Οι μαθητές και οι μαθήτριες των δυο τμημάτων της Γ ταξης του σχολείου μας επισκέπτηκαν τη Δημόσια Κεντρική και Ιστορική Βιβλιοθήκη Κέρκυρας που στεγάζεται στο Παλαιό Φρούριο. Η κα Δήμητρα εξήγησε τους μαθητές/τριες την ιστορία της βιβλιοθήκης, καθώς και τον τρόπο που λειτουργεί. Ανέφερε πως η τοποθέτηση των βιβλίων γίνεται ανάλογα με το θέμα και το όνομα του συγγραφέα. Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε 4 ομάδες (κόκκινη, μπλε, κίτρινη και πράσινη) και αφού η υπεύθυνη τους διηγήθηκε τις περιπέτειες του Οδυσσέα, τους ζητήθηκε ανά ομάδα να λύσουν έναν γρίφο. Η κάθε ομάδα συνεργάστηκε με μεγάλη χαρά και διασκέδασε με τα παιχνίδια αναζήτησης.
Επίσκεψη στο εργαστήριο ποτοποιίας Lazaris
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων της Γ ταξης του Δημοτικού Σχολείο Κυνοπιαστών επισκέφτηκαν το εργαστήριο ποτοποιίας “Λάζαρης” (Lazaris Distillery & Artisan Sweets) . Η κα Κωνσταντίνα Σκιαδοπούλου υποδέχτηκε τους μαθητές και τις μαθήτριες με μεγάλη χαρά. Αρχικά, ανέφερε την ιστορία του φυτού κουμκουάτ, καθώς και την επεξεργασία που γίνεται στο εργαστήριο, ώστε να παραχθούν τα ποικίλα προϊόντα τους. Στη συνέχεια, αφού τα παιδιά ξεναγήθηκαν στους χώρους παραγωγής και συσκευασίας των προϊόντων, κεράστηκαν από τα υπέροχα γευστικά προϊόντα παραγωγής τους (μαντολάτα, λουκούμια, μάντολα, συκομαΐδα, μαρμελάδα), στα οποία κύριο συστατικό αποτελεί το φρούτο κουμκουάτ.
Μια φορά κι έναν καιρό στο λαογραφικό μουσείο…
Με αφορμή την ενότητα της Γλώσσας “Μες στο μουσείο”, η Β τάξη αποφάσισε να επισκεφτεί το Λαογραφικό Μουσείο Σιναράδων. Εκεί μας υποδέχτηκε ο κ.Μάκης, και μας ξενάγησε σε έναν χώρο πολύ προσεγμένο, όπου ο χρόνος είχε σταματήσει σε μια αλλοτινή εποχή. Οι μαθητές και οι μαθήτριες “ταξίδεψαν” χρόνια πίσω και είδαν πώς ήταν η καθημερινή ζωή τότε, όταν δεν υπήρχε ούτε καν ο ηλεκτρισμός. Μόλις τελειώσαμε, μας περίμεναν στο σχολείο τους με πολλή χαρά οι μαθητές της Β΄ τάξης από το Δ.Σ. Σιναράδων. Με τη βοήθεια της κυρίας Σοφίας μάς παρουσίασαν τη δική τους λαογραφική έκθεση που είχαν ετοίμασαν. Στο τέλος μας έδωσαν ένα όμορφο αναμνηστικό. Μετά από όλα αυτά δεν ήταν δυνατόν να μην κάνουμε κι εμείς στην τάξη το δικό μας αυτοσχέδιο λαογραφικό μουσείο… Έτσι, συλλέξαμε αντικείμενα της παλιάς αλλά και της “νεότερης” εποχής και δημιουργήσαμε μια μικρή λαογραφική γωνιά. Ευκαιρία λοιπόν και για τους υπόλοιπους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου να το επισκεφτούν!
Επίσκεψη στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής
Την Αστυνομική Διεύθυνση Τροχαίας Κέρκυρας και συγκεκριμένα το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής επισκέφτηκαν οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων της Γ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κυνοπιαστών. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία μέσα από διάφορα διαδραστικά και βιωματικά παιχνίδια να μάθουν τη σημασία της σήμανσης και των κανόνων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Έμαθαν με βιωματικό τρόπο πώς να κινούνται στην πόλη σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. παίζοντας διάφορους ρόλους όπως αυτών: του τροχονόμου, των αυτοκινήτων, των πεζών. Το πρόγραμμα ενθουσίασε τους μαθητές/τριες και σε αυτό συνέβαλαν οι κυρίες Ρωμάντζα Μαρίνα και Τάσση Μαριάνθη, τις οποίες ευχαριστούμε θερμά.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (υπεύθυνος εργαστηρίου: Κοντός Ευάγγελος ΠΕ86, Πληροφορική)
Ολοκληρώθηκε ο κύκλος για το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων στην ΣΤ’ τάξη με τίτλο: “Το κάστρο των ιπποτών στη Ρόδο”. Το συγκεκριμένο εργαστήριο ανήκει στη θεματική “Φροντίζω το περιβάλλον” και υποθεματική “Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά”.
Οι μαθητές χρησιμοποίησαν σε μεγάλο βαθμό για την επιτυχή έκβαση του προγράμματος και τις τέσσερις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs skills) σε όλες τις δραστηριότητες.
- Critical Thinking – Κριτική σκέψη
- Creativity – Δημιουργικότητα
- Collaboration – Συνεργασία
- Communication – Επικοινωνία
Ενδεικτικά παρακάτω παρουσιάζονται, δειγματικά από δυό μαθητές, δυο από τις έξι συνολικλά δραστηριότητες:
Τέλος υπήρξε αξιολόγηση από τους μαθητές του πόσο τους άρεσε η κάθε δραστηριότητα αλλά και το σύνολο του εργαστηρίου με τα εξής αποτελέσματα:
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα δωθεί ατομικός φάκελος σε κάθε μαθητή με τις δραστηριότητες του αλλά και μια γενική περιγραφή για την πορεία του κατά το εργαστήριο δεξιοτήτων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Οι μαθητές του Δ1 πραγματοποίησαν επίσκεψη στην Τροχαία Κέρκυρας για να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής. Το πρόγραμμα προσέφερε ένα διαδραστικό περιβάλλον με δρόμους, πεζοδρόμια, διαβάσεις, φανάρια, σήματα της τροχαίας κ.ά., έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά για βιωματική μάθηση και άσκηση, ενώ παράλληλα τα βοήθησε να υιοθετήσουν ασφαλείς τρόπους οδικής κυκλοφορίας ως πεζοί, επιβάτες και ποδηλάτες. Στόχος μας μέσω αυτού του προγράμματος αλλά και του εργαστηρίου δεξιοτήτων που διεξήχθη εντός της τάξης είναι οι μαθητές σήμερα, να προστατεύσουν τον εαυτό τους στον δρόμο και αύριο, να εξελιχθούν σε ευσυνείδητους οδηγούς και χρήστες του οδικού δικτύου.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Διήμερη εκπαιδευτική δράση για την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία διοργανώθηκε στο σχολείο μας την 1η Δεκεμβρίου και στις 4 Δεκεμβρίου 2023.
Η πρώτη μέρα ήταν αφιερωμένη στα προβλήματα όρασης και ειδικότερα στην τύφλωση. Προσκεκλημένη στο σχολείο μας ήταν η κα. Γαρνάβου Αναστασία η οποία μίλησε στις Ε και ΣΤ τάξεις. Μέσα από βίντεο είδαμε την μαθησιακή της πορεία και πώς κατάφερε με αρκετό αγώνα να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Απάντησε στις ερωτήσεις των μαθητών σπάζοντας στερεότυπα περί τύφλωσης. Στις τάξεις δημιουργήθηκαν σταθμοί εργασίας και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά αντικείμενα που βοηθούν την καθημερινότητα των τυφλών ανθρώπων. Στο τέλος οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικό παιχνίδι κινητικότητας με τη χρήση λευκών μπαστουνιών.
Τη δεύτερη μέρα οι μαθητές των Α και Β τάξεων προσέγγισαν την έννοια της διαφορετικότητας μέσα από το παιδικό παραμύθι «’Ελμερ ο παρδαλός ελέφαντας». Χρωμάτισαν φύλλα εργασίας και όλοι μαζί φτιάξανε μια αφίσα. Οι μαθητές των Γ και Δ τάξεων συμμετείχαν σε δράση με θέμα την Κώφωση. Αφού άκουσαν το παραμύθι «Φίλοι Φως Φανάρι» τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να βρουν νοήματα από την καθημερινή ζωή, να νοηματίσουν το δικό τους όνομα με το δαχτυλικό αλφάβητο και να μάθουν στη νοηματική γλώσσα το ρεφρέν από το τραγούδι «Μήνυμα Ζωής» ένα τραγούδι που δημιουργήθηκε από το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών – Βαρηκόων της Πάτρας. Υπεύθυνη της διήμερης δράσης ήταν η δασκάλα του τμήματος ένταξης, Μπακρατσά Ιωάννα.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΕΛΑΙΟΤΡΙΒΕΙΟ
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Γ1, Γ2 και Ε2 του σχολείου μας επισκέφτηκαν το ελαιοτριβείο “The Governor- Άφοι Δαφνή” στον Άγιο Ματθαίο Κέρκυρας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το “ταξίδι” της ελιάς, να μάθουν πώς γίνεται η επεξεργασία της για την παραγωγή του λαδιού καθώς και ποια μηχανήματα χρησιμοποιούνται, τόσο παλιά όσο και σήμερα. Επισης, οι μαθητές και οι μαθήτριες σαν έμπειροι γευσιγνώστες μπόρεσαν να γευτούν το ελαιόλαδο και να ξεχωρίσουν τις μυρωδιές που αναδύονται.