Ηχολόγιο – echologium – ɯnıƃoloɥɔǝ – οιγόλοχΗ

Ηχητικό ιστολόγιο του Δημήτρη Σαρρή, Εκπαιδευτικού (ΠΕ 16), ΒΑ Οικονομίας, ΒΑ, ΜΑ Πολιτισμού

| ΕΡΕΥΝΑ |

Ηχητικός Πολιτισμός,
Ακουστική Οικολογία
και Εκπαίδευση

Τα ηχοτοπία της καθημερινότητας είναι μέρος της πολιτισμικής μας ζωής. Η ήχος είναι μεν ενέργεια που διαχέεται στον αέρα, αλλά την ίδια στιγμή είναι και ένα σύνολο πολιτισμικών και αισθητικών μηνυμάτων. Η διάδραση ανάμεσα στον άνθρωπο και τον περιβαλλοντικό ήχο είναι ένα σημαντικό αλλά και σύνθετο ζήτημα. Αυτό ακριβώς μελετά η Ακουστική Οικολογία.
Καθώς η Ακουστική Οικολογία συμβάλλει στην κατανόηση του ηχητικού και κατ’ επέκταση του ευρύτερου περιβάλλοντος, καθώς στοχεύει στην ευαισθητοποίηση της ακουσματικής διαδικασίας, πως μπορεί να συσχετιστεί με την εκπαιδευτική διαδικασία; Ποιο πλαίσιο μπορεί να δημιουργηθεί γενικότερα, αλλά και στην μουσική εκπαίδευση ειδικότερα;

Auditory Culture,
Acoustic Ecology
and Education

Everyday soundscapes are part of our cultural life. Sound is energy diffusing in the air, but at the same time contributes with , cultural and aesthetic meanings in our life. Acoustic Ecology introduces us practices in order to sensitize hearing…
How can Acoustic Ecology affect activities in classroom? What educational and didactic chances gives to a teacher – especially a music teacher?

Κόμικς
και Εκπαίδευση

Τα κόμικς δημιουργούν την δική τους “φαντασιακή” πραγματικότητα, αντλώντας τις “πρώτες ύλες” από τη δική μας πραγματικότητα. Είναι ένα “μοντέρνο” μέσο, με πολλές δυνατότητες απεικόνισης. Γι’ αυτό και είναι πρόσφορο στη μαθησιακή διαδικασία. Για ποιο άλλον λόγο θα χρησιμοποιούσαμε τόσες εικόνες και σκίτσα στα σχολικά βιβλία;
Ωστόσο, τα κόμικς, ως μέσο κατακλύζουν την καθημερινότητα των παιδιών. Τι πρέπει να κατανοήσουμε για την πραγματικότητα αυτή; Τι μαθαίνουν τα παιδιά από τα κόμικς; Τι από αυτά που διδάσκουμε στο σχολείο μπορούν να μάθουν με τα κόμικς, και με ποιο τρόπο; Τι θα πρέπει να έχει κατά νου ο εκπαιδευτικός για τα κόμικς της καθημερινότητας, πριν σχεδιάσει το μάθημά του; Σχετικά κείμενα:

Comics
and Education

Comics create their own “imaginary” reality, by drawing materials from our reality. As “modern” media, give us many picturing abilities. Also with comics we can have facilities during teaching procedures.
Althought, comics as media exist plenty in children everyday life. What should we know about this situation? What do children learn from comics? What knowledge could children have from comics, and which part of it belongs to school knowledge? What should teachers and educators know about comics before scheduling their courses?

Μουσειακή Κουλτούρα
και Εκπαίδευση

Συλλογή Λαϊκού Πολιτισμού Αγίου ΚωνσταντίνουΤο σύγχρονο μουσείο αποκτά εκπαιδευτικές λειτουργίες την ίδια στιγμή που και το σχολείο, υιοθετεί τις συλλεκτικές, εκθεσιακές και αφηγηματικές μεθόδους του μουσείου. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα αποτελούν καίρια δραστηριότητα του μουσείο, αλλά και οι συλλογές και οι κατασκευές εκθεματικών αντικειμένων ήταν ανέκαθεν σημαντικό κομμάτι στην σχολική διδακτική. Πως επιδρά η αμοιβαία και διαδραστική αυτή σχέση στην εκπαίδευση; Πως η “μουσειακή κουλτούρα” επιδρά στην διδακτική, στην διαμόρφωση δραστηριοτήτων και τελικά στον τρόπο που γίνεται το μάθημα; Ποιά δεδομένα της σύγχρονης σπουδής του πολιτισμού συνεισφέρουν σ’ αυτό; Ποιός είναι ο ρόλςο των νέων τεχνολογιών και του διαδικτύου; Ειδικότερα με την συμβολή των τεχνολογιών στην δημιουργία άυλων πολιτισμικών αγαθών, πως η μουσειακή κουλτούρα επιδρά στην μελέτη και κατανόηση των πολιτισμικών αυτών στοιχείων μέσα στην τάξη;

Museum Culture
and Education

Contemporary museum acquires educational functions and also, school always used to develop its knowledge by collecting and representing elements from reality like a museum. In this mutual relationship, new technologies, come to accent this interchange of roles. New cultural elements arise in a more and more dematerialized civilization. New meanings and symbols come to enrich, museum “texts.” How this relationship affects education? What new practices can be developed according to the potential relations between museum and school? What is the role of information technology in these possibilities?

Μουσική και
Πληροφορικός Πολιτισμός

Music and Computing Culture - Dimitris SarrisΟ εικοστός αιώνας ήταν ο κατ’ εξοχήν αιώνας που ανέδειξε τη σχέση πληροφορικής και μουσικής. Οι μουσικοί εμπνεύστηκαν από την επιστήμη, αλλά και οι επιστήμες όλο και περισσότερο ανέδειξαν τις κοινές τους ρίζες με τη μουσική. Οι σύγχρονες επιστημονικές προσεγγίσεις της μουσικής είναι διεπιστημονικές – το ίδιο το φαινόμενο της μουσικής δεν μπορεί παρά να ερμηνευτεί διεπιστημονικά. Άλλωστε η μουσική ανέκαθεν εκφραζόταν με αναλογικούς, ή ψηφιακούς υπολογιστές, τα εκάστοτε μουσικά όργανα. Η τάση αυτή δεν θα μπορούσε να μην επιδράσει στην εκπαίδευση, που συνδέεται άμεσα με την επιστημονική γνώση. Ποιες πτυχές της σχέσης πληροφορικής επιστήμης και μουσικής μπορούν να συμβάλλουν στην κατανόηση του μουσικού φαινομένου στην εκπαιδευτική διαδικασία; Ποιες δυνατότητες διανοίγονται στην διδακτική πράξη από τους θεωρητικούς και πρακτικούς συσχετισμούς Πληροφορικής και Μουσικής; Σχετικά κείμενα:

Music and
Computing Culture

Relations between Music and Computing were developed especially in the twentieth century. Musicians were inspired from science and sciences found their common roots with music. After this evolution, based in a interdisciplinary view of cultural and natural phenomena, education seems to acquire new theoretical and practical trends too. These trends have to do with a cross-thematic and interdisciplinary approach of knowledge about music and sound and also the ability for reflective thoughts…





Χωρίς σχόλια ακόμα.»

Αφήστε μια απάντηση