Δελτίο Τύπου
Συμμετοχή του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA1 που έγινε στη Φλωρεντία στις 24-29 Ιουνίου 2019.
Εκπαιδευτικός που συμμετείχε δια ζώσης στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, Ματίνα Βενετιάδου (ΠΕ 79.01)
Υπεύθυνος καθηγητής του εκπαιδευτικού προγράμματος Δημήτρης Ζησιμόπουλος.
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρουσίασε το σχεδιασμό περιβάλλοντος συμπερίληψης με την τακτική των πολυμορφικών τάξεων το οποίο αποτελεί ουσιαστικά το σχολείο του μέλλοντος. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα με κινητήρια δύναμη τη συμμετοχή και συζήτηση των συμμετεχόντων κινήθηκε στους παρακάτω άξονες:
- Τον ορισμό και τις βασικές αρχές και αξίες της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
- Κατανόηση της διαδικασίας ένταξης. Αντιμετώπιση εμποδίων στη συμμετοχή, μάθηση και μέθοδοι διδασκαλίας για την υποστήριξη όλων των μαθητών στα σχολεία. Συζήτηση για τα εκπαιδευτικά συστήματα και την συμπεριληπτική εκπαίδευση σε κάθε χώρα προέλευσης των συμμετεχόντων.
- Σχεδιασμός μαθημάτων και δραστηριοτήτων για την υποστήριξη της αυξανόμενης ποικιλομορφίας στις σύγχρονες αίθουσες διδασκαλίας.
- Χρηση εργαλείων ΤΠΕ (νέα προγράμματα Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση) για την υποστήριξη όλων των μαθητών σε περιβάλλοντα χωρίς αποκλεισμούς.
- Συνεργασία στις σχολικές κοινότητες (καθηγητές, βοηθοί διδασκόντων, φοιτητές, γονείς / φροντιστές) προκειμένου να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο ανοιχτών αξιών και πρακτικών (π.χ. συνεκπαίδευση του εκπαιδευτικού γενικής εκπαίδευσης με τον εκπαιδευτικό ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).
- Παρουσίαση εργαλείων εκπαίδευσης και τεχνολογίας που βοηθάει τον εκπαιδευτικό να εντάξει και να προσαρμόσει τις Υποστηρικτικές Τεχνολογίες για την Εκπαίδευση (Assistive Technologies for Education) σε ξενόγλωσσους μαθητές, σε μαθητές με προβλήματα όρασης, ακοής, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα λόγου (γλώσσας και ομιλίας), κινητικές δυσκολίες κ.α.
Οι 13 εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν από την Ελλάδα, την Πορτογαλία και την Ισπανία και είχε μεγάλο ενδιαφέρον γιατι έγινε εκτεταμένη συζήτηση για την αντιμετώπιση προβλημάτων που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας και ανταλλαγή εκπαιδευτικών μεθόδων