• Μας επισκέφτηκαν:

    wordpress com stats
  • Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, στο πλαίσιο της Μετάβασης

    24 Ιουνίου 2022 από

    Η διαρκής συνεργασία του Γυμνασίου Πέλλας με το Δημοτικό Πέλλας στο πλαίσιο του προγράμματος της Μετάβασης οδήγησε στην διοργάνωση της εκδήλωσης ενημέρωσης γονέων και εκπαιδευτικών σε θέματα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο και θέματα ηλεκτρονικού εγκλήματος, η οποία έλαβε χώρα στις 31 Μαΐου 2022.

    Όσο ταχύτατα εξελίσσονται τα δίκτυα και η αλληλεπίδραση των χρηστών μέσω των social media, τόσο πιο αναγκαία είναι η ενημέρωση των γονέων και των εκπαιδευτικών, ώστε να βρίσκονται σε εγρήγορση για την αναγνώριση συμπτωμάτων που αφορούν προβλήματα και προβληματικές συμπεριφορές που σχετίζονται με το παιδί και τη χρήση του διαδικτύου.

    Στην ενημέρωση συζητήθηκαν θέματα εθισμού, χρόνου και ενασχόλησης με τα δίκτυα, ασφαλούς πλοήγησης μέσω προγραμμάτων FamilySafety, προστασίας των προσωπικών δεδομένων, παραπληροφόρησης, παραπλάνησης, καθώς και προτάθηκαν εγκεκριμένα παιχνίδια από εγκεκριμένους ιστότοπους. Στην ενημέρωση κλήθηκαν και συμμετείχαν γονείς και εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων Γυμνασίου Πέλλας, Δημοτικού Πέλλας, Νηπιαγωγείων 1ο και 2ο Πέλλας. Υπεύθυνη ήταν η υπαστυνόμος κα. Πάτση που πρόθυμα απάντησε σε ερωτήσεις στο τέλος της ενημέρωσης.

     

     

    Κατηγορία Γενικά, Γονείς και Κηδεμόνες | | | 91 Σχόλια

    Ανακύκλωση, Περιβάλλον – Δράσεις

    24 Μαΐου 2022 από

    παράδοσηΣυνεχίζοντας τη δράση μας για τα σκουπίδια και την ανακύκλωση εστιάσαμε στη βιωματικότητα και στην πρακτική συμμετοχή. Πραγματοποιήσαμε με τους μαθητές μας: α) καθαρισμό του αύλειου χώρου αλλά και της γύρω περιοχής του σχολείου μας (γηπεδάκια, όρια του αρχαιολογικού χώρου…) β) δημιουργία αφίσας με περιβαλλοντικό μήνυμα γ)ολοκλήρωση της συγκέντρωσης καπακιών και παράδοσης τους στο Σύλλογο Παραπληγικών και Ατόμων με κινητικά προβλήματα στα Γιαννιτσά.

    Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά ασχολήθηκαν ενεργά και πρακτικά. Κατανόησαν στην πράξη την καθαριότητα του χώρου στον οποίο ζουν αλλά και το διασκέδασαν!

    Δημιουργώντας την αφίσα συνεργάστηκαν, κινητοποίησαν την φαντασία τους, το ζωγραφικό τους ταλέντο και «έβγαλαν προς τα έξω»  το μήνυμα τους!

    Τέλος όλοι μαζί συγκεντρώσαμε τα καπάκια που μαζεύαμε όλη τη χρονιά και τα προσφέραμε σε ανθρώπους που που τα έχουν ανάγκη. Το πλαστικό που θέλει εκατοντάδες χρόνια για να αποσυντεθεί μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί και <πιάνει τόπο> σε ένα αμαξίδιο που μπορεί να διευκολύνει την καθημερινότητα ενός συνανθρώπου μας. Διότι εκεί καταλάβαμε πως τίποτε δεν είναι δεδομένο στη ζωή μας και γι αυτό πρέπει να βοηθάμε και να μην είμαστε αδιάφοροι. Το <όλοι μαζί μπορούμε> το δείξαμε στην πράξη!

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες | | | 91 Σχόλια

    Μετάβαση – Αμπάριζα, Μάιος 2022

    23 Μαΐου 2022 από

    Πόσο μπορούν να αγαπηθούν οι άνθρωποι που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους για έξι ολόκληρα χρόνια; Ακόμη κι αν μαλώνουν, κι αν δημιουργούν εντάσεις, κι αν δεν ταιριάζουν μεταξύ τους; Πόσο μπορούν να δεθούν οι άνθρωποι όταν επί έξι χρόνια, επί έξι ώρες την ημέρα βρίσκονται στην ίδια τάξη, στην ίδια αυλή, μέσα στις ίδιες δράσεις, διαδικασίες, εκδρομές, γιορτές, θεατρικά, παιχνίδια, παρελάσεις;

    Απάντηση: πολύ.

    Ακόμη κι αν δεν το κατανοούν στη διάρκεια των έξι χρόνων. Ακόμη κι αν χρειάζεται να περάσουν όλα τα μαθητικά χρόνια, να βρεθούν στην πρώτη τους συνάντηση 20 χρόνια μετά την αποφοίτησή τους από το δημοτικό για να το καταλάβουν. Τότε που θα είναι 32 χρονών και θα θυμούνται όσα έζησαν στα παιδικά μαθητικά τους χρόνια.

    5 2022 1

     

    Το πρώτο κομβικό σημείο αυτής της διαδρομής είναι η μετάβαση των μαθητών του δημοτικού στο γυμνάσιο, όπου δεν αλλάζουν απλά μία σχολική βαθμίδα, μα μεταβαίνουν από την παιδική ηλικία στην εφηβεία. Μία μετάβαση που συνοδεύεται από αλλαγές στο σχολικό περιβάλλον, αποχωρισμούς, μιας και οι μαθητές σμίγουν με αποφοίτους άλλων δημοτικών σχολείων και ταξινομούνται στα τμήματα αλφαβητικά. Ταυτόχρονα, στο διάστημα προσαρμογής στα καινούρια δεδομένα οι μαθητές έχουν να αντιμετωπίσουν και την είσοδό τους στην εφηβεία, με αλλαγές στο σώμα και στον ψυχισμό τους. Οι γονείς, οι κηδεμόνες και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να βοηθήσουν να γίνει ομαλά αυτή η μετάβαση και το κάθε παιδί να νιώσει αποδεκτό, χρήσιμο, ικανό, άξιο στον κάθε νέο του ρόλο.

    Η δική μας προσπάθεια ξεκίνησε εδώ και χρόνια με αντίστοιχες δράσεις ομαλής μετάβασης. Φέτος, για πρώτη φορά ολοκληρώσαμε έναν κύκλο ομαλής μετάβασης εμπλέκοντας τους μαθητές. Η προσπάθεια ξεκίνησε πέρσι το Μάιο, που η τότε έκτη δημοτικού της Πέλλας και της Νέας Πέλλας επισκέφτηκε το σχολείο μας. Τον Σεπτέμβριο της φετινής χρονιάς πραγματοποιήσαμε εκδήλωση καλωσορίσματος με υπεύθυνη καθηγήτρια την Κάκια Παυλίδου ΠΕ86-83, όπου οι μαθητές της Β και της Γ τάξης υποδέχτηκαν τους μαθητές της Α τάξης. Τα παιδιά πήραν το λόγο και θυμήθηκαν την δική τους πρώτη μέρα στο σχολείο. Ορίσαμε μαθητές υπεύθυνους ως κρίκους σύνδεσης των μαθητών της Α με τους καθηγητές και τις διαδικασίες του σχολείου, ώστε να λύνουν πιθανές απορίες των μαθητών της Α τάξης. Παρουσιάσαμε στα παιδιά τον κανονισμό του σχολείου, όπως διαμορφώθηκε μέσα από συνεργασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών από προηγούμενες χρονιές και περιγράψαμε τον τρόπο λειτουργίας του γυμνασίου, όσον αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία, τις εκδρομές, τις εκδηλώσεις κ.α..

    Και φτάσαμε στον φετινό Μάη, με τον κύκλο καλωσορίσματος να συνεχίζεται και οι μαθητές της Α Γυμνασίου να παίρνουν την αμπάριζα και να πρωταγωνιστούν στις δράσεις ομαλής μετάβασης των μαθητών της φετινής έκτης τάξης.

    Στο πλαίσιο αυτό συνεργαστήκαμε με το Δημοτικό της Πέλλας και της Νέας Πέλλας και με υπεύθυνες τις καθηγήτριες Παυλίδου Κάκια ΠΕ86 και Στόλη Σοφία ΠΕ06, το τμήμα Α2 ανέλαβε να ξεναγήσει τους μαθητές των δημοτικών σχολείων στους χώρους του γυμνασίου και υλοποίησαν δράσεις συνεργασίας.

    Η ξενάγηση ξεκίνησε από τον εξωτερικό χώρο με αναφορά στο γήπεδο 5Χ5 που βρίσκεται εκτός της αυλής του σχολείου και προχώρησε στο εσωτερικό του κτιρίου. Οι μαθητές των δημοτικών σχολείων ενημερώθηκαν για τα εργαστήρια του σχολείου, για την αίθουσα με τα έργα τεχνολογίας, την οποία και επισκέφτηκαν και στο εργαστήριο Πληροφορικής οι μαθητές Δάφνη Μπουράκη και Κωνσταντίνος Μπαλάσκας παρουσίασαν το Minecraft – Education Edition. Στη συνέχεια οι μαθητές Νινιατσούδης Αναστάσης, Μητσικούδης Δημήτρης, Τζιαφτάνης Γιάννης, Σπυριδάκης Γιάννης ξεκίνησαν μία συζήτηση για τη μετάβαση, τη μετακόμιση και τις αλλαγές που μπορεί να συμβούν στη ζωή μας καλώντας τους μαθητές του δημοτικού και τους υπόλοιπους μαθητές του Α2 να αποτυπώσουν συναισθήματα και σκέψεις στο χαρτί, ζωγραφίζοντας. Μοιράστηκαν κηρομπογιές και μολύβια. Κόψαμε και κολλήσαμε τα έργα σε χαρτόνια και δημιουργήσαμε κολάζ με σκίτσα και συναισθήματα. Του χρόνου οι μαθητές που σήμερα φιλοξενήθηκαν και ξεναγήθηκαν στο σχολείο μας, θα αναλάβουν να φιλοξενήσουν και να ξεναγήσουν τα νέα παιδιά της ΣΤ’ τάξης της επόμενης σχολικής χρονιάς δημιουργώντας ένα ντόμινο μετάβασης από τη μία σχολική βαθμίδα στην άλλη.

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες, Μαθητές | | | 91 Σχόλια

    Αθλητικές εκδηλώσεις – Χρήστος Μπαλάσκας, 17-5-2022

    23 Μαΐου 2022 από

    .jpgΉμασταν και φέτος εκεί. Στο θεσμό των αθλητικών δραστηριοτήτων που καθιέρωσε ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής Χρήστος Μπαλάσκας, επενδύοντας στην επαφή των μαθητών με διακεκριμένους αθλητές. Φέτος η εκδήλωση έλαβε χώρα στις 17-5-2022 σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο μέσα στον αρχαιολογικό χώρο Πέλλας.

     

     

    IMG 20220517 114334 1

    Προηγήθηκε μία παρουσίαση από μαθητές δημοτικού και γυμνασίου για τα ιδεώδη του αθλητισμού και την αθλητική συμπεριφορά, κατόπιν ο λόγος δόθηκε στους φιλοξενούμενους Ιωάννη Τσίλη, πρωταθλητή και προπονητή κωπηλασίας, Απόστολη Τασκούδη πρωταθλητή ελευθέρας πάλης, Θεοδόσιο Παυλίδη πρωταθλητή και προπονητή ελευθέρας πάλης και Βασίλη Τσαλικίδη που υπήρξε μαθητής του Γυμνασίου Πέλλας και είναι πρωταθλητής και προπονητής κωπηλασίας. Στη συνέχεια έγιναν επιδείξεις με αθλητές πάλης, καθώς και επίδειξη προπονητικής διαδικασίας στην κωπηλασία. Τεχνικές πάλης δοκίμασαν εθελοντές μαθητές με τη βοήθεια του Απόστολου Τασκούδη. Στο τέλος τα παιδιά είχαν ελεύθερο χρόνο για αθλητικές δραστηριότητες σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο.

     

    Ακολουθεί video από το κανάλι του σχολείου μας με στιγμιότυπα της εκδήλωσης:

    Κατηγορία Γενικά, Δραστηριότητες, Εκδρομές / Επισκέψεις | | | 91 Σχόλια

    Ντόμινο στόχων – Συνάντηση με τον Φώτη Τζώρα, δάσκαλο οδήγησης

    23 Μαΐου 2022 από

    Το παιχνίδι με τη διαδοχή στόχων το παίζουμε εδώ και χρόνια. Υπάρχει μία εκδρομή που κερδίζεται αν οι μαθητές επιτύχουν καλό Μ.Ο. στην αξιολόγηση μιας ενότητας στα μαθηματικά. Στο Α2 η αξιολόγηση έγινε στους θετικούς κι αρνητικούς αριθμούς. Στο Α1 στα τρίγωνα. Είναι εκπληκτικό πόσο βελτιώνεται η ατομική και συνάμα η συνολική προσπάθεια όταν υπάρχει στόχος. Το έπαθλο ήταν μία διδακτική επίσκεψη στον Πλατανότοπο, όπως και έγινε. Η διδακτική επίσκεψη έγινε στα πλαίσια των μαθημάτων της Πληροφορικής και των Μαθηματικών.

    16 5 2022

    Οι δράσεις μας ήταν ποικίλες. Αρχικά είχαμε συνάντηση με τον δάσκαλο σχολής οδήγησης Φώτη Τζώρα. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και καταπιαστήκαμε με μετρήσεις και συμπεράσματα πάνω σε σενάρια υπολογιστικής σκέψης και τέλος απολαύσαμε παιχνίδι.

    Μετά την ενημέρωση από την Τροχαία Γιαννιτσών που έλαβε χώρα το Φεβρουάριο της τρέχουσας χρονιάς, επιχειρήσαμε εκ νέου μία προσέγγιση του θέματος της τήρησης του ΚΟΚ και της ευθύνης του οδηγού για την πρόληψη των ατυχημάτων. Έτσι ήρθαμε σε επαφή με τον δάσκαλο οδήγησης Φώτη Τζώρα που πρόθυμα συνεργάστηκε μαζί μας. Εισαγωγικά τόνισε την αξία τήρησης του ΚΟΚ και εστίασε στους ανήλικους και στα οχήματα που μπορούν να οδηγήσουν υπό προϋποθέσεις, όπως  ποδήλατο, ηλεκτρικό πατίνι, μηχανάκι 50cc. Τονίστηκε πως για μηχανάκι 50cc ο οδηγός πρέπει να είναι άνω των 16 ετών και να έχει δίπλωμα οδήγησης. Στο σημείο αυτό η ευθύνη βαραίνει το γονέα για οποιαδήποτε ανεύθυνη στάση του παιδιού.  Δυστυχώς διαπιστώνεται πως υπάρχουν ανήλικοι που δίχως δίπλωμα οδηγούν μηχανάκι και επιμένουμε στη σύσταση προς το γονέα να θέσει όρια προστατεύοντας το παιδί και το σύνολο. Επίσης, οι ανήλικοι οδηγούμενοι από την αδρεναλίνη τους, με σύμμαχο όμως την ανωριμότητά τους, διοργανώνουν και κόντρες, απ’ τις οποίες είχαμε και ατυχήματα. Εφιστούμε την προσοχή των γονέων και τους καλούμε να θέσουν όρια και να κρατήσουν υπεύθυνη στάση απέναντι στον κίνδυνο που κρύβουν τέτοιες συμπεριφορές. Τονίστηκε πως ιδιαίτερη προσοχή απαιτεί πλέον και το ηλεκτρικό πατίνι, για την ασφαλή οδήγηση του οποίου χρειάζονται τα απαραίτητα αξεσουάρ προστασίας και ειδικά το κράνος, μιας και στις ταχύτητες των 20χλμ/h μπορούν να συμβούν σοβαρά ατυχήματα.

    Σε δεύτερο χρόνο έγινε εκτεταμένη αναφορά στα επαγγέλματα που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος αποκτώντας επαγγελματικά διπλώματα οδήγησης. Έγινε αναφορά στις κατηγορίες επαγγελματικών διπλωμάτων, στις προϋποθέσεις και στη διαδικασία απόκτησής τους. Τονίστηκε πως αποκτώντας ένα επαγγελματικό δίπλωμα οδήγησης κερδίζουμε μόρια ακόμη και σε προκηρύξεις για διορισμούς στο Δήμο σε ανάλογες θέσεις. Τέλος, ο Φώτης Τζώρας μάς μίλησε και για το δικό του επάγγελμα, του δασκάλου οδήγησης. Οι δάσκαλοι εκπαιδεύονται σε υψηλότερα επίπεδα από τους επαγγελματίες οδηγούς, και στο πρακτικό και στο θεωρητικό πλαίσιο, μιας και είναι αυτοί που θα εκπαιδεύσουν με τη σειρά τους όλους εμάς, καθώς και τους επαγγελματίες οδηγούς.

    Εμπλουτίζοντας τους ορίζοντες επαγγελματικού προσανατολισμού των παιδιών ακολούθησαν δράσεις συνδυαστικής σκέψης που εφαρμόζουν τα μαθηματικά σε σενάρια καθημερινότητας. Χωριστήκαμε σε ομάδες και δόθηκαν 4 σενάρια στα παιδιά. Δόθηκαν φυλλάδια με οδηγίες και ξεκινήσαμε. Δύο ομάδες πήραν μετρήσεις και υπολόγισαν την ηλικία δέντρων στον Πλατανότοπο. Οι υπόλοιπες ομάδες ανέλαβαν να κάνουν μετρήσεις σε χώρους – στόχους που είχαν οριστεί με χάρτη του Πλατανότοπου. Υπολογίστηκε πόσα σπιτάκια για αδέσποτα μπορούν να τοποθετηθούν σε χώρο – στόχο, πόσοι  μαθητές χωράνε σε συγκεκριμένο χώρο για μία εκδήλωση ή ενημέρωση και πόσα σκαμπό χωράνε στον εξωτερικό χώρο της καφετέριας. Μόλις συμπληρώθηκαν τα φυλλάδια οι μαθητές απόλαυσαν παιχνίδι. Επιστρέφοντας στο σχολείο δουλέψαμε φύλλο αξιολόγησης των δράσεων, καθώς και της συνεργασίας των ομάδων.

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες, Δραστηριότητες μαθημάτων | | | 91 Σχόλια

    « Παλιότερα άρθρα
  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Kατηγορίες

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Αρχείο

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Top
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων