• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Ομαλή Μετάβαση, Συνεργασία με Δημοτικό Πέλλας και Νέας Πέλλας

    12 Μαρτίου 2024 από

    Τί χρειάζομαι όταν κάτι αλλάζει;

    Το άγνωστο γεννά άγχος. Έτσι, στόχος μας είναι να γνωρίσουμε τι θα ακολουθήσει με τη μετάβασή μας από τη μία σχολική βαθμίδα στην επόμενη. Έτσι, θα μετριάσουμε τα αρνητικά συναισθήματα και θα ενισχύσουμε τα θετικά.

    Όλα ξεκινούν πριν καν έρθει το παιδί στο σχολείο. Οι μαθητές της έκτης τάξης σκέφτονται τη μετάβαση στο γυμνάσιο πολύ πριν τελειώσει η έκτη δημοτικού. Το πρόγραμμα Ομαλής Μετάβασης έχει σκοπό να βοηθήσει.

    Υπεύθυνες του προγράμματος:

    Γυμνάσιο: Κάκια Παυλίδου ΠΕ86-83, με τη στήριξη του Διευθυντή Δημητρίου Γιώργου

    Δημοτικό Πέλλας: Παγιαννίδου Άννα Μαρία, με τη στήριξη της Διευθύντριας Κάμτση Φανής

    Δημοτικό Ν. Πέλλας: Καφεσάκη Ευαγγελία, με τη στήριξη της Διευθύντριας Σόφτση Κατερίνας

    1η συνάντηση με το Δημοτικό σχολείο Πέλλας και Ν. Πέλλας: κανονίσαμε το ραντεβού κι ετοιμάσαμε παιχνίδια γνωριμίας. Τους μαθητές της έκτης τάξης υποδέχθηκαν οι μαθητές της Α’ γυμνασίου.

    Ομαλή Μετάβαση ΔΗΜΗΤΙΚΟ ΠΕΛΛΑΣ photoΑναμιχθήκαμε και δημιουργήσαμε έναν κύκλο γνωριμίας. Ο καθένας έλεγε το όνομά του και μία φράση που τον εκφράζει. Ακουμπήσαμε το χέρι του διπλανού μας δίνοντάς του το λόγο.

    Έπειτα, μέσα από ένα θεατρικό παιχνίδι ζητήσαμε έναν εθελοντή/ μία εθελόντρια να  καθίσει στο κέντρο του κύκλου, ο οποίος είχε το ρόλο ενός παιδιού που ήρθε πρώτη μέρα στο καινούριο σχολείο. Ένας ένας μπαίναμε στον κύκλο και ακουμπώντας τον ώμο του παιδιού εκφράζαμε μία σκέψη ή ένα συναίσθημά του. Έτσι προσπαθούσαμε να μπούμε στη θέση του.

    Σκέψεις και συναισθήματα που αναφέραμε:

    Νιώθω μόνος / νιώθω άγχος / νιώθω λύπη που έφυγα από το παλιό μου σχολείο / νιώθω φόβο / νιώθω αμήχανα

    Στη συνέχεια με την ίδια διαδικασία, ακουμπώντας τον στον ώμο εκφράσαμε τι κατά τη γνώμη μας θα ήθελε για να νιώσει όμορφα και άνετα.

    Σκέψεις που ακούστηκαν:

    Θέλω να κάνω νέους φίλους / θέλω να είναι καλοί οι καθηγητές / θέλω να τα πάω καλά στα μαθήματα / θέλω υποστήριξη και συμπαράσταση / θέλω βοήθεια

    Πέρα από την ενσυναίσθηση που προσπαθήσαμε να καλλιεργήσουμε, ήταν πρόκληση για το κάθε παιδί να κινηθεί μέσα στον κύκλο και ναΟμαλή Μετάβαση ΔΗΜΗΤΙΚΟ Ν. ΠΕΛΛΑΣ photo εκφράσει τη σκέψη του ξεπερνώντας το άγχος του για την έκθεσή του στην ομάδα. Αρχίσαμε να νιώθουμε πιο άνετα.

    Ακολούθησε παιχνίδι παντομίμας με θέμα τα συναισθήματα. Δημιουργήσαμε μικτές ομάδες, ώστε να σμίξουν μαθητές και μαθήτριες της Α γυμνασίου με μαθητές και μαθήτριες της έκτης δημοτικού. Πριν ξεκινήσει το παιχνίδι, για να σπάσουμε τον πάγο και να έρθουμε πιο κοντά, εκπαιδευτήκαμε σε… μικτές αγκαλιές. Πιαστήκαμε από τον ώμο, ήρθαμε πιο κοντά, αγγίξαμε ο ένας τον άλλο, γελάσαμε και μετά ξεκίνησαν οι συνεργασίες. Κάθε ομάδα είχε να προετοιμάσει μία παντομίμα για ένα συναίσθημα που οι υπόλοιποι έπρεπε να μαντέψουν. Η πρώτη ομάδα έσπασε τον πάγο και όλο μεγάλωνε η άνεση με την οποία λειτουργούσαν οι ομάδες.

    Τέλος ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο μικτές ομάδες και οι μαθητές της Α γυμνασίου ξενάγησαν του μαθητές της έκτης δημοτικού στο κτίριο και στον προαύλιο χώρο. Επισκέφτηκαν και το εργαστήριο Φυσικών Επιστημών όπου συμμετείχαν σε μικρά πειράματα που ετοίμασε η υπεύθυνη καθηγήτρια Λία Αξιωτίδου ΠΕ04.

    Θα ακολουθήσει άλλη μία συνάντηση όπου θα παίξουμε παιχνίδια με μικτές ομάδες και τα παιδιά της έκτης τάξης θα γνωρίσουν τους καθηγητές. Το Σεπτέμβρη θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη μας Εκδήλωση Καλωσορίσματος, όπου μοιραζόμαστε σκέψεις και συναισθήματα, μαθητές του γυμνασίου παρουσιάζουν τον κανονισμό του σχολείου και τον τρόπο λειτουργίας του γυμνασίου και ορίζουμε μαθητές ως συνδετικούς κρίκους, στους οποίους μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές της Α γυμνασίου για να λύσουν κάποια απορία τους, πάντα με την απαραίτητη στήριξη των εκπαιδευτικών για οτιδήποτε χρειαστεί.

    Η 1η συνάντηση – συνεργασία ολοκληρώθηκε με τη συμπλήρωση μιας ρουμπρίκας αξιολόγησης όπου είχαμε ανατροφοδότηση από τα παιδιά. Τα αποτελέσματα θα δημοσιευτούν στη σχολική μας εφημερίδα CoolSchool.

     

     

    Κατηγορία Μετάβαση | | | 92 σχόλια

    ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ, Τα παιδιά πρεσβευτές του τόπου τους, 22-2-24

    4 Μαρτίου 2024 από

    Στις 22-02-2024 οι μαθητές της Β΄τάξης του σχολείου μας με τις καθηγήτριες τους κ. Ζησίδου Ευδοκία, Μπάλλα Αναστασία και Σιάγαλη Πασχαλίνα, στα πλαίσια του προγράμματος «Τα παιδιά πρεσβευτές του τόπου τους» που υλοποιείται σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Λάρισας, επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας. Η επίσκεψη αυτή αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης στην αρχαία αγορά, στον αρχαιολογικό χώρο της Πέλλας.

    Εκεί είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια παρουσίαση για τα ψηφιδωτά από τον κ. Καλλιοντζή Λευτέρη, συντηρητή του μουσείου.Αυτή η μορφή τέχνης αποτελεί το «σήμα κατατεθέν»της Πέλλας εκείνης της εποχής.Το γεωγραφικό ανάγλυφο τότε με τα γύρω ποτάμια και τη θάλασσα να είναι πολύ κοντά της , έδωσαν άφθονα βότσαλα σε μεγάλη ποικιλία ώστε έγιναν η πρώτη ύλη για τα καλλιτεχνήματα αυτά. Παράλληλα , ενώ η οικονομική ευμάρεια των Μακεδόνων εδραιώνεται προκύπτει η ανάγκη για πολυτελείς οικίες ,καλαίσθητους δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους αλλά και επιβλητικά ιερά. Έτσι, όταν η Πέλλα είναι η πρωτεύουσα μιας ηγεμονίας ,τότε κορυφώνεται η πολιτιστική της έκφραση ως μέσο και απόδειξη της πολιτικής της δύναμης.

    photoΟι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν «ζωντανά» τα υλικά, τα κονιάματα, πώς αυτά «στρώνονται» μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να τοποθετηθούν οι ψηφίδες. Διαπίστωσαν πως είναι έργα τέχνης που απαιτούν σχεδιασμό από την αρχή, προσοχή στη λεπτομέρεια, τέλειο συγχρονισμό και αριστη συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας που εργάζονται πάνω σε ένα θέμα! Αυτή η ανάγκη γίνεται ακόμη πιο επιτακτική αν σκεφτούμε πως τα έργα αυτά προοριζόταν για διακόσμηση δαπέδων και μάλιστα τεραστίων διαστάσεων. Η κάθε παράσταση δουλευόταν τμηματικά από συγκεκριμένα μέλη της ομάδας με τη γενική επιστασία του αρχηγού. Ο Γνώσις μάλιστα , ήταν και ο μοναδικός που άφησε την υπογραφή του αναλλοίωτη μέχρι σήμερα! Πολύ εντυπωσιάστηκαν από τα ψηφιδωτά που είδαν επί τόπου, παρατηρώντας τις λεπτομέρειες στα πρόσωπα των μορφών, την κίνηση των μελών τους, των ενδυμάτων τους αλλά και τα χρώματα τους που τόσο καλά έχουν διατηρηθεί. Κι όλα αυτά με πέτρες!

    Στη συνέχεια χωρισμένοι σε ομάδες με αντίστοιχα φύλλα εργασίας ακολούθησαν τις θεματικές ενότητες: καθημερινή ζωή, δημόσιος βίος, ταφικά έθιμα. Ξεδιπλώθηκε μπροστά τους η καθημερινότητα μιας Μακεδονικής οικίας με τα χρηστικά αντικείμενα της, που πολλά μάλιστα μοιάζουν με πολλά σημερινά δικά μας.Τα απομεινάρια μιας εισόδου και η πολύχρωμη πρόσοψη ενός σπιτιού με χρώματα ζωντανά, υπογράμμισαν τον πλούτο και την καλαισθησία στη ζωή τους! Ιδιαίτερα κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών η αναπαράσταση ενός εργαστηρίου αγγειοπλαστικής.Πόσο χρήσιμα ήταν τα αγγεία εκείνα τα χρόνια; Μια τεράστια ποικιλία σχημάτων και μεγεθών για όλες τις χρήσεις.Πιο συγκινητικό όμως από όλα το όνομα ΠΕΛΛΗΣ που βρέθηκε χαραγμένο σε μεγάλα σκεύη αποθήκευσης των προιόντων τους για να τα στέλνουν σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο! Η σφραγίδα της Πέλλας μέχρι και σήμερα βρίσκεται σε άλλες χώρες και δείχνει τις εμπορικές δραστηριότητες και τις οικονομικές συναλλαγές με το Μακεδονικό βασίλειο.

    Στην ενότητα των θρησκευτικών και ταφικών λειψάνων φάνηκε καθαρά πως  οι Μακεδόνες πίστευαν στους ίδιους θεούς με τους άλλους Ελληνες .Πλήθος ειδωλίων αφιερωμένα στην θεά Αφροδίτη, την Αθηνά , την Ηρα, στον Διόνυσο-παραστάσεις σε αγγεία αλλά και σπαράγματα από σαρκοφάγους. Ξεχωρίζει ο θεός Δάρων , «ο γιατρός»των Μακεδόνων, μάλιστα σώζεται και το ιερό του στο χώρο της αγοράς. Αληθινή όμως έκπληξη ήταν για τα παιδιά το εύρημα του «Κατάδεσμου»Τα μάγια μιας αρχαίας Μακεδόνισσας προς τον άνδρα της για να μη πάρει ποτέ άλλη γυναίκα, τον ακολουθεί και στον Κάτω Κόσμο. Σε όλες τις εποχές η ψυχή και τα πάθη των ανθρώπων είναι ίδια! Τελειώνοντας την ξενάγηση μας είδαμε πολλά κτερίσματα από τάφους που βρέθηκαν στη γύρω περιοχή όπως όπλα ,κράνη με χρυσή προμετωπίδα που σκεπάζει το πρόσωπο του νεκρού, χρυσά διαδήματα, στεφάνια μυρτιάς από πριγκιπικούς τάφους. Γνήσια απορία όμως δημιουργήθηκε στα παιδιά από την ύπαρξη νομισμάτων στα μάτια και στο στόμα των νεκρών.Είναι ο οβολός του βαρκάρη που θα τους περάσει στη αντίπερα όχθη. Πόσο κοντά αλήθεια στα νομίσματα που συνοδεύουμε τους δικούς μας νεκρούς για τα ναύλα τους στο τελευταίο τους ταξίδι….!

    Κλείνοντας τη δράση μας αυτή είδαμε πολλά , μάθαμε περισσότερα αλλά το σπουδαιότερο βιώσαμε τη ζωή του αρχαίου Μακεδόνα στο σπίτι του , στο κατάστημα του, στην αγορά, στο ναό, ακόμη και στον καλλωπισμό των νεκρών του και των τάφων τους. Γιατί ακόμη και τα άψυχα αντικείμενα έχουν μέσα τους ζωή και λόγο!

     

     

    Κατηγορία Προγράμματα | | | 92 σχόλια

    Βραβεύσεις Δήμου Πέλλας, 2-3-2024

    4 Μαρτίου 2024 από

    Κερδισμένοι, με ή χωρίς διάκριση, είναι όσοι ξεκίνησαν την προσπάθεια. Ας σκεφτούμε πόσες προσπάθειες προηγήθηκαν πριν τη διάκριση, μέσα από τις οποίες βελτιώναμε τα λάθη μας και επιμέναμε με στόχο ακριβώς αυτή την προσωπική βελτίωση, χωρίς αυτοσκοπό την κατάκτηση κάποιας διάκρισης, η οποία όταν έρχεται μάς χαροποιεί, αλλά δεν αποτελεί το μοναδικό κριτήριο ποιότητας της δουλειάς μας. Κριτήριο ποιότητας είναι πάντα το ότι δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας σ’ αυτό που κάνουμε.

    Το σχολείο μας κλήθηκε στην Εκδήλωση των Βραβεύσεων του Δήμου Πέλλας, που πραγματοποιήθηκε στις 2-3-2024 στο Πνευματικό Κέντρο, με αφορμή το 3ο Πανελλήνιο Βραβείο Σχολικής Εφημερίδας που έλαβε πέρσι (σχολ. έτος 2022-23) στο διαγωνισμό του φορέα horizontes4all με θέμα “17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ” με υπεύθυνες καθηγήτριες την Παυλίδου Κάκια ΠΕ86-83 και την Γκαλογιάννη Μαλαματή ΠΕ02.

    Στην εκδήλωση εκπροσώπησαν το σχολείο οι μαθήτριες της Γ’ τάξης:

    (αλφαβητική σειρά) Αβραάμ Ευαγγελία, Γεωργάκη Ιωάννα, Γιάγκου Ζωή, Γκουδεράκη Έλενα, Καραμούζα Βικτωρία.

    Ευχαριστούμε τον Αργύρη Ταφραλίδη που μοιράστηκε μαζί μας το στιγμιότυπο του video με την κοντινή λήψη.

    Η προτροπή μας με αφορμή και αυτή την εκδήλωση να “Στηρίζουμε όλοι μας τη Δημόσια Εκπαίδευση”.

     

    Κατηγορία ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ, Διακρίσεις | | | 92 σχόλια

    Συνέντευξη από τους αγρότες Σιδηρόπουλο Γιώργο και Κοσμίδη Χάρη, 27-2-24

    29 Φεβρουαρίου 2024 από

    Το θέμα της ψυχικής υγείας έχει γίνει επίκαιρο και συζητιέται δίχως τον δισταγμό που το συνόδευε στο παρελθόν. Μέσα στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων (υπ. καθηγήτρια Παυλίδου Κάκια ΠΕ86-83) δίνονται ευκαιρίες για συζήτηση, προβληματισμό και καταιγισμό ιδεών. Καταγράψαμε τους παράγοντες  που επηρεάζουν την ψυχική υγεία του εφήβου και αναφέρθηκε και ο αγώνας των αγροτών. Είναι αξιοθαύμαστο το τι μπορεί να γεννηθεί μέσα από την αλληλεπίδραση και το ντόμινο σκέψης που λαμβάνει χώρα μέσα στην τάξη.

    Συνέντευξη από τους αγρότες 27 2 24Πώς συνδέονται τα δύο θέματα; Η περιοχή μας είναι αγροτική. Οι γονείς και οι παππούδες μας είναι αγρότες. Οπότε όταν οι γονείς και οι παππούδες μας δεν είναι καλά γιατί αισθάνονται αδικημένοι, τότε δεν είναι καλά όλη η οικογένεια και προφανώς και οι έφηβοι που ζουν μέσα στην οικογένεια.

    Έτσι, καταγράψαμε σχετικές ερωτήσεις και καλέσαμε τον κ. Σιδηρόπουλο Γιώργο πρόεδρο του Αγροτικού Συλλόγου Δήμου Πέλλας και τον Κοσμίδη Χάρη μέλος του Αγροτικού Συλλόγου Δήμου Πέλλας, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν άμεσα, μας ενημέρωσαν για τα αιτήματα του αγώνα τους, για την ψυχική υγεία του αγρότη, για το μέλλον του επαγγέλματος, τις προκλήσεις μπροστά στη ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη και άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις στα παιδιά.

    Η συνέντευξη θα δημοσιευτεί στη σχολική μας εφημερίδα (CoolSchool).

     

     

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες, Εφημερίδα, Συνεντεύξεις | | | 92 σχόλια

    Συνεργασία με το Λύκειο Ελληνίδων, 27-2-24

    29 Φεβρουαρίου 2024 από

    Στις 27-02-2024 οι μαθητές/τριες  της Β΄τάξης και οι καθηγήτριες τους Ζησίδου Ευδοκία, Μπάλλα Αναστασία, Σιάγαλη Πασχαλίνα υλοποιώντας τις δράσεις στα πλαίσια του προγράμματος «Πέλλα- Βεργίνα- Αιανή, Στα χνάρια των Αρχαίων Μακεδόνων» δέχτηκαν την επίσκεψη των εκπροσώπων του Λυκείου Ελληνίδων Γιαννιτσών. 

     

    Μας παρουσίασαν την πορεία του συλλόγου ως ένωση τοπικών επιφανών κυριών της πόλης, με σκοπό την προάσπιση των δικαιωμάτων των γυναικών αλλά και της φροντίδας και μέριμνας για τα παιδιά. Στη συνέχεια μας έδειξαν τα τμήματα που περιλαμβάνει το Λύκειο  και τη θεματολογία του στην πορεία του χρόνου. Πλούσιο φωτογραφικό υλικό από παραστάσεις , εκδηλώσεις αλλά και διακρίσεις , των χορευτικών τμημάτων και διαλέξεων από επιστήμονες , μελετητές σε μια ευρεία δέσμη θεμάτων. Επίκεντρο της παρουσίασης ήταν η ανάδειξη των τοπικών παραδοσιακών φορεσιών γυναικείας και ανδρικής. Πολύ εύστοχα τονίστηκε η ποικιλία, η πολυμορφία και η ιδιαιτερότητα των ενδυμασιών κάθε περιοχής, χωρίς τη μαζικότητα των σύγχρονων ενδυμάτων που γνωρίζουν οι μαθητές μας.!  

     

    Λύκειο Ελληνίδων 27 2 23

    Η τοπική Μακεδονική φορεσιά «αποκαλύφθηκε» μπροστά στα μάτια μας , αφού επί τόπου μια μαθήτρια και ένας μαθητής μας φόρεσαν τα παραδοσιακά ρούχα του τόπου μας. Η σημειολογία του κάθε «κομματιού» που απαρτίζει το σύνολο της φορεσιάς έκανε εντύπωση στα παιδιά! Η νέα κοπέλα, η παντρεμένη γυναίκα, η χήρα, η νύφη ντύνεται, στολίζεται διαφορετικά, οι χρωματισμοί, το «στυλ» σηματοδοτούν και την ιδιότητα τους στην κλειστή παραδοσιακή κοινωνία. Δεν πρέπει να παραλειφθεί ο εξαιρετικός κεφαλόδεσμος της Μακεδονικής Αλεξανδρινής φορεσιάς.! Η «περικεφαλαία» όπως λέγεται απηχεί το μύθο του Μ. Αλεξάνδρου που προκειμένου να τιμήσει τις γυναίκες του Ρουμλουκιού για τη γενναία στάση τους σε μια μάχη,  τους χάρισε την περικεφαλαία του και από τότε αυτές την φορούν περήφανα! Η δράση μας έκλεισε με μικρό βίντεο τοπικών παραδοσιακών χορών που φανέρωσαν περίτρανα την ομορφιά αλλά και τη χάρη όπως αναδεικνύεται μέσα από τη δύναμη  του ενδύματος! 

     

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες, Προγράμματα | | | 92 σχόλια

    « Παλιότερα άρθρα
  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση