Μας επισκέφτηκαν:
Μία καλή κουβέντα…

Φτάνει πια…
Μετάβαση – Συνεργασία Γυμνασίου & Δημοτικού Πέλλας, Θέμα: «Δημόσια Υγεία»
20 Φεβρουαρίου 2023 από ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΛΛΑΣ
Το ραντεβού είχε κλείσει από καιρό με πρωτοβουλία των υπεύθυνων εκπαιδευτικών Παυλίδου Κάκια ΠΕ86 και Διαμαντούλα Ίμπα – ΠΕ70. Αρχικά ως θέμα επιλέχθηκε η κυκλική οικονομία. Τα γεγονότα, όμως, μας προλαβαίνουν. Τα νοσοκομεία της χώρας υπολειτουργούν. Οι φωνές των υγειονομικών υψώνονται και ζητούν τα αυτονόητα. Οι πολίτες παίρνουν θέση στηρίζοντας το Δημόσιο Νοσοκομείο που μας αξίζει. Το πλαίσιο είναι το καταλληλότερο για να συζητήσουμε με τα παιδιά για την Υγεία.
Η συνάντηση ορίστηκε τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου στις 10π.μ.. Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου συναντήθηκαν με τους μαθητές της έκτης τάξης του Δημοτικού Πέλλας στον χώρο εκδηλώσεων του σχολείου. Καθίσαμε σε κύκλο και γίναμε μία μεγάλη ομάδα σαράντα ατόμων, που προς έκπληξη όσων δεν πιστεύουν πολύ στα παιδιά, συνεργαστήκαμε άψογα. Ο κύκλος είναι η πιο δημοκρατική διάταξη. Όλοι ισότιμα μέλη της ομάδας. Δόθηκε χώρος στον καθένα που ήθελε να μιλήσει, ακούσαμε με σεβασμό την κάθε άποψη και θέσαμε προβληματισμούς πάνω στο θέμα.
Ξεκινήσαμε με σκέψεις πάνω στους όρους «Υγεία», «Σύστημα Υγείας», «Δημόσια Υγεία». Χρησιμοποιήσαμε θεατρικά εργαλεία όπως το γλυπτό με δύο συνθήκες.
- Ένας μαθητής τοποθετήθηκε στο κέντρο του κύκλου παίρνοντας το ρόλο ενός ασθενούς που βρίσκεται σε ένα νοσοκομείο που υπολειτουργεί λόγω έλλειψης προσωπικού. Μπαίνοντας στο ρόλο της συνθήκης στάθηκε ακίνητος (γλυπτό) και μαθητές-τριες από τον κύκλο τον πλησίαζαν εκφράζοντας δυνατά τις σκέψεις που πίστευαν πως κάνει το.. γλυπτό.
- Μία μαθήτρια τοποθετήθηκε στο κέντρο του κύκλου παίρνοντας το ρόλο μιας ιατρού που βρίσκεται σε ένα νοσοκομείο που υπολειτουργεί και λόγω έλλειψης προσωπικού δεν προλαβαίνει να εξυπηρετήσει όλους τους ασθενείς. Μπαίνοντας στο ρόλο της συνθήκης στάθηκε ακίνητη (γλυπτό) και μαθητές-τριες από τον κύκλο την πλησίαζαν εκφράζοντας δυνατά τις σκέψεις που πίστευαν πως κάνει το.. γλυπτό.
Στη συνέχεια διαβάσαμε το άρθρο 35 από τη Διεθνή Χάρτα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που αναφέρει: «Κάθε πρόσωπο δικαιούται να έχει πρόσβαση στην πρόληψη σε θέματα υγείας και να απολαύει ιατρικής περίθαλψης, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις εθνικές νομοθεσίες και πρακτικές. Κατά τον καθορισμό και την εφαρμογή όλων των πολιτικών και δράσεων της Ένωσης, εξασφαλίζεται υψηλό επίπεδο προστασίας της υγείας του ανθρώπου.»
Τέλος, τονίσαμε τον 3ο από τους 17 Στόχους του ΟΗΕ που αφορά την «Καλή Υγεία και την Ευημερία» αναφέροντας: «Στόχος 3: Διασφαλίζουμε μία ζωή με υγεία και προάγουμε την ευημερία για όλους, σε όλες τις ηλικίες. Η διασφάλιση υγιών συνθηκών διαβίωσης καθώς και η προαγωγή της ευημερίας για όλους και σε όλες τις ηλικίες είναι απαραίτητες για τη βιώσιμη ανάπτυξη.»
Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε μικτές ομάδες: μαθητές-τριες της Α γυμνασίου με μαθητές-τριες της Στ’ τάξης. Από τα παιδιά ζητήθηκαν ανά ομάδες να δουλέψουν πάνω στα εξής:
- Συντάξτε μία επιστολή προς τον Υπουργό Υγείας που να αφορά το Δημόσιο Νοσοκομείο που αξίζει να έχουν οι πολίτες της χώρας.
- Γράψτε ένα γράμμα εκπροσωπώντας τα παιδιά του κόσμου που θα απευθύνεται στους μεγάλους ζητώντας τον ιδανικό κόσμο, έτσι όπως τον επιθυμούν τα παιδιά και τον κόσμο που τους αξίζει.
- Ζωγραφίστε ένα κτίριο που απεικονίζει το Δημόσιο Νοσοκομείο όταν αυτό εμφανίζει ελλείψεις προσωπικού, φαρμάκων, εξοπλισμού, αναλώσιμων.
- Ζωγραφίστε ένα κτίριο που απεικονίζει το Δημόσιο Νοσοκομείο όταν αυτό είναι επαρκώς εξοπλισμένο και επαρκεί να εξυπηρετήσει το σύνολο των πολιτών της περιοχής του.
Η χαρά και η ικανοποίηση των δασκάλων επισφραγίζεται από τη διαπίστωση πως τα παιδιά μόνα τους διατυπώνουν τα αυτονόητα και έχουν επιχειρηματολογία πάνω στα φλέγοντα ζητήματα που μας αφορούν όλους.
Τα αποτελέσματα της συνεργασίας των δύο σχολείων θα παρουσιαστούν στη σχολική εφημερίδα του Γυμνασίου Πέλλας CoolSchool.
Κατηγορία Δραστηριότητες, Μετάβαση | | | 92 Σχόλια
Συνεργασία με τη ΜΕΒΓΑΛ – 9ος Στόχος ΟΗΕ
20 Φεβρουαρίου 2023 από ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΛΛΑΣ
Μυστικό:
Αν θέλεις να σε εκπλήξουν οι μαθητές άλλαξε τον τρόπο που διδάσκεις το μάθημα, θέσε νέες συνθήκες, υλοποίησε σενάρια, ανάθεσε ρόλους, δώσε χώρο και πρωτοβουλίες στα παιδιά και τοποθέτησέ τους στο προσκήνιο του μαθήματος. Γίνε εμψυχωτής και στήριξε τις προσπάθειες των παιδιών πάνω στους προς επίτευξη στόχους.
Οι μαθητές του Β1 ανέλαβαν ενεργό ρόλο με την καθηγήτρια Παυλίδου Κάκια ΠΕ86 να στηρίζει και να ενθαρρύνει την προσπάθεια. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και μελέτησαν τους 17 Στόχους του ΟΗΕ. Μοιράστηκαν tablets, έγινε έρευνα σε προτεινόμενες ιστοσελίδες με σκοπό τη δημιουργία ερωτηματολογίου για την πραγματοποίηση συνεντεύξεων από υπευθύνους διαφόρων φορέων.
Σε συνεργασία με τη ΜΕΒΓΑΛ προσεγγίσαμε τον 9ο στόχο με θέμα: «Βιομηχανία, Καινοτομία και Υποδομές». Μετά από κατάλληλη προετοιμασία η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε και θα παρουσιαστεί στη σχολική μας εφημερίδα CoolSchool. Στρέψαμε την προσοχή μας στον όρο «περιβαλλοντικά ορθή βιομηχανοποίηση», ενημερωθήκαμε για τον βιολογικό καθαρισμό των υγρών αποβλήτων που παράγει μία γαλακτοβιομηχανία, συζητήσαμε για το εγχείρημα SpotView που αφορά τη βελτιστοποίηση της χρήσης φυσικών πόρων, κυρίως του νερού, στη γαλακτοβιομηχανία και πώς μία βιομηχανία μπορεί να μειώσει το περιβαλλοντικό της ίχνος.
Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τους την κυρία Χρύσα Παπαστογιαννίδου, Υπεύθυνη Εταιρικής Επικοινωνίας της ΜΕΒΓΑΛ και τον Κώστα Γεωργακίδη, Υπεύθυνο Βιωσιμότητας & Αναπτυξιακών Προγραμμάτων.
Η συνεργασία μας με τη ΜΕΒΓΑΛ συνεχίζεται με την επίσκεψή μας στο χώρο της γαλακτοβιομηχανίας στις 4 Απριλίου.
Κατηγορία Δραστηριότητες | | | 92 Σχόλια
Πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής 2022-23
15 Φεβρουαρίου 2023 από ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΛΛΑΣ
Και φέτος τα Χριστούγεννα, το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΕΥΧΗΣ που διοργανώνεται από τo Make -Α -Wish / Κάνε -Mια – Eυχή Ελλάδος. Ολόκληρη η σχολική κοινότητα, ο σύλλογος των καθηγητών, οι μαθητές/τρίες, ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα της οργάνωσης και συγκέντρωσε χρήματα ώστε να υλοποιηθεί η ευχή ενός παιδιού που πάσχει από σοβαρή για τη ζωή του ασθένεια προσφέροντας του μία θετική εμπειρία και δύναμη για να παλέψει. Συγκεκριμένα, χάρη και σε αυτά τα χρήματα η τετράχρονη Μαρία- Άννα θα μπορέσει να επισκεφθεί τη Disneyland στο Παρίσι.
Ταυτόχρονα, όμως, το πρόγραμμα των Αστερούληδων ωφελεί και τους συμμετέχοντες καθώς λειτουργεί αφυπνιστικά. Δίνει την ευκαιρία δηλαδή να ξεφύγει κανείς από το περιορισμένο μικρόκοσμό του και να αναθεωρήσει το τι είναι σημαντικό. Και αυτά τα Χριστούγεννα η αγάπη, η ανιδιοτελής προσφορά προς το συνάνθρωπο και η σημασία της παιδικής ανεμελιάς ήταν ό,τι πιο σημαντικό για την κοινότητά μας.
Κατηγορία Εθελοντισμός | | | 92 Σχόλια
Μία ομάδα μαθητών του Γυμνασίου Πέλλας καθαρίζουν στην Πέλλα, 5-2-23
5 Φεβρουαρίου 2023 από ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΛΛΑΣ
Πάντα ακολουθούμε ένα σχέδιο μαθήματος. Όμως, τα μαθήματα εξελίσσονται δυναμικά εμπλέκοντας προτάσεις μαθητών και προεκτείνονται από τον αρχικό σχεδιασμό τους. Η πρόταση των μαθητών ήρθε στα πλαίσια συζητήσεων στο μάθημα της Τεχνολογίας για την προστασία του περιβάλλοντος και μετά από συμμετοχή μας σε διάφορες δράσεις για την επαναχρησιμοποίηση των υλικών. Αποφασίσαμε να μαζευτούμε μία Κυριακή και να καθαρίσουμε κεντρικά σημεία της Πέλλας προτρέποντας όλους τους κατοίκους να νοιάζονται περισσότερο για την καθαριότητα του χωριού.
Το πρώτο μας ραντεβού ακυρώθηκε λόγω βροχής. Σήμερα, παρόλο το κρύο, οι ήρωες της ημέρας εμφανίστηκαν και αναλάβαμε δράση. Φορέσαμε γάντια, πήραμε σακούλες που μας προσέφερε το σχολείο και ξεκινήσαμε. Σημείο εκκίνησης το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και προχωρήσαμε προς το χώρο του Δημοτικού Μεγάρου. Διασχίσαμε την πλατεία καθαρίζοντας. Φτάσαμε στη Βρύση, περάσαμε από την παιδική χαρά, καθαρίσαμε στο πίσω μέρος του Νηπιαγωγείου και καταλήξαμε στο γηπεδάκι 5Χ5, όπου και είχαμε την περισσότερη δουλειά.
Ενδιάμεσα αδειάζαμε τις σακούλες μας στους κάδους του Δήμου. Στο γηπεδάκι γέμισαν όλες. Η εικόνα ήταν απογοητευτική. Προβληματίζει η νοοτροπία όλων όσων, δίχως σκέψη, πετούν κάτω μπουκάλια νερού, αναψυκτικών, σακουλάκια από σνάκ, σακούλες κ.α… Στο πίσω μέρος του γηπέδου βρήκαμε πεταμένη και μία μικρή πλαστική πισίνα.
Η ομάδα των μαθητών που συμμετείχε στην καθαριότητα των χώρων αιτείται στο Δήμο Πέλλας να τοποθετηθεί ένας κάδος στο γηπεδάκι 5Χ5. Φυσικά, η τοποθέτηση του κάδου δεν λύνει το πρόβλημα. Ούτε η ύπαρξη ομάδων καθαριότητας. Το πρόβλημα θα λυθεί όταν υιοθετήσουμε διαφορετική νοοτροπία και σεβόμαστε το περιβάλλον, φυσικό κι αστικό, στο οποίο ζούμε.
Στη δράση, παρόλο το κρύο, συμμετείχαν οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης:
Γκουδεράκη Έλενα, Κούλης Σταύρος – Νικόλας, Μπαλάσκα Δήμητρα, Μπαλάσκα Μαρία, Μπαλάσκας Κωνσταντίνος, Μπουράκης Δημήτρης με τη στήριξη της καθηγήτριας Κάκιας Παυλίδου.
Κατηγορία Γενικά | | | 92 Σχόλια
Διδακτική επίσκεψη με ένα σενάριο προς υλοποίηση / Πλατανότοπος Γιαννιτσά, 31-1-23
31 Ιανουαρίου 2023 από ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΛΛΑΣ
Είμαστε από αυτούς που όταν παίζει μουσική μπαίνουν στο χορό, κι όταν δεν παίζει μουσική, μόνοι τους ξεκινούν το τραγούδι και το..χορό.
Με αφορμή την εκδήλωση κατά της ενδοσχολικής και της οπαδικής βίας που προετοιμάζουν το Γυμνάσιο Πέλλας, το Δημοτικό Νέας Πέλλας και Πέλλας στις 10 Μαρτίου 2023 αναλάβαμε να δημιουργήσουμε ένα video με αντίστοιχα κοινωνικά μηνύματα.
Οι μαθητές που μπήκαν στο «χορό» είναι της Β’ τάξης και από την πρώτη κιόλας αναφορά διαπιστώθηκε πως ο καλύτερος τρόπος να διδάξουμε στα παιδιά υπευθυνότητα, συνέπεια και να πετύχουμε καλύτερα αποτελέσματα είναι να τούς δώσουμε χώρο, να τους αναθέσουμε ρόλους μέσα από τους οποίους να μπορέσουν να δημιουργήσουν καλλιεργώντας την πρωτοβουλία, τη φαντασία, τη συνεργατικότητα.
Μόλις τους παρουσιάστηκε το θέμα στήθηκε το σενάριο για το video. Ακολούθησαν ιδέες, έγινε καταγραφή, αποδόθηκαν ρόλοι και ξεκίνησαν οι πρόβες στο χώρο του σχολείου. Μετά από πρόταση των παιδιών τα πλάνα για το video γυρίστηκαν στον Πλατανότοπο. Μόλις ολοκληρώθηκε το γύρισμα τα παιδιά είχαν ελεύθερο χρόνο να γυμναστούν στα όργανα γυμναστικής που έχει τοποθετήσει ο Δήμος Πέλλας, να παίξουν ποδόσφαιρο και να περιηγηθούν στο χώρο.
Όλο το εγχείρημα εξελίσσεται άριστα επειδή οι μαθητές μπήκαν στην πρώτη γραμμή αναλαμβάνοντας ρόλους:
Υπεύθυνοι για τη λήψη των πλάνων: Ηλίας Αγγελάρης, Ιωάννα Γεωργάκη, Άγγελος Κεχαγιάς, Φωτεινή Στεργιούλα
Αθλητές ομάδων μπάσκετ: Αβραάμ Ευαγγελία, Αναστασιάδης Ιωσήφ, Βλάχου Άννα Μαρία, Δεντσούδης Αλέξανδρος, Μητσικούδης Δημήτρης, Μπαλάσκα Μαρία, Μυλωνάς Ηλίας, Παρτσουνίδης Άγγελος, Πιτσάρης Τρύφων, Ταχτατζής Χρήστος
Προπονητές: Αφεντούλης Γιάννης, Σπυριδάκης Γιάννης
Διαιτητής: Ελευθεριάδου Αγγελική
Υπεύθυνος για freeze – unfreeze: Ζωτάκης Σωτήρης
Φίλαθλοι (ειρηνικοί και φανατικοί οπαδοί: ρόλοι που εξυπηρετούσαν στο σενάριο του video): Αγγέλογλου Αγγελική, Ανθάκη Βασιλική, Βουδούρη Σοφία, Γαβριηλίδης Νίκος, Γερμανούδη Κωνσταντίνα, Γιάγκου Ζωή, Γκουδεράκη Ελένη, Καραβασίλη Φαίη, Καραμούζα Βικτωρία, Κούλης Σταύρος – Νικόλας, Κωνσταντίνου Ευρυδίκη, Μπαλάσκα Δήμητρα, Μπαλάσκας Κωνσταντίνος, Μπουράκη Δάφνη, Μπουράκης Δημήτρης, Μυτακόπουλος Βαγγέλης, Νετούδη Μαρία, Νινιατσούδης Αναστάσης, Ντόντα Βιλσόν, Τζιαφτάνης Γιάννης, Τσαμπάζης Δημήτρης, Τσίζμα Αθηνά
Υποκινητής οπαδών: Μυτακόπουλος Βαγγέλης
Την προσπάθεια των μαθητών συντόνισε η Παυλίδου Κάκια Πε86 και τη διδακτική επίσκεψη συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Γκαλογιάννη Ματαματή ΠΕ02 και ο Χατζής Δημήτρης ΠΕ04. Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η παρουσία του συναδέλφου Γαϊτάνη Χαράλαμπου ΠΕ11, που εδώ και 1,5 χρόνο βγήκε στη σύνταξη. Στη συζήτηση που ακολούθησε διαστείλαμε το χρόνο ζωής μέσα από επιλογές που αξίζει να θυμάσαι. Αναφερθήκαμε σε εξορμήσεις στη φύση με φυσιολατρικές ομάδες με σκοπό την επένδυση σε πλούσιες εμπειρίες ζωής, καθώς και στη μεγάλη αγάπη του Γαϊτάνη Χαράλαμπου.. τη μουσική..
Κατηγορία Δραστηριότητες, Εκδρομές / Επισκέψεις | | | 92 Σχόλια
« Παλιότερα άρθρα Επόμενα άρθρα»Αλήθειες
Kατηγορίες
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
Πρόσφατα άρθρα
Αρχείο
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Οκτώβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Φεβρουάριος 2021
- Μάιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Μάιος 2019
- Απρίλιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Νοέμβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Μάιος 2018
- Απρίλιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Φεβρουάριος 2018
- Ιανουάριος 2018
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2017
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014