ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Γ4, Γ5 ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΥΝ (ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛ. ΓΛΩΣΣΑΣ)

 

 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ «ΣΤΗ ΔΙΑ ΠΑΣΩΝ» ΤΟΥ Β. ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ

Την περίοδο του εγκλεισμού λόγω κορωνοιού, οι περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας αυξήθηκαν ανησυχητικά. Οι μαθητές του Γ4, Γ5 γράφουν ένα γράμμα ή στέλνουν μηνύματα στο messenger του Θανάση, που μαζί με τη μητέρα του είναι θύμα ενδοοικογενειακής βίας, όπου του συμπαρίστανται και του συμβουλεύουν να ζητήσει βοήθεια. Ακόμη αναζητούν στο οικογενειακό του περιβάλλον την αντικοινωνική συμπεριφορά του.

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΘΩΜΑΝΟΥΣ

Οι εργασιες των μαθητών της β΄γυμνασίου του Βενετόκλειου γυμνασιου Ρόδου, την περιοδο του Κορωνοιού, στο μάθημα της βυζαντινής ιστορίας.

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΣΕΩΝ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος

ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ- ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΚΕΝΑ

 

Την εποχή του κορωνοϊου τα fake news μπορούν να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές- (Ευρώπη, συλλογική ευθύνη,ενεργοί πολίτες, fake news).

Νεοελληνική γλώσσα γ΄γυμνασίου

Να διαβάσετε το παρακάτω κειμενο απο την ιστοσελίδα του lifo

Την εποχή του κορωνοϊου τα fake news μπορούν να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές

Πηγή: www.lifo.gr

«ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ», «ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ», «Δραματικό», «Ανείπωτο». Περίσεψαν οι χαρακτηρισμοί από αρκετά μέσα ενημέρωσης –υπεράνω πάσης υποψίας μερικά από αυτά– περιγράφοντας το βίντεο ενός Ισπανού γιατρού, ο οποίος με λυγμούς μπροστά στην κάμερα διηγείται τι συμβαίνει στα νοσοκομεία της χώρας του. Αυτά που λέει πραγματικά είναι ασύλληπτα, σίγουρα δικαιολογούν ισχυρές δόσεις από δράμα. Οι ασθενείς άνω των 65 χρόνων αποσυνδέονται από τους αναπνευστήρες των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας προκειμένου να σωθούν οι νεότεροι. Κάνουν στους μεγαλύτερης ηλικίας μια ηρεμιστική ένεση μέχρι να έρθει να τους βρει ο θάνατος. Τα λέει και κλαίει ο Ισπανός γιατρός, που δεν φοράει ιατρική στολή, αλλά αυτό έχει μικρή σημασία.   Πριν εκατοντάδες μέσα ενημέρωσης, σε όλο τον κόσμο και όχι μόνο στη δική μας μαγική χώρα, αναπαράξουν τη φοβερή είδηση, είχαν προλάβει να το κάνουν πολλές χιλιάδες, ενδεχομένως και εκατομμύρια χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Πηγή: www.lifo.gr

(επιλέξτε τον υπερσύνδεσμο για να συνεχίζετε να μελατάτε το άρθρο).

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

  • Να σημειώσετε το Σωστο/Λάθος και να να αιτιολογήσετε την αποψη σας.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΩΣΤΟ/ΛΑΘΟΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η είδηση ότι στην Ισπανία σώζουν μόνο τους νέους, είναι fake news.
Τα fake news μεταδίδονται με την ίδια ταχύτητα με τις αληθινές ειδήσεις
Τα fake news, όταν διακινούνται ιδιαίτερα από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, έχουν μεγάλη δύναμη.
Τα ΜΜΕ είναι ιδιαιτερα προσεκτικά, όταν μεταδίδουν μια είδηση.
Το κείμενο αποτελεί άρθρο αντλημένο από τον διαδικτυακό τύπο.

– -Τι είναι τα fake news και ποια είναι η επίδραση τους στην κοινή γνώμη; (60-80 λ.)

Σε ποιο κειμενικό είδος ανήκει το κείμενο που μόλις διαβάσατε; (Περιγραφή, Αφήγηση , Επιχείρημα). Αιτιολογήστε την αποψή σας με στοιχεία απο το κείμενο.

(Ας θυμηθούμε τα κειμενικά είδη – σημειώσεις του ΠΕΚΕΣ Κρητης)

–Να σημειώσετε τη δομή της πρώτης και τρίτης παραγράφου.

–Να σημειώσετε τον τρόπο ανάπτυξης της τέταρτης παραγράφου αιτιολογώντας την επιλογή σας.

–Να σημειώσετε πέντε συνδετικές- διαρθρωτικές λ. στο κείμενο και να αιτιολογήστετ το ρόλο τους.

–Να αναγνωρίσετε (εισαγωγή, εκφορά, συντακτικός ρόλος) τις παρακάτω δευτερεύουσες προτάσεις του κειμένου.

  •   Οι ψεύτικες ειδήσεις μπορούν ακόμα και να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές.
  •  Μια έρευνα για τα fake news από το Massachusetts Institute of Technology έδειξε ότι αυτά υπερισχύουν πάντα από τις αληθινές ειδήσεις.
  • Είμαι σίγουρος πως η μετά-κορωνοϊό εποχή θα μας βρει εντελώς διαφορετικούς.

 

–Μεταφέρετε στο σχολικό συμβούλιο της τάξης σας το περιεχόμενο των πέντε πρώτων παραγράφων σε 60-80 λ. (περίληψη)

–Μελετήστε το παρακάτω κείμενο και το βιντεο που απευθύνεται στους μαθητές απο το ελληνικο κέντρο ασφαλούς διαδικτύου και στη συνέχεια γράψτε έναν διάλογο ανάμεσα σε δυο συμμαθητές-τριες που μιλούν για το φαινόμενο των fake news στις μέρες μας και προτείνουν τρόπους, ώστε να μπορούμε να διακρίνουμε τα fake news απο τις αληθινές ειδήσεις.



Λήψη αρχείου

— Ο αρθρογράφος κλείνει με τη φράση:

  • «Είμαι σίγουρος πως η μετά-κορωνοϊό εποχή θα μας βρει εντελώς διαφορετικούς – υπάρχει μια αβάσιμη ελπίδα να μη μας βρει χειρότερους».
  • Με αφορμή την παραπάνω άποψη, γράψτε μια παράγραφο στην οποία θα μεταφέρετε τις σκέψεις και τα συναισθηματά σας για όσα ζούμε την εποχή του Κορωνοιού. Το κειμενό σας θα δημοσιευτεί ως story/ post στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Κατεβάστε το φύλλο εργασίας

Την εποχή του κορωνοϊου τα fake news μπορούν να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές

 

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Μελετάμε το μυθιστόρημα του Βασίλη Ππαπαθεοδώρου στη Διαπασών. Οι μαθητές μπορούν να το κατεβάσουν δωρεάν σε e book απο τις εκδόσεις Καστανιώτη. Πατήστε ΕΔΩ

Στη συνέχεια απαντάνε στο φυλλο εργασίας που βρίσκεται στον ιστότοπο του Proteas.greek-language.gr

 

 

ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ- ΟΙ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Το μαθημα σας στο ψηφιακο βιβλιο

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B107/755/4959,22614/

το φυλλο εργασίας

ΟΙ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ (1).docx

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕ PPT

https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/ii-1-43174968

Οι χαρτες των σταυροφοριών (Apo τον ιστότοπο: http://www.netschoolbook.gr/history2007/c7-crus-fyllo1.html

ΧΑΡΤΗΣ ΑΓ. ΤΟΠΩΝ

ΧΑΡΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΩΝ 1                                                                       ΧΑΡΤΗΣ Δ’ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑΣ

  

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΩΝ

  •  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1. Τι νομίζετε οτι ήταν οι σταυροφόροι και γιατι ονομάστηκαν έτσι; 

      

2.  Παρατηρήστε τους χάρτες 2&3 και σημειώστε απο ποιες  περιοχές ξεκίνησαν οι σταυροφοροι και πού κατευθύνονταν.  Στη συνέχεια, προσπαθήστε να δώσετε έναν ορισμό της έννοιας «σταυροφορίες» και σημειώστε τις ημερομηνίες των Σταυροφοριών. Γιατί η τεταρτη σταυροφορία είναι η πιο σημαντική για το Βυζάντιο; 

  • Α’ Σταυροφορία :
  • Β’ Σταυροφορία :
  • Γ’ Σταυροφορία :
  • Δ’ Σταυροφορία :

3. Ανατρέξτε στο σχολικό σας βιβλίο σελ. 59 και στις παρακάτω πηγές και απαντήστε στα ερωτήματα:

α)ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι που προκάλεσαν τις Σταυροφορίες;

β)ποιες ηταν οι αφορμές για το ξεκινημά τους;

γ)Ποια επιχειρήματα επικαλέστηκαν οι εμπνευστές τους για να πείσουν το λαο να πάρει μερος σε αυτές;

ΠΗΓΗ 1

Ο πάπας κηρύσσει τη Σταυροφορία

Γενναιότατοι στρατιώτες… Μην αφήνετε να σας κρατήσει στην πατρίδα ούτε η ιδιοκτησία ούτε η οικογενειακή φροντίδα. Γιατί αυτή η χώρα, πoυ περιβάλλεται από όλες τις μεριές από θάλασσα και οροσειρές, είναι υπερπλήρης από σας. Δεν της περισσεύουν τα πλούτη. Μόλις και μετά βίας μπορεί να θρέψει αυτούς που την καλλιεργούν. Γι’ αυτό αλληλοτρώγεστε και σπαράζετε μεταξύ σας. Πάψτε πια τις εχθρότητες, ας σταματήσουν οι διαφωνίες κι ας πάρουν τέλος οι πόλεμοι μεταξύ σας, αφήστε κάθε μίσος και διχογνωμία να κοιμηθούν. Πάρτε το δρόμο για τους Αγίους Τόπους, ελευθερώσετε αυτή τη γη από το γένος του Διαβόλου και υποτάξτε τη σε σας. Η βασιλική πόλη (Ιερουσαλήμ)… είναι τώρα αιχμάλωτη από τους εχθρούς της και έχει υποφέρει τόσο…ώστε να έχει καταργηθεί η λατρεία…Γι’ αυτό το λόγο αναλάβετε αυτό το ταξίδι για την άφεση των αμαρτιών σας και εξασφαλίστε την αθάνατη δόξα του Βασιλείου των Ουρανών».

 Από το έργο του ιστορικού Γουλιέλμου αnό την Τύρο Hisforia rerum in partibus fransmarinis ges farum, στο: Se/ecf Documenfs of European Hisfory, έκδLaffan, Νέα Υόρκη 1929, 55-56.

4. Το παρακάτω κείμενο προέρχεται από το χρονικό που έγραψε ένας από τους αρχηγούς της Δ΄ Σταυροφορίας, ο Γοδεφρείδος Βιλαρδουίνος. Περιγράφει τι ένιωσαν οι  σταυροφόροι όταν είδαν για πρώτη φορά την Kωνσταντινούπολη. 

– Γιατί θαυμαζαν τόσο οι Σταυροφόροι την Κωνσταντινούπολη, ώστε να φτασουν στο σημείο να την κατακτησουν και να την λεηλατήσουν κατα την τεταρτη σταυροφορία;

H Δ΄ Σταυροφορία- Kωνσταντινούπολη

Tώρα μπορείτε να μάθετε πώς κοίταζαν επίμονα την Kωνσταντινούπολη εκείνοι που δεν την είχαν δει ποτέ, γιατί δε μπορούσαν καθόλου να σκεφτούν πώς μπορεί να υπάρχει στον κόσμο όλο μια τόσο πλούσια πόλη, όταν είδαν αυτά τα ψηλά της τείχη και τους πλούσιους πύργους, και αυτά τα πλούσια παλάτια και αυτές τις ψηλές εκκλησίες, που ήταν τόσες πολλές, που κανείς δε θα πίστευε αν δεν το έβλεπε με τα μάτια του, και ακόμη το μήκος και το πλάτος της πόλης που κυβερνούσε όλες τις υπόλοιπες. Kαι μάθετε πως δεν υπήρξε άνθρωπος τόσο ασυγκίνητος που να μην ανατριχιάσει· κι αυτό δεν ήταν καθόλου περίεργο, γιατί ποτέ δεν έκαναν άνθρωποι μια τόσο μεγάλη επιχείρηση από τότε που χτίστηκε ο κόσμος.

Γοδεφρείδος Βιλαρδουίνος, Χρονικό, αρχές 13ου αιώνα, Μετάφραση: Κ. Αντύπας

5.  Οι δύο πηγές που ακολουθούν, μία βυζαντινή και μία από τη δυτική Ευρώπη, μιλούν με διαφορετικό τρόπο για αυτό τον όρκο υποτέλειας που έδωσαν οι σταυροφόροι αρχηγοί. (Πρέπει να παρακολουθησετε το πρωτο βίντεο «η πρώτη σταυροφορία» που ακολουθεί ).  

– Πώς παρουσιάζονται οι σταυροφόροι στις δυο πηγές; 

ΠΗΓΗ 1. 

Αφού παρουσιάστηκε λοιπόν μπροστά του, ορκίστηκε τον όρκο που του ζήτησε: όσες πόλεις και εδάφη ή φρούρια ανήκαν προηγουμένως στην αυτοκρατορία των Ρωμαίων και κατορθώσει να τα κυριεύσει, (ο Γοδεφρείδος) να τα παραδίδει στον αρχηγό που θα έστελνε ο αυτοκράτορας γι’ αυτό το σκοπό. Όταν έδωσε αυτόν τον όρκο και πήρε αρκετά χρήματα, ο αυτοκράτορας τον κράτησε στο παλάτι, έφαγαν μαζί στο ίδιο τραπέζι και διασκέδασαν πλούσια, ύστερα ο Γκοντοφρέ πέρασε απέναντι στον Πελεκάνο και καταυλίστηκε εκεί. Ο βασιλιάς [Αλέξιος Α΄ Κομνηνός], θέλοντας να του δώσουν όλοι τον ίδιο όρκο με τον Γκοντοφρέ [Γοδεφρείδος της Μπουγιόν], τους καλούσε έναν έναν και συνομιλούσε μαζί τους ιδιαιτέρως για οποιοδήποτε ζήτημα και χρησιμοποιούσε τους πιο μυαλωμένους ως μεσάζοντες στους πιο ατίθασους. Στην αρχή εκείνοι δεν ήθελαν να τον ακούσουν. Περίμεναν να έρθει ο Βοημούνδος [ο βασιλιάς των Νορμανδών] και έβρισκαν κάθε είδους τρόπους να ξεφεύγουν, απαιτώντας όλο και περισσότερα. Ο βασιλιάς όμως […] τους κατάφερε να δώσουν τον όρκο του Γκοντοφρέ.

Άννα Κομνηνή, Αλεξιάδα, πρώτο μισό 12ου αιώνα Μετάφραση: Αλόη Σιδέρη

ΠΗΓΗ 2

Τότε ο αυτοκράτορας, ανήσυχος και βράζοντας από θυμό, σκέφτηκε να εξουσιάσει τους ιππότες του Χριστού [τους αρχηγούς της Α΄ Σταυροφορίας] […]. Τελικά μαζεύτηκαν όλοι οι μεγάλοι ευγενείς [αξιωματούχοι του Αλέξιου Α΄] που ήταν στην Κωνσταντινούπολη και, επειδή φοβόντουσαν μη χάσουν την πατρίδα τους, κατέληξαν με τα συμβούλια και τα πανούργα σχέδιά τους […] ότι οι δούκες μας, οι κόμητές μας και υσαλήμ έπεσε […] το πρωί της Παρασκευής του έτους Εγίρας 492 [15 Ιουλίου 1099]. Οι Φράγκοι πέρασαν από μαχαίρι τον πληθυσμό και λεηλάτησαν την περιοχή για μια εβδομάδα. Μια ομάδα μουσουλμάνων ταμπουρώθηκε στον Πύργο του Δαβίδ [ακρόπολη της Ιερουσαλήμ] και συνέχισε να αμύνεται για αρκετές μέρες. Όταν συμφώνησαν να παραδοθούν, τους χάρισαν τη ζωή. Οι Φράγκοι πράγματι κράτησαν το λόγο τους […]. Στο τζαμί Αλ Άκσα οι Φράγκοι κατέσφαξαν περισσότερους από εβδομήντα χιλιάδες ανθρώπους, ανάμεσα τους ένα μεγάλο αριθμό ιμάμηδων και [άλλων] μουσουλμάνων […]. Οι Φράγκοι  έγδυσαν και το Τέμενος του Βράχου [και πήραν] περισσότερα από σαράντα ασημένια κηροπήγια […] μια τεράστια ασημένια λάμπα […] και εκατόν πενήντα μικρότερα ασημένια κηροπήγια και περισσότερα από είκοσι ακόμα χρυσά, για να μην αναφέρω περισσότερες λεπτομέρειες για τη λεία που άρπαξαν. […] Οι άντρες είχαν σκοτωθεί, οι γυναίκες και τα παιδιά είχαν αιχμαλωτιστεί, τα σπίτια τους είχαν λεηλατηθεί.

Ιμπν αλ Αθίρ, Παγκόσμιο χρονικό, 12ος αιώνας Μετάφραση: Α.Γ. Σαββίδης

 

6.   Δύο πηγές, μία λατινική και μία βυζαντινή, περιγράφουν πώς λεηλάτησαν την Κωνσταντινούπολη οι σταυροφόροι της Δ΄ Σταυροφορίας.

Μελετήστε τις δυο πηγές και εξηγείστε τις συνέπειες της άλωσης της Πόλης από τους Λατίνους. 

Λεηλάτησαν την Kωνσταντινούπολη 

7. Ανοίξτε τον παρακάτω σύνδεσμο και απαντήστε στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής σύμφωνα με τις ιστορικές σας γνώσεις και  παρακολουθώντας το πρώτο βίντεο » Η πρώτη σταυροφορία» (ιδιαιτερη έμφαση δώστε απο την αρχή έως το 5.30′ και 8.15΄-10.45).

https://docs.google.com/forms/d/1huPSzEaQVkJDkzQQnjLX8DuRCPQfs3adiDCGGIJBoD4/viewform?edit_requested=true

8. Παρακολουθήστε το βίντεο σχετικά με την τέταρτη σταυροφορία και απαντηστε στις παρακάτω ερωτησεις (πολλαπλής επιλογης). Προσέξτε ιδίαιτερ τις πληροφορίες στα εξης σημεία: αρχή-2.00΄, 5.00-9.00΄, 14.25 ΄- τελος)

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ Δ΄ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ- THW KINGDOM OF HEAVEN)

 

ON LINE ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Συμπληρώστε τα κενά με τις σωστές λέξεις- φράσεις, που σας δίνονται.

 

 

 

 

 

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ .(ΕΝ. 8)

Ενα παράδειγμα σεβασμού προς τους γονείς,

Λυκούργος, Κατὰ Λεωκράτους 95-96

Το κείμενο

Λέγεται γοῦν ἐν Σικελίᾳ (εἰ γὰρ καὶ μυθωδέστερόν ἐστιν, ἀλλ’ ἁρμόσει καὶ ὑμῖν ἅπασι τοῖς νεωτέροις ἀκοῦσαι) ἐκ τῆς Αἴτνης ῥύακα πυρὸς γενέσθαι∙ τοῦτον δὲ ῥεῖν φασιν ἐπί τε τὴν ἄλλην χώραν, καὶ δὴ καὶ πρὸς πόλιν τινὰ τῶν ἐκεῖ κατοικουμένων. Τοὺς μὲν οὖν ἄλλους ὁρμῆσαι πρὸς φυγήν, τὴν αὑτῶν σωτηρίαν ζητοῦντας, ἕνα δέ τινα τῶν νεωτέρων, ὁρῶντα τὸν πατέρα πρεσβύτερον ὄντα καὶ οὐχὶ δυνάμενον ἀποχωρεῖν, ἀλλὰ ἐγκαταλαμβανόμενον ὑπὸ τοῦ πυρός, ἀράμενον φέρειν. Φορτίου δ’ οἶμαι προσγενομένου καὶ αὐτὸς ἐγκατελήφθη. Ὅθεν δὴ καὶ ἄξιον θεωρῆσαι τὸ θεῖον, ὅτι τοῖς ἀνδράσιν τοῖς ἀγαθοῖς εὐμενῶς ἔχει. Λέγεται γὰρ κύκλῳ τὸν τόπον ἐκεῖνον περιρρυῆναι τὸ πῦρ καὶ σωθῆναι τούτους μόνους, ἀφ’ ὧν καὶ τὸ χωρίον ἔτι καὶ νῦν προσαγορεύεσθαι τῶν εὐσεβῶν χῶρον∙ τοὺς δὲ ταχεῖαν τὴν ἀποχώρησιν ποιησαμένους καὶ τοὺς ἑαυτῶν γονέας ἐγκαταλιπόντας ἅπαντας ἀπολέσθαι.

Απο την ιστοσελίδα του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

  1. Κατεβάστε το αρχείο και συμπληρώστε την μετάφραση του κειμένου

08-me-lexilogio

2. Συμπληρώστε τους τύπους των εγκλίσεων της Ε.Φ.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΚΤΙΚΗ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ

  • ΚΛΙΝΕΤΕ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΡΗΜΑΤΩΝ Μ.Φ.

Κλίνε τον ενεστώτα του ρήματος διώκομαι * 

Κλίνε το μέλλοντα του ρήματος διώκομαι *  

Κλίνε τον αόριστο του ρ. διώκομαι * 

Κλίνε τον παρακείμενο του ρ. κωλύομαι * 

Κλίνε τον υπερσυντέλικο του ρ. κωλύομαι *

  • ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΡΗΜΑΤΩΝ

Να γράψετε την υποτακτική ενεστώτα, αόριστου και παρακείμενου του ρ. πορεύομαι 

  • ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΤΗΝ ΕΥΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΡΗΜΑΤΩΝ

σχηματισμός ευκτικής μέλλοντα, αόριστου του ρ. πιστεύομαι  Β’ 15 *

σχηματισμός ευκτικής παρακειμένου των ρ. βουλεύομαι, κρύπτομαι ( Β’ 15. 1η Β’) **

  • ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ 

Άσκηση στην προστακτική (κλίση) *

 

 

3. Να κλίνετε στο τετράδιο τους πλάγιους τύπους των ουσιαστικών που είναι υπογραμμισμενοι:

η Σικελία

 φυγή

 σωτηρία

ἡ αποχώρησις

ὁ πατήρ

ὁ ανήρ

ὁ  γονεύς

το φορτίον

το χωρίον

το βιβλιο της αρχαιας ελληνικης γραμματικης

4. ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 8

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ 8

ΕΙΡΗΝΗ ΠΟΛΕΜΟΣ (5η ενότητα)

Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ



Λήψη αρχείου

ΦΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ

  1. α) Μελετήστε τα 3 παρακάτω κείμενα και αφού συγκεντρώσετε τα αίτια του πολέμου, γράψτε τα επιγραμματικά στο τετραδιό σας.    β)Το τελευταίο κείμενο αναφέρεται στα αίτια του πελοποννησιακού πολέμου. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επίκαιρο;
  • Αιτία πολέµου η κλιµατική αλλαγή    

Xώρες διψασµένες για πετρέλαιο ανταγωνίζονται για τον έλεγχο περιοχών που διαθέτουν ορυκτά και αντιµετωπίζουν την κλιµατική αλλαγή. Ο αµερικανικός στρατός µε αναπάντεχους συµµάχους ανησυχεί ότι όλα αυτά τα θέµατα αποτελούν µια νέα πηγή συγκρούσεων.

Σπάνια ορυκτά. Τρόφιµα και νερό. Αρόσιµη γη. Δάση πουβοηθούν στονκαθαρισµότης ατµόσφαιρας. Εκεί που λαµβάνονται οι αποφάσεις για τον αµερικανικό στρατό και στους διαδρόµουςόπου κανονίζεται η πολιτική τωνκρατών,αυτά τα θέµατα δεν θεωρούνται πλέον περιβαλλοντικά, αλλά πιθανές αιτίες συγκρούσεων για τον 21ο αιώνα.

Κατά κάποιον τρόπο βέβαια ο ρόλος των πλουτοπαραγωγικών πηγών στη δηµιουργία συγκρούσεων δεν είναι καινούργιος. Οπως οι ισπανοί κονκισταδόρες έψαχναν χρυσάφι, έτσι και ο Σαντάµ Χουσεΐν πολέµησε για το πετρέλαιο του Κουβέιτ. Και πολλές χώρες στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή φοβούνται ότι οι γείτονές τους θα περιορίσουν τα νερά του Νείλου, του Ευφράτη και του Ιορδάνη. Τώρα ένα νέο πεδίο συστηµατικής µελέτης ανοίγει σε διάφορα ερευνητικά κέντρα, στο Πεντάγωνο αλλά και σε µυστικές υπηρεσίες.

Λαµβάνεται η υπόθεση ότι ο 21ος αιώνας θα διαµορφωθεί όχι µόνο από την ανταγωνιστική οικονοµική ανάπτυξη, αλλά και από διάφορες ελλείψεις – ελάττωση των ορυκτών, ερηµοποίηση της γης, µόλυνση  ή υπερβολική κατανάλωση των υδάτινων πόρων και καιρικές αλλαγές που θα οδηγήσουν στην εξαφάνιση ψαριών και καλλιεργήσιµων εδαφών. Ειδικοί σε θέµατα εθνικής ασφαλείας έχουν αρχίσει να ορίζουν παράγοντες απειλών για την «ασφάλεια του περιβάλλοντος» και να τους µελετούν, συχνά µαζί µε οργανώσεις οικολόγων (…)

ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΘΕΜΑ: Καθώς οι αναπτυσσόµενες χώρες εκβιοµηχανίζονται, ανταγωνίζονται για πηγές ή χρησιµοποιούν πηγές που εξάγουν ως διαπραγµατευτικό χαρτί, η Κίνα κάνει και τα δύο.

ΠΗΓΕΣ: Πετρέλαιο, σπάνια ορυκτά, ψάρια, θαλάσσιες ζώνες για εµπόριο και εξερεύνηση του βυθού.

Η Κίνα αγοράζει δικαιώµατα εκµετάλλευσης ορυκτών σε όλη την Ασία, την Αφρική και τη Λατινική Αµερική. (..)Μέσα σε λιγότερο από 40 χρόνια η Κίνα από υπανάπτυκτη έφθασε να γίνει η δεύτερη µεγαλύτερη οικονοµία στον κόσµο και η µεταβολή αυτή δηµιούργησε ένα τεράστιο χάσµα µεταξύ πλούσιων και φτωχών. Οι ηγέτες της φοβούνται ιδιαίτερα την πολιτική και κοινωνική αστάθεια και γι’ αυτό µέσω της γοργής ανάπτυξης θέλουν να µοιράσουν τον νέο πλούτο. Οµως συχνά αντιπαρατίθεται µε τη Δύση για χώρες όπως το Σουδάν και το Ιράν, από τις οποίες αγοράζει πετρέλαιο. Διεκδικεί επίσης κάποια νησιά από την Ιαπωνία, δηµιουργώντας µια διαρκή ένταση στην περιοχή.

ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΘΕΜΑ: Δικαιώµατα στον βυθό κάτω από τους παγετώνες που λειώνουν.

ΠΗΓΕΣ: Εξερεύνηση για ορυκτά, πετρέλαιο και αέριο καθώς και για αλιεία.(..)

(https://www.tanea.gr/2010/12/23/world/aitia-pole-oy-i-kli-atiki-allagi/)   23 Δεκεμβρίου 2010 | 07:00

 

  • Ο πόλεμος και τα αίτιά του   

Είδη πολέμων

Ο πόλεμος είναι το διαμετρικά αντίθετο της ειρήνης, η πιο ακραία και ολοκληρωτική μορφή ένοπλης σύγκρουσης. Είναι η χρήση εκτεταμένης ένοπλης βίας μεταξύ κρατών, η σύγκρουση μεταξύ των ενόπλων δυνάμεων δύο ή περισσότερων κρατών πέρα από το επίπεδο των περιορισμένων θερμών επεισοδίων. Οι πόλεμοι είναι κατά βάση δύο ειδών, διεθνείς, δηλαδή διακρατικοί, και εσωτερικοί, αν και υπάρχουν, όπως θα δούμε, και ενδιάμεσες ή σύνθετες κατηγορίες πολέμων.

Οι διακρατικοί πόλεμοι διακρίνονται σε αμυντικούς πολέμους και επιθετικούς (επεκτατικούς- κατακτητικούς). Οι διακρίσεις που αναφέραμε δεν καλύπτουν όλο το φάσμα των ένοπλων συγκρούσεων και των αιτίων τους ανά τους αιώνες. Υπάρχουν επίσης πόλεμοι δυναστικοί (ειδικά εμφύλιοι πόλεμοι στην ǿσπανία πριν από τον 20ό αιώνα), θρησκευτικοί (οι τέσσερις Σταυροφορίες και εν μέρει ο Τριακονταετής Πόλεμος του πρώτου μέρους του 17ου αιώνα) και ιμπεριαλιστικοί-αποικιοκρατικοί πόλεμοι, οι κατακτήσεις με τις οποίες τα ευρωπαϊκά κράτη υποδούλωσαν τη Βόρεια και Νότια Αμερική και στη συνέχεια εκτεταμένες περιοχές της Αφρικής και τμήματα της Ασίας. Υπάρχουν επίσης ολοκληρωτικοί πόλεμοι (όπως οι δύο Παγκόσμιοι Πόλεμοι) και ηγεμονικοί πόλεμοι που στόχο έχουν τη διεθνή ηγεμονία μίας μεγάλης δύναμης ή ενός συνασπισμού κρατών.

Από πλευράς μέσων και της έκτασης της ένοπλης βίας που χρησιμοποιείται, οι πόλεμοι διακρίνονται σε ανταρτοπολέμους, όπως η Κουβανική Επανάσταση υπό τον Fidel Castro (1953-1959), συμβατικούς πολέμους και πυρηνικούς πολέμους.

Εξυπακούεται ότι δεν έχουν υπάρξει πυρηνικοί πόλεμοι, λόγω της «αμοιβαίας πυρηνικής αποτροπής» (mutual nuclear deterrence) (γνωστής και ως MAD: mutual assured destruction: αμοιβαία σίγουρης καταστροφής) που ίσχυσε κατά τον κατά τον Ψυχρό Πόλεμο και κρατάει και στη μεταψυχροπολεμική εποχή. Από την άλλη, βέβαια, έλαβαν χώρα οι δύο φοβερές πυρηνικές επιθέσεις των ΗΠΑ προς το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου εναντίον της ǿαπωνίας (τον Αύγουστο του 1945).

(https://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/6146/3/01_chapter_5.pdf)

  • Αίτια, συνέπειές και Επιπτώσεις του πολέμου

Η σταδιακή μετατροπή της Δηλιακής συμμαχίας σε Αθηναϊκή ηγεμονία έθετε σε κίνδυνο την ύπαρξη της ισορροπίας των δυνάμεων των ελληνικών πόλεων κι είχε ως άμεσο αποτέλεσμα να κάνει τους συμμάχους επιφυλακτικούς ως προς την αθηναϊκή πολιτική.

Αν και ήταν σύγχρονος με τα γεγονότα που εξιστορούσε ο Θουκυδίδης, μπόρεσε να διακρίνει τις αιτίες από τις αφορμές του πολέμου και να προβλέψει ως ένα βαθμό τα αποτελέσματά του.

Η ύπαρξη της δυαρχίας των μεγαλύτερων πόλεων της εποχής, της Αθήνας και της Σπάρτης, η αντίθεση των αρχών του πολιτεύματός τους και οι πολιτισμικές διαφορές στον τρόπο ζωής και σκέψης δημιουργούσαν αναπόφευκτα μια φυσική εχθρότητα σε επίπεδο ιδεολογικής αντιπαράθεσης. Οι αρχαίοι είχαν συνείδηση αυτών των αντιθέσεων οι οποίες συνοψίζονται στη δημηγορία των Κορινθίων προς τους Σπαρτιάτες, όπως μας την παραδίδει ο Θουκυδίδης (Iστοριών 1.70-71).

Στον οικονομικό τομέα η Αθήνα, για να διατηρήσει την εμπορική της υπεροχή, έπρεπε να επιβάλει την κυριαρχία της στη θάλασσα παρακάμπτοντας τη δύναμη των ανταγωνιστών της, και κυρίως της Κορίνθου, μιας από τις πιο σημαντικές εμπορικές και οικονομικές δυνάμεις της εποχής.

Κοινό χαρακτηριστικό όλων των αποφάσεων και των πράξεων της Αθήνας που έδωσαν την αφορμή για την έκρηξή του ήταν ότι έθιγαν οικονομικά, έβλαπταν στρατιωτικά και πρόσβαλλαν σε συναισθηματικό επίπεδο την υπερηφάνεια των συμμάχων της Σπάρτης, όπως για παράδειγμα της Κορίνθου η οποία και έδωσε την αποφασιστική ώθηση για την κήρυξη του πολέμου.

http://www.ime.gr/chronos/05/gr/politics/221causes.html

 

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΠΟΛΕΜΟΥ

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΕΙΡΗΝΗ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

 

  • Μελετήστε το παρακάτω κείμενο και σημειώστε στο τετραδιό σας τις συνέπειες του πολέμου στον κόσμο μας.

Kείμενο 5 [Γκουέρνικα]

Μια πόλη που λέγεται Γκουέρνικα

Ο πίνακας ζωγραφίστηκε από τον Πάμπλο Πικάσο το 1937. Ο ζωγράφος ήταν εξαιρετικά ταραγμένος από τον εμφύλιο πόλεμο που σπάραζε την πατρίδα του, την Ισπανία. Μαθαίνοντας το βάρβαρο αεροπορικό βομβαρδισμό της μικρής πόλης Γκουέρνικα, ένιωσε φρίκη. Ο Πικάσο ζωγράφισε αυτό τον πίνακα για να δείξει πόσο απαίσιος και καταστροφικός είναι ο πόλεμος, και του ‘δωσε τ’ όνομα της πόλης. Η Γκουέρνικα είναι ένας πολύ μεγάλος πίνακας, μεγαλύτερος απ’ τον τοίχο ενός συνηθισμένου δωματίου.

Άκουσε τους ήχους

Αυτή η εικόνα δεν είναι πολύχρωμη. Έχει μόνο μαύρο, άσπρο και γκρίζο. Ίσως ο ζωγράφος θεώρησε ότι η ομορφιά των χρωμάτων δεν ταίριαζε σ’ ένα τόσο τραγικό θέμα. Δε σου φαίνεται πως ακούς τους φοβερούς ήχους; Κραυγές, ουρλιαχτά, βογγητά. Μπορείς να δεις ότι τα περισσότερα ζώα και οι άνθρωποι έχουν ανοιχτό το στόμα σαν να βγάζουν κραυγές πόνου. Ο ζωγράφος τα ‘κανε όλα να μοιάζουν κομματιασμένα, στραβωμένα κι άσχημα.

Τι αισθάνεσαι βλέποντας αυτές τις γραμμές και τα σχήματα αραδιασμένα το ένα πάνω στ’ άλλο;

Η διάθεση του ζωγράφου

«Είμαι θυμωμένος», «Είμαι πληγωμένος»: αυτές οι κουβέντες ίσως να λένε τα πιο έντονα συναισθήματα που εκφράζει η εικόνα. Με ποιον τρόπο ο καλλιτέχνης μάς μεταδίδει αυτά του τα συναισθήματα; Άκουσες τους φοβερούς ήχους, είδες τα κοφτερά σχήματα, τη ζωγραφιά χωρίς χρώμα.

Κοίταξε τα πρόσωπα. Είναι μεγάλα άσπρα σχήματα με μάτια τρομαγμένα και στόματα ανοιχτά σαν να οδύρονται. Φαίνονται και τα δύο μάτια σε κάθε πρόσωπο, όπως κι αν είναι γυρισμένο. Τα μάτια είναι ορθάνοιχτα και στηλωμένα με τρόμο, σαν μάτια πεθαμένου. Στο πάνω μέρος της εικόνας κρέμεται μια γυμνή λάμπα ηλεκτρικού. Ρίχνει φως για να φανούν οι συμφορές του πολέμου. Οι ακτίνες σχηματίζουν μυτερά δόντια. Ο ζωγράφος τις έκανε έτσι κοφτερές για να μας αναστατώσει, να ερεθίσει τα νεύρα μας.

Μ’ αυτές και άλλες λεπτομέρειες μπόρεσε ο Πικάσο να μας πει πως κάτι τρομερό έγινε σ’ αυτή την πόλη.

Μιλάει σε όλους

Έχεις δει ποτέ στα επίκαιρα του σινεμά εικόνες από αληθινό πόλεμο; Έχεις σκεφτεί πώς σκοτώνονται άνθρωποι και ζώα στις μάχες; Παρόλο που ο Πικάσο έφτιαξε την εικόνα του με αφορμή τον πόλεμο στην Ισπανία, η Γκουέρνικα είναι μια εικόνα διαμαρτυρίας ενάντια σε κάθε πόλεμο. Κι αυτός είναι ο λόγος που έγινε διάσημη. Άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο τη βλέπουν και καταλαβαίνουν τι ήθελε να πει ο ζωγράφος.

Παιδικός οδηγός για Γνωριμία με τη ζωγραφική, Φράνσες Κένετ, Τέρυ Μήσαμ (επιμ.), μτφρ. Σοφία Zαραμπούκα, εκδ. Διάγραμμα / Ντουντούμη, 1982

  1. Συμπληρώστε τις σημειώσεις σας παρακολουθώντας την περιγραφή του πίνακα σε 3D διάσταση στο παρακάτω βίντεο και τις παρακάτω εικόνες.

 Η αποθέωση του πολέμου, του Vasily Vereshchagin (1871)

 

 

 

 

 

 Σκηνή από τον εμφύλιο πόλεμο της Ισπανίας (1936-1939): ερείπια στην Guernica (από τα Γερμανικά Αρχεία)

 

 

 

 

Τα παιδιά αθώα θύματα του πολέμου

 Συρία: Τα παιδιά αθώα θύματα του πολέμου

Τετάρτη, 09 Μαϊ 2018 10:31UPD: 10:36

Δεκάδες χιλιάδες παιδιά εκτιμάται ότι έχουν ακρωτηριαστεί σε αεροπορικές επιθέσεις των συριακών ενόπλων δυνάμεων. Είναι τα αθώα θύματα ενός πολέμου που αδυνατούν να καταλάβουν.

Η Μαζίντα Αλ Ομάρ ήταν μόλις πέντε ετών όταν μια βόμβα κομμάτιασε το δεξί της πόδι. Θυμάται ακόμη λεπτομερώς την ημέρα της επίθεσης, αν και πολύ θα ήθελε να την ξεχάσει. «Ήμασταν μέσα σε ένα μικρό φορτηγάκι με ακόμη δέκα άτομα. Ξαφνικά άρχισε να μας πυροβολεί ένα αεροπλάνο», λέει χαμηλώνοντας ντροπαλά το βλέμμα της προς το πάτωμα. «Μετά όλα ήταν καμένα, μαύρα», λέει.

Η οικογένεια από τη Συρία κατάφερε τελικά να διαφύγει στην Τουρκία. Σήμερα ζουν στην Γκαζιαντέπ, περί τα 60 χλμ από τα σύνορα με τη Συρία. Η πόλη υποδέχθηκε μισό εκατομμύριο σύρους πρόσφυγες που φιλοξενούνται σε καταυλισμούς έξω από την πόλη ή -όπως η οικογένεια της Μαζίντα- στο κέντρο. Στο μικρό τους διαμέρισμα δεν υπάρχει τίποτα που να θυμίζει τα παλιά τραυματικά βιώματα στη Συρία. «Όταν βγήκαμε από το νοσοκομείο έξω, στην αυλή του, υπήρχαν πολλά πτώματα», λέει η Μαζίντα. «Εύχομαι να μην είχα κοιτάξει προς τα εκεί. Δεν θα μπορέσω ποτέ να ξεχάσω αυτήν την εικόνα».

 Μια ψυχικά τραυματισμένη γενιά

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΗΕ, 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι έχουν μείνει ανάπηροι λόγω του πολέμου στη Συρία. Πάνω από 80.000 υποβλήθηκαν σε ακρωτηριασμούς άκρων – μεγάλος αριθμός εξ αυτών ήταν παιδιά. Η UNICEF κάνει λόγο για «μια ολόκληρη γενιά με σωματικά και ψυχικά τραύματα».(…)

Πλέον πηγαίνει για τακτικούς ελέγχους σε μια μικρή κλινική που έφτιαξαν σύροι γιατροί και θεραπευτές στο Γκαζιαντέπ. Εκεί ασθενείς που έχουν τραυματιστεί στον πόλεμο αποκτούν τεχνητά χέρια και πόδια. Το «Will Steps Rehabilitation Center», όπως ονομάζεται, χρηματοδοτείται με δωρεές που προέρχονται μεταξύ άλλων και από την ΕΕ.

Εκτός από τους γιατρούς η Μαζίντα επισκέπτεται και την ψυχολόγο Ουάλα Χάμζα. Αυτή προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές που δεν είναι ορατές από έξω. Η Μαζίντα βλέπει την ψυχολόγο εδώ και χρόνια. Άλλοτε ζωγραφίζουν, άλλες φορές κάνουν άλλες δραστηριότητες. Μέσα από τον διάλογο η ειδικός προσπαθεί να δει σε τι κατάσταση βρίσκονται τα παιδιά του πολέμου. «Μερικές φορές γίνονται επιθετικά και εξοργίζονται. Πολλά υποφέρουν από εφιάλτες. Μερικές φορές το τραύμα τους αποτυπώνεται στον τρόπο με τον οποίο παίζουν. Για παράδειγμα αναπαριστούν στα παιχνίδια τους σκηνές πολέμου», λέει η ψυχολόγος.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ- ON LINE (ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ)

1. Να βρεθούν οι τελικές, οι αιτιολογικές και οι αποτελεσματικές προτάσεις

2. Να βρεθούν οι τελικές, οι αιτιολογικές και οι αποτελεσματικές προτάσεις

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΟΝΟΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ- ON LINE(ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ)

1. Να βρείτε τις ειδικές, βουλητικές και ενδοιαστικές προτάσεις και να προσδιορίσετε το συντακτικό τους ρόλο

2. Να αναγνωριστεί το είδος των ονοματικών προτάσεων

3.Στις παρακάτω προτάσεις να συμπληρώσεις το σύνδεσμο ή το μόριο που λείπει και να βρεις το είδος της δευτερεύουσας πρότασης

4. Συμπληρώστε τις παρακάτω φράσεις με μια από τις εξής λέξεις: (ότι, πως, που, ό,τι, πώς, πού)

ΘΕΩΡΙΑ  ΟΝΟΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ  ΚΑΙ   ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ (ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ)

 

 

 

 

 

Δημιουργικές εργασίες στην Ελένη του Ευριπίδη απο το Γ3

Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΑΙ Η ΚΑΙΝΗ» ΕΛΕΝΗ ΤΟY ΕYΡΙΠΙΔΗ

 Σύμφωνα με την παράδοση η Ελένη, η γυναίκα του Μενέλαου, του βασιλιά της Σπάρτης, ήταν περίφημη για την ομορφιά της. Ο Πάρης, ο γιος του βασιλιά της Τροίας Πρίαμου, με τη βοήθεια της Αφροδίτης, την απήγαγε και την οδήγησε στην Τροία. Οι Έλληνες με επικεφαλής τον Αγαμέμνονα και το Μενέλαο εκστράτευσαν εναντίον της Τροίας και έπειτα από ένα δεκαετή πόλεμο κατέλαβαν την πόλη. Η Ελένη ταυτίστηκε με τον καταστροφικό πόλεμο και παρουσιάζεται συχνά ως υπαίτια για το θάνατο πολλών ανθρώπων.

Yπήρχε όμως και μια άλλη παράδοση λιγότερο γνωστή. Ο Στησίχορος,  ο λυρικός ποιητής, παρουσίασε μια άλλη εκδοχή στο ποίημά του Παλινωδία : η Ελένη δεν πήγε ποτέ στην Τροία με τον Πάρη· οι θεοί την πήγαν στην Αίγυπτο, ενώ στη θέση της έπλασαν ένα είδωλο, που ο Πάρης απήγαγε νομίζοντας ότι είναι η Ελένη. Οι Έλληνες λοιπόν και οι Τρώες πολεμούσαν για δέκα χρόνια όχι για την πραγματική Ελένη, αλλά για το είδωλό της (απόσπασμα απο την εισαγωγή του σχολικού εγχειριδίου «Ελένη» του Ευριπίδη).

Το μύθο αυτόν αξιοποίησε  ο Ευριπίδης στην τραγωδία του Eλένη αλλά και οι μαθητές του Γ3 τμήματος του Βενετόκλειου σχολείου Ρόδου, οι οποίοι τοποθέτησαν τη δράση της σε τελείως διαφορετικό χωροχρονικό πλαίσιο, εμπλουτίζοντας την πλοκή της με πολλούς επώνυμους και μη ήρωες.

  1. Η ληστεία στο casa di Papel τελείωσε, όπως και ο τρωικός πόλεμος. Εχει εμφανιστεί ο Berlin και τώρα είναι όλοι μαζί . Η Ελένη μαζί με την Τόκιο βρίσκονται στην Αίγυπτο ενώ ο Μενέλαος με τον Μπερλίν Ρίο, τον Παλέρμο και τον προφεσόρ βρίσκονται στο πέλαγος. Ο Bogota μαζί με τον Τεύκρο φτάνουν στην Αίγυπτο και συναντούν την Ελένη με την Τόκιο. Ο Τεύκρος δεν αναγνωρίζει την Ελένη μα ο Μπογοτα αναγνωρίζει την Τόκιο και είναι τόσο χαρούμενος για αυτήν την επανασύνδεση.Ο  Μενέλαος με τους υπόλοιπους φτάνει στην Αίγυπτο με το είδωλο της Ελένης και τους ληστές φίλους του. Ο Μενέλαος μαζί με  τον Berlin και τον Ρίο συνάντούν τη γερόντισσα η οποία τους συμβουλεύει να φύγουν, γιατί ο Θεοκλύμενος σκοτώνει όποιον Έλληνα βρίσκει. Ενώ ο Μπογοτα, ο Τεύκρος και η Ελένη με την Τόκιο βρισκόνται στο προαύλιο του παλατιού και σκέφτονται  πώς να φύγουν,  εμφανίζονται οι υπόλοιποι, τους παίρνουν και φεύγουν. Τώρα γιορτάζουν τη ζωή τους όλοι μαζί με τα πολλά χρήματα που έχουν (Ξένια, Γ3).

  2. Ο 3ος Παγκόσμιος Πόλεμος έχει λήξει και ο Μενέλαος βρίσκεται στο ελληνικό στρατιωτικό σκάφος που επιστρέφει στην Ελλάδα. Η Ελένη έχει απαχθεί στην Αίγυπτο από μία εγκληματική οργάνωση. Ο Τεύκρος έρχεται τυχαία στην Αίγυπτο και απάγεται κι αυτός. Συναντά την Ελένη αλλά δεν την αναγνωρίζει. Ο Μενέλαος πηγαίνει διακοπές στην Αίγυπτο μαζί με το ομοίωμα της Ελένης. Εκεί συναντά έναν καλόκαρδο σεκιουριτά πού του λέει να φύγει αμέσως για να μην τον συλλάβει και δολοφονήσει ο αρχηγός της Αιγύπτου. Εκείνος όμως τον αγνοεί, πιάνεται κι αυτός αιχμάλωτος και συναντά την Ελένη  (Μιχάλης Δ., Γ3).

 

  1. Έτος  2134.   Ο πλανήτης βρίσκεται συγκλονισμένος με το αποτέλεσμα του Πολέμου ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία. Οι  Έλληνες  μετά από τον ολέθριο δεκαετή πόλεμο κατάφεραν και βγήκαν νικητές. Ο πόλεμος έγινε λόγω ενός ολογράμματος της Ελένης το οποίο είχε σταλεί στον Τούρκο πρόεδρο από ένα αντιεξουσιαστικό κίνημα. Η πραγματική Ελένη βρισκόταν στην Αίγυπτο, όμηρος του Θεοκλύμενου. Ο Θεοκλύμενος  ήταν ο αρχηγός του κινήματος και ο στόχος του ήταν να παντρευτεί την Ελένη. Στην Ελένη έκαναν βασανιστήρια, για να την πέσουν να παντρευτεί τον Θεοκλύμενο. Ενώ ο Μενέλαος ταξίδευε με το προσωπικό του αεριωθούμενο, ο Μενέλαος, ο σύζυγος της Ελένης, έκανε μια στάση στην Αίγυπτο για ανεφοδιασμό του   αεροσκάφους του, όπου παρατήρησε ότι η Ελένη ήταν ένα ολόγραμμα. Εκείνη την στιγμή πήρε πίσω ό,τι  είχε πει και σκεφτεί για την αγαπημένη του. Για καλή του τύχη αντίκρισε στην αγορά μια γυναίκα ολόιδια με την Ελένη και έτρεξε  να της μιλήσει. Στην αρχή δεν πίστευε οτι  ήταν η Ελένη. Η Ελένη του διηγήθηκε όλη την ιστορία  και ο Μενέλαος γεμάτος θυμό, ήθελε να πάρει εκδίκηση από τον Θεοκλύμενο. Και αυτό έκανε. Μπήκε στο γραφείο του και τον  δολοφόνησε  μια δηλητηριώδες ένεση. Μετά γύρισαν στην Ελλάδα και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα ( Γιάννης Κ., Γ3).

 

  1. Ο πόλεμος της αιωνιότητας τελείωσε όπως και ο τρωικός πόλεμος. Η Ελένη μαζί με τον Ironman είναι στην Αίγυπτο ενώ ο Μενέλαος μαζί με τον Captain America, τον Spiderman, τον Hulk και τους υπόλοιπους βρίσκονται στο πέλαγος . Ο Thor μαζί με τον Τεύκρο φτάνουν στην Αίγυπτο και συναντάνε την Ελένη με τον Ιronman. Ο Τεύκρος δεν αναγνωρίζει την Ελένη όμως, όταν ο Thor βλέπει τον Ιron man που τόσο καιρό έψαχναν, είναι τόσο χαρούμενος για αυτή την επανασύνδεση. Ο Μενέλαος με τους υπόλοιπους φτανουν στην Αίγυπτο με το είδωλο και τους εκδικητές φίλους του. Ο Μενέλαος με τον Captain America και τον Spiderman συναντούν την γερόντισσα η οποία τους λέει να φύγουν γιατί ο θεοκλύμενος σκοτώνει όποιον Έλληνα βρίσκει. Ενώ η Ελένη, ο Τεύκρος, ο Iron Man και ο Thor βρισκόνται στο προαύλιο του παλατιού και σκεφτόνται πώς να φύγουν, εμφανίζονται και οι υπόλοιποι και ξεκαθαρίζουν την τεράστια παρεξήγηση που είχε δημιουργηθεί με την Ελένη.  Το ζευγάρι τα ξαναβρίσκει, ακολουθούν τους super heroes και όλοι μαζί γιορτάζουν την ζωή τους  (Μαρία Ζ., Γ3).

 

  1. Έτος 3.673 – 5ος παγκόσμιος πόλεμος. Ο 5ος Παγκόσμιος Πόλεμος ξέσπασε επειδή ο Πάρης, ένας απλός πολίτης έκλεψε την Ελένη, την γυναίκα του πρωθυπουργού της Ελλάδας, της ισχυρότερης χώρας όλου του κόσμου, διότι κέρδισε τον 3ο και τον 4ο Παγκόσμιο Πόλεμο και πήρε πάρα πολλά εδάφη. Ο Μενέλαος ήταν πολύ ερωτευμένος με την Ελένη και εκείνη τον αγαπούσε πολύ. Αλλά ο Πάρης με τη βοήθεια της Αφροδίτης, που ήταν κόρη ενός πολύ πλούσιου άντρα, του Δία, έκλεψε την Ελένη επειδή ήταν η πιο όμορφη γυναίκα σε ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι ξέσπασε αυτός ο δεκαετής πόλεμος. Τελικά κέρδισε ο Μενέλαος και πήρε την Ελένη μαζί του. Ή τουλάχιστον έτσι νόμιζε. Η Ήρα, που ήταν γυναίκα του Δία και μητριά της Αφροδίτης, οργίστηκε πολύ που η Αφροδίτη βοήθησε τον Πάρη και έκλεψε πρώτη την Ελένη, δίνοντας έτσι στη θέση της ένα ρομπότ, το οποίο ήταν ολόιδιο εμφανισιακά και έκανε ο, τιδήποτε μπορούσε να κάνει η Ελένη. Την πραγματική Ελένη, την έστειλε στην Αίγυπτο στο τεράστιο σπίτι του Πρωτέα που ήταν και πρωθυπουργός της Αιγύπτου και θα σεβόταν το γάμο της με το Μενέλαο. Ο Μενέλαος, αφού τελείωσε ο πόλεμος, περιπλανιόταν αρκετά χρόνια στη θάλασσα, διότι το καράβι του είχε καταστραφεί. Μετά από μερικά χρόνια, έφτασε στην Αίγυπτο. Παράλληλα, ο Πρωτέας πέθανε και έτσι πρωθυπουργός της χώρας θα γινόταν ο γιος του, ο Θεοκλύμενος, ο οποίος ήθελε να παντρευτεί την Ελένη, αν και ήξερε πως εκείνη ήταν ήδη παντρεμένη με το Μενέλαο. Έτσι, φοβόταν πως κάποια στιγμή θα ερχόταν να την πάρει πίσω και για αυτόν τον λόγο είχε διατάξει τους στρατιώτες του, να σκοτώσουν όλους τους Έλληνες που πλησίαζαν το σπίτι του. Όταν ο Μενέλαος έφτασε στην Αίγυπτο, δεν ήξερε πού βρισκόταν και για αυτό πήγε στο πρώτο σπίτι που βρήκε, για να ρωτήσει πού βρίσκεται. Την πόρτα την άνοιξε μία κυρία μεγάλης ηλικίας και του είπε, καθώς μιλούσαν, πως πρέπει να φύγει, επειδή ο άντρας του σπιτιού έχει δώσει εντολή να σκοτώσουν όλους τους Έλληνες που πλησιάζουν το σπίτι του, επειδή εκεί βρίσκεται η Ελένη, κόρη του Δία, από τη Σπάρτη. Όταν του το είπε αυτό η γερόντισσα, ο Μενέλαος ξαφνιάστηκε, και σκέφτηκε πώς είναι δυνατόν να υπάρχει μία δεύτερη Ελένη, κόρη του Δία που να είναι από τη Σπάρτη, αλλά μετά συμπέρανε πως μπορεί να πρόκειται για μία απλή συνωνυμία χωρίς όμως, να είναι απόλυτα σίγουρος. Ύστερα, όταν ο Μενέλαος βρισκόταν στα προπύλαια του παλατιού, είδε την Ελένη και άρχισε να την κυνηγάει και εκείνη έτρεξε φοβισμένη. Έτσι συνάντησαν ξανά ο ένας τον άλλο, μετά από τόσα χρόνια. (Αντζελα Κ., Γ3)

 

  1. Πολύ παλιά, όταν ο 4ος παγκόσμιος πόλεμος ξέσπασε, που ήταν ισχυρός και δυνατός, ο Πάρης ένας κανονικός κάτοικος μιας πόλης απήγαγε την Ελένη, γιατί τον τράβηξε η ομορφιά της παρά πολύ και την ερωτεύτηκε. Η Ελένη όμως ήταν δεσμευμένη με έναν πλούσιο και δυνατό άνθρωπο που τον έλεγαν Μενέλαο. Ο Μενελαος με την Ελένη ήταν ένα αγαπημένο ζευγάρι και πολύ ερωτευμένο αλλά κάτι ήθελε να τους χωρίσει. Ο Πάρης με την βοήθεια μιας κοπέλας που την έλεγαν Αφροδίτη κατάφερε και πήρε την Ελένη. Του είχε μπει στο μυαλό πως η Ελένη ήταν η ωραιότερη στον κόσμο και δεν υπάρχει καμία άλλη που να της μοιάζει. Ο ενθουσιασμός της Αφροδίτης και του Πάρη έφερε οργή στην Ήρα, γυναίκα του Δια. Για να μην αναζητήσουν την Ελένη κατασκεύασαν ένα άγαλμα που μπορούσε να κινείται. Ήταν ίδιο με εκείνη και εμφανισιακά. Το άγαλμα έμεινε πίσω, η Ελένη όμως πήγε στην Αίγυπτο σε ένα σπίτι που ανήκει στον Πάρη. Ήταν σχεδόν άδειο, κανείς δεν έμενε εκεί παρά μόνο εκείνος. Ο Μενέλαος, αφού είδε ότι η Ελένη λείπει, δεν μπορούσε να την βρει πουθενά. Πήρε μια βάρκα και άρχισε να ταξιδεύει προς την Αίγυπτο με την ιδέα πως θα πάρει πίσω την Ελένη. Όταν ο πόλεμος τελείωσε ο Μενέλαος κατάφερε και έφτασε στην Αίγυπτο, στο μέρος που νόμιζε ότι βρισκόταν η Ελένη. Μετά από καιρό ο Πάρης πέθανε, έτσι ο γάμος του με την Ελένη δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Ο Μενέλαος συνάντησε μια φτωχή κυρία στον δρόμο και την ρώτησε αν ξέρει πού έχει πάει η Ελένη. Εκείνη του αποκρίθηκε πως έχει πάει στο σπίτι του Πάρη, ο οποίος  πέθανε πριν λίγους  μήνες. Ο Μενέλαος σκέφτηκε ποιος θα μπορούσε να έχει φτιάξει το άγαλμα της. Τέλος, πήγε στο παλιό σπίτι του Πάρη, βρήκε την Ελένη μετά από χρόνια και με δάκρυα στα μάτια έτρεξε να την αγκαλιάσει  (Ολυμπία Κ., Γ3).

 

  1. Μονο στο Netflix.Gr. Όνομα Σειράς: » Όλα για την Ελένη»Πρωτο επεισόδιο: «Πιλοτος»Περιληψη επεισοδίουΒρισκόμαστε στην περίοδο της γαλλικής Επανάστασης, οπότε και λήγει ο Τρωικός πόλεμος. Ο Μενέλαος περιπλανιέται στη Θάλασσα με το είδωλο της Ελένης και τους συντρόφους του και προσπαθεί να επιστρέψει στην Σπάρτη. Η πραγματική Ελένη, εντωμεταξύ, βρίσκεται στην Αίγυπτο ( ο τι να ναι δηλαδή). Περνούν λίγοι μήνες και ένας συμπολεμιστής του Μενελάου, ο Τεύκρος φτάνει στη Αίγυπτο, συναντά την Ελένη αλλά δεν την αναγνωρίζει. Η Ελένη τον προτρέπει να φύγει, γιατί ο βασιλιάς Θεοκλυμενος  σκοτώνει όλους του Έλληνες, γιατί θέλει να την παντρευτεί – Ναι καλά!Μετά από περίπου δύο μήνες εμφανίζεται και ο Μενέλαος στην Αίγυπτο θαλασσοδαρμένος με τους συντρόφους του και το είδωλο- ομοίωμα της Ελένης. Βλέπει έκπληκτος στο ανάκτορο του Θεοκλύμενου μια γυναίκα που μοιάζει στην Ελένη, αλλά  δεν την αναγνωρίζει….Τι θα γίνει άραγε; Θα πειστεί ότι πρόκειται για την πραγματική αγαπημένη του σύζυγο τελικά ή θα επικρατεί για πολύ καιρό ακόμα η πλάνη στο μυαλό του Μενέλαου; Όλα αυτά στο επόμενο επεισόδιο, που θα είναι στην διάθεση σας από τις 20 Φεβρουαρίου (Αναστασία Κ., Γ3)ΕΛΕΝΗ        

 

Οι  Βασίλης Αναστασιάδης, συγγραφέας – εκπαιδευτικός και Γιάννης Αντωνόπουλος, σκιτσογράφος μετέφερε την τραγωδία του Ευριπίδη σε χιουμοριστικό κόμικ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Είμαστε όλοι ίδιοι.Είμαστε όλοι διαφορετικοί» δραστηριότητες δημιουργικής γραφής στη νεοελλ. γλωσσα γ γυμνασιου

Οι μαθητές του Γ4 και Γ5 τμήματος μελέτησαν το κεφάλαιο » Είμαστε όλοι ίδιοι.Είμαστε όλοι διαφορετικοί» και απεικόνισαν πτυχές του ρατσισμού δημιουργώντας πολυτροπικά κείμενα (βιντεο, δημοσιεύσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, stories, καλλιγράφημα, αφίσα) είτε σε ψηφιακή είτε σε έντυπη μορφή (πολυγραμματισμοί και κριτικός γραμματισμός).

 


Ποίημα για τον ρατσισμό      

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ – ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

Οι μαθητές του Γ4,5 του Βενετόκλειου Σχολείου Ρόδου εργάστηκαν μετασχηματίζοντας το διήγημα του Σαμαρακη «Ζητείται Ελπίς¨ σε συννεφόλεξο, ζωγραφική απεικόνιση, καλλιγράφημα,  χρησιμοποίησαν την τεχνική της συσκότισης δημιουργώντας με λ. κλειδιά ένα νέο έργο.

20191118101151000

20191113110954706

20191120101030140

20191113115503076

20191121110957750

20191108111045572

20191111091649492

20191111115325564

20191111091451826

20191111115332806

20191111115315377

ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

Αυτόπτης μάρτυρας

ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ανήκει στη συλλογή Γραφή τυφλού, που γράφτηκε το 1972, όταν ο ποιητής βρισκόταν στην εξορία. Όλα τα ποιήματα αυτής της συλλογής είναι ολιγόστιχα και αποτελούν εικόνες, είδωλα, θα μπορούσαμε να πούμε, που βλέπει ο «τυφλός» μέσα από την αλληγορική του αναπηρία, παρά τη γενική καταπίεση και το σκοταδισμό του ανελεύθερου καθεστώτος.

Γιάννης Ρίτσος 1970-1979. Ψηφιακό Αρχείο [πηγή: Αφιέρωμα στον Γιάννη Ρίτσο (Εθνικό Κέντρο Βιβλίου)]

Εγώ τους είδα —λέει— τους δυο διαρρήκτες πίσω απ’ τις γρίλιες
να παραβιάζουν την απέναντι πόρτα· —δε φώναξα διόλου·
είχε φεγγάρι· φαινόνταν καθαρά τ’ αντικλείδια τους
και τα στολίδια του γύψου στον τοίχο. Περίμενα πρώτα
να φωνάξουνε οι άλλοι από δίπλα. Κανένας δε φώναξε.
Έφυγα, απ’ το παράθυρο, κάθισα στην καρέκλα, ακούμπησα
το μέτωπό μου στο μάρμαρο του τραπεζιού, και θαρρώ
που αποκοιμήθηκα πλάι στο φτωχό μελανωμένο χέρι
του παιδιού που δεν προβιβάστηκε. Μέσα στον ύπνο μου
μ’ έπιασε πονοκέφαλος απ’ το φεγγάρι. Τα χαράματα
μου χτύπησαν την πόρτα. Ήταν οι δυο διαρρήκτες
κρατώντας δυο ωραίες ανθοδέσμες. Μπήκα στην κουζίνα
να βάλω τα λουλούδια στο νερό. Γυρίζοντας πίσω,
μ’ ένα βάζο στο κάθε μου χέρι, δεν τους βρήκα.

 

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΕ



Λήψη αρχείου

ΟΜΙΛΙΑ- ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

 

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟΥ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

Ανάλυση εικόνας (πίνακας ζωγραφικής / γελοιογραφίας) απο Κώστας Θεριανός

  1. Έχουμε την πρώτη επαφή με την εικόνα, την πρώτη εντύπωση.
  2. Συζητάμε τι θέλει να μας δείξει, ποια είναι τα κεντρικά πρόσωπα, το τοπίο, τα σύμβολα (σημαίες, επιγραφές κτλ.) που περιέχει.
  3. Μπορεί να είναι χρήσιμο να μάθουμε ποιος έφτιαξε τον πίνακα, σε ποια εποχή, τι θέλει να δείξει, ποιος παρήγγειλε το έργο, τι διαχείρισης έχει τύχει το έργο από τον καλλιτέχνη ή μεταγενέστερα;
  4. Σε κάθε περίπτωση η ανάλυση θα στηρίζεται στο σχολικό βιβλίο και σε υλικό έξω από αυτό αν το έχουμε δώσει και το έχουμε διδάξει στην τάξη.

 

Με βάση τον ορισμό και τα παραδείγματα της σελίδας 14 να αναλύσετε την παρακάτω εικόνα του βιβλίου:

https://criticeduc.blogspot.com/2019/04/blog-post.html?fbclid=IwAR0WcL_RPlLfd5MuLiI7V-i53nfVXGg1ztJ2cpMb01Pz7Ujt099OUJ8-bdc

Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

http://photodentro.edu.gr/oep/r/8532/664?locale=el

Η Ανοιχτή Εκπαιδευτική Πρακτική με τίτλο «Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ  ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ» που υλοποιήθηκε στο 3ο Γυμνάσιο Ρόδου , Βενετόκλειο και υποβλήθηκε στον 2 ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών Αξιοποίησης Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διακρίθηκε ως ΒΕΛΤΙΣΤΗ πρακτική μεταξύ των συμμετοχών της ενότητας «Γυμνάσιο»
και κατέκτησε την 1η θέση .

 

Top
 
Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων