Ιαν 09
19

Ακίνητη…πόλη!

cars.jpgΜε την Αθήνα να έχει σχεδόν παραλύσει κυκλοφοριακά και την Πολιτεία να μη λαμβάνει δραστικά μέτρα, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κατάρτισε το «Οδοιπορικό για τις μετακινήσεις στην Αθήνα της επόμενης δεκαετίας», στο οποίο καταγράφει τα κυκλοφοριακά προβλήματα της πρωτεύουσας και προτείνει συγκεκριμένες λύσεις. Οπως εξηγεί η ειδική γραμματέας του Συλλόγου, Αγγελική Κοψαχείλη: «Μέχρι το 2010 η πόλη θα είναι πρακτικά ακίνητη, για αυτό χρειαζόμαστε έναν ολοκληρωμένο κυκλοφοριακό σχεδιασμό, με βάση ένα πιο ανθρωποκεντρικό σύστημα μετακινήσεων». Συγκεκριμένα, οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν μια ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων, η οποία συμπεριλαμβάνει ένα χρονικό ορίζοντα μελέτης και εφαρμογής. Στα άμεσα υλοποιήσιμα μέτρα συμπεριλαμβάνονται αυτά που έχουν ήδη γίνει αποδεκτά στη συνείδηση των πολιτών, όπως η ενίσχυση της χρήσης των ΜΜΜ, η αναδιάρθρωση των δρομολογίων, καθώς και η παραχώρηση οικονομικών κινήτρων για τη χρήση τους. Οπως λέει όμως η κ. Κοψαχείλη: «Αν δεν πάρουμε χώρο από τα Ι.Χ., τα συγκεκριμένα μέτρα σαμποτάρονται». Για το λόγο αυτό οι συγκοινωνιολόγοι πιστεύουν segway.jpgπως ταυτόχρονα χρειάζεται να επιβληθούν ορισμένα πιο ριζοσπαστικά μέτρα. Σε αυτά περιλαμβάνονται η μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας στους δρόμους, ώστε να δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι και λεωφορειολωρίδες, αλλά και μέτρα τιμολόγησης της χρήσης του Ι.Χ., όπως η επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε περιοχές εκτός του κέντρου της πόλης και η επιβολή αστικών διοδίων στο κέντρο της Αθήνας.
Σύμφωνα με τον Στράτο Παπαδημητρίου: «Οταν προσφέρεις κίνητρα και αντικίνητρα, ο κόσμος δεν αντιδρά. Αν λοιπόν υπήρχαν αστικά διόδια, αλλά ταυτόχρονα υπήρχαν και οι κατάλληλες υποδομές που θα προσέφεραν εναλλακτικές λύσεις, οι Αθηναίοι δεν θα είχαν πρόβλημα». Η λύση των αστικών διοδίων ωστόσο έχει μακρινό ορίζοντα εφαρμογής στο χρονοδιάγραμμα των συγκοινωνιολόγων, καθώς για να είναι αποτελεσματική χρειάζεται συνολική προσέγγιση του προβλήματος και όχι αποσπασματική επιβολή μέτρων.



Αφήστε μια απάντηση