Εορτασμός ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2015

Στα πλαίσια του 12ου εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, οι μαθητές της Β΄Λυκείου Τυχερού , θα παρουσιάσουν στους μαθητές και εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου Τυχερού, την ομώνυμη ερευνητική τους εργασία  και τα αποτελέσματα της δημοσκοπικής έρευνας που διενέργησαν σχετικά με τις συνήθειες των μαθητών μας  στο Διαδίκτυο. Επιπρόσθετα θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματα του πειράματος “A week off line” στο οποίο 6 μαθητές προσπάθησαν να περάσουν μία εβδομάδα χωρίς Διαδίκτυο. Θα ακολουθήσει συζήτηση και θα προβληθούν βίντεο από το υλικό του Saferinternet.gr

Δείτε το στο slideshare.net

Υλικό από το saferinternet.gr
Τα λέμε αργότερα, Σάρα!

Μα, ξέρω τι κάνω όταν συνομιλώ με αγνώστους στο Διαδίκτυο!

Δεν είσαι πάντα τόσο ανώνυμος όσο νομίζεις

Εσύ απoφασίζεις τι πρέπει να γνωρίζουν οι άλλοι για σένα!

Θα έκανες το ίδιο και στον πραγματικό κόσμο;


Ασημένια ετικέτα για το esafety

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι τα σχολεία μας, ΓΕΛ και Γυμνάσιο Τυχερού, έχουν πιστοποιηθεί με ασημένια ετικέτα ψηφιακής ασφάλειας από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο(EUN) και τη δράση του eSafety Label.

Το eSafetyLabel είναι μία ευρωπαϊκή πιστοποίηση Διαδικτυακής Ασφάλειας των σχολείων και καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων σχετικά με την Υποδομή, την Πολιτική και την Πρακτική που ακολουθεί το σχολείο στα θέματα της υπεύθυνης χρήσης ΤΠΕ.

Τον Φεβρουάριο του 2014 μπήκαμε εθελοντικά στο πρόγραμμα, και ακολουθώντας τις διαδικασίες του, κάναμε Αυτοαξιολόγηση της μονάδας βάση της οποίας συντάχθηκε από το πρόγραμμα Σχέδιο Δράσης το οποίο και υλοποιήσαμε την επόμενη σχολική χρονιά. Επαναλάβαμε την Αυτοαξιολόγηση, υποβάλλαμε στο πρόγραμμα τις δράσεις μας, με αποτέλεσμα την αναβάθμιση του επιπέδου Διαδικτυακής Ασφάλειας με την ασημένια ετικέτα.

Ανήκουμε στο top20 των ελληνικών σχολείων με πιστοποίηση στην ψηφιακή ασφάλεια και το μοναδικό στην περιφέρεια Ανατ.Μακεδονίας και Θράκης.

Δεδομένου ότι 908 σχολεία από 35 χώρες έχουν λάβει την ετικέτα

(10 χρυσά-58 ασημένια και 840 χάλκινα)

και στην Ελλάδα έχουμε 4 χρυσά, 16 ασημένια και 197 χάλκινα πιστοποιημένα σχολεία,

το Λύκειο και Γυμνάσιο Τυχερού κατέχουν μια πολύ υψηλή θέση και στόχο έχουν την κατάκτηση της χρυσής ετικέτας.

 

Η Διευθύντρια

Κανίδου Ζωή

 


Εφαρμογές Πληροφορικής Α΄Λυκείου-Δίκτυα Υπολογιστών

Διαφάνειες Κεφαλαίου 8: Δίκτυα Υπολογιστών, Θεματική Ενότητα 3: Επικοινωνία και Διαδίκτυο. Καλύπτει την ύλη των σελίδων 74-79 του σχολικού εγχειριδίου.

 

Δείτε το στο slideshare.net

Για βόλεϋ στο Σουφλί

Στιγμιότυπα από τους αγώνες βόλεϋ μεταξύ ΓΕΛ Τυχερού και ΓΕΛ Σουφλίου στα πλαίσια της Α΄Φάσης των μαθητικών αγώνων. Συγχαρητήρια στους μαθητές που αγωνίστηκαν εκπροσωπώντας  τα δύο σχολεία και τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής που προπόνησαν τις ομάδες. Good job, κύριε Βαλασούδη!

 

 

soufli girls

 

soufli boys



Οδηγίες για τη συγγραφή της Ερευνητικής Έκθεσης Β΄Λυκείου

Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ

Η έκθεση μιας Ερευνητικής Εργασίας εργασίας συνήθως περιλαμβάνει τα εξής βασικά μέρη, που όπως βλέπετε δεν θα τα αναπτύξετε με τη σειρά , αλλά “από έξω, προς τα μέσα”, σύμφωνα με την αρίθμηση των βημάτων στις παρενθέσεις.

1  Εξώφυλλο (Βήμα 8)

2  Περίληψη και Λέξεις -Κλειδιά (Βήμα 7)

3  Πίνακας Περιεχομένων (Βήμα 9)

4  Πρόλογος (Βήμα 1)

5  Εισαγωγή (Βήμα 6)

6  Μεθοδολογία (Βήμα 2)

7  Κύριο μέρος (Βήμα 3)

8  Συμπεράσματα (Βήμα 4)

9  Επίλογος (Βήμα 5)

10 Βιβλιογραφία (σταδιακή συμπλήρωση)

11 Παράρτημα (σταδιακή συμπλήρωση)

 

1  Εξώφυλλο

Για το εξώφυλλο, δείτε εδώ

2  Περίληψη και Λέξεις -Κλειδιά

Θα την γράψετε στο τέλος . Για να δείτε πώς και τι, εδώ.

3  Πίνακας Περιεχομένων

Θα είναι το τελευταίο που θα κάνατε. Θα έχει την μορφή που θα δείτε εδώ

4  Πρόλογος

Δείτε εδώ τι θα περιλαμβάνει. Θα χρειαστείτε τις εξής πληροφορίες

1. Πού εντάσσεται η εργασία (ως μάθημα στο αναλυτικό πρόγραμμα της Α΄ ή της Β΄ Τάξης Λυκείου).

Ερευνητική Εργασία Β΄ τάξης ΓΕΛ

2. Τη Χρονική Περίοδο –  Σχολικό Έτος που εκπονείται η Εργασία.

Α΄ τετράμηνο 2014-15

3. Τον Τίτλο του Θέματος του συγκεκριμένου Τμήματος Ενδιαφέροντος.

«Το Διαδίκτυο στη ζωή μας – Έρευνα στους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου Τυχερού»

4. Σε ποιον ή ποιους κύκλους εμπίπτει το Θέμα:

 

β) κύκλος «Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Τεχνολογία»

 

 

5. Τη συσχέτιση του Θέματος με διδασκόμενα μαθήματα (Ιστορία, Γεωγραφία, Θρησκευτικά, Λογοτεχνία,   Μουσική, Καλλιτεχνικά, Φυσικές Επιστήμες, Πληροφορική – Νέες Τεχνολογίες).

Σχετιζόμενα μαθήματα:  Τεχνολογία, Πληροφορική

6. Τους Επιβλέποντες καθηγητές.

Τρυφωνίδου Στέλλα

7. Τα ονοματεπώνυμα των συντελεστών της εργασίας (συμμαθητών/τριών που αποτελούν την ομάδα).

Τα ονόματα των μελών της ομάδας σας

 

8. Τα κριτήρια επιλογής του Θέματος (προσωπικά κριτήρια του κάθε μέλους της ομάδας).

– συνάφεια με τα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος

-Ενδιαφέροντα μαθητών

-συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα e-Safety Label

10. Ποιο είναι το ενδιαφέρον του Θέματος της εργασίας από πρακτική πλευρά (αναπτύσσεται μόνο από τις ομάδες που το περιεχόμενο της εργασίας τους το επιτρέπει).11. Ποια πρακτικά θέματα αντιμετωπίζονται, ποιοι ενδιαφέρονται για τα αποτελέσματά της και πως θα ωφεληθούν

α)Να διερευνήσει΄…

-τις συνήθειες των μαθητών στο Διαδίκτυο

-το ποσοστό διείσδυσης του στην καθημερινότητα της σύγχρονης οικογένειας

β) Να δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να κάνουν μία ενδοσκόπηση και να αποτιμήσουν το ρόλο που παίζει το Διαδίκτυο στη ζωή τους

γ) Να ενημερώσει και κινητοποιήσει εκπαιδευτικούς και γονείς

 

12. Ποια είναι τα ερευνητικά ερωτήματα που έχουν τεθεί από κάθε μέλος της ομάδας (τα θέματα που έχουν επιλεγεί από κάθε μέλος για ανάπτυξη).

Τα ερευνητικά ερωτήματα (κάθε ομάδα τα δικά της)

  1. 1……………….
  2. 2………………
  3. 3…………………

13. Ποιες είναι οι ενότητες και υποενότητες της εργασίας και τι περιλαμβάνει η καθεμία.

Ενότητα 1: Βιβλιογραφική αναζήτηση: Κίνδυνοι στο Διαδίκτυο

Ενότητα 1: Ερευνητικό κομμάτι ( κάθε ομάδα το δικό της)

 

Ο Πρόλογος ολοκληρώνεται με τη φράση «Για τη συμβολή τους στη διεκπεραίωση της ευχαριστώ τους ..».

 

5  Εισαγωγή

Κοιτάξτε εδώ. Μπορείτε να την κάνετε προς το τέλος.

 

6  Μεθοδολογία

Αποτελεί την καρδιά της Ερευνητικής Εργασίας. Διαβάστε το σχετικό άρθρο εδώ.

Περιγράφουμε αναλυτικά πώς κάναμε την έρευνα, τα εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε, τα φύλλα εργασίας, πώς αναλύσαμε τα αποτελέσματα κοκ

 

7  Κυρίως μέρος

Εδώ θα υπάρχουν 2 παράγαραφοι.

α) Κίνδυνοι στο Διαδίκτυο (από την αναζητησή σας στο Web-να συμπληρώσετε την Βιβλιογραφία)

β) Την ουσία του ερευνητικού σας κομματιού (κάθε ομάδα τα δικά της ).

Για την πρώτη ομάδα: Τα ερωτήματα που θέσατε, σε ποιους απευθυνθήκατε, τα αποτελέσματα κοκ

Για την δεύτερη ομάδα: Ποιες παραμέτρους καταγράψατε στο week on line , τα αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα του πειράματος a week off line

 

8  Συμπεράσματα

Εδώ. Κυρίως θα αξιολογήσουμε την μέθοδο , θα επισημάνουμε θέματα που προέκυψαν, περαιτέρω ερωτήματα κα

9  Επίλογος

Δείτε εδώ

10 Βιβλιογραφία

Πηγές από όπου αντλήσατε υλικό για τους Κινδύνους του Διαδικτύου

The Web We Want, το εγχειρίδιο

 

11 Παράρτημα

 

Η εργασία θα γραφεί σε Googgle Doc, με αυστηρή κατανομή αρμοδιοτήτων ανά μαθητή .

Για την εργασία της Πρώτης Ομάδας (Αθηνά, Όλγα, Σταυρούλα, Ηλίας και Κυριάκος) , εδώ

Για την εργασία της Δεύτερης Ομάδας, (Μαρία, Σέβη, Παντελής, Θανάσης, Γιάννης και Δημήτρης), εδώ

 

Happy Learning, Kids!!!!


The Web We Want- Αποτελέσματα έρευνας

Σε συνέχεια της συμπλήρωσης του on line ερωτηματολογίου με θέμα «Καταπάτηση/ Παραβίαση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας» σε προηγούμενο άρθρο  από τους μαθητές του Τμήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α΄Λυκείου , παραθέτουμε εδώ τις σωστές απαντήσεις και τα στατιστικά.

 

 

Συνιστούν οι παρακάτω ενέργειες  καταπάτηση/παραβίαση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας;

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΣΩΣΤΑ

1. Η αναπαραγωγή ή μεταφόρτωση τραγουδιών από διαδικτυακές υπηρεσίες που έχεις συνάψει συμφωνίες με τους ιδιοκτήτες πνευματικών δικαιωμάτων (π.χ. η υπηρεσία spotify).

ΟΧΙ

57%

2. Το ανέβασμα μιας εικόνας που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα (με ή χωρίς αναφορά του δημιουργού).

ΝΑΙ

64%

3. Το κατέβασμα από το iTunes.

ΟΧΙ

86%

4. Το ανέβασμα βίντεο από μια συναυλία ενώ αναγράφεται στο εισιτήριο ότι η βιντεοσκόπηση απαγορεύεται.

ΝΑΙ

64%

5. Η δημοσίευση αποσπάσματος από ανάρτηση ιστολογίου (blog) άλλου ατόμου στο δικό σου ιστολόγιο, συμπεριλαμβάνοντας ένα σύνδεσμο (link) που παραπέμπει στο blog του, χωρίς, ωστόσο, να έχει ζητηθεί η άδειά του.

ΟΧΙ

50%

6. Η παρακολούθηση βίντεο που κάποιος άλλος έχει καταγράψει σε μια συναυλία για την οποία διευκρινίζεται ότι η βιντεοσκόπηση δεν επιτρέπεται.

ΝΑΙ

64%

7. Το ανέβασμα μιας φωτογραφίας που τράβηξες σε συναυλία όταν διευκρινίζεται ρητά στο εισιτήριο ότι δεν επιτρέπεται η βιντεοσκόπηση.

ΟΧΙ

21%

8. Το να ανεβάσεις στίχους από δημοφιλή τραγούδια / παρτιτούρες κιθάρας σε μια προσωπική ιστοσελίδα ή κοινωνικό δίκτυο.

ΝΑΙ

21%

9. Το ανέβασμα φωτογραφιών διασημοτήτων σε δημόσιο χώρο που έχουν ληφθεί από εσένα.

ΟΧΙ

43%

10. Η αναδημοσίευση ολόκληρου άρθρου, με αναφορά στο /στη συγγραφέα και συμπεριλαμβάνοντας το σύνδεσμό του/της (δίχως άδεια).

ΝΑΙ

50%

SCORE ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ

 

52%

Αναφορικά με το ερωτηματολόγιο “Μήπως είσαι πειρατής;”, οι μαθητές απάντησαν ανώνυμα για το κατά πόσo συμφωνούν ή διαφωνούν με τις παρακάτω προτάσεις:

 

1. Έχω κατεβάσει μουσική που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα χωρίς να πληρώσω για αυτό.
2. Έχω καταγράψει συναυλίες του αγαπημένου μου συγκροτήματος και έχω αναρτήσει τις φωτογραφίες στη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης μου.
3. Δεν ζητώ πάντα την άδεια των φίλων/της οικογένειάς μου όταν αναρτώ τις φωτογραφίες τους στο Διαδίκτυο.
4. Έχω κάνει αντίγραφα από DVD που αγόρασα σε κατάστημα για τους φίλους μου.
5. Έχω αντιγράψει κείμενο από μια ιστοσελίδα για μία σχολική εργασία, χωρίς να παραπέμπω στον αρχικό συγγραφέα.
6. Όταν χρησιμοποιώ τις εικόνες που βρίσκω στο Διαδίκτυο, δεν ελέγχω αν προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
7. Δεν με ενοχλεί πραγματικά όταν άλλοι αναδημοσιεύουν κείμενα από το ιστολόγιο / ιστοσελίδα μου, χωρίς να αναφέρουν ότι είμαι ο δημιουργός.
8. Έχω δημοσιεύσει τμήματα της ιστοσελίδας κάποιου άλλου στη δική μου σελίδα, χωρίς την κατάλληλη παραπομπή.
9. Το παράνομο κατέβασμα δεν αποτελεί πραγματική παράβαση του νόμου, καθώς οι άνθρωποι σχεδόν ποτέ δεν τιμωρούνται γι’ αυτό.
10. Το περιεχόμενο που δημοσιεύεται στο Διαδίκτυο θα πρέπει πάντα να χρησιμοποιείται ελεύθερα από όλους.

Η αξιολόγηση του παραπάνω ερωτηματολογίου γίνεται μέσω της παρακάτω κλίμακας, όπου σημειώνονται και τα αποτελέσματα των μαθητών του τμήματος.

apotel;esmata ;ereynaw



Τράπεζα Θεμάτων για το μάθημα ΑΕΠΥ , Β΄Λυκείου

Τα πρώτα θέματα, μπορείτε να τα βρείτε εδώ.

 

ΑΡΧΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟ
ΘΕΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19623 – 273274274D25 Β1 γενικά στοιχεία ψευδογλώσσας (τελεστές, εκφράσεις ) 2.2 2.2.7
Β2 ΓΙΑ τρέξιμο με το χέρι 2.2 2.2.7.4
Δ μονοδιάστατοι πίνακες 2.2 2.2.8
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19621 – 226227274D24 Β1 γενικά στοιχεία ψευδογλώσσας (τελεστές, εκφράσεις ) 2.2 2.2.7
Β2 ΟΣΟ, τροποποίηση αλγόριθμου, max, min 2.2 2.2.7.4
Δ επανάληψη, να γραφεί αλγόριθμος 2.2 2.2.7.4
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19619 – 232273228D23 Β1 Σωστό/Λάθος  2.2 και 2.3 2.2 και 2.3
Β2 Δομή επιλογής 2.2 2.2.7.3
Δ μονοδιάστατοι πίνακες 2.2 2.2.8
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19441 – 274228228D21 Β1 Σωστό/Λάθος  2.2 όλο 
Β2 μονοδιάστατοι πίνακες 2.2 2.2.8
Δ μονοδιάστατοι πίνακες 2.2 2.2.8
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19440 – 272274274D22 Β1 γενικά στοιχεία ψευδογλώσσας (τελεστές, εκφράσεις ) 2.2 2.2.7
Β2 δομή επανάληψης 2.2 2.2.7.4
Δ δομή επανάληψης 2.2 2.2.7.4
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19438 – 226274274D20 Β1 δομή επανάληψης, ΟΣΟ 2.2 2.2.7.4
Β2 δομή επανάληψης, ΟΣΟ 2.2 2.2.7.4
Δ δομή επανάληψης 2.2 2.2.7.4
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19423 – 333277277D15 Β1 MAN, LAN, WAN 3.3
Β2 δομή επανάληψης, ΓΙΑ 2.2 2.2.7.4
Δ δομή επανάληψης, ΓΙΑ 2.2 2.2.7.4
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19422 – 000227227D14 Β1 Σωστό/Λάθος  1.1,3.1,3.3 όλες
Β2 δομή επανάληψης, τρέξιμο με το χέρι 2.2 2.2.7.4
Δ μονοδιάστατοι πίνακες 2.2 2.2.8
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19421 – 227227227D13 Β1 Σωστό/Λάθος  2.2 όλο 
Β2 δομή επανάληψης, ΓΙΑ 2.2 όλο 
Δ μονοδιάστατοι πίνακες 2.2 2.2.8
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19409 – 342274274D19 Β1 αντιστοίχηση 2.3
Β2 δομή επανάληψης, ΓΙΑ 2.2 2.2.7.4
Δ μονοδιάστατοι πίνακες 2.2 2.2.8
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19403 – 271274274D18 Β1 Λογικά , συντακτικά λάθη 2.3 2.3.2
Β2 δομή επανάληψης, τρέξιμο με το χέρι 2.2 2.2.7.4
Δ δομή επανάληψης 2.2 2.2.7.4
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19397 – 231274274D17 Β1 Γλώσσες  2.3 2.3.1
Β2 δομή επανάληψης, τρέξιμο με το χέρι 2.2 2.2.7.4
Δ δομή επανάληψης, να γραφεί αλγόριθμος 2.2 2.2.7.4
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19389 – 271274228D16 Β1 αντιμετάθεση τιμών μεταβλητών 2.2 2.2.5
Β2 δομή επανάληψης, ΟΣΟ 2.2 2.2.7.4
Δ μονοδιάστατοι πίνακες 2.2 2.2.8
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19378 – 227011227D12 Β1 γενικά στοιχεία ψευδογλώσσας (τελεστές, εκφράσεις ) 2.2 2.2.7
Β2 αντιστοίχηση 1.1 όλο 
Δ δομή επανάληψης, ΟΣΟ, να γραφεί αλγόριθμος 2.2 2.2.7.4
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19376 – 214227227D11 Β1 βήματα επίλυσης, συμπλήρωση κενών 2.1 2.1.4
Β2 δομή επανάληψης (και οι 3) 2.2 2.2.7.4
Δ Δομή επιλογής 2.2 2.2.7.3
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19375 – 224227227D10 Β1 γενικά στοιχεία ψευδογλώσσας (τελεστές, εκφράσεις ) 2.2 2.2.7
Β2 δομή επανάληψης, ΓΙΑ 2.2 2.2.7.4
Δ Δομή επιλογής 2.2 2.2.7.3
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19374 – 222227227D9 Β1 κριτήρια, αναπαράσταση αλγορίθμου 2.2 2.2.2 2.2.5
Β2 δομή επανάληψης, τρέξιμο με το χέρι 2.2 2.2.7.4
Δ μονοδιάστατοι πίνακες ή ΓΙΑ 2.2 2.2.8
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19373 – 011227227D8 Β1 συμπλήρωση κενών 1.1 όλο 
Β2 δομή επανάληψης, ΓΙΑ 2.2 2.2.7.4
Δ μονοδιάστατοι πίνακες ή ΓΙΑ 2.2 2.2.8
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19360 – 312273274D03 Β1 Σωστό/Λάθος  3.1 όλο 
Β2 συμπλήρωση 2.2. 2.2.7.3
Δ δομή επανάληψης, να γραφεί αλγόριθμος 2.2 2.2.7.4
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19355 – 334274273D02 Β1 εννοιολογικός χάρτης , συμπλήρωση 3.3
Β2 δομή επανάληψης, τρέξιμο με το χέρι 2.2 2.2.7.4
Δ Δομή επιλογής 2.2 2.2.7.3
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19353 – 312274274D01 Β1 συμπλήρωση 3.1 3.1.2
Β2 δομή επανάληψης (και οι 3) 2.2 2.2.7.4
Δ μονοδιάστατοι πίνακες ή ΓΙΑ 2.2 2.2.8
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19352 – 213227227D7 Β1 Σωστό/Λάθος  2.2 όλο 
Β2 δομή επανάληψης, ΟΣΟ 2.2 2.2.7.4
Δ δομή επανάληψης, να γραφεί αλγόριθμος 2.2 2.2.7.4
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19348 – 232227227D6 Β1 μεταγλωττιστές κα 2.3  2.3.1.2
Β2 γενικά στοιχεία ψευδογλώσσας (τελεστές, εκφράσεις ) 2.2 2.2.7
Δ δομή επανάληψης, να γραφεί αλγόριθμος 2.2 2.2.7.4
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19332 – 221227227D4 Β1 Σωστό/Λάθος  2.1 2.2.1
Β2 δομή επανάληψης, ΓΙΑ 2.2 2.2.7.4
Δ μονοδιάστατοι πίνακες ή ΓΙΑ 2.2 2.2.8

 


Οδηγίες συγγραφής ΕΕ Θαλής και Πυραμίδα

Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ

Η έκθεση μιας Ερευνητικής Εργασίας εργασίας συνήθως περιλαμβάνει τα εξής βασικά μέρη, που όπως βλέπετε δεν θα τα αναπτύξετε με τη σειρά , αλλά “από έξω, προς τα μέσα”, σύμφωνα με την αρίθμηση των βημάτων στις παρενθέσεις.

1  Εξώφυλλο (Βήμα 8)

2  Περίληψη και Λέξεις -Κλειδιά (Βήμα 7)

3  Πίνακας Περιεχομένων (Βήμα 9)

4  Πρόλογος (Βήμα 1)

5  Εισαγωγή (Βήμα 6)

6  Μεθοδολογία (Βήμα 2)

7  Κύριο μέρος (Βήμα 3)

8  Συμπεράσματα (Βήμα 4)

9  Επίλογος (Βήμα 5)

10 Βιβλιογραφία (σταδιακή συμπλήρωση)

11 Παράρτημα (σταδιακή συμπλήρωση)

 

1  Εξώφυλλο

Για το εξώφυλλο, δείτε εδώ

2  Περίληψη και Λέξεις -Κλειδιά

Θα την γράψετε στο τέλος . Για να δείτε πώς και τι, εδώ.

3  Πίνακας Περιεχομένων

Θα είναι το τελευταίο που θα κάνατε. Θα έχει την μορφή που θα δείτε εδώ

4  Πρόλογος

Δείτε εδώ τι θα περιλαμβάνει. Θα χρειαστείτε τις εξής πληροφορίες

1. Πού εντάσσεται η εργασία (ως μάθημα στο αναλυτικό πρόγραμμα της Α΄ ή της Β΄ Τάξης Λυκείου).

Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης ΓΕΛ

2. Τη Χρονική Περίοδο –  Σχολικό Έτος που εκπονείται η Εργασία.

Α΄ τετράμηνο 2014-15

3. Τον Τίτλο του Θέματος του συγκεκριμένου Τμήματος Ενδιαφέροντος.

«Πώς ο Θαλής μέτρησε το ύψος της Πυραμίδας του Χέοπα»

4. Σε ποιον ή ποιους κύκλους εμπίπτει το Θέμα:

α) κύκλος «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες»

β) κύκλος «Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Τεχνολογία»

γ) κύκλος «Τέχνη και  Πολιτισμός»

δ) κύκλος «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη»

5. Τη συσχέτιση του Θέματος με διδασκόμενα μαθήματα (Ιστορία, Γεωγραφία, Θρησκευτικά, Λογοτεχνία,   Μουσική, Καλλιτεχνικά, Φυσικές Επιστήμες, Πληροφορική – Νέες Τεχνολογίες).

Σχετιζόμενα μαθήματα: Μαθηματικά, Φυσική, Τεχνολογία, Πληροφορική, Ιστορία

6. Τους Επιβλέποντες καθηγητές.

Τρυφωνίδου Στέλλα

7. Τα ονοματεπώνυμα των συντελεστών της εργασίας (συμμαθητών/τριών που αποτελούν την ομάδα).

Τα ονόματα των μελών της ομάδας σας

8. Τα κριτήρια επιλογής του Θέματος (προσωπικά κριτήρια του κάθε μέλους της ομάδας).

– συνάφεια με τα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος

-Ενδιαφέροντα μαθητών

9. Ποιο είναι το ενδιαφέρον του Θέματος της εργασίας από επιστημονική πλευρά και με ποιο τρόπο αναμένεται ότι θα συμβάλει η εργασία στην ανάπτυξη της επιστημονικής γνώσης (αναπτύσσεται μόνο από τις ομάδες που το περιεχόμενο της εργασίας τους το επιτρέπει).

10 Ποιο είναι το ενδιαφέρον του Θέματος της εργασίας από πρακτική πλευρά (αναπτύσσεται μόνο από τις ομάδες που το περιεχόμενο της εργασίας τους το επιτρέπει).

11. Ποια πρακτικά θέματα αντιμετωπίζονται, ποιοι ενδιαφέρονται για τα αποτελέσματά της και πως θα ωφεληθούν.

12. Ποια είναι τα ερευνητικά ερωτήματα που έχουν τεθεί από κάθε μέλος της ομάδας (τα θέματα που έχουν επιλεγεί από κάθε μέλος για ανάπτυξη).

Τα ερευνητικά ερωτήματα

  1. Πότε, από ποιόν, γιατί , πώς χτίστηκε η Πυραμίδα
  2. Πώς ο ήλιος ρίχνει την σκιά στα αντικείμενα
  3.  

13. Ποιες είναι οι ενότητες και υποενότητες της εργασίας και τι περιλαμβάνει η καθεμία.

Ενότητα 1: Βιβλιογραφικά στοιχεία που απαντούν στο 1ο ερευνητικό ερώτημα

Ενότητα 2: Κατασκευή Πυραμίδας

Ενότητα 3: Πώς ο Θαλής μέτρησε το ύψος της Πυραμίδας

Υποενότητα 3.1 : Προσδιορισμός συνθηκών (ποια χρονική στιγμή)

Υποενότητα 3.2 : Το θεώρημα του Θαλή

Ενότητα 4: Παραμετροποίηση πειράματος

Υποενότητα 4.1 Πώς ο ήλιος ρίχνει τη σκιά στα αντικείμενα τη διάρκεια της μέρας

Υποενότητα 4.2 Πώς ο ήλιος ρίχνει σκιά στην Πυραμίδα (εφαρμογή Google Doc)

Yποενότητα 4.3 Αναπαραγωγή συνθηκών υπό τεχνητό φως

Ενότητα 5: Εκτέλεση πειράματος

Υποενότητα 5.1 Προσδιορισμός συνθηκών (ποια χρονική στιγμή)

Υποενότητα 5.2 Μετρήσεις

Υποενότητα 5.3 Υπολογισμοί

Υποενότητα 6:  Αναστοχασμός, αξιολόγηση

 

Ο Πρόλογος ολοκληρώνεται με τη φράση «Για τη συμβολή τους στη διεκπεραίωση της ευχαριστώ τους ..».

 

5  Εισαγωγή

Κοιτάξτε εδώ. Μπορείτε να την κάνετε προς το τέλος.

 

6  Μεθοδολογία

Αποτελεί την καρδιά της Ερευνητικής Εργασίας. Διαβάστε το σχετικό άρθρο εδώ.

Περιγράφουμε αναλυτικά πώς κάναμε την έρευνα, το πείραμα κοκ και όχι τα αποτελέσματα.

 

Πώς κατασκευάσαμε την Πυραμίδα.

Θεωρώντας γνωστά το ύψος και το μήκος της τετραγωνικής βάσης της Πυραμίδας, και δουλεύοντας το φύλλο εργασίας (εδώ, το αρχείο Κατασκευή Πυραμίδας υπό κλίμακα) , υπολογίσαμε το ύψος των προσκείμενων τριγώνων. Αποφασίσαμε την κλίμακα, πήραμε τα υλικά κοκ

Πώς μελετήσαμε την μεταβολή της σκιάς κατά τη διάρκεια της ημέρας

Περιγράψτε το πείραμα που κάναμε στην αυλή, προσθέστε φωτογραφίες . Προσθέστε φωτογραφίες από το αποτέλεσμα (πυραμίδα και γραμμές ίσκιου)

Πώς επαναλάβαμε με τεχνητό φως

Περιγράψτε και προσθέστε φωτογραφίες. Σε τι συμπεράσματα φτάσαμε;

Πώς θα κάνουμε τους υπολογισμούς

Φύλλο εργασίας που θα βρείτε εδώ, Υπολογισμός ύψους Πυραμίδας

Πώς κάναμε το πείραμα

Επαναλάβατε υπό ποιες συνθήκες πραγματοποιήθηκε το πείραμα, βάλτε φωτογραφίες. Μην κάνετε υπολογισμούς, αυτό θα μπει στο Κυρίως Μέρος, παρακάτω.

7  Κυρίως μέρος

Εδώ θα μπουν περιορισμένα ιστορικά στοιχεία για την Πυραμίδα (σημειώστε από πού τα αντλήσατε και καταγράψετε τις πηγές στην βιβλιογραφία) , για το Θαλή, για το πείραμα του Θαλή και  οι τελικές μετρήσεις από το δικό μας πείραμα, και ο υπολογιμός του ύψους της δικής μας Πυραμίδας.

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ

8  Συμπεράσματα

Εδώ. Κυρίως θα αξιολογήσουμε την μέθοδο , θα επισημάνουμε θέματα που προέκυψαν, περαιτέρω ερωτήματα κα

9  Επίλογος

Δείτε εδώ

10 Βιβλιογραφία

Κυρίως για τα βιβλιογραφικά , ιστορικά στοιχεία.

Προσθέστε ότι το εκπαιδευτικός ενάριο αντλήθηκε από τον ιστότοπο Open Science Resources

 

11 Παράρτημα


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση