Πριν από 48 χρόνια (1974) , ο Ούγγρος Καθηγητής Αρχιτεκτονικής και Εφαρμοσμένων τεχνών , Ερνό Ρούμπικ, θέλοντας να εξοικειώσει τους φοιτητές του με την έννοια της πολυπλοκότητας επινόησε τον διάσημο Κύβο.
Στην αρχή ο κύβος έμοιαζε άλυτος ακόμη και στον ίδιο τον κατασκευαστή και έπρεπε να περάσει ένας μήνας για να καταφέρει να τον λύσει !
Το παιχνίδι πρωτοκυκλοφόρησε στην Ουγγαρία το 1977 με τίτλο Μαγικός Κύβος.
Το 1980 διατέθηκε στην παγκόσμια αγορά με το όνομα Κύβος του Ρούμπικ.
Ο κλασικός κύβος (3x3x3) έχει μήκος πλευράς 5,5 εκ και έξι έδρες ,με χρώματα κόκκινο-πορτοκαλί , άσπρο-κίτρινο , πράσινο-μπλε.
Σήμερα υπάρχουν πολλές παραλλαγές αυτού , όπως 4x4x4 έως και 17x17x17. Διάφορα παζλ έχουν παραχθεί εμπνευσμένα απ αυτόν όπως τα Pyraminx , Megaminx.
Απ το 1982 άρχισαν να διεξάγονται αγώνες ταχείας επίλυσης του. Το παγκόσμιο ρεκόρ χρόνου για τον 3x3x3 κατέχει ο Αυστραλός Feliks Zemdegs με χρόνο 4,22 δευτερόλεπτα.
Το πρόβλημα της επίλυσης του κύβου στις μέρες μας (21ος αιώνας) είναι πλήρως καθορισμένο και δομημένο. Στο δίκτυο υπάρχουν άφθονα βιντεάκια επίλυσης του.
Ένας αλγόριθμός που χρησιμοποιώ και εγώ είναι ο παρακάτω :
Βήμα 1ο : R΄ D΄ R D (F΄ U L΄ U΄)
Βήμα 2ο : ΔΕΞΙΑ: U R U΄ R΄ U΄ F΄ U F ,
ΑΡΙΣΤΕΡΑ: U΄ L΄ U L U F U΄ F΄
Βήμα 3ο : F R U R΄ U΄ F΄
Βήμα 4ο : R U R΄ U R U U R΄
Βήμα 5ο : U R U΄ L΄ U R΄ U΄ L
Βήμα 6ο : R΄ D΄ R D
Όπου :
Right: ΔΕΞΙΑ ΕΔΡΑ όπως τον κρατάμε.
Down: ΚΑΤΩ ΕΔΡΑ
Up: ΠΑΝΩ ΕΔΡΑ
Front: ΜΠΡΟΣΤΙΝΗ ΕΔΡΑ
Left: ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΕΔΡΑ
Όπου υπάρχει τόνος έχουμε αριστερόστροφη φορά.
Σας εύχομαι καλή επίλυση.ΠΗΓΕΣ
[1] Ευκλείδης Β΄, Περιοδικό Ε.Μ.Ε για το Λύκειο, τ.113 , σελίδες 1-5.
[2] , προσπελάστηκε 29.02.19 και ώρα 13:45
[3] , προσπελάστηκε 29.02.19 και ώρα 13:45
[4] ,προσπελάστηκε 29.02.19 και ώρα 13:45
Πρόσφατα σχόλια