Δεκ 08
18

Big Picture …

Κάτω από (Εκπαίδευση, Επικαιρότητα, Μαθητές, Σχολείο) από στις 18-12-2008

owl-cartoon.jpg Στο λύκειο Big Picture του Λαφαγιέτ της Νέας Υόρκης οι μαθητές φτιάχνουν το δικό τους σύστημα διαβάσματος, βάζοντας τους στόχους που θέλουν εκείνοι.  Αυτή η μικρή αγροτική κοινότητα της πολιτείας της Νέας Υόρκης είναι μία από τις 60 που υπάρχουν στις ΗΠΑ και λειτουργούν υπό το μοντέλο του Big Picture. Στα σχολεία αυτά δίνεται έμφαση στην πραγματική πλευρά της ζωής: σε προφορικές παρουσιάσεις και τις σχέσεις μεταξύ μαθητών, δασκάλων και συμβούλων. Ο πρώην καθηγητής Φυσικής που τώρα είναι σύμβουλος στο σχολείο αυτό, Λεονάρντο Οπεντισάνο επεσήμανε ότι «αυτό το πρόγραμμα βοηθά ένα παιδί να βρει το πάθος του. Δεν πιέζω τα παιδιά να διαβάσουν, αλλά τους βοηθώ να ακολουθήσουν το δρόμο που θέλουν. Έχουμε μία σχέση συνεργασίας».

Η εταιρεία Big Picture ιδρύθηκε από τους εκπαιδευτικούς Ντένις Λίτκι και Έλιοτ Γουόσορ από το Νιού Χαμσάιρ και το πανεπιστήμιο Brown. Περίπου 7.500 μαθητές σε 17 πολιτείες φοιτούν στα σχολεία Big Picture, ενώ ο αριθμός αποφοίτησής τους φτάνει στο 92%, δηλαδή 20% πάνω από το μέσο όρο των υπολοίπων σχολείων της Νέας Υόρκης και των ΗΠΑ. Επιπλέον, σε εθνικό επίπεδο ετησίως περίπου 1,2 εκατομμύρια μαθητές παρατούν τα σχολεία. Αντίθετα, αυτό το νέο σύστημα δίνει στους μαθητές τη δυνατότητα να επανέλθουν στα θρανία. Το σχολείο του Λαφαγιέτ λειτουργεί από το Σεπτέμβριο με 15 μαθητές στην Α’ τάξη του γυμνασίου. Οι μαθητές περνούν την ημέρα τους με μαθήματα διδασκαλίας γλωσσών, διαβάζοντας, ενώ εργάζονται για μία 45λεπτη παρουσίαση που απαιτείται να κάνουν κάθε τρίμηνο. Επίσης, κάνουν ομαδικές εργασίες, γράφουν στα μαθητικά περιοδικά και συμμετέχουν σε ντιμπέιτ.

 Για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της πολιτείας, οι μαθητές πρέπει να περάσουν πέντε διαγωνίσματα πριν αποφοιτήσουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε μέρα έχουν και μάθημα αθλητισμού. Σχετικά με τον τρόπο μελέτης στο σπίτι, ο κ. Οπεντισάνο υπογράμμισε ότι «σπιτική εργασία με την παραδοσιακή έννοια δεν υφίσταται. Ωστόσο, υπάρχουν φορές που πρέπει να διαβάσουν στο σπίτι, όταν λείπουν, ή πρέπει να ολοκληρώσουν μία εργασία σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή θέλουν να προχωρήσουν πιο μπροστά με την ύλη». Στο τέλος του τριμήνου οι μαθητές πρέπει να καλύψουν την ύλη και να πραγματοποιήσουν μία προφορική παρουσίαση στους συμμαθητές, τους γονείς και ένα αξιόλογο πάνελ της επιλογής τους

 



Αφήστε μια απάντηση