.

let's blog (=Learning,Education,Training,Spirit)

Αρχεία για Φεβρουάριος, 2014


Respect

Δεν τολμώ να γράψω τίποτα, γιατί ό,τι και να πω είναι λίγο. Παρακαλώ δείτε με προσοχή την ομιλία του Κλήμη Πυρουνάκη στο  TEDx.

 

 

Ιδέες για δράση

Διαβάζοντας το άρθρομε τίτλο “Αυτοδιαχειριζόμενο λύκειο στο Παρίσι” διαπίστωσα την ευελιξία για πρωτοτυπία και δράση των σχολείων της Γαλλίας, σε σχέση με το δικό μας αυστηρό στενό σχολικό πλαίσιο. Εννοώ ότι όποιες ιδέες κι αν έχουμε για επιπλέον δραστηριότητες, αυτές θα πρέπει να γίνονται μετά το ωράριο λειτουργίας του σχολείου. Όσο καλή διάθεση και να έχει ο εκπαιδευτικός, συνυπολογίζοντας και όλες τις άλλες παραμέτρους π.χ. μετακίνηση, οικογενειακές υποχρεώσεις κλπ,  η συνάντηση μαθητών και εκπαιδευτικών είναι σχεδόν αδύνατη.Κι όχι μόνο από την πλευρά των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών. Πόσο εύκολο είναι να κρατήσεις μαθητή μετά τις δύο το μεσημέρι;  Πέρα του ότι είναι ώρα φαγητού, οι μαθητές μας γνωρίζουμε όλοι ότι έχουν πάρα πολλές δραστηριότητες.

Με αυτήν την τοποθέτησή μου, ίσως να νομίζετε ότι είμαι αρνητική σε νέες δράσεις. Λάθος. Η δράση θα πρέπε να είναι το μεσαίο μου όνομα. Για όλα υπάρχουν λύσεις. Οι επιπλέον συναντήσεις των μαθητών και εκπαιδευτικών μπορεί να γίνεται ηλεκτρονικά (π.χ. edmodo μπορείτε να δείτε αναρτήσεις μου σχετικές με το θέμα),  παρόλο που αποκλείουμε έτσι μαθητές που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από τα σπίτια τους. Επίσης, το υπουργείο φέτος με την εισαγωγή του μαθήματος “Βιωματική Δράση” στην Α΄Γυμνασίου, δίνει την ευελιξία να ασχοληθούμε με μια δράση εντός του σχολικού ωραρίου.

Αν και σε πολλά σημεία δεν συμφωνώ με την δομή του συγκεκριμένου σχολείου που αναφέρεται το άρθρο, παρ’  όλα αυτά, εντοπίζω δράσεις που θα μπορούσαν ίσως να υλοποιηθούν και στο σχολείο μου (αν και μέχρι τώρα έχουμε πολλά σημάδια πρωτοπορίας).

1. Συγκέντρωση των μαθητών σε έναν χώρο για να ακούσουν για ένα θέμα που απασχολεί την επικαιρότητα. Εισηγητές θα μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί αλλά και ειδικοί του θέματος που θα επιλέξουμε. Εδώ θα ήθελα να προσθέσω ότι η επιλογή του εισηγητή μας θα πρέπει να είναι προσεκτική έτσι ώστε να προσελκύει τους μαθητές να τον ακούσουν, να συζητήσουν. Ανάλογα με το μέγεθος και την υποδομή του σχολείου, μπορεί να υλοποιηθεί σε αμφιθέατρο, αίθουσα με βιντεοπροβολέα κλπ.

2. Αρμοδιότητες στους μαθητές με την εποπτεία εκπαιδευτικού . Π.χ. ομάδες εργασίας για: την καθαριότητα στην αυλή, τα προϊόντα του κυλικείου, την φύτευση λουλουδιών στα παρτέρια, την συμπεριφορά μαθητών στην αυλή,  δημιουργία ιστολογίου, δημιουργία μουσικού συγκροτήματος, θεατρική ομάδα.

3. Περιφρούρηση από τους ίδιους τους μαθητές η συμπεριφορά κατά της βίας, όχι με την έννοια, “Κύριε, αυτός το έκανε” αλλά με την έννοια, δεν διαχωρίζουμε τους συμμαθητές μας, εντάσουμε όλους τους μαθητές σε ομάδες παιχνιδιού, υποδεχόμαστε έναν νέο μαθητή στο σχολείο, σεβόμαστε τις ιδιαιτερότητες των συμμαθητών μας, τα προσωπικά τους αντικείμενα.

Διαβάστε κι εσείς το άρθρο

http://www.o-klooun.com/gallery/to-aftodiaxeirizomeno-lykeio-sto-parisi-lap#.UvjTwPtqN-K

και θα τα ξαναπούμε.

Οι παρατηρήσεις σας και τα σχόλιά σας είναι πηγή έμπνευσης για μένα.

Επίσης, αυτό τον καιρό ετοιμάζω νέο κατάλογο web 2 εργαλείων στην τάξη για να ανανεωθεί η τσάντα του εκπαιδευτικού. Υπομονή.


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων