klhbklhbk;bkjbkvkh

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε

τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας

του 12/θ Δημοτικού Σχολείου Κυνοπιαστών:

 



Λήψη αρχείου

 

Και κάποιοι κανόνες από παλιά που ισχύουν ακόμη:

Ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την καλή λειτουργία και την εκπλήρωση της αποστολής του σχολείου. Οι κανόνες που ακολουθούν αφορούν στο μεγαλύτερο μέρος τους μαθητές .Ωστόσο το σχολείο θεωρεί υποχρέωσή του να καταστήσει τους γονείς κοινωνούς αυτών των κανόνων, επειδή πιστεύει ότι η πληρέστερη πληροφόρηση θα τους βοηθήσει να στηρίξουν καλύτερα την προσπάθεια που καταβάλλεται από το σχολείο για την όσο το δυνατόν καλύτερη αγωγή των μαθητών. Οι κανόνες δεν επιβάλλονται αλλά γίνονται από κοινού αποδεκτοί, αφού αναγνωρίσουμε τη σημασία τους και συμφωνήσουμε ότι είναι σημαντικοί προκειμένου να διαμορφώσουμε στο σχολείο μας κλίμα δημοκρατίας, γόνιμης επικοινωνίας, αυτοσεβασμού και σεβασμού της διαφορετικότητας.

Οι υποχρεώσεις των μαθητών:

  • Οι μαθητές οφείλουν να σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση και το δικαίωμα του εκπαιδευτικού για διδασκαλία. Γι’αυτό το λόγο φέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, τους συμμαθητές-τριες τους. Μέσα στην τάξη παρακολουθούν με προσοχή το μάθημα, δεν διακόπτουν το δάσκαλο ή άλλον συμμαθητή τους που μιλάει και περιμένουν με υπομονή να μιλήσουν όταν τους δοθεί ο λόγος. Η καθημερινή εργασία, όταν ανατίθεται ως συμπλήρωμα, πρέπει να ετοιμάζεται με συνέπεια και με υπευθυνότητα.
  • Να έχουν πάντα μαζί τους βιβλία, τετράδια και ότι άλλο χρειάζονται σύμφωνα με το πρόγραμμα της ημέρας και να μη βαραίνουν τη τσάντα τους με περιττά πράγματα. 
  • Οι μαθητές-τριες πρέπει να λύνουν τις διαφορές τους με διάλογο, χωρίς να καταφεύγουν στη χρήση βίας. Η άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματικής ή ψυχολογικής) αποτελεί σοβαρότατο παράπτωμα και τιμωρείται.
  • Οι μαθητές/τριες φροντίζουν για την τάξη και την καλαισθησία των αιθουσών, σέβονται το σχολικό χώρο, το φυσικό περιβάλλον και την περιουσία των άλλων.
  • Οι μαθητές/τριες συμμετέχουν στις εκπαιδευτικές εξορμήσεις και στις επετειακές – μορφωτικές – πολιτιστικές – αθλητικές εκδηλώσεις, που οργανώνει το Σχολείο.
  • Oι μαθητές φροντίζουν για την καλαισθησία της τάξης τους και την διατηρούν πάντα καθαρή. Επίσης σέβονται και διατηρούν καθαρούς και τους άλλους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου (διαδρόμους, τουαλέτες, αυλή).
  • Τα διαλείμματα όλοι βγαίνουν έξω για να αερίζονται καλά οι αίθουσες. Όταν κτυπήσει το κουδούνι μπαίνουν μέσα, χωρίς να καθυστερούν άσκοπα, ανεβαίνουν τις σκάλες ήρεμα και προσεκτικά και κάθονται στα θρανία τους.
  • Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών/τριών στα διαλείμματα για την πρόληψη ατυχημάτων.
  • Στο κυλικείο περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους ,χωρίς να σπρώχνο1140251-Cartoon-Of-A-Happy-Brunette-Boy-Flushing-A-Toilet-Royalty-Free-Vector-Clipartυν ή να μιλούν άσχημα και πάντα προηγούνται οι μικρότεροι μαθητές(Α΄ και Β΄τάξεις).
  • Για λόγους υγιεινής ,πρέπει πάντα οι τουαλέτες να είναι καθαρές, γι’αυτό μετα τη χρήση της τουαλέτας,οι μαθητές τραβούν το καζανάκι και πλένουν καλά τα χέρια τους.

 

 

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, είναι απαραίτητο να τηρούνται όσα προτείνονται παρακάτω:

ΠΡΩΙΝΗ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ

  • Η πρωινή συγκέντρωση είναι η μοναδική ευκαιρία συγκέντρωσης όλης της σχολικής κοινότητας. Οι μαθητές οφείλουν να βρίσκονται στο προαύλιο στις 8:10 το αργότερο για την προσευχή.
  • Συνιστούμε να μην κρατάτε τις τσάντες των παιδιών σας – τα βιβλία που θα υπάρχουν σε αυτήν να είναι μόνο όσα χρειάζονται σύμφωνα με το πρόγραμμα της ημέρας. Μην τα συνοδεύετε ως την τάξη. Έτσι τα παιδιά μαθαίνουν σιγά-σιγά να είναι αυτάρκη , να έχουν αναπτυγμένη την αίσθηση της αυθύπαρκτης παρουσίας και να μάθουν να αντιμετωπίζουν τις καταστάσεις μόνα τους, όπως στη μελλοντική τους καθημερινή ζωή, όταν δε θα μπορούν να σας έχουν δίπλα τους
  • Εξαίρεση , γίνεται μόνο για τα παιδιά της Α΄τάξης και για μικρό χρονικό διάστημα μέχρι να προσαρμοστούν στη σχολική πραγματικότητα.
  • Επίσης σας ενημερώνουμε ότι η πίσω είσοδος του σχολείου θα κλείνει στις 8:30 και θα ανοίγει στις 14:00 . Για την μπροστινή ακολουθούμε το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου.

 

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

  • Η παραλαβή των μαθητών να γίνεται έξω από το σχολείο ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μπορούν οι εφημερεύοντες και ο υπεύθυνος του ολοήμερου να ελέγχουν ποια παιδιά αποχωρούν ή ποια έχουν παραμείνει χωρίς λόγο. Κατά την προσέλευση και την αποχώρηση θα είναι ανοιχτές οι είσοδοι του σχολείου.
  • Σε περίπτωση αδιαθεσίας του μαθητή ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, παραλαμβάνετε το παιδί ,πάντα σε συνεννόηση με το δάσκαλο.
  • Όσοι παραλαμβάνετε το παιδί σας είτε στο κανονικό ωράριο είτε στο Ολοήμερο Πρόγραμμα να προσέρχεστε στην ώρα σας. Εάν συντρέχει σπουδαίος λόγος καθυστέρησης να ενημερώνετε άμεσα, τηλεφωνώντας στο σχολείο.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί σας χρειάζονται κοντά τους και είναι έτοιμοι να επικοινωνήσουν μαζί σας για ό,τι απασχολεί τα παιδιά .Η επικοινωνία μας θα γίνεται με ανακοινώσεις και ενημερωτικά δελτία τα οποία θα φτάνουν σε εσάς με τα παιδιά. Επειδή τα παιδιά ξεχνούν εύκολα να τα ρωτάτε καθημερινά αν υπάρχουν ανακοινώσεις.
  • Υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες και ημέρες της εβδομάδας που μπορείτε να συζητάτε με τους δασκάλους των παιδιών σας.
  • Για επείγοντα προβλήματα που θα παρουσιαστούν ενημερώστε άμεσα το δάσκαλο του παιδιού σας είτε τηλεφωνικώς , είτε με την παρουσία σας , όποια στιγμή κριθεί απαραίτητο , με την προϋπόθεση ότι δεν εμποδίζετε το εκπαιδευτικό του έργο π.χ. τηλεφωνήματα κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
  • Μην αδιαφορείτε όταν καλείστε από το σχολείο να επικοινωνήσετε με τη διευθυντρια ή το δάσκαλο των παιδιών σας . Να ανταποκρίνεστε κι εσείς άμεσα , γιατί σίγουρα θα υπάρχει σοβαρός λόγος.

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

  • Παρακινείστε τα παιδιά σας να σέβονται τη σχολική περιουσία και την ποιότητα του σχολικού χώρου. Τα παιδιά πρέπει, με τη βοήθεια τη δική σας και τη δική μας να καταλάβουν ότι οι αίθουσες διδασκαλίας , τα εργαστήρια , τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας είναι περιουσία όλων μας. Η καταστροφή τους αποδυναμώνει τις εκπαιδευτικές δυνατότητες και εθίζει το μαθητή στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.
  • Η χρήση κινητών τηλεφώνων δεν είναι αποδεκτή στο σχολείο κυρίως για λόγους προστασίας των παιδιών από τις πιθανές βλαβερές επιδράσεις των συσκευών αλλά και γιατί η χρήση τους αποσπά την προσοχή των παιδιών από το μάθημά τους. Το σχολείο έχει τηλέφωνο που μπορούν να χρησιμοποιούν τα παιδιά οποιαδήποτε στιγμή είναι απαραίτητο.
  • Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του σχολείου, όπως είναι οι παρελάσεις , οι εορτασμοί , οι επισκέψεις , γιατί όλα αυτά αποτελούν μέρος της συλλογικής έκφρασης του σχολικού οργανισμού και αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  • Προσπαθήστε να μην αντιδράτε «εν θερμώ» , όταν τα παιδιά σας μεταφέρουν πληροφορίες για προβλήματα που προέκυψαν με συμμαθητές τους ή με τους δασκάλους τους.
  • Μην ξεχνάτε ότι πολλές φορές η αλήθεια έχει πολλά πρόσωπα. Μην προσπαθείτε να λύσετε εσείς τις όποιες διαφορές προκύπτουν μεταξύ των παιδιών.
  • Συνεργαστείτε με το δάσκαλο του παιδιού σας .Αυτός έχει την εμπειρία και τις γνώσεις να εξετάσει τη σημαντικότητα του «προβλήματος» και να πάρει τα κατάλληλα παιδαγωγικά μέτρα.
  • Το «χαρτζιλίκι» τους να είναι μέσα σε λογικά πλαίσια . Δεν είναι σωστό να μαθαίνουμε τα παιδιά στην κατοχή και χρήση μεγάλων χρηματικών ποσών, γιατί και τα άλλα παιδιά προκαλούν αλλά και συνηθίζουν , με αποτέλεσμα, όταν μεγαλώσουν, να έχουν απαιτήσεις που δε θα μπορούν να αντιμετωπίσουν.

 

ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ :

  • Ακούστε με προσοχή το παιδί σας και βοηθείστε το να αντιμετωπίζει τα διάφορα προβλήματα με το σωστό τρόπο.
  • Ποτέ δεν δεχόμαστε τη σωματική βία ως μέσω επίλυσης των προβλημάτων μας. «Αν σε χτυπήσει, χτύπα τον κι εσύ»….Είναι μια παραίνεση, που με κανέναν τρόπο δεν πρέπει να κάνετε στα παιδιά σας. Πρέπει όλοι να μάθουμε τα παιδιά μας να χρησιμοποιούν το διάλογο ως μέσο επίλυσης των διαφορών, όχι τη βία σε οποιαδήποτε μορφή της (σωματική ή λεκτική).
  • Μάθετε στα παιδιά να λένε συγγνώμη. Οι περισσότερες διαφορές μεταξύ των παιδιών ξεκινούν χωρίς πρόθεση.
  • Να θέτετε όρια και σταθερούς κανόνες και να τους τηρείτε αυστηρά!!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση