Ο επιστάτης των εθνικών οικοδομών επι Ι. Καποδίστρια

 

Οι μαθητές του Βενετόκλειου σχολείου μελέτησαν και ανέλυσαν σε ομάδες το σατιρικό ποίημα Επιστάτης των Εθνικών οικοδομών επι Ι. Καποδίστρια          συνθέτοντας στη συνεχεια 5στιχα κωμικά, ευθυμα λιμερικ  

που διακωμωδούν τη στάση ζωής του Επιστάτη των εθνικών οικοδομών!


Ήταν ένας γέρος άντρας μερακλής

Που έπινε σαμπάνιες ολημερίς,

Κάθε γυναίκα σαν διαμάντι τον κοιτάζει

Όμως αυτόν μόνο το χρήμα τον νοιάζει!

Είναι άθλιος ο επιστάτης βουτηχτής!!

(‘Αγγελος, Νίκος, Φιλιππος, Κριστιάν)


Ένας άντρας αλαζόνας επιστάτης,

που το έπαιζε συνέχεια αριστοκράτης

τον ρωτούσαν «εξοχότατε πόσα παίρνεις;»

κι απαντούσε «εκατό φορές από αυτό που καταφέρνεις».

αλλοπαρμένος μα πάνω απ’ όλα ακαμάτης..

(Μιχαήλ, Νίκος, Γιώργος)


Ήταν ένας άντρας επιστάτης,

που τα δημόσια έργα ανέλαβε και ήταν κράχτης,

όμως τα χρήματα του κράτους έκλεβε

Και  τον τόπο διαφέντευε..

Αχ αυτός ο ανήθικος, αλαζόνας εργάτης!!


Ήταν ένας Έλληνας επιστάτης
που δεν ήξερε να κάνεις πράξεις,
όμως ένα πράγμα τον ενδιαφέρει
πώς το ταμεία να ληστεύει!
Ο ανήθικος Έλληνας επιστάτης..
Μυαλά κουβάρια!!
(Δέσποινα, Ευαγγελία)

Ήταν στο Ναύπλιο ένας επιστάτης

που το δημόσιο χρήμα έτρωγε και ήταν κράχτης

όμως δε χόρταινε, ήθελε κι αλλά
και τον Κυβερνήτη Καποδίστρια κορόιδευε αράδα..
ο δόλιος ύπουλος επιστάτης!

Ένας άντρας που ήρθε από τη Δύση

στο Ναύπλιο έφτασε να επιχειρήσει

με μόνο σκοπό του να πλουτίσει.
και τον Καποδίστρια επιχειρούσε να παραπλανήσει….
Ο ύπουλος Απατεώνας από την Δύση.
(Λευτέρης, Στεφανία, Πέτρος)

Ήταν ένας διεφθαρμένος επιστάτης

που ήταν εγωιστής και λιποτάκτης

μοναδικό του μέλημα ήταν το προσωπικό του συμφέρον

και φερόταν φιλοτομαριστικά εκ των προτέρων.

Ένας επιστάτης ατομιστής και καταχράστης.

(Γεωργία, Γιώργος)


329510551 754719899343658 7077534149679932800 n   329573183 855656065731445 1360532032344905997 n 328950278 2973951862734818 1948587908283096018 n 325161587 1300221057221381 3361814773481687801 n

Πρώτες προσπάθειες των επαναστατημένων Ελλήνων για συγκρότηση κράτους

Οι μαθητές/ριες του Γ1 υποδύονται αντιπροσώπους των οπλαρχηγών και των προεστών και εκφωνούν τους λόγους τους ενώπιον των εκπροσώπων του έθνους πριν την προκήρυξη εκλογών της Α΄ Εθνοσυνέλευσης στην Επίδαυρο.

Οι εργασίες των μαθητών/ριών:


Πατριώτες- συναγωνιστές,

Έφτασε η πολυπόθητη εποχή που αποτινάξαμε τον οθωμανικό ζυγό και καλούμαστε τώρα να αποφασίσουμε για τη δημιουργία μιας κεντρικής διεύθυνσης, προκειμένου να διευθύνουμε με τιμιότητα και υπευθυνότητα τον Αγώνα. Ποια ομάδα καλούμαστε όμως να στηρίξουμε;   Πιστεύω πως θα υπάρξει μεγάλη ανάκαμψη στις ήδη απελευθερωμένες περιοχές αλλά και εδραίωση της επανάστασης, αν ψηφισθούν οι Φιλικοί και οι οπλαρχηγοί, καθώς έχουν αποδείξει χιλιάδες φορές με την αυτοθυσία τους ότι θα έκαναν τα πάντα για την ελευθερία της πατρίδας. Μην ξεχνάμε πόσοι άλλοι οπλαρχηγοί αδέλφια μας θα ήταν εδώ, αν δεν έριχναν τον εαυτό τους στη μάχη για το μέλλον της πατρίδας. Αξίζουν όσοι έθεσαν τον εαυτό τους σε κίνδυνο να συμμετάσχουν μέρος στην  εθνική συνέλευση.  Έτσι και αλλιώς, όσοι παλαιότερα είχαν δύναμη και εξουσία, κάποτε μας είχαν γυρίσει την πλάτη, για να σωθούν αυτοί και οι περιουσίες τους. Και σας ρωτάω θεωρείται δίκαιο και σωστό να έχουν μόνο εκείνοι την εξουσία;

     Κλείνοντας, σας υπενθυμίζω ότι για να διοικείς σωστά πρέπει να αγαπάς τον τόπο σου κάτι που όλοι αυτοί οι πλούσιοι δεν έκαναν ποτέ γιατί το μόνο που αγαπούν είναι τα λεφτά τους που τα κλέβουν από εμάς τον απλό λαό που δουλεύει μέρα- νύχτα για ένα κομμάτι ψωμί.
                    Ευχαριστώ για την προσοχή σας,
                                        (Ευαγγελία Γ1)

Αξιότιμοι συναγωνιστές,

Εμφανίζομαι σήμερα ενωπιόν σας, για να σας μιλήσω για ένα μείζον ζήτημα που αφορά όλο το έθνος, σχετικά με την εκλογή Παραστατών για την Α΄ Εθνοσυνέλευση.  Σε ποιον θα δώσουμε την ψηφο μας, ώστε να κατέχει την εξουσία, μετά την κατάργηση των τοπικών οργανισμών; Γιατί να δώσουμε την εξουσία στους προεστούς που κατείχαν την εξουσία  τόσα χρόνια, χωρίς να προσφέρουν τίποτα στο έθνος αφού διέθεταν στενές σχέσεις με τους Οθωμανούς; Επίσης, δεν είναι περίεργο που  θέλουν να ασκούν μόνοι τους την εξουσία χωρίς την συμπαράσταση κανενός; Καμιάς άλλης ομάδας του λαού;  Γιατί να τους ψηφίσουμε; Καλύτερα να στηρίξετε με την εμπιστοσύνη σας εμάς, (τους οπλαρχηγούς και Φιλικούς) που πήραμε μέρος στην απελευθέρωση της πατρίδας, και αν χρειαστεί θα ξαναπάρουμε, αφού έχουμε μεγάλη εμπειρία στον πόλεμο και στη διοίκηση του στρατού.

Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας και ελπίζω να βοήθησα με τον λόγο μου, να αλλάξετε την γνώμη σας για το καλύτερο του έθνους μας.

Άγγελος Γ1


Συμπατριώτες,

Βρίσκομαι μπροστά σας, στον χώρο της Επιδαύρου, για να σας πείσω να  στηρίξετε με την ψήφο σας την παράταξη των οπλαρχηγών και Φιλικών, στις εκλογές της Α΄ Εθνοσυνέλευσης, καθώς  είμαστε αποφασισμένοι να προσπαθήσουμε να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για το καλό μας, για το καλό του έθνους. Εμείς οι Οπλαρχηγοί και οι Φιλικοί θέλουμε να συμμετάσχουμε στην κυβέρνηση του έθνους, γιατί έχουμε αποδείξει με τον αγώνα μας ότι νοιαζόμαστε για το καλό της πατρίδας. Αντίθετα οι Προεστοί, οι Ιεράρχες και οι Φαναριώτες μονοπωλούν την εξουσία για τα δικά τους συμφέροντα, δεν νοιάζονται για τα προβλήματα του απλού λαού και αμφιβάλλω αν θα καταφέρουν να επιλύσουν τα σοαρά προβλήματα που μας απασχολούν μετά την αποτίναξη του οθωμανικού ζυγού. Θα εκτιμούσα ιδιαίτερα αν μας  ψηφίζατε!

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.

(Γιώργος Γ’1)


Συμπατριώτες,

Το ελληνικό έθνος ζούσε κάτω από τους Οθωμανούς και αφού με μεγάλες θυσίες τους διώξαμε, σήμερα αποφασίζουμε με τους νόμιμους αντιπρόσωπούς του, για την Α΄ Εθνοσυνέλευση.  Εκπροσωπώντας  τους οπλαρχηγούς, ζητώ να μας δώσετε την ευκαιρία να αποκτήσουμε  εξουσία και πολιτική δύναμη, για να βοηθήσουμε τον αγώνα της ανεξαρτησίας,  καθώς έχουμε νικήσει πολλές μάχες όχι μόνο χάρη στην στρατηγική μας ικανότητα αλλά και χάρη στην αυτοθυσία μας κατά τη διάρκεια της μάχης. Οι Προεστοί δεν αξίζουν κι άλλη εξουσία και χρήματα,  καθώς έχουν επηρεαστεί από τους τοπικούς αξιωματούχους των εχθρών! Ελπίζω να μας ψηφίσετε για ένα καλύτερο μέλλον,  αφού θα βοηθήσουμε στην αντιμετώπιση των αναγκών που προέκυψαν μετά την Επανάστασή μας.

(Αιμίλιος Γ1)


Αξιότιμοι συναγωνιστές μας,

σας καλώ να ψηφίσετε στις εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπων εμάς τους Προεστούς, ώστε να ορθοποδήσει το έθνος μας, καθώς έχουμε την εμπειρία να διοικούμε και ξέρουμε να διαχειριζόμαστε  θέματα εξουσίας , αφού προεπαναστατικά συγκεντρώναμε τους φόρους για λογαριασμό των Οθωμανών, είμαστε γνώστες ξένων γλωσσών, μορφωμένοι και έμπειροι στην πολιτική σκηνή. Εσείς, οι οπλαρχηγοί και Φιλικοί, γνωρίζετε μόνο να μας μπλέκετε σε πολέμους συνέχεια…  Ελπίζω να προσέξατε τον λόγο μου και να στηρίξετε την παράταξη των Φαναριωτών, προεστών, καραβοκύρηδων.
Νικήτας Γ1

 

Η ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΗ (ΡΕΑ ΓΑΛΑΝΑΚΗ)

Στο μυθιστόρημα της Ρέας Γαλανάκη Ελένη, ή ο Κανένας (1998) κεντρική ηρωίδα είναι η Ελένη Αλταμούρα-Μπούκουρα, η πρώτη σπουδασμένη Eλληνίδα ζωγράφος, που γεννήθηκε το 1821 στις Σπέτσες και πέθανε το 1900, αφού έζησε μια ζωή εντελώς ασυνήθιστη για μια γυναίκα της εποχής της. Η Γαλανάκη συνδυάζει το ιστορικό και βιογραφικό υλικό με καθαρά μυθοπλαστικά στοιχεία, στην απόπειρά της να εκφράσει τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τα όνειρα μιας καλλιτεχνικής προσωπικότητας που αντιμετωπίζει θαρραλέα τις κοινωνικές προκαταλήψεις, αλλά νικιέται από την τραγική μοίρα της. Το απόσπασμα που ακολουθεί αναφέρεται στην εποχή της νεότητας της Ελένης, όταν μαζί με τον πατέρα της, παλιό Σπετσιώτη καπετάνιο και αργότερα θεατρώνη της Αθήνας, φτάνει στην Ιταλία και ντύνεται με αντρικά ρούχα, για να μπορέσει να γίνει δεκτή στη Σχολή των Ναζαρηνών ζωγράφων.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΡΕΑΣ ΓΑΛΑΝΑΚΗ 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 (με παράλληλο την Αυτοβιογραφία της Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου)



Λήψη αρχείου

 

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΡΩΜΑΝΙΑΣ

Η δημοσιογραφική ομάδα των βυζαντινολόγων μαθητών/ριών του 3ου γυμνασίου Ρόδου υπογράφει τα «Νέα της Ρωμανίας», τη μαθητική εφημερίδα που φιλοξενεί τα άρθρα τους γύρω από την καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο. Οι μαθητές και μαθήτριές μας μελέτησαν πηγές και εκπόνησαν μια ερευνητική εργασία με θέμα την καθημερινότητα των Βυζαντινών στους τομείς: Εκπαίδευση, γυναίκα, ένδυση, πόλεμος, κατοικία, επαγγέλματα, ψυχαγωγία.



Λήψη αρχείου

 

Ανακεφαλαιωτικές ασκήσεις στη Μεσαιωνική και Βυζαντινή Ιστορία β΄γυμνασίου

  1. Ολοκληρώνοντας την επανάληψή μας στην ύλη της Μεσαιωνικής και Βυζαντινής Ιστορίας της Β΄ γυμνασίου , ετοιμάσαμε με τους μαθητές του Β1 και Β4 τμήματος του Βενετοκλειου γυμνασίου Ρόδου , κάποιες ερωτήσεις ανακεφαλαιωτικές με την εφαρμογή του classtools.net..Μαθαίνουμε παίζοντας , λοιπόν.. Καλή επανάληψη!! Οι ερωτήσεις μας ανανεώνονται ..

http://www.classtools.net/flashcards/201804_LmPmm2

http://www.classtools.net/wordshooter/201804_LmPmm2

Επιπλέον ασκήσεις:

1. Ποιος θέλει να γινει εκατομμυριούχος;

https://learningapps.org/view10275698

2. Συμπληρώστε τα κενά απο την ενότητα «Σταυροφορίες» , επιλέγοντας τη σωστή απάντηση 

https://learningapps.org/display?v=pior0stka20

3. Συμπληρώστε το σταυρολεξο για τις Σταυροφορίες. Θα σας βοηθήσει το κειμενο στο σχολ. βιβλιο σελ 59

https://learningapps.org/display?v=p71r8j2f520

4. Κρεμάλα.

https://learningapps.org/display?v=p68rf046320

5. Ασκήσεις πολλαπλής επιλογης στην βυζαντινή ιστορία

https://quizizz.com/admin/quiz/5ebb1bc7161152001b0eac10/-

6. Flash cards- ερωτησεις βυζαντινης ιστορίας

https://quizizz.com/admin/quiz/5ebb1bc7161152001b0eac10/-

Ημερολόγιο της Άννας Πορφυρογέννητης

Για να συντρίψει την εξέγερση της μικρασιατικής αριστοκρατίας, ο αυτοκράτορας Βασίλειος Β΄ ζήτησε τη βοήθεια του ρώσου ηγεμόνα Βλαδιμήρου, υποσχόμενος να του δώσει ως σύζυγο την αδελφή του Άννα….Η νύφη ταξίδεψε στη Χερσώνα, όπου έγιναν η βάπτιση του Βλαδιμήρου και ο βασιλικός γάμος…(  «Η ίδρυση, η εξέλιξη και ο εκχριστιανισμός του Ρωσικού Κράτους»)

Οι μαθητές/ριες μελέτησαν αποσπάσματα του ιστορικού μυθιστόρηματος  «Βασίλειος ο Βουλγαροκτόνος» του Κώστα Κυριαζή και στη συνέχεια μετέφεραν τις σκέψεις και τα συναισθήματα της Άννας σε α΄πρόσωπο πριν το γάμο της με τον Βλαδίμηρο.



Λήψη αρχείου

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

.Επειδή οι Πέρσες είχαν αρπάξει τον Τίμιο Σταυρό, το ιερότερο κειμήλιο του Χριστιανισμού, οι εκστρατείες του Ηρακλείου προσέλαβαν έντονο θρησκευτικό χαρακτήρα. Ο αυτοκράτορας εξύψωσε το φρόνημα των στρατιωτών του με φλογερές ομιλίες κατά των εχθρών του Χριστιανισμού και της Ρωμανίας….(απόσπασμα από το σχολικό βιβλίο της Μεσαιωνικής και Νεότερης Ιστορίας, β’  γυμνασίου)…

Οι μαθητές/ριες της Β τάξης ανέλαβαν να συντάξουν την πρώτη ομιλία του Ηράκλειου που καλεί τον λαό της Κωνσταντινούπολης να πολεμήσει κατά των Περσών για την επανάκτηση του Τίμιου Σταυρού.

.jpg

Αγαπητοί μου υπήκοοι,

Σας κάλεσα εδώ με σκοπό να επιλύσουμε ένα πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί. Όπως είναι σε όλους σας γνωστό, οι Πέρσες ‘έχουν κλέψει τον Τίμιο Σταυρό και πρέπει οπωσδήποτε να δράσουμε για να τον πάρουμε πίσω!

Όπως είναι ευρέως γνωστό, ο Τίμιος Σταυρός, αποτελεί το ιερότερο σύμβολο του Χριστιανισμού. Σκεφτείτε ότι πάνω σε αυτόν σταυρώθηκε ο Κύριός μας! Οι Πέρσες είναι αλλόθρησκοι και βάρβαροι, δεν τους ενδιαφέρει πόσο ανέντιμο και προκλητικό είναι αυτό που έκαναν… Πρέπει να υπερασπιστούμε όλοι μαζί, ενωμένοι σαν μια γροθιά, το Βυζάντιο και τα ιδανικά του! Ξεσηκωθείτε λοιπόν υπήκοοί μου! Οι Πέρσες είναι ένας αδίστακτος λαός…. Αν δεν παλέψουμε, για να ανακτήσουμε το ιερότατο αυτό σύμβολο, θα είναι σαν να προσβάλλουμε την ίδια μας τη θρησκεία, τον σπουδαία μας πολιτισμό και κατ’ επέκταση τον ίδιο μας τον Χριστό! Είναι απαραίτητο να κατανοήσετε ότι αυτή η εκστρατεία θα έχει καθαρά και μόνο θρησκευτικό χαρακτήρα.

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο πρέπει να εκστρατεύσουμε είναι η ανταπόδοση της μεγάλης χρηματικής υποστήριξης από την Εκκλησία! Χωρίς τη συμβολή της, δε θα μπορούσα να υλοποιήσω τις ιδέες και τα σχέδιά μου! Φυσικά, μας παρουσιάζεται η κατάλληλη ευκαιρία να πάρουμε εκδίκηση! Πρέπει να εκδικηθούμε τους Πέρσες για όλη την ταλαιπωρία και τις κακουχίες που μας έχουν προκαλέσει! Είναι δυνατόν να επιτρέψουμε στους Πέρσες να μας χειρίζονται; Έτσι όπως πάνε, σε λίγο θα μας πάρουν και ολόκληρη την αυτοκρατορία! Δεν πρέπει να τους φοβίσουμε λίγο;  Επιπλέον, ανεξάρτητα απ’ όλα αυτά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ισχυρός μας στρατός αλλά και ολόκληρη η Πόλη προστατεύεται από δύο Άγια Πρόσωπα: Τον Θεό και την Παναγία. Μπορεί αυτή η εκστρατεία να έχει θρησκευτικό χαρακτήρα, αλλά υπολογίστε και το συμφέρον μας… Αν εκστρατεύσουμε κατά των Περσών και τους νικήσουμε, θα αυξηθούν τα σύνορά μας!

Όλοι αυτοί οι παράγοντες ενωμένοι, δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες και μας δίνουν την αφορμή να υλοποιήσουμε την εκστρατεία αυτή! Άλλωστε, η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο! Μαζί, μπορούμε να πετύχουμε ανεπανάληπτες νίκες!!!

(Γεωργία Β4)

 

Αγαπητοί μου,

Πρέπει να δράσουμε άμεσα! Οι Πέρσες έχουν κλέψει το ιερότερο κειμήλιο του χριστιανισμού τον Τίμιο Σταύρο που είναι η μεγάλη προστασία μας από τους εχθρούς, διότι προστατεύει τον στρατό και την πόλη μας με τη βοήθεια της Παναγίας και του Θεού. Οι Πέρσες είναι αλλόθρησκοι και δεν καταλαβαίνουν ότι μας φέρνουν σε δύσκολη θέση και θέλουν επιθέσεις και πόλεμο. Πρέπει, επομένως, με την βοήθεια όλων μας να τους κερδίσουμε, ώστε να πάρουμε ξανά στα χέρια μας το ιερό μας κειμήλιο. Μας προσβάλουν τη θρησκεία και τον πολιτισμό μας. Η βοήθεια όλων μας θα δώσει την δύναμη στο στρατό μας που θα μας εκπροσωπήσει σε ενδεχόμενο πόλεμου για τον Τίμιο Σταύρο, για να έχουμε και πάλι την βοήθεια της και την προστασία από τους εχθρούς της Παναγίας και του Θεού.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας! (Ιωάννα Β4)

Αγαπητοί μου υπήκοοι,

Όπως ήδη η πλειοψηφία από σας γνωρίζει, οι Πέρσες έχει αρπάξει τον Τίμιο Σταυρό και η αποστολή μας είναι να τον πάρουμε πίσω.

Ο Τίμιος Σταυρός αποτελεί το ιερότερο κειμήλιο της θρησκείας μας και είναι μέλημά μας να τον διεκδικήσουμε από τους αλλόθρησκους και βάρβαρους Πέρσες, ώστε υπερασπιστούμε τα ιδανικά της Ρωμανίας και του χριστιανισμού  καθώς και για να τους εκδικηθούμε για τα δεινά που μας έχουν προκαλέσει τα τελευταία χρόνια. Η προσβολή του πολιτισμού και της εκκλησίας μας δεν γίνεται να μείνει ασυγχώρητη ειδάλλως η τιμή και το κύρος του Βυζαντίου που έχει κερδηθεί με τόσες αιματοχυσίες θα χαθεί. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε πόσο μας έχει συμπαρασταθεί η εκκλησία σε αυτές τις δύσκολες περιόδους και την προστασία που μας παρέχει η Παναγία και ο Χριστός στους αγώνες μας για την απελευθέρωση των πάτριων εδαφών.

Βρισκόμαστε σε μία κρίσιμη χρονική στιγμή, από την οποία θα εξαρτηθεί η εξέλιξη της αυτοκρατορίας. Για αυτό η εκστρατεία που θα ακολουθήσει χρειάζεται την αυταπάρνηση και την αποφασιστικότητα σας…

(Γιώργος Β4)

Αγαπητοί μου υπήκοοι,

Μαζευτήκαμε σήμερα εδώ για να σας ανακοινώσω ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, το οποίο μπορεί να επηρεάσει αρκετά την θρησκεία του Χριστιανισμού.

Το ζήτημα αυτό, λοιπόν, είναι ότι οι Πέρσες έκλεψαν τον Τίμιο Σταυρό, το ιερότερο κειμήλιο της Χριστιανικής πίστης. Αυτό που οφείλουμε να κάνουμε σαν ένας ενωμένος λαός με σεβασμό απέναντι στον Χριστιανισμό, είναι να δράσουμε άμεσα.

Ο στρατός μας είναι πολύ δυνατός και αξιόπιστος. Μπορούμε να βασιστούμε πάνω του χωρίς αμφιβολίες. Οφείλουμε να πετύχουμε. Πρέπει να οργανωθούμε καλά ώστε να ξανά κατακτήσουμε τον Τίμιο Σταυρό, ο οποίος είναι σημαντικός για τον λαό μας και σύμβολο  του Χριστιανισμού.

Οι Πέρσες από την άλλη, δεν έχουν την ίδια θρησκεία με εμάς άρα οφείλουν να μας τον δώσουν πίσω. Θα δώσουμε μεγάλο αγώνα για την κύρια θρησκεία του λαού. Ούτος ή άλλως αυτό θα έκανα για κάθε θρησκεία του λαού μου. Πρέπει να τους εκδικηθούμε.

Η θρησκεία μας είναι σημαντική και με την βοήθεια της Παναγίας θα πάρουμε την νίκη με το μέρος μας.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας! (Τσαμπίκα Β4)

 

Αγαπητοί μου υπήκοοι,

Οι Πέρσες έχουν κλέψει τον Τίμιο Σταυρό μας και πρέπει να τον πάρουμε πίσω! Για να το καταφέρουμε αυτό είναι ανάγκη να φτάσουμε στην πρωτεύουσα τους, όσο δύσκολο κι αν φαίνεται.

Ο Τίμιος Σταυρός είναι το ιερότερο σύμβολο του Χριστιανισμού. Συμβολίζει τη θυσία του Χριστού για τους ανθρώπους και γι αυτό πρέπει να θυσιαστούμε κι εμείς για την επανάκτησή του.  Επιπλέον οι Πέρσες είναι αλλόθρησκοι, βάρβαροι και υπάρχει τεράστια ανάγκη να υπερασπιστούμε το Βυζάντιο και τα ιδανικά μας παίρνοντας εκδίκηση και τιμωρώντας τους παραδειγματικά.  Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι Πέρσες πήραν τον Τίμιο Σταυρό όχι γιατί πίστευαν στον Χριστιανισμό, αλλά γιατί ήθελαν να μας προσβάλλουν.  Αυτό δεν πρέπει να μείνει ατιμώρητο! Τέλος, θυμηθείτε ότι ο στρατός και η Πόλη προστατεύονται από την Παναγία.  Μην φοβάστε λοιπόν για το αν θα πετύχουμε τον στόχο μας! Ο θεός είναι μαζί μας!

Οπλιστείτε με θάρρος και πίστη ότι θα νικήσουμε με ευκολία τους Πέρσες και ότι θα πάρουμε πίσω τον Σταυρό μας! Ας πιστέψουμε στον στόχο μας! Θα τα καταφέρουμε για τη θρησκεία και την πατρίδα μας, το Βυζάντιο! Εμπρός! Πάμε!

(Κλεαρχος Β4)

ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ Σ’ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ταξίδια, περιηγήσεις, γνωριμία με ανθρώπους, έθιμα-πολιτισμό

Διδακτική επίσκεψη για τη φετινή χρονιά απο τους/ις μαθητές/ριες του Β4 τμήματος του σχολείου μας στο Νεστορίδειο Μέλαθρο.
Περιηγηθήκαμε στα εκθέματα του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης, μελετήσαμε τους ζωγραφικούς πίνακες, τα γλυπτά και την χαρακτική εστιάζοντας στα έργα που αφορούν στην τοπιογραφία της χώρας μας. Τα παιδιά παρατήρησαν την τεχνική, τα χρώματα, την οπτική των έργων και «υιοθέτησαν» τον ζωγραφικό πίνακα που τους/ις εντυπωσίασε και δημιούργησαν αφίσες ως πρεσβευτές «ambassadors» της Ρόδου.
Υπεύθυνοι/ες καθηγητές/ριες Κ. Τ., Π. Α.
Τσαμπίκα Β4                   Γεωργία Ρ. Β4                               Ιωάννα Σ.
        Γιώργος Παρ. Β4                                                                 Κλέαρχος Π. Β4
                        
ΜΕΛΙΝΑ Β4         Γιώργος Π.Β4        Χρυσή Β4  Μαρία Ρ. Β4   Γιάννης Ρ. Β4

ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ Σ’ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ταξίδια, περιηγήσεις, γνωριμία με ανθρώπους, έθιμα-πολιτισμό

Μελετώντας την πρώτη ενότητα της Ν.Γ. β ΄γυμνασίου «Από τον τόπο μου σε όλη την Ελλάδα», και έχοντας ως αφόρμηση το κείμενο 4  «Προγραμματίζοντας ένα ταξίδι: Αστυπάλαια», συζητήσαμε για το κειμενικό είδος του ταξιδιωτικού οδηγού και τους κειμενικούς τύπους της περιγραφής και του επιχειρήματος που πλαισιώνουν το κείμενο. Παρατηρήσαμε την εικόνα που συνοδεύει τον τουριστικό οδηγό της Αστυπάλαιας, σχολιάζοντας κατα πόσο είναι επιτυχημένη η επιλογή της για τους στόχους του ταξιδιωτικού οδηγού. Οι μαθητές και μαθήτριες με τη σειρά τους πρότειναν εικόνες που θα επέλεγαν για έναν τουριστικό οδηγό της Αστυπάλαιας και στη συνέχεια εργάστηκαν δημιουργώντας ταξιδιωτικούς οδηγούς για το νησί της Ρόδου αλλά και της Θεσσαλονίκης.

Οι εργασίες μας

Γεωργία Ρ.



Λήψη αρχείου

 

Γιώργος Π.



Λήψη αρχείου

Κλέαρχος Π.



Λήψη αρχείου

Μαρία Ρ.



Λήψη αρχείου

Ειρήνη Σ.

10 λογοι να εοισκευτεις την ροδο (1), Ειρήνη Σ.

Γιάννης Ρ.

5 Λόγοι για να επισκεφτείτε την Ρόδο-Ρογγότης Ι.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ , ΙΣΤΟΡΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ (υπουργείο παιδείας Κύπρου) ή πατήστε εδώ

Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ (ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ)

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ : ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ

Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ , ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ .

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ : ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ : ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ- ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΜΜΗ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ

 

Αγία Σοφία : ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ

Εικονίδιο

 

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ: ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ: ΚΩΝ/ΛΗ Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ: ΚΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ : ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ 

Αγία Σοφία – Μηχανή του Χρόνου

Υπερκατασκευές- Η Αγία Σοφία

STASH TOU NIKA

 

ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ»

Let’s Begin…

An encounter with a man-eating giant. A sorceress who turns men into pigs. A long-lost king taking back his throne. On their own, any of these make great stories. But each is just one episode in the «Odyssey,» a 12,000-line poem spanning years of ancient Greek history and legend. So how do we make sense of this massive text? Jill Dash shares everything you need to know to read Homer’s «Odyssey.”
ΠΗΓΗ : TED-Ed

ΕΝΤΕΚΑ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ, ΛΙΛΗ ΛΑΜΠΡΕΛΛΗ

Οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου του 3ου Γυμνασίου Ρόδου μελετούν το βιβλίο της Λ. Λαμπρέλλη «Έντεκα μέρες του Απρίλη» και συνδιαλέγονται με το κείμενο. Οι πρώτες μας δραστηριότητες..εν αναμονή της συνάντησής μας με την συγγραφέα..

Περίληψη: Μικρό χρονικό μιας μεγάλης στιγμής της Ελληνικής Επανάστασης και της ευρωπαϊκής ιστορίας: εννιά μέρες πριν και δυο μέρες μετά την Έξοδο του Μεσολογγίου μέσα από τη ματιά ενός εφήβου, του Μάρκου, του Γελεκτσή που σπρώχτηκε με τη βία στην ενηλικίωση εκείνες τις μέρες του Απρίλη του 1826.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ



Λήψη αρχείου

ΕΝΑΣ ΤΟΥΡΚΟΣ ΑΦΗΓΕΙΤΑΙ..(η άλλη οπτική)



Λήψη αρχείου

ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ



Λήψη αρχείου

ΤΟ INSTAGRAM ΤΟΥ ΜΠΑΡΜΠΑ ΛΙΑ



Λήψη αρχείου

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΒΑΡΚΑ ΤΟΥ ΣΑΚΚΑ (αλλαγή εστίασης)



Λήψη αρχείου

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ



Λήψη αρχείου

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗ



Λήψη αρχείου

 

ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΕΛΟΣ



Λήψη αρχείου

Οι μαθητές/ριες μας προτείνουν ζωγρφίζουν ένα εξωφυλλο για τις 11 μερες του Απρίλη

     

    

     

     

  

 

 

 

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ..ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ, ΑΠΟ ΤΗΝ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΒΕΝΕΤΟΚΛΕΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΟΔΟΥ

Ως αφόρμηση, μελετήσαμε το κείμενα ¨Τα Μουσεία του Κόσμου¨, όπου αναζητήσαμε τα είδη των Μουσείων και γνωρίσαμε κάποια απο τα Μουσεία του κόσμου χάρη στη δύναμη του Διαδικτύου. Σημειώνω εδώ οτι η πρώτη μας επαφή ως γυμνασιόπαιδες με το Μουσείο, ήταν η συμμετοχή μας στις δράσεις του Αρχαιολογικού Μουσείου της Θεσσαλονίκης.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ UFFIZI

ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

ΕΡΜΙΤΑΖ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ (ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ)

Παρακολούθησαμε και απαντήσαμε στις κλειστές ερωτήσεις του

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ

  

και γνωρίσαμε το Μουσειο της Ακρόπολης μέσα απο το διαδραστικό φύλλο εργασιας:

Στη συνέχεια οι μαθη@ς απάντησαν σε polling ερωτήσεις για το τι είναι ένα Μουσείο και σημείωσαν σε ποιο Μουσείο θα ήθελαν να περάσουν μια νύχτα – ακολουθώντας την ταινία «Μια νυχτα στο Μουσείο»

   

Τέλος, έγραψαν φανταστικές ιστορίες, όπου αφηγήθηκαν μια νύχτα στο Μουσείο..

ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

και ανέλαβαν να παρουσιάσουν το Μουσείο που τους έκανε εντύπωση, σημειώνοντας κανόνες ευπρεπούς συμπεριφοράς των επισκεπτών/ριών στο Μουσείο.

ΤΗΛΕΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΟΔΟΥ-1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΩ

Εκπέμπουμε διαδικτυακά από το όμορφο νησί της Κω!!
Η ακαταπόνητη Γιώτα Κεφαλά & το φοβερό της Γ7, από το 1ο γυμνάσιο Κω, υποδέχτηκαν το εξίσου φοβερό Γ3 και την αφεντιά μου, από το 3ο γυμνάσιο Ρόδου, στην ψηφιακή τους τάξη.. Είχε προηγηθεί η συγγραφή ιστοριών σε ομάδες εργασίας του Γ7, τις οποίες διάβασαν στην ολομέλεια των δυο τμημάτων και ακολούθησε ο σχολιασμός του περιεχομένου και η ψήφιση της καλύτερης ιστορίας μέσω polling..Την επόμενη ώρα, είχαμε την ανάγνωση των Αγώνων Λόγων πολιτικών ηγετών της χώρας μας (Καποδίστριας-Μαυρομιχάλης, Τρικούπης -Δηλιγιάννης, Βενιζέλος- Κωνσταντίνος), εργασίες που επίσης έγραψαν σε ομάδες οι μαθητές/ριες του Γ3..Η ολομέλεια επίσης ψήφισε τον πολιτικό που έπειθε με τα επιχειρήματα του.. Τα παιδιά συζήτησαν, σχολίασαν και αντάλλαξαν απόψεις..
Οι  ιστορίες των μαθητών/ριών του 1ου γυμνασίου Κω, γράφτηκαν στο πλαίσιο της Παγκόσμιας ημέρας βιβλίου.
Τα debate των μαθητων/ριών του 3ου γυμνασίου Ρόδου, γράφτηκαν με αφορμή την ολοκλήρωση του 5ου κεφ. της Νεοελληνικής γλώσσας (Ειρήνη- πόλεμος) και συγκεκριμένα την διδασκαλία των αιτιολογικών προτάσεων, συνδυάζοντας  διαθεματικά την θεωρία με την θεματολογία της νεώτερης ιστορίας γ΄ γυμνασιου.
Οι εργασίες των μαθητών/ριών του 3ου γυμνασίου Ρόδου

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ (ΒΕΝΕΤΟΚΛΕΙΟ)

Ζητείται Ελπίς
Ολοκλήρωση προσέγγισης του διαχρονικού διηγήματος του Α. Σαμαράκη απο το Γ3 του Βενετόκλειου Γυμνασίου Ρόδου.
Μελετήσαμε το διήγημα, χωριστήκαμε σε ομάδες, συμπληρωσαμε τον τίτλο «Ζητείται ελπίς» με σύγχρονους εφηβικούς προβληματισμούς, συγκεντρώσαμε πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εικόνες της καθημερινότητας, τα αντιπαραβάλαμε με το παρελθόν – μαντέψτε πόσες αντιστοιχίες βρήκαμε!- αλλάξαμε την μορφή του διηγήματος σε ποιημα και τέλος, δώσαμε ένα νέο τέλος..αισιόδοξο, γιατί τα παιδιά μας είναι φύσει αισιόδοξα! Και ως εξάσκηση, ειχαν να μελετήσουν τις ταυτότητες μιας αυθεντικής αγγελίας του παρελθόντος μεσα απο την αναλυση των μορφοσυντακτικών επιλογών της..

Όλα τα πήρε το καλοκαίρι (Ο. Ελυτης)

Όλα τα πήρε το καλοκαιρι» του Οδυσσέα Ελύτη, ένα ποίημα αγαπημένο, φωτεινό, με στοιχεία απο το ελληνικό καλοκαιρι, την ορθοδοξία, το ελληνικού τοπίο, τον έρωτα, με την ιδιαίτερη γεωμετρία των στίχων του ποιητή.. Οι μαθητ@ς του Α4/Α5 και ο αοιδός-μαθηματικός μας Παναγιώτης Αδαμόπουλος προσεγγίσαμε πολύπλευρα το ποίημα: Στην αρχή τα παιδιά μίλησαν για το τι σημαίνει για τα ιδια ο τίτλος «Ολα τα πήρε το καλοκαιρι», στη συνεχεια σε ομάδες οπτικοποιήσαν τους στίχους σε κολαζ ή ντιστοιχώντας νοηματα του κειμένου με εικόνες της φύσης.
Επίσης, παίξαμε το παιχνιδι του διπλωμένου χαρτιού στην κουβεντούλα (το αποτέλεσμα ήταν ξεκαρδιστικό αλλά και πολύ πετυχημένο).
Μια ομάδα ασχολήθηκε με την τέχνη του καλλιγραμματος (μελετώντας την περσινή δράση του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης),
δημιουργήσαμε την ταυτότητα του ποιητή και τέλος φτιάξαμε ένα βιντεάκι με εικόνες και στίχους με την μελωδική αποτύπωση του ποιήματος απο τον Παναγιώτης Αδαμόπουλος
!! Ευχαριστούμε πολύ Παναγιώτη!!

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Το αρχαιολογικό μουσείο Θεσσαλονικης προτείνει τις παρακάτω ενδιαφέρουσες δράσεις:

ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΣ (3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΟΔΟΥ)

Διαλέξτε μια απο τις παρακάτω και δημιουργήστε:

  1. https://www.amth.gr/news/kataskeyazo-ti-diki-moy-maska-kai-metamfiezomai

Kατασκευάζω τη δική μου μάσκα και μεταμφιέζομαι

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης μπορείς να δεις και να θαυμάσεις προσωπεία (μάσκες), όπως αυτά απεικονίζονται σε αντικείμενα από την αρχαία Μακεδονία, φτιαγμένα από κάθε είδους υλικό και για κάθε είδους χρήση.

Καθώς πλησιάζουμε στις μέρες των Αποκριών, θα ήθελες να κατασκευάσεις τη δική σου μάσκα;

Δεν έχεις παρά να ακολουθήσεις τις οδηγίες και να δεις ένα σύντομο βίντεο!

Μπορείς, επίσης, να μάθεις για τα προσωπεία που βρίσκονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, αλλά και για την ιστορία της θεατρικής μάσκας στην Ελλάδα. Φόρεσε τη μάσκα σου, αν θέλεις ντύσου αποκριάτικα και στείλε μας μια φωτογραφία.

Γνώρισε μερικά απο τα προσωπεία (μάσκες) του αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονικης εδώ


 2. https://www.amth.gr/news/menoyme-asfaleis-kai-hromatizoyme-tis-arhaiotites-toy-moyseioy

Μένουμε ασφαλείς και… χρωματίζουμε τις αρχαιότητες του μουσείου

Χρωματίζω την αρχαιότητα [1]!

Με μια σελίδα αντιστρές ζωγραφικής που εμπνέεται από την προϊστορική συλλογή του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης εγκαινιάζεται η καινούργια ψηφιακή δράση ΧΡΩΜΑΤΙΖΩ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ [1].

Πάμε να ξεκινήσουμε τη δράση;

Κατέβασε την εικόνα ζωγραφικής, για να δημιουργήσεις ένα πολύχρωμο έργο με τον δικό σου τρόπο.

Μπορείς να εκτυπώσεις τη σελίδα και να τη χρωματίσεις με μαρκαδόρους, ξυλομπογιές ή ότι άλλο θέλεις. Αν πάλι προτιμάς την ψηφιακή τεχνολογία, μπορείς να ανοίξεις το αρχείο με ένα πρόγραμμα ζωγραφικής και να χρωματίσεις τη σελίδα με τα ειδικά εργαλεία του προγράμματος.

ΔΕΙΤΕ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ


 3. https://www.amth.gr/news/moyseio-ehei-ti-diki-soy-istoria

 Το μουσείο έχει (τη δική σου) ιστορία!

Με την ψηφιακή δράση δημιουργικής γραφής «Το μουσείο έχει (τη δική σου) ιστορία!» το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης προσκαλεί τους διαδικτυακούς επισκέπτες κάθε ηλικίας να γράψουν μια μικρή ιστορία με έμπνευση αρχαιότητες των συλλογών του.

Κάθε ιστορία δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 500 λέξεις και θα πρέπει να συνδέεται με ένα ή περισσότερα από τα 37 επιλεγμένα αρχαία αντικείμενα της μόνιμης έκθεσης του μουσείου.

Οι ιστορίες που θα γράψουν οι επισκέπτες μπορεί να είναι οποιασδήποτε μορφής (διήγημα, παραμύθι, κόμικ, επιστολή, διάλογος, ημερολόγιο κ.ά.) και ύφους (περιπέτεια, μυστηρίου, επιστημονικής φαντασίας κ.ά.).

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

https://www.amth.gr/sites/amth.gr/files/attachments/news/dialexe_antikeimeno.pdf

 

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΕΝΑ ΟΝΟΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΡΩΑ ΣΑΣ (προαιρετικό)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ


4.   https://www.amth.gr/exhibitions/temporary/i-poiisi-sto-shima-ton-pragmaton

Η ΠΟIΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΗΜA ΤΩΝ ΠΡAΓΜAΤΩΝ

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης παρουσιάζει τις δημιουργίες διαδικτυακών επισκεπτών του, που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για τη δημιουργία καλλιγραμμάτων, δηλαδή την απόδοση ποιημάτων και κειμένων στο σχήμα μορφών, σχημάτων, αντικειμένων –ένα είδος οπτικοποιημένης ποίησης.

Τα καλλιγράμματα αφηγούνται, ή υπαινίσσονται, αναμνήσεις, συναισθήματα, σκέψεις, όνειρα, φόβους, ελπίδες -αυτά είναι «η ποίηση στο σχήμα των πραγμάτων», το ίχνος του κόσμου εντός μας, το ίχνος μας εντός του κόσμου.

Οι ενότητες είναι οι εξής:

1η: Αρχαιότητες του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης
2η: Αρχαιότητες
3η: Άνθρωπος
4η: Φύση
5η: Σχήματα
6η: Αντικείμενα & Χώρος

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΕΛΙΔΑ

https://www.amth.gr/exhibitions/temporary/i-poiisi-sto-shima-ton-pragmaton

    

     


Η σελίδα του αρχαιολογικού μουσείου στο facebook 

H ιστοσελίδα του αρχαιολογικού μουσείου

 

 

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΑ AΝΝΑΣ ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΗΣ

Οι μαθητές/τιες του Β1 τμηματος του Βενετοκλειου Γυμνασίου Ρόδου επισκέφθηκαν τη σελίδα του Αισώπου   η  «Η ΦΛΟΓΕΡΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ» http://aesop.iep.edu.gr/node/14545/3689   και  απο το ψηφιακό σενάριο της Γεωργίας Παντίδου μελετησαν το απόσπασμα από το βιβλίο του Κ.Κυριαζή, «Βασίλειος Β΄ Βουλγαροκτόνος». Στη συνέχεια, στηριζόμενοι στις πληροφορίες της ενότητας «Η ίδρυση, η εξέλιξη και ο εκχριστιανισμός του Ρωσικού  κράτους»  ως προς τις σχέσεις Βυζαντίου-Ρώσων, αλλά και τα αποτελέσματα του εκχριστιανισμού των Ρώσων στις σχέσεις των δύο λαών, έγραψαν στο ημερολόγιο τις σκέψεις και τα συναισθήματα της Άννας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της στη Χερσώνα για τον γάμο της με τον Βλαδίμηρο. Η άσκηση δημιουργικής γραφής αντλήθηκε απο τον ιστότοπο του Φωτόδεντρου Εργασίες δημιουργικής γραφής http://photodentro.edu.gr/oep/r/8532/664?locale=el



Λήψη αρχείου

 

Η παιδική εργασία στα χρόνια της βιομηχανικής επανάστασης – Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης-

Οι μαθητ@ς της Γ γυμνασίου μελετήσαν το κεφάλαιο «Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης»,   παρατηρησαν και περιέγραψαν τις εικόνες σχετικά με την παιδική εργασία:

    

Στη συνέχεια, μελετήσαν τις πληροφορίες απο τον φάκελο υλικού σχετικά με την παιδική εργασία της ιστοσελίδας της Βουλής των Ελληνων  και συγκέντρωσαν πληροφορίες σχετικά με τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης των μικρών σκλάβων του  19ου αι. Τέλος υποδυομενοι/ες μικρους/ες εργάτες/ριες της βιομηχανικής εποχής, περιέγραψαν μια τυπική ημερα τους στο ορυχείο σε ύφος προσωπικό, εξομολογητικό.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων