον σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση της άτυπης δράσης «Όλος ο κόσμος ένας κόσμος». Στη δράση συμμετείχαν όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές και, επίσης, όλοι οι εκπαιδευτικοί και ειδικότητες του σχολείου. Αρωγός στην προσπάθεια με σημαντική συνεισφορά στην επιτυχία τόσο της δραστηριότητας όσο και της τελικής εκδήλωσης ήταν ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

Η  έμπνευση της κας Γεωργάκη για τη δράση  προήλθε από το βιβλίο «Κινητική Δημιουργικότητα» της Αναπλ. Καθηγήτριας του ΤΕΦΑΑ Αθήνας κ. Μπουρνέλη. Μέσα από το βιβλίο προέβαλλαν οι δυνατότητες διαθεματικής γνώσης που προσέφερε στα παιδιά το να διδαχθούν χορούς από διαφορετικές περιοχές του κόσμο, μαζί με βασικά γεωγραφικά, ιστορικά, πολιτισμικά στοιχεία για αυτές”.

Η ιδέα παρουσιάστηκε σε συνέλευση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου και αφού υπήρξε συμφωνία, ορίστηκαν οι δραστηριότητες τις κάθε τάξης και δρομολογήθηκε η συλλογή περισσότερων γεωγραφικών και λαογραφικών πληροφοριών για τις χώρες που επιλέχτηκαν να παρουσιαστούν.  Σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας υπήρξε τακτική επικοινωνία για τον έλεγχο της προόδου των δραστηριοτήτων και στην τελική συνέλευση του Συλλόγου καθορίστηκε η τελική μορφή της εκδήλωσης.

Έγινε προσπάθεια να εναρμονιστούν οι δραστηριότητες σύμφωνα με τις απαιτήσεις των πιλοτικών προγραμμάτων σπουδών και να ικανοποιήσουμε τέσσερις σκοπούς.

– Αναφορικά με τον πρώτο σκοπό της ανάπτυξης των κινητικών δεξιοτήτων, τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες ισορροπίας, μετακίνησης, προσανατολισμού, πλευρικότητας, κατανόησης κίνησης.

– Σύμφωνα με τον τέταρτο σκοπό της αυτοέκφρασης και κοινωνικότητας, απόλαυσαν τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα.

– Όσον αφορά τον πέμπτο σκοπό, μέσα από την επαφή τους με ξένες κουλτούρες κατανόησαν και σεβάστηκαν τη διαφορετικότητα των ατόμων και συνεργάστηκαν με όλους.

– Για τον έκτο σκοπό, επέδειξαν υπεύθυνη αθλητική και κοινωνική συμπεριφορά μέσα από τη συνεργασία και την αποδοχή ευθυνών.

Οι μαθητές όχι μόνο έμαθαν ξένους χορούς, αλλά πήραν και γνώσεις σχετικά με την ιστορία, τη λαογραφία και κουλτούρα που τους συνοδεύουν, έζησαν τη χαρά της συμμετοχής, ζωγράφισαν, έκαναν κολάζ και τραγούδησαν για τα παιδιά του κόσμου, είδαν βίντεο από την «Action Aid», αναζήτησαν πληροφορίες με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και βίωσαν τη δράση διαθεματικά με το δάσκαλο της τάξης.

Κατά τη διάρκεια της πολύμηνης προετοιμασίας, αντιμετωπίστηκαν προβλήματα όπως η αντίδραση κάποιων μαθητών για την επιλογή του ζευγαριού τους, ή για τη θέση που θα έχουν στο χορό. Όλα αντιμετωπίστηκαν μέσα από τις ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες.

Η τελική εκδήλωση, η οποία περιελάμβανε όλο το υλικό που συγκεντρώθηκε στο πολύμηνο διάστημα της προετοιμασίας της δράσης, εξελίχθηκε σε ένα πανηγύρι όπου συμμετείχαν όλοι, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς.

Η οργάνωση και υλοποίηση αυτής της δράσης απέφερε προσωπική ικανοποίηση και ηθική ανταμοιβή, και παράλληλα διεύρυνση των προσωπικών γνώσεων και δεξιοτήτων. Μέσα από τη συνεργασία και την ανταλλαγή γνώσεων με τις άλλες ειδικότητες, αναδείχθηκε μια άλλη διάσταση της προσφοράς του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο.

Εν κατακλείδι, η τελική εκδήλωση, σημαντικό κομμάτι της δράσης, έδωσε μεγάλη χαρά στους μαθητές που χόρεψανμαζί, το αποτέλεσμα ικανοποίησε όλους τους παρευρισκόμενους και δικαίωσε τους κόπους μαθητών και εκπαιδευτικών κατά την πολύμηνη δράση και τους άφησε μια παντοτινή ανάμνηση.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/meniek64/?page_id=125

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση