ΕΝΤΕΚΑ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ, ΛΙΛΗ ΛΑΜΠΡΕΛΛΗ

Οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου του 3ου Γυμνασίου Ρόδου μελετούν το βιβλίο της Λ. Λαμπρέλλη «Έντεκα μέρες του Απρίλη» και συνδιαλέγονται με το κείμενο. Οι πρώτες μας δραστηριότητες..εν αναμονή της συνάντησής μας με την συγγραφέα..

Περίληψη: Μικρό χρονικό μιας μεγάλης στιγμής της Ελληνικής Επανάστασης και της ευρωπαϊκής ιστορίας: εννιά μέρες πριν και δυο μέρες μετά την Έξοδο του Μεσολογγίου μέσα από τη ματιά ενός εφήβου, του Μάρκου, του Γελεκτσή που σπρώχτηκε με τη βία στην ενηλικίωση εκείνες τις μέρες του Απρίλη του 1826.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ



Λήψη αρχείου

ΕΝΑΣ ΤΟΥΡΚΟΣ ΑΦΗΓΕΙΤΑΙ..(η άλλη οπτική)



Λήψη αρχείου

ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ



Λήψη αρχείου

ΤΟ INSTAGRAM ΤΟΥ ΜΠΑΡΜΠΑ ΛΙΑ



Λήψη αρχείου

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΒΑΡΚΑ ΤΟΥ ΣΑΚΚΑ (αλλαγή εστίασης)



Λήψη αρχείου

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ



Λήψη αρχείου

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗ



Λήψη αρχείου

 

ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΕΛΟΣ



Λήψη αρχείου

Οι μαθητές/ριες μας προτείνουν ζωγρφίζουν ένα εξωφυλλο για τις 11 μερες του Απρίλη

     

    

     

     

  

 

 

 

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ..ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ, ΑΠΟ ΤΗΝ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΒΕΝΕΤΟΚΛΕΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΟΔΟΥ

Ως αφόρμηση, μελετήσαμε το κείμενα ¨Τα Μουσεία του Κόσμου¨, όπου αναζητήσαμε τα είδη των Μουσείων και γνωρίσαμε κάποια απο τα Μουσεία του κόσμου χάρη στη δύναμη του Διαδικτύου. Σημειώνω εδώ οτι η πρώτη μας επαφή ως γυμνασιόπαιδες με το Μουσείο, ήταν η συμμετοχή μας στις δράσεις του Αρχαιολογικού Μουσείου της Θεσσαλονίκης.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ UFFIZI

ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

ΕΡΜΙΤΑΖ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ (ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ)

Παρακολούθησαμε και απαντήσαμε στις κλειστές ερωτήσεις του

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ

  

και γνωρίσαμε το Μουσειο της Ακρόπολης μέσα απο το διαδραστικό φύλλο εργασιας:

Στη συνέχεια οι μαθη@ς απάντησαν σε polling ερωτήσεις για το τι είναι ένα Μουσείο και σημείωσαν σε ποιο Μουσείο θα ήθελαν να περάσουν μια νύχτα – ακολουθώντας την ταινία «Μια νυχτα στο Μουσείο»

   

Τέλος, έγραψαν φανταστικές ιστορίες, όπου αφηγήθηκαν μια νύχτα στο Μουσείο..

ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

και ανέλαβαν να παρουσιάσουν το Μουσείο που τους έκανε εντύπωση, σημειώνοντας κανόνες ευπρεπούς συμπεριφοράς των επισκεπτών/ριών στο Μουσείο.

ΤΗΛΕΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΟΔΟΥ-1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΩ

Εκπέμπουμε διαδικτυακά από το όμορφο νησί της Κω!!
Η ακαταπόνητη Γιώτα Κεφαλά & το φοβερό της Γ7, από το 1ο γυμνάσιο Κω, υποδέχτηκαν το εξίσου φοβερό Γ3 και την αφεντιά μου, από το 3ο γυμνάσιο Ρόδου, στην ψηφιακή τους τάξη.. Είχε προηγηθεί η συγγραφή ιστοριών σε ομάδες εργασίας του Γ7, τις οποίες διάβασαν στην ολομέλεια των δυο τμημάτων και ακολούθησε ο σχολιασμός του περιεχομένου και η ψήφιση της καλύτερης ιστορίας μέσω polling..Την επόμενη ώρα, είχαμε την ανάγνωση των Αγώνων Λόγων πολιτικών ηγετών της χώρας μας (Καποδίστριας-Μαυρομιχάλης, Τρικούπης -Δηλιγιάννης, Βενιζέλος- Κωνσταντίνος), εργασίες που επίσης έγραψαν σε ομάδες οι μαθητές/ριες του Γ3..Η ολομέλεια επίσης ψήφισε τον πολιτικό που έπειθε με τα επιχειρήματα του.. Τα παιδιά συζήτησαν, σχολίασαν και αντάλλαξαν απόψεις..
Οι  ιστορίες των μαθητών/ριών του 1ου γυμνασίου Κω, γράφτηκαν στο πλαίσιο της Παγκόσμιας ημέρας βιβλίου.
Τα debate των μαθητων/ριών του 3ου γυμνασίου Ρόδου, γράφτηκαν με αφορμή την ολοκλήρωση του 5ου κεφ. της Νεοελληνικής γλώσσας (Ειρήνη- πόλεμος) και συγκεκριμένα την διδασκαλία των αιτιολογικών προτάσεων, συνδυάζοντας  διαθεματικά την θεωρία με την θεματολογία της νεώτερης ιστορίας γ΄ γυμνασιου.
Οι εργασίες των μαθητών/ριών του 3ου γυμνασίου Ρόδου

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ (ΒΕΝΕΤΟΚΛΕΙΟ)

Ζητείται Ελπίς
Ολοκλήρωση προσέγγισης του διαχρονικού διηγήματος του Α. Σαμαράκη απο το Γ3 του Βενετόκλειου Γυμνασίου Ρόδου.
Μελετήσαμε το διήγημα, χωριστήκαμε σε ομάδες, συμπληρωσαμε τον τίτλο «Ζητείται ελπίς» με σύγχρονους εφηβικούς προβληματισμούς, συγκεντρώσαμε πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εικόνες της καθημερινότητας, τα αντιπαραβάλαμε με το παρελθόν – μαντέψτε πόσες αντιστοιχίες βρήκαμε!- αλλάξαμε την μορφή του διηγήματος σε ποιημα και τέλος, δώσαμε ένα νέο τέλος..αισιόδοξο, γιατί τα παιδιά μας είναι φύσει αισιόδοξα! Και ως εξάσκηση, ειχαν να μελετήσουν τις ταυτότητες μιας αυθεντικής αγγελίας του παρελθόντος μεσα απο την αναλυση των μορφοσυντακτικών επιλογών της..

Όλα τα πήρε το καλοκαίρι (Ο. Ελυτης)

Όλα τα πήρε το καλοκαιρι» του Οδυσσέα Ελύτη, ένα ποίημα αγαπημένο, φωτεινό, με στοιχεία απο το ελληνικό καλοκαιρι, την ορθοδοξία, το ελληνικού τοπίο, τον έρωτα, με την ιδιαίτερη γεωμετρία των στίχων του ποιητή.. Οι μαθητ@ς του Α4/Α5 και ο αοιδός-μαθηματικός μας Παναγιώτης Αδαμόπουλος προσεγγίσαμε πολύπλευρα το ποίημα: Στην αρχή τα παιδιά μίλησαν για το τι σημαίνει για τα ιδια ο τίτλος «Ολα τα πήρε το καλοκαιρι», στη συνεχεια σε ομάδες οπτικοποιήσαν τους στίχους σε κολαζ ή ντιστοιχώντας νοηματα του κειμένου με εικόνες της φύσης.
Επίσης, παίξαμε το παιχνιδι του διπλωμένου χαρτιού στην κουβεντούλα (το αποτέλεσμα ήταν ξεκαρδιστικό αλλά και πολύ πετυχημένο).
Μια ομάδα ασχολήθηκε με την τέχνη του καλλιγραμματος (μελετώντας την περσινή δράση του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης),
δημιουργήσαμε την ταυτότητα του ποιητή και τέλος φτιάξαμε ένα βιντεάκι με εικόνες και στίχους με την μελωδική αποτύπωση του ποιήματος απο τον Παναγιώτης Αδαμόπουλος
!! Ευχαριστούμε πολύ Παναγιώτη!!

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Το αρχαιολογικό μουσείο Θεσσαλονικης προτείνει τις παρακάτω ενδιαφέρουσες δράσεις:

ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΣ (3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΟΔΟΥ)

Διαλέξτε μια απο τις παρακάτω και δημιουργήστε:

  1. https://www.amth.gr/news/kataskeyazo-ti-diki-moy-maska-kai-metamfiezomai

Kατασκευάζω τη δική μου μάσκα και μεταμφιέζομαι

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης μπορείς να δεις και να θαυμάσεις προσωπεία (μάσκες), όπως αυτά απεικονίζονται σε αντικείμενα από την αρχαία Μακεδονία, φτιαγμένα από κάθε είδους υλικό και για κάθε είδους χρήση.

Καθώς πλησιάζουμε στις μέρες των Αποκριών, θα ήθελες να κατασκευάσεις τη δική σου μάσκα;

Δεν έχεις παρά να ακολουθήσεις τις οδηγίες και να δεις ένα σύντομο βίντεο!

Μπορείς, επίσης, να μάθεις για τα προσωπεία που βρίσκονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, αλλά και για την ιστορία της θεατρικής μάσκας στην Ελλάδα. Φόρεσε τη μάσκα σου, αν θέλεις ντύσου αποκριάτικα και στείλε μας μια φωτογραφία.

Γνώρισε μερικά απο τα προσωπεία (μάσκες) του αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονικης εδώ


 2. https://www.amth.gr/news/menoyme-asfaleis-kai-hromatizoyme-tis-arhaiotites-toy-moyseioy

Μένουμε ασφαλείς και… χρωματίζουμε τις αρχαιότητες του μουσείου

Χρωματίζω την αρχαιότητα [1]!

Με μια σελίδα αντιστρές ζωγραφικής που εμπνέεται από την προϊστορική συλλογή του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης εγκαινιάζεται η καινούργια ψηφιακή δράση ΧΡΩΜΑΤΙΖΩ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ [1].

Πάμε να ξεκινήσουμε τη δράση;

Κατέβασε την εικόνα ζωγραφικής, για να δημιουργήσεις ένα πολύχρωμο έργο με τον δικό σου τρόπο.

Μπορείς να εκτυπώσεις τη σελίδα και να τη χρωματίσεις με μαρκαδόρους, ξυλομπογιές ή ότι άλλο θέλεις. Αν πάλι προτιμάς την ψηφιακή τεχνολογία, μπορείς να ανοίξεις το αρχείο με ένα πρόγραμμα ζωγραφικής και να χρωματίσεις τη σελίδα με τα ειδικά εργαλεία του προγράμματος.

ΔΕΙΤΕ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ


 3. https://www.amth.gr/news/moyseio-ehei-ti-diki-soy-istoria

 Το μουσείο έχει (τη δική σου) ιστορία!

Με την ψηφιακή δράση δημιουργικής γραφής «Το μουσείο έχει (τη δική σου) ιστορία!» το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης προσκαλεί τους διαδικτυακούς επισκέπτες κάθε ηλικίας να γράψουν μια μικρή ιστορία με έμπνευση αρχαιότητες των συλλογών του.

Κάθε ιστορία δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 500 λέξεις και θα πρέπει να συνδέεται με ένα ή περισσότερα από τα 37 επιλεγμένα αρχαία αντικείμενα της μόνιμης έκθεσης του μουσείου.

Οι ιστορίες που θα γράψουν οι επισκέπτες μπορεί να είναι οποιασδήποτε μορφής (διήγημα, παραμύθι, κόμικ, επιστολή, διάλογος, ημερολόγιο κ.ά.) και ύφους (περιπέτεια, μυστηρίου, επιστημονικής φαντασίας κ.ά.).

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

https://www.amth.gr/sites/amth.gr/files/attachments/news/dialexe_antikeimeno.pdf

 

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΕΝΑ ΟΝΟΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΡΩΑ ΣΑΣ (προαιρετικό)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ


4.   https://www.amth.gr/exhibitions/temporary/i-poiisi-sto-shima-ton-pragmaton

Η ΠΟIΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΗΜA ΤΩΝ ΠΡAΓΜAΤΩΝ

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης παρουσιάζει τις δημιουργίες διαδικτυακών επισκεπτών του, που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για τη δημιουργία καλλιγραμμάτων, δηλαδή την απόδοση ποιημάτων και κειμένων στο σχήμα μορφών, σχημάτων, αντικειμένων –ένα είδος οπτικοποιημένης ποίησης.

Τα καλλιγράμματα αφηγούνται, ή υπαινίσσονται, αναμνήσεις, συναισθήματα, σκέψεις, όνειρα, φόβους, ελπίδες -αυτά είναι «η ποίηση στο σχήμα των πραγμάτων», το ίχνος του κόσμου εντός μας, το ίχνος μας εντός του κόσμου.

Οι ενότητες είναι οι εξής:

1η: Αρχαιότητες του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης
2η: Αρχαιότητες
3η: Άνθρωπος
4η: Φύση
5η: Σχήματα
6η: Αντικείμενα & Χώρος

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΕΛΙΔΑ

https://www.amth.gr/exhibitions/temporary/i-poiisi-sto-shima-ton-pragmaton

    

     


Η σελίδα του αρχαιολογικού μουσείου στο facebook 

H ιστοσελίδα του αρχαιολογικού μουσείου

 

 

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΑ AΝΝΑΣ ΚΟΜΝΗΝΗΣ

Οι μαθητές/τιες του Β1 τμηματος του Βενετοκλειου Γυμνασίου Ρόδου επισκέφθηκαν τη σελίδα του Αισώπου   η  «Η ΦΛΟΓΕΡΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ» http://aesop.iep.edu.gr/node/14545/3689   και  απο το ψηφιακό σενάριο της Γεωργίας Παντίδου μελετησαν το απόσπασμα από το βιβλίο του Κ.Κυριαζή, «Βασίλειος Β΄ Βουλγαροκτόνος». Στη συνέχεια, στηριζόμενοι στις πληροφορίες της ενότητας «Η ίδρυση, η εξέλιξη και ο εκχριστιανισμός του Ρωσικού  κράτους»  ως προς τις σχέσεις Βυζαντίου-Ρώσων, αλλά και τα αποτελέσματα του εκχριστιανισμού των Ρώσων στις σχέσεις των δύο λαών, έγραψαν στο ημερολόγιο τις σκέψεις και τα συναισθήματα της Άννας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της στη Χερσώνα για τον γάμο της με τον Βλαδίμηρο. Η άσκηση δημιουργικής γραφής αντλήθηκε απο τον ιστότοπο του Φωτόδεντρου Εργασίες δημιουργικής γραφής http://photodentro.edu.gr/oep/r/8532/664?locale=el



Λήψη αρχείου

 

Η παιδική εργασία στα χρόνια της βιομηχανικής επανάστασης – Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης-

Οι μαθητ@ς της Γ γυμνασίου μελετήσαν το κεφάλαιο «Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης»,   παρατηρησαν και περιέγραψαν τις εικόνες σχετικά με την παιδική εργασία:

    

Στη συνέχεια, μελετήσαν τις πληροφορίες απο τον φάκελο υλικού σχετικά με την παιδική εργασία της ιστοσελίδας της Βουλής των Ελληνων  και συγκέντρωσαν πληροφορίες σχετικά με τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης των μικρών σκλάβων του  19ου αι. Τέλος υποδυομενοι/ες μικρους/ες εργάτες/ριες της βιομηχανικής εποχής, περιέγραψαν μια τυπική ημερα τους στο ορυχείο σε ύφος προσωπικό, εξομολογητικό.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

 

Η ΖΩΗ ΣΤΗ ΣΥΜΗ

Εργασίες δημιουργικής γραφής απο τους/ις μαθητές/ιες της Α΄Γυμνασίου του Βενετόκλειου γυμνασίου Ρόδου

https://www.canva.com/design/DAEWZ8BzvQQ/35Qt1r8HedfhKv73UZBO7Q/edit

Δράσεις στο πλαίσιο εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

ΓΛΩΣΣΙΚΟΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ

ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΧΙΟΥΜΟΡ- ΑΜΦΙΣΗΜΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ 

ΙΔΙΩΜΑΤΑ

ΠΕΡΙΘΩΡΙΑΚΑ ΙΔΙΩΜΑΤΑ- ΛΟΓΟΙ ΣΕ ΤΟΙΧΟΥΣ

Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΟΡΘΟΤΗΤΑ

Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΠΗΧΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΓΛΩΣΣΙΚΟΣ ΣΕΞΙΣΜΟΣ

ΛΟΓΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

GREEKLISH

ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΜΕ ΣΥΝΩΝΥΜΑ Ή ΑΝΤΩΝΥΜΑ Ή ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΥΦΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ

ΟΠΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟS

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ

Υλοποίηση δημιουργικών εργασιών από μαθητές/μαθήτριες, με στόχο την ανάδειξη θεματικών που άπτονται ζητημάτων της Γλώσσας μας, όπως π.χ. συγγραφή ποιημάτων ή διηγημάτων, δημιουργία πολυτροπικών κειμένων, τραγουδιού, δραματοποίησης ή παιχνιδιού (επιτραπέζιου ή ηλεκτρονικού).

Αξιοποίηση αποφθεγμάτων, ρητών και γνώριμων φράσεων της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, που εντοπίζονται σε κείμενα των σχολικών εγχειριδίων, των ελλαδικών και κυπριακών ανθολογίων ή και άλλων κειμένων, έτσι ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να έχουν μία πρώτη επαφή με την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, κατά τρόπο λειτουργικό και αποτελεσματικό για τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΥΠΡΟΥ

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (γ΄γυμνασίου).Μελετώντας την ιστορία μέσα απο τρεις πηγές.

  • Αναζητήσαμε στο διαδικτυο τον όρο Ερωτόκριτος, χωρισμένοι σε ομάδες,  και γράψαμε μια περίληψη του περιεχομένου του. Στη συνέχεια εμπλουτίσαμε την υπόθεση με εικόνες του κόμικ του Ερωτόκριτου  των Γούση Γ. και Παπαμάρκου Δ.  που βρήκαμε στο διαδίκτυο. Μερικά απο τα αποτελέσματα..

          

  • Στη συνέχεια μελετήσαμε:

Το απόσπασμα του σχολικου βιβλιου

και απαντήσαμε τις διαδραστικές ασκήσεις ως προς το περιεχόμενο, τη δομή και τα εκφραστικά μέσα του Ερωτόκριτου (σχολικό παραθεμα):

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (στ.891-898)

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (στ. 899-910)

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (στ. 911-919)

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (920-935)

  • Τέλος, ακούσαμε το τραγούδι των Παπακωσταντίνου-Νταγάκη «Ο Ερωτοκριτος αποχαιρετά την Αρετούσα, αφού ο Ηράκλης τον εξορίζει»   και απαντήσαμε στις ενσωματωμένες ερωτήσεις.
  • Μεταξύ των τριών προσεγγίσεων επιλέξαμε σε polling:
  • 1.Μου αρεσε η ιστορια του Ερωτοκριτου απο:
    A.το πρωτοτυπο κειμενο με την σημοτικη γλωσσα και τα διαλεκτικά στοιχεια 2/26 ( 8%)
    B.το κομικ 19/26 ( 73%)
    C.απο το μελοποιημενο κομματι του Παπακωνσταντίνου 5/26 ( 19%)

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Οι μαθητές/ριες μετά το τέλος της ανάγνωσης του Ερωτόκριτου, πρότειναν μουσικά κομματια, με τα οποία θα συνόδευαν τις διάφορες σκηνές του Ερωτόκριτου, βαθμολόγησαν το έργο του Β. Κορνάρου και ψηφισαν με polling για διαφορες σκηνές του εργου..

Made with Padlet

2. Κάποια σχόλια για  το τέλος του Ερωτόκριτου ή πώς το GOT (game of thrones) συναντά τον Ερωτόκριτο (με λίγα λόγια κανεις/μιά τους δεν ήθελε σώο τον Ερωτόκριτο στο τέλος)…

     

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΥΣ

  Το αποσπασμα του σχολικού βιβλιου

ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

ο δρομος για τον παραδεισο ειναι μακρυς

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ON-LINE ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ

& ΤΟΥΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

  • Γραμμα ή μηνυμα στο messenger της Ελενης προς την Βερονικα, όπου αποκαλύπτει σε α΄πρόσωπο το προβλημα της αναπηριας της.

1 Ιανουάριου

Αγαπημένη μου Βερόνικα,

Σήμερα έχω την ανάγκη να σου μιλήσω για ένα θέμα που αντιμετωπίζω αλλά δεν σου έχω μιλήσει ακόμα.

Αντιμετωπίζω ένα αρκετά σοβαρό πρόβλημα αναπηρίας, μετά από ένα ατύχημα με το αυτοκίνητο. Θα συμφωνήσω μαζί σου πως κάποιοι δεν μπορούν να ανεχτούν το διαφορετικό που συναντούν σε διαφορετικές μορφές κάθε φορά, όπως για παράδειγμα το δικό σου θέμα, της καταγωγής, σε βρίζουν και σε μειώνουν. Εμένα δεν με αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο. Αντιθέτως, δείχνουν οίκτο και υποκρισία, επειδή δεν έχουμε τα αυτονόητα και θέλουν είτε από λύπη είτε από επίδειξη να μας βοηθήσουν. Όμως όλοι θα έπρεπε να έχουμε τα ιδιά δικαιώματα και τις ιδίες ευκαιρίες. Αλλά δυστυχώς αυτό δεν γίνεται.

Εμείς οι άνθρωποι με αναπηρία θέλουμε να μας αντιμετωπίζουν σαν όλους. Αυτό είναι το σωστό. Γιατί το λέω αυτό; Γιατί με το να μας λυπούνται, μας κάνουν να νοιώθουμε διαφορετικοί, άχρηστοι και ανήμποροι. Πρέπει να ζούμε χωρίς να χρειάζεται να μας βοηθάνε. Σου μιλάω πολύ ειλικρινά και καταλαβαίνω τη δική σου οργή και αγανάκτηση. Και εγώ νοιώθω το ίδιο για τους λογούς που σου εξήγησα.

Δεν θέλω να σε κουράζω. Μην ξεχνάς, ότι είναι σημαντικό να συνεχίσουμε τη ζωή μας με αυτοπεποίθηση και  δύναμη!

Σε φιλώ,

Η φίλη σου Ελένη (Κυριάκος , Α4)

3 Ιανουαριου

Αγαπημένη μου Βερόνικα,

Ελπίζω να είσαι καλά και εύχομαι τα προβλήματα σας με τους περίοικους σας να έχουν μειωθεί. Ξέρεις από την τελευταία φορά που μου έγραψες σας σκεπτόμουν πολύ με όσα  άδικα περνάτε, γιατί πραγματικά είστε πολύ καλοί άνθρωποι κι εσύ αλλά και όλη σου η οικογένεια. Είναι άδικο αυτό που περνάτε, όμως Βερονικάκι μου η ζωή, δυστυχώς, είναι γεμάτη από τέτοια. Και είναι επιτέλους η στιγμή να σου εξομολογηθώ κι εγώ ένα προσωπικό μου θέμα, κάτι που το έχω παρέα από την παιδική μου ηλικία και είναι ο ποιο αυτοκόλλητος μου φίλος, τόσο πολύ που δεν πάει ο νους σου… Έχω μεγαλώσει πάνω σε ένα αναπηρικό καροτσάκι με την ελπίδα και προσδοκία να καταφέρω κάποια στιγμή έστω να στέκομαι μόνη μου όρθια. Βλέπεις φοβάμαι να κάνω όνειρα πιο μεγάλα από αυτό, γιατί δεν αντέχω άλλο την αποτυχία. Ξέρω θα έχεις ένα σωρό ερωτήσεις να μου κάνεις τώρα που το έμαθες, όμως κι εγώ δεν θα σου πω αυτή τη φορά τίποτε άλλο για να σε αφήσω να αναρωτηθείς και να περιστραφείς γύρω από εμένα αυτή τη φορά και να φύγει η σκέψη σου για λίγο από τους γείτονες σας. Δεν θέλω να σε ανησυχήσω με αυτό. Εγώ έχω εξοικειωθεί με την κατάσταση αυτή και δεν με στενοχωράει πια. Ξέρω πως δοκιμάζομαι, όπως κι εσείς σε αυτή τη ζωή και νοιώθω ωραία που τα καταφέρνω καλά κι ακόμα και αν δεν πραγματοποιηθεί το όνειρο μου σίγουρα θα έχω πάρει πολλές περγαμηνές στην επίγεια διαμονή μου σε αυτή τη ζωή που θα εξαργυρώσω στην άλλη.

Σε φιλώ πολύ και όπως σου είπα περιμένω να μου γράψεις τις  σκέψεις σου

η φίλη σου,

Ελένη  (Γιώργος, Π. Α4)

Βερόνικα,

ελπίζω να είναι όλα καλά. Αποφάσισα να σου πω κάποια πράγματα για εμένα που εδώ και καιρό σου αποκρύπτω. Πρέπει να ξέρεις πως είμαι άτομο με κινητικές δυσκολίες. Γνωρίζω πως είναι να σε κοιτάνε χαμογελώντας όμως από μέσα τους να σε λυπούνται, ή να σε απεχθάνονται. Όπως σου είπα δεν μπορούν να καταλάβουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Αυτό που με κάνει να συγχίζομαι περισσότερο είναι τα βλέμματα οίκτου και υποκρισίας. Με αυτόν τον τρόπο σε κάνουν να χάνεις την αξιοπρέπειά σου. Μετά από όλα αυτά, ελπίζω να μην αλλάξει η αντιμετώπιση και συμπεριφορά σου απέναντί μου.

Χίλια γλυκά φιλάκια σαν σοκολατάκια,

Ελένη  (Μελίνα Σ. Α4)

Βερόνικα,

θέλω να σου πω κατι που δεν σου το έχω πει καιρό τώρα….Το σκέφτηκα καλά και, επειδή είσαι φίλη μου, νομίζω πως πρέπει να το μάθεις. Εδώ και μερικά χρόνια εξαιτίας ενός ατυχήματος αντιμετωπίζω ένα κινητικό πρόβλημα που δεν μου επιτρέπει να αθλούμαι. Συγνώμη που σου έλεγα ψέματα τόσο καιρό  αλλά δεν αντέχω άλλο τα αισθήματα οίκτου των άλλων. Πολλές φορές βλέποντας οι άλλοι το πρόβλημά μου υποκρίνονται πως όλα είναι μια χαρά, αλλά εγώ καταλαβαίνω το  αδιάκριτο βλέμμα τους. Θέλω να ξέρεις πως ο λόγος που σου τα λέω όλα αυτά είναι για να καταλάβεις ότι σε νιώθω και δεν είσαι μόνη σε αυτό που περνάς!

Φιλάκια πολλά!! (Νεφελη Σ., Α4)

21/1/2021

ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΒΕΡΟΝΙΚΑ,

ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΗΓΕΝΟΥΝ ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΟΜΟΡΦΑ. ΑΥΤΟ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΟΜΩΣ ΣΤΟ ΣΤΕΛΝΩ, ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ.ΠΡΙΝ ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΛΑΘΩΣ ΠΗΓΑΙΝΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΕ ΒΡΗΚΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΚΟ. ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΠΕΡΑΣΩ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟ, ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΠΟΥ ΕΤΡΕΧΕ ΜΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ, ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΠΑΡΕΣΥΡΕ.

ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΧΑΜΟΣ ΗΡΘΕ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ, ΜΕ ΜΕΤΕΦΕΡΑΝ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΕΓ Ω ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΟΥΤΕ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΩ  ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΑΣΧΗΜΑ, ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΑΝΑΚΙΝΟΣΑΝ ΟΤΙ ΕΜΕΙΝΑ ΠΑΡΑΛΥΤΗ ΚΑΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΩ ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ.

ΕΓΩ ΑΙΣΘΑΝΟΜΟΥΝ ΧΑΛΙΑ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΕΙΜΑΙ, ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΚΑΡΟΤΣΑΚΙ..ΟΜΩΣ ΜΗΝ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΘΕΙΣ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ.

ΜΕ ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΗ,

ΕΛΕΝΗ (ΕΙΡΗΝΗ Σ Α4)

21 Ιανουαρίου

Αγαπητή Βερόνικα,

Σου γράφω αυτό το γράμμα για να σου πω κάτι που σου έχω κρύψει εδώ και καιρό. Η ζωή μου δεν είναι φυσιολογική. Δεν είμαι τυχερή. Δέχομαι κι εγώ ρατσισμό από πολλούς ανθρώπους λόγω ενός κινητικού προβλήματος που έχω. Ξέρω πως αισθάνεσαι διότι εγώ βιώνω τα ίδια. Πολλοί άνθρωποι με αποφεύγουν και με θεωρούν αηδιαστική και άσχημη. Δε θέλουν λένε να μιλάνε σε κάποια η οποία χρειάζεται αναπηρικό καροτσάκι για να κινηθεί. Στο σχολείο όλοι με αποφεύγουν και όποτε πλησιάζω κάποιον εκείνος βιάζεται να φύγει. Οι γείτονές μου δεν τολμούν να με κοιτάξουν στα μάτια. Κάποιοι άλλοι νομίζουν πως με κοιτάνε διακριτικά, με κρίνουν και με θεωρούν ανήμπορη. Όσοι βλέπουν ότι δυσκολεύομαι να κινηθώ δε με βοηθάνεκαι με προσπερνάνε. Ελπίζω μία μέρα να καταλάβουν πώς αισθανόμαστε και να σταματήσουν να μας κρίνουν.

Λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να συνεχίσω το γράμμα μου.

Ελένη (Νικολέττα Σ. A4)

Αγαπητή Βερόνικα

περασε λίγος καιρός και μπορώ πλέον να σου μιλήσω για κάτι που σου κρύβω εδώ κια καιρό…Λοιπόν δεν έχω την τέλεια ζωή, όπως μου ανέφερες, αντιμετωπίζω και εγώ ένα σκληρό πρόβλημα (κινητικές δυσκολίες ) λόγω ατυχήματος …συγνώμη που δεν σου το είπα πριν αλλά όπως ανέφερα είχα εμ ..τους λόγους μου .Βέβαια μπορεί να μου πεις  «δεν είναι και τόσο σοβαρό», και όμως είναι, διότι όλοι παρκάρουν στις θέσεις αναπήρων, όποτε εγώ μετά δεν μπορώ να μετακινηθω ελευθερα στην πόλη.. Ελπιζω να συνεχίσουμε να ανταλλάσουμε μηνυματα και να μην σταματήσεις να μου στέλνεις λόγω αυτού..               Ελένη   (Νικόλας Χ. Α5)

 

κάποιες ακομη εργασιες μαθητών-ριων σε screenshot

https://blogs.sch.gr/kontsapra/files/2021/01/ΑΝΝΑ-Π.docx

 


  • Επιλέγω μια απο τις δυο ηρωίδες και διαλέγομαι μαζί της ως προς τις σκεψεις και τα συναισθηματά της απέναντι στα στερεότυπα και το ρατσισμό. Οι μαθητές εργαστηκαν στον τοίχο (ψηφιακό πίνακα τύπου padlet) του eclass.

 

 

 

 

  


ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΒΕΡΟΝΙΚΑΣ- ΕΛΕΝΗΣ

17/1/2021

Αθήνα

Αγαπητό μου ημερολόγιο,

Οι περισσότεροι από τους καινούριος μας γείτονες έδειχναν να έχουν μετανιώσει για τη λανθασμένη τους συμπεριφορά και τον τελευταίο καιρό μας συμπεριφέρονται πιο ‘ανθρώπινα’. Σήμερα όμως η μέρα ήταν γεμάτη εκπλήξεις και μας ξαναγύρησε στο σημείο μηδέν. Τελικά το πρόβλημα του ρατσισμού δεν σταματάει και νοιώθω πως δεν θα τελειώσει ποτέ. Κάποιοι δεν μπορούν να δεχτούν με κανένα τρόπο το ότι ζουν με ανθρώπους διαφορετικής εθνικότητας και φροντίζουν να μας το κάνουν αντιληπτό. Απόψε το πρωί ο νέος ενοικιαστής αποκάλεσε τον πατέρα μου βρομώ-αλβανό και του είπε ότι δεν θέλει να συναναστρέφονται τα παιδιά του με την οικογένεια μας. Ο πατέρας μου έφτασε στο σπίτι καταστεναχωρημένος και αγανακτισμένος και άρχισε να ψάχνει παντού για νέο σπίτι. Ένοιωσε πολύ αδικημένος κι εγώ που τον ξέρω τόσο καλά καταλαβαίνω ότι του έχει πέσει πολύ η  αυτοπεποίθηση και το κουράγιο του.  Η μητέρα μου προσπαθούσε να τον καθησυχάσει λέγοντας του ότι το ίδιο θα αντιμετωπίσουμε όπου κι αν πάμε και ότι θα πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή. Δεν πρόλαβε όμως να τελειώσει τα λόγια της και ο Σπύρος, ο αδελφός μου, μπήκε στο σπίτι κλαμένος και πικραμένος, από ένα παρόμοιο επεισόδιο που είχε στη δουλειά του από ένα συνάδελφο του, ο οποίος δεν συγκρατήθηκε και επιτέθηκε στον Σπυράκο, πάνω στον εκνευρισμό του λεκτικά και σωματικά.  Με τα πολλά και τα λίγα ο μπαμπάς, μη θέλοντας πια να ακούσει καμία κουβέντα από τη μαμά μας, πήγε και κατήγγειλε αυτό το περιστατικό στην αστυνομία και τώρα περιμένουμε τις εξελίξεις… Πραγματικά κάτι τέτοιες στιγμές θυμάμαι τα λόγια της φίλης μου Ελένης που πάντα μου επαναλαμβάνει πως ο δρόμος για τον Παράδεισο είναι μακρύς…                                    (Γιώργος Π, Α4)

Σήμερα ήταν μία πολύ δύσκολη μέρα. Οι γείτονές μας άρχισαν να μαζεύουν ακόμα περισσότερες υπογραφές για να μας διώξουν. Ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος δεν κάνει τίποτα για αυτήν την κατάσταση. Κάθε μέρα έχουν και από μία καινούρια φράση να μας πουν για να μας μειώσουν και να μας πληγώσουν. Μάλιστα, σήμερα στο σχολείο, οι συμμαθητές μου με κορο’ί’δευαν συνέχεια κι ένας με αποκάλεσε βρομο-Αλβανίδα. Όταν γυρνούσα εξουθεωμένη σπίτι  συνάντησα έναν κύριο στις σκάλες ο οποίος μου είπε: »Εσύ και η οικογένειά σου να εξαφανιστείτε αμέσως από την πολυκατοικία, εδώ δε ζουν Αλβανοί, μόνο Έλληνες, μόνο τίμιοι άνθρωποι». Κατέβασα το κεφάλι στενοχωρημένη χωρίς να πω τίποτα και συνέχισα να προχωράω. Τι να έλεγα; Δεν εκπλήσσομαι πλέον με τη συμπεριφορά τους. Δεν καταλαβαίνω όμως. Τι τους κάναμε και μας αντιμετωπίζουν έτσι; Μπορεί να έχουμε διαφορετική καταγωγή αλλά κι εμείς άνθρωποι είμαστε. Κι εμείς τα ίδια δικαιώματα έχουμε. Ευτυχώς κάποιοι καινούριοι ήρθαν στην πολυκατοικία και δε μας μισούν. (ΝικολέτταΣ. Α4)

Τρίτη 8/2

Σήμερα η μέρα μου ήταν πολύ ευχάριστη. Εκεί που καθόμουνα στο σπίτι και δεν ήξερα τι να κάνω,  χτύπησε ξαφνικά η πόρτα. Η αλήθεια είναι πως είχε πολύ καιρό να χτυπήσει κάποιος την πόρτα και κυρίως να ζητήσει εμένα. Όταν μου είπε η μητέρα μου ότι μια κοπέλα ήθελε να μιλήσει σε εμένα ξαφνιάστηκα! Από που κι ώσπου εμένα;; Η όμορφη κοπέλα που αντίκρισα  φαινόταν συνομήλικη μου. Μου εξήγεισαι ότι μετακόμισε πρόσφατα στο μεγάλο διαμέρισμα του κάτω ορόφου και μάλιστα έμαθε από την μητέρα της ότι στον επάνω όροφο μένει μια κοπέλα με ιδιαιτερότητες … Μου είπε επίσης πως ένιωθε πολύ μόνη καθώς δεν είχε κάποια φίλη στην  περιοχή και μόλις έμαθε ότι υπάρχει κι άλλη κοπέλα στην πολυκατοικία χάρηκε πολύ. Στην συνέχεια την προσκάλεσα μέσα στο ζεστό και άνετο δωμάτιό μου και συζητήσαμε για αρκετή ώρα γνωρίζοντας η μία την άλλη. Ένιωσα πολύ όμορφα μαζί της, γιατί ήταν, σαν να μιλούσα στην καλύτερή μου φίλη, πόσο μάλλον που η ίδια δεν έδειχνε να την ενδιαφέρει η αναπηρία μου. Με αντιμετώπιζε χωρις οίκτο ή υποκρισία..

Άραγε τι να συνέβη με την Βερόνικα και τα όσα περνάει με τους νέους της γείτονες;; Νιώθω άσχημα που δεν είμαι κοντά της να την βοηθήσω. Εκείνη νομίζει πως εγώ ζω στην πολυτέλεια και δεν έχω κανένα πρόβλημα. Αχ και να ήξερε…

(Νεφέλη Σ. Α4)

 

        

Ιωάννα  Σ. (Α4)                        Κωνσταντίνα Σ (Α4)                                  Μάριος Π. (Α4)

 

 

 

 

 

 


  • Αλλάζω την οπτική γωνια της αφήγησης και παρατηρώ τις αλλαγές στο ύφος (με την τριτοπρόσωπη αφήγηση που επιλέγουμε, αποδίδεται συνήθως η απόλυτη παντογνωσία, δημιουργείται η αίσθηση της αντικειμενικότητας, της αποστασιοποίησης από τα δρώμενα.)

     

 


Ψηφιακή αφίσα για τον ρατσισμό

                          

Μελίνα Σ. (Α4)                           Τσαμπίκα Π. (Α4)    Γεωργία Ρ. (Α4)                                       Κωνσταντίνα Σ (Α4)                  Ιωάννα Σ. (Α4)

                                          

Άννα Σ. (Α5)  Νικολέττα Σ. (Α4)                     Κατερίνα Πλ. (Α4)                            Στέλλα Χ. (Α5)                      Γιώργος Π. (Α4)                         Μάριος Χ. (Α5)                 Κυριάκος Σ. (Α4)   ΕΙΡΗΝΗ Σ. (Α4)   ΣΑΒΙΟΛΑ (Α5), ΕΥΑ Τ. (Α5)   ΕΥΓΕΝΙΑ (Α5)

 

ΕΞΟΔΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΚΑΙ ΦΙΛΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ (ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ)

Αφού μελετήσαμε ιστορικά τα γεγονότα της δεύτερης πολιορκίας του Μεσολογγίου μέσα απο τις πληροφορίες του σχολικού βιβλιου αλλά και ιστορικούς χάρτες  και πηγές (πρωτογενείς ως επι το πλείστον), προσεγγίσαμε την έξοδο του Μεσολογγίου μέσα απο το ποίημα «ελεύθεροι πολιορκημένοι«, σχολιάσαμε την ζωγραφική απόδοση της εξόδου απο τον Θ. Βρυζάκη και ακούσαμε τη μουσική εκτέλεση του αποσπάσματος  απο τον Ν. Ξυλούρη.

Οι μαθητές/ριες, στη συνέχεια, υποδυόμενοι/ες  ένα απο τα πρόσωπα του Μεσολογγίου, έγραψαν ένα γράμμα σε φιλικό ή συγγενικό πρόσωπο, όπου μετέφεραν τις σκέψεις και τα συναισθηματά τους σχετικά με τη ζωή τους στο πολιορκημένο Μεσολόγγι.

Στη συνέχεια ως Ευρωπαίοι φιλέλληνες ή απλοί Έλληνες έστειλαν μηνύματα συμπαραστασης (σε μορφή πολυτροπικού κειμένου) στον αγωνα των Ελλήνων για απελευθερωση απο τον τουρκικό ζυγό, με αφορμή μια φράση απο το λυρικό δράμα  του Σέλλευ,  «Ελλάς»:  «Όλοι είμαστε Έλληνες. Οι νόμοι μας, η φιλολογία μας, η θρησκεία μας, οι τέχνες μας, έχουν τις ρίζες τους στην Ελλάδα…

Τέλος, μετέφεραν μια δημοσιευση-μήνυμα στον ψηφιακο τοίχο του padlet, υποστηριζοντας ή κατακρίνοντας τη διακηρυξη ανεξάρτητου ελληνικού κράτους με το Πρωτοκολλο της Ανεξαρτησιας (1830). Αναλογα με την σταση που κράτησαν υπεγραφαν αλλοτε ως Φιλέλληνες ανωνυμοι, άλλωτε ως ο υπουργος εξωτερικών της Αγγλίας Κάνινγκ αλλά και ως ο σουλτάνος. Φυσικά, υπερτέρησαν οι Φιλέλληνες…

(Εντάξει, σε κάποια σημεια, μπορεί να υπερέβαλαν αλλά ποιος να τα βάλει με την παιδική φαντασία;)

     

    

  

  

            

    

    

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΡΟΔΟΥ.ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α4 & Α5 ΣΤΑ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ (Α4/Α5 ΒΕΝΕΤΟΚΛΕΙΟ)

ΝΑΞΟΣ Το νησί του Απόλλωνα

εργασια κοιλαδας πεταλουδων

Καλαματα παρουσιαση Νεφελη Παπασαββα

Διακοπές τον χειμώνα στην Ρόδο

 

 

 

 

 

ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ 2

 μ.τ. εκκλησιες της ροδου

Μεσαιονική πόλη Ρόδου

ΣΥΜΗ

Φιλέρημος

ΣΥΜΗ

κοιλαδα με τις πεταλούδες

ροδoς παραλιες

Εργασία Ρούσου Γεωργία Αρχαιολογικοί χώροι της Ρόδου

           TA PANHGYRIA THS RODOY

Η ΕΚΚΛΗΣΊΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΊΑΣ ΤΣΑΜΠΊΚΑΣ

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (ΒΙΝΤΕΟ)

Το εκπαιδευτικό σύστημα της Ν. Αφρικής- Κοινωνικές ανισότητες και ελλιπείς υποδομές – learning world

Πακιστάν: Αγώνας ζωής η εκπαίδευση των κοριτσιών

Έρευνα Η δυστυχία να είσαι μαθητής 1ο μέρος

Τα σχολεία του κόσμου -Από τα χωράφια και τα πάρκα, έως τις αίθουσες με tablet και ίντερνετ [εικόνες]

Πηγή: Τα σχολεία του κόσμου -Από τα χωράφια και τα πάρκα, έως τις αίθουσες με tablet και ίντερνετ [εικόνες] | iefimerida.gr

 

 

«Είμαστε η γενιά της ανεργίας»: 4 νέοι Ευρωπαίοι μιλούν για την ανεργία σε μια συμπαραγωγή 4 διεθνών εκδόσεων της Ηuffington Post

26Μαρ2017 – 28 Φορές Ευρώπη

 

Ο μεγαλύτερος μισθός που έχει πάρει η 28χρονη Μυρτώ Φακιρούδη ήταν 500 ευρώ το μήνα, όταν έκανε πρακτική για 6 μήνες σε μία τράπεζα.«Σε κάνουν να νιώθεις άχρηστος ενώ δεν είσαι», λέει η ίδια. Η περίπτωση της Μυρτούς δεν είναι μοναδική στην Ελλάδα και σίγουρα είναι ιδιαίτερα συνηθισμένη για τους νέους στην Ευρώπη σήμερα.

Το ποσοστό ανεργίας των νέων 15-24 ετών στην Ελλάδα έχει φτάσει το 50.6%, ποσοστό πάνω από διπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ανεργίας της ευρωζώνης που είναι 21.6%. Η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα που αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα. Τα ποσοστά ανεργίας είναι εξαιρετικά ψηλά σε όλο τον Ευρωπαϊκό νότο (43,3 % στην Ιταλία και 53,7 % στην Ισπανία) αλλά και στη Γαλλία με 25,2 %.

Τέσσερις εκδόσεις της HuffPost σε Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα και Ισπανία συνεργάστηκαν για να παρουσιάσουν τη διαδρομή αλλά και την καθημερινότητα τεσσάρων νέων Ευρωπαίων που παλεύουν με την ανεργία.

Ο Pablo χημικός μηχανικός από την Ισπανία, ο Μαξίμ αρχιτέκτονας από τη Γαλλία, ο Ιταλός Simone, πτυχιούχος επκοινωνίας που θέλει να γίνει δημοσιογράφος, και τέλος η «δική» μας Μυρτώ που είναι οικονομολόγος, μας μιλούν για το μισθό τους, το κόστος ζωής τους, αλλά και τις προσδοκίες τους.

Το ελληνικό βίντεο επιμελήθηκε η Μαρίνα Δεμερτζιάν.


ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ- ΓΕΝΕΣΙΣ, ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

Οι μαθητές του Γ3 μελέτησαν το ποίημα, ύμνο στην Ελλάδα, «Το Άξιον εστί. Η Γενεσις» του Οδ. Ελύτη , (παράλληλα με την ενότητα «Η Ελλάδα στον κόσμο» στην νεοελληνική γλώσσα) και με αφορμή το περιεχόμενο του  δημιούργησαν τα δικά τους χαϊκού αλλά και απεικόνισαν σχηματικά το ποίημα σε καλλιγράφημα.

   

ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ- ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ Α4,5 ΒΕΝΕΤΟΚΛΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΟΔΟΥ

Με τα πρωτάκια, αφού διερευνήσαμε τη σημασια του όρου «κείμενο» και κατανοήσαμε οτι δεν προκειται μονο για ένα σύνολο προτάσεων γραπτού λόγου με συνοχή και συνεκτικότητα, εφόσον η μορφή του μεταδιδόμενου μηνύματος  στην εποχή μας ποικίλλει (γραπτός, προφορικός λόγος, πολυτροπικά κείμενα που συνδυάζουν εικόνα, ήχο, σχημάτα,  αριθμούς, σύμβολα κλπ, υβριδικά κείμενα  [βλ. Λεξικό γλωσσολογικών όρων]), φτιάξαμε τα πρώτα μας πολυτροπικά κείμενα!   Α4, Α5 Βενετόκλειο!

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων