↑ Επιστροφή σε Καινοτομία και ΠΕ11

Ταξίδι στην Παράδοση

Με τίτλο «Ταξίδι στην Παράδοση»,πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2011-2012 με ευθύνη του 11ου Δ.Σ Πάτρας και της γυμνάστριας κας Κων/νας Πολυδώρου,συνάντηση χορευτικών ομάδων της Α’/θμιας εκπαίδευσης.

Στο πρόγραμμα που άνηκε θεματικά στα Πολιτιστικά θέματα αλλά ουσιαστικά υλοποιήθηκε ως άτυπης μορφής δραστηριότητα, αφού ποτέ δεν κατατέθηκε επίσημα ως πρόγραμμα στο Γραφείο Πολιτιστικών Θεμάτων, συνέβαλλαν οι συνάδελφοι καθηγητές Φ. Αγωγής, κα Κων/να Ζορμπά γυμνάστρια του 35ου Δ.Σ, ο κ. Νίκος Πομώνης γυμναστής του 48ου Δ.Σ κι ο κ. Βαγγέλης Χαχόπουλος  που συμμετείχε με δυο σχολεία το 65ο και το σχολείο της Κρήνης.

Στη δράση συμμετείχαν, επίσης το 33ο Δ.Σ με χοροδιδάσκαλο τον κ. Χρήστο Γιαννόπουλο και το 50ο Δ.Σ με δασκάλα χορού την κα. Ελπίδα  Τζανέτου.

Συνεργαζόμενοι φορείς στο ταξίδι στην Παράδοση ήταν η Α/θμια εκπαίδευση Π.Ε. Αχαΐας, η  Αντιδημαρχία  Παιδείας του Δ. Πατρέων και το πολιτιστικό τμήμα του Δήμου.

Βασικός σκοπός της συνεργασίας των σχολείων ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά χορούς διαφορετικών περιοχών, πέρα και έξω από τα συνήθη διδακτικά αντικείμενα του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών της Φυσικής Αγωγής. Η υπέρβαση των στενών ορίων του Αναλυτικού Προγράμματος είχε ως στόχο και αποτέλεσμα την ανάπτυξη συνεργασίας, τη βιωματική προσέγγιση του χορού, το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, τη συνεργασία με άλλους φορείς και τη γνωριμία των μαθητών με τις παραδόσεις και τον πολιτισμό μας.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε μετά από πρόταση της διευθύντριας του 11ου Δημοτικού σχολείου Πατρών κας Πολυδώρου Μαρίας για μια συνάντηση σχολείων με θέμα τους παραδοσιακούς χορούς, στην οποία ανταποκρίθηκαν θετικά, όλοι οι τελικοί συμμετέχοντες.

Στην πρώτη συνάντηση με τους καθηγητές Φ. Αγωγής, η οποία  έγινε  με πρωτοβουλία της γυμνάστριας του 11ου Δημοτικού Κων/νας Πολυδώρου, καθορίστηκε η γενική μορφή της εκδήλωσης.

Καθώς μεγάλο θέμα για την πραγματοποίηση της εκδήλωσης ήταν η εξεύρεση φορέων και χορηγών,  η δεύτερη συνάντηση έγινε με αντιπροσώπους από φορείς, οι οποίοι μετά από διερευνητικές επαφές συμφώνησαν να συμμετάσχουν, όπου συζητήθηκαν ειδικότερες οργανωτικές λεπτομέρειες.

Ακολούθησαν πολλές συναντήσεις των γυμναστών όπου ορίσθηκαν οργανωτικά, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα, όπως οι διαφορετικές περιοχές που θα χόρευε το κάθε σχολείο, οι χοροί και το θέμα των στολών.

Κατά την οργάνωση χρειάστηκε να αντιμετωπιστούν αρκετά ζητήματα όπως ο συντονισμός μεγάλου αριθμού μαθητών, η κατάλληλη διαμόρφωση του χώρου, ζητήματα χορηγίας (αφίσες-προγράμματα-τεχνικός εξοπλισμός).

Ο μικρός χρόνος υλοποίησης του προγράμματος οδήγησε σε περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων σχολείων, ενώ τέλος υπήρξε δυσχέρεια ένταξης της διδασκαλίας χορών στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος.

Η συνολική διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος ήταν τέσσερις μήνες και περιελάμβανε τη διδασκαλία των χορών, τη συλλογή αντικειμένων που εκτέθηκαν κατά τη διάρκεια της τελικής εκδήλωσης, τη δημιουργία αφίσας και παρουσίασης (ένα ppt) με φωτογραφικό υλικό, από στολές της εκάστοτε περιοχής, πανηγύρια παλιά και σύγχρονα. Η παρουσίαση προβλήθηκε στην τελική εκδήλωση κατά τη διάρκεια των χορών.

Η δημιουργία της αφίσας, έγινε με διαγωνισμό ζωγραφικής από τα παιδιά των μεγάλων τάξεων του σχολείου με θέμα τον παραδοσιακό χορό. Την πιο αντιπροσωπευτική, η οποία και τυπώθηκε, επέλεξε επιτροπή που συστάθηκε από εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Η έναρξη της τελικής εκδήλωσης έγινε με το παραδοσιακό τραγούδι «Τούτο το μήνα». Για την εκτέλεση του τραγουδιού συνεργάστηκαν η μουσικός του 11ου κ. Κατερίνα Γαλανού και η χορωδία. Η μουσική εκτέλεση έγινε συνοδεία δυο παραδοσιακών οργάνων, ούτι και τουμπελέκι.

Παράλληλα με τη χορευτική εκδήλωση, λειτούργησε η έκθεση με παραδοσιακά είδη οικιακής χρήσης και άλλα αντικείμενα, τα οποία συλλέχθηκαν με τη φροντίδα εκπαιδευτικών και μαθητών.

Μετά το πέρας της εκδήλωσης δόθηκαν ανθοδέσμες στους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς και ένα τριαντάφυλλο στα παιδιά που συμμετείχαν. Επίσης είχε ετοιμαστεί ένα cd με παραδοσιακά τραγούδια, με το οποίο όλοι οι παρευρισκόμενοι παρασύρθηκαν, συμμετείχαν και χόρεψαν.

Αυτό που, τελικά, αποκόμισαν  όσοι ασχολήθηκαν με αυτό το εγχείρημα  ήταν αφ’ ενός η προσωπική μόρφωση και βελτίωση, μέσω της ενασχόλησής με τις νέες τεχνολογίες, την εφαρμογή καινοτόμων παιδαγωγικών μεθοδολογιών και την ενημέρωση σε νέα περιεχόμενα του γνωστικού αντικειμένου της Φ.Α. και αφ’ ετέρου η επαγγελματική τους ανάπτυξη.

Σε όλους όσοι βοήθησαν για αυτό το πρόγραμμα (το οποίο είναι ένα τυπικό δείγμα των επιστημονικών και παιδαγωγικών δυνατοτήτων που παρέχουν οι καινοτόμες δραστηριότητες στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής) και την τελική εκδήλωση όπως τη Διευθύντρια, τον σύλλογο διδασκόντων αλλά και τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων  του 11ου Δ.Σ Πάτρας, αρμόζουν ευχαριστίες.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/meniek64/?page_id=133

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων