Αρχική » ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ » Για τον ΠΜΔ «Ο Θαλής» – Μια άποψη!

Σκακιστική άσκηση

2021

2021

2020

2020

ΣUMMA 2019

ΣUMMA 2019

ΒΑΣΗ μαθηματικού Α.Π.Θ

ΒΑΣΗ μαθηματικού Α.Π.Θ

2016-2020 Βάση Τμήματος

θεματογραφία

θεματογραφία

eclass

eclass

δδε πέλλας

δδε πέλλας

Ανακοινώσεις
Δ.Δ.Ε Πέλλας

Για τον ΠΜΔ «Ο Θαλής» – Μια άποψη!

Συμμετέχω εθελοντικά στον διαγωνισμό απ το 2005 που διορίστηκα στην δευτεροβάθμια δνση. Προέτρεπα πάντα τους μαθητές μου να συμμετέχουν σε αυτόν απ το 2008 που ήμουν σε Γυμνάσιο μέχρι και πέρσι (2020) ως καθηγητής ΓΕΛ. Τέλος, δημοσιεύω τα θέματα, τις λύσεις αλλά και τη διαδικασία συμμετοχής σε αυτό το ιστολόγιο απ το 2011 !

Βλέπω όμως ότι ο διαγωνισμός είναι για λίγους (ελάχιστους) , μόνο για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές και δεν έχει και πολύ σχέση με τα σχολικά μαθηματικά, δηλαδή, είναι λίγο,  εκτός «σχολικής πραγματικότητας».

Θα σας δώσω και ένα παράδειγμα.

Φέτος (2021) στη Β Γυμνασίου δόθηκε το παρακάτω πρόβλημα, είναι το Πρόβλημα 2:

«Οι καθηγητές των Mαθηματικών και Φυσικής βαθμολόγησαν για το α τετράμηνο τους μαθητές ενός τμήματος του Γυμνασίου τους ως εξής :

Ο καθηγητής των Mαθηματικών έβαλε :

  • α φορές τον βαθμό 20
  • β φορές τον βαθμό 18
  • γ φορές τον βαθμό 16
  • δ φορές τον βαθμό 14

Ο καθηγητής της Φυσικής έβαλε :

  • α φορές τον βαθμό 18
  • β φορές τον βαθμό 16
  • γ φορές τον βαθμό 14
  • δ φορές τον βαθμό 20

Γνωρίζουμε ότι το άθροισμα των βαθμών των μαθητών του τμήματος στα μαθηματικά ισούται με το άθροισμα των βαθμών των μαθητών του τμήματος στη Φυσική.(συνθήκη)

Να προσδιορίσετε τον αριθμό Ν των μαθητών του τμήματος αν δίνεται ό,τι 20<Ν<28.»

Στις πρώτες παραγράφους του βιβλίου της Β Γυμνασίου έρχονται σε επαφή οι μαθητές με τις αλγεβρικές παραστάσεις και εξισώσεις. Εξισώσεις με μια μεταβλητή.

Στην Α Γυμνασίου οι μαθητές διδάσκονται την έννοια της εξίσωσης και μαθαίνουν να λύνουν εξισώσεις της μορφής

α+χ = β , χ-α=β  και τίποτα παραπάνω .

Στις ερωτήσεις των μαθητών , «κύριε που διδαχθήκαμε κάτι τέτοιο; » ή » σε ποια παράγραφο είναι αυτή η άσκηση;» , δεν έχω απάντηση. Αν έχετε εσείς , θα ήθελα να την ακούσω.

Θα πει κάποιος, ο διαγωνισμός αυτός γίνεται να βγει η 6αδα μαθητών που θα μας αντιπροσωπεύσει σε Ολυμπιάδες και Βαλκανιάδες.

Ναι σωστό αλλά έχει 3 φάσεις. Θαλής-Ευκλείδης-Αρχιμήδης.

Θα μπορούσαν τα θέματα της πρώτης φάσης να είναι πιο κοντά στα σχολικά μαθηματικά και στην ύλη τη σχολική, άποψη μου προφανώς!

Για να μην αφήσω το πρόβλημα 2 , θα δώσω τη λύση που είπα στην κόρη μου , που έδινε σήμερα.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΛΥΣΗ Ιορδάνη Κοσόγλου

Είναι α+β+γ+δ = Ν  (1)

Άθροισμα βαθμών στα μαθηματικά : 20α+18β+16γ+14δ

Άθροισμα βαθμών στη Φυσική : 18α+16β+14γ+20δ

Από την συνθήκη αυτά είναι ίσα άρα :  20α+18β+16γ+14δ=18α+16β+14γ+20δ  ή

2α+2β+2γ – 6δ = 0  ή    α+β+γ – 3δ = 0   ή   α+β+γ = 3δ (2)

Η (1) μέσω της (2) γίνεται : 3δ+δ = Ν  ή  4δ = Ν

Όμως 20 < Ν < 28  ή   20 < 4δ < 28  ή  5 < δ< 7  , άρα δ = 6 συνεπώς 4δ = 24 = Ν.

Με κοιτούσε, η κόρη μου,  με ανοικτό στόμα! Προσωπικά αυτό σκέφτηκα!

Δεν υπάρχουν παρόμοιες ασκήσεις στα σχολικά τους βιβλία! Αλγεβρικές παραστάσεις , ναι υπάρχουν αλλά διαχείριση αυτών (αντικαταστάσεις) με τόσες μεταβλητές και ανίσωση (στην 1.5 της Β Γυμνασίου- δεν έχουν φτάσει ακόμη!), δεν ξέρω τι να πω!

Ίσως να υπάρχει πιο απλή λύση, την οποία όμως δεν βλέπω. Τέλος να ξαναπώ ότι για μένα το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν απευθύνεται σε μαθητές Β Γυμνασίου. Θα είχε ενδιαφέρον και θα το κάνω , να το δώσω σε μαθητές Β Λυκείου. Είμαι περίεργος να δω τι θα κάνουν!

Οπότε, λυπάμαι, αλλά δεν θα αναφέρω ξανά σε μαθητές μου για το διαγωνισμό , δεν μπορώ να απαντήσω στην ερώτηση «που τα είδαμε ή τα διδαχθήκαμε εμείς αυτά;» και δεν μπορώ να βλέπω θλιμμένα πρόσωπα ή πρόσωπα με απορία!

Να τους κάνω μαθήματα προετοιμασίας , μπορεί να είναι μια απάντηση.

Το έχω κάνει. Δεν ξέρω, όχι ξέρω, ΔΕΝ φτάνουν 2 ή 3 μαθήματα και στην τελική ερχόμαστε πάλι στην αρχική τοποθέτηση ότι ο διαγωνισμός είναι για πολύ καλά προετοιμασμένους!

Εννοείται ό,τι δεν θα ξαναδείτε εδώ δημοσίευση για τον διαγωνισμό! Ειλικρινά λυπάμαι.

Καλή συνέχεια και σας ευχαριστώ που διαβάσατε την δημοσίευση.

Ο Επιμελητής του ιστολογίου, Ιορδάνης Χ. Κοσόγλου


4 Σχόλια

  1. Έχεις απόλυτο δίκιο Ιορδάνη. Ωστόσο, πρέπει να παραμείνουμε δίπλα στα παιδιά, ελπίζοντας να μεταπείσουμε την επιτροπή να βελτιωθούν τα θέματα, ειδικά στην πρώτη φάση του διαγωνισμού. Κάνουμε προσπάθεια να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών για τα μαθηματικά και τέτοια θέματα σε μαθητές που δεν έχουν γράψει ποτέ εξετάσεις στη ζωή τους λειτουργούν αποτρεπτικά.

    • Συμφωνώ φίλε μου ότι τα θέματα αυτά λειτουργούν αποτρεπτικά.
      Ένας τρόπος για να το καταλάβει και η επιτροπή είναι η μεγάλη μείωση της συμμετοχής. Νομίζω θα φανεί τα επόμενα χρόνια. Ίσως δεν τους ενδιαφέρει κιόλας μετά την εμφάνιση του «Πυθαγόρα».

      Προσωπικά δεν μπορώ να ενημερώνω πλέον τους μαθητές μου για τον Θαλή (ημέρα διεξαγωγής διαδικαστικά και συμμετοχή). Ούτε θα κάνω μάθημα προετοιμασίας. Η απάντηση μου στους μαθητές που επιμένουν θα είναι «Έχεις μελετήσει παλιά θέματα; Είσαι σίγουρος/η;». Προφανώς και θα τους δηλώνω αν απαντούν καταφατικά ή θέλουν να συμμετέχουν.

      Να σαι καλά φίλε μου , σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου και που διάβασες τη δημοσίευση μου. Καλή συνέχεια.

Σχολιάστε

Translate

Αρχείο

Ώρα Ελλάδος

Ιανουάριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Δεκ    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Σαν σήμερα

  1. 24/01/1908: Ο Ρόμπερτ Μπέιντεν Πάουελ δημιουργεί το κίνημα του προσκοπισμού

Άλγεβρα Α΄ – Επανάληψη

Πόσες Πιθανότητες έχεις να κερδίσεις το Τζόκερ ;

Τι είναι το Άπειρο ;

Το Δίλημμα του Φυλακισμένου !

Πρόβλημα Γενεθλίων!

Σύνδεση στη Webex (Εκπαιδευτικοί)

Διανυσματικές Ακτίνες!

Σύνθεση Συναρτήσεων!

Πείραμα Ερατοσθένη

Τι είναι η Κβαντική Φυσική;

Εσωτερικό Γινόμενο

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων