Βρυξέλλες, 11 Μαϊου 2015 , Συνέδριο ODS “Open Innovation in Schools: Bringing Digital Policy Into Practice” conference

Στις 11 Μαϊου 2015 διεξήχθη στις Βρυξέλλες το συνέδριο “Open Innovation in Schools: Bringing Digital Policy Into Practice” , του Open Discovery Space, που αποτελεί ευρωπαϊκό έργο και στο οποίο συμμετέχουν 2.756 σχολεία από την Ευρώπη.

Οι εργασίες ξεκίνησαν με τις εισηγήσεις των εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής , και συνεχίστηκαν με αυτές των διαχειριστών του έργου και εκπαιδευτικών από την Ελλάδα, την Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ρουμανία.

Στο συνέδριο συμμετείχε η εκπαιδευτικός του σχολείου μας κα. Τρυφωνίδου Στέλλα, ΠΕ19 και η εισήγησή της με τίτλο “OSD in Greece-Junior & Senior High Schools of Tychero-2 ODS  schools” είχε στόχο την ανάδειξη των καλών πρακτικών και δράσεων που υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας, στα πλαίσια της συμμετοχής μας στην κοινότητα.

Untitled_75

Untitled_74

για το Δελτίο Τύπου των διοργανωτών, εδώ.

Το πρόγραμμα του συνεδρίου

12.00 – 13.00 Registration and networking lunch
13.00 – 13.10
Opening session
Antonis Ramfos
Delivery Director of Research and Innovation, Intrasoft International   Welcoming speech by the ODS Project Coordinator
13.10 – 14.15 Keynote speakers: digital innovation in education and its policy environment
The EU policy landscape in which ODS operates to bring innovation into classrooms via use of ICT
Antonis Ramfos
Delivery Director of Research and Innovation, Intrasoft International  Introduction and moderation
Patricia Manson
Head of Unit, G.4 Inclusion, Skills and Youth, DG CONNECT  Every classroom connected – bringing the strands together
Konstantin Scheller
Policy Officer, B.3 Innovation in Education, EIT and MSCA, DG EAC  Open education and innovation in education – what we all agree on
Yoomi Renström
Chair of Commission for Social Policy, Education, Employment, Research and Culture, CoR  Learning and teaching through new technologies and digital content – a view from the local and regional level
Gérald Santucci
Head of Unit, 02 Knowledge Sharing, DG CONNECT
From the educational multimedia software to digital education: 20 years of trial and error and success in Europe, Christian M. Stracke Associate Professor for Open Education and Innovation, Open University of the Netherlands
Our Vision – Our Work – Our Future: ODS as a vehicle to support innovation in European schools,
Q&A
14.15 – 14.30 Coffee break

14.30 – 15.30 Policy implementation and ODS: successes and lessons learnt in European classrooms Learning from ODS achievements and contributions in supporting innovation in schools; how the EU and national authorities can prepare better policy initiative
Stephanos Cherouvis
Researcher, R&D Department, Ellinogermaniki Agogi Introduction and moderation
Sofoklis Sotiriou
Head of R&D Department, Ellinogermaniki Agogi Lessons learnt from ODS
Radu Jugureanu
AeL eContent Department manager, SIVECO Romania ODS in Romania
Stella Trifonidou
Teacher, High School of Tychero ODS in Greece
Eric Demoncheaux
Head of Science Faculty, Battle Abbey School ODS in the UK
Sjoerd de Vries
Assistant Professor, Universiteit Twente Community of Practice ‘Education 21’
Q&A
15.30 – 16.30
The future of ODS: supporting and implementing innovation policy in classrooms
Sustainability of ODS innovative communities, network and portal, addressing openness, co-innovation and training in schools
Lampros Stergioulas
Professor, University of Surrey Introduction and moderation
Franz X. Bogner
Professor, Universität Bayreuth The School Innovation Academy
Rosa Doran
Astronomy Educator, NUCLIO Developing a sustainable community of practitioners
Orlin Kouzov
Director, Ministry of Education and Science of the Republic of Bulgaria Adopting ODS in the Bulgarian national educational system
Snežana Marković
Assistant Minister for Secondary Education and Adult Education, Republic of Serbia Adopting ODS in the Serbian national educational system
Q&A
16.30 – 17.30
Networking reception


Αστρονομία με τα ρομποτικά τηλεσκόπια Faulkes

Ολοκληρώθηκε η ερευνητική εργασία των μαθητών της Α΄Λυκείου με θέμα “Αστρονομία με τα ρομποτικά τηλεσκόπια Faulkes- Εξερευνώντας το ανοιχτό αστρικό σμήνος Μ25” . Το έργο αναπτύχθηκε στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στα Inpsiring Science Education και στην eTwinning συνεργασία με σχολεία της Πορτογαλίας με θέμα Science Project-Light. 

Οι μαθητές συνδέθηκαν ζωντανά με το ρομποτικό τηλεσκόπιο Faulkes Telescope North, που βρίσκεται στο ανενεργό ηφαίστειο Haleakala στο νησί Μάουι της Χαβάη, και έλαβαν πραγματικά επιστημονικά δεδομένα , Παρατήρησαν, συγκεκριμένα, το ανοιχτό σμήνος αστέρων Μ25 και ακολουθώντας επιστημονικές μεθόδους υπολόγισαν τη σχετική ηλικία των αστέρων και τους κατηγοριοποίησαν, κατασκευάζοντας το Διάγραμμα Χρώματος-Μεγέθους, μία απλουστευμένη μορφή του Διαγράμματος Hertzsprung–Russell. 

Κατά τη διάρκεια της έρευνάς τους είχαν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν απευθείας με την επιστημονική ομάδα του Faulkes Telescope Project  και να λάβουν πολύτιμες παρατηρήσεις για την περαιτέρω βελτίωση της εργασίας τους.

Όλο το έργο , φιλοξενείται στον ιστότοπο http://science-project-gel-tycherou.weebly.com/ ενώ η τελική εργασία των μαθητών ήταν μία ερευνητική αναφορά στα Ελληνικά και Αγγλικά, δημοσιευμένη στην πλατφόρμα ISSUU.

 

Το έργο, δημοσιεύτηκε και στον ιστότοπο του Faulkes Telescope Project και προωθήθηκε με ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια.

Οι μαθητές θα παρουσιάσουν την εμπειρία τους και την εργασία τους στην ανοιχτή διαθεματική εκδήλωση που συνδιοργανώνουν το Λύκειο , Γυμνάσιο Τυχερού και ο σύμβουλος ΠΕ04 κος. Χ.Γκοτζαρίδης με τίτλο “Και εγένετω Φως”, στις 6 Μαϊου 2015.


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ για την κατάκτηση της 2ης θέσης στο Διαγωνισμό της Βικιπάιδεια.

Δελτίο Τύπου για την κατάκτηση της 2ης θέσης στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εμπλουτισμού της Βικιπαίδεια. Περισσότερες πληροφορίες για την εργασία μας,  μπορείτε να να διαβάσετε σε παλαιότερο άρθρο μας, εδώ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ wikipedia

Περισσότερες πληροφορίες για την εργασία μας,  μπορείτε να να διαβάσετε σε παλαιότερο άρθρο μας, εδώ.


Το ΓΕΛ Τυχερού στο 5o Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Το 5ο Μαθητικό  Φεστιβάλ Ψηφιακής δημιουργίας, φιλοξενήθηκε  φέτος από το 2ο ΕΠΑΛ – 1ο ΓΕΛ   Κομοτηνής  και στα πλαίσιά του το σχολείο μας παρουσίασε τα έργα  ψηφιακής δημιουργίας των μαθητών μας . Ταυτόχρονα είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τα έργα άλλων σχολείων (βλ. εδώ)

Δείτε το στο slideshare.net

DSCF2427DSCF2465

 

 

Και του χρόνου, παιδιά!

 

 


Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αλεξανδρούπολη

Διπλός ο προορισμός του σχολείου μας την Πέμπτη, 26/3/2015 στην Αλεξανδρούπολη στα πλαίσια εκπαιδευτικής επίσκεψης:

Το εργοστάσιο Λάντσιον Μητ Έβρου ΑΕ , μέλος του Ομίλου Υφαντής

Επισκεφτήκαμε την βιομηχανία αλλαντικών και τροφίμων, όπου ο γενικός διευθυντής  κος Χρήστος Γκοτσίδης μας υποδέχτηκε και μας μίλησε για το εργοστάσιο, την εταιρία, την παραγωγική  διαδικασία από την πρώτη ύλη μέχρι το τελικό προϊόν αλλά και την συνεισφορά της εταιρείας στην τοπική οικονομία. Αργότερα και αφού λάβαμε τα κατάλληλα μέσα υγιεινής που απαιτούνται σε βιομηχανίες τροφίμων , ξεναγηθήκαμε στους χώρους παραγωγής και είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε  τη ροή της παραγωγής , τον βιομηχανικό εξοπλισμό και το εργασιακό περιβάλλον ενός βιομηχανικού εργάτη. Οι εμπειρίες που αποκτήσαμε ήταν πολύτιμες ενώ φεύγοντας δεχτήκαμε τα δώρα που μας είχαν ετοιμάσει, μία ποικιλία των προϊόντων που παράγονται στο εργοστάσιο.

Τους ευχαριστούμε θερμά!

δομνα25

 

δομνα30

 

Έκθεση αφιερωμένη στη Δόμνα Βισβίζη

Επισκεφτήκαμε την έκθεση που λαμβάνει αυτές τις μέρες χώρα στο Νομαρχείο Αλεξανδρούπολης και αποτελεί πρωτοβουλία της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου σε συνεργασία με το το σύλλογο “Ελληνομουσείον Αίνου” και άλλους πολιτιστικούς φορείς. Παρακολουθήσαμε ένα ντοκιμαντέρ με θέμα την Κυρά των Θαλασσών και επισκεφτήκαμε την έκθεση αρχειακού υλικού και παραδοσιακών στολών της Αίνου.

Οι μαθητές είχαν ήδη προετοιμαστεί στο σχολείο από τον φιλόλογο κο Τσαπάνη Χρήστο, ενώ η επίσκεψή μας ολοκλήρωσε την δράση που υλοποιούμε φέτος στα πλαίσια συμμετοχής μας στο Μαραθώνιο εμπλουτισμού της Βικιπαίδειας για την 25η Μαρτίου με επίκεντρο το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, με θέμα τη συγγραφή του λήμματος Οικογένεια Βισβίζη στην Βικιπαίδεια (δείτε αναλυτικά, εδώ).

Ευχαριστούμε την κα Στέλλα Κλαδαρά, από το Σύλλογο Ελληνομουσείον Αίνου για τη σημερινή ξενάγηση αλλά και την συνεισφορά της στη συλλογή στοιχείων για το λήμμα μας.

δομνα17

δομνα21

 


Συμμετέχουμε στην ανακύκλωση τηγανέλαιων

Τηγανέλαιο : Δεν το πετάμε!

Ζητάμε την συμμετοχή και τη βοήθειά σας για την συγκέντρωση τηγανέλαιων στο σχολείο μας.

Μπορείτε να φέρνετε σε πλαστικά μπουκάλια τα χρησιμοποιημένα λάδια του σπιτιού σας ή του καταστήματός σας, τα οποία θα τα προωθούμε στον Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της Περιφέρειας Αν.Μακεδονίας Θράκης.

Θα μας επιστρέφεται αναλογικά από τον Φορέα ποσότητα βιοκαύσιμου, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες της θέρμανσης του σχολείου.

Διαβάστε το φυλλάδιο μας . που θα διανεμηθεί μέσω των μαθητών στα νοικοκυριά της περιοχής μας .

oil1oil2

 


Ενημέρωση από το “Χαμόγελο του παιδιού”

Την Τετάρτη, 18/3/2015, ψυχολόγος της οργάνωσης Χαμόγελου του Παιδιού, κουβέντιασε με τους μαθητές μας , για το όραμα και το έργο του Συλλόγου, το σχολικό εκφοβισμό, τους κινδύνους του Διαδικτύου ενώ ενημέρωσε τα παιδιά για την Εθνική Γραμμή Βοήθειας 1056.

11072742_1065226296826576_51320184_n



Μαραθώνιος εμπλουτισμού της Wikipedia

Ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα «Μαραθώνιος εμπλουτισμού της Βικιπαίδειας για την 25η Μαρτίου με επίκεντρο το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο», το σχολείο μας συμμετέχει στη δράση

  • με τους μαθητές της Α΄Λυκείου και υπεύθυνους καθηγητές
  • τον κ. Τσαπάνη Χρήστο, ΠΕ02 , για την βιβλιογραφική έρευνα και σύνταξη των λημμάτων,
  • και την κα Τρυφωνίδου Στέλλα , ΠΕ19, για την συγγραφή των λημμάτων στο περιβάλλον της Βικιπαίδεια , στα πλαίσια του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής, Α΄Λυκείου.

Το θέμα που αναλάβαμε είναι

1) η δημιουργία του λήμματος «Οικογένεια Βισβίζη»

2) Μεταφόρτωση 6 εικόνων στο λήμμα μας

3) εμπλουτισμός υπαρχόντων  λημμάτων με στοιχεία από την συμμετοχή της Θράκης στην Ελληνική Επανάσταση, όπως τα λήμματα Λάβαρα, Κορνοφωλιά, Κόλπος Ξηρού, Αίνος (>300 λέξεις για την Αίνο)

4) μετάφραση του αρχικού μας λήμματος στα Γαλλικά, La famille Visvizi

5) Προσθήκη  φωτογραφίας Battle of Navarin (4552424940).jpg από τις συλλογές του μουσείου σε λήμμα στη Βικιπαίδεια

Schlacht von NavarinoΝαυμαχία του Ναυαρίνου,Battle of Navarino,Bataille de Navarin,Zeeslag bij Navarino,Batalha de Navarino,Bătălia de la Navarino,Наваринское сражени

6)Προσθήκη  φωτογραφίας Lord ByronSZ 3329.jpg από τις συλλογές του μουσείου σε λήμμα στη Βικιπαίδεια

Λόρδος ΒύρωνPhilhellenism

7)Προσθήκη  φωτογραφίας List of Philhellenes.JPG από τις συλλογές του μουσείου σε λήμμα στη Βικιπαίδεια

PhilhellenismusΦιλέλληνας

8)Προσθήκη  φωτογραφίας από Hegumen of Arkadi Gabriel.jpg τις συλλογές του μουσείου σε λήμμα στη Βικιπαίδεια

Μονή ΑρκαδίουArkadi Monastery

 


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση