Spaß mit Deutsch – eTwinning
Οι μαθητές της ΣΤ’ Τάξης του 1ου Πειραματικού Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης συμμετέχουν στο eTwinning πρόγραμμα με τίτλο “Spaß mit Deutsch” – «Διασκεδάζουμε με τα Γερμανικά»
Το eTwinning (www.etwinning.net) είναι μια ευρωπαϊκή δράση του προγράμματος Δια Βίου Μάθησης, στο πλαίσιο της οποίας σχολεία από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες συνεργάζονται, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), αποκομίζοντας παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη.
Χώρες συνεργασίας: Ελλάδα, Ουκρανία, Σλοβακία, Πολωνία, Τσεχία και Γαλλία
Γλώσσα επικοινωνίας: Γερμανικά
Περιγραφή έργου: Οι μαθητές των συνεργαζόμενων χωρών θα έχουν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν την Γερμανική Γλώσσα με δημιουργικό και ευχάριστο τρόπο. Θα συστηθούν, θα περιγράψουν το σχολείο τους, θα μιλήσουν/γράψουν για τα χόμπι τους και θα ανταλλάξουν ευχές για τα Χριστούγεννα και το Πάσχα.
2η συνάντηση ομίλου
Το θέμα της σημερινής μας συνάντησης ήταν η γιορτή της μπίρας – das Oktoberfest!
Αφού γνωρίσαμε τα νέα μέλη του ομίλου, τραγουδήσαμε το τραγούδι μας Guten Tag, guten Tag
και στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για το Oktoberfest. Οι μαθητές έμαθαν πως η γιορτή λαμβάνει χώρα στο Μόναχο της Βαυαρίας και αυτό που κυριαρχεί είναι η μπίρα (das Bier), το λουκάνικο (die Wurst), το μπρέτσελ (die Brezel) και η εύθυμη μουσική (die Volksmusik) της περιοχής από ορχήστρες πνευστών. Αυτό όμως που τους ενθουσίασε περισσότερο ήταν η εμβληματική ρόδα και οι νόστιμες μπισκοτοκαρδούλες (das Lebkuchenherz).
Έτσι και εμείς φτιάξαμε τις δικές μας καρδούλες και γράψαμε τα δικά μας μηνύματα για την γιαγιάκα (Omi), τον παππούλη (Opi), την μανούλα (Mami) και τον μπαμπάκα (Papi) γράφοντάς τους πως τους αγαπάμε πολύ
Ich liebe dich
Τέλος διαβάσαμε την ιστορία για την προέλευση των μπρέτσελ και πήραμε και μια γεύση από το παραδοσιακό αυτό γερμανικό κουλούρι.
1η συνάντηση ομίλου
Η πρώτη μας συνάντηση για το σχολικό έτος 2021-2022 πραγματοποιήθηκε με τους μικρούς μου μαθητές να μαθαίνουν το πρώτο τους γερμανικό τραγούδι με τίτλο Guten Tag sagen alle Kinder
Στη συνέχεια είδαμε πόσο εύκολα είναι τα Γερμανικά. Οι μαθητές αντιστοίχησαν με μεγάλη ευκολία τη σημασία των λέξεων με τις εικόνες και διαπίστωσαν πως υπάρχουν πολλές ομοιότητες με τα αγγλικά και στην ουσία διαβάζουμε ότι βλέπουμε.
Τέλος μια γλυκιά έκπληξη περίμενε τα μέλη του ομίλου μας: ένα μικρό σχολικό χωνάκι – Schultüte.
Με τον τρόπο αυτό κάναμε και την πρώτη μας εισαγωγή στον γερμανικό πολιτισμό καθώς πρόκειται για ένα έθιμο το οποίο υπάρχει στην Γερμανία εδώ και 150 χρόνια. Την πρώτη μέρα του σχολείου οι μαθητές της Α’ Τάξης πηγαίνουν στο σχολείο κρατώντας ένα μεγάλο χωνί. Αυτό κατασκευάζεται παραδοσιακά από ένα μεγάλο κομμάτι χαρτόνι και οι γονείς το γεμίζουν με εκπλήξεις. Άλλοι γονείς το αγοράζουν από τα σούπερ μάρκετ ή τα βιβλιοπωλεία όπου υπάρχουν πάρα πολλά σχέδια, χρώματα και για τα δύο φύλλα.
Στη συνέχεια οι γονείς, παππούδες ή οι γιαγιάδες βάζουν πολλά μικρά γλυκίσματα, γραφική ύλη όπως μολύβια, μαρκαδόρους, ξυλομπογιές , σβήστρες, ακόμα και μικρά παιχνιδάκια.
Μπορεί το δικό μας χωνάκι να μην ήταν τόσο μεγάλο. αλλά σίγουρα είχε πολλή αγάπη!
Όμιλος Γερμανικών 2021-2022
Ένας νέος όμιλος Γερμανικού Πολιτισμού με τίτλο Γεύομαι, παίζω, τραγουδώ και δημιουργώ με τον Γερμανικό Πολιτισμό ξεκινάει.
Στον όμιλό αυτό οι μικροί μου μαθητές θα γνωρίσουν την γερμανική γλώσσα και τον γερμανικό πολιτισμό μέσα από βιωματικές και παιγνιώδεις δράσεις, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και αποκομίζοντας παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Θα έρθουν σε επαφή με ένα διαφορετικό πολιτιστικό περιβάλλον και θα αναπτύξουν γνώσεις γύρω από τις γιορτές, τα ήθη και έθιμα των γερμανόφωνων χωρών.
Εύχομαι καλή αρχή και πολλά χαμόγελα σ’ αυτό το όμορφο ταξίδι…
26. September 2021: Tag der Europäischen Sprachen
Στις 26 Σεπτεμβρίου κάθε έτους γιορτάζεται η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών που στόχο έχει την ενθάρρυνση της εκμάθησης όλο και περισσότερων ξένων γλωσσών, σε οποιαδήποτε ηλικία, εντός και εκτός σχολείου. Το γεγονός αυτό πηγάζει από την πεποίθηση του Συμβουλίου της Ευρώπης ότι η γλωσσική πολυμορφία αποτελεί εργαλείο για την επίτευξη ευρύτερης διαπολιτισμικής κατανόησης και βασικό στοιχείο στην πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της ηπείρου μας.
Με αφορμή την ημέρα αυτή μαθητές των τμημάτων Αγγλικών, Γερμανικών και Γαλλικών συμμετείχαν σε διάφορες δράσεις οι οποίες υλοποιήθηκαν τόσο μέσα στις διδακτικές αίθουσες όσο και στον προαύλιο χώρο του σχολείου.
Οι μαθητές της Ε’ και Β’ Τάξης τραγούδησαν το τραγούδι «Bruder Jakob» και την αλφαβήτα στα Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά κυματίζοντας τις όμορφα ζωγραφισμένες σημαίες τους
Ενώ οι μαθητές της ΣΤ’ Τάξης δημιούργησαν αφίσα και έπαιξαν το κυνήγι του θησαυρού

24η συνάντηση – λήξη ομίλου
Σήμερα είναι η τελευταία μας συνάντηση. Χαρούμενοι που γεμίσαμε όμορφες εικόνες και γνώσεις γύρω από τον γερμανικό πολιτισμό και πιο συγκεκριμένα για τα παραμύθια των αδερφών Γκριμ, αλλά και στενοχωρημένοι που τελειώνει ο όμιλος.
Αρχικά έγινε μια τελική αποτίμηση του ομίλου και θυμηθήκαμε όλες τις όμορφες, αλλά και κάποιες δύσκολες στιγμές (βλ. διαδικτυακές συναντήσεις μέσω webex).
Προκειμένου να κλείσει με τον πιο γλυκό και ευχάριστο τρόπο ο όμιλός μας, πήγαμε να απολαύσουμε ένα δροσερό και απολαυστικό παγωτό.
Με χαμόγελα και αισιοδοξία ευχόμαστε σε όλους ένα όμορφο καλοκαίρι, να είμαστε όλοι γεροί και να ανταμώσουμε και πάλι τον Σεπτέμβρη με νέες περιπέτειες στον γερμανικό πολιτισμό!
22η και 23η συνάντηση του ομίλου – δια ζώσης
Ποιο θα είναι άραγε το νέο μας παραμύθι και τι μπορεί να κρύβεται κάτω από την πολύχρωμη κουβέρτα; Ποια είναι τα πρόσωπα που συναντάμε συνήθως σε ένα παραμύθι;
Μια πριγκίπισσα, ένας βασιλιάς, μια μάγισσα…
Αυτοί οι ήρωες υπάρχουν και σ’ αυτό το παραμύθι, υπάρχει όμως και κάποιος που έχει μια μπέρτα, ένα σπαθί και …μπότες (die Stiefel).
Μήπως καταλάβατε για ποιο παραμύθι πρόκειται; Μα φυσικά είναι ο Παπουτσωμένος Γάτος – Der gestiefelte Kater (Ο γάτος με τις μπότες). Στη συνέχεια γνωρίσαμε βασικές λέξεις του παραμυθιού, στις οποίες θα έπρεπε να εστιάσουμε όση ώρα βλέπαμε την ταινία.
Η προβολή της ταινίας ξεκινάει. Με μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό βλέπουμε την ταινία, αλλά δεν ξεχνάμε να έχουμε τον νου μας στις λέξεις κλειδιά. Μόλις ακούμε μια λέξη κλειδί φωνάζουμε στοπ, παίρνουμε την καρτέλα με την λέξη και την τοποθετούμε κάτω από την αντίστοιχη εικόνα που βρίσκεται κρεμασμένη στον πίνακα.
Μετά την ταινία σειρά έχουν δυο διαδικτυακά παιχνίδια και λίγη ζωγραφική.
21η συνάντηση του ομίλου – δια ζώσης
Ολοκλήρωση του παραμυθιού “Die Bremer Stadtmusikanten”
Πριν την καραντίνα είχαμε ξεκινήσει με το παραμύθι Οι μουσικοί της Βρέμης, αλλά κάποιες δραστηριότητες δεν μπορούσαν να ολοκληρωθούν διαδικτυακά. Έτσι αδράξαμε την ευκαιρία, καθίσαμε πάλι στην βιβλιοθήκη μας και αφού θυμηθήκαμε το παραμύθι μας, βάλαμε τις εικόνες στην σωστή σειρά και αντιστοιχήσαμε τα συννεφάκια σε κάθε εικόνα. Προσπαθήσαμε από τα συμφραζόμενα να καταλάβουμε τη σημασία τους και έπειτα δημιουργήσαμε το comic για το παραμύθι.
Με τον τρόπο αυτό ολοκληρώσαμε την επεξεργασία ενός ακόμη παραμυθιού των αδερφών Γκριμ και είμαστε έτοιμοι για το επόμενο.
20η συνάντηση του ομίλου – δια ζώσης
Οι διακοπές του Πάσχα τελείωσαν και επιτέλους η συνάντησή μας πραγματοποιείται και πάλι στον αγαπημένο μας χώρο, την βιβλιοθήκη του σχολείου μας.
Το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν το κυνήγι του αβγού – die Ostereiersuche. Ένα έθιμο που ξεκίνησε από την Γερμανία και πλέον γιορτάζεται και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Σύμφωνα με αυτό τα παιδιά επιδίδονται στην αναζήτηση πασχαλινών σοκολατένιων αβγών, που είναι κρυμμένα σε κήπους και αυλές! Έτσι και εμείς χωρισμένοι σε δυο ομάδες αρχίσαμε την αναζήτηση των κρυμμένων αβγών. Κερδισμένοι είμασταν όλοι, γιατί μπορεί η μια ομάδα να μάζεψε τα περισσότερα αβγά, στο τέλος όμως τα μοιραστήκαμε και τα απολαύσαμε όλοι μαζί.
Έπειτα ακολούθησε και μια σκυταλοδρομία με κουτάλια και αβγά. Η κάθε ομάδα χωρίστηκε στη μέση και οι μαθητές της κάθε ομάδας στέκονται αντικριστά σε απόσταση περίπου 10 μέτρων.
Ο πρώτος παίκτης κάθε ομάδας είχε ένα κουτάλι με ένα αβγό, το οποίο έπρεπε να παραδώσει στον συμπαίκτη του που βρίσκεται απέναντι. Η διαδικασία συνεχίστηκε μέχρι να φτάσει το κουτάλι πάλι στον πρώτο παίκτη.
Was für ein Spaß!
18η και 19η διαδικτυακή συνάντηση ομίλου
Στις δυο αυτές συναντήσεις μας το θέμα μας ήταν το Πάσχα στη Γερμανία.
Η εισαγωγή στο θέμα έγινε με την ανάθεση ενός διαδικτυακού παζλ (https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=18e8a30343bf) . Ποιος θα καταφέρει να το φτιάξει πρώτος;
Αφού συνθέσαμε το παζλ καταλάβαμε και ποιο θα είναι το θέμα της συνάντησής μας.
Και εδώ πρωταγωνιστής ήταν ο πασχαλινός λαγός. Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο και συγκρίναμε τα ήθη και έθιμα του Πάσχα στην Ελλάδα και στην Γερμανία. Είδαμε πως αδειάζουν τα αβγουλάκια στην Γερμανία και πως στολίζουν με αυτά τα βάζα του σπιτιού τους ή ακόμη και τα δέντρα της αυλής τους.
Ακολούθησαν διαδικτυακά παιχνίδια στην webex και τέλος φτιάξαμε έναν σελιδοδείκτη κουνέλι.
Βίντεο 1: https://video.link/w/NaUkc
Βίντεο 2: https://video.link/w/3XTkc


























