Είμαστε όλοι ίδιοι.Είμαστε όλοι διαφορετικοί» δραστηριότητες δημιουργικής γραφής στη νεοελλ. γλωσσα γ γυμνασιου

Οι μαθητές του Γ4 και Γ5 τμήματος μελέτησαν το κεφάλαιο » Είμαστε όλοι ίδιοι.Είμαστε όλοι διαφορετικοί» και απεικόνισαν πτυχές του ρατσισμού δημιουργώντας πολυτροπικά κείμενα (βιντεο, δημοσιεύσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, stories, καλλιγράφημα, αφίσα) είτε σε ψηφιακή είτε σε έντυπη μορφή (πολυγραμματισμοί και κριτικός γραμματισμός).

 


Ποίημα για τον ρατσισμό      

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ – ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

Οι μαθητές του Γ4,5 του Βενετόκλειου Σχολείου Ρόδου εργάστηκαν μετασχηματίζοντας το διήγημα του Σαμαρακη «Ζητείται Ελπίς¨ σε συννεφόλεξο, ζωγραφική απεικόνιση, καλλιγράφημα,  χρησιμοποίησαν την τεχνική της συσκότισης δημιουργώντας με λ. κλειδιά ένα νέο έργο.

20191118101151000

20191113110954706

20191120101030140

20191113115503076

20191121110957750

20191108111045572

20191111091649492

20191111115325564

20191111091451826

20191111115332806

20191111115315377

ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

Αυτόπτης μάρτυρας

ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ανήκει στη συλλογή Γραφή τυφλού, που γράφτηκε το 1972, όταν ο ποιητής βρισκόταν στην εξορία. Όλα τα ποιήματα αυτής της συλλογής είναι ολιγόστιχα και αποτελούν εικόνες, είδωλα, θα μπορούσαμε να πούμε, που βλέπει ο «τυφλός» μέσα από την αλληγορική του αναπηρία, παρά τη γενική καταπίεση και το σκοταδισμό του ανελεύθερου καθεστώτος.

Γιάννης Ρίτσος 1970-1979. Ψηφιακό Αρχείο [πηγή: Αφιέρωμα στον Γιάννη Ρίτσο (Εθνικό Κέντρο Βιβλίου)]

Εγώ τους είδα —λέει— τους δυο διαρρήκτες πίσω απ’ τις γρίλιες
να παραβιάζουν την απέναντι πόρτα· —δε φώναξα διόλου·
είχε φεγγάρι· φαινόνταν καθαρά τ’ αντικλείδια τους
και τα στολίδια του γύψου στον τοίχο. Περίμενα πρώτα
να φωνάξουνε οι άλλοι από δίπλα. Κανένας δε φώναξε.
Έφυγα, απ’ το παράθυρο, κάθισα στην καρέκλα, ακούμπησα
το μέτωπό μου στο μάρμαρο του τραπεζιού, και θαρρώ
που αποκοιμήθηκα πλάι στο φτωχό μελανωμένο χέρι
του παιδιού που δεν προβιβάστηκε. Μέσα στον ύπνο μου
μ’ έπιασε πονοκέφαλος απ’ το φεγγάρι. Τα χαράματα
μου χτύπησαν την πόρτα. Ήταν οι δυο διαρρήκτες
κρατώντας δυο ωραίες ανθοδέσμες. Μπήκα στην κουζίνα
να βάλω τα λουλούδια στο νερό. Γυρίζοντας πίσω,
μ’ ένα βάζο στο κάθε μου χέρι, δεν τους βρήκα.

 

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΕ



Λήψη αρχείου

ΟΜΙΛΙΑ- ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

 

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟΥ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

Ανάλυση εικόνας (πίνακας ζωγραφικής / γελοιογραφίας) απο Κώστας Θεριανός

  1. Έχουμε την πρώτη επαφή με την εικόνα, την πρώτη εντύπωση.
  2. Συζητάμε τι θέλει να μας δείξει, ποια είναι τα κεντρικά πρόσωπα, το τοπίο, τα σύμβολα (σημαίες, επιγραφές κτλ.) που περιέχει.
  3. Μπορεί να είναι χρήσιμο να μάθουμε ποιος έφτιαξε τον πίνακα, σε ποια εποχή, τι θέλει να δείξει, ποιος παρήγγειλε το έργο, τι διαχείρισης έχει τύχει το έργο από τον καλλιτέχνη ή μεταγενέστερα;
  4. Σε κάθε περίπτωση η ανάλυση θα στηρίζεται στο σχολικό βιβλίο και σε υλικό έξω από αυτό αν το έχουμε δώσει και το έχουμε διδάξει στην τάξη.

 

Με βάση τον ορισμό και τα παραδείγματα της σελίδας 14 να αναλύσετε την παρακάτω εικόνα του βιβλίου:

https://criticeduc.blogspot.com/2019/04/blog-post.html?fbclid=IwAR0WcL_RPlLfd5MuLiI7V-i53nfVXGg1ztJ2cpMb01Pz7Ujt099OUJ8-bdc

Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

http://photodentro.edu.gr/oep/r/8532/664?locale=el

Η Ανοιχτή Εκπαιδευτική Πρακτική με τίτλο «Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ  ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ» που υλοποιήθηκε στο 3ο Γυμνάσιο Ρόδου , Βενετόκλειο και υποβλήθηκε στον 2 ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών Αξιοποίησης Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διακρίθηκε ως ΒΕΛΤΙΣΤΗ πρακτική μεταξύ των συμμετοχών της ενότητας «Γυμνάσιο»
και κατέκτησε την 1η θέση .

 

Κριτήρια αξιολόγησης Ελληνικής Γλώσσας Λυκείου 2019



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ /ΑΣΚΗΣΕΙΣ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Δ1,Δ2 ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΡΟΔΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΟΣ «ΑΝΙΣΧΥΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ» ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.

ΑΝΙΣΧΥΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ – ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ


Ολοκληρώνοντας τη μελέτη του μυθιστορήματος » Ανίσχυρος  Άγγελος» του Μάνου Κοντολέων , στο πλαίσιο της θεματικής » τα Φύλα στη Λογοτεχνία» , οι μαθητές της Α΄Λυκείου του Μουσικού σχολείου Ρόδου συμπλήρωσαν τα παρακάτω φύλλα εργασίας .



Λήψη αρχείου

 

Οι Σεληνίτες

Εικονογράφηση της 4ης ενότητας των αρχαίων ελληνικών β΄ γυμνασίου απο τους μαθητές του 2ου γυμνασίου Αγ. Δημητρίου.. Υπεύθυνη καθηγήτρια , Μαρία Μιχάλη

Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

Η βυζαντινή ιστορία της β΄ γυμνασίου μέσα από τις δημιουργική ματιά και το ταλέντο των (περσινών) μαθητών του 3ου γυμνασίου Ρόδου. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς , παρουσιάσαμε τις εργασίες  σε φύλλο εφημερίδας..Το σχέδιο μαθήματος και οι εργασίες των μαθητών στη σελίδα του Φωτόδεντρου:



Λήψη αρχείου

Δημιουργικές εργασίες μαθητών με αφορμή την επίσκεψη στην πινακοθήκη Νεοελλ. τέχνης: Περιγράφω έναν ζωγραφικό πίνακα και αφηγούμαι την ιστορία του..

Aξιολόγηση των μαθητών/-τριών Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου σε Νεοελληνική Γλώσσας και Λογοτεχνία

I. Ελληνική Γλώσσα (Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία) και Νέα Ελληνικά (Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία)
Οι δύο κλάδοι της Ελληνικής Γλώσσας (Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία) στις Α΄ και Β΄ τάξεις Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου καθώς και οι δύο κλάδοι των Νέων Ελληνικών (Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία) της Γ’ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και της Δ’ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου εξετάζονται την ίδια μέρα και η συνολική διάρκεια της εξέτασης είναι τρεις (3) ώρες. Τα θέματα δίνονται σε ξεχωριστό φύλλο για κάθε κλάδο, οι απαντήσεις αναπτύσσονται σε ξεχωριστό φύλλο για καθέναν από τους δύο κλάδους και αποδίδεται διακριτός βαθμός για καθέναν από αυτούς.
I. Ειδικότερα στον κλάδο της Νέας Ελληνικής Γλώσσας/ Νεοελληνικής Γλώσσας:
Δίνεται ένα μη λογοτεχνικό κείμενο, μη διδαγμένο, το οποίο μπορεί να είναι δημοσιογραφικό  κείμενο ή επιστημονικό ή πληροφοριακό άρθρο, συνέντευξη, κριτική, ομιλία, επιστολή, επιφυλλίδα ή δοκίμιο. Το κείμενο μπορεί να συνοδεύεται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια.
Οι μαθητές/μαθήτριες καλούνται να απαντήσουν στα ζητούμενα τριών θεμάτων από τα οποία:
α) ένα (1) αφορά στην κατανόηση του κειμένου και διαιρείται σε δύο ερωτήματα και βαθμολογείται με 30 μονάδες. Η βαθμολογία επιμερίζεται στα δύο ερωτήματα ισοδύναμα (15 +15).
β) ένα (1) αφορά στην προσέγγιση της δομής και της γλώσσας του κειμένου, μπορεί να διαιρείται σε έως και τρία (3) ερωτήματα και βαθμολογείται με 30 μονάδες, και
γ) ένα (1) αφορά στην ερμηνεία-παραγωγή λόγου και βαθμολογείται με 40 μονάδες.

1. Το πρώτο θέμα αφορά στην ανάγνωση-κατανόηση του κειμένου, με το οποίο ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/τριών (σε αντιστοιχία με αυτά που έχουν διδαχθεί σε κάθε τάξη): α) να εντοπίζουν και να παρουσιάζουν κάποια από τα παρακάτω στοιχεία: πληροφορίες που περιέχονται στο κείμενο, βασικές ιδέες και επιχειρήματα του συγγραφέα, προβλήματα που θέτει, θέσεις που υποστηρίζει, σχέση του βασικού μηνύματος του κειμένου με τις περιστάσεις επικοινωνίας (σκοπό, κοινό, θέμα κ.ά), καθώς και με τους τρόπους και τα μέσα πειθούς που αξιοποιούνται στο κείμενο (με ποικίλες ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου) και β) να αποδίδουν περιληπτικά μέρος του κειμένου λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο.

2. Το δεύτερο θέμα αφορά στην προσέγγιση της δομής και της γλώσσας του κειμένου, με το οποίο, ανά ερώτημα, ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών /-τριών είτε να αναγνωρίζουν τη βασική δομή του κειμένου ή τη δομή και τον τρόπο ανάπτυξης μιας παραγράφου∙ είτε να εντοπίζουν τις διαρθρωτικές λέξεις /φράσεις που βοηθούν στη συνοχή και νοηματική αλληλουχία του κειμένου∙ είτε να αποδίδουν το περιεχόμενο της παραγράφου με πλαγιότιτλους∙είτε να μετασχηματίζουν λέξεις ή φράσεις αλλάζοντας τη σύνταξη, το λεξιλόγιο (συνώνυμα ή συνώνυμες φράσεις, αντώνυμα, παράγωγα, σύνθετα κ.λπ.), τα σημεία στίξης, σύμφωνα με συγκεκριμένες περιστάσεις επικοινωνίας, και να σχολιάζουν το επικοινωνιακό αποτέλεσμα∙είτε να ερμηνεύουν λέξεις-φράσεις του κειμένου με βάση τα κειμενικά συμφραζόμενα και το επικοινωνιακό πλαίσιο. Το συγκεκριμένο θέμα μπορεί να αναπτύσσεται σε ερωτήματα (μέχρι 3), στα οποία η βαθμολογία επιμερίζεται ανάλογα με τη βαρύτητά τους.

3. Το τρίτο θέμα αφορά στην παραγωγή λόγου, με το οποίο ζητείται από τους/τις μαθητές /-τριες να συντάξουν δικό τους κείμενο, ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο σε συνάρτηση με το κείμενο αναφοράς, στο οποίο κρίνουν ή σχολιάζουν σημεία του κειμένου, ανασκευάζουν θέσεις του ή αναπτύσσουν τεκμηριωμένα προσωπικές απόψεις. Το μαθητικό κείμενο αναπτύσσεται με τη μορφή κειμένου επιχειρηματολογίας (δημόσια ομιλία, επιστολή, άρθρο) και έχει έκταση ανάλογα με την τάξη: Α΄ Λυκείου 250-300 λέξεις, Β΄ Λυκείου 300-350 λέξεις και Γ΄ Λυκείου 350-400 λέξεις.

II. Ειδικότερα στον κλάδο της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας/ Νεοελληνικής Λογοτεχνίας:
Δίνεται αδίδακτο λογοτεχνικό κείμενο (ποίημα ή διήγημα ή απόσπασμα από μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο), το οποίο συνοδεύεται από τρία (3) θέματα:
1. Το πρώτο θέμα αφορά στην ανάγνωση – κατανόηση του κειμένου, με το οποίο ελέγχεται, ανά ερώτημα, η ικανότητα των μαθητών/μαθητριών με ποικίλες ερωτήσεις (ανοικτού και κλειστού τύπου) είτε να εντοπίζουν στο κείμενο πληροφορίες όπως πρόσωπα, χώρο, χρόνο, κοινωνικό πλαίσιο δράσης των προσώπων, γεγονότα /αίτια που κατευθύνουν τη δράση των αφηγηματικών ηρώων, βασικά θέματα, ιδέες, προβληματισμούς που θέτει το κείμενο, αξίες που προβάλλει, τεκμηριώνοντας την άποψή τους με στοιχεία του κειμένου∙είτε να αναλύουν κάποιον από τους χαρακτήρες με βάση τα δεδομένα του κειμένου∙είτε να επισημαίνουν τα σύμβολα, τις φωνές, τις σιωπές σε ένα ποιητικό ή θεατρικό κείμενο και να παρουσιάζουν με δικά τους λόγια το νόημα που τους δίνουν. Το συγκεκριμένο θέμα μπορεί να αναπτύσσεται σε δύο (2) ερωτήματα ίδιας βαρύτητας περίπου. Μόνο ένα από αυτά μπορεί να είναι ερώτηση ανοικτού τύπου και η απάντηση στην ερώτηση ανοικτού τύπου μπορεί να κυμαίνεται από 50 έως 60 λέξεις. Το θέμα βαθμολογείται με 30 μονάδες.

2. Το δεύτερο θέμα αφορά στην προσέγγιση της γλώσσας του κειμένου, με το οποίο, ανά ερώτημα, ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/μαθητριών με ερωτήσεις ποικίλων τύπων είτε
να αναγνωρίζουν τα βασικά σημεία οργάνωσης της αφηγηματικής πλοκής ή της ποιητικής γραφής∙ είτε να εντοπίζουν μέσα στο κείμενο συγκεκριμένους δείκτες που δίνονται (αφηγηματικούς τρόπους, αφηγηματικές τεχνικές, ρηματικά πρόσωπα κ.ά.) και να ερμηνεύουν τη λειτουργία τους ως προς το νόημα και το ύφος∙είτε να αναγνωρίζουν εκφραστικά μέσα-τρόπους (μεταφορές, παρομοιώσεις, επαναλήψεις, αντιθέσεις, εικόνες κ.λπ.) και τη λειτουργία τους ως προς το νόημα και το ύφος του κειμένου. Το συγκεκριμένο θέμα μπορεί να αναπτύσσεται σε ερωτήματα (μέχρι 3), στα οποία η βαθμολογία επιμερίζεται ανάλογα με τη βαρύτητά τους. Το θέμα βαθμολογείται με 30 μονάδες.
3. Το τρίτο θέμα αφορά στην ερμηνεία και στην παραγωγή λόγου σε ένα θέμα αναγνωστικής ανταπόκρισης ή δημιουργικού μετασχηματισμού. Ζητείται από τους μαθητές /-τριες να αξιολογήσουν ιδέες, στάσεις, συμπεριφορές που αναδεικνύονται στο κείμενο με βάση είτε τα κειμενικά συμφραζόμενα είτε τα ιστορικά και ιδεολογικά συμφραζόμενα της εποχής παραγωγής του έργου (εφόσον τους δίνονται σχετικές πληροφορίες), να τις συγκρίνουν με αυτές του σήμερα ή να τις συσχετίσουν με προσωπικές εμπειρίες, βιώματα, συναισθήματα. Η έκταση του μαθητικού κειμένου κυμαίνεται από 100 έως 200 λέξεις, ανάλογα με την τάξη και τις απαιτήσεις του θέματος. Το θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

ΑΝΑΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Αναφορική λειτουργίαΚατά την πράξη της επικοινωνίας ο δέκτης του μηνύματος δέχεται μια πληροφορία και την αντίληψη του πομπού γι’ αυτή. Ο πομπός απευθύνεται κυρίως στο λογικό του δέκτη και χρησιμοποιεί γλώσσα καθημερινή, κυριολεκτική. Σ’ αυτή κυριαρχούν η οριστική έγκλιση και οι προτάσεις κρίσεως. Συνήθως λείπουν τα καλολογικά στοιχεία και οι διάφοροι εκφραστικοί τρόποι. Τη γλώσσα αυτή χρησιμοποιούν η επιστήμη και το αποδεικτικό δοκίμιο. Εδώ ενδιαφέρει το περιεχόμενο του μηνύματος και σκοπός είναι η πληροφόρηση.
Συνώνυμες λέξεις: αναφορική, κυριολεκτική, δηλωτική σημασία
π.χ. Η Πούλια αποτελείται από εφτά αστέρια.
Ποιητική λειτουργία: Στην περίπτωση αυτή την προσοχή του δέκτη προσελκύουν όχι τόσο το μήνυμα και η πληροφορία όσο η γλωσσική μορφή που αυτά παίρνουν. Η ποιητική γλώσσα απευθύνεται πιο πολύ στο συναίσθημα και προκαλεί συγκίνηση και αισθητική απόλαυση. Χρησιμοποιεί μεταφορές και άλλα εκφραστικά μέσα. Κυριαρχούν η υποτακτική, η ευκτική, η προστακτική.
Συνώνυμες λέξεις: ποιητική, μεταφορική, συνυποδηλωτική σημασία
π.χ. Η Πούλια που έχει εφτά παιδιά.
Σημείωση: Συνηθέστερα χρησιμοποιείται η αναφορική λειτουργία της γλώσσας, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις πλαισιώνεται σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό και από την ποιητική λειτουργία. Σε είδη γραπτού λόγου που δεν έχουν πρακτικό σκοπό ή αποδεικτικό χαρακτήρα (π.χ. στοχαστικό δοκίμιο, φιλική επιστολή, ημερολόγιο) η χρήση της ποιητικής λειτουργίας διευκολύνει την ελεύθερη έκφραση του συγγραφέα και αποβλέπει στην τέρψη του αναγνώστη, ενώ σε είδη λόγου που έχουν πρακτικό σκοπό ή αποδεικτικό χαρακτήρα (π.χ. αποδεικτικό δοκίμιο, είδηση, άρθρο) η χρήση της λειτουργίας αυτής είναι αποτέλεσμα υφολογικής επιλογής του συγγραφέα και προσδίδει στο λόγο του ζωντάνια, παραστατικότητα, καλαισθησία, εικονοπλαστική δύναμη κτλ
Αιτιολόγηση αναφορικής ή ποιητικής λειτουργίας της γλώσσας
Αναφορική γλώσσα Ποιητική γλώσσα
Στην αναφορική ή κυριολεκτική, δηλωτική, λογική, πληροφοριακή χρήση της γλώσσας:

·         Η γλώσσα λειτουργεί με λογικό τρόπο και το μήνυμα σχετίζεται με την κοινή αντίληψη που έχουμε για
     τον κόσμο.

·         Σκοπός του πομπού είναι η πληροφόρηση.

Στην ποιητική ή μεταφορική, συνυποδηλωτική, συγκινησιακή χρήση της γλώσσας:

·         Το μήνυμα έχει συνειρμική σημασία και συναισθηματικές αποχρώσεις (έκφραση συναισθημάτων).

·         Σκοπός του πομπού είναι να προσελκύσει το δέκτη· ενδιαφέρει κυρίως η μορφή του μηνύματος και λιγότερο η πληροφορία που φέρει το μήνυμα.

·         Δίνει ζωντάνια, παραστατικότητα.

Παραδείγματα:
·         Σκληρή πέτρα (κυριολεκτική απόδοση) / σκληρή καρδιά (μεταφορική).
·         Ήταν ένας χαρούμενος άνθρωπος• όλο γελούσε (κυριολεκτική λειτουργία).
·         Τα λόγια του ήταν πικρά και μας φαρμάκωσαν (μεταφορική λειτουργία).

Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ



Λήψη αρχείου

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ ( ΨΗΦΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ)

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Η Τιμή και το Χρήμα- ΚΕΙΜΕΝΟ G_C3_H_timi_kai_to_xrima G_C3_H_timi_kai_to_xrima



Λήψη αρχείου

ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ- ΤΡΟΠΟΙ , ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ



Λήψη αρχείου

 

 

 

Πρακτικές Εφαρμογές της Δημιουργικής Γραφής στη Λογοτεχνία (http://archeia.moec.gov.cy/sm/301/dimiourgiki_grafi.pdf)

Χρήσιμες σημειώσεις για την εφαρμογή της Δημιουργικής Γραφής απο του Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου.



Λήψη αρχείου

ΚΑΙ

http://dide-anatol.att.sch.gr/perival/FAKELOS_LOGOTEXNIA/DimiourgikiGrafi-OdigiesPlefseos.pdf

ΚΑΙ

http://repository.edulll.gr/edulll/handle/10795/1114

 

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

http://www.e-istories.gr/games/index.html

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων