• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Δεξιότητες; Ας πλέξουμε! – Α’ τάξη

    16 Φεβρουαρίου 2025 από

    Προσφάτως στα Γιαννιτσά ο Δήμος Πέλλας διοργάνωσε μία ομιλία σχετικά με την άνοια. Ανάμεσα στα όσα ειπώθηκαν τονίστηκε πως ένα μέτρο πρόληψης είναι η βαθιά μάθηση. Οι ερευνητές αναφέρουν πως βοηθά πάρα πολύ η διαρκής ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων. Αυτό γίνεται πιο εύκολο στο βάθος του χρόνου, όταν το άτομο έχει αναπτύξει μία ανάλογη νοοτροπία από μικρή ηλικία. Κάθετί καινούριο που μαθαίνουμε, ειδικά σε δεξιότητες, δημιουργεί νέους συνδέσμους στους νευρώνες του εγκεφάλου και διατηρεί την υγεία του για περισσότερες δεκαετίες.

    Πλέκουμε 1

     

    Στο μάθημα της τεχνολογίας της Α’ Γυμνασίου μάθαμε να ράβουμε κουμπί και στο επόμενο μάθημα μάς ήρθε η ιδέα να ασχοληθούμε με το πλέξιμο με αφορμή το γεγονός πως η μαμά ενός μαθητή ασχολείται χρόνια φτιάχνοντας διάφορα πλεκτά, ακόμη και αρκουδάκια.

     

    Έτσι καλέσαμε στο σχολείο την κυρία Μιρένα Σεμπέκου, η οποία με δικά της νήματα και βελονάκια μάς έδειξε τα βασικά για να αρχίσουμε να πλέκουμε. Δύσκολη υπόθεση ο συγχρονισμός των δαχτύλων στο να κρατήσουμε το νήμα τεντωμένο, να δημιουργήσουμε θηλιά, να περάσουμε την κλωστή μέσα από τη θηλιά. Προσπαθήσαμε όλοι. Ο καθένας με το δικό του ρυθμό μάθησης, με τον δικό του τρόπο για να επιτύχει το επιδιωκόμενο. Ήταν μία μοναδική εμπειρία, σχεδόν μία πρόκληση, που προτρέπει τα παιδιά να ασχοληθούν με κάτι δημιουργικό αφήνοντας στην άκρη τις οθόνες.Πλέκουμε 2

     

    Ευχαριστούμε από καρδιάς την κυρία Μιρένα Σεμπέκου για τη θετική της ανταπόκριση και για την άψογη προετοιμασία για το “μάθημα” που έλαβε χώρα την Παρασκευή 14-2-2025 στο σχολείο μας και για το πλεκτό βραχιολάκι που έφτιαξε για όλους μας, καθώς και για τα αρκουδάκια που δόθηκαν με κλήρωση.

     

     

     

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες μαθημάτων | | | 95 σχόλια

    eco-Δράσεις, Γ’ τάξη 2024-25

    15 Φεβρουαρίου 2025 από

    Συνεντεύξεις Δήμος

     

    Με κάθε ευκαιρία μπαίνουμε στο χορό, ξεκινάμε συζητήσεις, θέτουμε προβληματισμούς, ενημερωνόμαστε για το τί ισχύει, προσεγγίζουμε τους υπεύθυνους, θέτουμε ερωτήματα και αφήνουμε το στίγμα μας σε ζητήματα που αφορούν την τοπική και όχι μόνο κοινωνία.

    Ενταχθήκαμε στο πρόγραμμα ecomobility και προεκτείναμε τους προβληματισμούς μας στο τί ακριβώς σημαίνει ecocity, πόσο μακριά από το ιδανικό βρίσκεται η πόλη των Γιαννιτσών και στα πλαίσια των δράσεών μας στις 5 Φεβρουαρίου συνομιλήσαμε με τον Αντιδήμαρχο Πρασίνου και Καθαριότητας του Δήμου Πέλλας Δημήτρη Δαμασκούδη και τον Διευθυντή του αντίστοιχου τμήματος Λευτέρη Αβραμίδη, καθώς και με τον Θεράπη Τσομπάνη, που από τη θέση του ενεργού και ευαισθητοποιημένου πολίτη μοιράστηκε μαζί μας την εμπειρία του να επιλέγεις να κινείσαι μέσα στην πόλη με ποδήλατο.

     

    Αγία Παρασκευή

     

    Στα πλαίσια της εκπαιδευτικής εκδρομής επισκεφτήκαμε και το πάρκο στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής όπου αναμένουμε να φυτευτούν δέντρα ικανοποιώντας την ανάγκη της πόλης για υψηλό πράσινο μέσα στο χώρο της κατοικημένης περιοχής.

    Οι συνεντεύξεις θα παρουσιαστούν στο φετινό φύλλο της σχολικής μας εφημερίδας. Ευχαριστούμε όλους για τη θετική ανταπόκριση στο κάλεσμά μας για συνεργασία.

     

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες, Εφημερίδα, Προγράμματα | | | 95 σχόλια

    Make a wish, 2024

    25 Δεκεμβρίου 2024 από

    Κάνε μια ευχή

    Screenshot 20241225 1035543Τις ανθρώπινες καρδιές δεν τις ζεσταίνουν τα λαμπάκια, τα γλυκά και τα δώρα, αν τα Χριστούγεννα μείνουν μόνο σε αυτά το νόημά τους χάνεται. Τα Χριστούγεννα σημαίνουν αγάπη και προσφορά και τα παιδιά μας το έδειξαν έμπρακτα αυτό, αγκαλιάζοντας τον φιλανθρωπικό σκοπό του «Κάνε μια ευχή». Συγκεντρώθηκαν για το σκοπό αυτό, με την πολύτιμη προσφορά όλων σας, 138 ευρώ τα οποία και κατατέθηκαν στον οργανισμό. Επιπλέον οι μαθητές της Γ Τάξης επιμελήθηκαν με μεράκι την αφίσα με το δικό μας αστέρι.

    Screenshot 20241231 1025552Σας ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη και την πολύτιμη συμβολή σας!

     

    Καλά Χριστούγεννα σε όλους

    Κατηγορία Εθελοντισμός | | | 95 σχόλια

    “Στα Τρίκαλα στα δυο στενά” – Διήμερη εκδρομή της Β’ Γυμνασίου

    22 Δεκεμβρίου 2024 από

    Στα Τρίκαλα στα δυο στενά..

    Τρίκαλα 1Οι εκδρομές είναι μέθοδος διδασκαλίας με την οποία δε διδάσκεις μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος. Στην εκδρομή όλοι διδάσκονται «ανθρώπινες σχέσεις». Μαθαίνεις να ακολουθείς τους κανόνες της ομάδας, μαθαίνεις να λύνεις ειρηνικά τις διαφωνίες, να ζητάς συγνώμη όταν φταις, να μοιράζεσαι το χώρο σου, να γυρίζεις τον εσωτερικό σου διακόπτη στο «περνάω καλά», ώστε να διαχειρίζεσαι με επιείκεια τις αστοχίες, μαθαίνεις να είσαι συνεπείς, να κρατάς το λόγο σου, να συνυπάρχεις με ανθρώπους που πίστευες πως είναι πολύ διαφορετικοί από εσένα.

    Με αυτό το σκεπτικό εγκρίθηκε το αίτημα της Β’ Γυμνασίου για διήμερη εκδρομή στα Τρίκαλα. Το πρόγραμμά μας πλούσιο και δεν αφήσαμε ούτε μία στιγμή να πάει χαμένη.

    1η επίσκεψη: το Μουσείο του Τσιτσάνη (Τρίκαλα)

    Πώς γίνεται να επισκεφτείς τα Τρίκαλα δίχως να ξεκινήσεις την περιήγησή σου στην περιοχή από το Μουσείο Τσιτσάνη; Το κτίριο από Οθωμανικά λουτρά μετατράπηκε σε φυλακές που από 130 κρατουμένους που ήταν η χωρητικότητά της, έφτασε να αριθμεί πάνω από 600 (οι μεγάλοι, σε όποιο πόστο κι αν είναι, πρέπει να μάθουν να σέβονται και να τηρούν τους κανόνες, όπως το απαιτούν από τα παιδιά, ακόμη και όταν η τήρηση των κανόνων αφορά τους περιορισμούς στην χωρητικότητα μιας φυλακής!). Στις μέρες μας το κτίριο φιλοξενεί στιγμές από την καλλιτεχνική ζωή του Βασίλη Τσιτσάνη. Χρησιμοποιώντας εργαλεία νέων τεχνολογιών οι φωτογραφίες ζωντανεύουν καθώς τις σκανάρουμε και μετατρέπονται σε video που παρουσιάζουν ζωντανά στιγμές από το πάλκο. Ένα κρασοπότηρο ακουμπώντας στο τραπέζι πάνω σε κρυμμένους αισθητήρες πατάει το play σε τραγούδια του μεγάλου δημιουργού. Στα εκθέματα παρουσιάζονται και έργα διαφόρων καλλιτεχνών εμπνευσμένα από την ιστορία των τραγουδιών του Τσιτσάνη. Η μοδιστρούλα, το χασαπάκι, η συννεφιασμένη Κυριακή.

    2η επίσκεψη: Μύλος των Ξωτικών (Τρίκαλα)

    Εδώ το μεγαλύτερο μάθημα το πήραμε εμείς  οι μεγάλοι: πόσο σπουδαίο είναι να διατηρούμε ζωντανή την παιδικότητά μας. ΕργοστάσιοΤρίκαλα 2 σοκολάτας, ζωντανή σκηνή που φιλοξενούσε δρώμενα διαφόρων φορέων, το σπίτι της Νεράιδας των ευχών, το σπίτι του Άη Βασίλη, το παγοδρόμιο, παιχνίδια για  να αφήσεις τον ίλιγγο να σε συνεπάρει, ψιλή βροχούλα και χειμωνιάτικο αεράκι για να αποδείξεις πως τίποτε δεν μπορεί να σού χαλάσει την καλή διάθεση!

    3η επίσκεψη: Μουσείο Μανιταριών και Φυσικής Ιστορίας  (Καλαμπάκα)

    Σπάνια πτηνά και θηλαστικά απ’ όλον τον κόσμο, ολοζώντανα σκηνικά άγριας φύσης, αναπαράσταση του αγώνα για επιβίωση μέσα στο σενάριο της τροφικής αλυσίδας. Είδαμε αρκετά εξαφανισμένα είδη από τις παρεμβάσεις του ανθρώπου στο φυσικό περιβάλλον καταστρέφοντας βιότοπους όπου τα πτηνά έβρισκαν την τροφή τους. Αυτό από μόνο του είναι ένα κεφάλαιο μαθήματος για ολόκληρη την ανθρωπότητα που εξακολουθεί να πορεύεται σαν να της ανήκει ο πλανήτης, δίχως να αντιλαμβάνεται την καταστροφική συνέπεια της εξαφάνισης των ειδών, που αναπόφευκτα θα της γυρίσει μπούμερανγκ. Στον επάνω όροφο ενημερωθήκαμε για τον σπουδαίο ρόλο που παίζουν τα μανιτάρια ως καθαριστές του φυσικού περιβάλλοντος και για τα οφέλη που αποκομίζουμε καταναλώνοντάς τα. Επίσης, τονίστηκε πόσο επικίνδυνο είναι να συλλέγουμε μόνοι μας μανιτάρια μιας και κάποια μπορούν να προκαλέσουν ακόμη και το θάνατο.

    4η επίσκεψη: Μεγάλο Μετέωρο – Μονή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος (Μετέωρα)

    Τρίκαλα 3Την θέα την απολαμβάνεις όταν ενσωματωθείς σ’ αυτήν. Όταν, δηλαδή, βγεις από το όχημα και συνεχίσεις πεζός. Αρκετές σκάλες, θέα που προκαλεί δέος κι εσωτερική ανάταση. Λαχάνιασμα και φρέσκος αέρας στο στήθος. Υψόμετρο που υπενθυμίζει την μικρότητα του ανθρώπου. Ο ήλιος, το σύννεφο, οι φωτοσκιάσεις. Το εσωτερικό της Μονής με την ιερή σιωπή να επιτρέπει να ακούγονται πιο δυνατά οι υπαρξιακές μας αναζητήσεις.

    Στη συνέχεια κατεβήκαμε πεζοί στη Μονή Βαρλαάμ, την οποία επισκέφτηκαν οι πιο ξεκούραστοι.

    5η επίσκεψη: Φρούριο / Κάστρο Τρικάλων και Βαρούσι

    Ξεκινήσαμε πεζοί από την Κεντρική Πλατεία δίπλα στη γέφυρα του Ληθαίου ποταμού και φτάσαμε στο Κάστρο των Τρικάλων και στον Πύργο που βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο του λόφου. Η θεά υπέροχη και το τοπίο ένα μίγμα αρχαίας ιστορίας και φύσης. Στην πορεία διασχίσαμε τη συνοικία Βαρούσι, την παλιά πόλη των Τρικάλων.

    Ακολούθησε επιστροφή στην Πέλλα. Επιστρέψαμε με γεμάτες τις βαλίτσες του εαυτού μας με όμορφες στιγμές, ξενοιασιά, νέες πληροφορίες και γνώσεις. Τον κύκλο της εκδρομής τον κλείσαμε με την Αρχόντισσα του Τσιτσάνη στα ηχεία του λεωφορείου. Αξίζει να αναφέρουμε πως η εκδρομή έγινε με το πρακτορείο Rallis Travel, με έδρα τη Νάουσα. Είχαμε δύο οδηγούς με τους  οποίους η συνεργασία ήταν άψογη, όπως άψογη ήταν και η επικοινωνία τους με τα παιδιά.

    Ευχόμαστε καλές γιορτές σε όλους προστατεύοντας την παιδικότητα.

     

     

    Κατηγορία Εκδρομές / Επισκέψεις | | | 95 σχόλια

    Χαλάμε την πιάτσα!

    17 Δεκεμβρίου 2024 από

    comica17344392659142Χαλάμε την πιάτσα!
    Πολλά χρόνια το συζητάμε, κανένα 15μελές δεν το τόλμησε πέρα από το φετινό που με τη συνεργασία του Διευθυντή του σχολείου, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ζήτησαν από την Σχολική Επιτροπή του Δήμου Πέλλας τη χρήση του σχολικού χώρου για τον Χριστουγεννιάτικο χορό.

    Και φυσικά το αίτημα έγινε δεκτό.

    Τί πέτυχαν τα παιδιά σε συνεργασία με τους μεγάλους?
    Να ξεφαντώσουν σε έναν χώρο δίχως καπνό και ποτά, χωρίς να σμίγουν 15χρονα παιδιά με υπερήλικες, τα έσοδα να πάνε όλα υπέρ των μαθητών -τριών, να συνυπάρχουν διασκεδάζοντας παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικοί, να έχουν dj έναν γονέα που συμμετείχε αφιλοκερδώς, το απόλαυσε και θυμήθηκε τα σχολικά του χρόνια.

    Και το πιο βασικό: το σχολικό κτίριο να φιλοξενήσει αναμνήσεις ξενοιασιάς, διασκέδασης, ψυχαγωγίας, ανθρώπινης επαφής, πέρα από το πιο αυστηρό πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος.

    Στις επόμενο χορό που θα γίνει στο σχολείο θα είμαστε περισσότεροι καθηγητές, μιας και έτσι σμίγουμε καλύτερα με τα παιδιά και αυτή η σχέση σαφώς επηρεάζει θετικά το κλίμα που δημιουργείται μέσα στην τάξη.
    Όλα είναι ένα ντόμινο που οφείλουμε να το τροφοδοτούμε με θετικά πρόσημα.

     

     

    Κατηγορία Γενικά, Γονείς και Κηδεμόνες | | | 95 σχόλια

    « Παλιότερα άρθρα Επόμενα άρθρα»
  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση