Η κ. Βάσω πήρε την πρωτοβουλία και διοργάνωσε για όλους μας το παιχνίδι με τα λεμόνια για την αποδοχή. Η δράση αυτή εντάσσεται και στα εργαστήρια δεξιοτήτων μας καθώς και στον άξονα (σχέσεις μεταξύ μαθητών) τον οποίο έχουμε αναλάβει για την αξιολόγηση της σχολικής μας μονάδας.
4. Παιχνίδι για την αποδοχή
Οι στόχοι του παιχνιδιού είναι: η κατανόηση της σχέσης μεταξύ γενίκευσης και στερεότυπων, αποδοχή της διαφορετικότητας, ενσυναίσθηση.
Θα χρειαστείτε τα εξής υλικά: λεμόνια, πορτοκάλι.
Διαδικασία:
α) Η κ. Βάσω ζητά από τα παιδιά να περιγράψουν τα χαρακτηριστικά ενός λεμονιού (κίτρινο, στρογγυλό, πικρό, ξινό κτλ). Γράφει τις απαντήσεις στον πίνακα.
β) Χωρίζει τα παιδιά σε μικρότερες ομάδες και δίνει στην καθεμιά από ένα λεμόνι. Τους ζητά να γνωρίσουν το λεμόνι τους εξετάζοντάς το, παρατηρώντας όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Τους λέει να μην σημαδέψουν ή παραμορφώσουν το λεμόνι τους με οποιοδήποτε τρόπο. Μπορούν να δώσουν στο λεμόνι τους ένα όνομα, να δημιουργήσουν μια ιστορία, να αρχίσουν να το προσωποποιούν, σαν να είχε προσωπικότητα.
γ) Ένα παιδί από κάθε ομάδα μιλά στην ολομέλεια για το λεμόνι της ομάδας του και τους λέει την ιστορία του.
δ) Η κ. Βάσω βάζει όλα τα λεμόνια στο κέντρο του κύκλου και τα ανακατεύει. Ζητά από κάποιο παιδί να έρθει να αναγνωρίσει και να πάρει το λεμόνι της δικής του ομάδας (αναμένεται ότι μετά τη δουλειά που έγινε, θα του είναι εύκολο).
ε) Τα παιδιά βάζουν και πάλι όλα τα λεμόνια στο κέντρο του κύκλου.Η κ. Βάσω φέρνει δίπλα τους ένα πορτοκάλι. Ρωτά τα παιδιά αν αυτό το νέο φρούτο χωράει σε αυτό το λεμονόκοσμο.
Θέματα για τη συζήτηση
-Γιατί ήταν τόσο εύκολο να αναγνωρίσετε το λεμόνι σας;
-Είχατε ποτέ ιδέες/γνώμη για κάποιο πρόσωπο που δεν ίσχυαν πια όταν τον/την γνωρίσατε;
-Είχε ποτέ κανείς ιδέες/γνώμη για σας που τις εγκατέλειψε όταν σας γνώρισε;
-Γιατί τα στερεότυπα είναι επικίνδυνα;
-Υπήρξατε ποτέ το άλλο φρούτο σε ένα λεμονόκοσμο; Πώς το χειριστήκατε;
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ κ. Βάσω ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΣΑΣ !!!!!!