.

let's blog (=Learning,Education,Training,Spirit)

Αρχεία για Απρίλιος, 2014


Google Drive

Εδώ και αρκετό καιρό συμπληρώνουμε διάφορα ερωτηματολόγια  online (συνήθως υποψηφίων μεταπτυχιακών τίτλων, συναδέλφων κλπ) που δημιουργήθηκαν μέσω των επιπλέον εφαρμογών της Google. Πιο συγκεκριμένα το Google Drive μας δίνεις κάποιες λύσεις που μας λύνουν τα χέρια, αλλά μη το παρακάνετε (θα σας εξηγήσω το λόγο σε επόμενο άρθρο). Έτσι λοιπόν, φέτος για τις ανάγκες της δράσης “Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας” χρησιμοποιήσαμε τις φόρμες του Google Drive για τα ερωτηματολόγια της αυτοαξιολόγησης.

Έχουμε και λέμε:

1. Ανοίγουμε λογαριασμό στη google οπότε έχουμε και gmail (λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου).

2. Κάνουμε είσοδο, επιλέγουμε τις εφαρμογές (εικονίδιο πάνω δεξιά) και πατάμε το εικονίδιο Drive. Δηλαδή, είναι σαν να έχετε ένα δίσκο στο δίκτυο,  δικό σας.

3. Μπορείτε είτε να  δημιουργήσετε (πατώντας “Δημιουργία”) είτε να ανεβάσετε αρχεία (πατώντας το βέλος δίπλα από την “δημιουργία”). Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να έχουμε κάποιο πχ βιογραφικό και να το τυπώσουμε ή να το επεξεργαστούμε όπου κι αν βρισκόμαστε (εννοείται ότι θα πρέπει να έχουμε σύνδεση στο διαδίκτυο).

4. Επιπλέον, μπορούμε τα κείμενά μας να τα έχουμε κοινόχρηστα και με φίλους ή συνεργάτες που θα μπορούν όχι μόνο να τα δουν, αλλά και να τα επεξεργαστούν. Για να γίνει κοινόχρηστο ένα αρχείο μας, πατάμε δεξί κλικ στο αρχείο, επιλέγουμε κοινοποίηση, κοινοποίηση, στο πλαίσιο “πρόσκληση ατόμων” γράφουμε το gmail λογαριασμό του ατόμου που επιθυμούμε να κοινοποιήσουμε το αρχείο και πατάμε Τέλος. Ένα μήνυμα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο θα ειδοποιήσει τον συνεργάτη σας γι’ αυτή την πρόσκληση.

Πιστεύω ότι ως εδώ τα πράγματα ήταν αρκετά απλά και οι έμπειροι χρήστες θα βρήκαν αστεία τα όσα γράφω, αλλά πολλοί είναι αυτοί που θέλουν αναλυτικά τα βήματα. Δεν ξέρω αν το βρήκατε ενδιαφέρον αλλά μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σε προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για συνεργασία με μαθητές ή συναδέλφους, για προγράμματα περιβαλλοντικής, για ομαδικές εργασίες κλπ.

Αν έχετε και κάποιες άλλλες ιδέες για την χρήση του, παρακαλώ ενημερώστε με.

Συνεχίζουμε με την δημιουργία των φορμών – ερωτηματολογίων.

1. Επιλέγουμε ΔημιουργίαΦόρμα,  αν επιθυμούμε κάποιο μοτίβο και ΟΚ. Η φόρμα μας εμφανίζεται για επεξεργασία.

2. Ξεκινάμε από τον τίτλο. π.χ. “Ερωτηματολόγιο για εκπαιδευτικούς – Τομέας Κλίμα – Σχέσεις” και στην περιγραφή φόρμας μπορείτε να βάλετε επεξηγήσεις του τύπου. “Το ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμο κλπ κλπ”

3. Συνεχίζουμε με τις ερωτήσεις. Ερώτηση, επεξήγηση και είδος ερώτησης. Δηλαδή έχουμε την δυνατότητα να επιλέξουμε ανοιχτή ερώτηση, πολλαπλής επιλογής, κλίμακας (π.χ από 1-5 ). Επίσης μπορούμε να προσθέσουμε και το πλαίσιο “Άλλη επιλογή” όπου κάποιος μπορεί να συμπληρώσει οτιδήποτε που ίσως δεν συμπεριλαμβάνεται στη λίστα. Πριν πατήσετε “Τέλος” μπορείτε να ενεργοποιήσετε ή όχι, το πλαίσιο “Απαιτούμενη ερώτηση” για όσες ερωτήσεις θεωρείται απαραίτητες να συμπληρωθούν.

4. Έχετε την πρώτη σας ερώτηση, την οποία μπορείτε να διατηρήσετε, ή να διορθώσετε ή να αντιγράψετε ή να διαγράψετε εντελώς, από τα αντίστοιχα κουμπιά (σέρνετε το ποντίκι πάνω στην ερώτηση και εμφανίζονται).

5. Συνεχίζετε πατώντας “Προσθήκη αντικειμένου” και  επιλέγετε το είδος της ερώτησης.

6. Σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε υποενότητες στο ερωτηματολόγιό σας (πχ. Σχέσεις των εκπαιδευτικών μεταξύ τους, Σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών, Σχέσεις εκπαιδευτικών – γονέων κλπ.) από την “Προσθήκη αντικειμένου” θα επιλέξετε “Κεφαλίδα τμήματος” και έτσι το ερωτηματολόγιό σας θα χωριστεί σε ενότητες.

7. Όταν τελειώσετε πατάτε “Αποστολή Φόρμας”. Προσοχή, μη το κοινοποιήσετε πριν το ελέγξετε καλά. Γι΄ αυτό στείλτε ένα γράμμα στο εαυτό σας (στο e-mail σας). Ανοίξτε την φόρμα, συμπληρώστε την, δείτε τις εκφράσεις, το είδος των ερωτήσεων, αλλάξτε ίσως την σειρά των ερωτήσεων, γενικότερα βελτιώστε το ερωτηματολόγιο. Η φόρμα σας είναι ήδη αποθηκευμένη στο Google Drive για επεξεργασία. Θα σας πρότεινα να το στείλετε σε ακόμη ένα άτομο για να σταθμίσετε (όπως λένε και οι ειδικοί) το ερωτηματολόγιο, πριν το στείλετε στους τελικούς αποδέκτες. Σημείωση:τα e-mail των αποδεκτών δεν είναι απαραίτητο να είναι gmail.

8. Πριν την ολοκλήρωση του ερωτηματολογίου θα σας ζητήσει να απαντήσετε αν θέλετε ή όχι να συνδεθεί το Ερωτηματολόγιό σας με ένα Αρχείο Απαντήσεων (σε μορφή πίνακα) που θα δημιουργηθεί αυτόματα, για επεξεργασία των αποτελεσμάτων!!! (Θα δημιουργηθεί στο Google Drive σας). Φυσικά μπορείτε να επεξεργαστείτε το αρχείο με αρκετές επιλογές αλλά θα βρείτε πολύ σπουδαία την επιλογή Φόρμα-Εμφάνιση Σύνοψης Απαντήσεων όπου θα σας εμφανίσει ένα αρχείο απαντήσεων με την μορφή διαγραμμάτων. Δεν είναι υπέροχο;

Μην ξεχάσετε να κάνετε αποσύνδεση από το Google όταν τελειώσετε. Απαραίτητο.

Καλή Επιτυχία

Επίσης, αν θέλετε να κάνετε μια έρευνα σε διάφορους που δεν γνωρίζετε τα e-mail τους, μπορείτε να αντιγράψετε τον σύνδεσμο και να τον κοινοποιήσετε για παράδειγμα στο facebook για συμπλήρωση. Σημείωση: Τον σύνδεσμο της φόρμα σας θα τον βρείτε όταν πατήσετε “Αποστολή φόρμας” στο πλαίσιο “Σύνδεσμος για κοινοποίηση”.

Με τον ίδιο τρόπο μπορείτε να δημιουργήσετε ένα αρχείο κειμένου που θα έχει τους συνδέσμους των ερωτηματολογίων όλων των ομάδων και να ζητήσετε από τους μαθητές σας να τα συμπληρώσουν on-line.

Καλό κουράγιο, θα το χρειαστείτε. 

Πραγματικά, θα ήθελα πολύ να μου πείτε τις εντυπώσεις σας, αν τελικά χρησιμοποιήσετε αυτόν τον τρόπο.

Επίσης, θα χαρώ να βοηθήσω αν μου το ζητήσετε.

Στην τεχνολογία λέμε “ΝΑΙ”;

Ξεκαθαρίζω από την αρχή ότι δεν θα μιλήσω για την πληροφορική αλλά για την τεχνολογία γενικότερα που χρησιμοποιούμε καθημερινά (υπολογιστές, tablets, κινητά).

Μετά από αρκετά χρόνια ενασχόλησης με την τεχνολογία και την εκπαίδευση κατέληξα ότι η τεχνολογία :

  1.  είναι ανεξάντλητη: Μετά από τόσα χρόνια χρήσης της τεχνολογίας, διαπιστώνουμε ότι η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς με απίστευτους ρυθμούς.  Έτσι λοιπόν, ένα μεγάλο κομμάτι της εκπαίδευσης μας θα πρέπει να βρίσκεται στη διδασκαλία για  σωστή διαχείρισή της και στη λογική πάνω στην οποία στηρίζεται η τεχνολογία, έτσι ώστε να μπορούν οι νέοι χρήστες να παρακολουθήσουν την εξέλιξή της.
  2.  δεν διδάσκεται:  Οι σύγχρονες έξυπνες συσκευές που χρησιμοποιούν οι μαθητές μας, δεν χρειάστηκε να διδαχτούν τη λειτουργία τους πριν τις χρησιμοποιήσουν. Η διδασκαλία μας θα πρέπει να εστιαστεί, στο πως θα τις χρησιμοποιούν πιο λογικά και δημιουργικά. Απαιτείται καθοδήγηση για αξιοποίηση του χρόνου τους με δημιουργικές εργασίες. Η χαρά της δημιουργικότητας είναι υπέροχο συναίσθημα.
  3. δεν είναι το πρόβλημα: Αν κάποιος μιλά άσχημα σε χώρους κοινωνικής δικτύωσης, δεν οφείλεται στην τεχνολογία αλλά στην διαπαιδαγώγησή του, τον χαρακτήρα του, την συμπεριφορά του. Αν κάθομαι με τις ώρες στην καρέκλα μπροστά σε έναν υπολογιστή, τότε φταίει ότι δεν μπορώ να βάλω όρια στον εαυτό μου κι όχι η τεχνολογία που γίνεται όλο και πιο θελκτική.
  4.  δεν είναι η λύση. Είμαι χρήστης της σύγχρονης τεχνολογίας, μου αρέσουν οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, το google, το facebook, το blog μου και πιστεύω ότι ο εκπαιδευτικός που χρησιμοποιεί τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία τον βοηθά να γίνεται συνεχώς καλύτερος.  Υπάρχουν βέβαια υπέροχοι δάσκαλοι που δεν είναι λάτρεις της τεχνολογίας, αλλά μπορούν να εμπνεύσουν μαθητές και να διδάξουν με πάθος. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείς την τεχνολογία, τόσο περισσότερο παθιάζεσαι και εγκαταλείπεις κοινωνικές σχέσεις.  Ελπίζω να μην είναι πολύ αργά όταν ανακαλύψεις  τις  επιπτώσεις που προκαλούνται από την χρήση της τεχνολογίας, που τόσο έχουμε καθημερινά ανάγκη.
  5. δεν σταματά. Ο κόσμος αλλάζει εξ  αιτίας της τεχνολογίας, αλλά και η τεχνολογία αλλάζει με την δίψα του κόσμου για κάτι νέο αλλά και την διάθεσή του για καταναλωτισμό. Η τεχνολογία τρέχει και ξαφνικά διαπιστώνουμε ότι τρέχουμε κι εμείς να τη φτάσουμε.

 

Με βάση το σύνθημα σε τοίχο

«Σταματήστε τη γη να γυρίζει, θέλω να κατέβω, ζαλίστηκα»

              Μπορούμε να πούμε;

«Βάλτε την τεχνολογία σε slow motion, μήπως και την προλάβω».


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων