10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2023

IMG 20231002 095542

10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού ΑθλητισμούΕυρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2023

«H Κίνηση δίνει Ζωή»

Ειδική θεματική: «Κίνηση “αλλιώς”»_ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΑ ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ & ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

Βασική επιδίωξη των δράσεων στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού  στο Μουσικό Σχολείο μας, είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν να αποκομίζουν από την διοργάνωση τα ιδιαίτερα στοιχεία της ευρύτερης παιδείας, που ο αθλητισμός μπορεί να προσφέρει μέσω της συμμετοχής, της προσπάθειας, του συναγωνισμού και της προσωπικής υπέρβασης και να αντιληφθούν την ωφελιμότητα της άσκησης στη σωματική και πνευματική υγεία, εφόρου ζωής. Παράλληλα να αναπτυχθούν σχέσεις συνεργασίας και αποδοχής  ανάμεσα σε καθηγητές, μαθητές Λυκείου και μαθητές Γυμνασίου. Ειδικά για φέτος άλλη μία επιδίωξη είναι οι μαθητές/τριες να έρθουν σε επαφή με τα παραολυμπιακά αθλήματα, να “μπουν για λίγο στα παπούτσια” των παραολυμπιακών αθλητών/τριων και να προσπαθήσουν χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις τους να υπερσκελίσουν τον όποιο κινητικό  περιορισμό έχουν .

Ας αφήσουμε όμως τους δημοσιογράφους μαθητές και μαθήτριες να μιλήσουν για το πως βίωσαν αυτή την ημέρα..

Video: Ομάδα Δεσμώτες – Δημοσιογράφος Μαρκέλλα Παντελούκα

Ημέρα αθλητισμού 2023

«Η κίνηση δίνει ζωή»

Ομάδα «Οι μούσες» – Δημοσιογράφος: Δήμητρα – Γαβριέλα Μαλλά

Στις 02-10-2023 πραγματοποιήθηκε στο Μουσικό Σχολείο Χίου η 10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Το θέμα της φετινής Ημέρα Αθλητισμού ήταν τα παραολυμπιακά αθλήματα, πράγμα το οποίο μας έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε τι σημαίνει να ζεις και να αγωνίζεσαι με κάποια ιδιαιτερότητα (π.χ. να κάθεσαι σε αμαξίδιο, να είσαι τυφλός κ.α.)

 Μία εβδομάδα πριν, οι μαθητές από όλο το σχολείο, σχημάτιζαν ομάδες μεταξύ τους, οι οποίες αποτελούνταν από :

  • 3 μαθητές της Α’ Γυμνασίου,
  • 3 μαθητές της Β’ Γυμνασίου,
  • 2 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου,
  • 2 μαθητές Λυκείου,
  • 3 καθηγητές.

Η κάθε ομάδα έπρεπε να έχει:

  • Αρχηγό,
  • Προπονητή,
  • 8 παίχτες,
  • Δημοσιογράφο,
  • Σημειωτή και
  • Καλλιτέχνη.

Το μέγιστο σύνολο της ομάδας έπρεπε να είναι 13 άτομα. Όμως, αν κάποιος μαθητής δεν έβρισκε για την ομάδα του τα αντίστοιχα παιδιά Γυμνασίου ή Λυκείου και δεν μπορούσε να συμπληρώσει τον αριθμό που είχε ζητηθεί, μπορούσε να συμπληρώσει με άτομα από την τάξη του ή από κάποια άλλη τάξη ανεξαρτήτως επιπέδου, Γυμνασίου ή Λυκείου.

Την ημέρα του αθλητισμού η κάθε ομάδα συγκεντρωνόταν σε ένα σημείο του σχολείου που είχε επιλέξει και είτε έκανε ζέσταμα, είτε συζητούσε στρατηγικές για τα αθλήματα. Την ώρα αναμονής μέχρι να ξεκινήσουν τα αθλήματα, η ομάδα «Οι μούσες» μαζί άρχισαν να χορεύουν Καλαματιανό.

  1. Άθλημα 1ο: «Δρόμος μετ’ εμποδίων»: Η τάξη στην οποία πραγματοποιήθηκε η έναρξη αυτού του αγωνίσματος ήταν η αίθουσα της Α’ Λυκείου. Η αντίπαλη ομάδα σε αυτό το αγώνισμα ονομαζόταν «Δεσμώτες». Η ώρα έναρξης αυτού του αθλήματος ήταν 9:20 πμ και η ώρα λήξης του 9:30 πμ. «Ο δρόμος μετ’ εμποδίων» είναι ένα άθλημα για το οποίο η κάθε ομάδα αποτελείται από 2 άτομα. Ο πρώτος παίκτης, παριστάνοντας τον τυφλό, πρέπει να έχει κλειστά τα μάτια  και ο συμπαίκτης του τον καθοδηγεί ώστε να αποφύγει τα εμπόδια.  Επικοινωνούν με τη γλώσσα του σώματος (αγγίγματα). Σ’ αυτό το αγώνισμα πραγματοποιήθηκαν 2 γύροι.
  2. Άθλημα 2ο: “Sitting Volley”: Σε αυτό το αγώνισμα αντίπαλη ομάδα ήταν οι «Καρμπονάρες» και πραγματοποιήθηκε στο γήπεδο του μπάσκετ. Σε αυτό το άθλημα οι παίκτες πρέπει να κάθονται στο έδαφος και να παίζουν κανονικό volley χωρίς να σηκωθούν. Η ώρα έναρξης αυτού του αθλήματος ήταν 10:00 πμ και η ώρα λήξης του 10:20 πμ.
  3. Άθλημα 3ο: Goalball”: Πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων με αντίπαλη ομάδα «Τα στρουμφάκια». Η ώρα έναρξης αυτού του αθλήματος ήταν 10:30 πμ και η λήξη του 10:50 πμ. ΤοGoalball” για να πραγματοποιηθεί χρειάζονται 2 παίκτες στην κάθε ομάδα. Υπάρχου 2 τέρματα και μία μπάλα η οποία περιέχει ένα κουδουνάκι. Την ώρα πραγματοποίησης αυτού του αθλήματος, στον χώρο, πρέπει να επικρατεί απόλυτη ησυχία ώστε οι αθλητές να ακούν τον ήχου του κουδουνιού της μπάλας.
  4. Άθλημα 4ο: Ping Pong”: Αυτό το αγώνισμα πραγματοποιήθηκε στον χώρο του εστιατορίου και αντίπαλη ομάδα ήταν «Τα πιτόγυρα». Η ώρα έναρξης αυτού του αθλήματος ήταν 11:00 και η ώρα λήξης του 11:20. Σε αυτό το άθλημα η μόνη διαφορά με το κανονικό Ping Pong” ήταν ότι οι παίκτες πρέπει να είναι καθιστοί.
  5. Άθλημα 5ο: «Ρίψη»: επειδή ο αριθμός των ομάδων δεν ήταν επαρκής όπως είχαν αρχικά υπολογίσει, η ομάδα «Οι Μούσες» δεν μπόρεσε να συμμετάσχει σε αυτό.

Η κ. Ερμίνα με τη βοήθεια μαθητών, μαθητριών και καθηγητών του Μουσικού Σχολείου κατάφερε να πραγματοποιήσει αυτή την ημέρα που είναι σημαντική για όλους, παιδιά και καθηγητές.

Η καλή διάθεση που είχαν μαθητές και καθηγητές ήταν διάχυτη. Στους διαδρόμους ακούγονταν γέλια και φωνές και υπήρχε ένα εξαιρετικό κλίμα. Υπήρχε καλή συνεργασία και συνεννόηση.

Ακολουθούν τα σχόλια μαθητών και καθηγητών που συμμετείχαν στην ομάδα «Οι Μούσες»:

  • Μαθητές Α’ Γυμνασίου:
  1. Α.Ψ: Στην αθλητική ημέρα πέρασα πολύ ωραία διότι είχα την ευκαιρία να συμμετάσχω σε μια δραστηριότητα με την οποία συνεργάστηκα και έκανα γνωριμίες με παιδιά μεγαλύτερων τάξεων.
  2. Α.Π: Στην αθλητική ημέρα, επειδή ήμουν ο σημειωτής της ομάδας μου, δεν μπόρεσα να απολαύσω αυτή την εμπειρία το ίδιο όπως τα παιδιά που συμμετείχαν στα αθλήματα. Παρόλα αυτά ήταν μια όμορφή μέρα.

 

  • Μαθητές Β’ Γυμνασίου:
  1. Μ.Κ: Στη μέρα αθλητισμού πέρασα πολύ ωραία, παρόλο που δεν τα πήγαμε πολύ καλά. Όμως, εμένα με νοιάζει που παίξαμε ομαδικά και υποστήριζε ο ένας τον άλλο.
  2. Μ.Κ.Ζ: Την ημέρα αθλητισμού πέρασα πολύ ωραία. Πιστεύω ότι η ομάδα μου ήταν καταπληκτική, άσχετα αν βάλαμε πόντους πολλούς ή όχι, και εύχομαι να ξαναγίνει.
  3. Ζ.Α: Η μέρα αθλητισμού είναι μια πάρα πολύ ωραία μέρα η οποία πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο σχολείο μου. Φέτος τα αθλήματα πήραν το θέμα τους από τα άτομα με Ειδικές Ανάγκες και μου άρεσε πολύ.
  4. Μ.Κ: Ως καλλιτέχνιδα της ομάδας, δεν μπορούσα να συμμετάσχω σε όλα τα αθλήματα , πριν να ολοκληρώσω το έργο μου και αυτό ήταν το μόνο πράγμα που δεν μου άρεσε, επειδή δεν κατάφερα να συμμετάσχω πολύ. Παρόλα αυτά μου άρεσε πολύ.
  5. Δ.Μ: Ως δημοσιογράφος της ομάδας, απόλαυσα τη συγκεκριμένη ημέρα. Το θέμα των αθλημάτων κατά τη γνώμη μου ήταν συγκινητικό, καθώς είχαμε την ευκαιρία να νιώσουμε, έστω και λίγο, πώς είναι να κάθεσαι και να πρέπει να ζεις και να αγωνίζεσαι.

 

  • Μαθήτρια Α’ Λυκείου:
  1. Θ.Η: Πιστεύω ότι όλα τα παιδιά σε όλα τα σχολεία, θα έπρεπε να βιώνουν την ημέρα σχολικού αθλητισμού όπως την βιώνουμε εμείς εδώ στο Μουσικό Σχολείο Χίου. Η εμπειρία της ημέρας σχολικού αθλητισμού είναι πραγματικά μοναδική. Ειδικά φέτος μου άρεσε πάρα πολύ, καθώς γνώρισα αρκετά καλά κορίτσια από την Α’ και Β’ Γυμνασίου. Είχε πάρα πολύ πλάκα και μας έκανε να δούμε την ημέρα του αθλητισμού όπως την βιώνει ένα άτομο με ειδικές ανάγκες (ειδικές φυσικές ανάγκες). Μου άρεσε πάρα πολύ σε γενικές γραμμές. Το μόνο που μου έλειψε ήταν λίγο τρέξιμο και κούραση.

 

  • Καθηγητές:
  1. Γ.Χ: Η ημέρα αθλητισμού στο σχολείο μας συνδύασε το ομαδικό πνεύμα και τη συνεργασία για την επίτευξη διαφόρων στόχων μέσω της γνωριμίας με κάποια παραολυμπιακά αθλήματα. Οι ρόλοι ήταν ποικίλοι και εναλλασσόμενοι και μας έκαναν να περάσουμε ωραία, ενώ πολύ χρήσιμο ήταν το γεγονός ότι ήρθαμε έστω για λίγο στη θέση ενός ατόμου με αναπηρία, και πήραμε μια γεύση των δυσκολιών και των προκλήσεων που αντιμετωπίζει. Μακάρι τέτοιες δράσεις να γίνονται πιο συχνά, για να ερχόμαστε πιο κοντά, τόσο μεταξύ μας, όσο και με άλλες ομάδες.
  2. Α.Χ: Πέρασα και φέτος καταπληκτικά την ημέρα του αθλητισμού! Η ομάδα μας συμμετείχε με χαρά και ενθουσιασμό σε όλα τα αθλήματα και δεν πτοηθήκαμε παρόλο που είχαμε πολλές ήττες. Χάρηκα πάρα πολύ που όλα τα μέλη της ομάδας βοηθούσαν ο ένας τον άλλο και έφυγα από το σχολείο με χαρά στην καρδιά μου, ανάλαφρη! Ζήτω η γυμναστική.
  3. Φ.Γ.: Φέτος τη 10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2023 «Η κίνηση δίνει ζωή» είχαμε την ειδική θεματική: “κίνηση αλλιώς” – γνωρίζω τα παραολυμπιακά αθλήματα και δεξιότητες. Η ημέρα αυτή είχε μία ιδιαίτερη βαρύτητα και σημασία για όλους μας, μαθητές και καθηγητές. Εκτός από το ότι για άλλη μία φορά ήρθαμε πιο κοντά, παίξαμε, συμμετείχαμε, συγκινηθήκαμε, είχαμε και την ευκαιρία να μπούμε στη θέση των αθλητών των παραολυμπιακών αθλημάτων. Συνειδητοποιήσαμε πόσο σημαντικό είναι να είμαστε ευγνώμονες για όσα έχουμε και μάθαμε να εκτιμάμε παραπάνω τη ζωή.