Στο πλαίσιο του μαθήματος “Νεοελληνική Λογοτεχνία” της Γ΄ Γυμνασίου μελετήσαμε το σκιαθίτικο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Τ’ αγνάντεμα». Το ηθογραφικό αυτό διήγημα απεικονίζει τη ζωή των απλών ανθρώπων της υπαίθρου, με επίκεντρο την αναχώρηση των ναυτικών από το λιμάνι της Σκιάθου και το συνακόλουθο κατευόδιο των γυναικών. Οι ήρωες του Παπαδιαμάντη βρίσκονται σε πλήρη εναρμόνιση με τη φύση, το θείο αλλά και το υπερβατικό στοιχείο που τα περιβάλλει. Οι γυναίκες αγναντεύουν πάνω στον βράχο τους αγαπημένους τους και προσεύχονται καρτερικά στην Παναγία την Κατευοδώτρα να τους φέρει και πάλι πίσω. Η συγκινητική αυτή σκηνή του αγναντέματος και της προσευχής των γυναικών ενέπνευσε τη μαθήτρια της Γ΄ τάξης Οργκέσα Λίπε, η οποία την απέδωσε ζωγραφικά με πολύ άρτιο και εύσχημο τρόπο.
Η υπεύθυνη καθηγήτρια
Κανάλη Ανθή