Ηχολόγιο – echologium – ɯnıƃoloɥɔǝ – οιγόλοχΗ

Ηχητικό ιστολόγιο του Δημήτρη Σαρρή, Εκπαιδευτικού (ΠΕ 16), ΒΑ Οικονομίας, ΒΑ, ΜΑ Πολιτισμού

| ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ |

τελευταία ενημέρωση: 19-07-2010

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

.

2010. «Μια ‘Επιστημούπολη’  στο σχολείο»: εκπαιδευτικές δράσεις εστιασμένες στην πολιτισμική διάσταση της τεχνολογίας και της πληροφορικής.
Εγκεκριμένη αναρτημένη ανακοίνωση στο 7ο Συνέδριο της ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ “Το μέλλον της Μάθησης” 30-31/10.
σ.σ.

ISBN : 978-960-99435-0-5

κυκλοφορία 31/10/2010

.

2010. «Ταξιδεύοντας στην ‘Οργανοτοπία’»: η μεταμάθηση μέσα από την εκπαιδευτική κατασκευή μουσικών οργάνων. Eισήγηση στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης με θέμα: «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω» που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 7,8,9 Μαΐου 2010.
υπό έκδοση

.

2010. “Ομορρυθμίστε” στην τάξη και την ζωή: μια μεθοδική (επανα)γνωριμία με τη μουσικότητά μας. Στο περιοδικό “Λόγια Παιδαγωγών”, Αθήνα: ΠΑΣΥΒΝ. τ. 19. σσ. 22-29.
ISSN: 1790-4749
διαθέσιμο από τον εκδότη

.

2010. “Άλλα τ’ αυτάκια του λαγού κι άλλα της κουκουβάγιας”: Η ηχητική αγωγή στο παιδικό βιβλίο. Εισήγηση στο 2ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας, Ρέθυμνο, ΤΕΙ Κρήτης, 26-27 Φεβρουαρίου.
υπό έκδοση

.

2010. “Σώπα δάσκαλε ν’ ακούσουμε το πουλί: Προσεγγίζοντας τον ήχο ως διδακτικό αντικείμενο. Κείμενο για το πρόγραμμα “τσαλαπετάγματα”, Κέντρο Περιβαλλοντικής Αγωγής Εκκλησίας.
διαθέσιμο από τον εκδότη

.

2010. «Σιωπηρές Εργασίες», «διάπλασις» και «άσκησις της ακοής»: Το ηχητικό τοπίο στο ελληνικό σχολείο του 20ου αιώνα. Στο Αργυρίου, Μ. (επ). Μουσική Παιδαγωγική στον 21ο αιώνα. Προκλήσεις, Προβλήματα, Προοπτικές. Πρακτικά 2ου Συνεδρίου Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή, Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε, 20-22/4/2007. Τόμος Β΄ σ.σ. 56-62.
ISBN: 978-960-89479-7-9
διαθέσιμο online από τον εκδότη

.

2010. «Χορδίζοντας το περιβάλλον»: διαθεματική μεθοδολογία με ηχητικές εποπτικές κατασκευές εμπνευσμένες από την Ακουστική Οικολογία. Στο Αργυρίου, Μ. (επ). Μουσική Παιδαγωγική στον 21ο αιώνα. Προκλήσεις, Προβλήματα, Προοπτικές. Πρακτικά 2ου Συνεδρίου Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή, Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε, 20-22/4/2007. Τόμος Β΄ σ.σ. 160-172.
ISBN: 978-960-89479-7-9
διαθέσιμο online από τον εκδότη

.

< ![endif]–>2010.  Πολιτισμική αξιολόγηση στην εκπαίδευση: το παράδειγμα του εγγραμματισμού στη μουσική αγωγή. Εισήγηση στο 10ο Πανελλήνιο Μετεκπαιδευτικό Συνέδριο Θεσσαλονίκης, Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βρεφονηπιαγωγών, Θεσσαλονίκη, 15-17/01/2010.
υπό έκδοση.

.

2009. Μουσείο Αυτοσχέδιων Μουσικών Οργάνων: Από τη θεωρία στην διδακτική πράξη. Στο περιοδικό Πολυφωνία, τ. 15. (Φθινόπωρο 2009). Αθήνα: Κουλτούρα. σ.σ. 139-146.
ISSN: 1109-5482
διαθέσιμο από τον εκδότη

.

2009.  «Πώς να μάθετε μουσική από ένα βρέφος»: Η πολιτισμική διάσταση της ανθρώπινης μουσικότητας στην βρεφική και νηπιακή ηλικία. Εισήγηση στο 2 Πανελλήνιο Συνέδριο Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών. Αθήνα, 28-29/11.
υπό έκδοση

.

2009. Υπάρχει «φάλτσο ακροατήριο»; για την κατανόηση της μουσικότητας των βρεφών. Εισήγηση στο 1ο Συνέδριο Δ.Β.Α. “Βοηθωντας το παιδί μου να αναπτυχθεί σωστά. 18/10.
υπό έκδοση

.

2009. «Από τον Γρανάζη και τον Λούντβιχ, στον Προκόπη και τον Σπιρτούλη»: Ο τεχνο-επιστημονικός εγγραμματισμός στην παιδική ηλικία μέσα από τα κόμικς.  Εισήγηση για το 7ο Συνέδριο της Παγκόσμιας Οργάνωσης Προσχολικής Αγωγής «Παιδική Ηλικία και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας».6-8/11. Αθήνα.
υπό έκδοση

.

2009. Κατασκευή και Χρήση Αυτοσχέδιων Μουσικών Οργάνων στην εκπαίδευση: Προσεγγίσεις και εφαρμογές. Στο Κοκκίδου, Μ. – Διονυσίου, Ζ. (επ). Πρακτικά του 6ου Διεθνούς συνεδρίου της λληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση. Μουσική: Παιδεύει, Εκπαιδεύει, Θεραπεύει. Θεσσαλονίκη. Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση. σ.σ. 1093-1098.
ISBN: 978-960-89847-5-2
διαθέσιμο από τον εκδότη

.

2009. «Ο υπολογιστής ως μουσικό όργανο, το μουσικό όργανο ως υπολογιστής»: Νέες τεχνολογίες και «παλιές» πρακτικές στη μουσική μαθητεία και παραγωγή. Στο Γούσιας, Φ. (επ.). Σχολείο 2.0. Τα πρακτικά ου 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΕΕΕΠ‐ΔΤΠΕ. Πειραιάς. σ.σ. 460- 471.
ISBN: 978-960-88368-7-7
διαθέσιμο online από τον εκδότη

.

2009. Από τα «αυτοσχέδια μουσικά όργανα» στην «πολιτισμική οργανολογία»; Μια μελέτη περίπτωσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εισήγηση στο συνέδριο του Τμήματος Μουσικής Τέχνης και Επιστήμης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας «Καλλιέργεια της μουσικής τέχνης στην Ελλάδα της Ευρώπης». 29-31/5. Θεσσαλονίκη.
υπό έκδοση

.

2009. Υπάρχει «Αυτοσχέδιο Εκπαιδευτικό Υλικό»; Μια διερεύνηση βασισμένη στο παράδειγμα του μαθήματος μουσικής. Στο Αργυρίου, Μ. – Καμπύλης, Π. 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο με διεθνή συμμετοχή «Η συμβολή του εκπαιδευτικού υλικού στη σχολική πράξη: θεωρία και εφαρμογή στη Μουσική Εκπαίδευση». Πρακτικά. Αθήνα: Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε. σ.σ. 258-262
ISSN 1791-9185
ISBN 987-960-89479-6-2
διαθέσιμο από τον εκδότη

.

2009. «How much experience, how much theory»? On priorities in art professional training via an example from music education. Στο Govas, N. (επ). Theatre and Education at Centre Stage. Proceedings from the 6th Athens International Theatre/Drama & Education Conference. Athens:Hellenic Theater/Drama and Education Network. σ.σ. 268-272.
ISBN: 978-960-98466-4-6

διαθέσιμο από τον εκδότη

.

2008. «Χωράει ο υπολογιστής στα παραμύθια»; Η (παρα)μυθική διάσταση των επικοινωνιακών τεχνολογιών και οι λαϊκές αφηγήσεις. Στο Γούσιας, Φ. Εισήγηση στο Γούσιας, Φ. (επ.) Τα πρακτικά του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ε.Ε.Ε.Π. – Δ.Τ.Π.Ε. Πειραιάς: Ε.Ε.Ε.Π. – Δ.Τ.Π.Ε σ.σ. 490-503.
ISBN: 978-960-88368-9- 1
διαθέσιμο online από τον εκδότη

.

& Πουλάκης, Ν. 2008. «Τι χαμπάρια λαγέ;». Πολιτισμικές διαστάσεις της ανθρώπινης φωνής στα ζωόμορφα καρτούν. Εισήγηση στην Ημερίδα “Κινούμενα Σχέδια και Μουσική. Ευρωπαϊκό Κέντρο Κινουμένων Σχεδίων. Αθήνα 14/3.
δεν είναι διαθέσιμο

.

2008. Let’s play “other” music: creativity throught a theory and practice of improvised musical instrumetns. At Theatre and Education at Centre Stage. Proceedings from the 6th Athens International Theatre/Drama & Education Conference. Athens Αθήνα 30/03. Hellenic Theater/Drama and Education Network.
μερικώς διαθέσιμο

.

2007. Φτιάχνοντας μια “ομάδα μεταήχων” (“Metasound Group Project”): Μια εκπαιδευτική δραστηριότητα για τις ηχογόνες κατασκευές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Περίληψη). Στο Μνιέστρης, Α. κ.α. (επ). 1ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας, Ακουστική Οικολογία στην Ελλάδα Σήμερα. Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο. σ.σ. 11-12.
ISBN: –
διαθέσιμο online από τον εκδότη

.

2007. Ο «παιδαγωγός-μάνατζερ» και ο «μάνατζερ-παιδαγωγός»; Παραγωγή λαϊκής μουσικής και μαθητικές κουλτούρες. Εισήγηση στην Επιστημονική Ημερίδα του Ερευνητικού Δικτύου για τη Μουσική Βιομηχανία: Η Μουσική Βιομηχανία στην Ελλάδα: Όψεις, Προοπτικές, Προκλήσεις στον 21ο Αιώνα. Πάντειο Πανεπιστήμιο.
μερικώς διαθέσιμο

.

2007. Παιδικά αναγνώσματα για την πληροφορική και την τεχνολογία: οι πολιτισμικές διαστάσεις των διδακτικών προτεραιοτήτων μέσα στο χρόνο. Στο Γούσιας, Φ. (επ.) 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ε.Ε.Ε.Π. – Δ.Τ.Π.Ε. “Τ.Π.Ε. & Εκπαίδευση”. Τα πρακτικά. Πειραιάς: Ε.Ε.Ε.Π.-Δ.Τ.Π.Ε. σ.σ. 140-147.
ISBN:978-960-88368-8-4
διαθέσιμο online από τον εκδότη

.

2007. «Digital Abacus» and «Manual Computers» in the classroom: Teaching interdisciplinary Computing Culture and Sound Composition Origins. At SMC’07
4th Sound and Music Computing Conference. 1-13 July 2007 Lefkada, Greece. Concerts, Installations, Demonstrations, Composers’ Forum.
Lefkada. p.p. 35.
ISBN: –
διαθέσιμο online από τον εκδότη

.

2007.  «Μια εικόνα χίλιες λέξεις, ένα σκίτσο πόσες;» Μάθηση, γνώση και εγγραμματισμός στα κόμικς της καθημερινότητας. Στο Γεώργιος Δ. Καψάλης, Δ., Γ. – Κατσίκης, Ν., Α. (επ.) Συνέδριο: Η πρωτοβάθμιας εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Σχολή Επιστημών Αγωγής. σ.σ. 330-338.
ISBN: –
διαθέσιμο online από τον εκδότη

.

2007. «Άκου να δεις»: Ακουστική Οικολογία και Εκπαίδευση μέσα από προγραμματικές δραστηριότητες. Στο περιοδικό Μουσική σε πρώτη βαθμίδα. τ. 1/07. Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Fagotto. Αθήνα. σ.σ. 52-61.
ISBN: 1790-773X
διαθέσιμο από τον εκδότη

.

2007. Πληροφορική κουλτούρα και εκπαιδευτική τεχνολογία στο μάθημα της μουσικής: Μια διαθεματική προσέγγιση. Στο Αργυρίου. Μ. – Διονυσίου, Ζ. (επ.). Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Μεθοδολογικές και Βιωματικές Προσεγγίσεις των Τάξεων από την Α΄ έως και την Στ’ Δημοτικού. (15-17 Απριλίου 2005) Αθήνα: Gutenberg. σ.σ. 465-475.
ISBN: 987-960-01-1140
διαθέσιμο από τον εκδότη

.

2006. «Μουσείο στο σχολείο, πολιτισμός στην κοινότητα»: Προτάσεις δημιουργίας σχολικών πολιτισμικών συλλογών ως διαθεματικά διδακτικά μέσα. Στο Αργυρίου, Μ. – Σαρρής, Δ. (επ.) Μικρά Πρακτικά Παιδαγωγικής Διημερίδας Αγρινίου. Ο εκπαιδευτικός ως μέλος της σχολικής τοπικής κοινότητας: έρευνα – διδακτική πράξη – κοινωνική προσφορά. Αθήνα: Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε σ.σ. 13.
ISBN: 960-89479-3-6

διαθέσιμο online από τον εκδότη

.

2006. Όταν όλα τα μέσα επικοινωνίας συγκλίνουν τι γίνεται η μουσική; σχέσεις ψηφιακής τεχνολογίας και δημιουργικότητας. Στο Αργυρίου, Μ. – Σαρρής, Δ. Μικρά Πρακτικά Παιδαγωγικής Διημερίδας Πάτρας. Από το διαδίκτυο ως τα δίκτυα της γνώσης: η σύγχρονη “εκπαίδευση των εκπαιδευτικών”. Αθήνα: Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε. σ.σ. 17.
ISBN: 960-89479-2-8
διαθέσιμο online από τον εκδότη

.

2006. Λούντβιχ Φον Ντρέικ vs Κύρου Γρανάζη»: Η εγγράμματη κουλτούρα μας και η comic(ή) αφήγηση. Στο Αργυρίου, Μ., Σαρρής, Δ., (επ.) Από την πολιτισμική αγωγή ως την αγωγή των μέσων: σύχρονες προκλήσεις και προοπτικές. Περιλήψεις πρακτικών. Αθήνα -Πειραιάς. Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε. σ.σ. 17.
ISBN: 960 – 89479 – 1 – Χ
διαθέσιμο online από τον εκδότη

.

2006. Φτιάχνοντας μουσική από το περιβάλλον: Μάθηση και δημιουργία με ηχογόνα σώματα. Στο Αργυρίου, Μ. Σαρρής, Δ. (επ). Μουσική, Τέχνες και Διαθεματικότητα: Θεωρητικό πλαίσιο και πρακτικές εφαρμογές. Περιλήψεις Εισηγήσεων Παιδαγωγικής Ημερίδας. Αθήνα -Λευκωσία: Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε. σ.σ. 9-10.
ISBN: 960-89479-0-1
διαθέσιμο online από τον εκδότη

.

2006. Ένα Φεστιβάλ Ηλεκτρονικής Τέχνης στο διαδίκτυο: Θεωρία και πράξη της «από υπολογιστή διαμεσολαβημένης κουλτούρας». Στο  Γούσιας, Φ. (επ.) 3ο Παν%C





Χωρίς σχόλια ακόμα.