ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

                                                  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

 

Σας ενημερώνουμε ότι από 01-06-2020, ημέρα Δευτέρα

επαναλειτουργεί το σχολείο μέχρι και 26-06-2020, ημέρα Παρασκευή.

                                                Οδηγίες 

                Με την εφαρμογή των μέτρων για την μη εξάπλωση του κορωνοϊού:

 

  1. Στο σχολείο θα έρχονται καθημερινά όλα τα παιδιά, αφού κανένα τμήμα δεν έχει περισσότερους από δεκαπέντε (15) μαθητές.
  2. Όλες οι αίθουσες του σχολείου έχουν διαμορφωθεί με τέτοιον τρόπο, ώστε κάθε παιδί να κάθεται μόνο του στο θρανίο με την απαιτούμενη απόσταση από τα υπόλοιπα παιδιά.
  3. Θα τηρηθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα που υπήρχε και πριν τη διακοπή.
  4. Τα παιδιά όταν θα έρχονται στο σχολείο θα κατευθύνονται σε συγκεκριμένο σημείο του προαυλίου που θα τους υποδείξουμε, μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι. Η πρωινή προσευχή θα γίνεται  μέσα στην αίθουσα. Καλό είναι να έρχονται στο σχολείο μετά τις  8:05.
  5. Από τη Δευτέρα 1-06-2020 θα συνεχιστεί η μεταφορά των μαθητών, όπως και πριν τη διακοπή. Οι μαθητές που μεταφέρονται με το λεωφορείο θα κάθονται ένας ανά δύο θέσεις. Θα  εφαρμόζουν τις οδηγίες του συνοδού.
  6. O κάθε  μαθητής-μαθήτρια θα έχει το δικό του μπουκαλάκι  με νερό με σημειωμένο το όνομά του, καθώς επίσης και το κολατσιό του.Θα φροντίζει να ψωνίζει πριν έρθει στο σχολείο. Θα έχει ακόμη όλα τα απαραίτητα σχολικά είδη, ώστε να μη δανείζεται από τους άλλους. Καλό θα είναι να έχει μαζί του κι ένα καπελάκι για το διάλειμμα.
  7. Όσα παιδιά συνοδεύονται από τους γονείς, ο συνοδός θα συνοδεύει τον μαθητή-τρια μέχρι την είσοδο του σχολείου.
  8. Η χρήση  μάσκας είναι  προαιρετική.
  9. Στο σχολείο υπάρχουν αντισηπτικά υγρά, αλλά όποιος θέλει μπορεί να έχει το δικό του, καθώς και αντισηπτικά μαντηλάκια.
  10. Αν διαπιστώσετε ότι το παιδί σας έχει κάποιο σύμπτωμα (πυρετός, βήχας, πονοκέφαλος, διάρροια, τάση εμετού),πρέπει να παραμείνει στο σπίτι και να ειδοποιήσετε τηλεφωνικά τον Δ/ντή του σχολείου.
  11. Η καθαρίστρια θα παραμένει στο σχολείο από το πρωί μέχρι το τέλος των μαθημάτων.
  12. Από τη Δευτέρα 1-6-2020, θα συνεχιστεί το πρόγραμμα των σχολικών γευμάτων.
  13. Περισσότερες οδηγίες θα δοθούν στα παιδιά τη Δευτέρα στο σχολείο.
  14. Για οποιοδήποτε θέμα μπορείτε να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το σχολείο στο 26320-51202 ή μέσω email στο:   mail@dimstamn.ait.sch.gr 

            

                                                                             Ο Δ/ντής

                                                                        Λάμπρου Χρήστος

Μαθηματικά Ε’ Δημοτικού

Το κλάσμα ως πηλίκο διαίρεσης

Μελετώ την εφαρμογή του βιβλίου και λύνω τα προβλήματα

  1. Ο κύριος Αποστόλης αγόρασε ένα κουτί με 10 σοκολάτες και θέλει να τις μοιράσει στα τρία παιδιά του. Πόσο αντιστοιχεί στο κάθε παιδί;

 

  1. Σε ποια περίπτωση θα έτρωγες περισσότερη σοκολάτα; Αν μοιραζόσουν 4 σοκολάτες με άλλους δυο φίλους σου ή αν μοιραζόσουν 6 σοκολάτες με άλλους τρεις φίλους σου;

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤ΄ 23-5-2020

Καλημέρα παιδιά. Η δεύτερη προσπάθεια που έγινε για εξ αποστάσεως διδασκαλία με webex, είχε καλύτερο αποτέλεσμα. Έγινε σύνδεση με τη Γιορίντα που κράτησε μία ώρα και περισσότερο,χωρίς προβλήματα καθώς και με με την Μπλερίντα με διακοπές στη σύνδεση λόγω κακού ίντερνετ στη συσκευή της.Ξέρω ότι και άλλοι έχετε κάνει προσπάθειες να κατεβάσετε τον σύνδεσμο που σας έστειλα στη συσκευή σας, αλλά αντιμετωπίσατε προβλήματα.Θα σας ξαναστείλω με email τον σύνδεσμο και τις οδηγίες. Η επόμενη συνάντηση θα γίνει την Τρίτη 26–5- 2020 στις 2:30 το μεσημέρι. Μέχρι τότε θα ξέρουμε αν θα ξανανοίξουν τα σχολεία, που τόσο περιμένουμε όλοι , στις 1 Ιουνίου.

Να θυμηθούμε τώρα στα Μαθηματικά μας τα προβλήματα με ποσά ανάλογα.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ  ΜΕ  ΠΟΣΑ ΑΝΑΛΟΓΑ

Για να λύσουμε προβλήματα με ποσά ανάλογα, χρησιμοποιώ τρεις τρόπους:

α) απλή  μέθοδος  των  τριών.  Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο.

ΠΑΤΗΣΤΕ  ΕΔΩ

β)με πίνακα ποσών και τιμών και

γ) με αναγωγή στη μονάδα .

Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο.

ΠΑΤΗΣΤΕ  ΕΔΩ

Λύστε στο τετράδιο μαθηματικών τα παρακάτω προβλήματα με δύο τρόπους (όποιους θέλω):

1.Ένα τρένο διανύει 390 χιλιόμετρα κάθε τρεις ώρες. Πόσα χιλιόμετρα διανύει σε 10 ώρες, αν κινείται συνεχώς με την ίδια ταχύτητα;

2.Σε μια θεατρική παράσταση κόπηκαν 130 εισιτήρια και εισπράχθηκαν 1.950 €. Την επόμενη μέρα κόπηκαν 300 εισιτήρια. Πόσα χρήματα εισπράχθηκαν;

3. Αν 6 κιλά λάδι στοιχίζουν 27 € , πόσα θα στοιχίσουν 15 κιλά;

4. Για να συσκευάσουμε 16 κιλά μέλι χρειαζόμαστε 12 βαζάκια. Πόσα βαζάκια θα χρειαστούμε για 36 κιλά μέλι;

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

1)   1.300  χμ.

2)   4.500 ευρώ

3)   67,5  ευρώ

4)   27 βαζάκια

Επίσης στην προηγούμενη ανάρτηση για τη Γλώσσα που έγινε στις 20 Μαΐου στην άσκηση με τα αντικείμενα υπάρχει και συνέχεια εκτός από την πρώτη σελίδα .Πρέπει να πατάτε το βελάκι που είναι πάνω δεξιά (γράφει επόμενη) όταν κάνετε τον έλεγχο.Κάνω ξανά την ανάρτηση για όσους δεν έχουν ολοκληρώσει την άσκηση.

ΠΑΤΗΣΤΕ   ΕΔΩ

Β΄Δημοτικού-Παραγωγή γραπτού λόγου (22/5/2020)

Παρατήρησε τις εικόνες που ακολουθούν και βάλε τις στη σωστή σειρά. Στη συνέχεια γράψε μια ιστορία με αρχή-μέση-τέλος για αυτές, προσέχοντας τους κανόνες της πρότασης (ξεκινάω με κεφαλαίο, βάζω τόνους και τελείες).

Μην ξεχνάς να γράφεις μικρές προτάσεις και να χρησιμοποιείς πολλά επίθετα για να ομορφύνεις την ιστορία σου!

Γλώσσα Ε΄Δημοτικού

Θυμάμαι πώς κλίνονται τα επίθετα σε -ης, -ες και γράφω τις παρακάτω φράσεις στην αντίστοιχη πτώση του άλλου αριθμού.

Το συνεχές ωράριο            ………………………………………………………………………………

Οι θεμελιώδεις αρχές        ………………………………………………………………………………

Τις δασώδεις εκτάσεις      ………………………………………………………………………………

Η αξιοπρεπής εμφάνιση    ………………………………………………………………………………

Τα υγιή μαλλιά                   ………………………………………………………………………………

Τους διεθνείς αγώνες        ………………………………………………………………………………

Τον δημοφιλή καλλιτέχνη      ………………………………………………………………………………

Η εμφανής διαφορά          ………………………………………………………………………………

ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ΄ 20-5-2020

Καλησπέρα παιδιά.Η πρώτη προσπάθεια που έγινε για εξ αποστάσεως διδασκαλία με webex, δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα.Μόνο με την Μπλερίντα κατορθώθηκε να γίνει η επικοινωνία.Πιστεύω να έχετε κάνει προσπάθειες να κατεβάσετε τον σύνδεσμο που σας έστειλα στη συσκευή σας.Η επόμενη συνάντηση θα γίνει την Παρασκευή 22-5-2020 στις 2:30 το μεσημέρισοι θέλετε να κάνετε ένα τεστ επικοινωνίας με την webex, μπορείτε να το κάνετε αύριο Πέμπτη 21-5-2020, στις 11:00 το πρωί.Θα είμαι στο σχολείο και θα είναι ανοιχτή η εικονική τάξη για να μπείτε.Όσοι δεν μπορέσετε και θέλετε βοήθεια, πάρτε τηλέφωνο αύριο το πρωί στο σχολείο στο 26320-51202 ή στο κινητό μου 6947802257.

ΓΛΩΣΣΑ

θυμηθείτε τι είναι το κατηγορούμενο και τι τα αντικείμενα

Τι είναι το κατηγορούμενο;

 

Κατηγορούμενο   είναι το επίθετο (συνήθως) που με τη μεσολάβηση του συνδετικού ρήματος δίνει μια ιδιότητα στο υποκείμενο ή στο αντικείμενο μιας πρότασης.

Ας δούμε κάποια παραδείγματα:

• Ο Γιώργος είναι όμορφος.

• Ο Γιώργος είναι φίλος μου.

Ποια ρήματα χρησιμοποιούνται ως συνδετικά;

 

Τα δύο ρήματα που χρησιμοποιούνται  κυρίως ως συνδετικά είναι τα είμαι και γίνομαι.

Χρησιμοποιούνται ως συνδετικά και τα ρήματα που έχουν παρόμοια σημασία με τα είμαι και γίνομαι· τέτοια ρήματα είναι τα:

απομένω, βρίσκομαι, γεννιέμαι, ζω, πεθαίνω, στέκομαι, διατελώ, υπηρετώ, φυτρώνω, αποδεικνύομαι, δείχνομαι, θεωρούμαι, λέγομαι, λογαριάζομαι, μοιάζω, νομίζομαι, παρουσιάζομαι, χειροτονούμαι κ.ά.

Παραδείγματα:

• Το φαγητό έγινε νόστιμο.

• Ο Νίκος έζησε μόνος.

• Στάθηκα άτυχος.

• Διετέλεσε προϊστάμενος του υπουργείου.

• Ο κ. Ιωάννου θεωρείται σπουδαίος ερευνητής.

α) Πατήστε τους παρακάτω συνδέσμους και κάνετε εξάσκηση

1.      http://inschool.gr/G4/LANG/PROTASEIS-KATIGOROUMENO-PRAC-G4-LANG-HPclickon-1310122129-tzortzisk/index.html

2.      http://inschool.gr/G5/LANG/PROTASI-KATIGOROUMENO-PRAC-G5-LANG-MYtriviaBLOR-1405102010-tzortzisk/index.html

3.      http://inschool.gr/G4/LANG/PROTASEIS-KATIGOROUMENO-PRAC-G4-LANG-MYmatch-1309150027-tzortzisk/index.html

4.      http://inschool.gr/G4/LANG/PROTASEIS-KATIGOROUMENO-LEARN-G4-LANG-MYcomplete-1310122126-tzortzisk/index.html

   Άμεσο και  έμμεσο αντικείμενο

 

Στα δίπτωτα ρήματα υπάρχει το άμεσο και το έμμεσο αντικείμενο :

Άμεσο ονομάζεται το αντικείμενο στο οποίο μεταβαίνει άμεσα (απευθείας) η ενέργεια του ρήματος.

Έμμεσο λέμε το αντικείμενο στο οποίο μεταβαίνει έμμεσα η ενέργεια του ρήματος.

Το άμεσο αντικείμενο είναι συνήθως σε πτώση αιτιατική και για να το βρούμε ρωτάμε «τι;».

Το έμμεσο αντικείμενο είναι συνήθως σε πτώση γενική και για να το βρούμε ρωτάμε «σε ποιον;».

Κάποιες φορές το έμμεσο είναι και σε πτώση αιτιατική. Τότε ρωτάμε «ποιον;».

Πολλές φορές θα συναντήσουμε το έμμεσο αντικείμενο με πρόθεση (εμπρόθετο αντικείμενο)

π.χ. Η Χαρά έδωσε το τετράδιο στον Ανδρέα. Σύμφωνα με όσα έχουμε μάθει, θα έλεγε κανείς ότι η φράση “στον Ανδρέα” είναι εμπρόθετος τοπικός προσδιορισμός.

Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο  για  εξάσκηση

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos Politismos/Yliko/askisis nea/ant-nea11.htm

Β΄Δημοτικού- Μαθηματικά (20/5/2020)

Προβλήματα

  1. Ο Στέλιος έχει 12 αυτοκινητάκια. Ο Θανάσης έχει 5 αυτοκινητάκια περισσότερα από τον Στέλιο.

α) Πόσα αυτοκινητάκια έχει ο Θανάσης?

β) Πόσα αυτοκινητάκια έχουν και τα δύο παιδιά μαζί?

 

2. Ένας μανάβης πούλησε το πρωί 11 κιλά αχλάδια και το απόγευμα πούλησε 3 κιλά περισσότερα από ότι το πρωί.

α) Πόσα κιλά αχλάδια πούλησε το απόγευμα?

β) Πόσα κιλά αχλάδια πούλησε συνολικά?

 

3. Ο Νίκος έχει στο ενυδρείο του 14 χρυσόψαρα. Πόσα χρειάζεται να πάρει ακόμα για να έχει 28 χρυσόψαρα?

4. Η Ράνια θέλει να αγοράσει ένα χελωνάκι που κοστίζει 35 ευρώ. Έχει στον κουμπαρά της 22 ευρώ. Πόσα χρήματα χρειάζεται ακόμα για να το αγοράσει?